NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
448
28. marraskuuta 2020 klo ~17 tilattu TUF 3080 OC toimitettu Helsingin Verkkokaupasta noudettuna velipojalle.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
55
Herranen aika, Jimm´siin tänään tulleen 5 kpl dropin myötä 30.9. tilattu MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO varattu tilaukselle ja just tuli viesti että postitettukin jo.

Eihän tässä enää pysty mihinkään töihin keskittymään. Ja näköjään tulossa 20 kpl lisää.
Kortti kotiutettu ja odottaa tuossa pöydänkulmalla asentamista. Oli se sittenkin totta. Kiitos kaikille kanssajonottajille tuesta ja tsemppiä niille jotka vielä omaansa odottavat!
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
224
Verkkokaupassa myös merkattu tänään tulleeksi 5kpl MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G.
Ovatkohan oikeasti 3080 GAMING Z TRIO kortteja, joita tulee nyt sisälle ja puretaan 3080 GAMING X TRIO jonoja, tuota Z mallia kun ei verkkiksen listoilla näy.
Ei, olivat kyllä ihan oikeasti Gaming X Trioa. Hain yhden noista tänään, tilattu 8.12.2020
 
Liittynyt
22.04.2021
Viestejä
4
Tullut tässä nyt julkkarista asti seurattua tätä sirkusta ja itse vähän myöhässä lähdin tilauksia tekemään, mutta verkkokaupasta 10. joulukuuta 2020 klo 20.05 tilattu Asus ROG-STRIX-RTX3080-O10G-GAMING on vaihtunut tänään vihreäksi tilaukselle.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
737
Onkohan kukaan saanut verkkokaupasta Asus DUAL 3060ti kumpakaan mallia tänä vuonna. Itsellä tilaus sisällä 31.12 asti
 
Liittynyt
09.07.2017
Viestejä
1 411
Tullut tässä nyt julkkarista asti seurattua tätä sirkusta ja itse vähän myöhässä lähdin tilauksia tekemään, mutta verkkokaupasta 10. joulukuuta 2020 klo 20.05 tilattu Asus ROG-STRIX-RTX3080-O10G-GAMING on vaihtunut tänään vihreäksi tilaukselle.
Mielenkiintoista. Itsellä on verkkokauppa.com:ista 10.12.2020 klo 21.XX tilattu:

Asus TUF-RTX3080-10G-GAMING

ja tilanne on sama ei-oo vieläkin. Näyttää todellakin olevan ihan tipoittaista ja mallikohtaista saatavuus. Arpa ei osunut omalle kohdalleni, kun tilasin väärän mallin :-D
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Kellää käryy millanen tuo Also tukku on kun nähtävästi Telialla nähtävästi se ainoana mitä käyttää kauankoha sitä tosiaan joutuu venaa viel tän fiasko jälkeen.. jos ja kun ilmeisesti vain yksi tukkuri mistä tilaavat näytikset..
 
Liittynyt
22.04.2021
Viestejä
4
Kellää käryy millanen tuo Also tukku on kun nähtävästi Telialla nähtävästi se ainoana mitä käyttää kauankoha sitä tosiaan joutuu venaa viel tän fiasko jälkeen.. jos ja kun ilmeisesti vain yksi tukkuri mistä tilaavat näytikset..
Olisko ollu Suomen suurin ja euroopan suurimpia elektroniikka tukkuja
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
312
Siis mitä hittoa, mulla on TÄYSIN minuutilleen samaan aikaan tilausvahvistus tullut Proshopilta (16:42) samasta näyttiksestä, eikä mitään ole vielä toimituksen lähettämisestä kuulunut. Toki toimitusaika-arvion sain viime viikolla, mutta se on merkittynä arviona vasta tuonne 14.5.2021 - 19.5.2021 välille. Onko tuo 16:42 siis sunkin tilausvahvistusaika? Luulisi nyt että itsellekin jotain kuuluisi.. ellen ole juuri siinä saumassa joka saa seuraavasta erästä ja olet saanut tilausvahvarin mua muutamaa sekuntia aiemmin.
Sieltä tuli pari viikkoa sitten maili että uusi toimitusaika olisi 5.5. En oikein jaksanut reagoida siihen mitenkään, kun näitä pettymyksiä on tullut jo niin paljon. Mutta tosiaan tänään tuli lähetysvahvistukset ja muut. Että etköhän sinäkin sitten ihan oikeasti aika pian sen kortin saa.
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
625
Mielenkiintoista. Itsellä on verkkokauppa.com:ista 10.12.2020 klo 21.XX tilattu:

Asus TUF-RTX3080-10G-GAMING

ja tilanne on sama ei-oo vieläkin. Näyttää todellakin olevan ihan tipoittaista ja mallikohtaista saatavuus. Arpa ei osunut omalle kohdalleni, kun tilasin väärän mallin :-D
Noin myöhään tilattua non-oc tuffia et tule saamaan tämän vuoden puolella :)
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
103
Mielenkiintoista. Itsellä on verkkokauppa.com:ista 10.12.2020 klo 21.XX tilattu:

Asus TUF-RTX3080-10G-GAMING

ja tilanne on sama ei-oo vieläkin. Näyttää todellakin olevan ihan tipoittaista ja mallikohtaista saatavuus. Arpa ei osunut omalle kohdalleni, kun tilasin väärän mallin :-D
Tuo on se surullisenkuuluisa non-OC TUF. Älä odota näkeväsi tuota vähään aikaan, Jimm'sillä ollaan vielä julkaisupäivän tilauksissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
448
Tuo on se surullisenkuuluisa non-OC TUF. Älä odota näkeväsi tuota vähään aikaan, Jimm'sillä ollaan vielä julkaisupäivän tilauksissa.
Mutta Verkkiksessä on toimitettu jo hetki sitten marraskuun lopun (25.11. asti ainakin) 3080 non-OC kortteja, eli tilanne ei ole yhtä masentava kuin Jimm'sillä. Toivoa on!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Lueskelin nuo Norjan ja Ruotsin keskustelut läpi noista Gigantin tilauksista. Tässä jotain:

- molemmissa maissa tilaaminen onnistui myös Klarnalla. Vain Suomessa ei.
- Gigantin aspa on aivan yhtä pihalla kaikkialla.
- Norjassa yli 1 000 kpl tilattuja kortteja, Ruotsissa <200.
- suurin osa norjalaisten tilauksista peruttu. Koko ajan perutaan lisää (eri maksutavoilla maksaneet) eli ilmeisesti kaikki heidän tilaukset perutaan.
-> joku ilmoitti saaneensa 2 000 kruunun (~200 €) lahjakortin perutun tilauksen takia.

- ruotsalaisille kortteja jo lähetetty myös uusille tilauksille. Joku tilasi 8 korttia jotka nyt matkalla.
- sekä Ruotsissa että Norjassa annettu pitkään 30x0-sarjan kortteja odottaneille 100-150 euron lahjakortteja.

Norjalaisille ei siis taida tulla yhtäkään korttia, Suomeen ehkä vanhat tilaukset ja loput menee ruotsalaisille?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 631
Lueskelin nuo Norjan ja Ruotsin keskustelut läpi noista Gigantin tilauksista. Tässä jotain:

- molemmissa maissa tilaaminen onnistui myös Klarnalla. Vain Suomessa ei.
- Gigantin aspa on aivan yhtä pihalla kaikkialla.
- Norjassa yli 1 000 kpl tilattuja kortteja, Ruotsissa <200.
- suurin osa norjalaisten tilauksista peruttu. Koko ajan perutaan lisää (eri maksutavoilla maksaneet) eli ilmeisesti kaikki heidän tilaukset perutaan.
-> joku ilmoitti saaneensa 2 000 kruunun (~200 €) lahjakortin perutun tilauksen takia.

- ruotsalaisille kortteja jo lähetetty myös uusille tilauksille. Joku tilasi 8 korttia jotka nyt matkalla.
- sekä Ruotsissa että Norjassa annettu pitkään 30x0-sarjan kortteja odottaneille 100-150 euron lahjakortteja.

Norjalaisille ei siis taida tulla yhtäkään korttia, Suomeen ehkä vanhat tilaukset ja loput menee ruotsalaisille?
Pari tarkennusta:
* Kaikki norjalaiset uudet tilaajat olivat saaneet perumisesta jo SMS:n, perumisten prosessointi vaan kestää, että päivittyvät verkkopalveluun ja saavat sähköpostin
* 2000 kruunun lahjakortin saajan osalta oli sekoiltu muutakin, oli peruttu ainakin vanha 3070 tilaus samassa, kun piti perua vain tuo 3080
* Tuo 8 kortin tuleminen uudelle tilaajalle oli herja, jos katsot tarkemmin :) Kukaan uusi tilaaja ei ole vielä noissakaan ketjuissa saamassa korttia.

Edit: Tuohon ekaan kohtaan sellainen hauska lisäkommentti, että aspan mukaan siellä on 2 kaveria manuaalisesti perumassa noita 1000+ tilausta, kahvia kuluu :kahvi:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Pari tarkennusta:
* Kaikki norjalaiset uudet tilaajat olivat saaneet perumisesta jo SMS:n, perumisten prosessointi vaan kestää, että päivittyvät verkkopalveluun ja saavat sähköpostin
* 2000 kruunun lahjakortin saajan osalta oli sekoiltu muutakin, oli peruttu ainakin vanha 3070 tilaus samassa, kun piti perua vain tuo 3080
* Tuo 8 kortin tuleminen uudelle tilaajalle oli herja, jos katsot tarkemmin :) Kukaan uusi tilaaja ei ole vielä noissakaan ketjuissa saamassa korttia.
Juu, näin tosiaan oli tuon ison lahjakortin saaneen kanssa. Tuosta oletetusta kahdeksan kortin tilaajasta ei itselle selvinnyt kääntäjällä, että oliko se tarkoituksellista vai ei, mutta varmaan juuri noin. Kyllä tuolla ruotsalaisten threadissä joku kuitenkin jo esitteli Gigabyten boksia. Tiedä sitten oliko sekin vain trolli. :)
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 631
Juu, näin tosiaan oli tuon ison lahjakortin saaneen kanssa. Tuosta oletetusta kahdeksan kortin tilaajasta ei itselle selvinnyt kääntäjällä, että oliko se tarkoituksellista vai ei, mutta varmaan juuri noin. Kyllä tuolla ruotsalaisten threadissä joku kuitenkin jo esitteli Gigabyten boksia. Tiedä sitten oliko sekin vain trolli. :)
Se oli kans trolli, toivottavasti eivät nyt kovin innostu tuolla häröilemään, ettei mene tilanteen tulkinta hankalaksi :)
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 560
Suomes todettiin ettei lahjakorttia julkkareissa tilanneille koska nvidia kussu ei gigantti.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
312
Oliko sama perseily kun täälä tammikuusta huoltoon lähtenyt tv, vieläkään ei näy :D
Hahaa. Hyvältä kuulostaa. Mulla siis se että klarna-lasku tuli vaikkei tuotetta lähetettykään. Sitten meni lopulta hermot tuohon toimintaan ja päädyin perumaan koko tilauksen, niin sitten niillä kesti kuukausi saada ilmoitettua Klarnalle siitä. Ja koko asian hoitamiseen meni multa yhteensä kymmeniä maileja ja pari puhelinsoittoa. Vaivanpalkaksi siitä sain 15 euroa.

EDIT: ja edelleen olin aivan ensimmäisten joukossa joka noilta sai tilattua silloin 17.9. Joku raja kuitenkin että kuinka paljon paskaa ihminen jaksaa. En ikinä enää asioi Gigantin kanssa. Noh kyllä sen 15 euron lahjakortin käyn käyttämässä mutta sen jälkeen se on finito. Kiitos ja näkemiin Suomen huonoimmalle verkkokaupalle.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Hahaa. Hyvältä kuulostaa. Mulla siis se että klarna-lasku tuli vaikkei tuotetta lähetettykään. Sitten meni lopulta hermot tuohon toimintaan ja päädyin perumaan koko tilauksen, niin sitten niillä kesti kuukausi saada ilmoitettua Klarnalle siitä. Ja koko asian hoitamiseen meni multa yhteensä kymmeniä maileja ja pari puhelinsoittoa. Vaivanpalkaksi siitä sain 15 euroa.
:dead: Tuon 30€ lahjakortin antoivat, kun vaan kysy missä menee parjantain tilaus. Hyvin linjassa gigsun hyvitykset:btooth:
 
Liittynyt
05.11.2020
Viestejä
28
Sieltä tuli pari viikkoa sitten maili että uusi toimitusaika olisi 5.5. En oikein jaksanut reagoida siihen mitenkään, kun näitä pettymyksiä on tullut jo niin paljon. Mutta tosiaan tänään tuli lähetysvahvistukset ja muut. Että etköhän sinäkin sitten ihan oikeasti aika pian sen kortin saa.
Ok, kiitos tiedosta. Kiva kyllä tietää, että nämä Proshopin toimitusarviot voivat mennä pieleen joskus näin positiiviseenkin suuntaan.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 560
Joo minä sain kortin ja 70 euron hyvityksen kun ne ei toimittaneet pelipakettia kortin mukana. :facepalm:
Olikos pelikoodissa parasta ennen päiväys ? sain silloin chatista koodin joskus, mutta sehän on jo mennyt vanhaksi ? ja aktivointi vaati rtx näyttiksen.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
228
Olikos pelikoodissa parasta ennen päiväys ? sain silloin chatista koodin joskus, mutta sehän on jo mennyt vanhaksi ? ja aktivointi vaati rtx näyttiksen.
Joo ne lupasi sen paketin parin ensimmäisen päivän aikana tilattuihin kortteihin niin sain sen kortin tammikuussa, jolloin molemmat gigsun kampanjat oli lopussa. Ne lupasi ensin toimittaa paketin, mutta kun se ei onnistunut niin maksoivat sitten suoraan käteistä.
 
Liittynyt
01.04.2021
Viestejä
5
Tullut tässä nyt julkkarista asti seurattua tätä sirkusta ja itse vähän myöhässä lähdin tilauksia tekemään, mutta verkkokaupasta 10. joulukuuta 2020 klo 20.05 tilattu Asus ROG-STRIX-RTX3080-O10G-GAMING on vaihtunut tänään vihreäksi tilaukselle.
Joo samat mullakin tosiaan unohdin sanoa, sain tiistaina 20.4 omani 10.12. tilauksella ja tossa se nyt hyrrää. Ei menny ku 5kk 10pv :)
 

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
593
Mulle heitettiin väkisin mailiin 30€ lahjakortti ja koitettiin pakottamaan perumaan tilaus. Perusteena se että kortteja ei ole saatavilla, eikä korvaavaa tuotetta ole olemassa. En suostunut ja sanoin että heidän omassa verkkokaupassa on 4 eri korvaavaa 3080, joista yhdelle on annettu arvioitu toimitusaika. Tähän ei vielä vastausta Gigantin suunnalta. Pistin myös kuluttajaneuvontaan viestiä asiasta.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 631
Mulle heitettiin väkisin mailiin 30€ lahjakortti ja koitettiin pakottamaan perumaan tilaus. Perusteena se että kortteja ei ole saatavilla, eikä korvaavaa tuotetta ole olemassa. En suostunut ja sanoin että heidän omassa verkkokaupassa on 4 eri korvaavaa 3080, joista yhdelle on annettu arvioitu toimitusaika. Tähän ei vielä vastausta Gigantin suunnalta. Pistin myös kuluttajaneuvontaan viestiä asiasta.
Jaa, että sen voi saada ilman peruutustakin :) Pitääköhän kans kysellä. Voi tietty loppua jakelu, jos huomaavat, että jengi ei kuitenkaan peruuta.
 

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
593
Mulle siis soitettiin ensin ja väitettiin että peruminen ainut vaihtoehto jne. Sanoin että haluan emailiin selvityksen, enkä hyväksy kaupan purkua. Tuli emailiin lahjakortti ja sen jälkeen viesti missä saatavuuteen vedoten yritetään purkaa kauppa. Vastasin että en suostu kaupan purkuun ja kysyn mielipidettä kuluttajaneuvonnasta.
Sen jälkeen ei vastausta.
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
91
jos saa olla kunnon salaliittoparanoidi tosta gigantin sotkusta, niin joku pomo keräsit roimat myyntibonukset talteen tilastoissa omaan taskuun vaikka tiesi että tuotteita ei tulla koskaan toimittamaan ja jätti asian sitten kokonaan toisten hoidettavaksi sen jälkeen
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 631
Mulle siis soitettiin ensin ja väitettiin että peruminen ainut vaihtoehto jne. Sanoin että haluan emailiin selvityksen, enkä hyväksy kaupan purkua. Tuli emailiin lahjakortti ja sen jälkeen viesti missä saatavuuteen vedoten yritetään purkaa kauppa. Vastasin että en suostu kaupan purkuun ja kysyn mielipidettä kuluttajaneuvonnasta.
Sen jälkeen ei vastausta.
Just, no omalla kohdalla ei ole gigantista vielä kuulunut mitään. Tosin en ole kyllä kysellytkään vielä tuon tilauksen perään, että saa nähdä tuleeko sieltä vastaava tarjous vielä.
 
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
564
Just, no omalla kohdalla ei ole gigantista vielä kuulunut mitään. Tosin en ole kyllä kysellytkään vielä tuon tilauksen perään, että saa nähdä tuleeko sieltä vastaava tarjous vielä.
Täällä sama, oletettavasti aika kärkipäässä olen, kun tännekin olin ensimmäinen vinkkaaja. Kyselen vasta toukokuun puolessa välissä, kun visaa tarvitsee maksella.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Me olemme tilanneet näitä näytönohjaimia tukkureilta noin 4,5 meur:in edestä. Ja nyt tuli taas yksi näytönohjain :)
No teillä on sitten sisässä tilauksia lähes yhtä paljon kuin keskimääräisellä iotekkiläisellä :)

On tää hupaisa tilanne, tilausten arvo on astronominen, vaan tavaraa on liikenteessä kuin Laihialaisella kirpparilla.
 
Liittynyt
31.01.2018
Viestejä
95
Mä tosiaan tilasin perjantaina 4kpl noita 3080 kortteja. Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin laitoin tänään aspaan kyselyä missä ne ja kuun alussa jäämättä tullut 3070 menee. Gigantti yllätti palvelullaan ja soittivat noin 19:30. Selittivät, että näitä 3080 kortteja ei ole tulossa, ei nyt eikä ikinä. Korvaavaa tuotetta ei ole antaa, koska saatavuus kaikissa huono. Sen jälkeen alkoi kertomaan, että rahat saa kyllä takaisin (WOW), ja 30€ lahjakortin. Kerroin asiallisesti, että tiesin jo puhelun alussa mitä sieltä tullaan tarjoamaan, koska olen asiasta palstalta lukenut. Painotin asiaa, että eikos se sitten ole 30€/tilaus, eli minun tapauksessani 120€. Tähän kertoi, että ei kyllä usko asian menevän noin, mutta varmistaa asian esimieheltään, ja kertoo päätöksestä sitten maililla. Kertoi vielä, että KAIKKIIN tilanneisiin otetaan yhteyttä ja tilaukset perutaan.

Jotain hyvää sentään sen 3070 MSI:n osalta. Eli vielä tässä kuussa tulee kaksi pientä erää MSI:n 3070 TRIO GAMING X kortteja. Ei silti luvannut, että korttia noista eristä minulle tulee, mutta tuotetta joka tapauksessa on tulossa.

Jonkin ajan päästä tuli maili, jossa kerrottiin, että saan 60€ lahjakortin. Oikeasti tekisi mieli alkaa vääntämään tuosta, mutta arvostan sen verran henkilökohtaista soitettua palvelua, että annan asian olla ja tyydyn tuohon. Jos kyseessä olisi ollut pelkästään maili, niin vastaan olisin laittanut kaikin keinoin. Tsempit niille jotka jaksaa taistella oikeuksiensa puolesta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Mä tosiaan tilasin perjantaina 4kpl noita 3080 kortteja. Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin laitoin tänään aspaan kyselyä missä ne ja kuun alussa jäämättä tullut 3070 menee. Gigantti yllätti palvelullaan ja soittivat noin 19:30. Selittivät, että näitä 3080 kortteja ei ole tulossa, ei nyt eikä ikinä. Korvaavaa tuotetta ei ole antaa, koska saatavuus kaikissa huono. Sen jälkeen alkoi kertomaan, että rahat saa kyllä takaisin (WOW), ja 30€ lahjakortin. Kerroin asiallisesti, että tiesin jo puhelun alussa mitä sieltä tullaan tarjoamaan, koska olen asiasta palstalta lukenut. Painotin asiaa, että eikos se sitten ole 30€/tilaus, eli minun tapauksessani 120€. Tähän kertoi, että ei kyllä usko asian menevän noin, mutta varmistaa asian esimieheltään, ja kertoo päätöksestä sitten maililla. Kertoi vielä, että KAIKKIIN tilanneisiin otetaan yhteyttä ja tilaukset perutaan.

Jotain hyvää sentään sen 3070 MSI:n osalta. Eli vielä tässä kuussa tulee kaksi pientä erää MSI:n 3070 TRIO GAMING X kortteja. Ei silti luvannut, että korttia noista eristä minulle tulee, mutta tuotetta joka tapauksessa on tulossa.

Jonkin ajan päästä tuli maili, jossa kerrottiin, että saan 60€ lahjakortin. Oikeasti tekisi mieli alkaa vääntämään tuosta, mutta arvostan sen verran henkilökohtaista soitettua palvelua, että annan asian olla ja tyydyn tuohon. Jos kyseessä olisi ollut pelkästään maili, niin vastaan olisin laittanut kaikin keinoin. Tsempit niille jotka jaksaa taistella oikeuksiensa puolesta.
Itse en olisi antanut periksi vaan vaatinut ne 4kpl 30€/kpl lahjakorttia, sen verran sua kuitenkin venättivät kun et saanut niitä RTX3080 kortteja neljää kappaletta siihen alle 800€/kpl hintaan.
Ottaisi itseänikin kalloon tuollainen toiminta ja joudut nyt sitten tyytymään "vain" 60€ lahjakorttiin. Kaikkihan olettikin että gigantti nyt alkaisi toimittamaan msrp hintaan noita gigabyten 3080 kortteja ja niitä tulisi satoja kappaleita suomeen.
;)
 
Viimeksi muokattu:

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 577
Ihme on tapahtunut. Proshop on tänään lähettänyt 17.9. klo 16:42 tilatun RTX 3080 Tuf perusmallin. Hintaa edelleen se 739 euroa. Ensimmäinen kortti joka mulle oikeasti lähetetään. (Gigantilta sain vain klarnalaskun enkä koskaan itse korttia).
Onnittelut Sepolle! Onhan se hienoa, kun yksi ketjun "perustajajäsenistä" saa vihdoin omansa. :smile:
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
147
Kyllä tämä Gigantin perseily omalta osaltani johtaa taas puljun boikotointiin. Vuosien välttelyn jälkeen ehdinkin jo syksyllä useamman ostoksen ostaa Gigantista ennen 3080 tilausta, mutta tuon alun 2-4 vrk toimitusajan muuttuminen nyt yli puolen vuoden (ja todennäköisesti yli vuoden) odotteluksi tuo kyllä boikotin omalta osaltani takaisin. Ehkä NVidia/Asus tämän ovat mokanneet, mutta kyllä se Gigantti sinne sivuillensa ovat laittaneet ennen tilausta varastosaldoksi 100+ ja toimitusajaksi 2-4vrk. Kylläpä nuo muut ovat jotain kortteja saaneet liikkeellekin samaan aikaan, kun Gigantti ei tee elettäkään tilanteen parantamiseksi.
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
212
Saattaa mennä vähän offtopiciksi, mutta keskimäärin saatavuuksien hallinta yms. jutut menevät Gigantin ja emonsa/sisartensa kokoisessa konsernissa hyvin pitkälti automatisoidusti, eikä välttämättä pelkästään Gigantin osuuden osalta, jos tuota logistiikkaketjua miettii. Ei välttämättä tarvita kuin yksi virheellinen tietojen syöttö ERPpiin esim. tukkurilla tai heille tavaraa toimittavalla taholla niin siitä saattaa jo lähteä kierrepallo kehiin.

Systeemit puolestaan keskimäärin on rakennettu sillä oletuksella että tietoihin voi lähtökohtaisesti luottaa, eikä yhdestä mokasta jossain kohtaa supply chainia käynyt lapsus saa aikaan tämäntapaista perhosefektiä.

Jos miettii tähän päälle vaikka sen, että kuinka monta tuotetta keskimääräisellä Elkjøp-konsernin tuotepäälliköllä on todennäköisesti vastuullaan, niin ehkä ihan ymmärrettävää ettei jokaikistä tiedonmurusta pysty erikseen varmistamaan. Tähän vielä vaikkapa väärä henkilö väärään aikaan lomalla, virheen tapahtuminen toimistotuntien ulkopuolella tmv. hämmennystä niin sopan ainekset alkaa olla kasassa.

Toki spekulaatiota tämäkin, itsellä ei ko. konserniin mitään kytköksiä (mutta työn puolesta tullut tutustuttua vastaaviin kokonaisuuksiin.)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 512
Viestejä
4 193 332
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
ksepp0

Hinta.fi

Ylös Bottom