Sain saman viestin ja kysyin Proshopilta. Vastaus kuului: "En osaa sanoa mikä on laukaissut järjestelmässä sen, että olet saanut päivitetty toimitusiaika-viestin. Meillä ei ole tulossa tuotetta, pahoittelut tästä. Tuote saatetaan vaihtaa toiseen korttiin, jos tätä mallia ei tulla saamaan. Tällöin olemme sinuun yhteydessä. Tällä hetkellä ei ole tiedossa, että tuotetta oltaisiin vaihtamassa."
Olen kysynyt Gigabyteltä, että valmistetaanko tuotetta vielä, mutta sieltä vastattiin ihan kysymykseni ohi geneerisellä kakkabottivastauksella. Kysyin pontevammin uudestaan, mutta en ole vielä saanut tähän vastausta.
Tee vain suoraan reklamaatiokirje KKV:n sivulta jonka lähetät yritykselle ja vaadi tuotteen toimittamista tai vaihtamista X päivään mennessä. Tilatun tuotteen myöhästyminen on sopimusrikkomus ja jos kerta yritykselle tulee tuotteita ihan myyntiikin, vain eri valmistajalta mutta käytännössä samaa mallia, niin siinä tapauksessa voi olla kateoston paikka.
Suosittelen kuitenkin ihan kuluttajaneuvontaan olemaan yhteydessä. Antamani teksti perustuu kuluttajaneuvojan antamaan ohjeistukseen.