Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Mites tuon sait? Kerro toki. Onnea kortista!
Olit kaksi sekuntia myöhässä. Hyvin yksinkertaista.Siis miten tuo ostoklikkaus pitäis oikein ajoittaa? Painoin ostanappia ainakin proshop.fi server timen mukaan 15:00:02, mutta tuli vaan product not longer available. Sitten taas takas tuotesivulle ja uus yritys. Joka kerta sama homma. Ehkä 4 tai 5 kertaa painoin tuota osta nappia yhteensä ja cloudflaren bännit napsahti. Viimeinen näkymä mikä oli ennen bänniä oli, että osta nappi näkyi ja 1kpl varastossa. Eli oisko menny koriin jos juuri tuolla kriittisellä klikkauksella en olis saanu bännejä?
Se voi olla. Outoa vaan kun se osta nappi ei siis ilmestynyt mulle ainakaan ennen tuota 15:00:02, niin en voinut sen aikaisemmin edes painaa sitä nappia.Olit kaksi sekuntia myöhässä. Hyvin yksinkertaista.
Joo itsekkään en painanut selaimesta kun vasta tarkalla hetkellä. Terminaalista hain tuota server timeä, että voisikohan sen hakeminen useaan otteeseen myös vaikuttaa bännien herkkyyteen.Ja tosiaan en painanut F5 kertaakaa ennen kisaa, vaan juuri oikealla hetkellä kerran kaks nii ei tuu bannei.
Mites JS:llä serveriaikaa haet?Se voi olla. Outoa vaan kun se osta nappi ei siis ilmestynyt mulle ainakaan ennen tuota 15:00:02, niin en voinut sen aikaisemmin edes painaa sitä nappia.
Joo itsekkään en painanut selaimesta kun vasta tarkalla hetkellä. Terminaalista hain tuota server timeä, että voisikohan sen hakeminen useaan otteeseen myös vaikuttaa bännien herkkyyteen.
Curlilla terminaalissa haina ajan. curl -I --silent www.proshop.fi | grep "^Date"Mites JS:llä serveriaikaa haet?
AhaCurlilla terminaalissa haina ajan. curl -I --silent www.proshop.fi | grep "^Date"
Minulla ei ole mitään osaa eikä arpaa tähän, mutta kävin huvikseen kliksuttelee ja toden totta se bännää. Eikä pelkästään yhtä konetta vaan kaikki laitteet omasta kotiverkosta. GG ja hieno toteutus lolNiin tuo rate limited tulee siitä tilausnappäimen liian ahkerasta klikkaamisesta.
Kokeikaa vaikka päivittää montaa sivua ahkeraan, ei siitä mitään seuraa.
Mutta kokeilkaapa tästä tilata tuota yli kymmenen kappaletta yksittäin klikkaamalla.
Eli tämän vehkeen? Tässä edelleen lapsellisen usein tulee seurattua tuon TUF OC:n sekä TUF"vakiobemari"-mallin saldoja Jimm'sillä. Hiljaista on vaihteeksi kuukauden päivät ollut, mutta jos sinulle – mukava mies – on paketti lähtenyt tulemaan, ehkä se aurinko vielä nousee vakiobemarin tilaajien jonollekin.Jimms yllätti ja nyt on Asusin 3080 postissa matkalla, TUF RTX 3080 OC LHR V2 tarkemmin.
Sääli että tuli isompi remontti kauppakassiin että joutuuko myymään... Toivottavasti ei... Pitää ainakin testana =)
Ai jumalauta, bongasin myynnistä Radeon 6800XT kortin tonnilla, löin siitä jo kaupat lukkoon ja peruin proshopin tilauksen. Sit tää myyjä sanookin että hei, tuli niin paljon kyselyitä että katotaas vielä. Tää on kyl hienoo aikaa.
Klikkasin tätä kautta linkkiä tuohon Proshopin 3070 ja siellä näkyi osta-nappi, painoin sitä tasan kerran ja tuli ilmeisesti heti bannia kun luki you've been rate limited tms? Blokkaakohan työpaikan verkon nykyään...
Voin vakuuttaa(pahoin pelkään), että proshoppia ei kiinnosta. Siellä taitaa olla 1 täti töissä ja ei hirveästi ole sympatiaa häneltä herunutSanoisin että älä peru tilauksia, paitsi jollei kortti ole jo postissa.
Voithan koittaa soittaa proshopille ja sanoa, että peruit tilauksen virheellisesti.
Ai jumalauta, bongasin myynnistä Radeon 6800XT kortin tonnilla, löin siitä jo kaupat lukkoon ja peruin proshopin tilauksen. Sit tää myyjä sanookin että hei, tuli niin paljon kyselyitä että katotaas vielä. Tää on kyl hienoo aikaa.
Minulla ei ole mitään osaa eikä arpaa tähän, mutta kävin huvikseen kliksuttelee ja toden totta se bännää. Eikä pelkästään yhtä konetta vaan kaikki laitteet omasta kotiverkosta. GG ja hieno toteutus lol
Ai jumalauta, bongasin myynnistä Radeon 6800XT kortin tonnilla, löin siitä jo kaupat lukkoon ja peruin proshopin tilauksen. Sit tää myyjä sanookin että hei, tuli niin paljon kyselyitä että katotaas vielä. Tää on kyl hienoo aikaa.
Mihinkään tori kauppoihin ei kannata luottaa ennenkuin tuote on kädessä. Multakin on harvinaisen monta kertaa tarjottu +50€ kun olen vastannut, että tuote myyty jo ja odottelen hakua. Jotkut noihin ikävästi tarttuu ja torilla kun ei ole mitään palaute systeemiä tai vastaavaa niin myyjäkään ei saa rankua, joten voi jatkaa samaa perseilyä jatkossa ilman pekoa merkinnästä kauppahistoriassa.
No tässä ei kyllä mitään väärää ole tapahtunut. Yksityiskaupassa myyjällä on täysi oikeus perua kauppa, kunnes
tuote on ostajalla kädessä ja rahat myyjällä.
No tässä ei kyllä mitään väärää ole tapahtunut. Yksityiskaupassa myyjällä on täysi oikeus perua kauppa, kunnes
tuote on ostajalla kädessä ja rahat myyjällä.
Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Kauppojen sopiminen on sopimus siinä missä mikä tahansa muukin sopimus.No tässä ei kyllä mitään väärää ole tapahtunut. Yksityiskaupassa myyjällä on täysi oikeus perua kauppa, kunnes
tuote on ostajalla kädessä ja rahat myyjällä.
Ihan jos virallisia hyvän kauppatavan perusteita miettii, niin niissäkin kyllä pitäisi olla virallinen sopimus syntynyt, eli mustaa valkoisella, se ei riitä yksityiskaupassa, että sovitaan torissa tms. asiasta.
Kannattaa varmaan tutustua lakiin tarkemmin ja etenkin sinne yksityishenkilöä koskeviin kohtiin. KKV:ssä ohjeistaavat näissä tapauksissa. jos on kysyttävää, heilläkin on aika selkeä kanta tuohon ja jos en nyt muista ihan väärin taitaa löytyä tämä kohta heidän sivuiltaankin yksityiskaupasta.
Kauppalain olen lukenut useampaan kertaan, eikä siellä erillisiä myönnytyksiä ole. Samaa mieltä on esimerkiksi tämä ylen artikkeli Myitkö tavaraa nettikirpputorilla eikä ostaja pitänyt lupaustaan? Sinulla on oikeus korvaukseenIhan jos virallisia hyvän kauppatavan perusteita miettii, niin niissäkin kyllä pitäisi olla virallinen sopimus syntynyt, eli mustaa valkoisella, se ei riitä yksityiskaupassa, että sovitaan torissa tms. asiasta.
Kannattaa varmaan tutustua lakiin tarkemmin ja etenkin sinne yksityishenkilöä koskeviin kohtiin. KKV:ssä ohjeistaavat näissä tapauksissa. jos on kysyttävää, heilläkin on aika selkeä kanta tuohon ja jos en nyt muista ihan väärin taitaa löytyä tämä kohta heidän sivuiltaankin yksityiskaupasta. Ja siis selvennykseksi vielä, että yksityishenkilöön sovelletaan kauppalakia, joka ei toisaalta sido myyjää mihinkään.
Laittaisitko nyt jotain selvää lähdettä tälle väitteelle ja vilkaise vaikka tuo Ylen artikkelin kolmosesimerkki jos et kauppalakia lukenut läpi.Selkeästi et ole. Tuote on kuitenkin myyjän omaisuutta niin pitkään kuin se myyjän hallussa on, ja myyjä vois sillä tehdä mitä haluaa.
Voin käsittää asian nyt aivan väärin. Korjaa toki, jos olen väärässä.Oliko Ventus? Mun Ventus 3080:n tilauksen peruivat myös kyselemättä mitään. Vetosivat siihen, että tuotetta ei olisi saatavilla. Nyt on samainen tuote kuitenkin tarjolla kalliimmalla hinnalla.. Kyllä tässä olisi aihetta ottaa kuluttajansuojaan yhteyttä.
Siellä toisessakin ketjussa mainitsin, että jos jälleenmyyjä peruu asiakkaan tilauksen yksipuolisesti, niin se ei ole sallittua ja siitä pitäisi saattaa jälleenmyyjä vastuuseen. Kannattaa lukea viestejä ajatuksella, niin huomaat, että kyllä sieltä johdonmukaisuutta löytyy. Vaikka puolustan jälleenmyyjiä, niin se ei tarkoita, että puolustan niitä kaikissa tilanteissa ja sokeasti.Voin käsittää asian nyt aivan väärin. Korjaa toki, jos olen väärässä.
Toisessa ketjussa ymmärsit jälleenmyyjiä, jotka eivät toimita tuotteita, koska konkurssiuhka. Oma kritiikki ko. ketjussa oli 500m€+ liikevaihdon ja 10m€+ liikevoiton tehneille firmoille. Nyt compusatin kohdalla (liikevaihto 363t€) sitten kuluttajalautakunta ja riitauttaminen?
Ja toki jokaisella saa olla oma mielipide, mutta en koe että esittämäsi mielipiteet olisivat johdonmukaisia.
Tämä kommenttini on ehkä tarpeettoman kärkevä, ja jos yp antaa bananaramaa, se on OK.
Ehkä olisi hyvä jos tietyt isot toimijat peruisivat yksipuolisesti, niin asiaa olisi helpompi viedä eteenpäin. Nyt kun jonot "tullut 0 kpl" -tuotteista on siirretty isoissa määrin tuotteeseen, jota on tullut kaikkiaan 13 kpl, tilanne on kuluttajalle viheliäisempi.Siellä toisessakin ketjussa mainitsin, että jos jälleenmyyjä peruu asiakkaan tilauksen yksipuolisesti, niin se ei ole sallittua ja siitä pitäisi saattaa jälleenmyyjä vastuuseen. Kannattaa lukea viestejä ajatuksella, niin huomaat, että kyllä sieltä johdonmukaisuutta löytyy. Vaikka puolustan jälleenmyyjiä, niin se ei tarkoita, että puolustan niitä kaikissa tilanteissa ja sokeasti.
Enkä tätäkään keissiä ole riitauttamassa, vaan totesin, että aihetta siihen olisi.
Ei ole oikeutta perua, jos kaupasta on sovittu. Ostajalle synty oikeus korvauksiin, jos myyjä luistaa kaupasta. Eri asia on tietenkin ellei ostaja maksa ostostaan sovitusti.No tässä ei kyllä mitään väärää ole tapahtunut. Yksityiskaupassa myyjällä on täysi oikeus perua kauppa, kunnes
tuote on ostajalla kädessä ja rahat myyjällä.
Eli tämän vehkeen? Tässä edelleen lapsellisen usein tulee seurattua tuon TUF OC:n sekä TUF"vakiobemari"-mallin saldoja Jimm'sillä. Hiljaista on vaihteeksi kuukauden päivät ollut, mutta jos sinulle – mukava mies – on paketti lähtenyt tulemaan, ehkä se aurinko vielä nousee vakiobemarin tilaajien jonollekin.
Käsittääkseni tuossa tapauksessa vaihdettiin tuotetta, koska alkuperäistä ei enää valmisteta. Ja vaihto tehtiin valmistajan korvaavaan tuotteeseen, jota valmistetaan edelleen, mutta saatavuus on silti huono.Ehkä olisi hyvä jos tietyt isot toimijat peruisivat yksipuolisesti, niin asiaa olisi helpompi viedä eteenpäin. Nyt kun jonot "tullut 0 kpl" -tuotteista on siirretty isoissa määrin tuotteeseen, jota on tullut kaikkiaan 13 kpl, tilanne on kuluttajalle viheliäisempi.
Ja kun tuotesivu on vaihdon jälkeen piilotettu, eikä tilannetta voi kuluttaja enää seurata, en ymmärrä mikä tässä skenaariossa olisi paremmin.
Olisiko ihan hullu idea jos nämä saatavuusilmoitukset ilmoitettaisiin yhteen ketjuun, jossa ei olisi keskustelua ollenkaan?Samalla tavalla kuin tuolla on tuo PS5 ketju.
Sen voisi sitten laittaa seurantaan sähköposti-ilmoituksin. Ei laulaisi sähköposti jatkuvasti ilmoituksia..
Siis nimenomaan nämä kortit joiden hinnassa on edes jotain järkeä.
Maksimihinnoista muutoin samaa mieltä, mutta RTX 3080 lähtien nostaisin jokaisen maksimia satkulla ylöspäin.Olisihan se aivan hullu idea, joten ideasta toteutukseen:
★ NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus: hyvät tarjoukset / diilit ★ *EI KESKUSTELUA*
Huom! Ei keskustelua! Onko GeForce 30-sarjan näyttis tilattavissa jossain verkkokaupassa FIKSUUN HINTAAN? Vinkkaa siitä tässä langassa! Helpotetaan tällä näyttis-nälkäisten ihmisten elämää, ettei tuota keskustelu-osiota tarvitse jatkuvasti kytätä hyvän erän toivossa. Linkin lisäksi olisi...bbs.io-tech.fi
Järkevistä hinnoista on varmaankin paljon eri mielipiteitä, mutta hyviä perusteluita kuunnellaan aina!
Omasta puolestani sopii, jos nuo ovat muille kohtuullisia hintoja.Maksimihinnoista muutoin samaa mieltä, mutta RTX 3080 lähtien nostaisin jokaisen maksimia satkulla ylöspäin.
Eli 3080 olisi 1400€, 3080 Ti 1600€ ja 3090 2200€.
Perustuen ihan siihen, että noilla hinnoilla kyseiset kortit menevät kaupaksi edelleen erittäin nopeasti.
Kannattaakohan katsoa se ketjun avausviesti, niin selviää mihin raja vedetään?Fiksuun hintaan? Taitaa tulla hiljainen ketju. Vai mihin se raja vedetään?
Hmm.Käsittääkseni tuossa tapauksessa vaihdettiin tuotetta, koska alkuperäistä ei enää valmisteta. Ja vaihto tehtiin valmistajan korvaavaan tuotteeseen, jota valmistetaan edelleen, mutta saatavuus on silti huono.
Eli voihan tuo tilanne olla kuluttajan kannalta turhauttava, mutta jälleenmyyjä ei lähtökohtaisesti tee mitään väärin.
Se, että muut jälleenmyyjät ovat ko. korttia saaneet, ei tarkoita, että verkkis olisi sitä saanut. Jos verkkis on samaan aikaan myynyt ko. mallia jonon ohi, niin toki se on lainvastaista toimintaa.Hmm.
Mielestäni kirjoitin viestini selkeästi. Vuoteen ei verkkis toimittanut ensimmäistäkään näyttistä ko. mallista. Valmistuksen loppuminen on melkoinen perustelu, koska muut jälleenmyyjät ovat ko. korttia toimittaneet. Kun on 0 kpl toimitettu vuoteen, on aika triviaalia miettiä nimikkeen nykyistä valmistusta. Vuosi sitä valmistettiin, nolla toimitettiin.
Pehmennät tässä tarpeettomasti jälleenmyyjän vastuuta vastaavan tuotteen tarjoamisesta. Vastaavaksi valittiin myyjän puolelta se malli, jota ei ole toimitettu juuri ollenkaan. Jälleenmyyjä ei tässä tilanteessa tee parastaan vastaavan tuotteen toimittamiseksi. Itse asiassa päinvastoin. Tää keskustelu on hedelmätön, jätän tähän.
Hyvä pointti, laitetaan avausviestiin. Laitoin myös että määrän voisi ilmoittaa, jos tiedossa.@InspectorGadget Tuohon tarjousketjuun voisi laittaa avausviestiin ehdoksi, että tuotteiden hinnat voisi laittaa suoraan viestiin näkyviin, että niitä ei tarvitse linkkien takaa metsästää.
Juuh. Nousi myös 3060 ti kortit sinne 699e, mitä olivat tuossa sekoilun aikana nostamassa.Se oli sit siinä halpojen Ventus non-OC 3080ti korttien osalta