Ei se ennen ainakaan noin ole ollut. Esim. oma näytönohjaimeni vaatii kolmen näytön tukemiseksi sen, että yksi on kiinni HDMI:llä. Esim. DP + 2 x DVI ei toimi. Ennen puhuttiin sellaisista kuin RAMDAC, ja niiden lukumäärästä. Ei siitä kovin montaa vuotta ole, kun Geforcet tukivat vain kahta näyttöä. Suoraan sanottuna olen skeptinen vastauksesi suhteen. Voi olla, että olet oikeassa ja että asia on muuttunut viime vuosina, mutta en näin äkkiseltään uskalla luottaa ilman faktaa esim. nVidian sivuilta.
Annan esimerkin ihan suoraan näyttiksen ohjekirjasta: "A single GeForce GTX 560 Ti graphics card can support up to two displays per card in a multi-monitor configuration." Kyseisessä näyttiksessä oli 2 x DVI ja 1 x HDMI, eli asiaa ei tosiaan voinut päätellä liittimien määrästä, epäilen, ettei voi vieläkään. 500-sarja julkaistiin 2010 loppupuolella.
Tämän takia minä kysyn. Minä haluan varmistaa, että Geforcen tilanne on noista ajoista muuttunut, eikä esim. niin, että ominaisuus on säästelty joihinkin ammattikortteihin (hintadifferointi) ja että peli-Geforcet tukevat kolmea monitoria vain jossain pelitilassa pelinäkymää jakaen. Jos tästä löytäisi jostain ihan faktaa esim. ohjekirjasta tai muusta, niin hienoa olisi. Ei sen tarvitse olla 1060, vaan jokin vastaava, joka osoittaisi, että tilanne on yllä mainitusta muuttunut.