Kolme päivää sitten sain käyttöön Palit RTX 2080 Gamerock Premium -kortin ja nyt tämän illan aikana olen ehtinyt perehtyä paremmin tämän ylikellottamiseen. Toissapäivänä korttiin tehty bios-päivitys helpotti ylikellotusta huomattavasti, kun power limitin sai nostettua alkuperäisestä 112 prosentista 130 prosenttiin. Oikein hyvä ja merkittävä bios-päivitys, siitä pisteet Palitille.
Alunperin oli tarkoitus kokeilla MSI Afterburnerin OC Scannerilla automaattista ytimen ylikellotusta, mutta se ei minun kortillani jostain syystä toiminut ollenkaan (ohjelma kaatui aina Visual C++ -virheilmoitukseen, MSI Afterburnerin puhdas asennus tai edes uusimpien Microsoft Visual C++ redist -päivitysten asennukset eivät korjanneet ongelmaa). Piti siis hoitaa ylikellotus vanhaan tapaan manuaalisesti. Päädyin kellottamaan kortin ydintä MSI Afterburnerin curve editorin avulla, koska se toimi itselläni hyvin myös Pascal -korttien kanssa. Ennen curve editorin käyttöä asetin MSI Afterburnerista power limitin täysille (130%), muisteille +800 (7800MHz) ja tein oman vakiokäppyrää selvästi agressiivisemman tuuletinprofiilin, jotta kortin lämpötila ei karkaisi liian korkeaksi, koska GPU:n lämpötilan nousun myötä myös ytimen kellotaajuus laskee samalla.
Curve editorista lukitsin jännitteen 1.062 volttiin, joka on pari pykälää korkeampi kuin tehdaskelloilla (1.05v). Ytimen kellotaajuuden asetin curve editorissa 2160MHz:n kohdalle. Ajoin 30 minuutin ajan Unigine Heaven -benchmarkkia, jonka jälkeen GPU-Z:n monitorointivälilehti näytti tällaisia lukemia:
Ytimen boost -kellotaajuus alkoi 2160MHz:n nopeudesta, johon se oli curve editorissa asetettukin. Kun GPU:n lämpötila alkoi lähestyä testin aikana saavutettua GPU:n maksimilämpötilaa (70C) boost-kellotaajuus asettui lopulta 2100MHz:n nopeuteen, josta se ei enää laskenut alaspäin lopputestin aikana, artifakteja ei esiintynyt koko testin aikana.
Viikonloppuna viimeistään pitänee tehdä jonkinlaisia pelitestejä, jotta saadaan selville näiden saavutettujen ylikellotustulosten todellinen vakaus. Mutta tästä on kuitenkin hyvä jatkaa, toistaiseksi olen tähän korttiin ja sen tarjoamaan ylikellotuspotentiaaliin ja muihin ominaisuuksiin erittäin tyytyväinen.