NVIDIA GeForce GTX 1070 / 1080 -thread (Pascal GP104)

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
Niin mullakin. Yleensä pari kertaa lakkasi vastaamasta tai sitten vaan heitti no signaalia suoraan. Joko pari min työpöydällä olon jälkeen tai suoraan työpöytää ladatessa. Mutta mutta! Slotin vaihdolla tuo nyt tuntus heränneen eloon. En tiedä onko liian aikaista hehkuttaa, mutta tossa annoin jauhaa Heavenia puolisen tuntia ja siihen metroa tunti päälle, niin ei mitään ongelmaa. Tiedä sitten onko mulla käynyt joku ajurikämmi wintoosan uudistuksen kanssa ja lankku ei siitä pidä vai mitä lie. Pitää vielä koettaa vaihtaa tuo Seasonic takasin, mutta uskosin pelaavan nyt silläkin. Vastahan minä tämän emon aika tarkalleen kuus vuotta sitten ostin. :D

Pari päivää nyt kokeilla näin ja jos tuntus pelaavan, niin kelloa korttiin. Kiitoksia kaikille!
Itse en voi slottia vaihtaa, koska itx emo. Jimmsin huolto selvittää.
 

ile

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 276
Vieläkö evgan ykkössarjan sc ja ftw on niitä lämpöongelmia?
Ne voi joko korjata itse pyytämällä EVGAa lähettämään lämpötyynyt tai pistämällä itse kortti huoltoon, jolloin se vaihdetaan uuteen. Ongelma tosin koski viallisia VRM-palikoita, jotka on ajat sitten korjattu.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
603
Joo, meinasin että jos laitan uuden evgan tilaukseen niin siellä olisi jo valmiina asenettu lämpötyynyt.:vihellys:
 

ile

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 276
Joo, meinasin että jos laitan uuden evgan tilaukseen niin siellä olisi jo valmiina asenettu lämpötyynyt.:vihellys:
Aivan varmasti on. Ja tosiaan alkuperäinen virhe ei edes johtunut niistä niin ei siinä mitään ongelmaa tule olemaan :) On ne lämpötyynyt toki nice to have
 

ile

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 276
Onko kellään ollut ongelmaa, ettei tule signaalia näyttöön? Käytössä uudet Dell s2417dg ja 1080 strix. Tähän asti eli sen viikon pari kaikki on toiminut moitteetta, mutta nyt eilisestä lähtien ei konetta käynnistäessä tule signaalia.

Kokeiltu toisella DP-kaapelilla ja toisessa portissa tuloksetta. Vissiin suhteellisen yleinen ongelma mitä kattelin. Vanha näyttö pelaa moitteetta (1440p 60hz delli).

Konetta päälle ja pois rukkaamalla ja monitorin virtoja räpläämällä lähtee vähän ajan jälkeen toimimaan. Onhan se nyt hemmetin ärsyttävää.

Asioita mitä pitää vielä kokeilla:
- Vanha näyttis kiinni
- Uudemmat ajurit

Tässä tiimellyksen keskellä lähdin kyselemään, että onko muilla ollut vastaavaa ja millä ootte korjanneet. Fast boot disabloitu Windowsista myös.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 211
Onko kellään ollut ongelmaa, ettei tule signaalia näyttöön? Käytössä uudet Dell s2417dg ja 1080 strix. Tähän asti eli sen viikon pari kaikki on toiminut moitteetta, mutta nyt eilisestä lähtien ei konetta käynnistäessä tule signaalia.

Kokeiltu toisella DP-kaapelilla ja toisessa portissa tuloksetta. Vissiin suhteellisen yleinen ongelma mitä kattelin. Vanha näyttö pelaa moitteetta (1440p 60hz delli).

Konetta päälle ja pois rukkaamalla ja monitorin virtoja räpläämällä lähtee vähän ajan jälkeen toimimaan. Onhan se nyt hemmetin ärsyttävää.

Asioita mitä pitää vielä kokeilla:
- Vanha näyttis kiinni
- Uudemmat ajurit

Tässä tiimellyksen keskellä lähdin kyselemään, että onko muilla ollut vastaavaa ja millä ootte korjanneet. Fast boot disabloitu Windowsista myös.
Mulla teki kerran yksi asuksen näyttö tuollaista. Ilmoitti että no signal, ei auttanut eri kaapeleiden vaihto tai muukaan solkkaus. Ainut ratkaisu oli ottaa näytön virtajohto seinästä minuutiksi tai pariksi niin sitten tuli kuva. Näyttö siirtyi samassa talousessa toiseen koneeseen ja sen jälkeen ei ole tuollaista tehnyt ollenkaan ja tästä on jo reilu 6kk.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
603
Tuli evgan 1080 kokeiltua kulkuja, 100mhz/1000mhz (1960/6000) gpu pyörii siinä päälle 2063Mhz ja lämmöt 68-72 ympärillä peleistä riipumatta, loppu vain Precisionista asteikko muistien osalta 1000mhz:lol:
 

ile

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 276
Mulla teki kerran yksi asuksen näyttö tuollaista. Ilmoitti että no signal, ei auttanut eri kaapeleiden vaihto tai muukaan solkkaus. Ainut ratkaisu oli ottaa näytön virtajohto seinästä minuutiksi tai pariksi niin sitten tuli kuva. Näyttö siirtyi samassa talousessa toiseen koneeseen ja sen jälkeen ei ole tuollaista tehnyt ollenkaan ja tästä on jo reilu 6kk.
Vaikutti tosiaan aluksi siltä, että Pascalin Display Port ongelma olisi, muttakun ei enää vanha näyttökään lähtenyt HDMI-kaapelin päästä käyntiin niin arvasin, että jotain muuta tässä nyt on.

Pitkään mietin mitä hittoa oon muuttanut viime aikoina ja tosiaan prossun kelloja nostin 3,7GHz -> 3,8GHz vähän aika sitten, mutta tähän asti toimi mallikkaasti. Laskin prossun kelloja sen 100MHz ja nyt on jokanen buutti onnistunut mallikkaasti. Ei vissiin ollutkaan näyttiksessä vika :) Parempi niin, en olisi jaksanut mitään helvetinmoisia vikaselvittelyjä enää.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
954
Oho, kylläpäs Laralle maistui vram. Eihän tämä 8 Gt ollutkaan paljoa, kun näköjään RotTR vie tuon jo fullhd resoluutiolla. :D

riseofthettombraider.gif
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 415
Mullakin aina silloin tällöin käy niin, että näyttöön ei vaan tulekaan käynnistyksen yhteydessä kuvaa. Näyttö on 27" AOC ja kortti Gainward GTX1080 GS ja ongelma ilmennyt juurikin Displayportin kanssa. Aiemmin tein niin, että ongelman ilmetessä löin aina kiinni HDMI:llä, millä sain kuvan ja kävin sitten vaihtamassa Windowsissa asetuksen HDMI-->DP, mikä aina laukaisi tilanteen. Sittemmin huomasin, että myös täydellinen näytön virtojen sammutus (pääkytkimestä pimeäksi tai töpseli pois) ratkaisee ongelman eikä tarvitse tehdä tuota HDMI --> DP remppausta.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
767
Mullakin aina silloin tällöin käy niin, että näyttöön ei vaan tulekaan käynnistyksen yhteydessä kuvaa. Näyttö on 27" AOC ja kortti Gainward GTX1080 GS ja ongelma ilmennyt juurikin Displayportin kanssa. Aiemmin tein niin, että ongelman ilmetessä löin aina kiinni HDMI:llä, millä sain kuvan ja kävin sitten vaihtamassa Windowsissa asetuksen HDMI-->DP, mikä aina laukaisi tilanteen. Sittemmin huomasin, että myös täydellinen näytön virtojen sammutus (pääkytkimestä pimeäksi tai töpseli pois) ratkaisee ongelman eikä tarvitse tehdä tuota HDMI --> DP remppausta.
Täällä sama juttu, ja alkoi viimeisimmän "ison" win10 päivityksen jälkeen. Jos laittaa ensin virrat koneeseen ja sitten näyttöön, lähes joka kerta näyttö jää pimeäksi. Jos starttaa ensin näytön ja vasta sitten koneen, kuva tulee normaalisti joka kerta. Myös virran käyttö pois ja takas ensin mainitussa tuottaa kuvan ruudulle takaisin. Näyttönä Acer X34A ja korttina MSI GTX1070. Aika erikoinen bugi mutta helposti kierrettävissä. Kokeilin näyttöä myös Win7 kakkoskoneessa, siinä ei vastaavaa tapahdu, korttikin tosin siinä on Radeon HD6750.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 142
itellä ollu kans suht hyvää säkää näyttiksien kans, kun edellinen 1080 Gaming X venyi 2214MHz asti, ja nykyinen 1080ti Gaming X menee 2151MHz. Luotto MSI'n tekeleisiin on tällä hetkellä luja :tup:
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 846
itellä ollu kans suht hyvää säkää näyttiksien kans, kun edellinen 1080 Gaming X venyi 2214MHz asti, ja nykyinen 1080ti Gaming X menee 2151MHz. Luotto MSI'n tekeleisiin on tällä hetkellä luja :tup:
Vissiin vesillä noikin?
 

Jimi_ni

Tukijäsen
Liittynyt
22.03.2017
Viestejä
34
Oma KFA2 1080 EXOC saa vedettyä 2138MHz. Vesillä on eikä ole jaksanut hieroa voltteja, eli perus Afterburnerilla nappuloita isommalle.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 113
Eikö tuossa Geforce Experiencessä ole enää led-säätöjä?
Geforce experience ei ole led-säätöjä varten vaan turhaa bloatwarea josta pystyy mm. optimoimaan asetukset peleille. Saman voi tehdä itse pelien asetuksista.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 563
Ei kai siitä ole shadowplayn lisäksi mitään hyötyä koko gayhorse experiencestä?
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 020
Oman Asus Dual 1070:n jännitettä ei ole ennen nähnyt millään ohjelmalla millään ajureilla. Ajattelin, ettei tässä näyttiksessä edes ole mahdollista nähdä sitä. Nyt asensin Windowsin uusiksi ja uudet ajurit luonnollisesti ja jännite ilmestyi HWmonitoriin ja GPU-Z ohjelmaan :bored:

EDIT: Nyt tosin Nvidia Ohjauspaneeli taas hukassa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 915
Oman Asus Dual 1070:n jännitettä ei ole ennen nähnyt millään ohjelmalla millään ajureilla. Ajattelin, ettei tässä näyttiksessä edes ole mahdollista nähdä sitä. Nyt asensin Windowsin uusiksi ja uudet ajurit luonnollisesti ja jännite ilmestyi HWmonitoriin ja GPU-Z ohjelmaan :bored:

EDIT: Nyt tosin Nvidia Ohjauspaneeli taas hukassa...
Vedäppä vielä kerran DDU:lla ajurit puhtaiksi ja asenna Nvidian sivuilta uusimmat ajurit.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 020
Vedäppä vielä kerran DDU:lla ajurit puhtaiksi ja asenna Nvidian sivuilta uusimmat ajurit.
DDU:lla poistin ajurit, mutta latasin pykälää vanhemmat tilalle. Aikaisemmin käynyt sama juttu ja silloinkin piti mennä takaisin ajureissa.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 020
Tuli huomattua tuo. Tottunut aina kaivamaan sen alapalkista. :love:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
223
Jaahas, nyt tullu vähä kelloteltua tuota Palitin 1080 Jetstreamia, todella hyvältä kortilta vaikuttaa. Mutta power target (120%) rupee tulemaan vastaan jo 2012mhz, lämpöjen ollessa ilmalla max 60astetta pitäen kortin lähes äänettömänä tuulettimien ollessa 60%. Olis vielä varaa nostella ainakin lämpöjen puolesta, mutta tästä ei ole enempää kokemusta että mitä seuraavaksi, biossia?
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
11
Oon tässä tovin harkinnut 1440p 144hz näytön ostamista mutta eniten mietityttää että riittääkö 1070 vääntö pelaamiseen korkeammalla resolla. Luonnollisestikaan ei oo tarvetta laittaa kaikkia asetuksia tappiin. Löytyskö keneltäkään kokemuksia?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 667
Oon tässä tovin harkinnut 1440p 144hz näytön ostamista mutta eniten mietityttää että riittääkö 1070 vääntö pelaamiseen korkeammalla resolla. Luonnollisestikaan ei oo tarvetta laittaa kaikkia asetuksia tappiin. Löytyskö keneltäkään kokemuksia?
Riittää.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
569
Oon tässä tovin harkinnut 1440p 144hz näytön ostamista mutta eniten mietityttää että riittääkö 1070 vääntö pelaamiseen korkeammalla resolla. Luonnollisestikaan ei oo tarvetta laittaa kaikkia asetuksia tappiin. Löytyskö keneltäkään kokemuksia?
Riittää - ainakin ylikellotettuna.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 915
Oon tässä tovin harkinnut 1440p 144hz näytön ostamista mutta eniten mietityttää että riittääkö 1070 vääntö pelaamiseen korkeammalla resolla. Luonnollisestikaan ei oo tarvetta laittaa kaikkia asetuksia tappiin. Löytyskö keneltäkään kokemuksia?
Riittää hyvin ja vielä jos hommaat G-Sync näytön. Eli repeily pitäisi jäädä pois
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 563
Ite käytän 1440 144hz freesync näytön kanssa ja useimmissa peleissä saa helposti ainakin sen 60fps tai enemmän mikä riittää mulle.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 344
Omasta mielestä 1080:kaan ei riitä ihan vielä "kunnolla". Mutta sen +60 saa aikaiseksi. 1080 riittää esim. GTA Vitosessa ~100 pintaan, vähän karsittuna.
 
Liittynyt
03.05.2017
Viestejä
338
Onko muilla ongelmaa uusilla ajureilla (nykyiset 388.00 ja sitä edeltävä), että kellot lukittuu base clockeille? Mulla ei noilla ajureilla tosiaan tapahdu mtn muutoksia kelloissa, vaikka olisi mikä käyttö. Ei liiku alas, ei ylös, 1657MHz core ja muistissa 5005MHz jatkuvasti.

Ajoin windowsin kelasta jotkut syyskuun ajurit ja nyt toimii ja boostaa normaalisti 1934MHz asti. Kortti KFA2 GTX 1080 EXOC. Uusi windows install, ei AB:a tai muita lisäohjelmia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 314
Onko muilla ongelmaa uusilla ajureilla (nykyiset 388.00 ja sitä edeltävä), että kellot lukittuu base clockeille? Mulla ei noilla ajureilla tosiaan tapahdu mtn muutoksia kelloissa, vaikka olisi mikä käyttö. Ei liiku alas, ei ylös, 1657MHz core ja muistissa 5005MHz jatkuvasti.

Ajoin windowsin kelasta jotkut syyskuun ajurit ja nyt toimii ja boostaa normaalisti 1934MHz asti. Kortti KFA2 GTX 1080 EXOC. Uusi windows install, ei AB:a tai muita lisäohjelmia.
Ihan normaalisti toimii saman firman 1070 EX:llä toiseksi uusimmilla ajureilla (juur näytti Nvidian update hyppäävän ruudulle tätä kirjoittaessa :rofl: )


nope.PNG nope2.PNG
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 498
Onko muilla ongelmaa uusilla ajureilla (nykyiset 388.00 ja sitä edeltävä), että kellot lukittuu base clockeille? Mulla ei noilla ajureilla tosiaan tapahdu mtn muutoksia kelloissa, vaikka olisi mikä käyttö. Ei liiku alas, ei ylös, 1657MHz core ja muistissa 5005MHz jatkuvasti.

Ajoin windowsin kelasta jotkut syyskuun ajurit ja nyt toimii ja boostaa normaalisti 1934MHz asti. Kortti KFA2 GTX 1080 EXOC. Uusi windows install, ei AB:a tai muita lisäohjelmia.
Sama kortti ja buustaa ihan samalla tavalla kuin ennenkin näitä ajureita. Poista DDU:lla ja asenna uudestaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 177
Viestejä
4 214 600
Jäsenet
71 011
Uusin jäsen
Alibisyotto

Hinta.fi

Ylös Bottom