Nordea tuo Google Pay -maksut Suomeen

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
Kyllä on ollut näyttö auki ja kokeillut useita kortteja g payn ollessa avoin. Ei vaan mikään pääte oo tunnistanut puhelinta. Voihan tässä olla vielä olla joku käyttäjä error, mutta en kyllä keksi mitä voisin tehdä enää toisin/laittaa päälle.
Mikä puhelin kyseessä, ja onko rootattu tai muuten säädetty?
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
512
En oo itse kertaakaan onnistunut maksaan google payllä. Nordea pankkina ja olen koittanut kaikkia mahdollisia keinoja lisätä kortit, päivittänyt puhelimen ja palauttanut tehdasasetukset, muttei mikään ole auttanut. Puhelin kyllä lukee oman bussikortin yms. nfc:llä, mutta maksupäätteillä ei tapahdu mitään vaikka kuinka kauan pitäisi puhelinta paikallaan.
Itsellä OP6t ja Danske, mutta alkuun tahmasi. Syyksi paljastui S-mobiili, jonne olin laittanut bonuskortin käyttömahdollisuuden. Vaikka sen olin poistanutkin käytöstä, niin puhelimen asetuksiin oli jäänyt kummittelemaan, että ensisijainen lähimaksusovellus on S-mobiili. Sen kun vaihtoi google payksi vaiko ”käytössä oleva sovellus” tms niin alkoi pelittämään. Toki jos asetuksia on jo palautettu, niin luulisi tuonkin nollaantuneen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 930
GPay toimii kaikkialla missä toimii lähimaksu joka olis se ainut vaihtoehto Pivolle.

Mobilepay toimii S-Ryhmässä ja mäkkäreissä.


Mulla kyllä toimii Pivo dev mode päällä, tosin sieltä on koskettu vain animaatioihin.
Moi. Ei pivo toimi developerissa.
"
Pivon käyttö on estetty kehittäjätilassa, rootatuissa puhelimissa tai jos puhelimeesi on asennettu root-oikeuksia hyödyntäviä sovelluksia.

Esto juontaa juurensa yhteistyökumppaniemme (mm. Visa) lähimaksuun liittyvistä turvallisuusvaatimuksista.

Pivo ilmoittaa kehittäjätilasta kaikissa näissä tapauksissa."

Muuten se olis sit toi sovellus op:n takia. Ärsyttää kun android auton käyttö estyy jos haluaa lähimaksaa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 162
Esto juontaa juurensa yhteistyökumppaniemme (mm. Visa) lähimaksuun liittyvistä turvallisuusvaatimuksista.
Kovin on erilaisia vaatimuksia sitten näillä firmoilla, mulla on aikanaan Nordea Wallet sekä nykyään Google Pay toiminut ihan ongelmitta vaikka developer mode on aina puhelimissa ollut päällä... :bored:

Edit:
Ärsyttää kun android auton käyttö estyy jos haluaa lähimaksaa.
Sori, mutta miten Android Auto liittyy tähän? Ootko puukottanut jotain asetuksia että saat sen play storesta vai mikä tässä on takana? Mulla ainakin apk:sta asennettu AA toimii ihan sukkana..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 930
Kovin on erilaisia vaatimuksia sitten näillä firmoilla, mulla on aikanaan Nordea Wallet sekä nykyään Google Pay toiminut ihan ongelmitta vaikka developer mode on aina puhelimissa ollut päällä... :bored:

Edit:

Sori, mutta miten Android Auto liittyy tähän? Ootko puukottanut jotain asetuksia että saat sen play storesta vai mikä tässä on takana? Mulla ainakin apk:sta asennettu AA toimii ihan sukkana..
Joo Pivolla tällainen "developermattomuuden" vaatimus. Olikohan toi edes sana :)

Android Auto liittyy siltä osin, että mun kiesissä ei pysty puhelinta yhdistämään usb:llä autosoittimeen yhteyden luomiseksi, ellei developer tilasta ole kytketty päälle usb-vikasietotila. Aika monessa soittimessa on tämä sama vaatimus. Täytyy kyllä tutkia, pystyykö puhelimen peilaamaan hotspot-yhteydellä autosoittimeen. Muistaakseni joku este androidissa ja soittimessa oli, applen vehkeet tais toimia.

EDIT: tämä usb debug koskee vain toista autosoitinta. Toisen kanssa vikaselvityksen kun otin pois, niin homma toimi normaalisti.

Ja siitä innostuneena asensin nyt pivon puhelimeen. Mobiilikorttikin tuli automaattisesti ilman maksua ja odottelua. Tämä on muutos aiempaan totuttuun, jossa kortti oli siirtymässä maksulliseksi jossakin vaiheessa ja aktivointia piti odotella tunteja tai päivän.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 073
Täällä kohtalotoveri. Jos löytyy ratkaisu, niin mielelläni kuulisin sen.
Kokeile pääsetkö testaamaan.

You can do this either through Settings>About Phone>Diagnostics>Test>NFC(Under Wireless). If it didn't work it should give off a bug report.
Or through dialing this without Quotes " *#*#7378423#*#* ", it will open up a window called Service. Choose Service tests > NFC.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
156
Kokeile pääsetkö testaamaan.

You can do this either through Settings>About Phone>Diagnostics>Test>NFC(Under Wireless). If it didn't work it should give off a bug report.
Or through dialing this without Quotes " *#*#7378423#*#* ", it will open up a window called Service. Choose Service tests > NFC.
Mulla ainakin näytti kaikki vihreetä eli ok.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
385
Kokeile pääsetkö testaamaan.

You can do this either through Settings>About Phone>Diagnostics>Test>NFC(Under Wireless). If it didn't work it should give off a bug report.
Or through dialing this without Quotes " *#*#7378423#*#* ", it will open up a window called Service. Choose Service tests > NFC.
Juu NFC toimii. Pysttyy kokeilemaan ilman tota testiäkin, kun laittaa kulkuluvan puhelimen taakse. Mutta toimi se ton testinkin kautta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
Mulla ainakin näytti kaikki vihreetä eli ok.
Juu NFC toimii. Pysttyy kokeilemaan ilman tota testiäkin, kun laittaa kulkuluvan puhelimen taakse. Mutta toimi se ton testinkin kautta.
Tällainen löytyi kun hiukan googlailin:

Finally I've got it working, this is what I did:
1) set Android Pay as a default Tap & pay application
2) enabled Google's Find my device, not sure if this is really needed, I thought, may be some security policy requires...

Without this, device simply did not react, when touching the payment terminal.

EDIT: Nyt kun aloin miettiä, niin ihan kuin olisin jostain lukenut, että puhelimessa pitää olla Googlen sijaintipalvelu päällä ja käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
156
Tällainen löytyi kun hiukan googlailin:

Finally I've got it working, this is what I did:
1) set Android Pay as a default Tap & pay application
2) enabled Google's Find my device, not sure if this is really needed, I thought, may be some security policy requires...

Without this, device simply did not react, when touching the payment terminal.

EDIT: Nyt kun aloin miettiä, niin ihan kuin olisin jostain lukenut, että puhelimessa pitää olla Googlen sijaintipalvelu päällä ja käytössä.
Mulla ainakin on ollut googlen sijainti palvelut päällä ja sillä tarkimmalla paikannuksella. Etsi laitteeni on myös käytössä. Poistin s-mobiilinkin ja kävin kokeileen maksamista, muttei sekään auttanut.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
Mulla ainakin on ollut googlen sijainti palvelut päällä ja sillä tarkimmalla paikannuksella. Etsi laitteeni on myös käytössä. Poistin s-mobiilinkin ja kävin kokeileen maksamista, muttei sekään auttanut.
Ja NFC-asetuksista Google Pay on oletusmaksusovelluksena varmastikin?
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Hyviä uutisia että näitä palveluja saadaan täälläkin käyttöön, mutta minusta on edelleen kätevämpää kaivaa kortti lompakosta ja näppäillä tunnusluku päätteeseen, kuin availla puhelimen lukitusta kun ei halua käyttää siinä sormenjälkeä.

Myöskään ajatus maksutietojensa jakamisesta teknologiajättien kanssa ei varsinaisesti lämmitä. Bitcoin noihin päätteisiin saattaisi jo kiinnostaakin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 371
Itellä just toisinpäin, kätevämpää maksaa puhelimella, bonuksena myös varmentaa maksun aina niin pysyy saldo ajan tasalla.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
Hyviä uutisia että näitä palveluja saadaan täälläkin käyttöön, mutta minusta on edelleen kätevämpää kaivaa kortti lompakosta ja näppäillä tunnusluku päätteeseen, kuin availla puhelimen lukitusta kun ei halua käyttää siinä sormenjälkeä.

Myöskään ajatus maksutietojensa jakamisesta teknologiajättien kanssa ei varsinaisesti lämmitä. Bitcoin noihin päätteisiin saattaisi jo kiinnostaakin.
Lukitusta ei tarvitse avata alle 25e tai 50e maksuja varten (en nyt muista milloin se lähimaksun raja oli nousemassa 50 euroon). Toimii samalla tavalla kuin normaali lähimaksu kortilla.
Lukituksen avaamalla voi taas maksaa kortille asetettujen rajoituksien puitteissa, samalla periaatteella kuin tökkäisi kortin lukijaan ja näpyttelisi PIN-koodin.

Bitcoinista voi olla aika turha haaveilla, jos siellä kestää useita päiviä verifioida maksu, jonka aikana rahan arvo voi muuttua suuriakin määriä.
 
Viimeksi muokattu:

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Lukitusta ei tarvitse avata alle 25e tai 50e maksuja varten (en nyt muista milloin se lähimaksun raja oli nousemassa 50 euroon). Toimii samalla tavalla kuin normaali lähimaksu kortilla.
No sittenhän tuo on kortin kaivamista kätevämpi maksutapa, olin käsittänyt aivan väärin. Vielä kun ilman lukitusta tehdyn maksun rajaa voisi omalla valinnalla nostaa. 100 euroa riittäisi lähes poikkeuksetta kauppareissuun.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
No sittenhän tuo on kortin kaivamista kätevämpi maksutapa, olin käsittänyt aivan väärin. Vielä kun ilman lukitusta tehdyn maksun rajaa voisi omalla valinnalla nostaa. 100 euroa riittäisi lähes poikkeuksetta kauppareissuun.
Välillähän se lukitus on tosin avattava, aivan kuten kortilla lähimaksun kanssa välillä pitää tökätä kortti lukijaan ja näpytellä pin-koodi. Jos voisi loputtomasti tehdä pieniä ostoksia avaamatta lukitusta missään vaiheessa, voisi varastetulla puhelimella höylätä tilin tyhjäksi vähän kerrallaan.
 

Sothis

★★★
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
611
Aivan mahtava juttu tämä Google Pay. Tällä tavalla kehityksen kuuluu mennä eteenpäin. Olen käyttänyt ensimmäisestä päivästä saakka kun Nordea toi tämän Härmään, eikä ole yhtäkään ongelmaa ollut. Jossain takamailla tietysti maksun varmennus voi kestää pari sekuntia pidempään. Teen pieniä ostoksia ja maksan aina tällä. Luottokorttia käytän yleensä vain netissä, niin sitä en tähän liittänyt.
 
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
97
Onko joku nyt onnistunut saamaan Google Payn toimimaan S-Ryhmällä Nordean kortilla, siten että on S-bonuskortti lisättynä myös kortiksi Google Payssä?
Nyt olisi combinaatio OnePlus 5T, Nordea debit Electron, Nordea Wallet ja Google Pay linkitettynä. Google Payhin lisättynä Nordean kortti + kanta-asiakkuus asiakasnumerolla. Viimeksi testasin ja tuli maksupäätteen ruudulle "Tuntematon kortti".
Minulla oli S-mobiili asennettuna, joten tämä saattoi häiritä toimintaa. Jos jollain toimii, niin mielellään infoa siitä miten nämä kortit on sinulle lisätty.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 162
Onko joku nyt onnistunut saamaan Google Payn toimimaan S-Ryhmällä Nordean kortilla, siten että on S-bonuskortti lisättynä myös kortiksi Google Payssä?
Nyt olisi combinaatio OnePlus 5T, Nordea debit Electron, Nordea Wallet ja Google Pay linkitettynä. Google Payhin lisättynä Nordean kortti + kanta-asiakkuus asiakasnumerolla. Viimeksi testasin ja tuli maksupäätteen ruudulle "Tuntematon kortti".
Minulla oli S-mobiili asennettuna, joten tämä saattoi häiritä toimintaa. Jos jollain toimii, niin mielellään infoa siitä miten nämä kortit on sinulle lisätty.
Tuossa oli Juha Uotila kommentoinut aiemmin, että ei noita ilmeisesti saa toimimaan samaan aikaan.

S-bonusten luku ei kyllä oikein onnistu. S-mobiilibonus vaatii että on pääsofta maksuihin ja ilmeisesti edes Google Pay sovelluksen erikseen avaus ei auta, tosin en ole kokeillut
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Muistelen että tuo ei toimi, mutta yksi mitä voi kokeilla on seuraava:

Aseta S-Mobiili päämaksusovellukseksi ja asetuksista päälle se, että jos jokin toinen maksusovellus on auki niin käytetään sitä. Ja sitten kassalla testi seuraavasti:

-Avaa lukitus ja lue bonukset normaalisti asettamalla luuri maksupäätteelle
-Kun bonukset luettu -> avaa Google Pay -> valitse maksukortti -> testaa maksamista

Voi olla ettei tuo tuollakaan tavalla onnistu...
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 574
Tuossa oli Juha Uotila kommentoinut aiemmin, että ei noita ilmeisesti saa toimimaan samaan aikaan.
Nehän juurikin saa toimimaan samaan aikaan, kun asettaa S-Ryhmän kikkareen oletusmaksusovellukseksi. Eli ensimmäiseksi luetaan S-Ryhmän bonustiedot, minkä jälkeen itse käynnistetään Google Pay ja sieltä edetään maksamaan.

Kätevää? Ei.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
itellä ku s ryhmä ensisijaisena ja google sitten tois sijaisena. joskus toimii ,mutta yleisimmin antaa bonuksien lukemisen jälkeen vain tuntematon kortti ilmoitusta. joten pysytelly perinteisessä lompsa+kortti
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 930
Pivo-miehet ja naiset. Miten Pivoa nykyään voi käyttää. Kävin ekan maksun tekemässä, lopulta onnistui. Avasin näyttölukon puhelimesta pois ja vein puhelimen maksupääteen viereen. Avasi sen op-maksu näkymän ymmärtääkseni Pivosta, mutta ei suostunut hyväksymään maksua. Jostain virheestä ilmoitti. Testasin 4-5 kertaa ja sama homma. Sitten avasin Pivon erikseen auki, vein puhelimen maksupääteen viereen ja homma onnistui.
Pitääkö Pivo siis avata että maksu onnistuu. Hieman häiritsee kun Pivon avausruudussa näkyy tilitiedot kaikille jonossa olijoille ennen kuin pääsee maksuhommiin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 371
Pitää avata, optimitilanteessa (= Pivo korjais softansa) kotinäytöltä maksaminen onnistuu.

Voihan sen "maksunäkymän" jonossa jo avata, saa toverit sitten katsella virtuaalikorttia jos sattuu kiinnostamaan.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
156
Täällä kohtalotoveri. Jos löytyy ratkaisu, niin mielelläni kuulisin sen.
Nyt alkoi itselläni toimimaan kun vaihdoin sim-kortin. DNA aiemmin sanoi, ettei sim-kortilla ole väliä tuohon toimivuuteen, mutta sonyn asiakaspalvelija neuvoi kokeileen uutta sim-korttia. Se maksaminen jotenkin sidotaan myös puhelinnumeroon ja sim-kortin pitää ilmeisesti olla "nfc/maksu" yhteensopiva.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
385
Nyt alkoi itselläni toimimaan kun vaihdoin sim-kortin. DNA aiemmin sanoi, ettei sim-kortilla ole väliä tuohon toimivuuteen, mutta sonyn asiakaspalvelija neuvoi kokeileen uutta sim-korttia. Se maksaminen jotenkin sidotaan myös puhelinnumeroon ja sim-kortin pitää ilmeisesti olla "nfc/maksu" yhteensopiva.
Ahaa. Kiitos tästä tiedosta. Täytynee ilmeisesti käydä siis keskustelemassa asiasta liikkeessä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
Itsellä on nyt kahdessa eri paikassa Google Pay nikotellut, ja olen joutunut maksamaan perinteisesti kortilla. Molemmissa samanlainen vika, maksupääte ja puhelin tunnistavat toisensa hieman normaalia kauempaa, ja samantien pääte herjaa että maksu epäonnistui. Ja sama vaikka kuinka koittaa uudestaan, vaikka veisi puhelimen maksupäätteen kupeeseen nopeammin tai hitaammin.
En oikein käsitä mistä tuo ongelma johtuu. Liekö se joku softapuolen juttu maksupäätteissä vai mikä, kun nämä kaksi nikottelevaa päätettä on ihan saman näköisiä kuin mitä kauppojen kassoilla on. Ne vaan ei jostain syystä tykkää Google Paysta.
Muuten on kyllä toiminut erittäin hyvin, jopa Viron-laivalla keskellä merta maksut onnistuivat ilman mitään ongelmia. Näitä kahta ongelmallista kertaa lukuunottamatta olen nyt maksellut kaikki ostokset Google Paylla joulukuun alusta lähtien ^^
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
385
No nyt toimii, kun kävin hommaamassa uuden simmin. Hieman oli DNA:lla myyjäkin skeptinen kun hänellä oli huomattavasti vanhempi simmi kuin minulla. Niin siinä vain kävi että siitä se oli kiinni. Ilmeisesti tämä on joku Sonyn oma juttu, sillä meillä oli kuitenkin sama pankki ja luonnollisesti liittymän tarjoaja, vain puhelimen merkki poikkesi.
 
Liittynyt
08.03.2019
Viestejä
102
Olen käyttänyt Nordea Paytä sen lanseeraamisesta alkaen eli puhelimella maksamiseen olen jo tottunut. Hiljattain kävi niin että Nordea lopetti oman Pay-sovelluksensa ja käyttöön tuli ottaa Google Pay. Eipä siinä mitään, MUTTA saako tuosta sovelluksen alkuruudusta tuon maksuhistoria ruudun helvettiin? En todellakaan halua että joka kerta kun avaan sovelluksen kassalla tai tiskillä ihmisten/kaverien/vaimon ollessa vieressä, pamahtaa 6.5 tuuman kirkkaalle näytölle privaatti maksuhistoria, esim jynkkysivun veloitus ison tekstin saattelemana, tai muuta häröä mitä voi netistä rahalla ostaa. Miten helvetissä tuon "ominaisuuden" saa pois tai piiloon?

Clipboard01.jpg
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 371
Ei taida saada, mutta ei sun sitä Google Payta tarvi maksua varten avata, näytön lukitus (ei tarvi edes sitä alle 25€ ostoissa) riittää.
 
Liittynyt
08.03.2019
Viestejä
102
Ei taida saada, mutta ei sun sitä Google Payta tarvi maksua varten avata, näytön lukitus (ei tarvi edes sitä alle 25€ ostoissa) riittää.
Pitääkö tuota varten olla joku muukin asetus kuin NFC päällä? Nimittäin maksut ei toimi ellei avaa sovellusta. Voiko Androidissa olla esim päällä joku oletusarvoinen taustaohjelmientapposovellus tjsp?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Pitääkö tuota varten olla joku muukin asetus kuin NFC päällä? Nimittäin maksut ei toimi ellei avaa sovellusta. Voiko Androidissa olla esim päällä joku oletusarvoinen taustaohjelmientapposovellus tjsp?
OnePlus 6 ainakin löytyy puhelimen asetuksista valinta mistä pääsee valitsemaan mitä maksuapplikaatiota käytetään oletuksena. Siihen laitoin GooglePayn ja nyt riittää kun laitan näytön päälle ja vien puhelimen maksupäätteeseen.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 113
Jos ei ole koskaan poistanut Googlen maksutiedoista vanhoja luottokorttitietoja, niin ilmoituksia niiden vanhenemisesta kertyy iso luita tohon etusivulle ja tuo ostohistorianäkymä on kaukana niiden ilmoitusten alla piilossa. :D
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Pitääkö tuota varten olla joku muukin asetus kuin NFC päällä? Nimittäin maksut ei toimi ellei avaa sovellusta. Voiko Androidissa olla esim päällä joku oletusarvoinen taustaohjelmientapposovellus tjsp?
Tarkista tosiaan sieltä Napauta ja Maksa valikon alta että Google Pay on valittuna.

Edes lukitusruutua ei tarvitse avata alle 25 euron summilla ja sen yli menevät niin lukitus pitää olla auki. Sovellusta ei tarvitse avata ellei halua erikseen maksaa toisella kortilla kuin sillä joka on asetettu oletukseksi.
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Onko Nordealta oikeasti loppunut walletissa ollut lähimaksaminen ja google pay on pakko valita? Kokeilin vaan tänään walletilla/lähimaksua eikä toiminut vaan ilmoitti että tuntematon kortti. En ole aktivoinut google payta.
Ja tuolla puhuttiin että lokaatio pitäis olla päällä ennenkuin toimii, siis kuukkeli haluaa senkin tiedon maksutietojen lisäksi levitettäväksi eniten maksvalle?
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Onko Nordealta oikeasti loppunut walletissa ollut lähimaksaminen ja google pay on pakko valita? Kokeilin vaan tänään walletilla/lähimaksua eikä toiminut vaan ilmoitti että tuntematon kortti. En ole aktivoinut google payta.
Ja tuolla puhuttiin että lokaatio pitäis olla päällä ennenkuin toimii, siis kuukkeli haluaa senkin tiedon maksutietojen lisäksi levitettäväksi eniten maksvalle?
Juu wallet loppui kun Google Pay tuli.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 102
Onko Nordealta oikeasti loppunut walletissa ollut lähimaksaminen ja google pay on pakko valita? Kokeilin vaan tänään walletilla/lähimaksua eikä toiminut vaan ilmoitti että tuntematon kortti. En ole aktivoinut google payta.
Ja tuolla puhuttiin että lokaatio pitäis olla päällä ennenkuin toimii, siis kuukkeli haluaa senkin tiedon maksutietojen lisäksi levitettäväksi eniten maksvalle?
Ei ole GPS pakko olla päällä maksaessa.
E: Siis "Sijainti" toiminto.
 
Liittynyt
15.08.2018
Viestejä
5
Millä nimellä tuo S-bonuskortti pitäisi tuolta Google paysta löytyä? Kaverilla löytyi S-group nimellä, mutta itsellä ei tuommoista ole. Vai saako jotenkin manuaaliaalisesti lisättyä?

K-plussa:n sain lisättyä, kun löytyis listasta fiksusti ja se toimiikin hienosti maksun yhteydessä kaupan kassalla. Eli ensin lukee plussat talteen ja sitten käyttää Gpayta maksuun automaattiseti, riittää että näyttö siis vain auki. Toimiiko tuo s-bonus samalla tavalla? Jos ei niin ei sitä ole tarve kyllä sitten saadakkaan Gpayn listoille.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Millä nimellä tuo S-bonuskortti pitäisi tuolta Google paysta löytyä? Kaverilla löytyi S-group nimellä, mutta itsellä ei tuommoista ole. Vai saako jotenkin manuaaliaalisesti lisättyä?

K-plussa:n sain lisättyä, kun löytyis listasta fiksusti ja se toimiikin hienosti maksun yhteydessä kaupan kassalla. Eli ensin lukee plussat talteen ja sitten käyttää Gpayta maksuun automaattiseti, riittää että näyttö siis vain auki. Toimiiko tuo s-bonus samalla tavalla? Jos ei niin ei sitä ole tarve kyllä sitten saadakkaan Gpayn listoille.
Ei toimi S-Bonus eikä Plussa. Plussalla on se oma mobiilikorttisovellus joka osaa toimia taustalla Gpay:n kanssa.

S-Bonusta ei saa lisättyä Google Pay:n alle.
 
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
118
Olen kyllä erittäin tyytyväinen tähän Google Pay + Nordea-yhdistelmään. Käytin Nordean mobiilimaksua jo ennen google payta, mutta sen jälkeen on toimivuus parantunut huomattavasti. Samoiten kun kaupat ovat päivittäneet maksupäätteitään toimivuus on parantunut.

Joka kerta jaksaa hämmentää kassalla kysymys maksutavasta. En oikein tiedä mitä siihen pitäisi vastata sillä periaatteessa tuo on korttimaksu, mutta en kuitenkaan maksa kortilla.

Tuo S-bonuksen toimimattomuus on suurin miinus, mutta se toki johtuu S-ryhmästä. Täytyykin laittaa playstoressa yhden tähden arvostelu S-sovellukselle perusteluineen...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
Olen kyllä erittäin tyytyväinen tähän Google Pay + Nordea-yhdistelmään. Käytin Nordean mobiilimaksua jo ennen google payta, mutta sen jälkeen on toimivuus parantunut huomattavasti. Samoiten kun kaupat ovat päivittäneet maksupäätteitään toimivuus on parantunut.

Joka kerta jaksaa hämmentää kassalla kysymys maksutavasta. En oikein tiedä mitä siihen pitäisi vastata sillä periaatteessa tuo on korttimaksu, mutta en kuitenkaan maksa kortilla.

Tuo S-bonuksen toimimattomuus on suurin miinus, mutta se toki johtuu S-ryhmästä. Täytyykin laittaa playstoressa yhden tähden arvostelu S-sovellukselle perusteluineen...
Jep, itse olen lähettänyt pari kertaa palautetta s-ryhmälle tuosta bonusten toimimattomuudesta. Ensimmäisellä kerralla käskettiin vaan käyttää mobilepayta. Toisella kerralla kun sanailin palautteen vähän tiukemmin ottein, palaute laitettiin johonkin eteenpäin kehitystiimille ihmeteltäväksi. Mutta eipä se s-ryhmän bonus edelleenkään toimi mitenkään muuten, kuin asettamalla se s-mobiili oletusmaksusovellukseksi Androidin asetuksista. K-ryhmällä k-plussa -sovelluksella plussapisteet tulee automaattisesti vaikka Google Pay on oletusmaksusovelluksena.
Olen ollut itsekin varsin tyytyväinen kyllä Google Payn toimintaan. Parissa paikassa se ei ole tahtonut millään opilla toimia, vaikka henkilökunta toisessa paikassa sanoi että maksupäätettä on juuri päivitetty että saataisiin Google Pay toimimaan. Pitäisikin käydä taas kokeilemassa joko toimii.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 113
Olen kyllä erittäin tyytyväinen tähän Google Pay + Nordea-yhdistelmään. Käytin Nordean mobiilimaksua jo ennen google payta, mutta sen jälkeen on toimivuus parantunut huomattavasti. Samoiten kun kaupat ovat päivittäneet maksupäätteitään toimivuus on parantunut.

Joka kerta jaksaa hämmentää kassalla kysymys maksutavasta. En oikein tiedä mitä siihen pitäisi vastata sillä periaatteessa tuo on korttimaksu, mutta en kuitenkaan maksa kortilla.

Tuo S-bonuksen toimimattomuus on suurin miinus, mutta se toki johtuu S-ryhmästä. Täytyykin laittaa playstoressa yhden tähden arvostelu S-sovellukselle perusteluineen...
Korttimaksuhan tuo Google Pay on, eihän kassalla ole mitään muuta lopputulemaa kuin käteinen tai kortti, ja omat systeemit esim. lahjakortti tai bonukset/leimat tms.

Siksi onkin todella tyhmää kun erikseen on jossain liikkeissä mm. mainoksia Apple Paysta, on toki hienoa että se käy maksutapana mutta sen julki tuominen on vähän kuin motarin alussa olisi teksti että täällä voit ajaa Alfa Romeolla. :facepalm:
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Siksi onkin todella tyhmää kun erikseen on jossain liikkeissä mm. mainoksia Apple Paysta, on toki hienoa että se käy maksutapana mutta sen julki tuominen on vähän kuin motarin alussa olisi teksti että täällä voit ajaa Alfa Romeolla
Noh toisaalta on ihan hyvä että se merkki on siinä. Ei kaikki esim ulkomaalaiset joissa NFC korttimaksaminen on vielä alkutekijöissään edes tajua että se Apple Pay toimii kaikissa missä lähimaksu toimii, sama koskee monia suomalaisia jotka eivät välttämättä ole tekniikasta niin perillä.

Parempi se on että se tarra on siinä kuin että jatkuvasti kysellään "toimiiko Apple Pay / Google Pay? no maksan sitten sillä". Saati sitten että kauppiaat asiaa tietäisivät, näitä kysymyksiä tulee meillekin ihan joka päivä ja oletetaan että vaatii päätteelle jonkun uuden päivityksen että AP/GP saadaan toimimaan.
 
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
118
Parempi se on että se tarra on siinä kuin että jatkuvasti kysellään "toimiiko Apple Pay / Google Pay? no maksan sitten sillä". Saati sitten että kauppiaat asiaa tietäisivät, näitä kysymyksiä tulee meillekin ihan joka päivä ja oletetaan että vaatii päätteelle jonkun uuden päivityksen että AP/GP saadaan toimimaan.
Monissa K-kaupoissa oli viime vuonna ongelmia Nordean mobiilimaksun kanssa. Valitin asiasta Facebookissa Nordean Wallet-kehitysryhmässä ja sieltä kerrottiin, että ongelmaa selvitetään K-ryhmän kanssa. Jonkin ajan päästä kyselin asiasta uudestaan, kun ei vieläkään toimi ja vastauksena oli, että jotkin kauppiaat eivät ole päivittäneet maksupäätteitä. Kokeilin sinnikkäästi eri K-kaupoissa maksamista ja ennen pitkää kaikissa kaupoissa on alkanut toimimaan. Se siis ilmeisesti todella vaati päivityksen laitteisiin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 127
Viestejä
4 192 357
Jäsenet
70 867
Uusin jäsen
Darksider

Hinta.fi

Ylös Bottom