NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusna
  • Aloitettu Aloitettu
Se voi olla. Outoa vaan kun se osta nappi ei siis ilmestynyt mulle ainakaan ennen tuota 15:00:02, niin en voinut sen aikaisemmin edes painaa sitä nappia.


Joo itsekkään en painanut selaimesta kun vasta tarkalla hetkellä. Terminaalista hain tuota server timeä, että voisikohan sen hakeminen useaan otteeseen myös vaikuttaa bännien herkkyyteen. :hmm:
Mites JS:llä serveriaikaa haet?
 
Ai jumalauta, bongasin myynnistä Radeon 6800XT kortin tonnilla, löin siitä jo kaupat lukkoon ja peruin proshopin tilauksen. Sit tää myyjä sanookin että hei, tuli niin paljon kyselyitä että katotaas vielä. Tää on kyl hienoo aikaa. :mad:
 
Niin tuo rate limited tulee siitä tilausnappäimen liian ahkerasta klikkaamisesta.

Kokeikaa vaikka päivittää montaa sivua ahkeraan, ei siitä mitään seuraa.

Mutta kokeilkaapa tästä tilata tuota yli kymmenen kappaletta yksittäin klikkaamalla.
Minulla ei ole mitään osaa eikä arpaa tähän, mutta kävin huvikseen kliksuttelee ja toden totta se bännää. Eikä pelkästään yhtä konetta vaan kaikki laitteet omasta kotiverkosta. GG ja hieno toteutus lol :D
 
Jimms yllätti ja nyt on Asusin 3080 postissa matkalla, TUF RTX 3080 OC LHR V2 tarkemmin.
Sääli että tuli isompi remontti kauppakassiin että joutuuko myymään... Toivottavasti ei... Pitää ainakin testana =)
Eli tämän vehkeen? Tässä edelleen lapsellisen usein tulee seurattua tuon TUF OC:n sekä TUF"vakiobemari"-mallin saldoja Jimm'sillä. Hiljaista on vaihteeksi kuukauden päivät ollut, mutta jos sinulle – mukava mies – on paketti lähtenyt tulemaan, ehkä se aurinko vielä nousee vakiobemarin tilaajien jonollekin.
 
Klikkasin tätä kautta linkkiä tuohon Proshopin 3070 ja siellä näkyi osta-nappi, painoin sitä tasan kerran ja tuli ilmeisesti heti bannia kun luki you've been rate limited tms? Blokkaakohan työpaikan verkon nykyään...
 
Ai jumalauta, bongasin myynnistä Radeon 6800XT kortin tonnilla, löin siitä jo kaupat lukkoon ja peruin proshopin tilauksen. Sit tää myyjä sanookin että hei, tuli niin paljon kyselyitä että katotaas vielä. Tää on kyl hienoo aikaa. :mad:

Sanoisin että älä peru tilauksia, paitsi jollei kortti ole jo postissa.

Voithan koittaa soittaa proshopille ja sanoa, että peruit tilauksen virheellisesti.
 
Klikkasin tätä kautta linkkiä tuohon Proshopin 3070 ja siellä näkyi osta-nappi, painoin sitä tasan kerran ja tuli ilmeisesti heti bannia kun luki you've been rate limited tms? Blokkaakohan työpaikan verkon nykyään...

Tuo tulee kaikille tällä hetkellä kyseisen tuotteen sivulla. Eli ei huolta siitä että työpaikan verkko yms aiheuttaisi sen.

Edit: Sori tuplapostaus. Olisi pitänyt editoida aikaisempaa.
 
Sanoisin että älä peru tilauksia, paitsi jollei kortti ole jo postissa.

Voithan koittaa soittaa proshopille ja sanoa, että peruit tilauksen virheellisesti.
Voin vakuuttaa(pahoin pelkään), että proshoppia ei kiinnosta. Siellä taitaa olla 1 täti töissä ja ei hirveästi ole sympatiaa häneltä herunut :D
 
Ai jumalauta, bongasin myynnistä Radeon 6800XT kortin tonnilla, löin siitä jo kaupat lukkoon ja peruin proshopin tilauksen. Sit tää myyjä sanookin että hei, tuli niin paljon kyselyitä että katotaas vielä. Tää on kyl hienoo aikaa. :mad:

Mihinkään tori kauppoihin ei kannata luottaa ennenkuin tuote on kädessä. Multakin on harvinaisen monta kertaa tarjottu +50€ kun olen vastannut, että tuote myyty jo ja odottelen hakua. Jotkut noihin ikävästi tarttuu ja torilla kun ei ole mitään palaute systeemiä tai vastaavaa niin myyjäkään ei saa rankua, joten voi jatkaa samaa perseilyä jatkossa ilman pekoa merkinnästä kauppahistoriassa.
 
Minulla ei ole mitään osaa eikä arpaa tähän, mutta kävin huvikseen kliksuttelee ja toden totta se bännää. Eikä pelkästään yhtä konetta vaan kaikki laitteet omasta kotiverkosta. GG ja hieno toteutus lol :D

Joo se on IP pohjainen, häviää ehkä tunnin jälkeen.
 
Ai jumalauta, bongasin myynnistä Radeon 6800XT kortin tonnilla, löin siitä jo kaupat lukkoon ja peruin proshopin tilauksen. Sit tää myyjä sanookin että hei, tuli niin paljon kyselyitä että katotaas vielä. Tää on kyl hienoo aikaa. :mad:


Mihinkään tori kauppoihin ei kannata luottaa ennenkuin tuote on kädessä. Multakin on harvinaisen monta kertaa tarjottu +50€ kun olen vastannut, että tuote myyty jo ja odottelen hakua. Jotkut noihin ikävästi tarttuu ja torilla kun ei ole mitään palaute systeemiä tai vastaavaa niin myyjäkään ei saa rankua, joten voi jatkaa samaa perseilyä jatkossa ilman pekoa merkinnästä kauppahistoriassa.

No tässä ei kyllä mitään väärää ole tapahtunut. Yksityiskaupassa myyjällä on täysi oikeus perua kauppa, kunnes
tuote on ostajalla kädessä ja rahat myyjällä.
 
No tässä ei kyllä mitään väärää ole tapahtunut. Yksityiskaupassa myyjällä on täysi oikeus perua kauppa, kunnes
tuote on ostajalla kädessä ja rahat myyjällä.

Eipä siinä mitään lakia varmaan riko, mutta onhan se nyt maalaisjärjelläkin ajateltuna hyvän kauppatavan vastaista sopia kaupat jonkun kanssa ja tehdä sitten oharit kun joku toinen tarjoaa enemmän.

Homma aivan eri jos mitään ei ole sovittu ja alkuperäinen ostaja on vaan renkaita potkimassa. Tässä jos on peruttu jo tilaus niin oletan, että kaupat on käytännössä kätelty jo, kunhan odotellaan toimitusta tai sovittua noutoa.
 
Ihan jos virallisia hyvän kauppatavan perusteita miettii, niin niissäkin kyllä pitäisi olla virallinen sopimus syntynyt, eli mustaa valkoisella, se ei riitä yksityiskaupassa, että sovitaan torissa tms. asiasta.


Kannattaa varmaan tutustua lakiin tarkemmin ja etenkin sinne yksityishenkilöä koskeviin kohtiin. KKV:ssä ohjeistaavat näissä tapauksissa. jos on kysyttävää, heilläkin on aika selkeä kanta tuohon ja jos en nyt muista ihan väärin taitaa löytyä tämä kohta heidän sivuiltaankin yksityiskaupasta.

Eli sun mielestä on ihan ok, että sovit kaupat vaikka jostain vähän eksoottisemmasta tavarasta torissa. Olet etsinyt sitä pitemmän aikaa ja sen takia olet valmis ajamaan puolen suomea saadaksesi sen.

Kun saavut noutopaikkaan niin myyjältä kilahtaa viesti, sori myin toiselle kun tarjosi 50e enemmän.

Ei ihme, että näitä ohareita sattuu jos täälläkin on tällä mentaliteetillä ihmisiä liikkeellä. Jos jotain sovitaan niin siitä pidetään kiinni oli se puhelimessa/torissa/sähköpostilla/notaarin silmän alla sovittua...
 
Ihan jos virallisia hyvän kauppatavan perusteita miettii, niin niissäkin kyllä pitäisi olla virallinen sopimus syntynyt, eli mustaa valkoisella, se ei riitä yksityiskaupassa, että sovitaan torissa tms. asiasta.


Kannattaa varmaan tutustua lakiin tarkemmin ja etenkin sinne yksityishenkilöä koskeviin kohtiin. KKV:ssä ohjeistaavat näissä tapauksissa. jos on kysyttävää, heilläkin on aika selkeä kanta tuohon ja jos en nyt muista ihan väärin taitaa löytyä tämä kohta heidän sivuiltaankin yksityiskaupasta. Ja siis selvennykseksi vielä, että yksityishenkilöön sovelletaan kauppalakia, joka ei toisaalta sido myyjää mihinkään.
Kauppalain olen lukenut useampaan kertaan, eikä siellä erillisiä myönnytyksiä ole. Samaa mieltä on esimerkiksi tämä ylen artikkeli Myitkö tavaraa nettikirpputorilla eikä ostaja pitänyt lupaustaan? Sinulla on oikeus korvaukseen
 
Alkaa houkuttelemaan nuo Toriin välillä tulevat 3080 Ti 1500e. Ei se ole kuin 200e enemmän kuin klikki kisasta...
 
Selkeästi et ole. Tuote on kuitenkin myyjän omaisuutta niin pitkään kuin se myyjän hallussa on, ja myyjä vois sillä tehdä mitä haluaa.
Laittaisitko nyt jotain selvää lähdettä tälle väitteelle ja vilkaise vaikka tuo Ylen artikkelin kolmosesimerkki jos et kauppalakia lukenut läpi.
 
Edit. Hieman off topicia, niin ehkä tämä on hyvä jättää tähän.
 
Viimeksi muokattu:
Oliko Ventus? Mun Ventus 3080:n tilauksen peruivat myös kyselemättä mitään. Vetosivat siihen, että tuotetta ei olisi saatavilla. Nyt on samainen tuote kuitenkin tarjolla kalliimmalla hinnalla.. Kyllä tässä olisi aihetta ottaa kuluttajansuojaan yhteyttä.
Voin käsittää asian nyt aivan väärin. Korjaa toki, jos olen väärässä.

Toisessa ketjussa ymmärsit jälleenmyyjiä, jotka eivät toimita tuotteita, koska konkurssiuhka. Oma kritiikki ko. ketjussa oli 500m€+ liikevaihdon ja 10m€+ liikevoiton tehneille firmoille. Nyt compusatin kohdalla (liikevaihto 363t€) sitten kuluttajalautakunta ja riitauttaminen?

Ja toki jokaisella saa olla oma mielipide, mutta en koe että esittämäsi mielipiteet olisivat johdonmukaisia.

Tämä kommenttini on ehkä tarpeettoman kärkevä, ja jos yp antaa bananaramaa, se on OK.
 
Voin käsittää asian nyt aivan väärin. Korjaa toki, jos olen väärässä.

Toisessa ketjussa ymmärsit jälleenmyyjiä, jotka eivät toimita tuotteita, koska konkurssiuhka. Oma kritiikki ko. ketjussa oli 500m€+ liikevaihdon ja 10m€+ liikevoiton tehneille firmoille. Nyt compusatin kohdalla (liikevaihto 363t€) sitten kuluttajalautakunta ja riitauttaminen?

Ja toki jokaisella saa olla oma mielipide, mutta en koe että esittämäsi mielipiteet olisivat johdonmukaisia.

Tämä kommenttini on ehkä tarpeettoman kärkevä, ja jos yp antaa bananaramaa, se on OK.
Siellä toisessakin ketjussa mainitsin, että jos jälleenmyyjä peruu asiakkaan tilauksen yksipuolisesti, niin se ei ole sallittua ja siitä pitäisi saattaa jälleenmyyjä vastuuseen. Kannattaa lukea viestejä ajatuksella, niin huomaat, että kyllä sieltä johdonmukaisuutta löytyy. Vaikka puolustan jälleenmyyjiä, niin se ei tarkoita, että puolustan niitä kaikissa tilanteissa ja sokeasti.

Enkä tätäkään keissiä ole riitauttamassa, vaan totesin, että aihetta siihen olisi.
 
Siellä toisessakin ketjussa mainitsin, että jos jälleenmyyjä peruu asiakkaan tilauksen yksipuolisesti, niin se ei ole sallittua ja siitä pitäisi saattaa jälleenmyyjä vastuuseen. Kannattaa lukea viestejä ajatuksella, niin huomaat, että kyllä sieltä johdonmukaisuutta löytyy. Vaikka puolustan jälleenmyyjiä, niin se ei tarkoita, että puolustan niitä kaikissa tilanteissa ja sokeasti.

Enkä tätäkään keissiä ole riitauttamassa, vaan totesin, että aihetta siihen olisi.
Ehkä olisi hyvä jos tietyt isot toimijat peruisivat yksipuolisesti, niin asiaa olisi helpompi viedä eteenpäin. Nyt kun jonot "tullut 0 kpl" -tuotteista on siirretty isoissa määrin tuotteeseen, jota on tullut kaikkiaan 13 kpl, tilanne on kuluttajalle viheliäisempi.

Ja kun tuotesivu on vaihdon jälkeen piilotettu, eikä tilannetta voi kuluttaja enää seurata, en ymmärrä mikä tässä skenaariossa olisi paremmin.
 
No tässä ei kyllä mitään väärää ole tapahtunut. Yksityiskaupassa myyjällä on täysi oikeus perua kauppa, kunnes
tuote on ostajalla kädessä ja rahat myyjällä.
Ei ole oikeutta perua, jos kaupasta on sovittu. Ostajalle synty oikeus korvauksiin, jos myyjä luistaa kaupasta. Eri asia on tietenkin ellei ostaja maksa ostostaan sovitusti.
 
Eli tämän vehkeen? Tässä edelleen lapsellisen usein tulee seurattua tuon TUF OC:n sekä TUF"vakiobemari"-mallin saldoja Jimm'sillä. Hiljaista on vaihteeksi kuukauden päivät ollut, mutta jos sinulle – mukava mies – on paketti lähtenyt tulemaan, ehkä se aurinko vielä nousee vakiobemarin tilaajien jonollekin.

Jeps, Joulukuussa tilattu, juuri hain postista.
 
Ehkä olisi hyvä jos tietyt isot toimijat peruisivat yksipuolisesti, niin asiaa olisi helpompi viedä eteenpäin. Nyt kun jonot "tullut 0 kpl" -tuotteista on siirretty isoissa määrin tuotteeseen, jota on tullut kaikkiaan 13 kpl, tilanne on kuluttajalle viheliäisempi.

Ja kun tuotesivu on vaihdon jälkeen piilotettu, eikä tilannetta voi kuluttaja enää seurata, en ymmärrä mikä tässä skenaariossa olisi paremmin.
Käsittääkseni tuossa tapauksessa vaihdettiin tuotetta, koska alkuperäistä ei enää valmisteta. Ja vaihto tehtiin valmistajan korvaavaan tuotteeseen, jota valmistetaan edelleen, mutta saatavuus on silti huono.

Eli voihan tuo tilanne olla kuluttajan kannalta turhauttava, mutta jälleenmyyjä ei lähtökohtaisesti tee mitään väärin.
 
Olisiko ihan hullu idea jos nämä saatavuusilmoitukset ilmoitettaisiin yhteen ketjuun, jossa ei olisi keskustelua ollenkaan?Samalla tavalla kuin tuolla on tuo PS5 ketju.
Sen voisi sitten laittaa seurantaan sähköposti-ilmoituksin. Ei laulaisi sähköposti jatkuvasti ilmoituksia..

Siis nimenomaan nämä kortit joiden hinnassa on edes jotain järkeä.

Olisihan se aivan hullu idea, joten ideasta toteutukseen:


Järkevistä hinnoista on varmaankin paljon eri mielipiteitä, mutta hyviä perusteluita kuunnellaan aina!
 
Olisihan se aivan hullu idea, joten ideasta toteutukseen:


Järkevistä hinnoista on varmaankin paljon eri mielipiteitä, mutta hyviä perusteluita kuunnellaan aina!
Maksimihinnoista muutoin samaa mieltä, mutta RTX 3080 lähtien nostaisin jokaisen maksimia satkulla ylöspäin.

Eli 3080 olisi 1400€, 3080 Ti 1600€ ja 3090 2200€.

Perustuen ihan siihen, että noilla hinnoilla kyseiset kortit menevät kaupaksi edelleen erittäin nopeasti.
 
Maksimihinnoista muutoin samaa mieltä, mutta RTX 3080 lähtien nostaisin jokaisen maksimia satkulla ylöspäin.

Eli 3080 olisi 1400€, 3080 Ti 1600€ ja 3090 2200€.

Perustuen ihan siihen, että noilla hinnoilla kyseiset kortit menevät kaupaksi edelleen erittäin nopeasti.
Omasta puolestani sopii, jos nuo ovat muille kohtuullisia hintoja.
 
Käsittääkseni tuossa tapauksessa vaihdettiin tuotetta, koska alkuperäistä ei enää valmisteta. Ja vaihto tehtiin valmistajan korvaavaan tuotteeseen, jota valmistetaan edelleen, mutta saatavuus on silti huono.

Eli voihan tuo tilanne olla kuluttajan kannalta turhauttava, mutta jälleenmyyjä ei lähtökohtaisesti tee mitään väärin.
Hmm.

Mielestäni kirjoitin viestini selkeästi. Vuoteen ei verkkis toimittanut ensimmäistäkään näyttistä ko. mallista. Valmistuksen loppuminen on melkoinen perustelu, koska muut jälleenmyyjät ovat ko. korttia toimittaneet. Kun on 0 kpl toimitettu vuoteen, on aika triviaalia miettiä nimikkeen nykyistä valmistusta. Vuosi sitä valmistettiin, nolla toimitettiin.

Pehmennät tässä tarpeettomasti jälleenmyyjän vastuuta vastaavan tuotteen tarjoamisesta. Vastaavaksi valittiin myyjän puolelta se malli, jota ei ole toimitettu juuri ollenkaan. Jälleenmyyjä ei tässä tilanteessa tee parastaan vastaavan tuotteen toimittamiseksi. Itse asiassa päinvastoin. Tää keskustelu on hedelmätön, jätän tähän.
 
Hmm.

Mielestäni kirjoitin viestini selkeästi. Vuoteen ei verkkis toimittanut ensimmäistäkään näyttistä ko. mallista. Valmistuksen loppuminen on melkoinen perustelu, koska muut jälleenmyyjät ovat ko. korttia toimittaneet. Kun on 0 kpl toimitettu vuoteen, on aika triviaalia miettiä nimikkeen nykyistä valmistusta. Vuosi sitä valmistettiin, nolla toimitettiin.

Pehmennät tässä tarpeettomasti jälleenmyyjän vastuuta vastaavan tuotteen tarjoamisesta. Vastaavaksi valittiin myyjän puolelta se malli, jota ei ole toimitettu juuri ollenkaan. Jälleenmyyjä ei tässä tilanteessa tee parastaan vastaavan tuotteen toimittamiseksi. Itse asiassa päinvastoin. Tää keskustelu on hedelmätön, jätän tähän.
Se, että muut jälleenmyyjät ovat ko. korttia saaneet, ei tarkoita, että verkkis olisi sitä saanut. Jos verkkis on samaan aikaan myynyt ko. mallia jonon ohi, niin toki se on lainvastaista toimintaa.

Vastaavan tuotteen tarjoamisen vastuu on toki olemassa, mutta kun saatavuus on kaikilla vastaavillakin ihan yhtä huono ja niiden osalta on omat jonot olemassa, niin onhan tuo vaikea tilanne jälleenmyyjälle.

Turhauttavaa tämä on varmasti kaikkien osapuolien kannalta, eikä vain asiakkaan.
 
Tuli mieleen että onkohan Suomessa ihmiset keskimäärin pihimpää porukkaa kuin ulkomailla, esim. jenkeissä? Kun Jimmsilläkin on hyvin näyttiksiä varastossa, hinta vaan on korkea. Eli kauppa ei tunnu käyvän markkinahintaan. :hmm:

Oon siis saanut kuvan, että esim. jenkeissä niitä on saatavilla vielä huonommin.
 
Se oli sit siinä halpojen Ventus non-OC 3080ti korttien osalta

1636101668905.png
 
Tuliskohan tänää Jimmssiltä taas generiinen exceli missä arvioidaan, että 1 - 2kk menee 17.9 tilatuilla 3080:n tuf non-oc korteilla vielä toimituksissa :D
 
Alkaa olla tuo Proshopin sivu jo naurettavan rajoitettú kun paria eri näyttislinkkiä painaa peräkkäin niin heti alkaa antamaan cloudfare-captsa sivua.
 
Alkaa olla tuo Proshopin sivu jo naurettavan rajoitettú kun paria eri näyttislinkkiä painaa peräkkäin niin heti alkaa antamaan cloudfare-captsa sivua.
En kyllä tajua, kun itsekin tässä pari viikkoa pyörinyt Proshopin sivuilla tosi paljon ja klikkaillut ties mitä, mutta tasan yhden kerran on heitetty temp bannia, kun klikkailin osta-nappia ihan luvattoman paljon. Muutoin ei ole ollut mitään ongelmia, vaikka kuinka selailen sivulta toiselle ja näyttiksestä toiseen.
 
Valittelin piruuttani Gigantin chattiin että mikä maksaa kun 19.10.2020 tilattua 3080 TUF OC ei näy eikä kuulu vaikka on kahdesti luvattu toimittaa lokakuussa 2021 ja täällä muut olivat saaneet korvaavia kortteja. Noh siellä aspa totesi että sirupulan takia eivät saa noita mutta laittavat Gigabyten AORUS GeForce RTX™ 3080 MASTER 10G (rev. 2.0) tilalle ja toimitus suoraan varastosta 8.11.2021. Klarnalla ei enää saanut joten piti maksaa heti tai olisi pitänyt käydä myymälässä ottamassa osamaksulle. Eli kannatti kysellä perään kun jonon ohi antavat noita, tämä tiedoksi muille jotka vielä tuffeja odottavat. Sanoin aspalle tiukkaan sävyyn että miten voi olla et chattiin jonottamalla saa kortin niin kuulemma kontaktoivat listaa läpi.
Turhan muhku korttihan tuo on mATX koneeseen mutta se on otettava minkä saa :D
 
1636106756038.png


Onko täs vaan joku mitä en ymmärrä? Miten vois olla persuteltua toi +150e "samasta" kortista?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 238
Viestejä
4 656 749
Jäsenet
76 390
Uusin jäsen
Leevi Tapiola

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom