![www.jimms.fi](http://www.jimms.fi/Content/Images/site/jimmsog.jpg)
RTX 3060 Ti - GeForce RTX pelaamiseen - Jimms.fi
Jimms.fi on asiantunteva tietotekniikan, komponenttien ja viihde-elektroniikan verkkokauppa. Tilauksiin aina saatavilla ilmainen toimitusvaihtoehto!
![www.jimms.fi](https://www.jimms.fi/Content/SiteIcons/apple-touch-icon-57x57.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siis täh, missä välissä nää nyt pomppas ? naurattaa valmiiksi kun videocardzilla Palit mainostaa että kohta julkaistavat? 3060 läystäkkeet alkais 329 hintaluokasta... joo ihan varmasti.Onpas hinnat noussu.![]()
Jimms.fi on asiantunteva tietotekniikan, komponenttien ja viihde-elektroniikan verkkokauppa. Tilauksiin aina saatavilla ilmainen toimitusvaihtoehto!www.jimms.fi
Onpas hinnat noussu.![]()
Jimms.fi on asiantunteva tietotekniikan, komponenttien ja viihde-elektroniikan verkkokauppa. Tilauksiin aina saatavilla ilmainen toimitusvaihtoehto!www.jimms.fi
Itel sisässä 739€ 3080 tuf ja 649€ 3070 Suprim X tilaukset. Vielä kun nuo sais joskusKuin myös 3070 kohdalla esim. strix oc 849,90!!! Ja msi gamin x 749,90 eilen oli viel 699,90.Jimmsil kiitettävät hinnan nousut... Vähä ku rahaa laittais pankkiin, jos oot vaa aikasemmi tilannu.
EDIT. Kuka tuolta viittii enäää tilaa ku alkaa olla kalliimmasta päästä suomessa Jimmsin kortit.
Varasin myös tuon suprim x. Odotellaan sitä nyt vaikka tää vuosi jos ei muutaItel sisässä 739€ 3080 tuf ja 649€ 3070 Suprim X tilaukset. Vielä kun nuo sais joskus
Oliko siinä 12gb? En ehtinyt näkemään.No nyt ne julkas 3060 12gb näytönohjaimen![]()
Juu kyllä siinä 12 tais lukeaOliko siinä 12gb? En ehtinyt näkemään.
Huhhuh!Juu kyllä siinä 12 tais lukea
Millonkas tuo 3060 malli oli tulossa myyntiin?
Sillä 2070-2070S välillä varmaan tehot on kun katsoo cuda corejen määrää. Tietysti dlss ja rtx suorituskyky voi olla hieman parempaa.Missähän tehoissa tuo RTX 3060 12GB liikkuu? Nvidian esityksessä ei ollut mitenkään älyttömästi 2060 edellä, ehkä RTX 2070 (Super) tasolla?
Jep. Nvidian mukaan tuplasti tehokkaampi kuin GTX 1060 ja noin 15% tehokkaampi kuin RTX 2060. Noiden perusteella olisi korkeintaan vain hieman tehokkaampi kuin RTX 2070. Jos Nvidian suositushinta on 329 dollaria, niin en ihmettele, jos Custom-mallien hinnat Suomessa lähentelevät 400 euroa. Siinä mielessä ei mitään mullistavaa tulossa.Sillä 2070-2070S välillä varmaan tehot on kun katsoo cuda corejen määrää. Tietysti dlss ja rtx suorituskyky voi olla hieman parempaa.
Mikä juttu tää 12GB muisti on? Lähinnä, jos kortti pyörii 2070 (Super):n kanssa samassa luokassa, niin tehothan kortista tulevaisuudessa ennemmin loppuu kuin muisti.
Vastaan vielä täälläkin että toi RTX3060 12GB ei ole GA104 piirillä vaan se on GA106 piirillä. Ja siitä leikataan varmaan myös myöhemmin tulevat 3050/3050Ti piirit. Joten tuolle GA106 piirille voisi tehdä oman ketjun, vai mitä @Sampsa @Kaotik @Juha KokkonenEnpä tiedä, ollaanko oikeassa ketjussa ja onko se edes GA104.
Olisit myynyt.Oli pakko palauttaa MSI Ventus 3060 ti OCV1 metelin takia. En nyt mitenkään herkkä mielestäni ole melulle pelitilanteessa, mutta tuntui huutavan tuuletin selvästi enemmän kuin edellisen sukupolven vastaavassa tai lähes vastaavassa mallissa. Luin ongelmista vasta kortin saatuani
Käsittääkseni asuksessa korkeempi power limit ja parempi vrm. Teoriassa pysyy paremmin boost kellotaajuksilla jos jäähdytys riittää. Tuo linkkaamasi asus on nyt 599€ joka alkaa oleen jo edullisimpien 3070 luokkaa.Kertokaapas nyt muut mielipiteitänne. Eka high-endimpi kortti mitä oon ikinä hankkinut tulossa. Tällä tietoa joko Asus RTX 3060 Ti DUAL - OC Edition 519€, ja toimitusaikana(/arviona) 20.1. Toinen vaihtoehto gigantista PNY RTX 3070 Dual fan jonka pitäisi saapua varastoon 25.1. hintana 619€.
Tuosta PNY luin jostain että tuulettimet ei sammu ikinä, mutten usko että haittaa koska pelaan usein kuulokkeilla ja en ole niin ääniherkkä muutenkaan.
Opiskelijana bang for the buckin perässä, näyttönä uusi 1440p 144Hz Samsung Odyssey G5. Haluaisin päästä vähän näkemään uudempia pelejä hyvännäköisinä. Koittakaa puhua mua jompaan kumpaan suuntaan, kun itselleni isot rahat kuitenkin kyseessä.
Kertokaapas nyt muut mielipiteitänne. Eka high-endimpi kortti mitä oon ikinä hankkinut tulossa. Tällä tietoa joko Asus RTX 3060 Ti DUAL - OC Edition 519€, ja toimitusaikana(/arviona) 20.1. Toinen vaihtoehto gigantista PNY RTX 3070 Dual fan jonka pitäisi saapua varastoon 25.1. hintana 619€.
Tuosta PNY luin jostain että tuulettimet ei sammu ikinä, mutten usko että haittaa koska pelaan usein kuulokkeilla ja en ole niin ääniherkkä muutenkaan.
Opiskelijana bang for the buckin perässä, näyttönä uusi 1440p 144Hz Samsung Odyssey G5. Haluaisin päästä vähän näkemään uudempia pelejä hyvännäköisinä. Koittakaa puhua mua jompaan kumpaan suuntaan, kun itselleni isot rahat kuitenkin kyseessä.
Mainitsemani hinnat siis lukkoonlyödyt kun tilaukset on jo sisällä. Tuon 3070 löin tilaukseen hetken mielijohteesta ja kun tuo toimitusaika ja hinta kuulosti hyvältä.Käsittääkseni asuksessa korkeempi power limit ja parempi vrm. Teoriassa pysyy paremmin boost kellotaajuksilla jos jäähdytys riittää. Tuo linkkaamasi asus on nyt 599€ joka alkaa oleen jo edullisimpien 3070 luokkaa.
Sehän riippuu pitkälti siitä, mistä päivität. Tuolla hinnalla kumpikaan ei ole paska kauppa, mutta taitaa 3060ti olla parempi vastine rahoille.
Toisaalta, kun gigantti on kyseessä, ei nuo arvioidut toimitusajat ole tän vuoden tammikuussa.
Päivitän muutaman vuoden takaisesta 4GB Asus RX 580:sta eli ero tulee olemaan aika suuri. Jossain ketjussa joku sanoi että nuo gigantin 3070 aikataulut ovat pitäneet hyvin paikkaansa mutta tiedä sitten.
Kertokaapas nyt muut mielipiteitänne. Eka high-endimpi kortti mitä oon ikinä hankkinut tulossa. Tällä tietoa joko Asus RTX 3060 Ti DUAL - OC Edition 519€, ja toimitusaikana(/arviona) 20.1. Toinen vaihtoehto gigantista PNY RTX 3070 Dual fan jonka pitäisi saapua varastoon 25.1. hintana 619€.
Mikä lienee 3060ti teho 1440p 144hz käytössä, sitä en tiedä mutta ei sitä liikaa ole 3070 kortissakaan uusissa AAA tekeleissä. On näytössä G-sync?No siinä tapauksessa, suht samanlainen päivitys kun mulla, kun otin 3070. Ite ehkä noista ottaisin tässä tilanteessa 3060ti ja käyttäisin säästyneen satasen vaikka uuteen ssdhen tai prossujäähyyn tai tai tai. 3060ti->3070 ei kuitenkaan ole rahan arvoinen päivitys imo.
Ylimääräinen satku ei kyllä tietokoneeseen uppoa kun muuten tuo vehje on aika hyvässä kunnossa. Mutta kiitokset mielipiteestä, mietin vielä.No siinä tapauksessa, suht samanlainen päivitys kun mulla, kun otin 3070. Ite ehkä noista ottaisin tässä tilanteessa 3060ti ja käyttäisin säästyneen satasen vaikka uuteen ssdhen tai prossujäähyyn tai tai tai. 3060ti->3070 ei kuitenkaan ole rahan arvoinen päivitys imo.
Näytössä freesync premium. Itse en kovin kova näyttöhifistelijä ole ja kaveri suositteli tätä kun oli tarjouksessa. FPS -erot vissiin noin 10 riippuen pelistä(RDR2 54->61 fps, Tomb raiderissa 103 -> 117) eli toisaalta ei huomattavaa eroa(vai kuinka? en ole varma).Mikä lienee 3060ti teho 1440p 144hz käytössä, sitä en tiedä mutta ei sitä liikaa ole 3070 kortissakaan uusissa AAA tekeleissä. On näytössä G-sync?
Msi trio on parhaita kortteja, kuten tuffikin. Eli et menetä mitään jos trioon vaihdat, mutta koska sitten saat 499:llä trion?Jos saatavuuksia olisi, niin mikä 3060ti olisi hinta-laatusuhteeltaan paras? Sain 600e asus tuffin, mutta mietin, että pitäisikö perua tilaus ja harkita 499e msi trioa?
Korjaan, msi ventus trio 3x, verkkiksessä pääsisi ilmeisesti tuolla 499e jonottamaan. Onko tuo jono sitten 3kk vai 6kk niin sitä ei tiedä.Msi trio on parhaita kortteja, kuten tuffikin. Eli et menetä mitään jos trioon vaihdat, mutta koska sitten saat 499:llä trion?
Ventus 3x ei taida olla trio ollenkaan. Ventuksetkin on kyllä ihan toimivia, muttei mitään äänettömiä kortteja, jos sillä on merkitystäKorjaan, msi ventus trio 3x, verkkiksessä pääsisi ilmeisesti tuolla 499e jonottamaan. Onko tuo jono sitten 3kk vai 6kk niin sitä ei tiedä.
Mulla tuo johtui siitä, että olin mennyt asentamaan msi softan jolla rgb:tä säädetään. Poistin sen, niin tuuletinsäätö palasi henkiin afterburnerissaItselläni ollut nyt viikon msi gaming x trio 3060 ti ja toiminut hyvin. Kysyisin täältä jos tietäjiä löytyy, mikä on kun esimerkiksi PUBGia pelatessa Afterburneriin itse säädety fan speed tippuu automaattisesti alas 30:een ja lämmöt nousee noin 80 celsiukseen pelatessa. Oma custom fan curve ei toimi kun pelin avaa.
Itselläni ollut nyt viikon msi gaming x trio 3060 ti ja toiminut hyvin. Kysyisin täältä jos tietäjiä löytyy, mikä on kun esimerkiksi PUBGia pelatessa Afterburneriin itse säädety fan speed tippuu automaattisesti alas 30:een ja lämmöt nousee noin 80 celsiukseen pelatessa. Oma custom fan curve ei toimi kun pelin avaa.
Mikä Afterburner versio? Itsellä beta 2 sääti tuulettimia ihan miten sattuu, kun testailin, mutta beta 4 korjasi.Itselläni ollut nyt viikon msi gaming x trio 3060 ti ja toiminut hyvin. Kysyisin täältä jos tietäjiä löytyy, mikä on kun esimerkiksi PUBGia pelatessa Afterburneriin itse säädety fan speed tippuu automaattisesti alas 30:een ja lämmöt nousee noin 80 celsiukseen pelatessa. Oma custom fan curve ei toimi kun pelin avaa.
Cyberpunk on 3070 rt ultralla juuri ja juuri pelattava 1440p-resoluutiolla. Controlkin on jo aika vaativa, jos tavoitteena on pysyä aina yli 60 fps:n. Säteenseurannan yleistyessä tämä tuskin on harvinainen tilanne. Oikeastaan vasta 3080:n kanssa olisi vähän turvallisempi olo 1440p-pelailuista vuoden kahden aikajänteellä.En tiedä PNY kortista mitään mutta itselläni tuo asus 21:ultrawide resoluutiolla 3440x1440, ja en henk.koht. tarvitsisi yhtään järeämpää korttia edes tälle resolle. Tietysti en ole ihan uusimpia pelejä pelannut mutta en itse huomaa juurikaan eroa sellaisen vakaan 60-70 fps:n ja jonkun 100-120 fps:n välillä. Sen takia luulisin että 3060 Ti riittää 1440p resolle ihan hyvin. Tietysti jos pelaa ihan uusimpia pelejä ja on hirveä hifistelijä, niin sitten järeämmässä kortissa on järkeä, mutta itse en kyllä maksaisi siitä 10-20 lisäframesta kovinkaan paljoa. Tuo asuksen kortti ollut itselläni ihan todella hiljainen. Käytännössä melu tulee lähinnä noctuan ja fractalin tuulettimista jotka vetää koppaan ilmaa ja työntää pois, sekä noctuan prossutuulettimista. Ja NH-D15 on prossujäähynä. Eli tuo asus on kyllä todella hiljainen ainakin oman kokemukseni mukaan, ja lämmöt pysyy alhaalla. Enkä ole edes säätänyt mitään tai laittanut quiet modea päälle.
Itsehän ostin kortin siihen 520€ hintaan koska tänne foorumille joku ystävällinen postasi joulukuussa kun niitä oli verkkokaupassa saatavilla, kiitos vaan hänelle. Omaan harkintaasi jää onko tuo 600€ sitten järkevä hinta, mutta hintatilanne taitaa kaikinpuolin olla huono ja en tiedä onko joku halvimman pään 3070 sitten myöskään järkevä ostos.
Oikeastaan vasta 3080:n kanssa olisi vähän turvallisempi olo 1440p-pelailuista vuoden kahden aikajänteellä.
Joo, tarkennuksena itselläni siis Cyberpunkissa DLSS Quality ja vaihteluväli sellaiset 45-65 fps 3070:llä. 3060 Ti voi olla hintasuhteeltaan parempi valinta, jos viidensadan pintaan saa.Mulla on myös tuo mainittu Asuksen 3060 Ti ja sama näyttö 32" -koossa. Pienillä ylikelloilla ja powerlimitin nostolla pelailin Cyberpunkin läpi lähes täysillä grafiikoilla (RT Ultralla ja DLSS Balancedilla). FPS pyöri siinä 60 molemmin puolin 1440p resolla.
Tuossa tilanteessa säästäisin satasen ja ottaisin tuon 3060Ti, jos 3080 ei ole vaihtoehto.
Itsellä sama kortti. "Boostikellot" on 1800 MHz OC-biosilla ja luultavasti myös silentilla. Tuolla ei oikeastaan ole mitään virkaa, sillä vakionakin nämä kortit boostaa 2 GHz tuntumaan riippumatta kortista. Mielestäni kannattaa jättää OC-bios päälle ja säätää itse tuulettimet Afterburnerissa (tällä menettää toki idlen fan stop -toiminnon).Nonniin, gigabyten 3060ti aorus hypersupermasterultimate saapui ja aikamoinen mötkäle 1.3kg painolla... bioskytkimen kelloista oc/silent -tiloissa ei tietenkään ollut missään mainintaa joten pitää ite tutkia kunhan saa ekana kotelon kuntoon kun pitää vaihella vähän tuulettimia ja kaivaa toinen virtapiuha esille. Toivottavasti tän saa hiljaiseksi alivoltittamalla kun kotelo on vieressä enkä tarvi tämän tehoja muuhunku cyberpunkkiin hd-näytöllä... ellei nyt lähe lapasesta harrastus kun toi sampsunkin 32" G5 ois jimmillä 299€ tarjouksessa ja vähänkait houkuttelis päivittää näyttö samalla
Kuuluis varmaan tonne näyttöketjuun mutta tällä hetkellä alla sampan 27" 1800 kaarevuudella oleva hd-näyttö jossa 72hz freesyncci enkä oo tässä huomannu tuota va-näyttöjen vilkkumista. Jos uskaltais tuohon G5:seen päivittää niin nousis vihdoinkin reso, herzit 144 ja kokokin jonkun verran ja kaarevuuskin kasvais vähäsen mutta en löytänyt kokemuksia miten hyvin nvitian kanssa freesyncci toimii G5:sen kanssa, jos ollenkaan?
Toisaalta samalla hinnalla alkais saamaan vaikka oculus 2:sen joten pitääpä nyt keskittyä asentaan näyttis ja vilkaista cyberiä ja controlia että miltä ne näyttää![]()
Onko jengillä parempaa tietoa noista msi:n suprim x näytönohjaimista? Ilmeisesti pitäis olla heidän parhaita malleja?
Koittanut välttää koko valmistajaa, kun power limitit ja vrm laatu ilmeisesti on mitä on. Nyt sais kuitenkin proshopilla heitettyä arvan "hyvään" hintaanItsellä kun ei ole niin väliä tuleeko se huomenna vai maaliskuussa.
Näytönohjaimet
www.proshop.fi
Itsellä ollut nyt kyseinen kortti noin kuukauden verran koneessa. Juurikin Proshopista tilattu 649€ hintaan. Itse ajelen maltillisesti +100/+1000 ja on vakaa kaikissa peleissä (ml. Cyberpunk). Todella hiljainen ja viileä kortti. Omassa Define C kopassa idlenä 35C ja rasituksessa 67-69C, näissä lämmöissä tuulettimet pyörii n. 40%:ssa. Helposti varmaan saisi muutaman asteen pois vielä, jos säätäisi omat tuuletinnopeudet, itse olen jättäny vain "autolle". Valtavan kokoinen tuo on, omassa kopassa jäi 3 milliä rakoa etupaneeliin.Itse pistin kanssa tilauksen sisään tosta proshopin 3070 suprim x mallista, oli hinta sen verran houkutteleva vrt. esim Asuksen malleihin tällä hetkellä. Kiinnostaa myös kuulla kokemuksia kyseisestä kortista![]()