NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Ajattelin jo että 3060 olisi löytänyt hinnan millä pysyy hyllyssä, mutta näköjään melkein 800€ on hinta millä noi kortit häviää edelleen nopeasti saldoilta.
Jep. Vielä on yksittäiskappaleita Gainward ja Asus tuf korteista 3060 malleissa. 3070:t menivät jälleen hyvin ripeästi
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 633
Jees, voipi olla, että tulee peruutuksen paikka, jos seuraavaan erään menee taas puoli vuotta ja lasku tulee ensi kuun lopussa maksuun luottokortilta. On tässä jokunen viikko kuitenkin aikaa katsella, miten tilanne etenee :)
Ruattalaasille oli nyt infottu, että lähtisi Gigabyte Gaming 3080 lähetyksiä myös huomenna gigantin varastolta. Josko sieltä sitten lähtisi vielä osalle tilaajista.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
716
10 kappaletta 3080 tuf OC:ta tullut verkkokauppaan tänään. Toissapäivänä täällä ilmoitettiin 27.11. noudosta eli aletaan jo kutittelemaan omaa 1.12. tilausta.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
353
MSI SUPRIM X tilaus tehty 13. tammikuuta 2021 klo 22.58

Edelleen odottaa tuotteita @ verkkis. :cry:
Tossa illalla näköjään tilattiin ihan sikana noita. Mulla 12.1.2021 kello 22.18 ja odottaa.
Oliko joku tarjous tossa illalla noista korteista?
Satuitteko katsomaan monta on jo myyty saapuneista korteista. Ei yhtään.
Ne myi edellistä erää tosi hartaasti.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 891
Oliko joku tarjous tossa illalla noista korteista?
Satuitteko katsomaan monta on jo myyty saapuneista korteista. Ei yhtään.
Ne myi edellistä erää tosi hartaasti.
Ei mitään tarjousta, mutta tuolloin about kaikki muut olivat taas nostaneet hintoja ja oisko tänne joku huomauttanut asiasta. Ainakin 3 korttia tosta 19.22-22.18 väliltä oli tulossa pelkästään tähän ketjuun.
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
27
Oliko joku tarjous tossa illalla noista korteista?
Satuitteko katsomaan monta on jo myyty saapuneista korteista. Ei yhtään.
Ne myi edellistä erää tosi hartaasti.
Oma 3080 Suprim X tilaus 13.1 10:40. Muistan, että verkkokauppa taisi näyttää tämän saatavuuden helmikuulle ja muilla 3080:lla ei ollut vahvistettua saatavuutta. Tämä saattaisi selittää ostoryysiksen noina päivinä.
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
844
Mjaa, Gigantin gigabyte 3080 oc:sta kysellessäni kertoivat, että oli virheellisesti päässyt myyntiin ja tilaus peruuntuisi. Peruivat heti (tuli kuitti peruutuksesta) ja rahat lienevät palautumassa jo. En pyydellyt hyvityksiä tilanteesta, mutta antoivat silti 30e lahjakortin liikkeeseensä.

Kannatti siis läpällä 'kännissä' tilata tuo - tienasipa sillä edes lahjakortin. Korttia en uskonutkaan näkeväni.
 
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
564
Mjaa, Gigantin gigabyte 3080 oc:sta kysellessäni kertoivat, että oli virheellisesti päässyt myyntiin ja tilaus peruuntuisi. Peruivat heti (tuli kuitti peruutuksesta) ja rahat lienevät palautumassa jo. En pyydellyt hyvityksiä tilanteesta, mutta antoivat silti 30e lahjakortin liikkeeseensä.

Kannatti siis läpällä 'kännissä' tilata tuo - tienasipa sillä edes lahjakortin. Korttia en uskonutkaan näkeväni.
Peruivatko varmistamatta suoraan?
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
844
Peruivatko varmistamatta suoraan?
Ei, pyysivät tilinumeron aloittamani chatin aikana, jonka sitten ystävällisesti laitoin. En kakistellut vastaan, uskoisin että 3080 on joka tapauksessa jimssiltä minulla viimeistään kesäkuussa, joten suotta jäädä roikkumaan gigantin kanssa.
 
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
564
Mielenkiintoinen selitys, että oli virheellisesti päässyt myyntiin, kun kuitenkin osalle on tullut ilmoitus saapuvasta paketista. Eivät he sieltä turhaan postipaketteja varaile. Ainoat virheet ovat varmaankin olleet hinta, jolla ovat päästäneet tilaamaan, ja määrä.
 
Liittynyt
31.01.2018
Viestejä
95
juuri hetki sitten laitoin Gigantin aspaan viestiä, että nko ne kortit tulossa vai ei. Itse tilasin niitä 4kpl. Eneestäänkin on vielä tulematta 3070 MSI:n kortti jonka tilasin tammikuussa. Siinä toimitus piti alkaa 8.4.2021. Alkaa olemaan aika tarkkaa 4000€ tuolla sisällä, joten vähintäänkin toimituspäivämäärät olisi kyllä saatava tietää.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 891
juuri hetki sitten laitoin Gigantin aspaan viestiä, että nko ne kortit tulossa vai ei. Itse tilasin niitä 4kpl. Eneestäänkin on vielä tulematta 3070 MSI:n kortti jonka tilasin tammikuussa. Siinä toimitus piti alkaa 8.4.2021. Alkaa olemaan aika tarkkaa 4000€ tuolla sisällä, joten vähintäänkin toimituspäivämäärät olisi kyllä saatava tietää.
Hankala mitään päiviä on antaa, kun ei kukaan tiedä millon niitä saa eikä varsinkaan gigantin aspa.
 
Liittynyt
31.01.2018
Viestejä
95
Hankala mitään päiviä on antaa, kun ei kukaan tiedä millon niitä saa eikä varsinkaan gigantin aspa.
Tämä on totta, mutta ainakin itse oletan, että kun he tuotteet tilaavat, niin saavat myös toimitusmäärän (jos ei ole toimittaa tilattua määrää) päivämäärineen. Ei ne maahantuojatkaan voi niin vetää, että ottaa vaan tilauksia vastaan eikä edes ilmoita tuleeko niitä, tai edes päivämäärää.
 
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
564
Gigantissa ongelmana on tosiaan se, että kyseessä on iso organisaatio, jossa asiakaspalvelijat eivät oikeasti tee mitään muuta kuin palvele asiakkaita. Heillä ei ole mitään muuta tietoa kuin se, mitä he pääsevät rajoitetuilla oikeuksillaan tietokoneiltaan selaamaan.
Pienemmissä firmoissa aspoissa toimivat henkilöt myös työskentelevät tilausten, toimittajien ja varastojen kanssa.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 107
Ei ne maahantuojatkaan voi niin vetää, että ottaa vaan tilauksia vastaan eikä edes ilmoita tuleeko niitä, tai edes päivämäärää.
Kyllä vaan voi. Etenkin tälläisten tuotteiden kohdalla joita voidaan sokeasti myydä yli saldon, kun tiedetään että kaikki mitä tulee varastoon tulee myös menemään. Tuotteet ovat listattuina, koska on pakko pysyä trendissä mukana ettei kilpailija saa kaikkia tilauksia itselleen. Lupaukset ja arviot ovat pelkkää lottoa. Maailmalla on varmasti kauppoja joilla on satoja tonneja kiinni näissä tilauksissa ja heillekin varmasti vastataan "toivotaan parasta"-aikataulua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
303
Kyllä vaan voin. Etenkin tälläisten tuotteiden kohdalla joita voidaan sokeasti myydä yli saldon, kun tiedetään että kaikki mitä tulee varastoon tulee myös menemään. Tuotteet ovat listattuina, koska on pakko pysyä trendissä mukana ettei kilpailija saa kaikkia tilauksia itselleen. Lupaukset ja arviot ovat pelkkää lottoa. Maailmalla on varmasti kauppoja joilla on satoja tonneja kiinni näissä tilauksissa ja heillekin varmasti vastataan "toivotaan parasta"-aikataulua.
Me olemme tilanneet näitä näytönohjaimia tukkureilta noin 4,5 meur:in edestä. Ja nyt tuli taas yksi näytönohjain :)
 
Liittynyt
21.03.2021
Viestejä
4
Ujon tolppaosaston aika astua esiin ja kiittää käyttäjää maak0 tästä viestistä. Tuon viestin & muutaman arvostelun kautta lankku ostoskoriin ja alamme todennäköisesti olemaan niillä kuuluisilla huulilla! :redface:

Terv. Verkkis 12.1. klo 19:52

(Ei vielä muutosta tilauksen statuksessa.)
Kuukausi vietetty huulilla ja hetki sitten kolahti Postin seurantakoodi sähköpostiin. Jono etenee, tsemppiä.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Viimeviikolla tilattu kotka peruttiin Gigsusta täälläkin. 30e lahjakortin antoivat. Noh, aikahuonot oddsit tuossa nyt oli mihinkään järkevään toimitusaikaan. Eli kysäskää chatissa missä tilaus menee, niin lyövät 30e lahjakortin pyytelemättä.
 
Liittynyt
05.11.2020
Viestejä
28
Ihme on tapahtunut. Proshop on tänään lähettänyt 17.9. klo 16:42 tilatun RTX 3080 Tuf perusmallin. Hintaa edelleen se 739 euroa. Ensimmäinen kortti joka mulle oikeasti lähetetään. (Gigantilta sain vain klarnalaskun enkä koskaan itse korttia).
Siis mitä hittoa, mulla on TÄYSIN minuutilleen samaan aikaan tilausvahvistus tullut Proshopilta (16:42) samasta näyttiksestä, eikä mitään ole vielä toimituksen lähettämisestä kuulunut. Toki toimitusaika-arvion sain viime viikolla, mutta se on merkittynä arviona vasta tuonne 14.5.2021 - 19.5.2021 välille. Onko tuo 16:42 siis sunkin tilausvahvistusaika? Luulisi nyt että itsellekin jotain kuuluisi.. ellen ole juuri siinä saumassa joka saa seuraavasta erästä ja olet saanut tilausvahvarin mua muutamaa sekuntia aiemmin.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 107
Me olemme tilanneet näitä näytönohjaimia tukkureilta noin 4,5 meur:in edestä. Ja nyt tuli taas yksi näytönohjain :)
Yritin olla vaatimaton. :)

Oli miten oli, kysyntä on kuitenkin sen verran kova ettei kannata turhautua satunnaisen asiakaspalvelijan tietämättömyyteen.
 

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
594
Mihin aikaan olette noita gigantista tilannut? Mulle tuli yhteydenotto, jossa sanottiin vain että asiaa selvitellään. Ei mitään kaupan purkuun viittaavaa.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Mihin aikaan olette noita gigantista tilannut? Mulle tuli yhteydenotto, jossa sanottiin vain että asiaa selvitellään. Ei mitään kaupan purkuun viittaavaa.
Perjantaina 19.20 oli tilausvahvistus ittellä tullu, eli aikamyöhään. Kunnon munkilla noita jokunen olisi aikaisille perjantaintilaajille, jonkinverran puolessa vuodessa varmaan tilauksia peruttukkin.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 633
Perjantaina 19.20 oli tilausvahvistus ittellä tullu, eli aikamyöhään. Kunnon munkilla noita jokunen olisi aikaisille perjantaintilaajille, jonkinverran puolessa vuodessa varmaan tilauksia peruttukkin.
Jep, kuulostaa siltä, että se aspan tarina gigantin ostonappulan aivan liian pitkään näkymisestä pitää paikkansa tuon osalta. Norjassa oli kuulemma ehditty yli 1000 kpl tilata tuossa ajassa tuoreen aspavastauksen perusteella, moni tilannut useamman kappaleen (norskien palkat...) Ja tilaajien määrän takia siellä oli lähetetty massana tekstiviestillä tieto peruutuksesta. Ruotsissa oli kai tilattu joku vajaa 200 (180?) kipaletta, ja Suomen aspa ei ole tainnut noita määriä edes kommentoida kenellekään?

Gigantille tulee todennäköisesti halvemmaksi tuolla hinnalla antaa 30e lahjakortti kuin pitää tilaukset sisässä myöhemmille toimituksille :) Varmaan annettu ihan yleinen ohjeistus tökätä tuo 30e kouraan kaikille kyselijöille peruutuksen kera.

Edit: Ja oma vahvistus vasta vähän ennen kahdekssa, kun huomasin karkelot aika myöhään. Hieman elättelin toivoa, josko samalla tulisi verkkokauppa.com:lle ensimmäisen kerran tuota gigabyten korttia, kun on siellä syksyltä tilaus, mutta eipä näytä sekään tulevan :(
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Jep, kuulostaa siltä, että se tarina gigantin ostonappulan aivan liian pitkään näkymisestä pitää paikkansa tuon osalta. Norjassa oli kuulemma ehditty yli 1000 kpl tilata tuossa ajassa tuoreen aspavastauksen perusteella, moni tilannut useamman kappaleen (norskien palkat...) Ja tilaajien määrän takia siellä oli lähetetty massana tekstiviestillä tieto peruutuksesta. Ruotsissa oli kai tilattu joku vajaa 200 (180?) kipaletta, ja Suomen aspa ei ole tainnut noita määriä edes kommentoida kenellekään?

Gigantille tulee todennäköisesti halvemmaksi tuolla hinnalla antaa 30e lahjakortti kuin pitää tilaukset sisässä myöhemmille toimituksille :) Varmaan annettu ihan yleinen ohjeistus tökätä tuo 30e kouraan kaikille kyselijöille peruutuksen kera.
Tuo 30 lahjakortti on ihan kelpo hyvitys, kun oli asennoitunut että toimitusaika on piiiitkä. Jos tosiaan luuli saavansa tuon viikossa, voi olla aikamoinen k*rpä otsassa peruutuksen ja 30e lahjakortin jälkeen.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 560
Siis mitä hittoa, mulla on TÄYSIN minuutilleen samaan aikaan tilausvahvistus tullut Proshopilta (16:42) samasta näyttiksestä, eikä mitään ole vielä toimituksen lähettämisestä kuulunut. Toki toimitusaika-arvion sain viime viikolla, mutta se on merkittynä arviona vasta tuonne 14.5.2021 - 19.5.2021 välille. Onko tuo 16:42 siis sunkin tilausvahvistusaika? Luulisi nyt että itsellekin jotain kuuluisi.. ellen ole juuri siinä saumassa joka saa seuraavasta erästä ja olet saanut tilausvahvarin mua muutamaa sekuntia aiemmin.
16.43 non tuf ja viekäkin tuntematon tila :)
 
Liittynyt
28.09.2020
Viestejä
253
Siis mitä hittoa, mulla on TÄYSIN minuutilleen samaan aikaan tilausvahvistus tullut Proshopilta (16:42) samasta näyttiksestä, eikä mitään ole vielä toimituksen lähettämisestä kuulunut. Toki toimitusaika-arvion sain viime viikolla, mutta se on merkittynä arviona vasta tuonne 14.5.2021 - 19.5.2021 välille. Onko tuo 16:42 siis sunkin tilausvahvistusaika? Luulisi nyt että itsellekin jotain kuuluisi.. ellen ole juuri siinä saumassa joka saa seuraavasta erästä ja olet saanut tilausvahvarin mua muutamaa sekuntia aiemmin.
Tää on muuttunut minuuttipelistä sekuntipeliksi. Eli veikkauksesi taitaa osua nappiin. Itse en vielä kyllä ole satavarma miksi omalla tilausajalla 16.18 Jimmssillä olen vasta 20-30 kun on samalla ajalla 10-15 jonossa olevia.. aspasta ei osattu sanoa mitään, mutta se ei sinänsä yllätä kun miettii sitä 17.9 härdelliä. No, jos normituffeja tulee tätä etanankin tahtia niin kortti on jussina vihoviimeistään koneessa. Muutama viikko sinne tänne kun jo reilut 7 kk vierähtänyt on ihan se ja sama ;)
 
Liittynyt
16.04.2021
Viestejä
229
Kaatuiko Proshopin sivut klo 15.00? Ei kai tuo kahen ja puolen tonnin RTX 3090 nyt mikään hullut päivät -tarjous oo?
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Joo, sekunniks just tossa tasan klo15 kyykkäs. Näköjään se 2,5ke RTX3090 on hullutpäivät -tarjous.
 
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
564
Minkälaisella viestiketjulla nuo Norjan ja Ruotsin giganttien infot on tullut? Jos ne on tullut yhtä pätevältä lähteeltä kuin gigantin asiakaspalvelu ja siihen päälle kissan kummin kaimat, niin rikkinäinen puhelinen on valmis.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 633
Minkälaisella viestiketjulla nuo Norjan ja Ruotsin giganttien infot on tullut? Jos ne on tullut yhtä pätevältä lähteeltä kuin gigantin asiakaspalvelu ja siihen päälle kissan kummin kaimat, niin rikkinäinen puhelinen on valmis.
Siis nuo on ruotsin ja norjan giganttien aspan kertomia. Lähteen pätevyys on hyvinkin vaihteleva, kuten gigantin aspan täälläkin ;)

Näistä noita kohtalotovereiden juttuja voi ainakin katsella :)
 
Viimeksi muokattu:

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 656
Gigsulla oli myös äsken 3090 hetkellisesti myynnissä hintaan 2199 :)

Tosin osoittautui vesiperäksi, soittivat perään ja peruivat..
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 300
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
282
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 711
Kaatuiko Proshopin sivut klo 15.00? Ei kai tuo kahen ja puolen tonnin RTX 3090 nyt mikään hullut päivät -tarjous oo?
Ei. Mutta meni solmuun. (cloudfarelta tuli ilmoituksia gateway timeout) Sivu palautui toimimaan hyvin siinä 5-9 minuuttia jälkeen. Mä kokeilin useampaa hakata ostoskoriiin ja yksi jopa ilmestyi sinne kun sivut palautuivat. Noi ei sinänsä kiinnosta mutta kokeilin vaan että miten tuo toimii, koska tosiaan sieltä tulossa kuun lopulla 3070:ja. En tiedä uskaltaisinko tilata kun toukokuun alussa pitäisi tulla halvempi Inno, ettei noi innostuisi peruamaan tilauksia, kun olen tuolta muutaman 6700 XT:n ja 3060:n saanut tässä parin kuukauden sisään.

Siellä oli kohtalainen määrä(eri mallit 10, yksittäisiä sekä yksi yli 25) 6700 XT:tä. Sekä joku reilu tusinan eri 3090:ia. Siellä on noita mitä oli eniten vieläkin jäljellä.
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
282
Ei. Mutta meni solmuun. (cloudfarelta tuli ilmoituksia gateway timeout) Sivu palautui toimimaan hyvin siinä 5-9 minuuttia jälkeen. Mä kokeilin useampaa hakata ostoskoriiin ja yksi jopa ilmestyi sinne kun sivut palautuivat. Noi ei sinänsä kiinnosta mutta kokeilin vaan että miten tuo toimii, koska tosiaan sieltä tulossa kuun lopulla 3070:ja. En tiedä uskaltaisinko tilata kun toukokuun alussa pitäisi tulla halvempi Inno, ettei noi innostuisi peruamaan tilauksia, kun olen tuolta muutaman 6700 XT:n ja 3060:n saanut tässä parin kuukauden sisään.

Siellä oli kohtalainen määrä(eri mallit 10, yksittäisiä sekä yksi yli 25) 6700 XT:tä. Sekä joku reilu tusinan eri 3090:ia. Siellä on noita mitä oli eniten vieläkin jäljellä.
Joo se innon 2 fanin oli tulos myyntiin iha siedettävään hintaan ainaki :thumbsup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 653
Viestejä
4 187 436
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom