Gigantti veti ässän hihasta: Rtx 3080 12gb 899e PNY GeForce RTX™ 3080 12GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB™ Triple Fan LHR - Gigantti verkkokauppa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oho. Tuo on kyllä halvin 3080 12GB mitä nähnyt.Gigantti veti ässän hihasta: Rtx 3080 12gb 899e PNY GeForce RTX™ 3080 12GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB™ Triple Fan LHR - Gigantti verkkokauppa
Oho. Tuo on kyllä halvin 3080 12GB mitä nähnyt.
Itse varmaan menisin pienellä riskillä ja ottaisin noista kahdesta PNY 3080 12GB:n vaikka suht tuntematon valmistaja onkin.Eli tämä vai 10GB TUF?
PNY on ollut kuviossa mukana Suomessa ainakin 2000-luvun alusta lähtien.Itse varmaan menisin pienellä riskillä ja ottaisin noista kahdesta PNY 3080 12GB:n vaikka suht tuntematon valmistaja onkin.
PNY ehdottomastiEli tämä vai 10GB TUF?
Sori OT, mutta ”vähän” ottanut verkkis takapakkia vajaan parin kymmenen vuoden aikana sivujen luettavuuden ja selkeyden suhteenPNY on ollut kuviossa mukana Suomessa ainakin 2000-luvun alusta lähtien.Sanoisin että tässä ostajan pitää valita myös takuun pituudenkin välitlä, sillä jos en ihan väärin muista PNY:llä on kahden vuoden takuu, ja Asuksella kolme.
![]()
Muistin koolla ei käytännössä ole juurikaan merkitystä.

Eli tämä vai 10GB TUF?
Ainakin gigantin tuotekuvassa paketissa isolla 3 vuoden takuu?Sanoisin että tässä ostajan pitää valita myös takuun pituudenkin välitlä, sillä jos en ihan väärin muista PNY:llä on kahden vuoden takuu, ja Asuksella kolme.
Ainakin gigantin tuotekuvassa paketissa isolla 3 vuoden takuu?
Onneksi olkoon uudesta kortista, matka on ollut useille tuskallisen pitkä.Nyt on tilattu PNY. Onhan tätä keskustelua vuosi seurattu ja osallistuttu varmaankin kaikkiin klikkikisoihin ja arvontoihin.
Kiitos yhteisestä matkasta.
Jos on vielä palautusoikeutta, niin kyllä itse palauttaisin ja ostaisin jomman kumman noista 3080 korteista. Vähän vaivaa, mutta paljon iloa.Ei pitäisi avata tätä aihetta, joka kerta tuntuu huonommalta ja huonommalta ostokselta tuo oma 719€ 3070ti
E: Vielähän tässä kerkeää kortin palauttaa jos tulee oikea jymydiili..
Itse varmaan menisin pienellä riskillä ja ottaisin noista kahdesta PNY 3080 12GB:n vaikka suht tuntematon valmistaja onkin.

Jos ero olisikin puhtaasti vain muistin määrässä niin ehkä kommenttisi olisi OK.Muistin koolla ei käytännössä ole juurikaan merkitystä.
Kukaan ei ole väittänyt etteikö erosta olisi hyötyä. Pointtini oli ettei kyseistä eroa juurikaan huomaa käytännössä. Bencheissa ja laskureissa varmasti, mutta käytännössä ollaan jo hiusten pilkkomisen tasolla. Suurimmassa osassa peleissä ero on alle 10 FPS. Joissakin varmasti sitäkin enemmän. Jokainen voi itse päättää kuinka merkittävä kyseinen ero todellisuudessa on. Oli miten oli 3080 on ltällä hetkellä oistava pelinäyttis, olkoot muistin määrä kumpi tahansa.Jos ero olisikin puhtaasti vain muistin määrässä niin ehkä kommenttisi olisi OK.
Tässä "3080 10GB" vs. "3080 12GB" vertailussa tuo muistin määrän kasvaminen on tavallaan sivuseikka.
Tärkeämpää on että 10Gigan mallin kymmenestä rinnakkaisesta 32bittisestä muistipiiristä on siirrytty 12 rinnakkaiseen muistipiiriin. Eli muistin kaistanleveys on kasvanut 320bitistä 384bittiin (Sama kuin 3090:ssä).
Muistikellot ovat samat molemmissa joten muistin siirtonopeus kasvanut 760.3 GB/s -> 912.4 GB/s . Erosta on hyötyä kaikessa tekemisessä.
Vielä viimeisimpänä ja myös vähäisimpänä myös ydinten määrää on nostettu 8704 -> 8960.
Kukaan ei ole väittänyt etteikö erosta olisi hyötyä. Pointtini oli ettei kyseistä eroa juurikaan huomaa käytännössä. Bencheissa ja laskureissa varmasti, mutta käytännössä ollaan jo hiusten pilkkomisen tasolla. Suurimmassa osassa peleissä ero on alle 10 FPS. Joissakin varmasti sitäkin enemmän. Jokainen voi itse päättää kuinka merkittävä kyseinen ero todellisuudessa on. Oli miten oli 3080 on ltällä hetkellä oistava pelinäyttis, olkoot muistin määrä kumpi tahansa.
// Offtopic
Yksi jo ehtinyt myydä, mutta ehtiihän sitä tässä vielä ostaja puntaroimaan, että peruuttaako vai ei.Melkoisen heikko tarjous, vrt esim tuo gigsun 12gb tarjous. Mut ehkä joku tuohonkin tarttuu. Jimmsi nyt muutenkin hakee tuolle 3080 hintatasoa kun sitä ns mrsp-hintaistakin hinannut nyt ylös tyyliin 150€.

Oikeasti en nyt ymmärrä mikä äly oli laittaa jo päivällä nuo 899€ näyttikset myyntiin ja nyt "tarjouksena" OC-malli 999€.
Tukkurin kanssa ajoittivat piruuttaan uuden näytönohjainerän valvojaisiltaan.Laittoikohan verkkokauppa kiusalla jimmsin valvojaisia paremmat tarjoukset![]()
Joo, toihan oli se noctuan julkkishintaTuossa Jimssin 10kpl Noctua 3070 tarjouserässä ei ole kyllä mitään järkeä, ei ihmekään ettei ole yhtään myyty. Vaikka olisi satasen halvempi nii silti ylihintainen. Verkkokaupassa tarjolla vieläkin 699€:n 3070 Ti. 200€ jos olisi hinnasta pois nii voisi kauppa käydä, siltikään tuskin revittäisi käsistä.

Mä ennustan, että tuolla "tarjoushinnalla" Jimmsin 3070:n saatavuus ei lopu koskaan.Piiripulan on ennustettu näillänäkymin ehkä loppuvan 2024, joten tuskin hinnat menevät kovin alas. Kun tulee uudet, niin vanhojen saatavuus vain sitten loppuu.. Muutenkin kaiken mahdollisen hinnat on nousussa (varsinkin täällä peripheriassa (Suomi), jonne tulee kokoajan kasvavat kuljetuskustannukset.)

Verkkokaupassa tarjolla vieläkin 699€:n 3070 Ti.
RTX 30-sarjan näytönohjainten saatavuus vaikuttaa nyt varsin hyvältä. Onko tiedossa, mikä sitä lähitulevaisuudessa heikentäisi? "Tuskin hinnat menevät kovin alas" pitää toki varmasti paikkansa.Piiripulan on ennustettu näillänäkymin ehkä loppuvan 2024, joten tuskin hinnat menevät kovin alas. Kun tulee uudet, niin vanhojen saatavuus vain sitten loppuu.. Muutenkin kaiken mahdollisen hinnat on nousussa (varsinkin täällä peripheriassa (Suomi), jonne tulee kokoajan kasvavat kuljetuskustannukset.)
Laitan tähän lainauksen: "Tunnetun tarinan mukaan Jean Sibelius sanoi vaimolleen lähtevänsä Kämpiin. Kun rouva tiedusteli, miten pitkään reissu kestää, Sibelius vastasi: Aino hyvä, olen säveltäjä, en ennustaja"RTX 30-sarjan näytönohjainten saatavuus vaikuttaa nyt varsin hyvältä. Onko tiedossa, mikä sitä lähitulevaisuudessa heikentäisi? "Tuskin hinnat menevät kovin alas" pitää toki varmasti paikkansa.
Itse löisin kossupullon vetoa sen puolesta, että 30- sarjan hinnat vielä laskevat ennen syksyä 2022. Omalla kohdallani näyttää siltä, että ostan 3080(jotain)-näyttiksen parin kuukauden sisällä, jos eivät hinnat merkittävästi nouse nykytasosta.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.