NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusna
  • Aloitettu Aloitettu
Gigantista varattu MSI Geforce RTX 3080 Gaming X Trio hintaan 799€ puolitoista kuukautta sitten.
Sain jo Suprimini, mutta pidän tuon tilauksen Gigantissa sisällä vaikka kevääseen asti, jotta eivät voi myydä sitä jollekkin muulle korkeampaan hintaan ja myyn jollekkin ostohintaan.
tai sit teet hyvän teon ja peruutat sen, jotta seuraava jonossa saa omansa

Nyt on Strix 3060TI OC koneessa kiinni. Jaksaa jatkaa 3080 jonottamista. yhtä iso toi on. GTX1080 oli aika vitun pölyinen.

Asus RTX 3060TI Strox Strix 8G OC vs, Msi GTX 1080 Gaming X 8G. Sanoisin että 40% tehon lisäystä.

699€ oli mun mielestä eilen.
Kyllä se oli 599. Tuohon me emme itse koske eli kysyntä tai tarjonta ei suoraan meillä vaikuta hintaan. Me laskemme sen tukkurin hinta + meidän marginaali plus pyöristys ylös tai alas. Itsekin hämmästelen miksi meidän hinta on noussut viikonloppuna 16 eurolla. Ihan kun tukkurin hinta olisi noussut pe- la välisenä yönä.
Kilpailija taisi olla hinta 699 jossa on saatavuutta vielä hyvin. Meillä enää yksi kortti jäljellä.
Edit; kilpailija on tiputtanut omaa hintaansa :)

Hei! Tilaustasi tilausnumerolla 409......... ei valitettavasti voida toimittaa sovittuna ajankohtana. Uusi toimituspäivä on 12. Huhtikuu. Pahoittelemme viivästystä! Yst. Gigantti.

Tälläisen viestin sain, kun tilauksessa on roikkunut Evga 3080 Ftw3 non ultra, jota ei saa peruttua millään. Jos joku on siis jostain moista odottamassa niin älkää pidättäkö hengitystä, gigantti on tainu toimittaa kuitenkin eniten evgan kortteja.

Edit: gigantin sivuilla myös asukset siirretty huhtikuulle aiemman tammikuun sijaan.

Miksei saa peruttua? Itse kun en päässyt läpi gigantin asiakaspalveluun chatin tai puhelimen kautta, niin laitoin peruutuspyynnön sähköpostilla lähimpään liikkeeseen. Tilauksen peruuttaminen onnistui sitä kautta.

Miksei saa peruttua? Itse kun en päässyt läpi gigantin asiakaspalveluun chatin tai puhelimen kautta, niin laitoin peruutuspyynnön sähköpostilla lähimpään liikkeeseen. Tilauksen peruuttaminen onnistui sitä kautta.

Ok. Koitin etsiä yleistä aspan sähköpostia sitä löytämättä. Kiitos vinkistä.

Kyllä se oli 599. Tuohon me emme itse koske eli kysyntä tai tarjonta ei suoraan meillä vaikuta hintaan. Me laskemme sen tukkurin hinta + meidän marginaali plus pyöristys ylös tai alas. Itsekin hämmästelen miksi meidän hinta on noussut viikonloppuna 16 eurolla. Ihan kun tukkurin hinta olisi noussut pe- la välisenä yönä.
Kilpailija taisi olla hinta 699 jossa on saatavuutta vielä hyvin. Meillä enää yksi kortti jäljellä.
Edit; kilpailija on tiputtanut omaa hintaansa :)

Totta! Sekoitin sitten Datatronicin ja Multitronicin.. liikaa tronicceja. Minun moka pahoittelut.

Siinä kävi tälleen 1080p tarkkuudella Rise of The Tomb Raider Benchmark. Toi Msi GTX 1080 8G Gaming X on full HD tarkkuudella täysin sana vielä. Veikkaan, että ei 3080 Strix OC väännä paljonkaan paremmin 1080p. Ei pääse testaamaan korkeammalla resoluutiolla kun sitä 27" strix oc 144 Hz 4K näyttöä varten vasta hakataan malmia irti kalliosta. Valve indexiä en nyt jaksa, siellä vois näkyä eroja kyllä. Onhan toi iso leija, äänikorttikin siellä puhaltimia vasten.
Mikäs prossu sulla on ? Todennäköisesti se alkaa rajoittamaan.

Poistu takaisin sinne lasten sammakkofoorumille ohjaamaan alakoululaisia.
Sä alat pitämään jotain blogia "NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta" langassa ja postaamaan äitis vierestä kuvia siitä kuinka sulla on uus näyttis sylissä autossa.
Sitten et edes tajua, että missä meni vikaan kun joku asiasta huomauttaa
/__\

Mulla myös tilattu ftw3 ultra tuolla päiväyksellä. Näinkö kävi että jäin tästäkin junasta laiturille?:sad:
Mitä sanoi saatavuuteen päivämääräksi ja mihin aikaan tilausvahvistus? Mulla 15.12 ja tilausvahvistus 9.51.
Noitahan oli 27.1 saatavuudella kans myyty ja siitä porukasta osalle oli kai tullu lykkäystä:tdown:

Mitä sanoi saatavuuteen päivämääräksi ja mihin aikaan tilausvahvistus? Mulla 15.12 ja tilausvahvistus 9.51.
Noitahan oli 27.1 saatavuudella kans myyty ja siitä porukasta osalle oli kai tullu lykkäystä:tdown:
Joo, näin tässä tosiaan on näköjään käynyt.

mulle tuli vahvistus 9.54, mutta ei mitään ilmoitusta että ollis tänään lähteny :(

9:51 laitoin myös tuon EVGA FTW3 Ultran tilaukseen ja oli tullut tuo maili että olisi lähdössä toimitettavaksi.

Niin ja 15.12. luki tilausvahvistuksessa toimituspäiväksi.

3080 ftw3 ultra. Tilausvahvistus 9.12 9:46 Gigantti. Sivut ja vahvistus näytti että saapuu varastoon 15.12. Saas nähdä saako ensiviikolla.

Giganttiin liittyen, jos ootte valinnu toimitukseksi noudon valitsemastanne Gigantista, niin ette saa muuta väluaika tietoa kuin ilmoituksen, että on noudettavissa. Koin tämän marraskuussa XC3:n kanssa.

Onko kenellekkään tullut Gigantista EVGA 3080 xc3 ultrasta viestiä, nyt kun noita ftw3 on lähtenyt näköjään liikkeelle? Itsellä 9.12. klo 16.31 tilausvahvistus gigantista mutta ei ole ainakaan vielä tullut mitään ilmoitusta. Jännitys tiivistyy.

Rupee oma MSI Suprim X olee jo ihan hyvä diili 949€ hinnallaan.
Ootapa ku se mun 739€ non-OC tuffi saapuu. Siinä on hintalaatusuhde lähes ääretön.

Harmi vaan että tulee keväällä kun pitäisi kirjottaa kandi ja käydä muut loput kandikurssit niin ei paljoa jää aikaa pelaamiselle.

Kyllä tuo Strix OC:ki alkaa olee hyvä diili 929€ hinnalla, jos sen joskus vielä sais. :rofl:
Ainakin tuo Telian marraskuun puolivälin tilauksesta kuun alusta tullut tekstari toimituksen siirtymisestä tammi-maaliskuulle ei paljon lupaa. Tuommoinen aikahaarukka on suomennettuna, että Telialla ei ole hajuakaan milloin saavat toimitettua.

Jep, ei ole paljoa Jimmssikään Strixien aikatauluja päivitelly sivuille. Suprim lyöty kanssa tilaukseen, jos sattus tulemaan aikasemmin. Onneks vielä prossukin tulematta uuteen koneeseen, muuten joutus jo melkein 3090:in hankkimaan et sais koneen tulille. :D

Multitronicilla ei ainakaan ole liian optimistinen toimitusaika.. :)

1607886247898.png

Hyvä tää tuffin Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming - OC Edition -näytönohjain, 10GB GDDR6X - 939,90€ hinta. Miettii kun aluksi taisi olla 759€. Nyt melkein 200€ enemmän. :D

Jotenkin harjaanjohtavaa edes myydä tuota korttia edelleen IO-Tech Toimituksen valinta -maininnalla. Kyseessä on kuitenkin tällä hetkellä aivan eri hintasegmentin tuote, kuin se joka oli täällä testattavana ja jota ei sitten saanutkaan ostaa tuolla 759 euron hinnalla kaupan hyllystä.

Minun mielestäni ei edes oli kovin kaukaa haettu analogia siitä, että lähetetään testiin hiukan paremmilla tuulettimilla, komponenteilla ja binnatulla GPU:lla varustettu kortti ja sitten kun on saatu testivoitot haettua, niin alentaan myymään tuotetta paskemmilla sisuskaluilla varustettuna.

Ihan samanlaista kuluttajien harjaanjohtamista se on, että testattua korttia ei saakkaan ostaa kaupasta samalla hinnalla, mitä sen testissä väitettiin maksavan, vaan hinta onkin melkein neljänneksen korkeampi. Silloin kyllä myydään ihan eri tuotetta, kuin se mitä meille kaupataan Toimituksen valinta -leimalla.

@Sampsa Voisiko jopa harkita, ettei Toimituksen Valinta -leiman tarvitsisi olla ikuinen, vaan sen voisi myös peruuttaa, jos myytävä tuote ei enää vastaa testattua tuotetta. Fakta nyt kuitenkin on se, että yksikään ihminen ei ole pystynyt ostamaan hyllystä IO-Techin Toimituksen Valinta -Leimalla ollutta Asus TUF 3080 OC korttia sillä hinnalla, mitä testissä on mainttu.

"Asuksen TUF Gaming GeForce RTX 3080:stä on myynnissä kahta eri mallia eli 739 euron hintainen perusmalli ja meille testiin saapunut 20 euroa kalliimpi tehdasylikellotettu OC-malli."

Jos pitäisi arpoa IO-Techin ensimmäinen tuote, jolta on poistettu Toimituksen Valinta -leima harhaanjohtavan markkinoinnin takia, niin Asus TUF 3080 OC olisi minun valinta. Jos lukee tämän koko ketjun läpi, niin tuskin asiaa tarvitsee tämän enempää edes perustella. I rest my case.

Viimeksi muokattu:
Jotenkin harjaanjohtavaa edes myydä tuota korttia edelleen IO-Tech Toimituksen valinta -maininnalla. Kyseessä on kuitenkin tällä hetkellä aivan eri hintasegmentin tuote, kuin se joka oli täällä testattavana ja jota ei sitten saanutkaan ostaa tuolla 759 euron hinnalla kaupan hyllystä.

Minun mielestäni ei edes oli kovin kaukaa haettu analogia siitä, että lähdetään testiin hiukan paremmilla tuulettimilla, komponenteilla ja binnatulla GPU:lla varustettu kortti ja sitten kun on saatu testivoitot haettua, niin alentaan myymään tuotetta paskemmilla sisuskaluilla varustettuna.

Ihan samanlaista kuluttajien harjaanjohtamista se on, että testattua korttia ei saakkaan ostaa kaupasta samalla hinnalla, mitä sen testissä väitettiin maksavan, vaan hinta onkin melkein neljänneksen korkeampi. Silloin kyllä myydään ihan eri tuotetta, kuin se mitä meille kaupataan Toimituksen valinta -leimalla.

@Sampsa Voisiko jopa harkita, ettei Toimituksen Valinta -leiman tarvitsisi olla ikuinen, vaan sen voisi myös peruuttaa, jos myytävä tuote ei enää vastaa testattua tuotetta. Fakta nyt kuitenkin on se, että yksikään ihminen ei ole pystynyt ostamaan hyllystä IO-Techin Toimituksen Valinta -Leimalla ollutta Asus TUF 3080 OC korttia sillä hinnalla, mitä testissä on mainttu.

"Asuksen TUF Gaming GeForce RTX 3080:stä on myynnissä kahta eri mallia eli 739 euron hintainen perusmalli ja meille testiin saapunut 20 euroa kalliimpi tehdasylikellotettu OC-malli."

Ja tähän liittyen, tai liittymättä, näkyy strix oc:nkin hinta kivunneen 999€:sta 1019€:n jimssillä. Tulkoot Telialta vaikka ens kesänä vielä tuo, mutta 979€:n hinnallahan se on jo sijoitus!

Minun mielestäni ei edes oli kovin kaukaa haettu analogia siitä, että lähetetään testiin hiukan paremmilla tuulettimilla, komponenteilla ja binnatulla GPU:lla varustettu kortti ja sitten kun on saatu testivoitot haettua, niin alentaan myymään tuotetta paskemmilla sisuskaluilla varustettuna.

Jos pitäisi arpoa IO-Techin ensimmäinen tuote, jolta on poistettu Toimituksen Valinta -leima harhaanjohtavan markkinoinnin takia, niin Asus TUF 3080 OC olisi minun valinta. Jos lukee tämän koko ketjun läpi, niin tuskin asiaa tarvitsee tämän enempää edes perustella. I rest my case.
Se on testattu ja saanut toimituksen valinnan 759 euron hinnalla. Tämä hintojen nousu ei luonnollisestikaan ollut odotettavissa ja tilanne on muutenkin täysin poikkeuksellinen. Tuote on joka tapauksessa hyvä.

Yippee-Ki-Yay Proshopista tuli vihdoin seurantatunnus Suprim X:ta.
@22p0_ ootko saanu jo korttia?

Viimeksi muokattu:

Tää hintojen kipuaminen tekee absurdeja juttuja. Esim, ostaisinko tuf ocn hintaan 939€, vai evga FTW3 ultra hybridin hintaan 960€? Psst. Jälkimmäistä myynnissä multitronicilla.

Telia on pannut taas 3080 Stric OC-mallit myyntiin. Toimitukset arvioidaan alkavan 15.2. Saapa nähdä tuleeko jo aiemmin tilanneille mitään uutta tietoa toimitusajoista.

Yippee-Ki-Yay Proshopista tuli vihdoin seurantatunnus Suprim X:ta.
@22p0_ ootko saanu jo korttia?
Alkaa kismittää toi msi:n touhu pikku hiljaa että taidanpa vakavasti harkita 17.9 klo 16.12 tilaamani msi gaming trion perumista msin kirsikat kakusta - toiminnan takia. Muutenkin voisin kyseistä firmaa alkaa boikotoida, vaikka minulla yksittäisenä kuluttajana ei ole iso merkitystä kyseiselle firmalle.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 177
Jäsenet
78 614
Uusin jäsen
rutja76

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom