NVIDIA GeForce RTX 2070 Super / 2080 / 2080 Super / 2080 Ti -ketju (TU102, TU104)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
598
Mikä noissa bioksissa on ohjesääntö kun valitsee toisen valmistajan biosta flashattavaksi?
Eli kuinka samanlainen pitää toisen kortin pcb:n olla jotta bios toimii? Virtaliittimet ja virransyötön vaiheiden määrä sama varmaan vähintään? Mitenköhän RTX2070 tapauksessa non-A vs A kivi ero vaikuttaa.

Mullahan on Gigabyten RTX 2070:ssä siis enemmän tai vähemmän RTX2080 refun pcb, mutta se lienee toiveajattelua, että RTX2080 refun bios sentään toimisi. Pioneeriksi kokeilulle en ryhdy :vihellys:
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Enemmän mua kylmäsi tuo biosin fläshääminen, vaikka sekin aika varmaa touhua nykyään on. Oli itse asiassa eka kerta ikinä kun moista näyttikselle teen :shy: Huomenna tai ylihuomenna taas edessä :nb:

Mutta pitäähän sitä elämässä vähän jännitystä olla :smoke:
Toi bios flashaaminen on niin helppoa että ei sitä kerkeä edes kylmäämään/jännäämään kun uusi bios on jo kortissa ;)

Mikä noissa bioksissa on ohjesääntö kun valitsee toisen valmistajan biosta flashattavaksi?
Eli kuinka samanlainen pitää toisen kortin pcb:n olla jotta bios toimii? Virtaliittimet ja virransyötön vaiheiden määrä sama varmaan vähintään? Mitenköhän RTX2070 tapauksessa non-A vs A kivi ero vaikuttaa.

Mullahan on Gigabyten RTX 2070 siis RTX2080 refun pcb, mutta se lienee toiveajattelua, että RTX2080 refun bios sentään toimisi. Pioneeriksi kokeilulle en ryhdy :vihellys:
Sama malli ja pcb.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
744
Ei minuakaan pelota, että kortti hajoaisi vesiblokkia asentaessa, vaan kortissa oleva valmistusvirhe. Olen ATI Radeon HD 4870 X2:n ajoista asentanut vesiblokin jokaiseen näytönohjaimeeni, joista kolme ovat olleet viallisia. Ensimmäinen ei mennyt blokin asennuksen takia takuuseen ja sen jäkeen olenkin ostanut vain EVGA:n kortteja, joiden takuuseen blokin asennus ei vaikuta.

Voihan se olla, ettei takuuhuollossa huomata tahnan vaihtuneen, vaikka takuuehdot kaikki modifikaatiot kieltäisikin. Itse en uskalla luottaa siihen, ja 1300€ menetys olisi minulle suorastaan karastrofaalinen. Kuukauden odottelu EVGA:n korttia varten on pieni hinta siitä turvasta. Aiemmin EVGA:lla ei ole kestänyt näin kauan muita valmistajia kauemmin saada kortteja tarjolle.

Oikeanlaisesta kotivakuutuksesta saat itse särjetystä kortista 100% ostohinnasta lapaseen kun on upouusi kortti ja takuun ulkopuolinen vika, riski silloin siis käytännössä 0.

Samalla ajatuksella korkkasin 7700K ja 8700K prossut heti uutena :D
Mistä tuollaisen vakuutuksen saa ja oletko testannut käytännössä? Itselläni laajassa kotivakuutuksessa on 150€ omavastuu ja luulisi vakuutusyhtiön tarkistuttavan yli tonnin arvoisen tavaran vahingon. Tarkistuksessa luulisi selviävän korttiin olevan kajottu, jonka uskoisin riittävän syyksi evätä korvaus. Lisäksi jos kortissa on takuun alainen vika, mutta takuu on evätty blokin asennuksen takia, ei kukaan ole korvausvastuussa. Näin ainakin kuluttajariitalautakunnan minulle tekemän päätöksen mukaan. Vai onko ideana vakuutuspetos esim. hajottamalla viallinen kortti pudottamalla se lattialle?
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Olen ATI Radeon HD 4870 X2:n ajoista asentanut vesiblokin jokaiseen näytönohjaimeeni, joista kolme ovat olleet viallisia. Ensimmäinen ei mennyt blokin asennuksen takia takuuseen ja sen jäkeen olenkin ostanut vain EVGA:n kortteja, joiden takuuseen blokin asennus ei vaikuta.
Tämän takia käytän näyttistä sen 2viikkoa ja jos toimii niin blokkia kehiin, ei missään nimessä heti paketista. Olis tosi kiva ku olis maanantai kappale plus turha loopin purkaminen. Ei voisi enempää vituttaa siinä kohtaan :D
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
343
Jep harrastuksen piikkiin tämä menee :) Enemmän sai aikoinaan olla kieli keskellä suuta kun asenteli ihan peruscooleria athloniin ettei sitä vetänyt vahinossa liian tiukalle ja särkenyt corea. Siksi ei vieläkään uskalla kovin kovaa kiristää noita ruuveja :)
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Jep harrastuksen piikkiin tämä menee :) Enemmän sai aikoinaan olla kieli keskellä suuta kun asenteli ihan peruscooleria athloniin ettei sitä vetänyt vahinossa liian tiukalle ja särkenyt corea. Siksi ei vieläkään uskalla kovin kovaa kiristää noita ruuveja :)
Joo ne oli jänniä aikoja ne, varovaisempi sai olla silloin kun nyt :)
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
1 566
Löytyykö mistään myynnistä hyvällä coolerilla RTX 2080 ti mallia? Kaveril on ollut täs 2 kk Jimmsillä tilaus odottamassa eikä vieläkään ole näkynyt MSI Gaming x Triota. Suomesta katottu kaikki kaupat, onkohan Saksassa missään myynnissä?
 

Series^

Super huolto jumala
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
456
Mistä tuollaisen vakuutuksen saa ja oletko testannut käytännössä? Itselläni laajassa kotivakuutuksessa on 150€ omavastuu ja luulisi vakuutusyhtiön tarkistuttavan yli tonnin arvoisen tavaran vahingon. Tarkistuksessa luulisi selviävän korttiin olevan kajottu, jonka uskoisin riittävän syyksi evätä korvaus. Lisäksi jos kortissa on takuun alainen vika, mutta takuu on evätty blokin asennuksen takia, ei kukaan ole korvausvastuussa. Näin ainakin kuluttajariitalautakunnan minulle tekemän päätöksen mukaan. Vai onko ideana vakuutuspetos esim. hajottamalla viallinen kortti pudottamalla se lattialle?
Sen enempää en tiedä kuin mitä nuita on ite tullu vakuutukseen pistettyä + mitä työn puolesta olen tapauksia käsitellyt.

Muistaakseni vakuutuksien ehdot kattoi nimenomaan arvaamattoman vahingon noissa laajemmissa, eli jos blokki on paikallaan ja laite toimii ja parin viikon päästä yhtäkkiä poks niin näkisin että kyseessä on arvaamaton tapahtuma.

Itselläni ei ole muulle kuin asunnon kiinteälle irtaimistiolle vakuutus, IF:llä esimerkiksi menee 30% per vuosi ikävähennystä tuon omavastuun lisäksi, mutta tiedossa on myös tapaus jossa roskiksesta löydetty palvelin toi kouraan nelinumeroisen summan ihan vain asennusvirheestä johtuen ja tämä meni normaalisti läpi vakuutusyhtiölle.

EDIT: tarjotaan käytännön esimerkiksi hieman vanhempi case omalta kohdalta:

Käytettynä ostettu 4890 + 4870x2 levisivät crossfiressä virtalähteen antauduttua, ite testasin että kortit mykkiä ja muuta ei mennyt. Silloisen iffin ehtojen mukaan menisi vain omavastuu ja korkeintaan ikävähennys kun kortit kuitenkin melko uusia. Ilmoitin ostohinnat ja viat iffille, totesivat EI KÄY ja määräsivät että kortit tutkittavaksi paikallisille huoltotolloille.

Huoltotollot totes että kortit mäsänä ja vahingon arvio 5870 + 5970-korttien uushankintahinta (koska 4-sarjaa ei enää saatavilla) joka oli noin 3-4x sen verran mitä olin yhtiölle itse ilmoittanut korteista maksaneeni. Ottivat siitä omavastuun sitte ja kouraan jäi selvästi enempi kuin jos olisivat alkup. ilmoitukseni mukaisesti korvanneet, mene tiedä sitten mikä helvetin järki tuossakin oli.

Aina ei voi voittaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 961
Oikeanlaisesta kotivakuutuksesta saat itse särjetystä kortista 100% ostohinnasta lapaseen kun on upouusi kortti ja takuun ulkopuolinen vika, riski silloin siis käytännössä 0.

Samalla ajatuksella korkkasin 7700K ja 8700K prossut heti uutena :D
7980XE korkkaus... :vihellys:
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
744
Tämän takia käytän näyttistä sen 2viikkoa ja jos toimii niin blokkia kehiin, ei missään nimessä heti paketista. Olis tosi kiva ku olis maanantai kappale plus turha loopin purkaminen. Ei voisi enempää vituttaa siinä kohtaan :D
- - Muistaakseni vakuutuksien ehdot kattoi nimenomaan arvaamattoman vahingon noissa laajemmissa, eli jos blokki on paikallaan ja laite toimii ja parin viikon päästä yhtäkkiä poks niin näkisin että kyseessä on arvaamaton tapahtuma. - -

EDIT: tarjotaan käytännön esimerkiksi hieman vanhempi case omalta kohdalta:

Käytettynä ostettu 4890 + 4870x2 levisivät crossfiressä virtalähteen antauduttua, ite testasin että kortit mykkiä ja muuta ei mennyt. - -
Eipä sitä aina kahdessakaan viikossa vika selviä. Itselläni siinä 4870 X2 -tapauksessa toisen GPU:n yhteydessä olevat muistipiirit olivat viallisia, mutta alkoivat oireilla vasta useiden viikkojen päästä ja sittenkin ongelma oli vaikea todeta. Kyseessä ei ollut mikään yhtäkkinen tai arvaamaton tapahtuma, vaan valmistusvirhe (jota vakuutus ei kata). Sen sijaan poksahtavan virtalähteen rikkomat kortit kuuluvat ilman muuta kattavan kotivakuutuksen alle, mutta itse virtalähde taasen menisi takuun/valmistajan vastuun piikkiin.

Oli muuten kieltämättä vittumaista purkaa looppi kahteen ylimääräiseen kertaan, kun kerran piti korttia kokeilla ensin toisessa slotissa ennen kuin EVGA suostui lähettämään uuden. Nykyisessä vesikierrossani onkin pikaliittimet (ulkoiselle jäähdyttimelle), joiden ansiosta kortin vaihto jo sujuu helposti. Blokin ruuvien vääntelyssä on kyllä aina oma työnsä.

Mutta kaikki se on kestettävä, kun ei muuten saa konetta hiljaiseksi pelirasituksessa. Kukin hallitkoon riskejä omalla tavallaan, itse olen päätynyt tuohon EVGA:n korttien ekskluusiiviseen käyttöön.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
806
Toi bios flashaaminen on niin helppoa että ei sitä kerkeä edes kylmäämään/jännäämään kun uusi bios on jo kortissa ;)



Sama malli ja pcb.
Juu, sama gpu pitää olla. Palitin 1080 Jetstream (referenssi pcb) rokkas parhaiten Gigabyten 1080 Aorus extremen (custom pcb) kanssa. Palitilla oli hyvä kokeilla kun oli dual bios.
Kokeillaan mitä Msi 2080 trio pitää 350 power limitistä kunhan saan...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Eipä sitä aina kahdessakaan viikossa vika selviä. Itselläni siinä 4870 X2 -tapauksessa toisen GPU:n yhteydessä olevat muistipiirit olivat viallisia, mutta alkoivat oireilla vasta useiden viikkojen päästä ja sittenkin ongelma oli vaikea todeta. Kyseessä ei ollut mikään yhtäkkinen tai arvaamaton tapahtuma, vaan valmistusvirhe (jota vakuutus ei kata). Sen sijaan poksahtavan virtalähteen rikkomat kortit kuuluvat ilman muuta kattavan kotivakuutuksen alle, mutta itse virtalähde taasen menisi takuun/valmistajan vastuun piikkiin.

Oli muuten kieltämättä vittumaista purkaa looppi kahteen ylimääräiseen kertaan, kun kerran piti korttia kokeilla ensin toisessa slotissa ennen kuin EVGA suostui lähettämään uuden. Nykyisessä vesikierrossani onkin pikaliittimet (ulkoiselle jäähdyttimelle), joiden ansiosta kortin vaihto jo sujuu helposti. Blokin ruuvien vääntelyssä on kyllä aina oma työnsä.

Mutta kaikki se on kestettävä, kun ei muuten saa konetta hiljaiseksi pelirasituksessa. Kukin hallitkoon riskejä omalla tavallaan, itse olen päätynyt tuohon EVGA:n korttien ekskluusiiviseen käyttöön.
No mutta yleensä elektroniikka on joko rikki tai ehjä niin siksi tuo 2vko on jo mielestäni melko riittävä testaus aika. Tietysti kukin taaplaa tyylillään :)
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
724
On kyllä todella mielenkiintoisia testejä ajettu. Ainakin itse oli siinä käsityksessä, että ero tuolla NVLinkillä verrattuna vanhaan siltaan olisi ollut lähinnä marginaalinen. Mutta esim. Rainbow Sixissä toisella 2080 Ti kortilla tuli 50 prosenttia lisää vääntöä, kun toisella 1080 Ti kortilla tuli 7 prosenttia huonompi tulos vs. ainoastaan yksi 1080 Ti kortti. Onhan tuossa NVLinkissä tietty huikeasti enemmän kaistaa tarjolla, mutta silti.

Nämä on melkein sellaisia tuloksia, että olisi kiva nähdä jonkun muunkin tahon vielä testaavan nämä uudestaan. Olisi kyllä hienoa, jos jatkossa tuki kahdelle kortille olisi helpompi lisätä peleihin.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 034
Löytyykö mistään myynnistä hyvällä coolerilla RTX 2080 ti mallia? Kaveril on ollut täs 2 kk Jimmsillä tilaus odottamassa eikä vieläkään ole näkynyt MSI Gaming x Triota. Suomesta katottu kaikki kaupat, onkohan Saksassa missään myynnissä?
Kyllä itse olen sen kuvan tubettajien videoista saanut että saatavuus titityy mallilla on erittäin heikko ympäri maalimaa.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
669
On kyllä todella mielenkiintoisia testejä ajettu. Ainakin itse oli siinä käsityksessä, että ero tuolla NVLinkillä verrattuna vanhaan siltaan olisi ollut lähinnä marginaalinen. Mutta esim. Rainbow Sixissä toisella 2080 Ti kortilla tuli 50 prosenttia lisää vääntöä, kun toisella 1080 Ti kortilla tuli 7 prosenttia huonompi tulos vs. ainoastaan yksi 1080 Ti kortti. Onhan tuossa NVLinkissä tietty huikeasti enemmän kaistaa tarjolla, mutta silti.

Nämä on melkein sellaisia tuloksia, että olisi kiva nähdä jonkun muunkin tahon vielä testaavan nämä uudestaan. Olisi kyllä hienoa, jos jatkossa tuki kahdelle kortille olisi helpompi lisätä peleihin.
Oli kyllä mukava lueskella näitä ihan jo tulostenkin puolesta. Ehkä sitä ei niin paljoa joudukaan sitten katumaan myöhemmin :rofl: Mutta aika näyttää loppuviimein miten tosta sitten hyötyy tulevissa peleissä. Jonkinlaista toivoa kuitenkin on :joy:

Tuo Rainbow Six on kyllä melkoinen mysteeri, mitää ehmettiä :confused:
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 124
On kyllä todella mielenkiintoisia testejä ajettu. Ainakin itse oli siinä käsityksessä, että ero tuolla NVLinkillä verrattuna vanhaan siltaan olisi ollut lähinnä marginaalinen. Mutta esim. Rainbow Sixissä toisella 2080 Ti kortilla tuli 50 prosenttia lisää vääntöä, kun toisella 1080 Ti kortilla tuli 7 prosenttia huonompi tulos vs. ainoastaan yksi 1080 Ti kortti. Onhan tuossa NVLinkissä tietty huikeasti enemmän kaistaa tarjolla, mutta silti.

Nämä on melkein sellaisia tuloksia, että olisi kiva nähdä jonkun muunkin tahon vielä testaavan nämä uudestaan. Olisi kyllä hienoa, jos jatkossa tuki kahdelle kortille olisi helpompi lisätä peleihin.

@Sampsa :think:
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 024
Toi bios flashaaminen on niin helppoa että ei sitä kerkeä edes kylmäämään/jännäämään kun uusi bios on jo kortissa ;)
Sait "ylipuhuttua". Kai tää nyt kannattaa fläshätä sitten ku tässä on tuo 115% maksimi poweri oletuksena. Korttina siis Gainwardin 2080ti phoenix golden sample. Jäähy tässä on vakio ilmajäähy mutta sen verran hyvä että power targettiin hakkaa koko ajan, tätä ei saa kuumenemaan vaikka kuinka kuormittaisi ja vaikka tuuletin pysyy hiljaisena. Että jos vaikka johonki 120-130% tienoille saisi tuon power targetin niin ois varmaan ihan ok vielä ilman jäähyn vaihtoa.

Eniten huolettaa vaan tuo miten tuuletinprofiilit sitten toimii biosin vaihdon jälkeen.

Eli mikä bios, miten, mistä?

edit eli ilmeisesti tämä:
OneDrive

Ja mikä se komento olikaan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Sait "ylipuhuttua". Kai tää nyt kannattaa fläshätä sitten ku tässä on tuo 115% maksimi poweri oletuksena. Korttina siis Gainwardin 2080ti phoenix golden sample. Jäähy tässä on vakio ilmajäähy mutta sen verran hyvä että power targettiin hakkaa koko ajan, tätä ei saa kuumenemaan vaikka kuinka kuormittaisi ja vaikka tuuletin pysyy hiljaisena. Että jos vaikka johonki 120-130% tienoille saisi tuon power targetin niin ois varmaan ihan ok vielä ilman jäähyn vaihtoa.

Eniten huolettaa vaan tuo miten tuuletinprofiilit sitten toimii biosin vaihdon jälkeen.

Eli mikä bios, miten, mistä?

edit eli ilmeisesti tämä:
OneDrive

Ja mikä se komento olikaan?
Täältä se galaxy 380w ja sitten uusin nvflash:
https://www.overclock.net/forum/69-...ti-owner-s-club.html#/topics/1706276?page=251

Kannattaa tuo pätkä kattoa varuiksi -->



Lyhyesti:

Varmuuskopioi orkkis bios gpu z:lla
Biosnimi.rom nvflash kansioon
Cmd auki adminina
Sitte nvflash kansioon komentorivillä.
Nvflash64 -6 biosnimi.rom
Sitten vaan y:tä ja enteriä kunnes tulee succesfully
Poista vanhat ajurit
Asenna uudet ajurit
Thats it :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
669
Täältä se galaxy 380w ja sitten uusin nvflash:
https://www.overclock.net/forum/69-...ti-owner-s-club.html#/topics/1706276?page=251

Kannattaa pari youtube pätkää kattoa varuiksi.

Lyhyesti:

Biosnimi.rom nvflash kansioon
Cmd auki adminina
Sitte nvflash kansioon komentorivillä.
Nvflash64 -6 biosnimi.rom
Sitten vaan y:tä ja enteriä kunnes tulee succesfully
Poista vanhat ajurit
Asenna uudet ajurit
Thats it :)
No siinä aika hyvin pähkinänkuoressa. Mäkin tein ton ekaa kertaa ikinä tossa vastikään ja helppo homma oli :tup:
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 237
Ennen Flashia kannattaa ottaa orkkisbios talteen.:tup: Tosin ei taida toistaiseksi olla niin justiinsa kun muistipiirejä on vain yhtä valmistajaa.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 024
Kiitoksia. Alkaa kulkea!

I scored 26 407 in Fire Strike

Ja vieläkään ei olla lähelläkään lämpöthrottlausta, tuulettimet pysyy 35-38% tienoilla ja nousee tonne 72 asteeseen pahimmillaan fire strikessä.




Pitää ajella muita testejä vielä toki.

Time spy extremeenkin tuli vähän lisää hönkää
I scored 6 185 in Time Spy Extreme

Ai niin... Result :D

Ja vielä Tomb Raider testi kaikki täysillä 4k ilman AA:ta:

Tää alkaa olla oikeasti pelattavissa maksimidetaileilla 4k:lla. Todella pitkiä jaksoja pyörii pelattaessa 60 fps lukossa. Kortti tosin lämpenee Tomb Raideria pelattaessa pahimmillaan 81 asteeseen (tämä lienee vielä ok kun normaali lämpötila throttlauslukema on 84 astetta ja sen saa säädettyä 88 asteeseen) ja alkaa puhisemaan jo suht miehekkäästi. Kuitenkin kuulokkeet päässä pelatessa meteli ei pääse kuuluviin mutta kun kuulokkeet ottaa pois päästä niin melkonen hurina käy :)


edit: vielä prossustakin löysät pois että saadaan vähän lisää tuloksia:

I scored 6 232 in Time Spy Extreme

I scored 26 620 in Fire Strike

Tuskin pääsen näillä jäähdytysvehkeillä enää merkittävästi parempiin tuloksiin.
CPU max 81c ja gpu max 79c näitä testejä ajettaessa.

EDIT: Mitä?!?!
Mulla on maailman paras tulos i5 8600k + rtx2080ti yhdistelmällä?

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Kiitoksia. Alkaa kulkea!

I scored 26 407 in Fire Strike

Ja vieläkään ei olla lähelläkään lämpöthrottlausta, tuulettimet pysyy 35-38% tienoilla ja nousee tonne 72 asteeseen pahimmillaan fire strikessä.




Pitää ajella muita testejä vielä toki.

Time spy extremeenkin tuli vähän lisää hönkää
I scored 6 185 in Time Spy Extreme

Ai niin... Result :D

Ja vielä Tomb Raider testi kaikki täysillä 4k ilman AA:ta:

Tää alkaa olla oikeasti pelattavissa maksimidetaileilla 4k:lla. Todella pitkiä jaksoja pyörii pelattaessa 60 fps lukossa. Kortti tosin lämpenee Tomb Raideria pelattaessa pahimmillaan 81 asteeseen (tämä lienee vielä ok kun normaali lämpötila throttlauslukema on 84 astetta ja sen saa säädettyä 88 asteeseen) ja alkaa puhisemaan jo suht miehekkäästi. Kuitenkin kuulokkeet päässä pelatessa meteli ei pääse kuuluviin mutta kun kuulokkeet ottaa pois päästä niin melkonen hurina käy :)


edit: vielä prossustakin löysät pois että saadaan vähän lisää tuloksia:

I scored 6 232 in Time Spy Extreme

I scored 26 620 in Fire Strike

Tuskin pääsen näillä jäähdytysvehkeillä enää merkittävästi parempiin tuloksiin.
CPU max 81c ja gpu max 79c näitä testejä ajettaessa.

EDIT: Mitä?!?!
Mulla on maailman paras tulos i5 8600k + rtx2080ti yhdistelmällä?

Hienoa että kulkee. Onneks en tuu pilamaa sun ykkös paikkaa, meinaa en sittenkää laita i5 8600k prossua 2080tiitin kaveriksi ;)
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 024
No ei kai sitä nyt vähempiin coreihin päin kannatakaan. 3rd gen Raitseni seuraavaksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
598
Ensimmäiset nopeat kellotus kokeilut Gigabyte RTX 2070 Windforcella.
1840 Mhz (+220) GPU boost jolloin antoi 2055Mhz lukemia Time Spyssä ja BO4.
Eilen testasin kellotusta Afterburner betan auto oc toiminnolla ja niin vaan usean ajon lopputuloksena oli aina sama max 2055Mhz boost arvo, johon olin manuaalikellotuksella päätynyt.
Eli omalla kohdalla kannattaa mennä tuolla autokellotuksen "curve":lla kun se säätää kellot kohdalleen joka jännitestepille ja maximit on kuitenkin samat kuin staattisella manuaaliarvolla kellotettuna.

Gigabyten oma kellotussofta pääsi samalla varhaiseläkkeelle.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
Kukaan saanu Proshopista vielä Armoriaan? Luki viime viikolla tilatessa että "omassa varastossa 26.10", nyt lukee "tilaustuote, toimituspäivää ei voi varmistaa". :dead:
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
540
Kukaan saanu Proshopista vielä Armoriaan? Luki viime viikolla tilatessa että "omassa varastossa 26.10", nyt lukee "tilaustuote, toimituspäivää ei voi varmistaa". :dead:
Itse olin ”ekassa” aallossa ja sain kortin maanantaina. Myös työkaverini sai kortin maanantaina joka kerkesi tohon ensimmäiseen erään.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
17.10 pistetty tilaukset iltapäivällä.
Hmm.. Ite tilasin vuorokautta myöhemmin, katotaan nyt sitten milloin on oma kortti näpeissä..
Ilmeisesti menee vielä tovi koska tilaus on edelleen "käsittelyssä" mitä se on ollu alusta asti.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
669
Nonni, sehän tuli nopiaa. Laitatko heti toisen kaveriksi ennen blokin asennusta? :)
Teen alkuun single card testauksia tällä. Huomenna saatte jo ehkä ekat NVLink vedot. Blokin asennus saa vielä pienen hetken odottaa :)

Ja perhana hyvin kulkee! Ilmalla 2100mhz pinnassa ja +1000 muisteille. Alkaa sekoilemaan kyllä vähän kun lämmöt nousee ja kellot laskee eli ei tyystin vakaa. Vedellä ja 380W biosilla vois kulkeekin :D Tosta pykälä alempana vaikuttais pikasesti olevan ilmallakin täysin vakaa.

Noh NVLink kanssa tietty huonompi kortti asettaa rajat, mutta eipähän tosiaan vaikuta olevan ainakaan edellistä heikompi :tup:
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
20
Voe elämä, nyt ilmottavat, että 2070 tulee saataville vasta 17.11 :eek:
Pitäsköhän tilaus peruuttaa ja kokeilla onnea toisesta kaupasta :btooth:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
598
Voe elämä, nyt ilmottavat, että 2070 tulee saataville vasta 17.11 :eek:
Pitäsköhän tilaus peruuttaa ja kokeilla onnea toisesta kaupasta :btooth:
Jos viime viikolla tilattu, niin sen jälkeen hinnat noussut ja saatavuus heikentynyt. Voi olla vaikea saada muualtakaan nopeasti jos ei maksa kalliimpaa hintaa.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
523
Voe elämä, nyt ilmottavat, että 2070 tulee saataville vasta 17.11 :eek:
Pitäsköhän tilaus peruuttaa ja kokeilla onnea toisesta kaupasta :btooth:
Aamulla oli multitronicilla vielä jokunen armor 2070 varastossa. Näyttäs olevan tila nyt toimitettu.
Josko siellä olis vielä varastoa :)
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
580
Löytyykö mistään myynnistä hyvällä coolerilla RTX 2080 ti mallia? Kaveril on ollut täs 2 kk Jimmsillä tilaus odottamassa eikä vieläkään ole näkynyt MSI Gaming x Triota. Suomesta katottu kaikki kaupat, onkohan Saksassa missään myynnissä?
Yllätyin kun 13.10 tilasin dustinista palitin kortin ja tänään tuli ilmoitus, että kortti lähtenyt. Tällä hetkellä ei ole varastossa, mutta ehkä sieltä saisi nopeammin. Rahat lähtee tililtä vasta sitten kun kortti on lähtenyt matkaan. Techpowerupissa on vertailua.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Onneksi muuten yli 2 vko lomalla tässä vielä. Uutta serriä ja RDR2 julkaisu keskiyöllä, life is good :cigar:
Tätä juuri naureskelin itsekseni, että porukka ostaa RTX:ää, ja pelaa kuitenkin konsolipeliä (itse mukaan luettuna). RTX off 30 fps. :D

Ei siinä, on tätä RTX:ää lämmitelty pelikäytössä jo jotain sata tuntia, joten hyvä välillä pelata konsolillakin. :geek:
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
14
Sain juuri tilaamani rtx 2080 ti founders editionin ja lämmöt ilman ylikelloja about 80c peleissä mutta kun nostan power ja temp targetin ja laitan kellot niin 87c peleissä. Siis nämähän on huonommat lämmöt kuin edellisessä nvidian coolerissa että mitä?
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
215
Sain juuri tilaamani rtx 2080 ti founders editionin ja lämmöt ilman ylikelloja about 80c peleissä mutta kun nostan power ja temp targetin ja laitan kellot niin 87c peleissä. Siis nämähän on huonommat lämmöt kuin edellisessä nvidian coolerissa että mitä?
Tuuletinprofiilia rassaamaan.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
669
Vai että "pojan hämppymieslelu". Ei aikuisella miehellä ole mitään hävettävää parissa pienessä hämähäkkimieslelussa ;)
Noh, no niin no :shy:

Tätä juuri naureskelin itsekseni, että porukka ostaa RTX:ää, ja pelaa kuitenkin konsolipeliä (itse mukaan luettuna). RTX off 30 fps. :D

Ei siinä, on tätä RTX:ää lämmitelty pelikäytössä jo jotain sata tuntia, joten hyvä välillä pelata konsolillakin. :geek:
Haha, no juu näinpä! Mutta kun ei ole vaihtoehtoa niin ei ole vaihtoehtoa :btooth: Itse ehtinyt vasta uusimman Tomb Raiderin kahlaamaan läpi.

Sain juuri tilaamani rtx 2080 ti founders editionin ja lämmöt ilman ylikelloja about 80c peleissä mutta kun nostan power ja temp targetin ja laitan kellot niin 87c peleissä. Siis nämähän on huonommat lämmöt kuin edellisessä nvidian coolerissa että mitä?
Eipä se FE jäähy paras mahdollinen ole, mutta ei aivan susikaan. Vakiotuuletinprofiili vaan on aivan onneton (hiljaisuutta suosiva) ja sitä kannattaa tuunata. Kyllä nämä nyt paremmin futaa kuin blowerit ja se on aivan vissi juttu. Kokemuksia on molemmista. Esim. 1080Ti blowerilla power target tapissa oli aivan mahdoton yhtälö ja throttlaus varmaa, ellei halunnut kuunnella suihkukoneen turbiinia muistuttavaa mökää :darra:
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 834
Viestejä
4 204 027
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom