NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

oez

Liittynyt
27.10.2020
Viestejä
85
Tänään myin Rtx 2070 Superin pois, kun seuraavat pari viikkoa menee melko pitkälti töissä. Trinityn pitäisi tulla ennen työputken loppua, mutta Ps5 tulee ainakin varmasti juuri kun putki loppuu.
Paljon sait fyffeä? Mulla on sama edessä (paitsi mulla on ei-super), kun 3080 joskus saapuu.
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
253


MSI RTX 3070 Ventus 3x OC malli Jimmsiltä
29.10 15:05 tilausvahvistus.
3.11 klo. 11 "Tuotteesi on lähetetty" -sähköposti.
4.11 klo. 14 Tuote haettavissa postista.

Täytyy sanoa että en olisi uskonut saavani näin nopeasti kortin, kun täällä hengaillut ja lueskellut muiden kokemuksia. Sitä on sen verta vainoharhaiseksikin tullut näiden muutaman päivän aikana että ihan jännitti mitä sieltä Jimmsin laatikosta paljastuu. Nyt pääsee vanha gtx970:n kauan odotetulle levolle.
Onnea uuden kortin johdosta. Jos jaksat niin laitahan 3070 ketjuun mietteesi kyseisestä mallista. Ei tunnu vielä oikein mistään löytyvän asiaa kyseisestä kortista niin olisi kiva lukea millainen tekele kyseessä :tup:
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Olikos muuten Gigantilla noita pelikoodeja? Sivuilla ei osunut silmiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11
Täytyy sanoa että en olisi uskonut saavani näin nopeasti kortin, kun täällä hengaillut ja lueskellut muiden kokemuksia.
Minä tilasin oman Asus GeForce RTX 3070 TUF OC Gamingin heti julkaisussa 15.05 aikaan, postitusilmoitus tuli puoli tuntia myöhemmin ja viime perjantaina tuli postilta viesti 15.23 paketin saapumisesta perille. Eli Turusta Lappiin alle 24 tunnissa.

Tätä on tämän ketjun perusteella jopa itselläni vähän vaikea uskoa, mutta näin hyvä tuuri minulla kävi.
 

Jani Kilpinen

Rautamajuri
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
511
Tiedätkö onko heillä se COD Cold War kamppis myös? Omassa 4.11. tehdyssä tilauksessani ei näy mukaan tulevan mitään. Vai olisko pitänyt kikkailla jotakin, kuten Verkkokaupassa?
Kyllähän heidänkin todennäköisesti pitäisi vaihtaa kamppis ajankohtaiseen. Koodeja oli rajattu määrä ja ne toimitettiin ensimmäisen viivästysilmoituksen mukana joka tuli sähköpostilla.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
309
Tietokonekauppa.fi:n sivuilla
MSI RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB GDDR6X

Seuraava Erä: 06.11.2020

818€ kpl

Tämä kohta tosin hämää:
"
  • Myymälässä : 0
  • Toimittajalla : 0
"
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
929
NVIDIA on todellakin peruuttanut esimerkiksi RTX 3080 20 Gt:n, mutta sen sijasta yhtiö valmistelisi uutta GeForce RTX 3080 Ti -mallia 20 Gt:n muistilla. Se perustuisi Kopite7Kimin mukaan GA102-250-KD-A1 -grafiikkapiiriin, jossa olisi käytössä RTX 3090:n tapaan 10496 CUDDA-ydintä, mutta muistiväylä olisi kuristettu RTX 3080:n tasolle eli 19 Gbps:n GDDR6X-muistipiireillä ja 320-bittisellä muistiväylällä. Koko näytönohjaimen TDP-arvon kerrotaan olevan sama, kuin RTX 3080 -mallilla.
Ah niin tosiaan Ti -malleista ei näissä perumis uutisissa mainita niin ne voi ollakkin tulossa. Tuo 3080 Ti malli samalla corella kuin 3090 mutta vajaammalla muistiväylällä kuulostaa aika mehukkaalta kyl. Jännä nähdä mihin hintarakoon solahtaa jos julkaistaan.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 510
Eikö tuo 3080ti ole vähän turhahko? 3080 ja 3090 välissä kuitenkin suhteellisen pieni ero, ainakin verraten 2080 vs 2080ti ja 1080 vs 1080ti.

Tehojen tulisi olla todella lähellä 3090 että olisi mitään järkeä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
75
Eikö tuo 3080ti ole vähän turhahko? 3080 ja 3090 välissä kuitenkin suhteellisen pieni ero, ainakin verraten 2080 vs 2080ti ja 1080 vs 1080ti.

Tehojen tulisi olla todella lähellä 3090 että olisi mitään järkeä.
Tiedä vaikka saisivat mahti-idean ja menisivät 3080Ti-mallilla reilusti kelloissa ohi tuon 3090:n. Olisihan se ihan perusteltavaa jo kun tuo 3090 on jo siinä vanheessa vanhaa SERiä... :psmoke: Jäisi varaa vielä nokitella 3090Ti:llakin. Saisi taas käytettyjä kortteja paniikki-alesta.
 
Liittynyt
29.10.2020
Viestejä
14
Ilmeisesti Jimmsin puolella ASUS 3070 Dual OC-satsi on myöhässä, mutta ainakin eilen asiakaspalvelussa olivat optimistisia, että erä saapuu "lähipäivien aikana". Toivottavasti ei päädy samaan ojaan Gigantin rekan kanssa...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
75
Vaikeaksi on kyllä tilauksen matelemisen seuraaminen Jimmyltä kun ei aspa osaa (saa) kertoa jonotustietoja. Alkuun sen jonopaikan sentään sai tilauspäivänä, mutta nyt sen jälkeen on saanut vain "ei voida kertoa koska syitä"-vastauksia. Gigantilta saisi edes valheellista tietoa, joka sekin olisi parempi kun olisi jotain mitä odottaa :D.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
224
Juoruämmät ry ketju on tuo toinen. Täällä seurataan paketteja, kiitos.
Ihan hyvä agendamuistutus tälleen aamuksi. Tässä on 141 sivullista seurattu paketteja, joskus innoissaan ja joskus masentuneempana. Itellä tulee tänään 7 viikkoa täyteen.

Voin kertoa, että 141 sivua pakettien seuraamista, kun NIITÄ ***** PAKETTEJA ON EHKÄ YHTEENSÄ LIIKKUNU 141 TÄNÄ AIKANA, kaipaa ainakin itselle välillä vähän järkevää kevennystä. Aika hyvin on keskimäärin pysytty aiheessa; noi varianttikeskustelut RTX 30x0 XYZ sarjojen välillä on järkevään rajaan asti ihan asiallista kamaa, koska se vaikuttaa kunkin jonotuspainotukseen.

Ehkä jatketaan molemmat vielä yhdellä kupillisella aamukahvia ja seuraillaan sit taas rauhassa koko päivä, kun toivottavasti joku taas tästäkin säikeestä tänään poistuu hetkeksi asentelemaan uutta korttiaan :).
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 350
Naurattaakohan Jimmsistä EVGAa tilanneita kuinka paljon ku joku tilaa korttia Gigantilta ja saa viikossa :think:
Tai niitä ketkä tilasi Gigantilta julkaisupäivänä merkkiä/mallia jotka kaikkilta muualta on liikkunut aika hyvin. :rolleyes:
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
68
Tilattu nyt varmaan jo sen verran, että toimitusarviot lähtevät siirtymään. Tosiaan oli ensin 10.11, sitten 23.11 jo 7.12. Sähköpostissa kuitenkin itsellä tilausvahvistuksessa tuo 10.11 :)
Luultavasti jälleen kerran Gigantin hienot järjestelmät vaan siirtää tuota päivämäärää eteenpäin perustumatta mihinkään todelliseen tilanteeseen eli voisin veikata, että 10.11 toimituspäivän saaneet voivat jopa saada korttinsa, mutta siitä eteenpäin toimitusaika on varmasti paljon epävarmempaa.

Ja laitoin myös itse arvan vetämään ja 23.11 tuli mulle.
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
847
Jos nämä omat tämän hetken tilaukset pitävät kutinsa niin mulle ois tulossa ens viikon aikana sekä 3080 evgan xc3 että zotac trinity oc 3080. Saattais tässä skenaariossa zotac joutaa eteenpäin nyt oikeestaan vaan jännätään, kummasta tulee ensin lähetysvahvistus, gigantilta vai jimssiltä.
 

epsillion

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
194
Tilattu nyt varmaan jo sen verran, että toimitusarviot lähtevät siirtymään. Tosiaan oli ensin 10.11, sitten 23.11 jo 7.12. Sähköpostissa kuitenkin itsellä tilausvahvistuksessa tuo 10.11 :)
Luultavasti jälleen kerran Gigantin hienot järjestelmät vaan siirtää tuota päivämäärää eteenpäin perustumatta mihinkään todelliseen tilanteeseen eli voisin veikata, että 10.11 toimituspäivän saaneet voivat jopa saada korttinsa, mutta siitä eteenpäin toimitusaika on varmasti paljon epävarmempaa.

Ja laitoin myös itse arvan vetämään ja 23.11 tuli mulle.
Tilasin myös tuon EVGA 3080 XC3 ULTRAN gigantista ja toimituspäivä oli tilatessa vielä 10.11. Tilausvahvistuksessa ei päivämäärää ole, ainoastaan "Saatavuus: Myymälän varastossa" ja "Arvioitu toimitusaika: 4-6 arkipäivää". Nythän koko tuote näyttää poistuneen sivuilta, ainakaan tilaustietojen tuotelinkki ei enää avaa tuotteen sivua...

Todella reilua toimintaa, jos on niin, että harhautetaan ihmiset tilaamaan ilmoittamalla hyvä saatavuus ja kaikessa hiljaisuudessa siirretään toimitusta eteenpäin. Näinhän se on tainnut aiemminkin tapahtua, joten miksi ihmettelen...
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
68
Gigantin logiikkaa on tosi vaikea ymmärtää. Mulle tuli kyllä tilausvahvistukseen 23.11 ja tosiaan koko kortti on hävinnyt sivuilta...
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
76
Gigantin sivuilla on vielä ainakin 3090 FTW3 ultran varastoon saapumispäivä 10.11. Täytyy varmaa odottaa vaa rauhassa strix, kun jimmsin jonossa pitäisi 4. olla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
847
Tilasin myös tuon EVGA 3080 XC3 ULTRAN gigantista ja toimituspäivä oli tilatessa vielä 10.11. Tilausvahvistuksessa ei päivämäärää ole, ainoastaan "Saatavuus: Myymälän varastossa" ja "Arvioitu toimitusaika: 4-6 arkipäivää". Nythän koko tuote näyttää poistuneen sivuilta, ainakaan tilaustietojen tuotelinkki ei enää avaa tuotteen sivua...

Todella reilua toimintaa, jos on niin, että harhautetaan ihmiset tilaamaan ilmoittamalla hyvä saatavuus ja kaikessa hiljaisuudessa siirretään toimitusta eteenpäin. Näinhän se on tainnut aiemminkin tapahtua, joten miksi ihmettelen...
Tämä on yksi vaihtoehto, mutta sitten alan ruinaamaan kyllä kovia lahjakorttialennuksia, jos toimitusaikataulu ei pidä. :p

Toivottavasti tästä ei kuitenkaan ole kyse.
 
Liittynyt
23.01.2019
Viestejä
368
Minulla lukee kanssa tilausvahvistuksessa 23.11 mutta sivuilla tilauksen alla ei mitään päivämäärää. Ihan kuin eilen vielä olisi lukenut, kun muistan tarkistaneeni sen?
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 925
Minulla lukee kanssa tilausvahvistuksessa 23.11 mutta sivuilla tilauksen alla ei mitään päivämäärää. Ihan kuin eilen vielä olisi lukenut, kun muistan tarkistaneeni sen?
Ja tosiaan eilen luki tilausvahvistuksessa itellä 23.11 ja nyt se on poistunut vahvistuksesta.

Edit.Taisikin olla sposti missä se luki ja sieltä ne ei sitä pois saa :cool:
 

epsillion

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
194
3080 XC ULTRA teki paluun sivuille ja saapuumassa varastoon 7.12... Saas nähä mikä tuo on sitten oman tilauksen kohdalla.

@Fima86 @mindflux Missä kohtaa tilausvahvistusta löytyy tuo päivämäärä? Jännä, ettei sitä kaikilla ole merkittynä...
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
42
Viimeksi muokattu:

epsillion

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
194
Kiitos, johtuisiko erot siitä, missä vaiheessa tilasi tjms?

Hieman kyllä epäilen, että olisi muka oikeasti varastossa...

1604561091876.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4
Jimssiltä lähetty tiistaina ja eilen postista haettu 3080 GAMING X TRIO. Taisi lähteä erästä joka tuli 3.11.
Tilausvahvistus kortille tullut julkaisupäivänä 16:10, paikkaa en saanut ikinä selville mutta haarukoin täältä viestien perustella itseni sijoille 80-100.
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
108
Luultavasti jälleen kerran Gigantin hienot järjestelmät vaan siirtää tuota päivämäärää eteenpäin perustumatta mihinkään todelliseen tilanteeseen eli voisin veikata, että 10.11 toimituspäivän saaneet voivat jopa saada korttinsa, mutta siitä eteenpäin toimitusaika on varmasti paljon epävarmempaa.

Ja laitoin myös itse arvan vetämään ja 23.11 tuli mulle.
Tilasin myös tuon EVGA 3080 XC3 ULTRAN gigantista ja toimituspäivä oli tilatessa vielä 10.11. Tilausvahvistuksessa ei päivämäärää ole, ainoastaan "Saatavuus: Myymälän varastossa" ja "Arvioitu toimitusaika: 4-6 arkipäivää". Nythän koko tuote näyttää poistuneen sivuilta, ainakaan tilaustietojen tuotelinkki ei enää avaa tuotteen sivua...

Todella reilua toimintaa, jos on niin, että harhautetaan ihmiset tilaamaan ilmoittamalla hyvä saatavuus ja kaikessa hiljaisuudessa siirretään toimitusta eteenpäin. Näinhän se on tainnut aiemminkin tapahtua, joten miksi ihmettelen...
Gigantin sivuilla on vielä ainakin 3090 FTW3 ultran varastoon saapumispäivä 10.11. Täytyy varmaa odottaa vaa rauhassa strix, kun jimmsin jonossa pitäisi 4. olla.
Itse veikkaisin, että nuo "saapuu varastoon xx.xx.xxxx" -tiedot pitäisivät melko hyvin paikkansa. Tilausmäärä kun ylittää tiedossa olevan saapumiserän koon, siirtyy uusien tilauksien saapumispäivä seuraavan erän saapumiseen. Jos seuraavaa ei ole tiedossa, tuote häviää tai tuotetta ei voi tilata lisää. Omalla kohdalla ainakin piti hyvin kutinsa tuo saapuu varastoon 3.11., mikä luki tuotesivulla sekä tilausvahvistuksessa. Näitä saapuu varastoon -tietojahan ei tainnut olla silloin 3080 julkasupäivänä, vaan varastot oli "täynnä" kortteja.

Tosin jotain Gigantin järjestelmä sekoili, kun tuli tuossa loppuviikosta viestiä, että "valitettavasti tilaustasi ei voida toimittaa xx ajankohtana". Viestin mukaan alkuperäinen luvattu toimituspäivä olisi ollut tuotteen tilauspäivä :rolleyes: ja uusi toimituspäivä sama, kuin alkuperäinen toimituspäivä:hmm: ...noh, tulihan se sieltä kuitenkin oikeena päivänä
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 317
Vittumaisinta tässä on totaalinen informaation puutos. Mikäli tietäisi että tuote tulee varmasti 1.5kk päästä niin ei siinä ja voisi tehdä peli-liikkeet sen mukaisesti.

Nykyisellä 1kk 3kk 6kk ja 12kk ovat kaikki yhtä hyviä arvioita kun mitään tietoa ei ole.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760


MSI RTX 3070 Ventus 3x OC malli Jimmsiltä
29.10 15:05 tilausvahvistus.
3.11 klo. 11 "Tuotteesi on lähetetty" -sähköposti.
4.11 klo. 14 Tuote haettavissa postista.

Täytyy sanoa että en olisi uskonut saavani näin nopeasti kortin, kun täällä hengaillut ja lueskellut muiden kokemuksia. Sitä on sen verta vainoharhaiseksikin tullut näiden muutaman päivän aikana että ihan jännitti mitä sieltä Jimmsin laatikosta paljastuu. Nyt pääsee vanha gtx970:n kauan odotetulle levolle.
Useamman kerran olen kommentoinut, että 3070 saatavuus on paljon parempi kuin 3080. Eri piiri ja valmistuskustannukset. Myös muisti edullisempaa versiota.
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
847
3080 XC ULTRA teki paluun sivuille ja saapuumassa varastoon 7.12... Saas nähä mikä tuo on sitten oman tilauksen kohdalla.

@Fima86 @mindflux Missä kohtaa tilausvahvistusta löytyy tuo päivämäärä? Jännä, ettei sitä kaikilla ole merkittynä...
Tälläinen merkintä omassa sposti tilausvahvistuksessa. Gigantin sivuilla tilausseuranta toki toimituslupauksen osalta tyhjänä. Liekö sielä edes paikkaa moiselle tiedolle.
 

Liitteet

Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
224
Nyt jos toi Gigantti onnistuu noilla EVGA:lla tekemään toisinnon tosta, että "ei niitä ollutkaan varastossa, eikä tullutkaan ihan arvion mukaan, menee tammikuulle näillä näkymin", niin ei ainakaan mun kyyninenkään empatia taivu vahingoniloon tässä.

Toivotaan, että mitään kortteja Gigantista tilanneet ja niitä edelleen odottavat, saisivat korttinsa jonopaikkansa mukaan ansaitusti.
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
85
Jaa'a, siinä missä jotkut laskee arvoa sille, että kortti on koneessa aikaisemmin kuin myöhemmin, niin itse en sitten tippaakaan, pikemminkin päinvastoin. Tässä korttia odotellessa on nimittäin alkanut mietityttää, että pitäisiköhän sittenkin perua tilaus ja jäädä odottelemaan ja katsomaan, että
- milloin tulee rev B noista korteista, jotain vikaahan rev A:ssa aina on ;)
- miten tuo hinta kehittyy, kun noita on valmistettu ja kuskattu kauppoihin niin paljon, että riittää hyllytavarana heti lähetettäväksi
- miten vaikuttaa AMD:n tarjonta hintoihin yms ja miten AMDn ray tracing pärjää riippumattomissa testeissä/vertailuissa. Alkaa nimittäin omaan silmään näyttää tällä hetkellä siltä, että tuo mun tilaus lähtee liikkeelle ennen AMD:n korttien myyntiin tuloa ja riippumattomien testien julkistusta, kun Jimmsille on tulossa 170kpl erä ilman päivämäärä-vahvistusta.

Niin sitä ihmiset näkee arvoa eri asioilla, onneksi. Muuten me kaikki jonotettais tällä hetkellä Asus RTX 3080 TUF OC:ta ja toivottais, ettei se tilaus ihan vielä lähde liikkeelle :D
 

oez

Liittynyt
27.10.2020
Viestejä
85
Alkaa nimittäin omaan silmään näyttää tällä hetkellä siltä, että tuo mun tilaus lähtee liikkeelle ennen AMD:n korttien myyntiin tuloa ja riippumattomien testien julkistusta, kun Jimmsille on tulossa 170kpl erä ilman päivämäärä-vahvistusta.
Voin aina ostaa sen sulta samaan hintaan pois, jos haluutkin Radeonin :smoke:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
598
Täällä ylläpito poisti tuon minun linkkini täältä. Mutta se kerkisi jo tekemään tehtävänsä. Ainakin yksi IO-techiläinen on kohta onnellinen 3070-kortin omistaja.

Idea miksi laittelen linkkejä kauppoihin on tietysti se että se poistaisi painetta ja kysyntää mahdollisimman nopeasti.
Mielenkiintoista todellakin olisi tietää että kuinka iso prosenttiosuus näistä tilaajista on laittanut tilauksen useampaan kauppaan,
Mikä aiheuttaa sellaisen kuplan. Todellinen kysyntä on pienempää, mutta kuinka paljon pienempää? Ehkä 5%?

Jäänkin sillä välin itse miettimään mitä ostan, uudesta tietokoneestani puuttuukin näytönohjain ja massamuisti.
Tässä on ilmassa sellaisia merkkejä että ei tämä minnekkään ensi vuodelle asti jatku, tai voi jatkuakkin, koska välissä on Joulu.
Joulu näyttäisi pilaavan monen joulun tänä vuonna.
 
Liittynyt
09.04.2020
Viestejä
81
Itse tilasin 3080 strixin jimmsiltä vasta 18.9 ja vaikuttaa siltä että jonon huonommassa päässä olen. Tästä syystä laitoin telialle 29.10 myös tilauksen strixistä kun tilaus hetkellä luki että toimitukset alkavat arviolta 20.11 eli noin kolmen viikon päästä tilauksesta.

Nyt alkaa kyllä epäilyttää pitääkö tuo päivä ollenkaan paikkaansa sillä 3090 strixissä oli sama toimitusarvio ja nyt sitä seuranneena joka päivä siirtynyt yhdellä päivällä eteenpäin eli siinä nyt arvio 27.11
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 776
Viestejä
4 292 669
Jäsenet
71 721
Uusin jäsen
Starshield

Hinta.fi

Ylös Bottom