NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 598
Tämän näytönohjainsekoilunsa vuoksi giganttia koskevia kkv keissejä on auki todella paljon. Minullakin yksi odottaa päätöstään. Ongelma on siinä, että sitten kun 2v päästä kkv tekee päätöksensä asiaan, niin sillä näytönohjaimella ei enää ole samaa arvoa. Tosin ostin itse tuplahinnalla kateostolla muualta, kun oli ainoa vastaava tuote sillä hetkellä hyllyssä. Jos kkv linjaa että kateosto oli ok, niin jään mielenkiinnolla odottamaan että gigantti maksaisi erotuksen.
Ollaan samassa veneessä. Itse olen tehnyt selväksi, että oma keissi etenee myös käräjäoikeuteen tarvittaessa. Mutta olen kyllä lähes varma, että huolella suoritetut ja perustellut kateostot tulee kuluttajariitalautakunnassa puolletuksi, ja että Gigantti päätöksen jälkeen maksaa vaatimuksen.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 662
Ollaan samassa veneessä. Itse olen tehnyt selväksi, että oma keissi etenee myös käräjäoikeuteen tarvittaessa. Mutta olen kyllä lähes varma, että huolella suoritetut ja perustellut kateostot tulee kuluttajariitalautakunnassa puolletuksi, ja että Gigantti päätöksen jälkeen maksaa vaatimuksen.
Eiköhän nämä isot tunnetut toimijat hoida nämä lopuksi kuntoon, mutta tekevät tuon mahdollisimman hankalaksi minimoidakseen tappiot. Jimmsille, Datatronicille ja muille, jotka ovat hoitaneet homman suoraan kunnialla, niin nostan kyllä hattua. Olisi pitänyt vaan Jimmsiltä tilata omakin, niin olisi kortin jo saanut...
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
830
Ei estä, mutta mikään ei myöskään estä kuluttajaa tekemästä kateostoa ja vaatimaan hintaerotusta hyvityksenä. Ei kuluttaja aseeton ole, toki vaatii omaa aktiivisuutta ja vaivannäköä.
Kateostossa riskinä on se, että myyjä yksinkertaisesti kieltäytyy korvaamasta. Kuluttajan _oikeat_ mahdollisuudet tehdä asialle mitään ovat aika nolla.

Kysyin asiaa ja tässä ote KKV:n vastauksesta:
KKV sanoi:
Käytännössä tämä tarkoittaa, että mitä enemmän alkuperäisen kaupan ja kateoston laitteet eroavat, esim. teknisten ominaisuuksien osalta ja hintaeron vielä lisääntyessä, kasvaa riski, että kateoston edellytykset eivät enää täyty. Myös sillä pystyykö myyjä osoittamaan perustellun syyn tuotteen toimittamatta jättämiselle, voi olla vaikutusta asian arvioinnissa. Koronasta seuranneet maailmanlaajuiset ongelmat ja viiveet tuotteiden saatavuudessa ja yleinen hintojen nousu voisivat olla syitä, joita arvioinnissa otetaan huomioon. Lautakunnan käsittely on ruuhkautunut ja ratkaisun saaminen voi viedä vuoden pari.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 045
3080 12Gt:n ennakkotilaukset olis alkamassa ranskalaisessa kaupassa tänään. Jotenkin veikkaan, että suomalaiset jälleenmyyjät ei enää ennakkotilauksiin ryhdy.. :lol:

 
Liittynyt
20.11.2020
Viestejä
9
Odottamisella voi tienata vajaat 1000€ pistämällä kortin kiertoon. Voisivathan ne asiat siis huonomminkin olla. :)
Tänään on tuote lähtenyt postiin, enään ei tarvitse kuin luottaa Postin aina niin varmaan palveluun. Alkuperäinen tilaus oli tuf non oc mutta nyt kun tuli kuitti niin sielä lukee GeForce RTX 3080 TUF Gaming - OC Edition (LHR). Ei siis tullut mitään yhteydenottoa vaan korvasivat suoraan tuolla. Yhdellä arvalla mentiin pari viikkoa myöhässä julkaisusta. Olisin varmaan saanut paljon aikaisemmin kortin jos olisin suoraan tuon OC mallin tilannut mutta ei noita kukaan osannut ennustaa. Täytyy kyllä nostaa hattua Jimmssille miten ovat tämän sopan hoitaneet verrattuna mitä olen esimerkiksi multitronicista lukenut :thumbsup: ja ei mene myyntiin vaan ihan omaan pelikäyttöön.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 901
3080 12Gt:n ennakkotilaukset olis alkamassa ranskalaisessa kaupassa tänään. Jotenkin veikkaan, että suomalaiset jälleenmyyjät ei enää ennakkotilauksiin ryhdy.. :lol:

Katellaan mikä hinta. Proshopin 3080 Ti TUF vaikuttaa melko hyvältä arvalta. Jono on liikkunut melko sutjakkaan. Voisihan sen lisäksi kokeilla 3080 12Gb myös jos vaikka kävisi tuuri ja hinta ei ole aivan järjetön.
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
63
Katellaan mikä hinta. Proshopin 3080 Ti TUF vaikuttaa melko hyvältä arvalta. Jono on liikkunut melko sutjakkaan. Voisihan sen lisäksi kokeilla 3080 12Gb myös jos vaikka kävisi tuuri.
Suosittelen, itse sain Proshopin 3080 Ti TUF vain parin kuukauden odottelun jälkeen. Oma mututuntuma on myös että 3080ti tulee markkinoille enemmän kuin 3080 (ti:ssä parempi kate).
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 143
Liittynyt
08.12.2021
Viestejä
90
Herra puhuu aivan omiaan. Gigantti ei ole ainakaan omien tietojeni mukaan ollut Kuluttajan mustalla listalla koskaan, eli noudattavat kuluttajariitalautakunnan päätöksiä kyllä. Itse tunnen myös ko. ketjun toiminnan, sanoisinko intiimisti, ja vaikka toimintatavoissa on paljon outoutta ja mätääkin, niin ei tämä mikään rosvolafka ole. Vain omien sisäisten epäloogisuuksiensa uhri.

Myöskään force majeure -pykälää et näytä tuntevan lainkaan. Hintojen nousu, olkoon miten raju tahansa, ei ole force majeure. Force majeure täyttyy vasta, kun sopimuksen täyttäminen on mahdotonta. Tässä on hyvä liikejuridiikan asianajotoimiston yhteenveto force majeuren soveltuvuudesta koronapandemiatilanteeseen:

Lähde
Tietenkin noudattavat kuluttajariitalautakunnan päätöksiä KUN sellainen päätös joskus tulee. En ole työnantajaasi haukkunut millään tavalla huijarilafkaksi mutta nyt pelaavat aikaa koska se on mahdollista.
Ja nyt kun niin intiimisti tunnet yrityksesi niin kertoisitko minne ne kaikki kymmenet ylihintaiset näytönohjaimet ja bundlet katosivat tunnissa?

Ihan yhtälailla "intiimisti" tunnen sen sinun työnantajan kuin sinä itsekin, tosin kukaan ystävistäni ei ole enää siellä töissä joten toki tavat voi olla muuttuneet.
Kiitos linkistä ja olin väärässä että hintojen nousu ei täytä Force Majeuren toteutumista.

Mutta väittely sikseen ja mielelläni olen väärässä siinä kuinka noita kateostoja saadaan menemään läpi ja kaikki saisivat korttinsa.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
83

Ei mennytkään kolmelta myyntiin?
Sitten vasta kun on saapunut varastoon.
 
Liittynyt
13.04.2020
Viestejä
31

Ei mennytkään kolmelta myyntiin?
Oon muutaman kerran odotellut näitä klo 15 myyntiin tulevia mutta mitään ei ole ikinä näkynyt.
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
314
Alustavia hintoja:

Huom! Varastotilanne.






Suomessa luultavasti ainakin 100-200€ kalliimpi eli n. 2000€.

Eipä näy enää Mindfactoryssä 3080 12GB kortteja, mutta samaan aikaan siellä roikkuu 6900XT kortteja alkaen 1500€, vaikka on luultavasti prosenttien tarkkuudella saman tehoinen kortti. Liekö Nvidian parempi maine, säteenseurantakyky vai louhintateho syynä kysyntäeroon.
 
Liittynyt
12.10.2020
Viestejä
16
Tuleeko ne Proshopin kortit ihan tasan 15.00 myyntiin vai miten se toimii? Mietin tulevaisuuden kannalta ihan siltä varalta, ettei joudu kriittisellä hetkellä klikkailemaan bussin kuvia.
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
416
Eipä näy enää Mindfactoryssä 3080 12GB kortteja, mutta samaan aikaan siellä roikkuu 6900XT kortteja alkaen 1500€, vaikka on luultavasti prosenttien tarkkuudella saman tehoinen kortti. Liekö Nvidian parempi maine, säteenseurantakyky vai louhintateho syynä kysyntäeroon.
Nämäpä juuri + DLSS
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
416
Jooh...9kpl huikea erä. Ei tässä enää tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa itselleen kun näitä edes yrittää :D
 

V84

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
135
Eipä tullut tietenkään Proshopin korttia taas myyntiin tämän päivän puolella, kun ehti päivystelemään...

Btw. Nummelan paikallisen kivijalkaputiikin Micro Magicin myymälässä oli ainakin yksi MSI 3070 1099€ hintaan, jos jotakuta tuolla hinnalla kiinnostaa. Näkyy olevan myös verkkokaupan puolella. Menee omasta budjetista yli.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
83
Vai onko tallai, että kun ne tänään tuli ni se alkaa huomenna klo 15 se myynti?
Yleensä näin ollut, pitää olla varastossa ennen klo15. Joskus jos vaan vähän ennen klo15 tippunut varastoon niin on myös tullut vasta seuraava päivänä myyntiin.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 755
Kuten sanottu niin niiden pitää olla varastossa jotta ne myisi. Ei noi aina täsmällisiä noi ennusteet ole. Nyt ne on juuri lyöty sisään, mutta tietysti ne ei enää tänään tule myyntiin.

Ja Proshop näyttää aika systeemaattisesti saavan kamat aamulla, niin useimmiten joskus 9-10 aikaan näkyy kaikki mikä on varastossa ja tulossa sinä päivänä myyntiin. Ja kertauksena, joskus 12-14 välillä siellä saattaa ne varastossa olevat mallit häipyä tunniksi tai pariksi pois. Mutta jos ne oli aamulla niin ne tulee kyllä sitten viimeistään kahdelta takaisin ja kolmelta myyntiin.

Noi demot on kokonaan oma juttunsa. Ne tulee todella randomisti myyntiin, jos tulee. Ne ei välttämättä ollenkaan tule kolmelta. Esim. tuolla on tuo Zotac 3070 ollut varastossa ainakin 23. päivä joulukuuta lähtien. Siellä on muitakin, kuten Innon 3080 Ti alle 1530. Sekin on siellä ollut vissiin ainakin viime viikosta lähtien. Tällä linkillä mä katselen noita Proshopin mielenkiintoisempia komponentteja.
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
282
Jos joku on päivittelemässä prossua niin proshopilla on muutama 1500-2500€ bundle, missä 3080 strixille jää hintaa ~1400€ ja sitten oli myös 3070 tuffia, strixiä ja noctuaa tarjolla n. 900-1100€

esim. 3070 tuffi bundle 1549€
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Muutama Gigabyte 3080 12Gt ilmestyi Proshoppiin 1650-1950e . Ei saldoilla.

Joo, ei MSRP eriä :sad: Ei taida olla edes MSRP:tä. Samanlainen julkkari vissiin kun 2060 12GB :darra:

Revikat kanssa julki


EDIT: Ei toimitettu ajureita edes medialle ennakkoon. Eivät halunneet mitään oikeita arvosteluita julkkaripäivälle.:cautious:
 
Viimeksi muokattu:

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
830
Jos joku on päivittelemässä prossua niin proshopilla on muutama 1500-2500€ bundle, missä 3080 strixille jää hintaa ~1400€ ja sitten oli myös 3070 tuffia, strixiä ja noctuaa tarjolla n. 900-1100€

esim. 3070 tuffi bundle 1549€
Ja 3060ti bundle 1199 €, tässä GPU:lle jää ~760€. Aika suolainenhan se tuosta on.

 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Vittu mitä paskaa.
Äkkiseltään katsottuna voisit siis jonottaa 2 korttia, ja uskolliset asiakkaat ja EVGA:n foorumeille aktiiviseti postaavat ja muut EVGA elite memberit saisi etulyöntiaseman. Jos tuo nyt toimii, niin eikös tuo olisi juuri sellainen pelaajat ensin ratkaisu, missä EVGA fanboyssit olisi etuotossa :hmm: Eikös juurikin tuollaista systeemiä monet toivoneet, ei menisi kortit mainaajille, vaan innokkaimmille fanipojille.
 
Liittynyt
20.01.2020
Viestejä
118
Nojoo, uutta systeemiä perään vaan vaikka vanhatkaan eivät ole täyttäneet tilauksia. Mä oon odotellut tossakin jonossa kohta puoli vuotta..
Aivan sama se on tälle uudelle (ja vanhalle) jono systeemille. EU kauppaan ei tule kortteja, nimim. vanhassa jonossa syyskuusta 2020 asti.
 

Max Cherry

Team Retro
Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
545
Aivan sama se on tälle uudelle (ja vanhalle) jono systeemille. EU kauppaan ei tule kortteja, nimim. vanhassa jonossa syyskuusta 2020 asti.
Kävin poistamassa juuri 2kpl 11/2020 jonotusarpaa kun ei onneksi tarvitse jonottaa. Yksi aikaisemmin hankittu kortti riittää.
 
Liittynyt
08.12.2021
Viestejä
90
Mikä 3080 Ti siellä oli? Päivällä kahden aikaan näin vaan ASUS GeForce RTX 3080 Ti TUF, mutta tuo on se jolle on jo jono.
Tämä siis pari kuukautta sitten ja kyseessä Ventus 3080ti non oc. Surkeaksi yksilöksi osoittautui ja lähti vaihtoon mutta voitinpahan botit :D
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 598
Ihan vaan ettei keneltäkään jää huomaamatta: speksit vahvistaa sen mikä jo tiedettiinkin, eli 3080 12GB on yksiselitteisesti huonompi kortti kuin 3080Ti. Tämä ei tietenkään ole yllätys eikä välttämättä ongelmakaan. Mutta EVGA:n verkkokauppa vahvistaa lisäksi sen olevan virallisesti kalliimpi kuin 3080Ti. Nvidialle ei siis riittänyt vielä niin röyhkeä ryöstö kuin 3080Ti, vaan päättivät laskea laatua ja lisätä hintaa vielä pikkaisen. Tästä eteenpäin kaikki piirit myydään 3080 12GB:nä, eli on saavutettu uusi kateoptimi GA102:lle. Jokohan tämä riittää, vai vieläkö Nvidia muutaman kuukauden päästä esittelisi 3080 Superin, jossa vaikka palataan takaisin 10GB muistiin ja lisätään hintaan satanen?
 
Liittynyt
23.08.2017
Viestejä
345
Miten mahtaa käydä jonossa olevien 3080 ostajien? Taitaa jäädä aika paljon kortteja saamatta kun on kuitenkin niin paljon eroa, että ei voi pyytää tuohon uuteen 12gb malliin vaihtoa. Tuo on aikamoinen lahja näille valmiiksi perseileville myyjille NVIDIAn suunnalta.....
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Ihan vaan ettei keneltäkään jää huomaamatta: speksit vahvistaa sen mikä jo tiedettiinkin, eli 3080 12GB on yksiselitteisesti huonompi kortti kuin 3080Ti. Tämä ei tietenkään ole yllätys eikä välttämättä ongelmakaan. Mutta EVGA:n verkkokauppa vahvistaa lisäksi sen olevan virallisesti kalliimpi kuin 3080Ti. Nvidialle ei siis riittänyt vielä niin röyhkeä ryöstö kuin 3080Ti, vaan päättivät laskea laatua ja lisätä hintaa vielä pikkaisen. Tästä eteenpäin kaikki piirit myydään 3080 12GB:nä, eli on saavutettu uusi kateoptimi GA102:lle. Jokohan tämä riittää, vai vieläkö Nvidia muutaman kuukauden päästä esittelisi 3080 Superin, jossa vaikka palataan takaisin 10GB muistiin ja lisätään hintaan satanen?
No, hinnat vain nousee. Keskuspankit pukanneet jo useamman vuoden miinuskorolla fyrkkaa ulos, ja kansa ihmettelee kun hinnat nousee, palkka ei.

Pikkuhiljaa alkaa olla oikeasti "PC MASTER RACE!", ikävä kyllä. Mitään indikaatiota hintojen laskusta ei ole näköpiirissä, vaikka joku nvidia- tai amd-pamppu muuta selittäis.

Ja hyvä näin. Omissa koneissa Asus RTX 3080 TUF Gaming OC ja 3070ti non-oc.

Mitään tän genin kortteja en tule enää saamaan, eikä ole tarvis. Next geni on jo kättelyssä taputeltu, eli alussa "herkku mrsp", jolla kaikki Ampere-omistajat paniikissa dumppaa.

Mutta tätä trediä kiitos ja kumarrus. Muuten olen sitä mieltä, että vaikka joku aiemmin mainitsi Verkkokauppa.comin toimineen mallikkaasti, se ei ole. Hirveää jautaa. Mun vinkkelistä Jimms ja Multitronic olivat parhaat. Jimms kirkas nr. 1.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 519
Viestejä
4 240 052
Jäsenet
71 213
Uusin jäsen
booleee

Hinta.fi

Ylös Bottom