NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Täällä kukaan ei tunnu nillittävän (ehkä ihan asiasta) siitä toisesta puolesta. Porukka ilmoittelee täälläkin ihan ylpeänä tilailleen parin viikon "laina-ajaksi" jonkun 3060tin kun 3080 tulossa. Yleisesti ottaen imho täällä on ihan liian hyväksyvä meininki tuota "kokeilua" varten. "Palauta jos ei oo hyvä". Oot vaan ite tehny virheen valitessas väärän.

En ite oikein kehtaisi (nytkin yli satkun lenkkikuulokkeet ei pysy päässä juostessa, mutta "tein" niistä salikuulokkeet). Jotenkin pidän moraalittomana ja ymmärrän kyllä, että niitä palautuksia sitten laitetaan "kalibroituihin". En tiedä osuuko omalle kohdalle vähän sama kun laitoin koneelle kasauspalvelun Jimmssille (vaikka itsekin olen kasanut lähemmäs kymmentä konetta elämäni aikana). Rehellisesti sanottuna vituttaa jos sisältää jonkun toisen hylkäämää (siellä saattaa olla jotain pikkufailua tai vaikkapa huono silicon lotto taustalla). Siinä mielessä siis samaa mieltä, mutta se ollaan me asiakkaat tehty se tilanne, että liikkeiden pitää saada dumpattua niitä palautettuja komponentteja jotakin kautta (voittoa tekeviä yrityksiä kumminkin vs. hyväntekeväisyys).
Menee kyllä niin offtopic kun olla ja voi. Mutta mikä sun ongelma on siinä jos ihmiset kokeilee tuotteita? Menikö hiekkaa pyllyyn kun et saanut näyttistä kun muut kokeilevat tai ottavat "laina" näyttiksen käyttöön. Monilla palauttajilla kuten itselläni ei ole rahaa kun roskaa(ei en nyt puhu näyttiksistä vaan yleisesti. En ole ottanut laina näyttistä) niin sitä tekee minkä pystyy ettei tekis paskoja kauppoja. Ihan ihme mesoomista siitä kun mennään sääntöjen mukaan mitkä on kauppoihin luotu... Ja se ei mene noin todellakaan miten sanoit että paskan tuotteen kanssa eletään. Ja vitut se viedään kauppaa ja haetaan toinen
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
663
Köhköh. Jossain Saksassa kuitenkin hieman eri markkinakoko. Jotain kompromisseja meidän puulaakit joutuu tekemään säilyttääkseen hintatason. Sun mallillas meidän kilpailu vähenee ja se tarkoittaa noin yleisesti ottaen korkeampia hintoja. Samaa mieltä kyllä, että saisivat kertoa tai kysyä luvan jos laittavat _minun_ koneeseeni käytettyjä komponentteja :rolleyes: Toisella puolen tulee sitten se, että ottavat käytettynä sisään halvemmalla ja ihmiset eivät saa täyttä hintaa, vaikka olisi uutta vastaava jos sinetti rikki kuitenkin. Nää asiat voi ajatella yleisellä tasolla tai sitten vaan pelkästään kuluttajan näkökulmasta.

Puusto nyt taisi ottaa ihan turhaan herneen nenään tai ainakin kovin henkilökohtaiselle tasolla. Olin joo provosoiva, mutta en noin pahasti.
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
844
Menee kyllä niin offtopic kun olla ja voi. Mutta mikä sun ongelma on siinä jos ihmiset kokeilee tuotteita? Menikö hiekkaa pyllyyn kun et saanut näyttistä kun muut kokeilevat tai ottavat "laina" näyttiksen käyttöön. Monilla palauttajilla kuten itselläni ei ole rahaa kun roskaa(ei en nyt puhu näyttiksistä vaan yleisesti. En ole ottanut laina näyttistä) niin sitä tekee minkä pystyy ettei tekis paskoja kauppoja. Ihan ihme mesoomista siitä kun mennään sääntöjen mukaan mitkä on kauppoihin luotu... Ja se ei mene noin todellakaan miten sanoit että paskan tuotteen kanssa eletään. Ja vitut se viedään kauppaa ja haetaan toinen
Mä olen samaa mieltä asiasta, mutta en ihan näin kärjikkäästi.

Siinä hetkessä, kun jokaisen tuotteen myyntitekstit pitävät todellakin kutinsa ja kerrotaan myös tuotteen heikoista piirteistä vrs vastaava kilpaileva tuote, niin voin tunnustaa valinneeni itse väärin. Nythän kaikki maailman myytävät asiat on aina vaan hyviä, parhaimpia, ainutlaatuisia, parhaimmistoa, hienoimpia, hintalaatusuhteeltaan ylivertaisia jne.. itse se on valitettavasti kokeiltava ja tuumattava, että soveltuuko ostettu tuote todella siihen tarkoitukseen, kuin on sen myyntitietojen valossa olettanut soveltuvan. Tämä pätee valitettavan paljon varsinkin TV:n ostossa. Myymälässä pyörii ylikorostettu demokuva ja myyjä kehuu mallia maasta taivaisiin, kotiin vietyä ihmetellään sitten miksi kuva onkin ihan paska.

Sama vähän näissä näyttiksissä. Osa nyt vaan on parempia kuin toiset. Vaikka kaikki ovatkin perusmalliltaan 3080:a, oli 849€ hintainen zotac trinity aivan hirveä kapine, jos sitä vertaa nykyiseen 949€ hintaiseen MSI suprim x:n.

OT päättyy osaltani nyt.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Köhköh. Jossain Saksassa kuitenkin hieman eri markkinakoko. Jotain kompromisseja meidän puulaakit joutuu tekemään säilyttääkseen hintatason. Sun mallillas meidän kilpailu vähenee ja se tarkoittaa noin yleisesti ottaen korkeampia hintoja. Samaa mieltä kyllä, että saisivat kertoa tai kysyä luvan jos laittavat _minun_ koneeseeni käytettyjä komponentteja :rolleyes: Toisella puolen tulee sitten se, että ottavat käytettynä sisään halvemmalla ja ihmiset eivät saa täyttä hintaa, vaikka olisi uutta vastaava jos sinetti rikki kuitenkin. Nää asiat voi ajatella yleisellä tasolla tai sitten vaan pelkästään kuluttajan näkökulmasta.

Puusto nyt taisi ottaa ihan turhaan herneen nenään tai ainakin kovin henkilökohtaiselle tasolla. Olin joo provosoiva, mutta en noin pahasti.
Joo menin vähän yli. Sori.
Lähinnä siksi kolahti niin paljon itseeni kun oon niin monta paskaa tuotetta elämän aikana saanut kaupasta että ainakun ostan jotain uutta niin kun lyön sen kiinni/päälle niin takki ja muut on melkein vielä päällä että palauttamaan pitäis lähteä. Itsellä vaan niin paska tuuri raudan/elektroniikka kanssa.
Sori vielä jos olin törkeä
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 731
Täällä kukaan ei tunnu nillittävän (ehkä ihan asiasta) siitä toisesta puolesta. Porukka ilmoittelee täälläkin ihan ylpeänä tilailleen parin viikon "laina-ajaksi" jonkun 3060tin kun 3080 tulossa. Yleisesti ottaen imho täällä on ihan liian hyväksyvä meininki tuota "kokeilua" varten. "Palauta jos ei oo hyvä". Oot vaan ite tehny virheen valitessas väärän.
Vetoaminen johonkin moraaliin ei toimi. Eri ihmisillä on eri arvot.

Ainoa mikä vaikuttaa on se miten systeemi toimii. Sitä palautusrallia olisi vähemmän jos siitä olisi edes marginaalinen suora kustannus kuluttajalle.
 
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
593
Kannattaa ottaa huomioon, että kaupat myös hyötyvät nettikaupasta, koska on olemassa joukko ihmisiä jotka eivät jaksa palauttaa ostamansa tuotetta ihan vaan laiskuuksissaan vaikka muuten syytä olisi. Tästä syystä monet kaupat veloittavat vain vähän tai ei ollenkaan postikuluja. Minä olen esimerkiksi sellainen ihminen. Kun virtalähteeni antoi sähköiskuja niin meni 3 kuukautta ennenkuin jaksoin palauttaa.
 

DaMan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
596
MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X 24G -näytönohjain PCI-e-väylään 1 929,90
Verkkokauppa.comissa näyttäis olevan kirjoitushetkellä 10kpl varastossa
Ihan tyhmänä kysymyksenä, mutta kuitenkin täytyy kysyä, miksi maksaa näytönohjaimesta (jos se melkein vain pelikäyttöön), jopa 1929e kun esim. tuo ostamani 6800XT refu maksoi sen 689e posteineen.

Eli tuon 3090:n hinnalla saa about 3kpl refu-6800XT:tä. Minun mielestäni tuo 6800XT on hyvä kortti ja riittää 4k-juttuihin mainiosti. Nyt kun tuli kortti ostettua on taas vuosiin tullut hieman pelattuakin (4k ja "kaikki namikat täysillä) ja 4k/60hz toimii erinomaisesti eikä 32" monitorit vielä ainakaan enempään pysty. (Lähi)tulevaisuudessa tilanne varmaan muuttuu. Tosin en ole koskaan tykännyt peleistä joissa 0.0000001ns reaktionopeus on se juttu eikä älyllinen haaste.

Ei se suorituskykyero 3090 vs. 6800XT ole kyllä edes tuplat. Yleensä 10-20%. Toki tällä forumilla monessa ketjussa vängätään näistä enemmän tai vähemmän tarpeellisista lisäominaisuuksista, mutta oikeasti, selittäkää lyhyesti ja ytimekkäästi miksi kannattaa maksaa kolminkertainen hinta pienestä teholisäyksestä. RTX ja 16->24Gb muisti ei todellakaan selitä asiaa. Vai onko se se epätoivo kun pitää joku saada niin ostetaan sitten se mitä saa. Jos ei uutta volkswagenin passattia saa kaupasta niin ostetaan sitten uusi s-sarjan 500:nen mersu. "Money is not an object".
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 896
Ihan tyhmänä kysymyksenä, mutta kuitenkin täytyy kysyä, miksi maksaa näytönohjaimesta (jos se melkein vain pelikäyttöön), jopa 1929e kun esim. tuo ostamani 6800XT refu maksoi sen 689e posteineen.

Eli tuon 3090:n hinnalla saa about 3kpl refu-6800XT:tä. Minun mielestäni tuo 6800XT on hyvä kortti ja riittää 4k-juttuihin mainiosti. Nyt kun tuli kortti ostettua on taas vuosiin tullut hieman pelattuakin (4k ja "kaikki namikat täysillä) ja 4k/60hz toimii erinomaisesti eikä 32" monitorit vielä ainakaan enempään pysty. (Lähi)tulevaisuudessa tilanne varmaan muuttuu. Tosin en ole koskaan tykännyt peleistä joissa 0.0000001ns reaktionopeus on se juttu eikä älyllinen haaste.

Ei se suorituskykyero 3090 vs. 6800XT ole kyllä edes tuplat. Yleensä 10-20%. Toki tällä forumilla monessa ketjussa vängätään näistä enemmän tai vähemmän tarpeellisista lisäominaisuuksista, mutta oikeasti, selittäkää lyhyesti ja ytimekkäästi miksi kannattaa maksaa kolminkertainen hinta pienestä teholisäyksestä. RTX ja 16->24Gb muisti ei todellakaan selitä asiaa. Vai onko se se epätoivo kun pitää joku saada niin ostetaan sitten se mitä saa. Jos ei uutta volkswagenin passattia saa kaupasta niin ostetaan sitten uusi s-sarjan 500:nen mersu. "Money is not an object".
No toiset käyttää vaikka autoharrastukseen tuhansia ellei kymmeniä. Tämä voi myös olla harrastus ja harrastaminen maksaa.
 
Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
192
Ihan tyhmänä kysymyksenä, mutta kuitenkin täytyy kysyä, miksi maksaa näytönohjaimesta (jos se melkein vain pelikäyttöön), jopa 1929e kun esim. tuo ostamani 6800XT refu maksoi sen 689e posteineen.

Eli tuon 3090:n hinnalla saa about 3kpl refu-6800XT:tä. Minun mielestäni tuo 6800XT on hyvä kortti ja riittää 4k-juttuihin mainiosti. Nyt kun tuli kortti ostettua on taas vuosiin tullut hieman pelattuakin (4k ja "kaikki namikat täysillä) ja 4k/60hz toimii erinomaisesti eikä 32" monitorit vielä ainakaan enempään pysty. (Lähi)tulevaisuudessa tilanne varmaan muuttuu. Tosin en ole koskaan tykännyt peleistä joissa 0.0000001ns reaktionopeus on se juttu eikä älyllinen haaste.

Ei se suorituskykyero 3090 vs. 6800XT ole kyllä edes tuplat. Yleensä 10-20%. Toki tällä forumilla monessa ketjussa vängätään näistä enemmän tai vähemmän tarpeellisista lisäominaisuuksista, mutta oikeasti, selittäkää lyhyesti ja ytimekkäästi miksi kannattaa maksaa kolminkertainen hinta pienestä teholisäyksestä. RTX ja 16->24Gb muisti ei todellakaan selitä asiaa. Vai onko se se epätoivo kun pitää joku saada niin ostetaan sitten se mitä saa. Jos ei uutta volkswagenin passattia saa kaupasta niin ostetaan sitten uusi s-sarjan 500:nen mersu. "Money is not an object".
Kaikki on suhteellista. Joilleki nämä on vaan taskurahoja, joten mikseipä sitten ostaisi sellaisen tuotteen joka on paremmin saatavilla. Tää nyt menee kuitenkin liikaa aiheen ohi, joten voitais jättää asia tähän.
 
Liittynyt
18.11.2017
Viestejä
95
Olisihan tuo 3090 suprim hieno kortti. Se on vakionakin jo jonkun verran tehokkaampi kuin refu 3090. Kelloilla vielä lisää niin melkein +20% boost verrattuna 3080.
On tuo 3080 vähän nuhanen kortti noissa uusissa peleissä 4K:lla. 3090 tarjoaa just sen verran enempi frameja että on perfect. Itseäni ainakin nakertaa tuo niin paljon että 3090 meni tilaukseen. Töissä käydään sen takia että voi harrastaa.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
140
Ihan tyhmänä kysymyksenä, mutta kuitenkin täytyy kysyä, miksi maksaa näytönohjaimesta (jos se melkein vain pelikäyttöön), jopa 1929e kun esim. tuo ostamani 6800XT refu maksoi sen 689e posteineen.

Eli tuon 3090:n hinnalla saa about 3kpl refu-6800XT:tä. Minun mielestäni tuo 6800XT on hyvä kortti ja riittää 4k-juttuihin mainiosti. Nyt kun tuli kortti ostettua on taas vuosiin tullut hieman pelattuakin (4k ja "kaikki namikat täysillä) ja 4k/60hz toimii erinomaisesti eikä 32" monitorit vielä ainakaan enempään pysty. (Lähi)tulevaisuudessa tilanne varmaan muuttuu. Tosin en ole koskaan tykännyt peleistä joissa 0.0000001ns reaktionopeus on se juttu eikä älyllinen haaste.

Ei se suorituskykyero 3090 vs. 6800XT ole kyllä edes tuplat. Yleensä 10-20%. Toki tällä forumilla monessa ketjussa vängätään näistä enemmän tai vähemmän tarpeellisista lisäominaisuuksista, mutta oikeasti, selittäkää lyhyesti ja ytimekkäästi miksi kannattaa maksaa kolminkertainen hinta pienestä teholisäyksestä. RTX ja 16->24Gb muisti ei todellakaan selitä asiaa. Vai onko se se epätoivo kun pitää joku saada niin ostetaan sitten se mitä saa. Jos ei uutta volkswagenin passattia saa kaupasta niin ostetaan sitten uusi s-sarjan 500:nen mersu. "Money is not an object".
Koska suomessahan on periaate että naapurilla ei saa terassilla olla parempaa grilliä kun sulla itsellä.

Suomi on varmaan ainoa maa missä ihminen on valmis maksamaan 100 euroa ttä naapuri ei saa 50 euroa....

Itse tilasin 3090 ja odottelen sitä yhä. Järki ostos se ei ole mutta jos itse saa kiksit siitä että on parasta mitä kaupan hyllyltä saa niin mikäs sitä estämään, kerran tällä pallolla vaan eletään.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Ihan tyhmänä kysymyksenä, mutta kuitenkin täytyy kysyä, miksi maksaa näytönohjaimesta (jos se melkein vain pelikäyttöön), jopa 1929e kun esim. tuo ostamani 6800XT refu maksoi sen 689e posteineen.

Eli tuon 3090:n hinnalla saa about 3kpl refu-6800XT:tä. Minun mielestäni tuo 6800XT on hyvä kortti ja riittää 4k-juttuihin mainiosti. Nyt kun tuli kortti ostettua on taas vuosiin tullut hieman pelattuakin (4k ja "kaikki namikat täysillä) ja 4k/60hz toimii erinomaisesti eikä 32" monitorit vielä ainakaan enempään pysty. (Lähi)tulevaisuudessa tilanne varmaan muuttuu. Tosin en ole koskaan tykännyt peleistä joissa 0.0000001ns reaktionopeus on se juttu eikä älyllinen haaste.

Ei se suorituskykyero 3090 vs. 6800XT ole kyllä edes tuplat. Yleensä 10-20%. Toki tällä forumilla monessa ketjussa vängätään näistä enemmän tai vähemmän tarpeellisista lisäominaisuuksista, mutta oikeasti, selittäkää lyhyesti ja ytimekkäästi miksi kannattaa maksaa kolminkertainen hinta pienestä teholisäyksestä. RTX ja 16->24Gb muisti ei todellakaan selitä asiaa. Vai onko se se epätoivo kun pitää joku saada niin ostetaan sitten se mitä saa. Jos ei uutta volkswagenin passattia saa kaupasta niin ostetaan sitten uusi s-sarjan 500:nen mersu. "Money is not an object".
60 Hz... Tsihihi.

Eiku ihan asiasta. Tää on halpa harrastus, kuten todettu. 4k 60fps onnistui jo last genissä, jos ei varjojen ultra-taso ollut se juttu. Mun 4k pelaamiseen käypä pc maksaa 140€ enemmän kuin sun pelkkä näyttis. Miksi sijoitit niin paljon näyttikseen? En ymmärrä. (ehkä nyt ymmärrät vertauksen, ja harrastuksen luonteen)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 152
Ihan tyhmänä kysymyksenä, mutta kuitenkin täytyy kysyä, miksi maksaa näytönohjaimesta (jos se melkein vain pelikäyttöön), jopa 1929e kun esim. tuo ostamani 6800XT refu maksoi sen 689e posteineen.

Eli tuon 3090:n hinnalla saa about 3kpl refu-6800XT:tä. Minun mielestäni tuo 6800XT on hyvä kortti ja riittää 4k-juttuihin mainiosti. Nyt kun tuli kortti ostettua on taas vuosiin tullut hieman pelattuakin (4k ja "kaikki namikat täysillä) ja 4k/60hz toimii erinomaisesti eikä 32" monitorit vielä ainakaan enempään pysty. (Lähi)tulevaisuudessa tilanne varmaan muuttuu. Tosin en ole koskaan tykännyt peleistä joissa 0.0000001ns reaktionopeus on se juttu eikä älyllinen haaste.

Ei se suorituskykyero 3090 vs. 6800XT ole kyllä edes tuplat. Yleensä 10-20%. Toki tällä forumilla monessa ketjussa vängätään näistä enemmän tai vähemmän tarpeellisista lisäominaisuuksista, mutta oikeasti, selittäkää lyhyesti ja ytimekkäästi miksi kannattaa maksaa kolminkertainen hinta pienestä teholisäyksestä. RTX ja 16->24Gb muisti ei todellakaan selitä asiaa. Vai onko se se epätoivo kun pitää joku saada niin ostetaan sitten se mitä saa. Jos ei uutta volkswagenin passattia saa kaupasta niin ostetaan sitten uusi s-sarjan 500:nen mersu. "Money is not an object".
Näyttiksestä voit kuitenkin edes ottaa "kaiken irti" Ihmiset ostavat suhteellisesti kalliimpiakin asioita, joita eivät välttämättä voi edes täysin käyttää..
Jos jos on rahaa, niin miksipä sitä ei esim hinnakkaampaan näyttikseen sitten käyttäisi? Siis jollekin voi olla sama, onko se näyttis 700e vai 2000e.

Ja kun nuo herkeävät menemästä kaupaksi, niin sitten myydään halvempia.
Tietenkin myyjien kannattaa hyödyntää markkinat, kun niitä kerran on ja pistää myös kalliimpia malleja markkinoille. Ei siinä ole mitään pahaa tai ongelmaa näyttiksien suhteen, ne eivät ole millääntavoin "välttämättömyystarvike", kuten esim ruoka. Niillä ei ole mitään ostopakkoa.

Ja kun nyt asia on niin, että on komponenteista pulaa, niin valmistajien kannattaisi ehdottomasti tehdä ensisijaisesti niitä kalliimpia malleja, kun niissä on paras kate. Halvan "ei oon" myyminen ei tuota mitään muuta, kuin jonoja ja vitutusta.
 

DaMan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
596
Juu en mä arvostele kenenkään valintoja. Jokainen saa tehdä hilloillaan ihan mitä haluaa, vaikka pyyhkiä omaa tai naapurin per..ttä. Itse vain olen ns. rationaalinen kuluttaja ja kaikissa investoinneissa mietin mitä rahalla saa. Jopa yksi euro on pitkän tinkimisen väärti. Kyse ei siis ole etteikö voisi vaan että olisiko järkevää. Mutta todellakin harrastukset maksaa. Voisi sen tonnin laittaa hullumpaankin, vaikka kaataa kurkusta alas tai savuna ilmaan.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Juu en mä arvostele kenenkään valintoja. Jokainen saa tehdä hilloillaan ihan mitä haluaa, vaikka pyyhkiä omaa tai naapurin per..ttä. Itse vain olen ns. rationaalinen kuluttaja ja kaikissa investoinneissa mietin mitä rahalla saa. Jopa yksi euro on pitkän tinkimisen väärti. Kyse ei siis ole etteikö voisi vaan että olisiko järkevää. Mutta todellakin harrastukset maksaa. Voisi sen tonnin laittaa hullumpaankin, vaikka kaataa kurkusta alas tai savuna ilmaan.
Kaataa kurkusta alas, ja loput tuhlata :).

Ei, ymmärrän pointtisi hyvin. Pcmr-porukkaa vedätetään maksuhalukkuden varjolla. Onhan se nyt pöhlöä maksaa 1,6k€ näyttiksestä, josta "joni07" tarjoaa kahden vuoden päästä 400€, koska 40-sarja rommauttaa hinnat!

Ai niin, eagle oc 3080 jono on joku 170. Pääsin hännille!
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
494
Gigantista näemmä poistunut kaikki 3060 Ti:t myynnistä.

Kerkesin julkaisupäivänä tilaamaan PNY 3060 Ti XLR8 kortin hintaan 505€, ja nyt sama korti on Multitronicilla 569€ :rofl2:
Jimms toimitti tilatun 3060 Ti kortin päivässä, gigantilla meni 1.5 viikkoa ja tilausta ei pystynyt edes seuraavana päivänä perumaan vaikka yritin :think:

Nyt ei tuolle pakattiautomaatissa odottavalle kortille ole enää tarvetta.
Kortti on lähdössä matkahuollolla takaisin gigantille jos en tuota nouda, mutta jos jollakin tekkiläisellä on tarvetta kortille Tampereella, niin voisin paketin hakea automaatista.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
303
Vetoaminen johonkin moraaliin ei toimi. Eri ihmisillä on eri arvot.

Ainoa mikä vaikuttaa on se miten systeemi toimii. Sitä palautusrallia olisi vähemmän jos siitä olisi edes marginaalinen suora kustannus kuluttajalle.
Näin pöydän toiselta puolelta kerron minäkin mielipiteeni :)

Palautusten määrä ei yleensä ole kovin iso. Pitää muistaa, että nettikaupassa toisaalta ei ole demokappaleita, joita meilläkin on myymälässä. Ne demokappaleet jokatapauksessa pitää myydä halvemmalla. Eli tuo tasoittaa eroa aika paljon. Toisaalta nettitoiminnan volyymiä voidaan kasvattaa enemmän ja kustannustehokkaammin, kuin kasvattaa myymäläverkostoa.
Tottakai sitä toivoo, että palautuksia tulisi mahdollisimman vähän, mutta jonkin verran niitä aina tulee.
Kahdessa kohtaa tässä mietittiin, että palautuspolitiikka on vähän haasteellinen. Yksi niistä on tilanne, jossa (ehkä siitäkin tosin pitää syyttää vain itseään) on poikkeuksellisen kallis tavara myynnissä, joka tilataan tukkurilta vain kyseiselle asiakkaalle. Se ei ole mittatilaustyötä eli myös tämmöinen erikoistuote jota emme koskaan aiemmin olisi myyneet, on otettava takaisin. Mutta oma valintamme on mitä listoille otamme. Toinen tilanne on juuri tämä 3060 tilanne. Pohdimme, että voiko tulla hyökyaalto palautuksia. Tähänhän voi reagoida myyjä siten, että ei myy liikaa kerralla tavaraa. Pohdittuamme tätä niin arvioimme kuitenkin, että toimitukset hajautuu jokatapauksessa jonkin verran ja olisi epätodennäköistä, että 3080 tulisi niin yllättäen niin paljon markkinoille niin lyhyessä ajassa, että syntyisi palautusten tulva.

Eli summasummarum ei tuo palautusoikeus on kaikki asiat huomioiden epäoikeudenmukainen tai yritystoimintaa rampauttava. Silti toki toivomme, että ihmiset palauttaisi mahdollisimman vähän hyviä ja loistavia tuotteita :)
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 310
Ihan tyhmänä kysymyksenä, mutta kuitenkin täytyy kysyä, miksi maksaa näytönohjaimesta (jos se melkein vain pelikäyttöön), jopa 1929e kun esim. tuo ostamani 6800XT refu maksoi sen 689e posteineen.
Sitä 6800XT refua sai 1-2 päivänä 0-30mins ajan tilattua tuohon hintaan. Muun muassa ihmetellään miksi ihmiset ostavat 680€ hintaan RTX 3070 Tuffia kun itse tilasin RTX 3080 Tuffin 739€ hintaan.

Vaan missä se 739€ 3080 on? Jimmssin sivulla bitteinä eli 1 ja 0 nollina kun 3070 ostajalla se on fyysisesti koneessa kiinni ja peli valmiina.

Vastaus kysymykseen on saatavuus.
 
Liittynyt
07.12.2020
Viestejä
78
Olisko mahdollista että tää ketju palais takas siihen mitä varten tää on eikä olis jatkuvasti tätä "Miks toi maksaa enemmän ku mä näytönohjaimesta äääää EPÄREILUA!!" - paskaa taas sivukaupalla. Antaa aikuisten ihmisten käyttää rahansa mihin käyttää. Kysymyshän tässä ketjussa on NIMENOMAAN SAATAVUUDESTA/TILAUSSEURANNASTA ei siitä mitä mieltä kukakin on toisten omien rahojen käytöstä.

Yhtälailla nää uskomattomat logistiikan suurymmärtäjät vois jättää tän jälleenmyyjille vittuiluin kokonaan pois kun ei se Jimin, verkkiksen saati kenenkään muunkaan jälleenmyyjäliikkeen vika ole ettei niitä kortteja nyt vain yksinkertaisesti tule Suomeen koska ollaan täällä helvetin peräpohjolassa. Kyllä tässä ketjua alusta asti seuranneena on hyvin huomannu miten kahvilla osa porukasta on siitä miten iso maailma toimii, logistiikankin suhteen.
 
Liittynyt
20.11.2020
Viestejä
190
Olisko mahdollista että tää ketju palais takas siihen mitä varten tää on eikä olis jatkuvasti tätä "Miks toi maksaa enemmän ku mä näytönohjaimesta äääää EPÄREILUA!!" - paskaa taas sivukaupalla. Antaa aikuisten ihmisten käyttää rahansa mihin käyttää. Kysymyshän tässä ketjussa on NIMENOMAAN SAATAVUUDESTA/TILAUSSEURANNASTA ei siitä mitä mieltä kukakin on toisten omien rahojen käytöstä.

Yhtälailla nää uskomattomat logistiikan suurymmärtäjät vois jättää tän jälleenmyyjille vittuiluin kokonaan pois kun ei se Jimin, verkkiksen saati kenenkään muunkaan jälleenmyyjäliikkeen vika ole ettei niitä kortteja nyt vain yksinkertaisesti tule Suomeen koska ollaan täällä helvetin peräpohjolassa. Kyllä tässä ketjua alusta asti seuranneena on hyvin huomannu miten kahvilla osa porukasta on siitä miten iso maailma toimii, logistiikankin suhteen.
Ehkä jälleenmyyjien ei pitäis myydä tavaraa minkä saatavuudesta heillä ei ole hajuakaan. Jos kortteja oikeasti olis jimmsien ja kumppaneiden varastossa, ei tätä koko ketjua olisi. Niin olisi parempi.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 731
Gigantista näemmä poistunut kaikki 3060 Ti:t myynnistä.

Kerkesin julkaisupäivänä tilaamaan PNY 3060 Ti XLR8 kortin hintaan 505€, ja nyt sama korti on Multitronicilla 569€ :rofl2:
Joo, jotain alle viikon sisään kun paljastui noiden AMD pohjaisten AIB mallien täydellinen puuttuminen Suomen markkinoilta(siis ei ollut varastossa eikä ole tainnut VIELÄKÄÄN yhtään mallia olla liikkunut tilaajille), niin monet 3070 hinnat nousivat.

Hetken meni ettei muuta tapahtunut. Nyt näköjään tässä ehkä viikon sisään on myös monien 3060:n hinnat ovat nousseet, ja myös joidenkin muiden 3070:n hinnat. Esim. tämä Palit GeForce RTX 3070 GamingPro OC -näytönohjain, 8GB GDDR6 - 659,00€ on noussut vaatimattomat 60 euroa johonkin parin viikon sisään.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 896
Ehkä jälleenmyyjien ei pitäis myydä tavaraa minkä saatavuudesta heillä ei ole hajuakaan. Jos kortteja oikeasti olis jimmsien ja kumppaneiden varastossa, ei tätä koko ketjua olisi. Niin olisi parempi.
Oma mielipide on kyllä, että mielummin ovat listoilla tilattavissa vaikka sitten noudolla tai postiennakolla. Mielummin lätkin vaikka kymmenen tilausta jonoon, kun käytän aikaani päivittäin sivuja selaillen joskos jonnekkin olisi laitettu viiden kappaleen erä myyntiin. Jengillä botit huutaa punasena ku jimmsille tulee pieni erä jotai korttia.
 
Liittynyt
27.10.2020
Viestejä
20
24.9 tilattu TUF tulee näistä kahdesta seuraavasta erästä jimmsiltä 759e hintaan. Jonosijoitus alle 200
Korjatkaa toki jos olen väärässä mutta eikö "jonosijoitus > 200" tarkoita että jonosijoitus on suurempi kuin 200?
Näinhän se menee
@hytar Ei siis kannata innostua liikaa. Oma tilaus on tehty 19.9. ja itsellä tosiaan lukee "jonosijoitus > 200".
Eli joko luit väärin tuon sijoituksesi tai sitten lähdetään tappelemaan Jimmsin aspan kanssa siitä että miksi myyvät jonon ohi.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
925
Multitronic ja Cruzbroker näyttää MSI Ventus 3080 OC tukkurisaatavuudelle päivämäärän 25.1.2021
Muistaakseni molemmat käyttää tukkurisaatavuutena suoraan Alson tukkua ja saatavuustieto tulee suoraan tukusta. (Voi olla nykyään muuttunutkin, mutta muistelen menevän näin)
Mitähän Jimms käyttänee tukkuna vai onko useita toimittajia.
 
Liittynyt
20.11.2020
Viestejä
190
Oma mielipide on kyllä, että mielummin ovat listoilla tilattavissa vaikka sitten noudolla tai postiennakolla. Mielummin lätkin vaikka kymmenen tilausta jonoon, kun käytän aikaani päivittäin sivuja selaillen joskos jonnekkin olisi laitettu viiden kappaleen erä myyntiin. Jengillä botit huutaa punasena ku jimmsille tulee pieni erä jotai korttia.
Rakkaassa naapurissa idän suunnalla venttasivat aikoinaan onnellisina autojaan jonossa jopa 10 vuotta. Nykyään pitäisi saada myynnissä olevat tavarat saada oikeasti kotiin saman tien. Tämä korttien myynti on kuin paluu maailmaan jota kukaan ei halua.

Ettei mene ihan off-topic ja jeesusteluksi, itsellä on ollut viikkokausia tilauksia sisässä Telialla, Jimmsisllä ja verkkiksessä ajatuksella kunhan edes jonkin saisi. Ei näy horisontissa yhtään. Ihan sairasta touhua omalta kohdalta kun ei edes vättämättä tarvitse RTX 2080 updeittausta. Toisaalta liki 70v äijällä ei ole muuta kuin aikaa odottaa tai sitten ehkä aikaa ei oikeastaan juuri mitään, mutta näillä mennään.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
115
Nyt sais 100€ alle ovh pallit gamingpro 3090. Cod koodi käytetty niin ei jaksais alkaa palautuksen kanssa säätämään.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Rakkaassa naapurissa idän suunnalla venttasivat aikoinaan onnellisina autojaan jonossa jopa 10 vuotta. Nykyään pitäisi saada myynnissä olevat tavarat saada oikeasti kotiin saman tien. Tämä korttien myynti on kuin paluu maailmaan jota kukaan ei halua.

Ettei mene ihan off-topic ja jeesusteluksi, itsellä on ollut viikkokausia tilauksia sisässä Telialla, Jimmsisllä ja verkkiksessä ajatuksella kunhan edes jonkin saisi. Ei näy horisontissa yhtään. Ihan sairasta touhua omalta kohdalta kun ei edes vättämättä tarvitse RTX 2080 updeittausta. Toisaalta liki 70v äijällä ei ole muuta kuin aikaa odottaa tai sitten ehkä aikaa ei oikeastaan juuri mitään, mutta näillä mennään.
Tossa ite katsoin time spy gpu scoreja, jotka samalla prossulla. Kakkoskoneen rtx 2070 super jää n. 600 pistettä rtx 3060ti top 100 sijasta. Ykköskoneen rtx 2080 ti on puolestaan n. 500 pistettä edellä nopeinta rtx 3070-korttia. Last-genin omistajalle ainut "järkevä" päivitys on 3080. Sen saatavuus tekee tästä genistä aika turhan.

Odotukset on tulevaa super-mallistoa kohti. Yli 3 kk kulunut jo 3080-julkkarista, mikä on jo 25% kortin uutuusajasta. Vuoden välein kun pukkaa uutta... "ohisektori" oli kyllä tää julkkari.

Edit: lisäys, timespy-ero on tosiaan aika pieni, mutta 3060ti on tehokkaampi. Rt&dlss bm seuraavaksi (lisään tuonne käyttäjien tuotearviot-osioon).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 724
Kakkoskoneen rtx 2070 super jää n. 600 pistettä rtx 3060ti top 100 sijasta.
Oisko jostain saanut uutta RTX2070S korttia 479€ hintaan mitä maksoin omasta RTX3060Ti kortista? Onko RTX2070S kortissa HDMI 2.1?, ei tai olla tosin sitä ei vielä tarvitse muut kuin uuden oled tv:n omistajat mutta tulee yleistymään nopeasti.

Edit. Ja ihan oikea kysymys, onko RTX2070S ja RTX3060Ti kortin RT-suorituskyky tasoissa? Kun niissä on kuitenkin eri gen RT-ytimet. (sorry ot)

Löysin vastauksen kysymykseen niin taitaa tuo RT-suorituskyky voittaa RTX2070S/2080/2080S kortin. Ja kun kaikkia näitä voi kellottaa.
Cyberpunk 2077 DLSS + Ray Tracing Benchmark

Edit2. Tosin itsekin odotan joskus saapuvaksi 739€ 3080 TUF non oc korttia, ja silloin tämä RTX3060Ti lähtee myyntiin.
 
Viimeksi muokattu:

gojirra

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
616
Tossa ite katsoin time spy gpu scoreja, jotka samalla prossulla. Kakkoskoneen rtx 2070 super jää n. 600 pistettä rtx 3060ti top 100 sijasta. Ykköskoneen rtx 2080 ti on puolestaan n. 500 pistettä edellä nopeinta rtx 3070-korttia. Last-genin omistajalle ainut "järkevä" päivitys on 3080. Sen saatavuus tekee tästä genistä aika turhan.

Odotukset on tulevaa super-mallistoa kohti. Yli 3 kk kulunut jo 3080-julkkarista, mikä on jo 25% kortin uutuusajasta. Vuoden välein kun pukkaa uutta... "ohisektori" oli kyllä tää julkkari.
Tätä itsekkin miettinyt. 3kk odotellut korttia ja veikkaan saavani kortin Helmikuussa (gigantista tilattu). Kannattaako tuosta enää täyttä hintaa maksaa ? Kohtahan tulee uudet versiot.
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
844
Melkonen fiasko kyllä tuo telian korttikauppa. 11.11. oma rog tilattu, joka 'luvattu' tammi-maaliskuulle (alunperin 4.12.). Nyt myyvät taas muutamaa jäljellä ja toimitusarvio 18.2 alkaen..
 
Liittynyt
20.11.2020
Viestejä
190
Melkonen fiasko kyllä tuo telian korttikauppa. 11.11. oma rog tilattu, joka 'luvattu' tammi-maaliskuulle (alunperin 4.12.). Nyt myyvät taas muutamaa jäljellä ja toimitusarvio 18.2 alkaen..
Niinpä! Samassa veneessä samasta päivästä. Suussa maistuu ..usetuksen maku,.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 302
Sitä 6800XT refua sai 1-2 päivänä 0-30mins ajan tilattua tuohon hintaan. Muun muassa ihmetellään miksi ihmiset ostavat 680€ hintaan RTX 3070 Tuffia kun itse tilasin RTX 3080 Tuffin 739€ hintaan.

Vaan missä se 739€ 3080 on? Jimmssin sivulla bitteinä eli 1 ja 0 nollina kun 3070 ostajalla se on fyysisesti koneessa kiinni ja peli valmiina.

Vastaus kysymykseen on saatavuus.
Tämäpä tässä. Mielikuvitusnäytönohjaimilla ei mitään pelata, ja alan kallistua arvioon, ettei esim. non-oc TUFia tule näkymään koskaan. Joko siksi että valmistaja peruu tilaukset tai koska yleinen tuotesykli ajaa ohi.

Ja joku halpa 6800-sarjainen on vielä enemmän yksisarvinen kuin 3080. Unohtamatta tietenkään, että ostajaa saattaa kiinnostaa käyttökelpoinen säteenseuranta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
Hieman kyllä ottaa päähän tämä gpu-yksisarvisten metsästys. Jossain omissa harhoissani kuvittelin saavani tilattua 3080 FE:n ja kun viikon päästä (26. päivä) todellisuus iski päin naamaa, niin 3080 tuf oc arvan laitoin Jimmsiin vielä sillä halvalla julkkarihinnalla. Olisi pitänyt vain laittaa se arpa jonoon heti samalla kun metsästi FE-yksisarvista.

Moneen kertaan miettinyt 3090 tilaamista kun niitä välissä varastosaldoille on ilmestynyt ja mahdollisuus olisi ollut, mutta se yli 1000e korkeampi hinta kuitenkin on itselle liian kova, mitä raudasta haluaa maksaa. 6800XT ja 6900XT refuakin tuli yritettyä amd.comista sitten, vaikka tuo 3080 on se mitä itse halusin. 6800XT jumallinkki meni ohi, sillä lähdin juuri ennen sen postaamista lenkille.

Nyt on tilaukset edelleen siinä 3080 tuf oc jonossa (yli 200 jonossa) sekä sen lisäksi jimmsin 6900XT red devil jonossa (1-5 jonossa). 6900XT laitoin jonoon jo pahimmassa vitutuksessa vaikka hinta tuntuu silti turhan kovalta suhteessa suorituskykyyn ja siihen mitä on yleensä tottunut maksamaan. Nämäkin osottautuivat yksisarvisiksi, saa nähdä kumpi tulee ensin. Sitä tuffia ei enää pysty millään perumaan kun "halvalla" sai, mutta homman venyminen alkaa tuntumaan siltä että kohta perun 6900XT ja jään kiukulla jonottamaan 3080:aa vaikka juhannukseen. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
361
Milloinkas 3070ti ja 3080ti malleille oli julkaisua arvioitu/huhuttu? Ja oliko näiden muistimääristä mitään tietoa vielä?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
Nykytilanteessa tuskin on järkeä 3070/3080 Ti -malleja tuoda ulos. Valmontin veikkaus on varmaan aika lähellä oikeaa, mikäli saatavuusongelmat on loppuneet kesään mennessä ja nykyiset mallit on hyllytavaraa. Toisaalta Nvidian mallit veti edelleen pidemmän korren tehokisassa, joten sinänsä tarvetta ei ole heti myynnillisesti ajatellen.

Edit. Toki muitakin tuotannollisia tai taloudellisia tekijöitä voi olla taustalla, miksi uudet mallit voisi olla järkevää tuoda, mutta tällä hetkellä epäilisin tuota.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
276
Helmikuun loppupuolta veikattiin jossain huhumyllyissä 3080 Ti:lle. Hintaa varmaan suomessa reippaasti yli 1000e niin ei siinä varmaan kauheasti järkeä ole jos ei 3090:kään kiinnostanut. Säästää ne roposet 4000 sarjaan. Siihenkin on enää 1.5 vuotta siinä vaiheessa kun näitä kortteja alkaa saamaan :D
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 587

Tyhjät jonot ja 9 kpl saapuu 30.12
Ihme juttu, kun tunkevat noita AIO vesijäähyjä noihin 2*8pin malleihin 3*8pin mallien sijaan. Ensin Asus ja nyt Gigabyte. Mikäköhän tuossa oikein on... :zoom:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Nvidialla oli varmasti suunnitelma iskeä takaisin, jos ratukat olis painaneet rt:ssä ohi 3090:stä, tai edes 3080:stä, mutta 3080 hinta ja kulku on ihan linjassa kilpailijaan, ja kauppa käy niin, nvidialla ei kyllä ole mitään painetta alkaa polkemaan hintoja [3080ti (fps/ raha)].
 
Liittynyt
10.02.2017
Viestejä
281
Iso pyörä pyörähtää:
Joku Oulussa haluaa tänään ostaa ja hakea (voin myös tuoda) minulta 3070 Gaming X Trion?


Myyn pois halvemmalla kuin mitä kaupassa: 660e
Mukaan kaikki mitä minullekkin tuli paketissa, mukaan lukien se geforce now vuosikoodi vai mikä se onkaan.

Myyn pois, kun sain 3080:n eilen. Laittakaa YV jos kiinnostaa.

MYYTY
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 877
Viestejä
4 207 060
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom