Noista MSI EK blokillisista korteista törmännyt muutamaan keskusteluun että lämmöt huitelee jossain 70-80c mutta ilmeisesti takuun takia korttia eivät uskaltaneet availla. Toivottavasti ei ole niissä mitään ongelmia mountin kanssa.
Itse otin Palitin koska tähän ilmeisesti menee myös se 380W BIOS jota voisi vedellä ajella. Onkos mitään BIOSia missä olisi perus boostit sinne +2 GHz vedellä kun 1080TI:lle tuollainen löytyi?
Itse ajattelin kokeilla irroittaa vielä tuon takuusinetin jos se lähtee nätisti irti. Strix 1080TI:stä ei lähtenyt koska backplatea ei voinut irrottaa ensin ja päästä käsiksi siihen kunnolla. Tässä ehkä pystyisi tuon backplaten irroittaa nätimmin. Noh tuon Strixin takuu kyllä meni ihan siinäkin että rikoin jäähyn tuulettimien liitosjohdon kun ei sitä saanut irti millään.
Yli kymmenen vuotta sitten kun oltiin huollossa töissä niin avattiin melkein kaikki kortit kun noita sinettejä ei silloin näyttisten ruuveissa edes ollut ja katsottiin onko korttia ropattu itse rikki ennen takuupäätöstä. Siellä oli kuitenkin muutama tapaus joissa coren nurkat oli saatu itse rikki tai oli kaatunut jopa colaa piirilevylle coolerin alle (no joo, kaikki tuli nähtyä piirilevyn poraamisista lähtien). Maahantuojalle ne, joita ei oltu itse rikottu, meni meiltä kuitenkin takuuseen, toki oli jokunen poikkeus. Silloin oli kuitenkin usein ajankohtaista jo vaihtaa ne perus turbiinit johonkin Arctic Coolingin jäähyihin.
Kaipa laaja kotivakuutus pelastaa jos kortti laukeaa, tietysti ikävähennysten kanssa.