Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ootko minä päivänä oman laittanut tilaukseen?Jimmsillä vaan ollut varattuna koko päivän, eipä kerkiä enää tänään hakemaan vaikka muuttuisikin noudettavaksi. Ehkäpä huomenna.
Ei kai siellä ole vielä ensimmäisen tunninkaan tilauksia saatu toimitettua, eli eiköhän vielä puhuta 17. päivä tilanneista hyvät tovit.Ootko minä päivänä oman laittanut tilaukseen?
Oletus olis että non-oc on perus versio, ei tällä kertaa. Nyt kaikki valmistajat tekee niin että alhaisten hintojen yksiköitä ei tehdä yhtään, OC:na myydään kaikki. Sitten jos mahdollista ei käytä yhtään kullanarvoista silikoonia halpoihin GPU:ihin vaan lisätään kalliiden versioiden tuotantoa niin saa isommat marginaalit. Kaikki myydään käsistä joka tapauksessa. Sitten perus myynti hinta konservatiivisesti nostetaan 50€ joka kortille.Eli Jimssille tässä kuussa TUF OC 70 kpl tänään + tulossa 164, normi TUF 0 kpl + tulossa 4 kpl...
On kyllä ihan täyttä kusetusta Asuksella, ihmetellä täytyy miksi myydä tuotetta mitä ei nähtävästi aiota edes valmistaa ennen kuin joskus hamassa tulevaisuudessa. Ainakin olisi voinut mainita etukäteen niin olisi osannut olla tilaamatta.
Julkkarina 16:11 tuli vahvistus. 3080 TUF OC siis kyseessä.Ootko minä päivänä oman laittanut tilaukseen?
Eivät oo sinänsä ainoita jotka näin on tehnyt. Ei taida esimerkiksi yhtä ainutta EVGA:n FTW3 Gamingia olla lähtenyt tehtaalta tähän mennessä.Eli Jimssille tässä kuussa TUF OC 70 kpl tänään + tulossa 164, normi TUF 0 kpl + tulossa 4 kpl...
On kyllä ihan täyttä kusetusta Asuksella, ihmetellä täytyy miksi myydä tuotetta mitä ei nähtävästi aiota edes valmistaa ennen kuin joskus hamassa tulevaisuudessa. Ainakin olisi voinut mainita etukäteen niin olisi osannut olla tilaamatta.
Joo, se on kyllä mukavaa katsella vierestä kun itse on tilannut kortin siinä heti klo 16 jälkeen, ja sitten toisia malleja toimitetaan jo sadoissa. Sen verran täytyy päivittää Verkkiksen jonotilannetta, että kyselin juuri non-oc Rog Strixin perään ja sanoivat että tukkurin tietojen mukaan olisi tulossa 15-24 päivän sisällä. Eli josko noihin aikoihin alkaisi myös tuon non-tuffin jakelut vähän paremmissa määrin.Eli Jimssille tässä kuussa TUF OC 70 kpl tänään + tulossa 164, normi TUF 0 kpl + tulossa 4 kpl...
Just kysäsin Jimmsin chatis ylipäätään EVGA korteista, ei ole kuullut valmistajan suunnalta mitään ja lähes koko euroopassa melkee sama hommaEivät oo sinänsä ainoita jotka näin on tehnyt. Ei taida esimerkiksi yhtä ainutta EVGA:n FTW3 Gamingia olla lähtenyt tehtaalta tähän mennessä.
Aikasemmin luin jotain EVGA n korttien huonosta saannista. Oliko jollain jotain infoa, että onko tulossa suomen markkinoille vielä tämän vuoden puolella. Jimmsiltä kerrottiin, että jonoa ei ole EVGA:n korteissa. Tilasin omani viime perjantaina ja chatissä kerrottiin, että ollaan jonossa #30
Edit: EVGA RTX 3080 XC3 Ultra Gaming
Kuulostaa siltä että verkkokauppa ei tule noudattamaan ”ensin tilannut ensin saa ”-periaatetta. Toki se teoriassa olisi vielä mahdollista jos ne maakuntaerät on jotenkin tarkasti mitoitettu tilausjonon suhteen, mutta miksi ihmeessä ne ei varaudu sitten tilaukselle jo?
Ehkäpä ne vasta sitten varataan tilaukselle kun se kortti on kirjattu saapuneeksi sinne liikkeeseen josta se noudetaan.Kuulostaa siltä että verkkokauppa ei tule noudattamaan ”ensin tilannut ensin saa ”-periaatetta. Toki se teoriassa olisi vielä mahdollista jos ne maakuntaerät on jotenkin tarkasti mitoitettu tilausjonon suhteen, mutta miksi ihmeessä ne ei varaudu sitten tilaukselle jo?
Jostain syystä tuolla verkkiksellä se menee niin että se varautuu tilaukselle vasta kun se on noudettavissa. Oon tätä muutaman kerran eri tuotteissa välillä ihmetellyt mutta näin se ainakin Pirkkalan noudoissa on mennyt.Kuulostaa siltä että verkkokauppa ei tule noudattamaan ”ensin tilannut ensin saa ”-periaatetta. Toki se teoriassa olisi vielä mahdollista jos ne maakuntaerät on jotenkin tarkasti mitoitettu tilausjonon suhteen, mutta miksi ihmeessä ne ei varaudu sitten tilaukselle jo?
Ehkäpä ne vasta sitten varataan tilaukselle kun se kortti on kirjattu saapuneeksi sinne liikkeeseen josta se noudetaan.
Näinhän se on. Mutta jos tilaukselle allokointia ei hoideta tässä välissä, niin mikä varmistaa että oikeat ihmiset saa oikeassa järjestyksessä? Nyt se vain kuulosti siltä että maakuntiin heitetään joku random pompsi.Jostain syystä tuolla verkkiksellä se menee niin että se varautuu tilaukselle vasta kun se on noudettavissa. Oon tätä muutaman kerran eri tuotteissa välillä ihmetellyt mutta näin se ainakin Pirkkalan noudoissa on mennyt.
Oletus olis että non-oc on perus versio, ei tällä kertaa. Nyt kaikki valmistajat tekee niin että alhaisten hintojen yksiköitä ei tehdä yhtään, OC:na myydään kaikki. Sitten jos mahdollista ei käytä yhtään kullanarvoista silikoonia halpoihin GPU:ihin vaan lisätään kalliiden versioiden tuotantoa niin saa isommat marginaalit. Kaikki myydään käsistä joka tapauksessa. Sitten perus myynti hinta konservatiivisesti nostetaan 50€ joka kortille.
Näinhän se on. Mutta jos tilaukselle allokointia ei hoideta tässä välissä, niin mikä varmistaa että oikeat ihmiset saa oikeassa järjestyksessä? Nyt se vain kuulosti siltä että maakuntiin heitetään joku random pompsi.
Toki jos taustalla pyörii vielä toinen näkymätön allokointikerros, niin oikea järjestys on mahdollinen. Kuten sanoinkin jo.
Nooo en nyt ihan sanoisi. Ainaki msi 3080 ja 3090 puolella enemmän liikkunut Suomessa ventus mallia, kuin gaming x trioa joka on kuitenkin noista se parempi ja kalliimpi.
Juu luulen siis tämän tilaajalle näkymättömän kerroksen olevan käytössä, koska Helsingin varastosta ne Pirkkalaan lähtee ja jos tilaa varastossa olevaa ja vasta Pirkkalaan saapuessa ne varautuu tilaukseen.Toki jos taustalla pyörii vielä toinen näkymätön allokointikerros, niin oikea järjestys on mahdollinen. Kuten sanoinkin jo.
Vaikka iloinen olen teidän puolesta niin silti jätän tämän tähän.
Tuosta puuttuu enään Jimms niin täydellinen tilannekuva
Onks ihmisille tullu posti seurantakoodeja vielä tän päivä jimssi satsista? Ite täs innolla odottelen että sais postii
Joo kyä saa puuhata rauhassa, paree vaa tulla ne nallekarkit kans. Ei sil näyttiksel nii väljä.Ei täällä ainakaan. Voi olla pojilla vähän kiirus pakata nallekarkkeja Annetaan niille nyt työrauha
En usko että pitäis olla ongelmaa. Oma kokoonpano ei ole menny yli 600w seinästä. Vanha poweri nyt vaan oli mitä oli. Kävin kaverin testaa korttia ja hyvin rokkas 850w supernovalla.Hitsi. Oma ProShopista tilattu 3090 Aorus Master onkin jo näemmä vantaalla. Huomenna pitäs tulla lähipostiin.
Vähän jännittää, miten tuo 750w EVGA Supernova G2 jaksaa pyörittää.
Ei kai siellä ole vielä ensimmäisen tunninkaan tilauksia saatu toimitettua, eli eiköhän vielä puhuta 17. päivä tilanneista hyvät tovit.
Hauskaahan tässä ilmiössä on, että moni on aivan aidosti kateellinen, että kyllä niiden kelpaa. Näyttikset saa omaksi, jne. Ite kun ollut tuotepuolella duunissa, se rajahyötyarvo laskee aika dramaattisesti n-kappaletta määrän jälkeen. Homma muuttuu nopeasti kysymykseksi säilytystilasta.Ne jää meille vertailukohdiksi AMD:n ja NVIDIAn seuraavan sukupolven näytönohjainten julkaisua ja testejä varten.
Tein tilauksen Jimm'siin Asuksen TUF OCsta 24.9 ja olen kuulemma puolessa välissä jonoa nyt.
Tein tilauksen Jimm'siin Asuksen TUF OCsta 24.9 ja olen kuulemma puolessa välissä jonoa nyt.
Siis en syytä ketään. Sanoin vain että koska Jimms sanoo ettei kenellekään ole kerrottu ja toisaalta koska niin moni täällä tuntuu tietävänsä jonotusnumeronsa, niin jomman kumman pitää nyt tässä yhtälössä petkutushuiputtaa.
Sami
Kyllä ne chatissakin kertovat. Itse kysäisin varmaan viikko julkkarin jälkeen, ja nätisti kertoivat. Enkä hyvällä tahdollakaan voi lukea itseäni kanta-asiakkaaksi.Eivät kerro chstissa, itse asioin liikkeessä usein, ja olen aika kanta-asiakas, niin sain ostosten yhteydessä kuulla oman jonotusnumeron, kun sitä kysäisin.
Niin kertoivat, ei kerro enää. Vaikka nyt joka toinen viikko kysellyt ni joka kerta tullut entistä hämärämpi "jonotusnumero" eli top 100 jne.Kyllä ne chatissakin kertovat. Itse kysäisin varmaan viikko julkkarin jälkeen, ja nätisti kertoivat. Enkä hyvällä tahdollakaan voi lukea itseäni kanta-asiakkaaksi.
Hyvin ymmärrettävää että linjaa on muutettu. Kun saatavuus on näinkin huonoa, voi jononumeroilla olla loppujen lopuksi jopa negatiivistä vaikutusta myyntiin kun jonot ei juurikaan liiku. Puhumattakaan aspan kuormituksesta.Niin kertoivat, ei kerro enää. Vaikka nyt joka toinen viikko kysellyt ni joka kerta tullut entistä hämärämpi "jonotusnumero" eli top 100 jne.
Lauantaina kysyin perjantaina tilatun kortin odotus numeroa, kyllä kertovat. Taitaa riippua siitä, kuka on vastaamassa, eikä siitä kuka on parempi asiakasNiin kertoivat, ei kerro enää. Vaikka nyt joka toinen viikko kysellyt ni joka kerta tullut entistä hämärämpi "jonotusnumero" eli top 100 jne.
Eipä niissä mitään eroa ole, vain tekosyy pyytää vähän enemmän rahaa näyttiksestä. Näyttää hyvältä jos teoriassa myy näytönohjaimia jotka ovat mahdollisimman lähellä MSRPtä.Onko normaalissa ja OC mitään muuta eroa kuin se tehtaalla lyöty minimaalinen kellotus? Jotenkin tuntuu järjettömältä ettei normiversiota laiteta pihalle, eikö olisi sama haudata koko malli kun hintaerokin on sen muutaman kympin ja kaupata pelkkää OC.