Nyt olisivat hyvät ideat tarpeen. Olen alkanut epäillä, että mun RTX 2080 Strix kortissa on DLSS ominaisuus rautatasolla rikki tai jotakin muuta outoa.
Ray Tracing toimii peleissä sekä 3dMarkissa, mutta DLSS ominaisuus ei. Esimerkiksi Metro Exoduksessa en näe koko DLSS boksia asetuksissa. 3DMark puolestaan sanoo, että testi vaatii näytönohjaimen, joka tukee DLSS ominaisuutta.
Olen asentanut useaan kertaan DDU:ta käyttäen 418.91 ajurit. Tänään asensin myös tuota uudemmat ajurit, eikä mitään vaikutusta. Windows 10 on myös ollut ajantasalla koko ajan.
Näytön resoluutiollakaan ei tunnu olevan mitään merkitystä tai vaikutusta asiaan.
Ei sillä, että DLSS-ominaisuutta kaipaisin, mutta nyt on kyllä jokin kortin ja softan välillä solmussa. Netistä ei paljoa apua löydy, koska kaikkialla hehkutetaan vain uusia ominaisuuksia ja niiden erinomaisuutta.
Kertokaas nyt mulle, että onko ajureissa tai Geforce Experiencessä jotakin sellaista asetusta, joka vaikuttaisi DLSS-ominaisuuden aktivoitumiseen?
Windowsin uudelleenasennus todennäköisesti varmistaisi, saanko DLSS asetukset toimimaan vai onko kortti rikki.