NVIDIA GeForce RTX 2070 Super / 2080 / 2080 Super / 2080 Ti -ketju (TU102, TU104)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Voisiko joku Palit Geforce RTX 2080 Ti Dualin omistaja kertoa löytyykö tästä mallista backplatea? Jimmssin ja monen muun kaupan tuotekuvissa näyttäs löytyvän, mutta valmistajan sivuilta olen katsovinani ettei löydy? Mitat taas täsmälleen samat kaikissa noissa kolmessa ti mallissa.
Tossa on Nvidian vakio PCB eli saa kaikki backplatet mitä saa vakio pcb lankuille EK:lta, Barrowilta jne jne.
 
Oman kokemuksen mukaan jos taustapuolesta ei ole kotisivuilla kuvaa niin backplate puuttuu. Joka on sikäli törkeää kun ostaa yli tuhannen euron romppeen niin kyllä pitäisi olla kuva joka kulmasta :confused:
 
Onkohan tuolla nyt sitten jotain merkitystä jäähdytyksen kannalta? Ja tukevoittaahan se korttia ja suojaa. Pitää vielä harkita sitten tuota Palittia kun kyllä ehdottomasti soisi tuon hintaisessa kortissa tommosen löytyvän. Löytyy sitten noista gaming pro malleista ja hinta nousee...
 
Löytyy sitten noista gaming pro malleista
Ei tule ainakaan GamingPro:ssa (ei OC versio) joten ihan turha huoli. Ja ei se piirilevyn takaosa siitä kummemin lämpene. Lisäksi suurin osa valmiiksi asennetuista backplateista hautovat lämpöä eivätkä auta sitä siirtymään pois. Tuo on noin suunnilleen pienin huoli mitä näiden korttien kanssa pitäisi olla.
 
Hmm. Minulla on non-a MSI Ventus ti:ssä taustarauta ja vielä lämpötyynyt sen ja kuumenevien komponenttien välillä. Ehkä se johtaa jonkin verran lämpöä eri suuntaan kortin kuumimmista paikoista näin.
 
Ei tule ainakaan GamingPro:ssa (ei OC versio) joten ihan turha huoli. Ja ei se piirilevyn takaosa siitä kummemin lämpene. Lisäksi suurin osa valmiiksi asennetuista backplateista hautovat lämpöä eivätkä auta sitä siirtymään pois. Tuo on noin suunnilleen pienin huoli mitä näiden korttien kanssa pitäisi olla.
GamingPro OC:ssa ainakin backplate toimii jäähdytyselementtinä virransyötölle lämpöteipin välityksellä.
 
GamingPro OC:ssa ainakin backplate toimii jäähdytyselementtinä virransyötölle lämpöteipin välityksellä.
Selkis eli Pro:ssa ja Pro OC:ssä on sitten lisääkin eroja kun non-A ja A sirut :tup: Osaanpahan kokemuksella olla suosittelematta tätä versiota :joy: Pitää tehdä tälle noiden shunttien ohitus jossain välissä että pääsee tosta hemmetin pienestä powerlimitistä eroon.
 
Asus RTX 2080 2 tuulettimen perusmalli mindfactoryssa 709€: 8GB Asus GeForce RTX 2080 Dual OC Aktiv PCIe 3.0 x16 (Retail)

Onko tollanen jäähy ok? Joku väitti että ois sama kun 1080ti:ssä. Kalliimmat mallit maksaa jotain 100-300€ enemmän, eikä niissä näyttänyt muuta eroa olevan kuin tuulettimien määrä jäähyssä...
Kuva ei kerro koko totuutta, tuossa on melkein 3Slotin korkuinen jäähy, melko järee.
Esim Asus Strix malliin verrattu ainakin korvalla kuuli että Dual on hiljaisempi, mutta lämmöt oli vain n.3-4c korkeammat kuin Asus Strixissä, sanoisin että on ihan kohtuu hyvä jäähy tuossa.

1080Ti ei löydy kyseisellä jäähyllä joten väitöksen tekijä ei ole ihan kartalla.
 
Asus RTX 2080 2 tuulettimen perusmalli mindfactoryssa 709€: 8GB Asus GeForce RTX 2080 Dual OC Aktiv PCIe 3.0 x16 (Retail)

Onko tollanen jäähy ok? Joku väitti että ois sama kun 1080ti:ssä. Kalliimmat mallit maksaa jotain 100-300€ enemmän, eikä niissä näyttänyt muuta eroa olevan kuin tuulettimien määrä jäähyssä...

MSI Trio 2080 tai 2080Ti on ainakin sama jäähy. Joten miksikäs ei olisi.

Korttien välillä eroa n. 20g, joka tulee muistipiireistä. Sampsan videolta Ti painon tsekkasin ja omani punnasin.
 
Ilmeisesti BFV pyörii Titan V:llä lähes yhtä hyvin RTX on, mitä 2080Ti:llä...

NVIDIA Titan V Raytraces Battelfield V in RTX mode at proper perf (but does not have any RT cores).
En usko tuohon ilman kunnon testiä.

these are merely user reports and we cannot verify any test methodologies used here (testing in an RT enhanced environment would be one concern that comes to mind).
Regardless, these are interesting find but for now, please do take them with caution and a few grains of salt.

Toki onhan sielläkin vissiin 640 tensor ydintä,niin ei kai se ihme ole jos RT voisi toimia?
Mutta en tiedä noiden toiminta periaatteista sen paremmin koska "it just works!"
 
Asus RTX 2080 2 tuulettimen perusmalli mindfactoryssa 709€: 8GB Asus GeForce RTX 2080 Dual OC Aktiv PCIe 3.0 x16 (Retail)

Onko tollanen jäähy ok? Joku väitti että ois sama kun 1080ti:ssä. Kalliimmat mallit maksaa jotain 100-300€ enemmän, eikä niissä näyttänyt muuta eroa olevan kuin tuulettimien määrä jäähyssä...

Ihan kivasti hinta tullut alas julkaisusta. Tuolla hintaa ei ole paha hankinta.

Plussaa: ei rgb hirveyksiä
Tuuletin toimiva ja hiljainen käytössä. Aktivoituu 55c. Pubgissa näköjään lämmöt max 70-75c.

Kokoa 2.7slottia, joten aika massiivinen kortti. Noi aikaisempien dual-korttien ratkaisut ei samat kuin tässä. Mainospuheissa 1080 -strix mallien jäähytysratkaisuista napattu parannuksia tähän korttiin.

Verrattuna julkaisun benchmarkkeihin niin ainakin oma kortti suoriutuu testejä paremmin (ajurit parantuneet).

Ylikellottui kokeilussa kohtuullisesti, ei mitenkään erinomaisesti kun testailin.

Oma kortti tuli hankittua aika varhain, noin viikko julkaisusta, ei mitään ongelmia käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Oma riskinsä toki on saksasta tilailla, katsotaan miten käy. Jimms 900 verkkis 1000€, joskus pitää ottaa riskiä. Tää 970 on vaan niin nuhainen, ettei sitä enää oikein jaksa.
 
En usko tuohon ilman kunnon testiä.

these are merely user reports and we cannot verify any test methodologies used here (testing in an RT enhanced environment would be one concern that comes to mind).
Regardless, these are interesting find but for now, please do take them with caution and a few grains of salt.

Toki onhan sielläkin vissiin 640 tensor ydintä,niin ei kai se ihme ole jos RT voisi toimia?
Mutta en tiedä noiden toiminta periaatteista sen paremmin koska "it just works!"

No juu, mutta kyllä itse mielenkiinnolla odottelen lisää infoa aiheesta.
 
Vaikuttaa samalta kun se että joku sai "RTX ON" vegalla ja suorituskyky oli huipussaan (joskin mitään ray-tracingia ei ollu käytössä) :p
 
Oma riskinsä toki on saksasta tilailla, katsotaan miten käy. Jimms 900 verkkis 1000€, joskus pitää ottaa riskiä. Tää 970 on vaan niin nuhainen, ettei sitä enää oikein jaksa.

Tilasin edellisen korttini mindfactoryltä. Kortissa ei ollut tosin mitään vikaa, joten palautusten/reklamaatioiden suhteen tietysti paha sanoa miten sitten menee.

Noh. Caseking toimitti nykyisen korttinikin, joten aiempien kokemusten takia ei tarvinnut pahemmin pohtia tilaanko vai en.
 
Pelailin jonkun verran tuota War Storiesia, ja näyttäisi Titan V:llä tosiaan 1440p utralla, DXR päällä heiluvan FPS yleensä siinä 55-65 välillä. Muutamalla alueella saattoi dropata hetkellisesti 45 kohdille ja jossain toisaalla taas saattoi heilua 70-80 välillä. Testasin myös todella nopeasti ilman DXR:ää, jolloin FPS:t heilui aika tasaisesti 140 nurkilla ultralla.

Nämä lukemat nyt siis ihan silmämääräisesti FPS-mittaria seuraillen. Milläs tuota kannattaisi mittailla jos haluaa keskiarvoa ja min/max-arvoja tai persentiilejä raportoida?

En pitäisi noita Guru3D:n huhuilemia 69 fps ollenkaan mahdottomana keskiarvoksi. Etenkin kun veikkaisin että aika monella muulla Voltan omistajalla saattaa olla vähän tätä omaa 6700K:ta tehokkaampi prossukin kaverina.

@Asmola
 
Viimeksi muokattu:
Pelailin jonkun verran tuota War Storiesia, ja näyttäisi Titan V:llä tosiaan 1440p utralla, DXR päällä heiluvan FPS yleensä siinä 55-65 välillä. Muutamalla alueella saattoi dropata hetkellisesti 45 kohdille ja jossain toisaalla taas saattoi heilua 70-80 välillä. Testasin myös todella nopeasti ilman DXR:ää, jolloin FPS:t heilui aika tasaisesti 140 nurkilla ultralla.

Nämä lukemat nyt siis ihan silmämääräisesti FPS-mittaria seuraillen. Milläs tuota kannattaisi mittailla jos haluaa keskiarvoa ja min/max-arvoja tai persentiilejä raportoida?

En pitäisi noita Guru3D:n huhuilemia 69 fps ollenkaan mahdottomana keskiarvoksi. Etenkin kun veikkaisin että aika monella muulla Voltan omistajalla saattaa olla vähän tätä omaa 6700K:ta tehokkaampi prossukin kaverina.

@Asmola
Herääkin kysymys käyttääkö tuo Battlefield V RT-coreja laisinkaan DXR:n toteutukseen? Ensimmäiset DXR-demothan tehtiin nimen omaan Volta-grafiikkapiireillä.

Edit: Käännöskukkanen.

In a statement to PC Games hardware Nvidia contradicts the presentation that Raytracing in Battlefield 5 is calculated on Turing without RT cores. DXR was first shown on Titan V at the GDC with the Star Wars Reflections demo. It is also known that DXR can also be calculated in software, ie without RT cores. That is in the Titan V also implemented in the driver. It was already stated at the launch that a 2080 Ti can process about 10x more Rays thanks to the RT cores than a 1080 Ti. The RT cores accelerate "a large part of the Ray calculation," says Nvidia. It would be "far-fetched" to conclude because of the Titan V that BF5 on RTX 20xx would not be calculated on RT cores, just because it could do without the Titan V (correspondingly slower).
Battlefield 5: Raytracing wird anscheinend ohne RT-Kerne berechnet [Update mit Nvidia-Dementi]
 
Viimeksi muokattu:
Herääkin kysymys käyttääkö tuo Battlefield V RT-coreja laisinkaan DXR:n toteutukseen? Ensimmäiset DXR-demothan tehtiin nimen omaan Volta-grafiikkapiireillä.

Edit: Jahas, juuri kuten epäilinkin, NVidia kertonut ettei Battlefield V käytä laisinkaan RT-coreja DXR:n toteutukseen?


Battlefield 5: Raytracing wird anscheinend ohne RT-Kerne berechnet [Update mit Nvidia-Dementi]

Tuossahan Nvidia nimenomaan kiistää nuo väitteet että RT-coreja ei käytettäisi... Vai onko tässä joku Google Translaten käännöskukkanen, itsellä kun ei tuo saksa oikein taivu?

Aika erikoinen tilanne kyllä. Mitenköhän muiden DXR pelien kanssa? Herää kyllä kysymys että kuinka paljon nuo RT-coret nyt sitten oikeasti nopeuttaa tuota säteenseurantaa, jos suorituskyky on tällaista. Tekisi mieli testata muidenkin pelien osalta, mutta ei kyllä viitti noita täydellä hinnalla ostaa kun pelaamattahan ne jää isolta osin.
 
Dodii... Eli vielökäön ei ole yhtään pelattavaa peliä, joka jotenkin hyödyntäisi noita RT coreja... No ehkä Metro exodus sitten... :D

Edit:

Eikun tuossa Asmolan linkkaamassa jutussahan nimenomaan kiellettinkin se, että BF V ei muka käyttäisi RT-coreja säteiden laskemiseen. Mitenköhän Titan V pystyy sitten miltei samoihin nopeuksiin tuossa, kun NVIDIA:n diojen mukaan yhden RTX 2080Ti:n pitäisi olla tehokkaampi säteiden laskennssa, kun 4xTitan V lappua.
 
Viimeksi muokattu:
Heh, ei DXR:ssä ole mitään softamodia enää, näytönohjain joko tukee rautakiihdytystä tai ei sitten tue DXR:ää lainkaan. Titan V on RTX ohjain ollut alusta lähtien, vaikkei siinä erikseen RT coreja olekkaan.

Se vaan laittaa kysymään että mikä niiden RT-corejen merkitys ylipäätään on RTX-korteissa.

Titan V
815 mm^2
5120 CUDA-corea
640 tensorcorea
0 RT-corea

2080 Ti
775 mm^2
4352 CUDA-corea
544 tensorcorea
68 RT-corea

Piirit on melkolailla samankokoiset, eli käytännössä Nvidia vaihtoi 768 CUDA-corea ja 96 tensorcorea noihin 68 RT-coreen. Jos nyt sitten niiden RT-corejen sijaan olisi isketty vaikkapa suuruusluokkaa 600 CUDA-corea ja 80 tensorcorea lisää 2080 Ti:hin, olisi se ei säteenseurantaa käyttävissä asioissa sen 10-15% nykyistä tehokkaampi. Ja siitä huolimatta säteenseurantatehokaan tuskin ihan hirveästi olisi nykyistä huonompi, jos ja kun niiden RT-corejen puutteen näyttäisi voivan kompensoida muilla laskentayksiköillä?
 
Niin olettaen että se pullonkaula olisi juuri tuo säteenseuranta itsessään eikä jokin muu vaihe renderöinnissä joka ei käytä RT coreja. Jotenkin itsellä on sellainen tuntuma että EA:n käyttämä denoising ei käytä tensoreita lainkaan, jolloin oletettavasti int8 flopseilla etu olisi siinä vaiheessa Titan V:llä kun taas renderöinnin aikana RT etu olisi Turingilla.

Kyllä ne RT coret itse säteenseurantaa kiihdyttää kivasti kun katsoo Pica Pica tuloksia, Volta vs Turing:
upload_2019-1-1_19-21-15.png

Edit: niin se Titan V tukee tosiaan directx ray tracingiä, mokoman voi tarkistaa Beyond3d foorumeilta ladattavissa olevalla työkalulla:
Direct3D 12 feature checker (December 2018) by DmitryKo
 
Tuossahan Nvidia nimenomaan kiistää nuo väitteet että RT-coreja ei käytettäisi... Vai onko tässä joku Google Translaten käännöskukkanen, itsellä kun ei tuo saksa oikein taivu?

Aika erikoinen tilanne kyllä. Mitenköhän muiden DXR pelien kanssa? Herää kyllä kysymys että kuinka paljon nuo RT-coret nyt sitten oikeasti nopeuttaa tuota säteenseurantaa, jos suorituskyky on tällaista. Tekisi mieli testata muidenkin pelien osalta, mutta ei kyllä viitti noita täydellä hinnalla ostaa kun pelaamattahan ne jää isolta osin.
Aivan totta, itsellä tuli käännösvirhe.:beye: Mutta silti, RT-ytimillä vaikuttaisi olevan lähes mitän suorituskykyetu vs Tensor-ytimet, jos Titan V edes käyttää Tensor-ytimiä DXR-laskentaan.o_O
 
Jotenkin itsellä on sellainen tuntuma että EA:n käyttämä denoising ei käytä tensoreita lainkaan.
Tuosta oli jo aikaisemmin huhuja. Eikös se Dicen kehittäjä maininnut ongelmista et "säteitä lenteli sinne ja tänne" eräässä haastattelussa.
Käsittääkseni noilla RT yksiköillä saadaan "osuma tarkkuutta".
 
Juu ei käytä, sanoivat muistaakseni digital foundryn ensimmäisessä BFV RT-jutussa, että käyttävät jotain omaa TAA hommeliaan denoisingiin.

On taas kyllä.. Lisätään pirusti laskentatehoa vaativat ray traciingit ja rampautetaan RT corejen tuoma nopeushyöty tolla lailla...

No kaipa se sitten olis liian iso homma ollu saada lisättyä tohon vielä päälle tensor coreilla suoritettava denoising...
 
Menee kai niitä rauta tukia hetken koodatessa sinne pelimoottoriin, ja nuo pelien tekemiset vie useita vuosia. Ei ne niihin kovin mielellään mitään kovin isoja muutoksia tee engine puolelle kesken kehityksen (julkaisu viivästyy). Saa nähdä tuleeko noita RTX coreja tukevia pelejä vielä 2019 puolella, riippuu miten nopeasti saavat tuen pelimoottoreihin (onko ne BFV tyyppisiä ratkaisuja siis).
 
Ongelma on siinä, että jos nuo RTX coret on tuettuna peleissä kunnolla vasta parin vuoden päästä, niin ne todennäköisesti toimivat paremmin RTX 3080:lla - joka voi olla paljon halvempikin.
 
Mites se nyt näiden kanssa on, 4k 60Hz kiinnostaa (eli noin 60fps minimissään) niin pärjääkö 2080 -kortilla vai pitääkö mennä ti-tasolle?
 
Tuli joulun aikana pelailtua hieman enemmän tuolla sigun kokoonpanolla jossa näyttiksenä on kellottamaton MSI:n 2080ti Gaming X Trio. Pelit (BF v ja Dirt 4) alkoivat kaatumaan satunnaisesti siten että näyttö jämähti ilman artifakteja ja päätyi ajoittain takaisin työpöydälle n. 5-30min pelaamisen jälkeen. Nappailin prossan ja muistin kellotukset pois, mutta näistä ei ollut apua.

Kokeilin Furmarkilla katsoa miten lämmöt nousevat, mutta nekin pysyivät max. 75c luokassa. Myös Furmark kaatui n.5-15min käytön jälkeen. Gpuz antoi Furmarkin prässissä 300-330w lukemat kortille. Kokeilin tämän jälkeen alikellottaa corea -200mhz, jolloin lukemat jäi hieman alle 300w ja kaatuilut loppuivat peleissä ja Furmarkissa. Tässä vaiheessa aloin jo valmistella RMA:ta.

Tsekkasin vielä kuitenkin tuon Trion kaapeloinnit ja huomasin kytkeneeni vain kaksi erillistä 8pin virtajohtoa powerilta joista toinen oli jaettu kortin 6pin liittimeen (kortilla 2x8pin ja 1*6pin). Kolmas erillinen kaapeli Corsairin 1000:lta Triolle ja voila, kortti pelaa kuten pitääkin. User error case tällä kertaa...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 295
Viestejä
4 503 204
Jäsenet
74 378
Uusin jäsen
Shadowman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom