Helposti sain napattua. Nyt tosin tulee mieleen että onko tuo edes hyvä diili![]()
Eikös tuo viimeksi ollut 819€...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Helposti sain napattua. Nyt tosin tulee mieleen että onko tuo edes hyvä diili![]()
No juurihan noita sai proshopilta 819e mut silloin meni sekunnissa. Et jos tuolle tarve on, niin ei tuo mielestäni kyllä enää paha hinta ole. Toki onhan se nyt 2v vanhasta vieläkin yli MSRP mutta tilanne nyt on mikä onHelposti sain napattua. Nyt tosin tulee mieleen että onko tuo edes hyvä diili![]()
Joo tasasesti noussu tässä.Eikös tuo viimeksi ollut 819€...
Huhtikuun yli 25 kpl erä oli 819€, saldon ollessa loppu hinta nousi 879€ ja nyt uuden erän myötä näköjäänsä tuo 899€.Eikös tuo viimeksi ollut 819€...
On hyvä diili. Tuohon hintaan saa keskimäärin ostettua 3070ti joten tuohon verrattuna hyvä 20% tehokkaammasta kortista.Helposti sain napattua. Nyt tosin tulee mieleen että onko tuo edes hyvä diili![]()
Itse olen ihmetellyt miksei tätä ole aikaisemmin tapahtunut. Onhan se ihan kysynnän ja tarjonnan kannalta luonnollista että kun markkinat "tasaantuvat" niin nuo vanhemmat "liian halvat" mallit (esim 3080 10gb) skaalautuvat ylöspäin ja kalleimmat alaspäin. Ne jotka odottavat halvempaa hintaa / suhteessa suorituskykyyn (ns vanhoja msrp hintoja) saavat kyllä odotella pitkään...Joo, itse maksoin 819€ silloin viikko-pari sitten. Mielenkiintoinen lähestymistapa kyllä Jimmsiltä kun samaan aikaan "halpojen" mallien hinta kipuaa ylöspäin ja "kalliiden" alaspäin. Kaikki on toki suhteellista ja kyllähän tuo 900€ nyt ihan ok hinta vielä on, ainakin jos vertaa siihen että vielä kuukausi sitten halvin hinta tuolla oli 150-200€ enemmän.
Todella vaikea ennustaa, mutta voisin kuvitella, että ensimmäisen kuukauden jälkeen kysyntä on huomattavasti pienempi kuin 3000-sarjan kohdalla. Monet ovat vasta saaneet oman 3000-sarjan korttinsa ja pandemia haittasi valmistusta sekä samalla kasvatti pelaajien ja kysynnän määrää. Luultavasti olen aivan väärässä ja porskutan 1080:llä vielä 2024..Saa nähdä kuinka käy 4000 saapuessa, viimeksi kun 3000 saapu tuplas vanhojen käytettyjen hinnat.
Sepä siinä, ei voi kuin arvailla. Syksyllä lienee tulevat, joten sitten vasta tietää. Puoli vuotta on lyhyt aika, tosin täytyy muistaa että oman vanhan kortin arvo todennäköisesti tippuu kanssa jolloin siitä ei saa myydessä yhtä paljoa. Omasta 1080Ti kortista tosin ei saa hyvin paljoa nytkään joten pudotus tuskin on iso. Tuo Jimmsin 3080 jo vähän houkuttelee, satasen halvemmalla olisin jo varmaan tilannut.Saa nähdä kuinka käy 4000 saapuessa, viimeksi kun 3000 saapu tuplas vanhojen käytettyjen hinnat.
Eiköhän sinnekin ilmesty muutama kappale hassutteluhinnalla, nyt kun saatavuus alkaa olemaan jopa oikeastikin hyvä.Olin kyl ihan varma, että Jimms olisi näitä säästellyt iltaa varten ja laittanut erän myyntiin MSRP:llä tai jotain, mut ei sitten näköjään.
Saa nähdä kuinka käy 4000 saapuessa, viimeksi kun 3000 saapu tuplas vanhojen käytettyjen hinnat.
Oho. Tuo on kyllä halvin 3080 12GB mitä nähnyt.Gigantti veti ässän hihasta: Rtx 3080 12gb 899e PNY GeForce RTX™ 3080 12GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB™ Triple Fan LHR - Gigantti verkkokauppa
Oho. Tuo on kyllä halvin 3080 12GB mitä nähnyt.
Itse varmaan menisin pienellä riskillä ja ottaisin noista kahdesta PNY 3080 12GB:n vaikka suht tuntematon valmistaja onkin.Eli tämä vai 10GB TUF?
PNY on ollut kuviossa mukana Suomessa ainakin 2000-luvun alusta lähtien.Itse varmaan menisin pienellä riskillä ja ottaisin noista kahdesta PNY 3080 12GB:n vaikka suht tuntematon valmistaja onkin.
PNY ehdottomastiEli tämä vai 10GB TUF?
Sori OT, mutta ”vähän” ottanut verkkis takapakkia vajaan parin kymmenen vuoden aikana sivujen luettavuuden ja selkeyden suhteenPNY on ollut kuviossa mukana Suomessa ainakin 2000-luvun alusta lähtien.Sanoisin että tässä ostajan pitää valita myös takuun pituudenkin välitlä, sillä jos en ihan väärin muista PNY:llä on kahden vuoden takuu, ja Asuksella kolme.
![]()
Muistin koolla ei käytännössä ole juurikaan merkitystä.
Eli tämä vai 10GB TUF?
Ainakin gigantin tuotekuvassa paketissa isolla 3 vuoden takuu?Sanoisin että tässä ostajan pitää valita myös takuun pituudenkin välitlä, sillä jos en ihan väärin muista PNY:llä on kahden vuoden takuu, ja Asuksella kolme.
Ainakin gigantin tuotekuvassa paketissa isolla 3 vuoden takuu?
Onneksi olkoon uudesta kortista, matka on ollut useille tuskallisen pitkä.Nyt on tilattu PNY. Onhan tätä keskustelua vuosi seurattu ja osallistuttu varmaankin kaikkiin klikkikisoihin ja arvontoihin.
Kiitos yhteisestä matkasta.
Jos on vielä palautusoikeutta, niin kyllä itse palauttaisin ja ostaisin jomman kumman noista 3080 korteista. Vähän vaivaa, mutta paljon iloa.Ei pitäisi avata tätä aihetta, joka kerta tuntuu huonommalta ja huonommalta ostokselta tuo oma 719€ 3070ti
E: Vielähän tässä kerkeää kortin palauttaa jos tulee oikea jymydiili..
Itse varmaan menisin pienellä riskillä ja ottaisin noista kahdesta PNY 3080 12GB:n vaikka suht tuntematon valmistaja onkin.
Jos ero olisikin puhtaasti vain muistin määrässä niin ehkä kommenttisi olisi OK.Muistin koolla ei käytännössä ole juurikaan merkitystä.
Kukaan ei ole väittänyt etteikö erosta olisi hyötyä. Pointtini oli ettei kyseistä eroa juurikaan huomaa käytännössä. Bencheissa ja laskureissa varmasti, mutta käytännössä ollaan jo hiusten pilkkomisen tasolla. Suurimmassa osassa peleissä ero on alle 10 FPS. Joissakin varmasti sitäkin enemmän. Jokainen voi itse päättää kuinka merkittävä kyseinen ero todellisuudessa on. Oli miten oli 3080 on ltällä hetkellä oistava pelinäyttis, olkoot muistin määrä kumpi tahansa.Jos ero olisikin puhtaasti vain muistin määrässä niin ehkä kommenttisi olisi OK.
Tässä "3080 10GB" vs. "3080 12GB" vertailussa tuo muistin määrän kasvaminen on tavallaan sivuseikka.
Tärkeämpää on että 10Gigan mallin kymmenestä rinnakkaisesta 32bittisestä muistipiiristä on siirrytty 12 rinnakkaiseen muistipiiriin. Eli muistin kaistanleveys on kasvanut 320bitistä 384bittiin (Sama kuin 3090:ssä).
Muistikellot ovat samat molemmissa joten muistin siirtonopeus kasvanut 760.3 GB/s -> 912.4 GB/s . Erosta on hyötyä kaikessa tekemisessä.
Vielä viimeisimpänä ja myös vähäisimpänä myös ydinten määrää on nostettu 8704 -> 8960.
Kukaan ei ole väittänyt etteikö erosta olisi hyötyä. Pointtini oli ettei kyseistä eroa juurikaan huomaa käytännössä. Bencheissa ja laskureissa varmasti, mutta käytännössä ollaan jo hiusten pilkkomisen tasolla. Suurimmassa osassa peleissä ero on alle 10 FPS. Joissakin varmasti sitäkin enemmän. Jokainen voi itse päättää kuinka merkittävä kyseinen ero todellisuudessa on. Oli miten oli 3080 on ltällä hetkellä oistava pelinäyttis, olkoot muistin määrä kumpi tahansa.
// Offtopic
Yksi jo ehtinyt myydä, mutta ehtiihän sitä tässä vielä ostaja puntaroimaan, että peruuttaako vai ei.Melkoisen heikko tarjous, vrt esim tuo gigsun 12gb tarjous. Mut ehkä joku tuohonkin tarttuu. Jimmsi nyt muutenkin hakee tuolle 3080 hintatasoa kun sitä ns mrsp-hintaistakin hinannut nyt ylös tyyliin 150€.