NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 628
Mulle tuli kans toi sama Ventus äsken noudettavaksi. Taitaa 849e:lla jäädä hyllyyn, ihan hyvin pärjänny toistaiseksi 2070S:lläkin, vaikka myis pois niin väliraha vähän liian iso.
Peruin kans tässä kohtaa oman verkkokauppa.com:in tilauksen. Katellaan sitten syksyllä uusia kortteja, tulee varmaan tilattua vähän useampi malli ja useammasta paikkaa tällä kertaa :rolleyes: Jos siis yhtään näyttää saatavuus yhtä huonolta kuin viimeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
563
Peruin kans sitten tässä kohtaa oman verkkokauppa.com:in tilauksen. Katellaan sitten syksyllä uusia kortteja, tulee varmaan tilattua vähän useampi malli ja useammasta paikkaa tällä kertaa :rolleyes: Jos siis yhtään näyttää saatavuus yhtä huonolta kuin viimeksi.
Veikkaan, että uusien näytönohjaimien kanssa tulee tilausrajoitus 1/asiakas. Tulee olemaan tosi kusista hommaa, kun saatavuus mitä todennäköisimmin yhtä huonoa kuin 3000-sarjan kanssa ja nyt osataan jo varautua suuriin tilausmääriin, kun jokainen tilaisi useamman kuin tarvitsee varmistaakseen yhden saamisen.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 682
"Tulee olemaan tosi kusista hommaa, "

Kaikinpuolin paremmin siis tulee menemään.

Nvidia ja AMD on ehkä oppineet hinnoitteluvirheistään(ennen tätä sukupolvea tehokkaammat mallit eivät ole olleen parempia perf/hinta suhteeltaan halvempiin nähden), ja jälleenmyyjät eivät enää myy nollasaldoa. Julkaisun jälkeen hinnat eivät luultavasti tule kohoamaan juurikaan, ja ainakaan merkittävästi ne eivät pysty koska ei ole mainausta kustantamassa sitä.

Jos alussa hinnat ovat korkeampia niin silloin niitä ostavat ja maksavat ne jotka niitä haluavat maksaa. Ei tule kahden eri hintatason tilannetta joka johtaa trokaukseen, joka sinänsä ei vaikuta kysyntään mutta joka nostaa hintatasoa.
 
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
563
"Tulee olemaan tosi kusista hommaa, "

Kaikinpuolin paremmin siis tulee menemään.

Nvidia ja AMD on ehkä oppineet hinnoitteluvirheistään(ennen tätä sukupolvea tehokkaammat mallit eivät ole olleen parempia perf/hinta suhteeltaan halvempiin nähden), ja jälleenmyyjät eivät enää myy nollasaldoa. Julkaisun jälkeen hinnat eivät luultavasti tule kohoamaan juurikaan, ja ainakaan merkittävästi ne eivät pysty koska ei ole mainausta kustantamassa sitä.

Jos alussa hinnat ovat korkeampia niin silloin niitä ostavat ja maksavat ne jotka niitä haluavat maksaa. Ei tule kahden eri hintatason tilannetta joka johtaa trokaukseen, joka sinänsä ei vaikuta kysyntään mutta joka nostaa hintatasoa.
Kyllä, kyllä. Mutta nimenomaan näistäkin syistä, ei ole välttämättä kannattavaa tai mahdollista laittaa useampaa tilausta eri paikkoihin samaan aikaan.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
67
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Uskotteko että 4000-sarjan kortteja tulee myyntiin alussa "normaalisti" (1 per henkilö) tyylisesti, vai että heti alussa laittavat arvonnat pystyyn kenellä on osto-oikeus?

Riippuu tietenkin myös paljon kaupat saavat kortteja, mutta itse mietin että on voinut olla aikamoinen tragedia myös työmäärän suhteen kaupoille viimeisen parin vuoden aikana ja laskee kannattavuutta. Tai ehkä että myyvät 10 korttia kerrallaan mitä niillä on ja sitten taas on klikki-kisat käynnissä?
 
Liittynyt
17.07.2019
Viestejä
21
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 884
Uskotteko että 4000-sarjan kortteja tulee myyntiin alussa "normaalisti" (1 per henkilö) tyylisesti, vai että heti alussa laittavat arvonnat pystyyn kenellä on osto-oikeus?

Riippuu tietenkin myös paljon kaupat saavat kortteja, mutta itse mietin että on voinut olla aikamoinen tragedia myös työmäärän suhteen kaupoille viimeisen parin vuoden aikana ja laskee kannattavuutta. Tai ehkä että myyvät 10 korttia kerrallaan mitä niillä on ja sitten taas on klikki-kisat käynnissä?
Tuohon täysin mahdoton vastata,jos korona jatkaa entiseen tahtiin kiinassa ja lisäksi Ry::sän sota jatkuu ja leviää niin voi olla piirit tiukassa eikä myyntiin tule kuin 4080-90 kortteja suolaisella hinnalla.Onneksi ei koske minua,3080 riittää minun käyttöön helposti pari kolme vuotta.
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
77
Kyllä noita näköjään aina välillä taitaa vapautua, kun tuo ostoskorin varaus loppuu. Juuri itse kokeilin, mutta taidan jättää väliin. 900€ tuntuu nyt aika paljolta tässä vaiheessa laittaa näihin kun syksyllä tulossa uudet kortit ja veikkaisin sillä rahalla saavan jo jonkin verran parempaa.

1652464923290.png
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 378
Katsoin että mitkäs arpajaiset täälä taas on ja meni heti koriin tuo PNY:n 3080 ja kassalle saakka päästää. Vapautan sen nyt, joten ainakin yksi pitäisi tulla tarjolle. Ei muuta kuin F5:sta pohjaan :)
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
182
Oli pakko yrittää, nyt näyttää taas irtoavan. Pitänee kyllä odottaa 4xxx sarjaa. 2080 PNY itsellä koneessa niin ihan soiva peli vielä.
1652465331859.png
 
Liittynyt
18.10.2021
Viestejä
20
Sama homma täällä. Mitään ilmoitusta ei ole tullut lähetykseen liittyen, mutta OmaPostissa tieto että paketti on kuljetuksessa.
Gigantin arvio piti paikkansa. Sain tänään PNY:n. Tossa se nyt on käytössä. Minä en odotellut kuin n. 8kk.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
74
Vantaalle ei saapunut PNY tänään, vaan jäi ”jakelussa”-vaiheeseen. Viikonloppu on nyt virallisesti pilalla!
 

gruntti

Tukijäsen
Liittynyt
15.03.2022
Viestejä
435
Tuohon täysin mahdoton vastata,jos korona jatkaa entiseen tahtiin kiinassa ja lisäksi Ry::sän sota jatkuu ja leviää niin voi olla piirit tiukassa eikä myyntiin tule kuin 4080-90 kortteja suolaisella hinnalla.Onneksi ei koske minua,3080 riittää minun käyttöön helposti pari kolme vuotta.
2080 PNY itsellä koneessa niin ihan soiva peli vielä.
Niin, ollapa 3080 tai 2080 koneessa. Veikkaan että aika moni sinnittelee vielä paljon tehottomilla korteilla kuten minä 1070:lla. Periaatteesta en maksa nylkyrihintoja ja jätän ne cyberpunkit suosiolla pelaamatta odottamaan parempia aikoja. Silti ihan mielenkiinnolla seuraan kuitenkin tätä ketjua.

Siitä loppuvuodesta julkaistavien näyttisten saatavuudesta, veikkaanpa että jos maailmantilanne sekava ja kaoottinen, niin niiden näytönohjaimien saatavuus ei ole se ykkösprioriteetti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 884
Niin, ollapa 3080 tai 2080 koneessa. Veikkaan että aika moni sinnittelee vielä paljon tehottomilla korteilla kuten minä 1070:lla. Periaatteesta en maksa nylkyrihintoja ja jätän ne cyberpunkit suosiolla pelaamatta odottamaan parempia aikoja. Silti ihan mielenkiinnolla seuraan kuitenkin tätä ketjua.

Siitä loppuvuodesta julkaistavien näyttisten saatavuudesta, veikkaanpa että jos maailmantilanne sekava ja kaoottinen, niin niiden näytönohjaimien saatavuus ei ole se ykkösprioriteetti.
Itse päivitin 1070Ti ensin 12/20 670€ 3070 ja viikon päästä 890€ 3080 ,jonka päivitin äskettäin 739€ 3080.Joten on noita kortteja ollut tarjolla kunhan on ollut oikeaan aikaan liikkeellä oikeassa kaupassa.
 

gruntti

Tukijäsen
Liittynyt
15.03.2022
Viestejä
435
Itse päivitin 1070Ti ensin 12/20 670€ 3070 ja viikon päästä 890€ 3080 ,jonka päivitin äskettäin 739€ 3080.Joten on noita kortteja ollut tarjolla kunhan on ollut oikeaan aikaan liikkeellä oikeassa kaupassa.
En kyllä laske tota F5-kisailua hyväksi tai edes kohtuulliseksi saatavuudeksi. Ja nyt on omaan makuun jo turhan myöhä - turhan myöhä on myös tuleville Intelin korteille - katson mitä seuraava Nv-Amd-korttisukupolvi tarjoaa teknologioineen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 884
En kyllä laske tota F5-kisailua hyväksi tai edes kohtuulliseksi saatavuudeksi. Ja nyt on omaan makuun jo turhan myöhä - turhan myöhä on myös tuleville Intelin korteille - katson mitä seuraava Nv-Amd-korttisukupolvi tarjoaa teknologioineen.
Yhteenkään F5 kisaan en ole osallistunut,kaikki on ostettu ilman kikkailua.2 ensimmäistä Jimms ja viimeinen Proshop,toki tilaukset piti tehdä aikailematta ja pahimmillaan meni toista vuotta ennenkuin sai kortin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
448
Hienoa että noita kortteja tuntuu alkaa tippumaan ja hinnatkin näyttää jo inhimillisiltä. Viime vuoden tammikuussa tilaamani MSI Ventus 3080 tuli nyt noudettavaksi Verkkikseen. Onneksi tosin sain jo viime kesänä EVGA:n vastaavan kortin niin tuota en tarvitse vaan mennee kaverille jos tarvitsee korttia. Toivottavasti nyt kaikki jotka peleihin uutta korttia halajavat saavat sellaisen vihdoinkin kohtuulliseen hintaan. Innolla odotan vastaavaa lankaa 40xx-sarjalaisista, toivoen että niiden saamista ei tarvitse ihmisten odotella näin pitkään :)
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
4000 sarjan launchissa tulee vielä epätodennäköisemmin saamaan kortti, kun 3000 sarjan. Silloin kukaan ei tiennyt mistään saatavuus ongelmista ja silti kortit hävisi samane tein. Mainauskaan ei vaikuttanut vielä silloin syksyllä 2020. Nyt kaikki tietää, että saatavuus on huono --> kaikki vähänkään korttia haluavat syöksyvät tilaamaan saman tein, ja meillä on vähintään puolen vuoden jonot sisässä jo myynnin aloituspäivänä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
119
Tuo Gigantin hinta ei ole kyllä paha, Saksassa sama (halvin 12GB versio) on +170e. Yleensä vaaka on vinossa toiseen suuntaan.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Lisäksi, kun monet täälläkin sanovat lykkäävänsä uuden kortin hankintaa 4000-sarjan julkaisuun asti, niin en ainakaan itse tajua miten se saatavuus voisi olla yhtään parempi ellei sitten 4000-sarjan korttien hinnat ole jo valmiiksi pilvissä julkaisussa. Toki, jos uutta korttia ei nyt tarvitse vaikka seuraavaan 6-12 kuukauteen niin sama se sitten odottaa ja katsoa miten käy.
Jeps. Itse varmaan pistän 4080 tilauksen sisään julkkaripäivänä muutamasta eri kaupasta, ja katson miten käy. Jos kortti paljastuu tuhnuksi tuohon nykyiseen 3090:n verrattuna, niin hyvinvaemasti kerkiää perua tilaukset.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Minulla 1080ti mutta se jäi pullonkaulaksi kun päivitin prossun 3800x -> 5800x3d malliin, joten taivoin tilaamaan tuon pny:n. Aiemmin vanhan prossun aikaan oli testissä 1200 euron 3080 OC jonka palautin. Jo silloinkin pystyi parantamaan msfs:n grafiikka-asetuksia mutta fps oli prossuriippuvainen.
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
77
Jeps. Itse varmaan pistän 4080 tilauksen sisään julkkaripäivänä muutamasta eri kaupasta, ja katson miten käy. Jos kortti paljastuu tuhnuksi tuohon nykyiseen 3090:n verrattuna, niin hyvinvaemasti kerkiää perua tilaukset.
Eihän nyt 3090 tarvitse edes lähteä päivittämään mihinkään. Itsellä 1070 ja 4000 sarja nyt sen verran lähellä etten näe hirveästi järkeä tässä vaiheessa päivittää enää 3000 sarjan korttiin. (mutta jos olis jo 3000 sarjan kortti niin en kyllä päivittäisi)
 
Liittynyt
07.08.2018
Viestejä
329
Eihän nyt 3090 tarvitse edes lähteä päivittämään mihinkään. Itsellä 1070 ja 4000 sarja nyt sen verran lähellä etten näe hirveästi järkeä tässä vaiheessa päivittää enää 3000 sarjan korttiin. (mutta jos olis jo 3000 sarjan kortti niin en kyllä päivittäisi)
3090 omistajia ei varmaan rahallinen kannattavuus juurikaan kiinnosta. Paras suorituskyky on se mikä merkkaa ja kun parempaa tulee saataville niin totta kai se hankitaan.

Tässä ketjussa pyörii enää enimmäkseen meitä joille suorituskyky per euro merkkaa eniten.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Eihän nyt 3090 tarvitse edes lähteä päivittämään mihinkään. Itsellä 1070 ja 4000 sarja nyt sen verran lähellä etten näe hirveästi järkeä tässä vaiheessa päivittää enää 3000 sarjan korttiin. (mutta jos olis jo 3000 sarjan kortti niin en kyllä päivittäisi)
No miten sen nyt ottaa. Oman ultra Wide näytön resolla 3440*1440tuo 3090 riittää kyllä nyt useimmiten pyörittelemään pelejä hyvillä asetuksilla (Ray Tracing yms.) ja minimissään 60 FPS, mutta kehitys kehittyy ja tulevat pelit ei välttis enää niin hyvin pyörähdäkkään.

Kyllä minullakin joku raja on, mitä viittii maksaa, varsinkin jos tehon lisäys ei ole riittävä. En ostanut heti 2000 sarjan korttiakaan, kun 2080 oli 5% nopeampi, kun sillonen 1080Ti, ja 2080Ti, joka oli "jopa" 25% nopeampi, maksoi siihen tehon lisäykseen nähden liikaa. Ostin sitten 2019 vuoden lopussa 2080Ti:n kun oli Black Friday alessa vähän päälle 900€, ja sain vanhasta vielä jonkun 500€.

3080 oli itsellä hakusessa 2020 syksyllä, mutta kun ne meni heti, niin tuli tuo 3090 ostettua, vaikka hinta vs 3080 olikin aika suolainen. No tehoa tulikin 2080Ti:n verrattuna sitten jopa yli 80% lisää, pelistä riippuen, joten siinä mielessä sai ainakin rahalle myös vastinettakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 884
Jeps. Itse varmaan pistän 4080 tilauksen sisään julkkaripäivänä muutamasta eri kaupasta, ja katson miten käy. Jos kortti paljastuu tuhnuksi tuohon nykyiseen 3090:n verrattuna, niin hyvinvaemasti kerkiää perua tilaukset.
Jos saatavuus on yhtä huono kuin 3000 sarjassa niin voi käydä niin että kauppiaat vaatii ennakkomaksun tilauksista,tuolla karsittaisiin suurin osa turhista varauksista,tuskin kovin moni tilaa useampaa 1-2 k€ korttia ennakkomaksulla.
 

gruntti

Tukijäsen
Liittynyt
15.03.2022
Viestejä
435
Lisäksi, kun monet täälläkin sanovat lykkäävänsä uuden kortin hankintaa 4000-sarjan julkaisuun asti, niin en ainakaan itse tajua miten se saatavuus voisi olla yhtään parempi ellei sitten 4000-sarjan korttien hinnat ole jo valmiiksi pilvissä julkaisussa. Toki, jos uutta korttia ei nyt tarvitse vaikka seuraavaan 6-12 kuukauteen niin sama se sitten odottaa ja katsoa miten käy.
Menee jo melkein offtopikin puolelle, mutta voisikohan ton saatavuus- ja hintapelottelun jo lopetella. Ei kukaan tiedä mikä on tilanne loppuvuodesta kun nuo uudet korttisukupolvet ilmestyvät myyntiin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Menee jo melkein offtopikin puolelle, mutta voisikohan ton saatavuus- ja hintapelottelun jo lopetella. Ei kukaan tiedä mikä on tilanne loppuvuodesta kun nuo uudet korttisukupolvet ilmestyvät myyntiin.
Yleisesti on sanottu, että komponenttipula ei helpota, ainankaan 2022. Näinollen jos uusi sukupolvi on edellistä selkeästi suorituskykyisempi, niin menekki tulee olemaan suurta, jolloin saatavuus tulee olemaan ehdottomasti huonoa. Tämä tarkoittaa taas korketa hintoja. Kryptomielipuolisuuskin saattaa jatkua, kuka tietää..
 

gruntti

Tukijäsen
Liittynyt
15.03.2022
Viestejä
435
Yleisesti on sanottu, että komponenttipula ei helpota, ainankaan 2022. Näinollen jos uusi sukupolvi on edellistä selkeästi suorituskykyisempi, niin menekki tulee olemaan suurta, jolloin saatavuus tulee olemaan ehdottomasti huonoa. Tämä tarkoittaa taas korketa hintoja. Kryptomielipuolisuuskin saattaa jatkua, kuka tietää..
Koronankin takia porukka osti kaiken mitä löytyi, korkealla hinnalla. Saa nähdä miten käy. Kryptomania todennäköisesti jatkuu jossain muodossa edelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 591
Olen osallistunut hintaspekulaatioihin suht aktiivisesti vuosien mittaan, mutta tällä kertaa taidan jättää väliin. Jo tämän hetken ja Q3:n lopun väliin mahtuu niin monta potentiaalista epäjatkuvuuskohtaa, että on melko turha koittaa arvata. Perusmerkit ei ole hyvät, koska inflaatio, yleinen piiri- ja komponenttipula, ennakkotapaukset hinnan asetannasta tässä sukupolvessa, entisestään kasvaneet logistiikkaongelmat kun naapuri päätti tehdä itsestään no go zonen, kiinalaisten edelleen jatkuvat koronapoukkoilut ja uusien valmistusprosessien horjuvainen lähihistoria. Mutta liikkuvia osia on todellakin aivan liikaa, että kannattaisi uskoa vahvasti suuntaan tai toiseen. Voi olla, että syksyllä ei ole uusi näyttis ihan elämän isoimpia kysymyksiä monellekaan.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Proshopin 3080 TUF varastossa 5 kpl, voi varmaan odottaa tänään taikka huomenna klikkikisaan
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
282
Proshopin 3080 TUF varastossa 5 kpl, voi varmaan odottaa tänään taikka huomenna klikkikisaan
Jahas proshopillakin nosteltu hintoja tässä sekä 3070ti tuffissa, joka on nyt 719€
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
Kirjoitushetkellä 12 kipalesta Asus RTX 3080 TUF non-OC:ta (900€) ja 8 kipalesta Asus RTX 3070 Dualia (640€) hyllyssä. :smoke:


 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Sinänsä hyvä että korottaneet hintoja siten että halukkaat saavat ilman klikkikisoja tai arvontoja. Korotuksen määrä vaan tuntuu suurelta, onko ostajia tuohon hintaan? 12 Gigan OC vaikuttaa satasen liian kalliilta. Perusmalli 3080 TUF taitaa olla sopivan hintainen, enää neljä jäljellä.
 
Liittynyt
14.01.2022
Viestejä
88
Sinänsä hyvä että korottaneet hintoja siten että halukkaat saavat ilman klikkikisoja tai arvontoja. Korotuksen määrä vaan tuntuu suurelta, onko ostajia tuohon hintaan? 12 Gigan OC vaikuttaa satasen liian kalliilta. Perusmalli 3080 TUF taitaa olla sopivan hintainen, enää neljä jäljellä.
Varmaan joillekkin sopivat hinnat, itse en saanut itselleni perusteltua 899€ maksavaa 3080 12Gb korttia kun koneessa hyrrää jo 3060TI, joten palautukseen meni. Vaikka FPS nousu olikin jossain aika muhkea.
Pitää seurailla vielä jos halpenee tai odottaa suosiolla loppuvuotta. :hmm:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
No, jos eivät viikossa myy yhtään, niin laskee hintaa 10e:llä ja koittaa sitten taas viikon..
Jos on jatkuvasti loppu, niin hinnat ovat selvästi liian alhaiset.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Varmaan joillekkin sopivat hinnat, itse en saanut itselleni perusteltua 899€ maksavaa 3080 12Gb korttia kun koneessa hyrrää jo 3060TI, joten palautukseen meni. Vaikka FPS nousu olikin jossain aika muhkea.
Pitää seurailla vielä jos halpenee tai odottaa suosiolla loppuvuotta. :hmm:
Nyt sentään saa noita halvempia mallejakin kun nostivat hintoja. Itse otin suosiolla tuon 900 euron 12 gigaisen, vaikka syksyllä hinnat saattavat tippua. Kesäloma on vaan kesäkuussa joten tarve on nyt :giggle:

Käytetyissäkin huomaa hintojen tippumisen, myyntipalstalla näyttää olevan 3090 1350 euron hintaan. Jos kaksi kuukatta sitten olisi ollut niin olisin ottanut heti. Tuleva 4000 sarja selvästi hillitsee ostajia nyt.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 412
Viestejä
4 160 198
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom