- Liittynyt
- 22.09.2020
- Viestejä
- 213
Uutista pätkitty mielivaltaisesti alkuperäisestä uutisesta. Mielenkiinnolla odotan miten tämä tulee onnistumaan. Sen ratkaisee tietysti hyvin pitkälti hintataso; onko tuotteet halvempia kuin duopolilla? Lisäksi tähän vaikuttanee tuotteiden valikoima, laatu ja näkeekö suomalaiset verkosta tilaamisen etuja.– Suomalaiset ostavat paljon verkosta, mutta ruuan puolella verkkokaupan osuus on vain kaksi prosentti koko myynnistä. Se on todella vähän. Uskomme, että jos suomalaisille antaa kunnon vaihtoehdon, parempaa palvelua, laatua ja käyttäjäkokemusta, osuus kasvaa.
Munthe-Kaas kuvaa Odaa disruptiiviseksi kasvuyhtiöksi. Termi tarkoittaa, että Oda ei ole perinteinen päivittäistavarakauppa, vaan teknologiayhtiö, joka pyrkii ravistelemaan markkinaa ja haastamaan kilpailijat uudenlaisella konseptilla. Munthe-Kaasin mukaan Oda on onnistunut tekemään ruuan verkkokaupastaan maailman tehokkaimman, mikä on olennaisen tärkeää, koska tuotto syntyy pienillä marginaaleilla.
– Tämä antaa meille todellista kilpailuetua, mahdollistaa kasvun ja sen että voimme tarjota asiakkaille keskimääräistä halvemman hintatason tuotteissa ja kuljetuksissa, jopa ilmaisia kuljetuksia ja olla silti kannattavia. Lisäksi tuomme uudenlaisen käyttäjäkokemuksen ja ajansäästön.
Alussa palvelua tarjotaan vain pääkaupunkiseudulla.
Norjalainen Oda aikoo mullistaa Suomen ruokakaupan – yhtiön perustaja kertoo nyt, miten se tapahtuu