NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
285
19kpl 3070 DUAL OC' Verkkokauppassa.
Nopeasti hyytyy kysyntä. Tässä oli käytännössä ihan kenellä tahansa noin 1,5 tuntia aikaa ostaa kortti tuosta linkkaamastasi erästä. Testailin klikkailemalla vähän väliä ostoskoriin ja aina sinne 18:50 asti onnistui ihan ongelmitta, kunnes ilmoitti että kaikki jäljellä olleet oli varattu koreihin.

Ei sikäli yllätä että menevät hitaasti kaupaksi, sillä louhintabuumi alkaa olla ohitse ja trokauspotentiaaliakaan ei tuon hintaisilla korteilla enää ole. Huvittavaa kyllä, kuinka paljon niitä paritonnia maksaneita 3080ti -kortteja lopulta meni eilen kaupaksi. Tosin eiköhän niitäkin ala putoilla kohta yksittäiskappaleina takaisin ennätyslukemin, kun trokarit jättävät postiennakkotilauksensa / myymälänoutonsa noutamatta tajutessaan, ettei niillä saakaan enää tehtyä voittoa Torissa.
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
59
Olisin kyllä tähän mennessä jo odottanut Jimmsiltä auttavaa kättä, että olisi tullut joku vaihtoehto, että haluatkos vaihtaa non-oc jonosta oc-jonoon maksamalla erotuksen. Ei sillä. Minä kyllä pysyn jonossa niin kauan ku henki pihisee, mutta ens kerralla tilailen osani muualta, koska en mä voi oikein muutenkaan mieltäni osottaa. Sitten jossain vaiheessa loppuu kaupat josta ostaa ja silloin muutan vuorille ja alan meditoimaan.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
28
Olisin kyllä tähän mennessä jo odottanut Jimmsiltä auttavaa kättä, että olisi tullut joku vaihtoehto, että haluatkos vaihtaa non-oc jonosta oc-jonoon maksamalla erotuksen. Ei sillä. Minä kyllä pysyn jonossa niin kauan ku henki pihisee, mutta ens kerralla tilailen osani muualta, koska en mä voi oikein muutenkaan mieltäni osottaa. Sitten jossain vaiheessa loppuu kaupat josta ostaa ja silloin muutan vuorille ja alan meditoimaan.
ongelmana tässä on se että oc mallista toimitetaan lokakuuta. Meinaatko että sulle tarjottais paikkaa tuonne muiden edelle? vai lätkästäis sinne jonon perälle jonnekin? sillon odotus aika arvio olis 4-6kk joten mentäis ojasta allikkoon:hmm:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 162
3.6. jimmsille tullut palitin 3080 gamingpro OC oli ainakin omassa tapauksessa vielä vanhaa mallia, eli louhintarajoittamaton. En sen tarkemmin lappuja lukenut oliko valmistuspäivämäärää jossain, mutta kun heitän vesille, niin samalla tulee sekin katottua.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 736
3070 varastossa 10kpl kumpaakin:



Tilasin tuon Dual OC:n, kiitosta vain vinkistä.
Vieläkin Palit RTX3070 GamingPro OC:ta 6kpl tilattavissa. Kuukausi sitten noi olisi myyty loppuun minuuteissa
Itsellä tuo kortti ja olen ollut todella tyytyväinen, on hiljainen hyvällä jäähyllä. Tosin itse ostin jimmssistä silloin kun noiden hinnat oli alle 1K€
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 858
3080 ti on lähinnä huonompi versio 3080 isommalla hinnalla. Ei ihme jos jää jopa hyllyyn.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 660
3080 ti on lähinnä huonompi versio 3080 isommalla hinnalla. Ei ihme jos jää jopa hyllyyn.
Ehkä... Mutta on sentään hyllyssä toisin kun muita kovemman luokan kortteja. Tää saatavuus kun on ihan naurettavaa. Nimimerkillä oma 3080 ollut tilauksessa tammikuusta. Ja ei oo näkynyt. Päädyin sit 6900XT:hen koska sain vielä fiksuun hintaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 736
Itse maksoin RTX 3060Ti kortista 479€ joulukuussa ja se oli kallein näyttis jonka olin ikinä ostanut. Mut tosiaan markkinat muuttuneet niistä ajoista joten tullut ostettua vielä kalliimpaakin näytönohjainta sen jälkeen.
Ja vieläkin odottelen tuota 3080 tuf non oc korttia mikä tilattu syyskuussa, mutta sitä en varmaan tule ikinä edes saamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 660
ahaa...ok. Itse pelaajana en tuota ajatellut. Ehkä pelikäytössä kuitenkin Ti hieman parempi?
Ymmärtääkseni juu mutta hinta on tällä hetkellä mitä on tosiaan ja kun vertaa millä hinnalla 3090 halvimmat mallit on niin kyllä sitä varmaan isommalla muistilla varustettuun hyppäisi itse.
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
59
ongelmana tässä on se että oc mallista toimitetaan lokakuuta. Meinaatko että sulle tarjottais paikkaa tuonne muiden edelle? vai lätkästäis sinne jonon perälle jonnekin? sillon odotus aika arvio olis 4-6kk joten mentäis ojasta allikkoon:hmm:
En tosiaan tiedä miten tuo edes menis. Olisin ite ehkä tyytyväinen, että minut lätkästäisiin oc jonon perälle ja sitten se kumpi nyt sattuu tulemaan ensin niin se lähetettäisiin. Ei varmaan oo epärealistista, jos miettii, että vaikka nyt tilaisi oc-version niin sen saisi ennen non-oc:ta. Joskin tiedä sitten tuleeko sieltä low-hash-rate vai ei. Eihän tässä tiedä mitä saa ja millon saa :D

Lisäisin muuten itse itseni oc-jonoon, mutta ei tosiaan oikeen se hinta innosta mikä siellä tällä hetkellä on. Kaupan ei missään nimessä tarvi tämmöstä järjestelyä tehdä eikä kukaan täysjärkinen varmaan tämmöstä odota tapahtuvan, mutta aina voi haaveilla :D
 
Liittynyt
28.09.2020
Viestejä
253
Ei varmaan oo epärealistista, jos miettii, että vaikka nyt tilaisi oc-version niin sen saisi ennen non-oc:ta
Hyvinkin voip olla riippuen vähän missä päin jonottelee. Ite en uskalla enää edes pierasta ettei vaan jonot mee nurin kun on jo ehtinyt mukaan kärkikahinoihin..
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
11
Itellä nyt näköjään kävi sellanen tuuri että sain tuolta jimmsin kautta 3080ti tuf non oc kortin tohon alle 1300€ hintaan :redface::giggle:

Todisteena jonkin sortin unboxaus ja ja pari kuvaa:

Et kyl noita kortteja on olemassa näköjään ja tämäki pääty ihan peli käyttöön puhtaasti :comp2:
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Itellä nyt näköjään kävi sellanen tuuri että sain tuolta jimmsin kautta 3080ti tuf non oc kortin tohon alle 1300€ hintaan :redface::giggle:

Todisteena jonkin sortin unboxaus ja ja pari kuvaa:

Et kyl noita kortteja on olemassa näköjään ja tämäki pääty ihan peli käyttöön puhtaasti :comp2:
Mahtuiko? On vähän kintaalla :)
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 351
Et kyl noita kortteja on olemassa näköjään ja tämäki pääty ihan peli käyttöön puhtaasti :comp2:
Onneksi olkoon! Jimms voisi lähetellä jonossa oleville X, Y ja Z -määrän pelkkiä nallekarkkeja, kuvastaen sitä että nykytilanteessa ei mene nallekarkit aivan tasan.
 

Black Sheep

Tukijäsen
Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
396
Itellä nyt näköjään kävi sellanen tuuri että sain tuolta jimmsin kautta 3080ti tuf non oc kortin tohon alle 1300€ hintaan :redface::giggle:
Ihan hyvällä prosentilla näitä tarjous 3080Ti TUF päätynyt kuitenkin lopulta sitten IO-tech käyttäjille :tup:
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
178
Mikä sua estää häneltä ostamasta korttia, siitä saa uunituoretta pienellä lisähinnalla :)
Pienellä lisähinnalla joo. Kaupat f2f ja lisähinnan päälle vielä "vitonen". Äkkiseltään tuntuisi ihan wörtiltä, mut en tiedä jos hetken pidempään tuota miettisi... tunteella ensin ja järjellä sitten.
Eihän se ole hullu joka pyytää tai hyödyntää markkinoita, mut jos sen tekee turhan läpinäkyvästi, niin voi odotella soraääniä...
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
Kieltämättä aika härski pyyntihinta. No onneksi suoraan hyllystä löytyy vielä parempia kortteja samaan rahaan.
Myyjä vaan taktisesti ottanut luulot pois tyhjätaskuilta, renkaanpotkijoilta ja muilta rinkanhiveltäjiltä. Jos pyynti olis ollu 2000 niin olis tullut läjä lowball tarjouksia "tarjoon 1500+lounassetelin" Härski ylihinta pyyntiin, niin tulee vaan pari tarjousta. Varmaan tuokin siis 2k hinnalla lähtee, ehkä jopa 1900 :hmm: Ihan mukava tili myyjälle tuosta silti jää.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 802
3080:ssa kyllä se erittäin hyvä pointti että se on naputellu tuottoa parhaimmillaan 20€/päivä, normaalisti toki paljon vähemmän, mutta mulla on näyttis jo maksanut itsensä takaisin pyllykolikoina.

Tiittisessä huonompi hashrate ja 5-15% parempi suorituskyky eli ei säväytä 4k:lla hyppy 70fps -> 80fps, takaisinmaksuaika mainaamalla ihan hemmetin pitkä korkeesta hinnasta johtuen.

Mutta joo, kuulun onnekkaisiin jotka osti 3080:n MSRP:llä joten vähän spesiaali keissi.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
104
Olisin kyllä tähän mennessä jo odottanut Jimmsiltä auttavaa kättä, että olisi tullut joku vaihtoehto, että haluatkos vaihtaa non-oc jonosta oc-jonoon maksamalla erotuksen. Ei sillä. Minä kyllä pysyn jonossa niin kauan ku henki pihisee, mutta ens kerralla tilailen osani muualta, koska en mä voi oikein muutenkaan mieltäni osottaa. Sitten jossain vaiheessa loppuu kaupat josta ostaa ja silloin muutan vuorille ja alan meditoimaan.
Yksi ongelma on se, että Asus ei jostain syystä ole ilmoittanut non-OC:n valmistuksen lopettamista vaan toimittaa niitä edelleen naurettavan pieniä määriä. Jos TUF non-OC malli lopetettaisiin kokonaan, Jimm'sin olisi tarjottava TUF OC:ta tilalle koska se on selvästi lähin vastaava tuote (lähes identtinen).

Pidän vielä toivoa yllä, että kun LHR-mallit tulevat, Asus ei julkaise "TUF non-OC LHR" mallia, vaan ainoastaan OC-version.
 

Black Sheep

Tukijäsen
Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
396
Jimms sivuilla näyttää Asus GeForce RTX 3080 Ti TUF jonossa tällä hetkellä -8kpl saldo. Joten olisiko siellä 8kpl päässyt ostoprosessin lävitse ennen kuin järjestelmä ehti sulkea myynnin tuotteiden loputtua ja he olisivat sitten "jonossa" jos/kun noita saapuu seuraavan kerran saldoille 5kpl erissä..?
Jimms tullut ilmeisesti seuraava 5kpl erä tänään näitä Asus RTX 3080 Ti TUF Gaming näyttiksiä joten 5 seuraavaa ovat kohta omansa saamassa tuolla 1269€ hinnalla ja saldolla enää -3kpl. Onnea arvonnassa voittajille.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
151
Itsellä oli tilauksessa Jimmsiltä Gainward GeForce RTX 3080 Ti Phoenix -näytönohjain, 12GB GDDR6X 1 849,00 € , mutta parin nukutun yön jälkeen peruin tilauksen. Tuntuu niin järjettömältä maksaa noita summia näyttiksestä. Jos noi hinnat ei tule tulevaisuudessa tippumaan, niin sitten saa pelailut rajoittua niihin peleihin mitä 1080ti jaksaa pyörittää.
Ei sekään huono ole. Full HD suurin osa peleistä. Veikkaan että kun Eth 2.0 tulee niin osa käytetyistä näyttiksistä tulee myyntiin, tämä siis jos uskaltaa ostaa muisti raiskatun...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 299
Onkos väki saanut minkä tilausajankohdan TUF:feja Gigantista viime aikoina? Lokakuussa tilattu oma.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Itsellä oli tilauksessa Jimmsiltä Gainward GeForce RTX 3080 Ti Phoenix -näytönohjain, 12GB GDDR6X 1 849,00 € , mutta parin nukutun yön jälkeen peruin tilauksen. Tuntuu niin järjettömältä maksaa noita summia näyttiksestä. Jos noi hinnat ei tule tulevaisuudessa tippumaan, niin sitten saa pelailut rajoittua niihin peleihin mitä 1080ti jaksaa pyörittää.
Itse taidan olla siis ainoa tossa jonossa :D Joo en itsekkään tollasta summaa ehkä maksais muuten mutta kun löytyy jo toi tavis 3080 minkä saa menemään tori.fi hyvään hintaan nii erotus on 200€ luokkaa. Pitää vaan toivoa että tulee nopeasti ennen kun hinnat kyykkää.

Edit: muutenkin näki poliitikan jimmsillä esim noissa 3080ti zotaceissa. Heti kun hyllyssä niin hintaa reipas 2k. Ainoa järki oli tilata tuo gainward. Tuffia kun joutuisi odottamaan ja pitkään
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 633
Tässähän on varmasti vain pikku muutoksesta kyse, verkkokaupassahan tämä onnistuu. Toivottavasti joskus tulisi myös Jimmsille mutta yhtälailla ne botit voi silloinkin viedä ne kortit..
Ei välttämättä. Botin suurin etu tukee nimenomaan siinä, kun ne laskutustavat ym. se saa silmänräpäyksessä lyötyä sisään. Kyllä ihminen siinä "lisää koriin" napin painalluksessa pystyy paljon paremmin kilpailemaan bottejä vastaan, kun siitä eteenpäin.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
11
Jaahas, tuli Jimmsiltä seurantakoodi EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING 10G-P5-3897-KR. Tässä erässä näyttää tulleen 28kpl.
Helmikuun puolivälissä tilasin - kävin silloin jokaisen eri mallin läpi, ja tämä oli ainoa, jossa saldo ei ollut "yli -25kpl".
 

majuha

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
388
Jaahas, tuli Jimmsiltä seurantakoodi EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING 10G-P5-3897-KR. Tässä erässä näyttää tulleen 28kpl.
Helmikuun puolivälissä tilasin - kävin silloin jokaisen eri mallin läpi, ja tämä oli ainoa, jossa saldo ei ollut "yli -25kpl".
Itsellä oli sama, ja oli tulossa minulle. Peruin tänään kun sain tuon edullisen Asuksen TUF 3080ti.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 633
Siis täytyy sanoa että vituttaa aivan törkeästi. Oman RTX 2080 Ti:n möin viime syksynä polkuhintaan, koska uudet tehokkaammat ja "halvat" näyttikset tulevat markkinoille. Saas nähdä kuinka monta vuotta pitää mennä GT 730:lla.
Mikä oli tämä polkuhinta? Tästä varmaan kannattaa ottaa opiksi, että maltti on valttia. Itse en hetkeäkään edes harkinnut oman 2080Ti:n myymistä ennakkoon, ennen uuden kortin saamista, vaikka viime elokuussa tuolla nuo tietäjät kovasti inttivät, että 2080Ti:n arvo on nyt 400€. Absurdi ajatus, että kortin arvo olisi missään tapauksessa tipahtanut alle 3070:n, vaikka tehoissa aika tasoissa ovatkin. 2080Ti:ssä on enemmän muistia ja kuitenkin pikkasen parempi suorituskyky.

Aika edulliseen hintaan se oma 2080Ti toki meni kanssa (650€), mutta silloin lokakuussa ei ollut tiedossa, että nämä hinnat karkaa täysin käsistä.
 
Liittynyt
04.05.2021
Viestejä
33
Viikkoja sitten oltiin OC:n kohdalla menossa 24.9, sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.
Eipä oltu, Gigantti saattanut vahingossa lähettää pari OC:ta muille kuin 17.9 tilaajille mutta mitä olen asiakaspalvelun kanssa sähköpostia vaihdellut niin 17.9 tilauksia on vielä läjä toimittamatta.
Itsekkin odottelen omaa, olen ollut asiakaspalveluun yhteydessä, soittivat jopa sieltä päin takaisin ja sain kuulla hieman toimitusmääriä, näillä näkymin tuo omakin tilaus syksyyn menee, saatikka sitten 17.9 jälkeen tilatut.
 
Liittynyt
03.05.2021
Viestejä
9
Moro! Onko kenellekään 3080 kortin Multitronicista tilanneelle tullut vaihtoehdotuksia? (Ite 3080 tuf oc -jonossa). Oli vielä hetki sitten pieni toiveen kipinä, että ehkä niitä lhr-kortteja edes ehdotettaisiin jo jonossa oleville asiakkaille. Mutta tais olla harhakuva, vaikka eräästä myymälästä sanottiinkin että jos jotain vaihtoehtoa tulee, niin mulle ilmoitetaan jonkinlaisesta toisesta kortista.. mikä sitten olisikaan ollut.. hieman harmittaa (kuten varmaan paria muutakin) ja tätä ränttiä vois jatkaa vaikka ikuisuuden, tai vaikka puhua jonojen ohittamisesta etc. Mutta ehkä tässä tarpeeks avautumista. Mutta onko täälä ketään, joka olisi saanut 3080 näyttistä multitronicista? Ei vaan oo osunu omaan silmään. Satuin tilatessani alkuvuodesta saamaan jonkinlaisen tiedon tilaajien määrästä ennen itseäni (puhuttiin muutamasta kymmenestä, jimms sillä hetkellä +200 jonossa) ja sen perusteella kyseisestä kaupasta ei ole tainnut tilaukset aivan hirveästi liikkua...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 986
Viestejä
4 295 619
Jäsenet
71 760
Uusin jäsen
Jakkemon

Hinta.fi

Ylös Bottom