NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
139
Gigantin aspa on kyllä sellainen kvanttitietokone, että tuotteet ovat samaan aikaan sekä saapuneet että saapumatta, kun sieltä kysyy, puhumattakaan mistään aikatauluista :)

Sitä kerrot mikä tieto sinulla asiakaspalvelijana on. Toisilla oikeat tiedot on Excelillä ja toisilla järjestelmän saldona.

Mutta onhan tämä surkea homma kun näytönohjaimia ei tule. Itse en uskalla edes tulla jonoon kun TI-kortit julkaistaan varmaan ennen kuin edes puolet edillisistä on saanut tuotteensa.
Tsemppiä jonossa oleville ja toivottaasti niitä kortteja alkaa tulemaan koko ajan enemmän.
 
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
593
Itsellä kova odotus tällä hetkellä proshopin suuntaan.. tilaukset menevät tällä hetkellä 3.10. tilatuissa, minulla tilattu 4.10. ja 40 kpl tulossa seuraavaksi (siis 3080 tuf OC).
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
139
Ja miten se tieto voi vaihdella asiakaspalvelijana saman päivän aikana niin että toinen sanoo että tuote tulee ajallaan, toinen että tuotetta tulee mutta ei tiedä koska ja kolmannen mukaa koko tilausta ei edes näy järjestelmässä?
Jokainen SAP järjestelmää käyttänyt tietää ettei se tieto tule nappia painamalla vaan Excel harjoituksilla. Kyseisen järjestelmän käyttäjät on tosi hyviä Excelin käyttäjiä...... Toisella on vain se uudempi Excel kuin toisella..
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
606
Gigantissa käy varmaan niin, että aina kun tulee korttia varastoon jonossa oleville, nii automaattisesti tai kenties tietämättömän aspan puolesta tulee myyntiin sille päivälle luvattu kun saapuu ja todellisuudessa uudet tilaajat ei niitä tuu samaan.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 648
Gigantissa käy varmaan niin, että aina kun tulee korttia varastoon jonossa oleville, nii automaattisesti tai kenties tietämättömän aspan puolesta tulee myyntiin sille päivälle luvattu kun saapuu ja todellisuudessa uudet tilaajat ei niitä tuu samaan.
Voi tietysti olla joku inhimillisen satunnaisesti vaihteleva lähestymistapa, mutta ainakaan omalla kokemuksella ei säännönmukaisesti tule myyntiin, jos on jotain erää tullut. Eikä yleisemminkään kovin usein ole noin käynyt, kun tässä on noita esim. 3070:ien tilauksia jengille tänne seurantaan saapunut.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
Gigantin aspa on kyllä sellainen kvanttitietokone, että tuotteet ovat samaan aikaan sekä saapuneet että saapumatta, kun sieltä kysyy, puhumattakaan mistään aikatauluista :)
Samaa selkeää linjaa jatkaa niiden sivuston tilausten seuranta, 3 tuotetta tilassa toimitettu, 1 tuote tilassa tilaus vastaanotettu. Kaikki kuitenkin toimitettu ajallaan, tai jopa muutaman päivän ennen.

Mistään muuten ei tullut kuittia pakettien mukana...
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 726
"Jos jokin kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se tuskin on totta"

Ei gigantti mitään noita kortteja ensi viikolla toimita. Varsinkaan tuhansia ja tuhansia mitä tuon aikaikkunan sisällä ihmiset kerkesivät tilaamaan. Aivan turhaa toiveajattelua kun saatavuustilanteen kaikki tietävät. Onhan ihmisillä toki jokin pakkomielle uskoa satuolentoihinkin, mutta niin
Aivan. Itse kyllä tuollaisen tilasin kun ei ole yhtään 3080 tilausta, mutta absurdia odottaa että tuota kovin nopeasti saa. Siis tyyliin ennen syksyn puoliväliä. Itse varmaan otan jonkun lahjakortin jos ne sellaista tarjoaa ja sillä sitten voi löytyä jotain kivaa outletista. Tosi kummaa ettei suurin osa ole nähnyt miten Gigantti silloin ihan alussa väitti että niillä on varastossa vaikkei ollut mitään.

Dustiniin piti pari 3080 arpaa heittää joskus ehkä tammikuussa mutta Klarna ei antanut kun oli pari heikkoa 3070 arpaa myös jossain.


Mun Proshop tilauksessa on tosiaan näkynyt tuollaisessa toimitusennuste tämän viikon. Nyt se on päivitetty tuonne proshopin RTX listalle. "Updated: 16.04.2021 at 11.41 " 40 tulossa ja 27 ollut vasta tilattuna. Tammikuun kolmannella viikolla tuo oli vielä 640 euroa. Siitä vaan tilaamaan, tuossa taitaa olla suora linkki.
2883917Inno3dRTX 3070 Twin X2 OC2713.01.202140
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 648
Samaa selkeää linjaa jatkaa niiden sivuston tilausten seuranta, 3 tuotetta tilassa toimitettu, 1 tuote tilassa tilaus vastaanotettu. Kaikki kuitenkin toimitettu ajallaan, tai jopa muutaman päivän ennen.

Mistään muuten ei tullut kuittia pakettien mukana...
En ole itsekään ikinä saanut kuittia muistaakseni missään gigantin paketissa. Joskus myymälänoudon yhteydessä piti pyytää erikseen, kun kuitissa piti saada joku pelikoodi tjms. kaupan päälle.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 648
Aivan. Itse kyllä tuollaisen tilasin kun ei ole yhtään 3080 tilausta, mutta absurdia odottaa että tuota kovin nopeasti saa. Siis tyyliin ennen syksyn puoliväliä. Itse varmaan otan jonkun lahjakortin jos ne sellaista tarjoaa ja sillä sitten voi löytyä jotain kivaa outletista. Tosi kummaa ettei suurin osa ole nähnyt miten Gigantti silloin ihan alussa väitti että niillä on varastossa vaikkei ollut mitään.
Kyllähän tuo fiasko tuli seurattua, tosin sivusta, kun odottelin vielä AMD:n julkaisuja. Sen jälkeen ovat olleet ainakin tuohon verrattuna huomattavasti konservatiivisempia tilauksien ottamisessa ja sieltä on jopa jotain saanutkin ihan toimitettuna. Itsekin sain 3080:n odotusta helpottamaan 3070:n alkuvuodesta ihan kohtuullisella toimitusajalla, tosin jotain sekoilivat tilausjärjestysten kanssa, kun toimitukset eivät menneet ihan sen mukaan.,
 
Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
371
En ole itsekään ikinä saanut kuittia muistaakseni missään gigantin paketissa. Joskus myymälänoudon yhteydessä piti pyytää erikseen, kun kuitissa piti saada joku pelikoodi tjms. kaupan päälle.
Gigantin kuitti tulee aina etukäteen sähköpostiin.
 
Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
371
Noudon yhteydessä ei tule edes sähköpostiin, eikä sitä anneta käteenkään pyytämättä :) Mutta joo, suorassa toimituksessa ei tule paketissa, mutta sähköisenä kylläkin.
Aika erikoista, olen mä saanut noutaessakin aina kuitin ihan pyytämättä paperina käteen. :D
 
Liittynyt
24.06.2019
Viestejä
33
Kylläpä nyt onni suosii. Noudin juuri postista Multitronicilta 4.1 tilatun Evga 3080 ftw3 ultran. Kyllä henkisesti olin varautunut siihen että syksyyn menee, jos sillonkaan saa. Seuraavaksi odotellaankin vesiblokkia jimmsiltä :giggle:
meanwhile 15.12 tilattu sama kortti hintaan 930e eikä ole mitään kuulunut. Mihin hintaan tuo irtosi jos saan kysyä?
 
Liittynyt
24.06.2019
Viestejä
33
Oliko tämä mutu vai fakta multitronicin toiminnasta? :oops:
täyttä faktaa, 15.12 tilattu 3080 ftw3 ultra alkuperäisellä hinnalla, täältä foorumilta ainakin kaks tilannu myöhemmin ja heillä kortit käytössä tällä hetkellä.
 
Liittynyt
09.03.2017
Viestejä
770
Multitronicista tilattu 3.10 TUF OC 3080 ja ei ole vieläkään tullut, nyt lukee sitten loppuunmyyty. Vähän sellainen tunne että muutamat menneet jonon ohi..
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 648
Aika erikoista, olen mä saanut noutaessakin aina kuitin ihan pyytämättä paperina käteen. :D
Voipi olla myymäläkohtaista :) Mulla ei ole muistaakseni kuin tuosta yhdestä noudosta, kun piti saada se koodi. Viimeksi muutama viikko sitten hain noutopisteestä ostoksia. Ehkä tuolla paikallisessa on se periaate, että kuitti annetaan vain maksutapahtuman yhteydessä :)

Mutta joo, huomenna nyt sitten näkee, tuleeko tuosta gigabyten 3080:n 19.4. erästä jotain päivitystä vai tapahtuuko yhtään mitään.
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
100
Multitronicista tilattu 3.10 TUF OC 3080 ja ei ole vieläkään tullut, nyt lukee sitten loppuunmyyty. Vähän sellainen tunne että muutamat menneet jonon ohi..
2.10. täällä.
3080 TUF OC:n kanssa en ihmettelisikään, jos Multitronic ei ole saanut toimituksia kyseisestä mallista, mutta onhan tämä hiljaisuus vähän ankeata. En muista, että tässä ketjussa kukaan olisi maininnut saaneensa 3080 TUFia sieltä ainakaan tämän vuoden puolella. Saa ilmoittautua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Mulla kanssa Legion 5 tilauksessa, eli olisiko sitten sen koodi. Gigantin sivuilla kummassakaan tilauksessa ei näy mitä ne mulle on lähettänyt.
Päättelin tuon painosta (5 kg), koosta ja siitä, että Legion 5:n varastosaldo muuttui 100+ -> 50+. Tilauksissa itsessään ei tosiaan näy ihan mitään.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
151

Sitä kerrot mikä tieto sinulla asiakaspalvelijana on. Toisilla oikeat tiedot on Excelillä ja toisilla järjestelmän saldona.

Mutta onhan tämä surkea homma kun näytönohjaimia ei tule. Itse en uskalla edes tulla jonoon kun TI-kortit julkaistaan varmaan ennen kuin edes puolet edillisistä on saanut tuotteensa.
Tsemppiä jonossa oleville ja toivottaasti niitä kortteja alkaa tulemaan koko ajan enemmän.

Videocardz sivustolla oli leak jostain toimituksesta jossa oli 3080 Ti kortteja mukana. vissiin aloittaneet jo nytten stackien rakentamisen.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Gigantin aspa on kyllä sellainen kvanttitietokone, että tuotteet ovat samaan aikaan sekä saapuneet että saapumatta, kun sieltä kysyy, puhumattakaan mistään aikatauluista :)
Perinteinen Scrödingenin rtx 3080! Savolaisittain voep tulla tae olla tulemattanii.

Oikeastaan aika hellyyttävää, miten porukka innostuu ja uskoo että "isoihin ketjuihin voi luottaa". Lisäksi joku innokas löytää jonkun teknokauppa.fi -sivun jossa on tosi hyvät hinnat, tms.

Sattuneesta syystä tätä trediä on 406 sivua... Tilasin ja sain -menolla sivuja olisi joku 350 vähemmän.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
120
Nvidian sivuille tulee ilmeisesti jonkinlaisia droppeja, mutta en ole huomannut täällä keskustelua niistä.
Saisiko niitä tilattua sieltä suomeenkin jos sattuisi olemaan tarpeeksi nopea, vai myydäänkö niitä sieltä vain muihin maihin?
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
228
Nvidian sivuille tulee ilmeisesti jonkinlaisia droppeja, mutta en ole huomannut täällä keskustelua niistä.
Saisiko niitä tilattua sieltä suomeenkin jos sattuisi olemaan tarpeeksi nopea, vai myydäänkö niitä sieltä vain muihin maihin?
Eivät pääosin myy kuin ranskaan, saksaan ja englantiin jälleenmyyjien kautta. Ranskasta saa tilattua suomeen (LDLC), Saksasta(alternate.de) pitää tilata mailboxe.den kautta jos onnistuu ja Englannista en osaa sanoa (scan.uk)
 
Liittynyt
27.06.2019
Viestejä
122
Nvidian sivuille tulee ilmeisesti jonkinlaisia droppeja, mutta en ole huomannut täällä keskustelua niistä.
Saisiko niitä tilattua sieltä suomeenkin jos sattuisi olemaan tarpeeksi nopea, vai myydäänkö niitä sieltä vain muihin maihin?
Nvidian sivuilla näkyvät dropit ohjaavat kauppoihin, jotka myyvät Nvidian omia FE-malleja kussakin maassa yksinoikeudella (Saksassa Notebooksbilliger, Briteissä Scan, Ranskassa ja Espanjassa LDLC). Dropeista tulee ainakin PartAlertissa viestiä mutta FE-mallit ovat periaatteessa "region-locked" eli mailboxden ja muiden vastaavien postinvälityspalveluiden käyttö saattaa johtaa tilauksen perumiseen. Tiettävästi täälläkin on jotkut saaneet kyllä Saksasta tilattua FE-malleja mailboxden avulla. Itse sain jokunen viikko takaperin tilauksen läpi 3070FE:stä Ranskan LDLC:ssä, mutta tilaus peruttiin jälkikäteen. Käytin Betweenbox-nimistä välityspalvelua ja jäin varmaankin siitä kiinni. Tuolloin oli Discordissa myös keskustelua, että ostajilta oli kyselty jopa todistuksia kansallisuudesta ettei vahingossakaan menisi vääriin käsiin. En tiedä miten käytännöt vaihtelevat, voisi sitä kai periaatteessa kokeilla onneaan uudemmankin kerran mutta toisaalta onnistuin nappaamaan AMD:n lotosta RX6800:n. Joka tapauksessa LDLC:ssä tuntuu olleen parin kuukauden kokemuksella selvästi enemmän droppeja kuin Saksassa, kun taas briteistä tuskin kannattaa päälle napsahtavan ALV:n takia hirveämmin enää kärkkyä.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
120
Ok, eli kuullostaa siltä ettei mistään myydä Suomeen FE kortteja. Vähän surullista että Nvidia ei huomioi Suomea ollenkaan :(

Mutta jospa ne saatavuudet "kohta" paranisivat ja hinnat tippuisivat. Vaikuttaahan tuo varmaan jo muidenkin PC osien myyntiin, kun ihmiset eivät saa koneita kasattua. Itse ainakin odottelen sitä näytönohjainta ennen kuin laitan muut osat tilaukseen.
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
399
Tuolloin oli Discordissa myös keskustelua, että ostajilta oli kyselty jopa todistuksia kansallisuudesta ettei vahingossakaan menisi vääriin käsiin. En tiedä miten käytännöt vaihtelevat, voisi sitä kai periaatteessa kokeilla onneaan uudemmankin kerran mutta toisaalta onnistuin nappaamaan AMD:n lotosta RX6800:n.
Onko tämä sitä vapaata tavaroiden liikkuvuutta EUn sisällä? Tuollaisille yrityksille pitäisi laittaa sellaiset uhkasakot, ettei edes tulisi mieleen yrittää moista.
 
Liittynyt
05.11.2020
Viestejä
28
Mutta jospa ne saatavuudet "kohta" paranisivat ja hinnat tippuisivat. Vaikuttaahan tuo varmaan jo muidenkin PC osien myyntiin, kun ihmiset eivät saa koneita kasattua. Itse ainakin odottelen sitä näytönohjainta ennen kuin laitan muut osat tilaukseen.
Ei pelkoa, että tilanne paranisi vielä ainakaan koko tämän vuoden puolella. Juuri Nvidia, Intel ja tsmc ennustivat, että tilanne saattaa jatkua 2023 saakka. Ainakin tämän vuoden osalta peli on jo menetetty.
 

minapamina

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 135
Gigantin chatti 3080:stä:

"Ilmeisesti on ollut järjestelmissä vain häikkää, että on näyttänyt tuotteen saapuneen varastolle pahoittelut täst
Tilauksen pystymme toki perumaan jos ette halua odottaa että tuotetta saapuu varastoon."

Vähemmän yllättäen tarjoavat tätä :D

Kysyin milloin tulee varastoon:

"Tähän en valitettavasti osaa ottaa kantaa sen tarkemmin. Valmistajalla on toimitusvaikeuksia, ja tästä syystä emme osaa sen tarkemmin arvioida milloin seuraava erä on tulossa. Nyt kun tilauksenne on järjestelmissämme olette jonon etunenässä saamassa tuotteen heti kun sitä saapuu.
Jos haluatte perua tilauksen, onnistuu se milloin vain. Pahoittelut vielä kertaalleen väärästä informaatiosta nettisivuillamme."
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
119
Gigantin chatti 3080:stä:

"Ilmeisesti on ollut järjestelmissä vain häikkää, että on näyttänyt tuotteen saapuneen varastolle pahoittelut täst
Tilauksen pystymme toki perumaan jos ette halua odottaa että tuotetta saapuu varastoon."

Vähemmän yllättäen tarjoavat tätä :D
Mulle Gigantin chatti sanoi näin
 

Liitteet

minapamina

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 135
Mulle Gigantin chatti sanoi näin
Okei, väänsin aspan kanssa siis varmaan 30min, ensin hän katsoi tilausta, sitten pyysi henkilötietoja ja tutki lisää, ja lopuksi vielä soitti jonkun puhelun ennenkuin antoi viestini vastaukset. Eli vissiin sieällä jonkinlaista damage controllia ainakin osittain menossa, kerta puhelun jälkeen vasta suositeltiin tilauksen perumista ja pahoiteltiin väärästä tiedosta. MMene ja tiedä. Tai sitten järjestelmät vaan huonoja eikä oikeaa tietoa saa suoraan niistä.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Proshopilla tulossa klo15 arpajaisiin läjä 999 euron 3070 strixejä.

Yksi 349,- 3060 näyttäs olevan, onnea sen kanssa:lol:
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 869
Proshopilla tulossa klo15 arpajaisiin läjä 999 euron 3070 strixejä.

Yksi 349,- 3060 näyttäs olevan, onnea sen kanssa:lol:
Kyllä on tuolla botit viritetty kireälle, sillä ne tuotteet mitä olisi saattanut olla saatavilla, menivät sekunnissa myydyiksi. Kukaan ihminenhän ei tuossa ajassa näpytä maksutietojaan yms. hienosti toimii kyllä :D Loput jäljellä olevat ovat tilaamattomia, eli eivät vapaudu myyntiin vaikka pitäisi
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
yhen 3070strixin sain koriin kun kokeilin, mutta taidan tuolla hinnalla jättää seuraavalla:hmm:
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
151
Kaikki meni alle minuutissa :D
Kyllä on tuolla botit viritetty kireälle, sillä ne tuotteet mitä olisi saattanut olla saatavilla, menivät sekunnissa myydyiksi. Kukaan ihminenhän ei tuossa ajassa näpytä maksutietojaan yms. hienosti toimii kyllä :D Loput jäljellä olevat ovat tilaamattomia, eli eivät vapaudu myyntiin vaikka pitäisi
Meinasin justii kirjottaa samaa, että kun sain tuotteen koriin niin oli ostaessa tuote jo loppunut.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 869
Ainahan noissa on häviäjiä ja voittajia, minkä takia on heti botit kyseessä jos ette kerinnyt? Huonoja häviäjiä.
Mitäs huonoa siinä on? Jotkut saa ja jotkut eivät -niinhän se menee baari-illan jälkeenkin eikä siitä pitäisi kenenkään mieltään pahoittaa. Saatavuudestahan täällä keskustellaan ja nyt ei tainnut kukaan ihminen saada. Jos sai ilman bottia, niin hieno juttu :thumbsup:
Jos lisää koriin ei ehdi edes aktivoitumaan jatkuvalla F5 rämppäyksellä, niin kyllä tuo haiskahtaa. Proshop:han varaa tuotteen tosiaan vasta kun koko erä on myyty, ei pelkästään koriin lisäämällä.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 726
Noi ei siis oo kaikki myyty vielä. Niitä voi vapautua bottikäyttäjien ostoskorista.
 

aaa

Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
24
Noi ei siis oo kaikki myyty vielä. Niitä voi vapautua bottikäyttäjien ostoskorista.
Sain ite varattua ostoskoriin mutten ostettua. Ei toi ostoskori ilmeisesti varaa mitään vaikka siinä lukeekin jotain 10 min ajasta miettiä ennen kuin vapautetaan muille.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 869
Sain ite varattua ostoskoriin mutten ostettua. Ei toi ostoskori ilmeisesti varaa mitään.
Jep. Itsekin olen pari kertaa tuolta ostanut, joskin tilanne vähän eri - Joka tapauksessa aina pettynyt. Nimittäin ostamani tuote on ylimyyty->Eli olen ostanut sellaisen, joka on jo loppunut varastosta ja tilaus on jäänyt odottamaan tuotetta.

Malttamattomana olen pistänyt sitten vain samantien peruutukseen
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
112
Mitäs huonoa siinä on? Jotkut saa ja jotkut eivät -niinhän se menee baari-illan jälkeenkin eikä siitä pitäisi kenenkään mieltään pahoittaa. Saatavuudestahan täällä keskustellaan ja nyt ei tainnut kukaan ihminen saada. Jos sai ilman bottia, niin hieno juttu :thumbsup:
Jos lisää koriin ei ehdi edes aktivoitumaan jatkuvalla F5 rämppäyksellä, niin kyllä tuo haiskahtaa. Proshop:han varaa tuotteen tosiaan vasta kun koko erä on myyty, ei pelkästään koriin lisäämällä.
Täälläkin monta kertaa huudeltu botteja ja sitten joku tulee ja postaa "hei kattokaa sain tuolta omani", ei niitä mitenkään riitä kaikille jotkut on vaan nopeampia ja se ei automaattisesti tarkoita sitä ette menee boteille varsinkaan Suomessa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 726
Proshopin eri maaversiot ovat eri palvelimilla, se varmaan tulee tuosta eli kahdesta eri maasta voi saada ostoskoriin mutta ei sitten kuitenkaan tilattua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 671
Viestejä
4 207 871
Jäsenet
70 932
Uusin jäsen
pite

Hinta.fi

Ylös Bottom