NVIDIA GeForce RTX 2070 Super / 2080 / 2080 Super / 2080 Ti -ketju (TU102, TU104)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Huomenna pitäisi tulla MSI 2080 trio jimssiltä. Pitääkö olla huolissaan powerin riittävyydestä? 550W Seasonic Gold pyörittää tällä hetkellä Intelin 6600k(kellotettu 4.4Ghz), Asuksen 970, pari SSD ja 1 normikovoa....

Kunhan huomioit, että Trio vaatii 2x8 pin liittimet. Allekirjoittanut joutui etsimään yhden 8-pin liittimen lisää. ;)
 


Aika kovan eron vetää RTX2080 (4k DLSS) vs 1080Ti (4k TAA) = n. 60% nopeampi.

Hinnat on kyllä niin suolaset, että ennakkotilaukset peruttu ja katsellaan rauhassa mitä tapahtuu.
 
uossa Wolfenstein-benchmarkissa ei käsittääkseni ole käytössä mitään NVidia-spesifistä tekniikkaa tai Turing-optimointia? Pikemminkin päinvastoin:

Kuten jo moneen kertaan olen sanonut ja moni muukin sanonut niin Wolfenstein II on FP16 tuki joka löytyy RTX:stä ja Vegasta. Sama tuki löytyy myös FarCry 5:stä mutta siinä kyseisestä ominaisuudesta ei ole lähellekkään niin suurta hyötyä kuin Wolfensteinissa.

Steve tuossa videon lopussa summaa omatkin ajatukset tästä julkaisusta aika hyvin:

Kyllä itsellä aika pitkälti samat fiilikset että tämä on rahat pois tuolta herrarodulta ennen uusien korttien julkaisua.
Josta päästään toiseen mielenkiintoiseen asiaan. Videolla Steve pohtii että joutuuko nvidia katselemaan simsungin suuntaan seuraavien korttien kanssa koska TSMC:llä on tunkua ja AMD ilmeisesti saanut 7nm etuajooikeuden koska lähtenyt aikaisessa vaiheessa 7nm kelkkaan.
Ilmeisesti Turing piti olla simsungin 10nm prosessilla valmistettu mutta prosessi ei ilmeisesti valmistunut ajallaan.
 
Huomenna pitäisi tulla MSI 2080 trio jimssiltä. Pitääkö olla huolissaan powerin riittävyydestä? 550W Seasonic Gold pyörittää tällä hetkellä Intelin 6600k(kellotettu 4.4Ghz), Asuksen 970, pari SSD ja 1 normikovoa....

Itse olisin enemmän huolissani prossusi riittävyydestä. Itellä oli 1070ti:n kanssa 6600k pullonkaulana jo pahasti. Huikea ero kun päivitti 8600k:hon.. :eek:
 
Itse olisin enemmän huolissani prossusi riittävyydestä. Itellä oli 1070ti:n kanssa 6600k pullonkaulana jo pahasti. Huikea ero kun päivitti 8600k:hon.. :eek:
Aijai. Minulla on 1070ti tulossa ja löytyy vain 4gen i7. Missä peleissä tehdyt huomiot johti tähän johtopäätökseen? Sama testi toiminee kai 2080 ostajille.
 
Aijai. Minulla on 1070ti tulossa ja löytyy vain 4gen i7. Missä peleissä tehdyt huomiot johti tähän johtopäätökseen? Sama testi toiminee kai 2080 ostajille.

Vanhat osat: 6600k@4,5 16gb 2113mhz
Uudet: 8600k@4,7 16gb 3200mhz

1080p/144hz

Pubgi ennen 80-120 seilailua, nyt natiivi 142-144hz

Far Cry 5, ennen 80-120 seilailua, nyt 100-130 seilailua

Synteettisissä esim. Time spy 6300->6700 kokonaispisteet

Nämähän täysin omia subjektiivisia kokemuksia siis, ei framen tarkkuudella olevaa faktaa.:rolleyes:
 
Tässä kun näitä revikoita on päivä jo makusteltu, niin vahvistuu se käsitys, että tuhnuhan tästä tuli. Kannattaa skipata nämä ja odotella seuraavan polven kortteja.

Steve tuossa videon lopussa summaa omatkin ajatukset tästä julkaisusta aika hyvin:


I am very disappointed sanottiin joskus Asvalttisoturit-leffassa... taas sormi lähenee tilauksen cancelointinappia.
 
Täällä peruuta-nappi jäi painamatta siksi, että olen päivittämässä 1070-kortista sellaiseen, joka jaksaa pyörittää 3440x1440 resoa hyvin. Vaihtoehtoina on siis omalla budjetilla 1080Ti tai 2080. Hintojen ollessa kohtuulisen lähellä toisiaan päädyin uudempaan. Odotettavissa toki on, ettei kortti näillä näkymin säilytä arvoaan yhtä hyvin kuin Pascal, mutta olen itse sen verran huono luopumaan vanhoista osista, että en anna tälle kamalasti painoarvoa hankintaa tehdessäni.
 
DigitalFoundryn videon perusteella DLSS vaikuttaa kyllä jytkyltä.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Tuli tänä aamuna tilattua Gigabyten 2080 Gaming -malli mikä lähti matkaan pari tuntia tilaamisen jälkeen. (Yllätti!)

Tässä on jokunen vuosi tullut jo ajeltua 960 Strixillä silmäkulmat nykien, eikä tuo vanhempi Pascalin arkkitehtuuri tuntunut enää tässä vaiheessa järkevältä ostokselta. Ennemmin uudempaa, kun hintaeroa vs uusi 1080ti on se satku +. Käytetyt 1080ti:tkin on mielestäni hintapyynniltään käytetyiksi korteiksi kohtuuttomia niin eihän tää ollu vaikea valinta. >GTX 1070-omistajana todennäköisimmin skippaisin tämän sukupolven. En kuulu "Enthusiast" poppoohon niin 2080Ti on ainakin miun mieleen hintansa puolesta aivan liikaa.

Nähtäväksi nyt jää että tuliko tässä joku satanen takkiin suorituskyvyssä vs. 1080ti:n hankkiminen ja miten hinnat ehkä putoaa.

Sormet kyllä syyhyää rankasti kun kyseessä ensimmäinen tehokkaampi kuin keskitason näytönohjain mitä on tullut ostettua :D

Edit: ennenaikainen viestin lähetyslaukeaminen
 
Viimeksi muokattu:
Vanhat osat: 6600k@4,5 16gb 2113mhz
Uudet: 8600k@4,7 16gb 3200mhz

1080p/144hz

Pubgi ennen 80-120 seilailua, nyt natiivi 142-144hz

Far Cry 5, ennen 80-120 seilailua, nyt 100-130 seilailua

Synteettisissä esim. Time spy 6300->6700 kokonaispisteet

Nämähän täysin omia subjektiivisia kokemuksia siis, ei framen tarkkuudella olevaa faktaa.:rolleyes:


Tuo prossu tosiaan vaikuttaa siinä vaiheessa, kun lphdetäön hakemaan isompia FPS lukemia. 60-100 FPS pelailuun riittää aivan mainiosti vielä omakin i7 4790k. Itse vaihdan prossun varmaan siinä vaiheessa, kun tuo ei enää jaksa pyörittää pelejä 60 FPS. Toki joku Ryzen kokoonpano houkuttelisi, joten saatan kuitenkin "sortua" jo ensi vuoden aikana Ryzölä alustaan.
 
En muista tuollaista kuulleeni ja jos sanoivat niin niin puhuivat pötyä. DLSS käyttää TAA:n tapaan edellisiä frameja, mutta samalla kun se skaalaa kuvaa isommaksi ja arpoo sinne yksityiskohtia se siivoaa niitä haamukuvia

Katso kohdasta 6:00 eteenpäin.

Oli niin tai näin, niin DLSS poistaa TAA:n ghisting ongelmat.
 


Usea pelintekijä on ilmoittanut tukevansa DLSS:ää mutta onko yksikään snaonut koska aikoo sen tehdä?
 
Katso kohdasta 6:00 eteenpäin.

Oli niin tai näin, niin DLSS poistaa TAA:n ghisting ongelmat.
Tuossa ei ihan suoraan sanota, että edellista framea ei käytetä ollenkaan.

"it's not projecting the previous frame into the current one, but just kind of inferring"

En ihan ole kärryillä miten homma toimii, mutta se, että scenen ensimmäistä framea ei voida käsitellä DLSS:llä viittaa mielestäni siihen, että vaaditaan se edellinen frame jotta DLSS toimii.
 
Kertoo jotain korttien saatavuudesta, että Verkkiksellä sanotaan seuraavaa 20-sarjalaisista:

"Tuote on ennakkotilaustuote. Saatavuustiedot näkyvät julkaisun jälkeen."

Julkaisua odotellessa :kippis:
 
Kertoo jotain korttien saatavuudesta, että Verkkiksellä sanotaan seuraavaa 20-sarjalaisista:

"Tuote on ennakkotilaustuote. Saatavuustiedot näkyvät julkaisun jälkeen."

Julkaisua odotellessa :kippis:
Kysyin tänään verkkikseltä miten ne saisivat noita kortteja nii vastaus oli


"Valitettavasti saatavuus on avoinna, eikä toimitusajasta tällä hetkellä ole tietoa.
Arviot perustuvat tavarantoimittajalta saatuun tietoon ja päivittyvät koko ajan."
 


Usea pelintekijä on ilmoittanut tukevansa DLSS:ää mutta onko yksikään snaonut koska aikoo sen tehdä?


Siis tuo DLSS on nvidian puolelta experiencen kautta tuleva päivitys. Eli pelintekijät eivät sitä tuo saataville vaan nvidia, toki saattaa se vaatia yhden valinta täpän peliinkin minkä nyt luulisi olevan triviaalia jopa kaikista paskimmalle pelintekijällekkin.
 
Siis tuo DLSS on nvidian puolelta experiencen kautta tuleva päivitys. Eli pelintekijät eivät sitä tuo saataville vaan nvidia, toki saattaa se vaatia yhden valinta täpän peliinkin minkä nyt luulisi olevan triviaalia jopa kaikista paskimmalle pelintekijällekkin.
Oisko tälle jotain vahvistusta?

Tuosta kun saa vähän eri kuvan, tosin viimeinen lause jättää kyllä asian vähän epäselväksi.

"Fortunately, GFE is not required for NGX features to work, and all the necessary NGX files will be available via the standard Game Ready drivers, though it's not clear how often DNNs for particular games would be updated."

The NVIDIA Turing GPU Architecture Deep Dive: Prelude to GeForce RTX
 
Siis tuo DLSS on nvidian puolelta experiencen kautta tuleva päivitys. Eli pelintekijät eivät sitä tuo saataville vaan nvidia, toki saattaa se vaatia yhden valinta täpän peliinkin minkä nyt luulisi olevan triviaalia jopa kaikista paskimmalle pelintekijällekkin.

Tosiaan DLSS on post-prosessing teknologia, mutta nyt alkuun varsinki, pelien pitää "streamata" dataa Nvidian konesalille, että deep learning saadaan kunnolla käyntiin. Ei se ihan "switch on" ole kuitenkaan :)

Kiinnostuneille lisää nvidian developer portalissa. Tässä myös vähän vastauksia: DLSS: What Does It Mean for Game Developers? - NVIDIA Developer News Center
 
Aika paljon saa kyllä taskussa poltella, että 1080ti:n vaihtais uuteen näillä hinnoilla, ja varsinkin näytöillä.
 
Tosiaan DLSS on post-prosessing teknologia, mutta nyt alkuun varsinki, pelien pitää "streamata" dataa Nvidian konesalille, että deep learning saadaan kunnolla käyntiin. Ei se ihan "switch on" ole kuitenkaan :)

Kiinnostuneille lisää nvidian developer portalissa. Tässä myös vähän vastauksia: DLSS: What Does It Mean for Game Developers? - NVIDIA Developer News Center
Ei sinne mitään "striimata" vaan pelinkehittäjä antaa pelin NVIDIAlle joka renderöi sitä 64xSSAA päällä x kertaa ja sen perusteella opettelee miltä sen pitäisi näyttää. Tuosta tehdään tietopaketti mikä jaetaan ajureiden/gfe:n kautta koneille. Ainut tapa millä se voisi teoriassa parantua on että sitä ajettaisiin jatkuvasti lisää ja lisää ja lisää joka peliä eikä se koneaika ilmaista NVIDIAllekaan ole
 
Ei sinne mitään "striimata" vaan pelinkehittäjä antaa pelin NVIDIAlle joka renderöi sitä 64xSSAA päällä x kertaa ja sen perusteella opettelee miltä sen pitäisi näyttää. Tuosta tehdään tietopaketti mikä jaetaan ajureiden/gfe:n kautta koneille. Ainut tapa millä se voisi teoriassa parantua on että sitä ajettaisiin jatkuvasti lisää ja lisää ja lisää joka peliä eikä se koneaika ilmaista NVIDIAllekaan ole


Kyllä minä uskon, että sinne myös jatkuvasti (ei massivisesti tietenkään) dataa viedään ngx api:n kautta. Mutta tämäkin mutuilua. Pitänee lukaista se sdk läpi paremmin, kun tulee julkiseksi.
 
Kyllä minä uskon, että sinne myös jatkuvasti (ei massivisesti tietenkään) dataa viedään ngx api:n kautta. Mutta tämäkin mutuilua. Pitänee lukaista se sdk läpi paremmin, kun tulee julkiseksi.
Missä kohtaa ajattelit että se näyttis renderöi siellä kotikoneella niitä kuvia 64xSSAA:lla omin päiten että olisi jotain dataa mitä lähettää? Koko homma perustuu nimenomaan 64xSSAA:han ja tiettyihin resoluutioihin. Esim FFXV:ssä renderöidään 1440p ja skaalataan 4K ja sitä varten NVIDIAlla on renderöity 4K:ta 64xSSAA:lla ja opeteltu niitä "perustotuuksia" niistä. Ei siihen datasettiin voi lisätä mitään random asetuksilla ja resoluutioilla käyttäjien pelaamaa dataa.
 
Missä kohtaa ajattelit että se näyttis renderöi siellä kotikoneella niitä kuvia 64xSSAA:lla omin päiten että olisi jotain dataa mitä lähettää? Koko homma perustuu nimenomaan 64xSSAA:han ja tiettyihin resoluutioihin. Esim FFXV:ssä renderöidään 1440p ja skaalataan 4K ja sitä varten NVIDIAlla on renderöity 4K:ta 64xSSAA:lla ja opeteltu niitä "perustotuuksia" niistä. Ei siihen datasettiin voi lisätä mitään random asetuksilla ja resoluutioilla käyttäjien pelaamaa dataa.

Lähinmä sitä ajattelin, että on aika vanhanaikaista lähetellä dataaa "pakettina" joka buildin välillä nvidialle rendattavaksi, kun nykypäivänä osa peleistä saa myös uutta graaffista sisältöä pahimmillaan viikon välein. Tämän vuoksi jatkuva stream rajapintojen kautta esimerkiksi eri objekteista uudelleen laskettavaksi olisi hitusen parempi ratkaisu.
 
Kunhan huomioit, että Trio vaatii 2x8 pin liittimet. Allekirjoittanut joutui etsimään yhden 8-pin liittimen lisää. ;)

Löytyi 2kpl toimitettu virtalähteen mukana.
Itse olisin enemmän huolissani prossusi riittävyydestä. Itellä oli 1070ti:n kanssa 6600k pullonkaulana jo pahasti. Huikea ero kun päivitti 8600k:hon.. :eek:

Olen vähän vasemmalla silmällä katsellut jos 7700k tulis käytettynä myyntiin. Resona on 1440p, niin ehkä se vaatii prossulta vähän vähemmän...
 
Aika paljon saa kyllä taskussa poltella, että 1080ti:n vaihtais uuteen näillä hinnoilla, ja varsinkin näytöillä.
Jep, ei varmasti järkeä lähteä 1080Ti:stä päivittämään. Vanhempien korttien omistajilla tilanne onkin sitten monimutkaisempi. Itellä pitäisi vähitellen pistää R9 290 kiertoon kun ei oikein potku riitä VR:ään mutta ei kauheasti tee mieli jo 1,5 vanhaa 1080-sarjalaista ostaa jotka nekin ovat ylihintaisia. Voi olla että hinnasta huolimatta tulee tilattua 2080Ti kunhan valikoima ja saatavuus paranee.
 
Jep, ei varmasti järkeä lähteä 1080Ti:stä päivittämään. Vanhempien korttien omistajilla tilanne onkin sitten monimutkaisempi. Itellä pitäisi vähitellen pistää R9 290 kiertoon kun ei oikein potku riitä VR:ään mutta ei kauheasti tee mieli jo 1,5 vanhaa 1080-sarjalaista ostaa jotka nekin ovat ylihintaisia. Voi olla että hinnasta huolimatta tulee tilattua 2080Ti kunhan valikoima ja saatavuus paranee.
Sanoisin et jos pelaa 1080p niin aika turha lähtä päivittämää edes gtx 1080.
Ite aattelin odotella noita 2070 ja ostaa semmosen, mut sitte sain käytettynä halvalla 1080 ni oli pakko ostaa semonen kun on huhuttu, että noi 2070 olis about saman tehosia kun nämä.. Joten turha odotella sitä 2kk.
 
Usea pelintekijä on ilmoittanut tukevansa DLSS:ää mutta onko yksikään snaonut koska aikoo sen tehdä?

Eiköhän tuohon implementaatioon mene 0,5-2 vuotta. (Jos massat edes lähtevät mukaan.) Käytönotoista puheen ollen hyvä että DirectX 12:sta ollaan tukemassa kunnolla, puhumattakaan yhden vendorin omista teknologioista.
 
Oho tämäpä positiivista, näitä on yleensä saanut hetken odotella. Ellei 2080Ti menisi full cover blokille, niin olisin ehdottomasti hybridin napannut. Noissa Sea Hawkeissa on tosin kyllä aina ollut suolaa ihan riittävästi :dead: 2080Ti kustantaa näemmä 1490 euroa, huhhuh...

Silti ainoa oikea valinta, ei tarvi miettiä takuuasioita yms. Kauankohan lie menee että 2080ti tulee Sea Hawk EK:na ulos.

MSI Global
 
UPSikuski teki yllätyshyökkäyksen ovelle, kun "ei ollut puhelinnumeroa tiedossa". :rolleyes: Onneksi olin vielä paikalla, pääsee viikonloppuna leikkimään :geek::

2080_ref.jpg
 
Tuo perusmalli on kyllä nätimpi kuin mikään yyperdyyper muoviritilöity kopteri :)
 
Jimssi päivitti 2080ti msi trion saatavuuden.. 16kpl 9.10... Eli joulukuu ei vissii kauheesti heittäny omista arvioista oman tilaukse kohdalta. Taitaa lyödä cancel nyt itelläki päälle.
 
Kahden 8pin kanssa kortti saa 375W. Luulis sen riittävän jo aika moneen käyttöön, joten ei ihme että ylimääräisillä liittimillä ei saada enää etua.

Guru3D:n mukaan Asus RTX 2080 Ti Strix vie 275 wattia täydessä rasituksessa, MSI:n Gaming Trio 315 wattia. Mikäköhän tuossa MSI:n kortissa kuluttaa niin paljon? Kuten joku täällä mainitsi, että rt- ja tensor-ytimet ovat toistaiseksi tyhjän panttina ja MSI:n lisävirtaliitin on niitä varten. Mutta esim. Asuksen kortti tuskin tarvitsisi edes lisää virtaa, kun nytkin jää 100 wattia varalle. Mielenkiintoista :think:
 
Onkohan noin että 2080 Ti näytönohjainten toimitukset alkaa kaikilla vasta 27.9, kuten @Jimm's sivuillaan ilmoittaa.:bored:
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan noin että 2080 Ti näytönohjainten toimitukset alkaa kaikilla vasta 27.9, kuten @Jimm's sivuillaan ilmoittaa.:bored:
Proshopilla oli jotain blower mallia eilen saatavilla. Se onkin ainoa Ti mikä tullut vastaan ja ihan paljon olen kauppojen tarjontaa tässä plärännyt.

Tuostahan oli uutisia että NVidia lykkää julkkaria viikolla eli pitää paikkaansa.
Jostain luin, että tarkoitti lähinnä FE mallien toimitusaikataulua. Voin olla väärässäkin.


edit: Tämä malli siis kyseessä ja nytkin saatavilla selvästi ennen 27. päivää ainakin tanskalaisille, kun tuo Proshop siellä sijaitsee. Mitään kieltoa ei siis taida olla näiden Ti mallien myynnille ennen 27. päivää. Saatavuus vain huono.

ASUS GeForce RTX 2080 Ti Turbo - 11GB GDDR6 RAM - Näytönohjaimet
 
Onhan se hieno, harmi vain että siili on huono ja ilmanpoistokanavia on turhan vähän (esim takana on umpilevy jne). Puhumattakaan mallin turhuudesta hintaan ja 1080 Ti:hin verrattuna. :kahvi:

Näinhän se menee, ainut plussa ulkonäkö. Olisivat tosin voineet customversioiden näköön hiuka panostaa. Näistä avaruusmuovi-lookista ei oikein kuvastu HighEnd näytönohjain.
 
Jos joku sattuu bongaamaan 2080 tai 2080 Ti testejä, missä olisi käytetty NVLinkkiä, niin voi laittaa linkkiä :) Olisi mielenkiintoista tietää, että onko tuohon tullut mitään parannusta, koska kaistaa korttien välillä pitäisi olla käytettävissä aivan eri mittakaavassa, kuin niillä vanhoilla silloilla. Onko siitä sitten mitään hyötyä käytännössä, niin se on tietenkin toinen asia.

Tuossa jotain yleistä höpinää aiheeseen liittyen, mutta mitään varsinaisia testejä en ole vielä missään nähnyt.

The Nvidia RTX 2080’s NVLink is not SLI… it’s a “bigger, badder link”

Kävin oman MSI 2080 Ti Gaming X Trio kortin kohdalla painamassa "Peruuta tilaus" nappulaa. 980 Ti SLI:stä oli aika helppo päivittää ensin yhteen 1080 Ti korttiin, kun yhdellä 1080 Ti kortilla sai peleissä käytännössä saman tehon mitä kahdella 980 Ti kortilla.

Nyt tuo tehonlisäys oli kuitenkin sen verran maltillinen (joskaan ei huono), että kaksi 1080 Ti korttia hakkaa kuitenkin yhden 2080 Ti kortin peleissä, jotka tulevat SLI:tä.

Käytännössä pitäisi siis lyödä yli 3000 euroa tiskiin, että saisi jotain iloa tässä kohtaa näistä uusista korteista ja se on vähän liikaa tässä kohtaa :) Kyllä pari tuollaista MSI 2080 Ti Seahawk X korttia vähän himottais, mutta nyt on pakko vielä odottaa hetki ennen seuraavaa päivitystä.
 
Viimeksi muokattu:
”Kävin oman MSI 2080 Ti Gaming X Trio kortin kohdalla painamassa "Peruuta tilaus" nappulaa. 980 Ti SLI:stä oli aika helppo päivittää ensin yhteen 1080 Ti korttiin, kun yhdellä 1080 Ti kortilla sai peleissä käytännössä saman tehon mitä kahdella 980 Ti kortilla.

Nyt tuo tehonlisäys oli kuitenkin sen verran maltillinen (joskaan ei huono), että kaksi 1080 Ti korttia hakkaa kuitenkin yhden 2080 Ti kortin peleissä, jotka tulevat SLI:tä”

Myin pari 1080Ti ja fantasiana oli korvata SLI yhdellä 2080Ti:llä eli samaan tapaan kuin viimejulkaisussa, mutta sen puolesta tuhnu tuli ja kaupan päälle saa muutamalla sadalla ominaisuuksia joita ei vielä pääse käyttämään.

Kiinnostais myös testit jossa 1080Ti SLI vs. 2080Ti.

Tosin parempi olis tehdä konkurssi ja laittaa toinen 2080Ti tilaukseen mikäli näyttöäkin kiihottais vaihtaa. Eihän yhdellä tuhnukortilla saa kuin vajavaiset diashowt korkeammilla resoilla :rofl:

...malttaa nyt..
 
Eiköhän tuohon implementaatioon mene 0,5-2 vuotta. (Jos massat edes lähtevät mukaan.) Käytönotoista puheen ollen hyvä että DirectX 12:sta ollaan tukemassa kunnolla, puhumattakaan yhden vendorin omista teknologioista.

En kyllä usko, että DLSS:n kohdalla noin pitkistä ajoista on kyse. Eihän develooerin tarvi tehdä muuta, kun lähettää peli NVIDIA:n superkoneen käsiteltäväksi.
 
Onhan se hieno, harmi vain että siili on huono ja ilmanpoistokanavia on turhan vähän (esim takana on umpilevy jne). Puhumattakaan mallin turhuudesta hintaan ja 1080 Ti:hin verrattuna. :kahvi:

Siili voisi olla korkeampikin, mutta en nyt huonoksi menisi sitä näkemieni testien perusteella haukkumaan (ahtaaseen koteloon en tätä refua kyllä olisi hankkinut, enkä myöskään Ti-versiona). Enkä ihan ymmärrä, miksi kortin päädyn umpinaisuus vaikuttaisi jäähdytykseen, kun jäähyn rivat ovat (kuten kaikissa näkemissäni customeissa tähän mennessä) korttiin nähden poikittain. Eli ilma puhaltuu emolevyn ja kotelon kylkipaneelin suuntaan, eikä päädyistä ulos. Kotelon etuilmanotosta tuleva ilmakin kilpistyisi heti ensimmäiseen jäähdytysripaan/kortin tuulettimen ilmavirtaan, vaikka pääty olisikin auki.

Tätähän voi tietysti joku customin hankkinut testata teippaamalla päädyn umpeen ja mittaamalla, muuttuvatko rasituslämpötilat. Veikkaan, että eivät.

edit: Refun backplaten alla on muuten reilusti lämpötyynyjä, joita ei esim. Asuksen paljon kalliimmasta kortista löydy. Periaatteessa jäähdytystä voisi siis tehostaa lisäämällä backplaten päälle metallia.
 
Viimeksi muokattu:
En kyllä usko, että DLSS:n kohdalla noin pitkistä ajoista on kyse. Eihän develooerin tarvi tehdä muuta, kun lähettää peli NVIDIA:n superkoneen käsiteltäväksi.
Vaatii myöskin pelienginen jossa TAA.

Muutenkin asia voi olla monimutkaisempi, koska esim BFV:hen ei ole ilmoitettu olevan tulossa DLSS-tukea, vaikka enginessä TAA onkin. Dice tekee BFV:n kehityksessä virallisesti yhteistyötä Nvidian kanssa, joten luulisi, että haluaisivat promota DLSS:n hyödyntämistä, jos sellainen olisi suunnitteilla (kuten tekevät säteenseurantatuen kohdalla). Toki voi olla, että DLSS-tuesta on suunnitelmia, mutta sitä ei ole vielä lyöty lukkoon, joten eivät asiasta vielä hiisku.

Joku koira haudattuna kyllä tuossa teknologiassa, jos ei Dice+Nvidia työstä peliin DLSS-tukea.
 
Vaatii myöskin pelienginen jossa TAA.

Muutenkin asia voi olla monimutkaisempi, koska esim BFV:hen ei ole ilmoitettu olevan tulossa DLSS-tukea, vaikka enginessä TAA onkin. Dice tekee BFV:n kehityksessä virallisesti yhteistyötä Nvidian kanssa, joten luulisi, että haluaisivat promota DLSS:n hyödyntämistä, jos sellainen olisi suunnitteilla (kuten tekevät säteenseurantatuen kohdalla). Toki voi olla, että DLSS-tuesta on suunnitelmia, mutta sitä ei ole vielä lyöty lukkoon, joten eivät asiasta vielä hiisku.

Joku koira haudattuna kyllä tuossa teknologiassa, jos ei Dice+Nvidia työstä peliin DLSS-tukea.

Jollain review-videolla kerrottiin että ray-tracing toimisi paljon paremmin/nopeammin kun DLSS:kin on käytössä joten kun bäfä tulee tukemaan ray tracingia, luulisi sen tukevan myös DLSS:ää. Tyhmäähän se ois olla tukematta.
 
Siili voisi olla korkeampikin, mutta en nyt huonoksi menisi sitä näkemieni testien perusteella haukkumaan (ahtaaseen koteloon en tätä refua kyllä olisi hankkinut, enkä myöskään Ti-versiona). Enkä ihan ymmärrä, miksi kortin päädyn umpinaisuus vaikuttaisi jäähdytykseen, kun jäähyn rivat ovat (kuten kaikissa näkemissäni customeissa tähän mennessä) korttiin nähden poikittain. Eli ilma puhaltuu emolevyn ja kotelon kylkipaneelin suuntaan, eikä päädyistä ulos. Kotelon etuilmanotosta tuleva ilmakin kilpistyisi heti ensimmäiseen jäähdytysripaan/kortin tuulettimen ilmavirtaan, vaikka pääty olisikin auki.

Tätähän voi tietysti joku customin hankkinut testata teippaamalla päädyn umpeen ja mittaamalla, muuttuvatko rasituslämpötilat. Veikkaan, että eivät.

edit: Refun backplaten alla on muuten reilusti lämpötyynyjä, joita ei esim. Asuksen paljon kalliimmasta kortista löydy. Periaatteessa jäähdytystä voisi siis tehostaa lisäämällä backplaten päälle metallia.
Jostain syystä NVIDIA on säästänyt siilen GPU:n kohdalla ja siinä kohtaa se on turhan ohut. En väitä että jäähy on huono, mutta kuitenkin. Ilmanpoistokanavien osalta en näe järkeä laittaa umpinaisen levyn kuin sen sijasta se olisi voinut jättää avoimeksi. Mitä nopeammin lämmin ilma pääsee siilestä pois, sitä parempi. On tämä silti erinomainen parannus edellisten sukupolvien Blower-paskeisiin.
 
Jollain review-videolla kerrottiin että ray-tracing toimisi paljon paremmin/nopeammin kun DLSS:kin on käytössä joten kun bäfä tulee tukemaan ray tracingia, luulisi sen tukevan myös DLSS:ää. Tyhmäähän se ois olla tukematta.
Ei taida olla väliä onko RT ON vai RT OFF, fps nousee kun resoluutiota pudotetaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 385
Viestejä
4 510 957
Jäsenet
74 359
Uusin jäsen
Sigma gooner

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom