- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 707
Tämän videon perusteella uskaltaa jo sanoa, että tulee se lyhyempikin versio vielä näistä, joka sopii sitten pienempäänkin koteloon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tässä kuvanlaatuvertailua (Nvidian omia) DLSS vs TAA:
http://download-eu2.guru3d.com/images/compare.jpg
http://download-eu2.guru3d.com/images/compare2.jpg
http://download-eu2.guru3d.com/images/compare3.jpg
Jos minä ymmärrän guru3d:n tekstiä oikein, niin DLSS ei mitenkään maagisesti tuplaa ruudunpäivitystä (niinkun täällä monet kuvittelee), vaan sillä saadaan aikaiseksi hyvälaatuinen AA ilman suorituskykyhävikkiä. Eli toisinsanottuna AA=off tai DLSS=on, ruudunpäivitys olisi sama tai lähes sama, koska AA tehdään niillä Tensor -coreilla. Ne Nvidian "2x performance" vertailutilanteet saadaan aikaiseksi, kun lähdetään vertaamaan 1080Ti:tä AA=on ja 2080Ti:tä DLSS=on ja 1080Ti:n suorituskyky droppaa tässä vertailussa, koska AA:ta ei voida tehdä "ilmaiseksi" tensoreilla.
Jokatapauksessa DLSS on hieno juttu koska sillä saadaan parempi kuva ilman fps lossia.
Livenä saman vertailun nähneet taas olivat sitä mieltä että TAA on parempi.Taa on selvästi huonompi laatuinen
Livenä saman vertailun nähneet taas olivat sitä mieltä että TAA on parempi.
Se, miten asia esitetään NVIDIAn whitepaperissa antaa ymmärtää, että DLSS renderöi pelin matalammalla resoluutiolla ja käyttää tekoälyä muodostamaan korkeamman resoluution kuvan parin framen ja opeteltujen "perustuksen" perusteella
Varmasti mielipiteitä löytyy molempiin suuntiin, tuossa ei näemmä ole esitelty onko kyse DLSS:n perusversiosta vai 2X:stä, mistä tulee todella merkittävä ero. Kukaan ei kiistä etteikö DLSS 2X olisi parempi (joka oli kahdessa kolmesta linkatuista kuvista, joista sanoit että DLSS on selvästi parempi), kyse on tuosta "heikommasta DLSS:stä" mikä voi tarjota sitä parempaa suorituskykyä.Ei yllätä että tulee pessimistisyyttä jälleen.
Luultavasti vaikka olisi 100 testiä ja yksi niistä testaajista olisi sanonut TAA näyttävän paremmalta niin aiva varmasti tämä tuodaan esille heti muista testaajista välittämättä, aivan kuin se olisi se ainut totuus vain siksi koska se saa Nvidiaan liittyvän asian näyttämään huonommalta.
Onko viheriäinen vihattujen listalla kenties?
https://www.google.fi/amp/s/amp.red...ase_first_impressions_of_dlss/#ampf=undefined
First impressions of DLSS anti-aliasing
In addition, ComputerBase had the opportunity to take a look at the new DLSS deep-learning super-sampling. So a comparison system was set up, which showed the infiltrator demo of Epic. On one monitor was the demo with the classic TAA, on the other with the new DLSS. And indeed, the result with DLSS looked much better - in two ways.
At first, the anti-aliasing itself was much better. The TAA treated some edges very well in the demo, but some less, so the picture flickers. With DLSS, however, the edges are almost always better smoothed, so the picture appears calmer. In addition, the demo with TAA loses a bit of sharpness. The problem does not show up with DLSS. And last but not least there are smaller picture elements that are no longer displayed correctly with TAA, but with DLSS already. Finally, the DLSS in Epic's Infiltrator demo is visibly better than the Temporal Anti-Aliasing. Whether DLSS looks better in current games, however, has yet to show.
Nvidian benchmarkkeja kokoonpanospekseineen ja grafiikka-asetuksineen:
NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti and RTX 2080 'official' performance unveiled | VideoCardz.com
ComputerBasen lainauksessa mainitaan että TAA blurraa kuvaa DLSS ei, mikä viittaisi vahvasti siihen että kyse on ollut DLSS 2X. Tuossa samassa esimerkkikuvassa jossa on pelkkä DLSS on DLSS:n kuva selvästi TAA-verrokkiaan pehmeämpi monessa kohtaa - tietyissä kohdissa jopa näkyy sen tason sutattua sahalaitaa että se näyttäisi varmistavan tulkinnan siitä että normi-DLSS:n tehonlisäys on nimenomaan seurausta matalammalla resoluutiolla renderöinnistä. Ehkä paras kohta huomata tämä on tuossa suurennetussa kohdassa:
Vasemmalla TAA, oikealla DLSS
Ainakin 3DMark tulokset on täysin linjassa olemassa olevien tulosten kanssa, enkä näe miksi pelitulokset olisi hirveästi liioiteltuja, niiden tarkoitus kun on vain antaa osviittaa testaajille millaisia tuloksia he voivat odotetaan saavansa.Jos nämä on yhtään lähellä todellisuutta, niin jytkyhän sieltä on tulossa! Eipähän vielä ainakaan tarvitse ennakkotilausta perua.
Nopean photoshop-tarkastuksen perusteella tuon tummemman mikälietuen joka pitää piiput yhdessä kulma on asteen sisällä toisistaan kummassakin kuvassa, eli ainakaan isoa heittoa ei pitäisi olla.Ainakin minun silmissäni näyttää siltä, että gatling-piippu ei ole ihan samassa asennossa noissa kuvissa (oikeanpuolimmaisessa piippu on pyörinyt aavistuksen pitemmälle myötäpäivään). Tekee kuvakaappausvertailusta vieläkin hankalampaa.
Hymyilyttää lukea miten täällä analysoidaan piipputuen kulmaa kuva-analyysin tueksi - nörttibattlea parhaimmillaan
Näimpä Keinot vasta-argumentteihin rupeavat loppumaan selvästi
Hymyilyttää lukea miten täällä analysoidaan piipputuen kulmaa kuva-analyysin tueksi - nörttibattlea parhaimmillaan
Näyttäis piirien perusteella siltä, että 2070 on puolet hitaampi kuin 2080ti.
Sen verran hintaa niin tokihan suurinosa käyttäjistä on heitä joille riittää 1080p ja esim Midtier näytönohjain kohtuu hintaan.Techpowerupin etusivulla on tämmönen kysely. Prosentit ei yllätä.
2070 pitäisi sijoittua jonnekkin 1080 - 1080ti välimaastoon
Hmm.. vähän kaavailin jos olisi tuosta 2070:a saanut seuraajan 980Ti:lle mutta ei taida kannattaa..
Overclock3D sai MSI:n Trio-kortit hyppysiinsä.
Tekstimuotoinen juttu:
MSI RTX Gaming X Trio 2080 and 2080 Ti Preview | Introduction and Technical Specifications | GPU & Displays
Melkoisia järkäleitä. Mukana tulee jopa kortin alle kiinnitettävä tukirauta.
Overclock3D sai MSI:n Trio-kortit hyppysiinsä.
Tekstimuotoinen juttu:
MSI RTX Gaming X Trio 2080 and 2080 Ti Preview | Introduction and Technical Specifications | GPU & Displays
Melkoisia järkäleitä. Mukana tulee jopa kortin alle kiinnitettävä tukirauta.
Komian kokoinen kortti
8+8+6pin liittimet tuli vähän yllätyksenä.
Pitää etsiä modulaariseen yksi piuha lisää
-snip-
Tässä kuitenkin se demo, mikä itseäni eniten vakuutti:
-snip-
tästä tais tulla uusi kiuas ja uudet melu/lämpöennätykset. FX5800ultra menettää tittelinsä?
Tuo tukirauta on kyllä ihan kiva lisä myyntipakkaukseen. Erikoista ylipäätään miten harvassa nuo ovat, ei esim. Jimms tai muut taida edes myydä moisia. Ebaysta joskus katselin ja olisi maksanut kait 30-40€. Välillä itse vedellyt sitten ties mitä DIY-viritelmiä nippusiteillä sun muilla ettei kortti roiku.
Livenä saman vertailun nähneet taas olivat sitä mieltä että TAA on parempi.
Se, miten asia esitetään NVIDIAn whitepaperissa antaa ymmärtää, että DLSS renderöi pelin matalammalla resoluutiolla ja käyttää tekoälyä muodostamaan korkeamman resoluution kuvan parin framen ja opeteltujen "perustuksen" perusteella
No vaikea noista mutta kun zoomailee niin minusta dlss näyttää rakeisemmalta.
Miltähän se yleisilme sitten liikkuvassa kuvassa ilman screenshotteja ja zoomeja.
Esim. Fxaa näyttää ainakin ihan kamalalta
FXAA ei taatusti ole paremman näköinen ainakaan, sehän on hirveintä kuraa sitten quincunxin.En tiiä sitten varmaan jollain 1080p resolla näyttääkin. Itse vedän aa off 4klla ja en itse kyllä eroa huomaa onko päällä vai ei. Olettaisin että nuo perinteiset paremman näköstä kun tekoälyllä pikku resosta scaalatut.
FXAA ei taatusti ole paremman näköinen ainakaan, sehän on hirveintä kuraa sitten quincunxin.
FXAA ei ole sama pelistä peliin ja ajurista pakotettu on laadultaan paras. Myös SMAA:sta on aivan jäätäviä implementointeja, kuten myös supersamplauksesta.FXAA ei taatusti ole paremman näköinen ainakaan, sehän on hirveintä kuraa sitten quincunxin.