Nothing Phone (1)

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 623
Tuli ostettua tää luuri. Oliko porukalla hyviä kokemuksia joista näytönsuojista/kotelosta? Mahdollisesti sellaisista jotka saisi suomesta haettua?

Oon aina Adawayn takia roottaillut puhelimet, mutta on taas jo sen verran kauan aikaa siitä kun sen tehnyt niin tämä ilmeisesti helpoin ja pätevin guide: Reddit - Dive into anything ?

Entä osaako joku sanoa miten tämän mallin kanssa toimii OTA päivitykset rootattuna? Oneplussallahan oli hyvä, että se tunnisti roottauksen ja latasi koko paketin ja sitten vain magiskilla asensi uudelleen, mutta tässä ei ilmeisesti toimi yhtä kätevästi?
Verkkokaupat.com on suojaa puoleen hintaan. v
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Tuli ostettua tää luuri. Oliko porukalla hyviä kokemuksia joista näytönsuojista/kotelosta? Mahdollisesti sellaisista jotka saisi suomesta haettua?
Jos läpinäkyvää/silikonisuojaa haet niin Mobiilitukun Mobbit ultraohut suojakuori on ollut varsin jees. Nothingin omakin löytyy mutta se on paksumpi ja takakuori naarmuuntuvaa kovamuovia niin mieluummin käytän tätä ohuempaa täyssilikonista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Jos läpinäkyvää/silikonisuojaa haet niin Mobiilitukun Mobbit ultraohut suojakuori on ollut varsin jees. Nothingin omakin löytyy mutta se on paksumpi ja takakuori naarmuuntuvaa kovamuovia niin mieluummin käytän tätä ohuempaa täyssilikonista.
Ostin käytettynä niin mukana tuli joku läpinäkyvä, mutta just melko paksu ja vähän kellertävä jo eikä niin mukavan tuntuinen kuin tottunut. Onkohan mitään paikkaa jossa näiden koteloita olisi testattavana vai onko sen verran harvinaisempi luuri ettei ole?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
Mulla on joku outo ongelma, että hotspottina ollessa ja jos kohteena olevalla laitteella lataan jotain, puhelin ylikuumenee alvariinsa ja menee johonkin overheat -modeen sekä lentotilaan. Onko kokemuksia?
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 351
Mulla on joku outo ongelma, että hotspottina ollessa ja jos kohteena olevalla laitteella lataan jotain, puhelin ylikuumenee alvariinsa ja menee johonkin overheat -modeen sekä lentotilaan. Onko kokemuksia?
Turvaominaisuushan tuo on?
 
Liittynyt
21.12.2020
Viestejä
55
mulla custom suojakuoret by Lastu, m05-kuosi ja kaveriporukan logo lisänä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
En tiiä olenko se vaan minä, mut tuntu et 1.5.5 päivityksen jälkeen akun kesto parani, vaikka päivityksessä ei suoraan tullut mitään akkuun viittaavaa.
 
Liittynyt
21.12.2020
Viestejä
55
Mulla on tuo päivitys vasta asennuksessa. Sen olen huomannut että jonkun päivityksen yhteydessä tuo akunkesto heikkeni huomattavasti, alkuun meni aivan kepoisasti mun käytöllä liki sitä kahta päivää ja nyt nippanappa päivän kestää.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
603
Mites täällä muilla toimii lähimaksu natinkilla? Mulla ei ole toiminut vielä kertaakaan.

Google Wallet vaan herjaa että 'puhelin liikkui liian nopeasti' tms. paskaa millä tahansa kortilla kokeilee. S-market ja Prisma kokeiltu.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
247
On tullut joskus vastaan silloin tällöin, mutta sitten kun rauhassa puhelinta pitänyt lähellä päätelaitetta, niin maksut on mennyt perille.

Näin ainakin Norwegianin kortilla. Tarkkaan en nyt muista, että olenko tuon uusimman 1.5.5 päivityksen jälkeen käyttänyt tosin, joten en laskisi sitä vaihtoehtoa pois, että päivitys on jotain rikkonut/muuttanut tämän asian suhteen.
Mites täällä muilla toimii lähimaksu natinkilla? Mulla ei ole toiminut vielä kertaakaan.

Google Wallet vaan herjaa että 'puhelin liikkui liian nopeasti' tms. paskaa millä tahansa kortilla kokeilee. S-market ja Prisma kokeiltu.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Mites täällä muilla toimii lähimaksu natinkilla? Mulla ei ole toiminut vielä kertaakaan.

Google Wallet vaan herjaa että 'puhelin liikkui liian nopeasti' tms. paskaa millä tahansa kortilla kokeilee. S-market ja Prisma kokeiltu.
Toimii ongelmitta ainakin täällä. Se nfc taitaa olla jossain luurin ylälaidassa eikä kameran kohdalla kuten monissa muissa luureissa, joten joutuu asemoimaan luuria vähän eri tavalla kuin aiemmissa laitteissani. Saan tuota herjaa itsekin silloin tällöin mutta luurin asemoiminen paremmin lukijaan on aina auttanut.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
603
Oolrait, no täytyy vielä testailla. Se herja tulee todella nopeasti, tuntuu etten oo ehtiny viedä riittävän lähelle lukijaakaan vielä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Oolrait, no täytyy vielä testailla. Se herja tulee todella nopeasti, tuntuu etten oo ehtiny viedä riittävän lähelle lukijaakaan vielä.
Joo se herja tulee herkästi/nopeasti jos luuri on just sellaisessa kohtaa että lukee mutta ei kunnolla. Itse laitan puhelinta nykyään esim.makupäätteisiin joissa lukija on päällä yläkulma edellä niin toiminut aika luotettavasti, en kamerakyhmyä siihen päälle sovitellen kuten aiemmissa luureissani.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
156
En tiiä olenko se vaan minä, mut tuntu et 1.5.5 päivityksen jälkeen akun kesto parani, vaikka päivityksessä ei suoraan tullut mitään akkuun viittaavaa.
Oli siellä maininta ainakin parannuksista Bluetoothin virransäästöihin. Asensin juuri itse, niin en tiedä osaa sanoa muuttuiko joku oikeasti. Pitää seurailla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 240

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 623
Tyytyväinen olen ollut luuriin. Nyt haluisin vain sivupalkin mikä oli samsungillakin. Saa valita millaisen kuvakaappauksen ottaa. Miten ? En ole myöskään kamerassa saanut otettua "skannauskuvaa" eli paperi pöydällä josta rajaa automaattisesti pelkän paperin kuvaan
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
107
Jos läpinäkyvää/silikonisuojaa haet niin Mobiilitukun Mobbit ultraohut suojakuori on ollut varsin jees. Nothingin omakin löytyy mutta se on paksumpi ja takakuori naarmuuntuvaa kovamuovia niin mieluummin käytän tätä ohuempaa täyssilikonista.
Tämän hankin aiemman Nothingin oman läpinäkyvän suojan tilalle, vahva suositus, paljon sirompi taskussa.
Mulla on joku outo ongelma, että hotspottina ollessa ja jos kohteena olevalla laitteella lataan jotain, puhelin ylikuumenee alvariinsa ja menee johonkin overheat -modeen sekä lentotilaan. Onko kokemuksia?
Sama huomio täälläkin. Ylikuumenee heti jos hotspotin kautta liikuttelee enemmän dataa.

Saako noita Glyph-valoja muokattua mitenkään järkevämmiksi, esim. että vain "huutomerkin" valot välkkyisivät puhelun/viestin saapuessa tms.? Muuten aika turha gimmick jos tuota ei saa muokattua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Itellä ollu alusta asti pois päältä kokonaan kun on vähän kuin oneplussan ilmoitusvalo aikoinaan ettei saanut muokattua käytännössä ollenkaan.
Puhutko nyt ensimmäisen Oneplussan ilmoitusvalosta? Sitä parempaa ja muokattavampaa ilmoituslediä en ole vielä koskaan nähny.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Puhutko nyt ensimmäisen Oneplussan ilmoitusvalosta? Sitä parempaa ja muokattavampaa ilmoituslediä en ole vielä koskaan nähny.
Kyllä puhun. Siitä puuttui esimerkiksi se ettei öisin olisi välkkynyt niin tuli pidettyä aina pois päältä sitäkin. Eikä oneplussan jälkimmäisissäkään saanut kuin tyyliin väriä muutettua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Kyllä puhun. Siitä puuttui esimerkiksi se ettei öisin olisi välkkynyt niin tuli pidettyä aina pois päältä sitäkin. Eikä oneplussan jälkimmäisissäkään saanut kuin tyyliin väriä muutettua.
Kyllä mun mielestä sai.. Sai säätää joka sovellukselle oman välkynnän ja kirkkauden ja värin ja tahdin. Joko mä säädin sen pois öisin tai sitten en vaan välittäny siitä pikku vilkunnasta. Mutta samanlaista ledia kaipaisin nykyisiin luureihin kun niissä ei ole minkäänlaisia ilmoitusvaloja enää. Onneks saa kolmannen osapuolen sovelluksella ilmoituksen vilkkumaan näytössä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Kyllä mun mielestä sai.. Sai säätää joka sovellukselle oman välkynnän ja kirkkauden ja värin ja tahdin. Joko mä säädin sen pois öisin tai sitten en vaan välittäny siitä pikku vilkunnasta. Mutta samanlaista ledia kaipaisin nykyisiin luureihin kun niissä ei ole minkäänlaisia ilmoitusvaloja enää. Onneks saa kolmannen osapuolen sovelluksella ilmoituksen vilkkumaan näytössä.
Noi muut hommat kyllä sai, mutta sitä pois käytöstä yöksi ei saanut mitenkään edes roottaamalla. Toi valo oli vielä niin kirkas, että koko huone loisti niin joutui pitämään aina pois päältä kun ei erikseen jaksanut sammutella. Odotin, että oneplus korjais ton joskus, mutta mallit vaan vaihtui ja ennen kuin kerkisivät korjata poistivat koko paskan pois . Varmaan sama homma käy tämän kanssa, että nopeemmin kuolee pois ennen kuin yleistyy kun on niin rampa systeemi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Noi muut hommat kyllä sai, mutta sitä pois käytöstä yöksi ei saanut mitenkään edes roottaamalla. Toi valo oli vielä niin kirkas, että koko huone loisti niin joutui pitämään aina pois päältä kun ei erikseen jaksanut sammutella. Odotin, että oneplus korjais ton joskus, mutta mallit vaan vaihtui ja ennen kuin kerkisivät korjata poistivat koko paskan pois . Varmaan sama homma käy tämän kanssa, että nopeemmin kuolee pois ennen kuin yleistyy kun on niin rampa systeemi.
Sen kirkkauden kyllä sai vaihdettua ihan varmasti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Onko kellään muulla muuten nothing phone 1 näppiksen kanssa ongelmia? Itel tuntuu jäävän päälle välillä kun ei pitäisi ja taas ei suostu tulemaan esiin silloin kuin tarvitsisi. Muuten aikalailla bugiton kokemus ollut.
 
Liittynyt
25.06.2020
Viestejä
10
Onko vielä järkevää hankkia tätä puhelinta? Näyttäisi 349e olevan Dnalla tällä hetkellä. Pari vuotta taitaa vielä päivityksiä ainakin tulla.

Millaista laturia suosittelisitte kyseiselle puhelimelle?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Onko vielä järkevää hankkia tätä puhelinta? Näyttäisi 349e olevan Dnalla tällä hetkellä. Pari vuotta taitaa vielä päivityksiä ainakin tulla.

Millaista laturia suosittelisitte kyseiselle puhelimelle?
Ite hankin kesällä ja voin suositella. Oli tosin halvimmillaan tää 256gb versio 299€ joten voi olla, että hinnat vielä laskee. Itellä pikalaturina anker 313 amazon.de ja tingYR case sieltä myös. Molemmat toiminut hyvin puhelimen kanssa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Asensin viimeisimmän päivityksen ja pidän kovasti ulkoasusta. Paljon on taas totettelua vaan ei haittaa.
Musta tuntuu et vaan toi työpöytä tai mikä lie onkaan nimeltään muuttu vähän tiiviimmäksi setiksi mitä jo pitkään kaivannut kun netatmon widgetit on niin huonosti tehdyt, mutta muuten en oo huomannu mitään eroa. Toisaalta kaikki bugit korjaantui vihdoin. Esim näppäimistön jumittelu ja valon säädön agressiivisuus. Hyvä puhelin nyt kyl ja varmaan tulee vuoden välein ostettua aina se edellinen malli kun uusi julkaistu.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 623
Musta tuntuu et vaan toi työpöytä tai mikä lie onkaan nimeltään muuttu vähän tiiviimmäksi setiksi mitä jo pitkään kaivannut kun netatmon widgetit on niin huonosti tehdyt, mutta muuten en oo huomannu mitään eroa. Toisaalta kaikki bugit korjaantui vihdoin. Esim näppäimistön jumittelu ja valon säädön agressiivisuus. Hyvä puhelin nyt kyl ja varmaan tulee vuoden välein ostettua aina se edellinen malli kun uusi julkaistu.
Tyhjensin työpöydän ja toi mukanaan widgettejä joista muokkasi mieleisensä. Koko musta teema on hyvä ja uudet kuvakkeet kivoja, mutta kun nyt osa on uuden mallisia ja osa ei muuttunut miksikään on vähä sekavan näköistä välillä. Kaikkeen tottuu. Se että uusia kuvakkeita saa laitettua pakettiin 9kpl normaalin 4 kpl sisälle on oikei hyvä. Illan kun sääti sai kaiken kivasti ja asetteli paikoilleen on lopputulos oikein hyvä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.12.2020
Viestejä
55
hiplasin viikonloppuna kaverin nothing phone (2) ja en huomannut merkittävää eroa käytössä. ei siis ole järkeä vaihtaa ainakaan tällä hintatasolla siihen tuoreempaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
308
Tyhjensin työpöydän ja toi mukanaan widgettejä joista muokkasi mieleisensä. Koko musta teema on hyvä ja uudet kuvakkeet kivoja, mutta kun nyt osa on uuden mallisia ja osa ei muuttunut miksikään on vähä sekavan näköistä välillä. Kaikkeen tottuu. Se että uusia kuvakkeita saa laitettua pakettiin 9kpl normaalin 4 kpl sisälle on oikei hyvä. Illan kun sääti sai kaiken kivasti ja asetteli paikoilleen on lopputulos oikein hyvä.
Asensitko virallisen Nothing Icon Pack?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
383
Huoltaako tätä luuria mikä firma ?

En ole ihan varma mutta saattaa olla että korvakaiuttimessa vois olla jotain sköndeä. Kun jengi pölpöttää mulle niin heidän puhe on välillä aika metallisen kuuloista. Aluksi tuntu että vain muutamat soittajat mut sitten se on yleistynyt. Vanhastaan tuttu oire wanhoissa näppäin Nokioissani kun meni metallimuhjua rälläkän jälkeen kaiuttimeen. :p
Ei särise se eikä rutise kuitenkaan.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 623
Ekaa kertaa pistin usb-kaapelilla koneeseen kiinni, niin nyt on loopissa jossa avaa ja sulkee resurssienhallintaa. Valitsin tiedon siirron puhelimesta päälle. Muilla samaa? Piuha kunnossa.
e. lähti toimii kun vaihdoin piuhan mikä käyttää vain usb-c liitäntää sekä emossa että puhelimessa. "Normaali" usb-c - usb 3.0 ei toiminut.
ee. Eipäs toimikkaan. Nyt pääsee jo sisälle puhelimeen, mutta kun menee valokuvakansioon hetken latailee ja sitten taas katkaisee yhteyden. Eiku alusta..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 053
Osaisko joku auttaa kun Rouva vahingossa poisti Chromen sovelluksen aloitusnäytöltä tosin eipä sitä löydy sovelluslistaltakaan.

Kuitenkin play kauppa väittää että sovellus on asennettu ja sieltä sovelluksen voi avata.

Play -kaupasta voi poistaa ja asentaa uudestaan muttei sovellus tule näkyville.
 

Janick

Insanity's crescendo
Make ATK Great Again
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
251
Osaisko joku auttaa kun Rouva vahingossa poisti Chromen sovelluksen aloitusnäytöltä tosin eipä sitä löydy sovelluslistaltakaan.

Kuitenkin play kauppa väittää että sovellus on asennettu ja sieltä sovelluksen voi avata.

Play -kaupasta voi poistaa ja asentaa uudestaan muttei sovellus tule näkyville.
Ehkä Chrome on piilotettuna. Piilotetut ohjelmat näkyy, kun pyyhkäisee ohjelmavalikossa/app drawerissa oikealle.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 053
Ehkä Chrome on piilotettuna. Piilotetut ohjelmat näkyy, kun pyyhkäisee ohjelmavalikossa/app drawerissa oikealle.

Kiitoksia vinkistä. Ei ollut piilotettu. Sovelluslistassa löytyi app.chrome. Pakotin sen pois päältä ja pistin uudestaan päälle. Nyt sovellus ilmestyi myös tuonne alhaalla olevan sovelluslistaa. Hämmentävä bugi.
 
Liittynyt
07.08.2018
Viestejä
17
Tuli hankittua auto, jossa on tuki Android Autolle, mutta harmikseni puhelin ei ainakaan helposti ala sen kanssa toimimaan. Redditistä löysin vähän vanhempaa keskustelua asiasta ja nähtävästi monella muullakin samaa ongelmaa Phone (1):n kanssa. Miten täällä, onko kokemusta yhdistelmästä Android Auto + Nothing Phone (1)?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Tuli hankittua auto, jossa on tuki Android Autolle, mutta harmikseni puhelin ei ainakaan helposti ala sen kanssa toimimaan. Redditistä löysin vähän vanhempaa keskustelua asiasta ja nähtävästi monella muullakin samaa ongelmaa Phone (1):n kanssa. Miten täällä, onko kokemusta yhdistelmästä Android Auto + Nothing Phone (1)?
On, ja toimi ongelmitta koko sen ajan mitä luuri oli mulla käytössä. Universaalisti AA on todella tarkka käytössä olevan kaapelin laadusta, eli käytä vain Kunnon Hyviä Laatukaapeleita, ei mitään epämääräisiä tarvike/kiina-kaapeleita.

Mikä sulla tarkasti ottaen mättää tuossa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 447
Viestejä
4 199 779
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom