Ja kyllä, Nvidiaan se syyttävä sormi menee ensisijaisesti, mutta ei tuo non-oc:n sivuuttaminen silti hyvää bisnestä(/julkisuutta) mielestäni ole.
Asuksen laitoin minäkin tilaukseen (tasan yhden kortin, yhden mallin, yhdeltä jälleenmyyjältä, ja senkin myöhään). Mutta en ymmärrä tuota Nvidian osoittelua. Olen lukenut koko ketjun, reilut 7000 viestiä, ja olen aika hämmentynyt.
Jos nyt lähdetään siitä että nahkatakkimies ei puhu läpiä päähänsä, koska osakeyhtiön tj:nä olisi lirissä aika pian sen vuoksi, ja luultavasti kokeneena bisnesmiehenä tietää itsekin sen. Niin tällöin Nvidian suurin kuluttajia kohtaan tekemä pahantahtoisuus on... niin, mikä? Tehdä liian hyvä tuote? Olisiko 3080 pitänyt hinnoitella paljon kalliimmin, jotta sitä ei vietäisi käsistä? Tosin silloin haukuttaisiin ylihintaiseksi, ainakin niiden toimesta jotka eivät sitä ostaisi, tai ostaisivat pitkin hampain. Vai olisiko pitänyt tehdä huonompi tuote samaan hintaan? Olla tekemättä tuotetta lainkaan, kun sitä ei keskellä yhtä tämän sukupolven erikoisinta aikakautta pystytä valmistamaan niin paljoa kuin olisi kysyntää? Jättää tuote julkaisematta ennen kuin hyllyt pursuaa ohjaimia, jotka mahdollisesti happanisi käsiin AMD:n vastauksen edessä. En vain ymmärrä, mitä te tekisitte sen erään miehen nahkatakissa toisin.
Minusta on niin outoa rakennella kaikenlaisia pahansuopia salaliittoteorioita tarkoituksellisesta asiakkaiden silmään pissimisestä, kun totuus lienee että jokainen yritys haluaisi päästä tuohon tilanteeseen jossa Nvidia juuri nyt on, että kaikki tuotteet revitään käsistä. Ja toisaalta kukaan ei halua olla vastaavassa tilanteessa jossa myyntiä olisi paljon enemmän, mutta ei pysty myymään kun ei vain kerta kaikkiaan saa vastattua kysyntään, ja kilpailija painaa päälle.
Sitten se toinen vaihtoehto on, että nahkatakkimies valehtelee, oikeasti eivät pysty tuottamaan kuin muutamia hassuja piirejä viikossa ja kaikki kulissit romahtavat seuraavan tulosjulkistuksen yhteydessä. Ihan jo vain tämän ketjun lukemisen perusteella minun on jotenkin helpompi kuitenkin uskoa siihen vaihtoehtoon, että tuotteet viedään ympäri maailmaa käsistä ja siksi niitä saa niin nihkeästi.