Nordea tuo Google Pay -maksut Suomeen

Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 491
Nordea on tuonut Nordea Wallet -sovelluksensa uusimpaan versioon tuen Google Pay -maksuille. Google Pay toimii lähimaksutekniikalla, mutta sillä voi myös maksaa yli 25 euron ostoksia vahvistamalla ostot puhelimen lukituksen avaamalla.

Nordean mukaan Google Payn kautta maksut toimivat luotettavammin kuin Walletin aiemmalla omalla maksamistoiminnallisuudella, jolla on ollut jatkuvasti ongelmia maksutapahtumien luotettavuudessa.Google Pay toimii Android-laitteilla vastaavasti kuin Nordea Walletin iOS-version Apple Pay. Nordean oma sovellus toimii edelleen taustalla korttien hallinnassa, mutta maksusovelluksena toimii nyt Google Pay.

Google Payn minimivaatimuksia puhelimelle ovat Android 5.0 (Lollipop) tai uudempi käyttöjärjestelmä sekä nfc-tuki. Google Pay tukee kaikkia Nordean henkilö- ja yritysasiakkaiden Visa/Mastercard Credit, Debit ja Electron kortteja

Lisätietoja Nordean Google Pay sivulta sekä Play-kaupasta Nordea Wallet sovellussivulta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vaatii tunnuslukusovelluksen eli tämä(kään) Nordean sovellus ei toimi kuin roottaamattomalla puhelimella.
Myöskään Google Pay -sovellus ei suostu käyttämään korttia lähimaksuna samasta syystä vaikka muutoin kortin hyväksyykin ja esim. verkko-ostoksia voi tehdä.

Oi kunpa joku tekisi sellaisen puhelimen että se olisi mieleinen ilman roottaamisen vaatimista, tai edes ajantasainen. Itse sekin näköjään pitäisi sitten tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Näytti jäävän kortin lisääminen jumiin ensimmäisellä yrityksellä, mutta toinen kerta toden sanoi. Toivottavasti itse maksaminen toimii aiempaa luotettavammin, kun lähes joka toisella kerralla se ei ole mennyt läpi.
 
Vaatii tunnuslukusovelluksen eli tämä(kään) Nordean sovellus ei toimi kuin roottaamattomalla puhelimella.
Myöskään Google Pay -sovellus ei suostu käyttämään korttia lähimaksuna samasta syystä vaikka muutoin kortin hyväksyykin ja esim. verkko-ostoksia voi tehdä.

Oi kunpa joku tekisi sellaisen puhelimen että se olisi mieleinen ilman roottaamisen vaatimista, tai edes ajantasainen. Itse sekin näköjään pitäisi sitten tehdä.
Oletko kokeillut Magiskia?
Hide Root from Apps like Snapchat, Pokémon Go, Android Pay- dr.fone
 
Kuulostaa hiton kätevältä tämäkin jutkupaska. Viikonloppuna joku omenahipsteri yritti maksaa puhelimellaan kilsan pituisesa jonossa, joka muuttui kahden kilsan jonoksi kun, yllätys yllätys, maksu ei oikein onnistunut.

Tarjottiinko sulle kriisiapua, kun kesti siiderien haku minuutin odotettua pidempään?

Itse aiheeseen: Hyvä kun näitä alkaa tulemaan, ei tarvi kantaa sitä korttia aina mukana. Pitää vaan toivoa että tuo osuuspankki heräisi tähän päivään.
 
Itse aiheeseen: Hyvä kun näitä alkaa tulemaan, ei tarvi kantaa sitä korttia aina mukana. Pitää vaan toivoa että tuo osuuspankki heräisi tähän päivään.

OP "päivittää" mobiilikorttia muistaakseni marraskuussa niin, että "oman" mobiilin sijasta lisätäänkin fyysinen kortti, juuri kuten nää Apple/Google/mikäliet toimii, luulisi että pian olisi OP myös mukana edes Apple Payssa.
 
Toistuva asiaton käytös & halventava käyttäytyminen
-
 
Viimeksi muokattu:
OP "päivittää" mobiilikorttia muistaakseni marraskuussa niin, että "oman" mobiilin sijasta lisätäänkin fyysinen kortti, juuri kuten nää Apple/Google/mikäliet toimii, luulisi että pian olisi OP myös mukana edes Apple Payssa.
Eikös pankit joudu maksamaan omppufirmalle jotain kyseisestä palvelusta. Ja Android-puhelimissa on mahdollista käyttää montaa eri sovellusta NFC-maksamiseen.
Suomen mobiilimaksukenttä on sekava. Tässä opas tämän hetken järjestelmiin ja toimijoihin
 
Missä näillä voi maksaa? Olen jo pitkään halunnut kokeilla tuota puhelimella maksamista mutta en ole toistaiseksi kehdannut alkaa kassalla kyselemään että missä toimii :D Toimiiko tämä siis kaikkialla missä tuo kortilla langattomasti maksukin?
 
Pitää vaan toivoa että tuo osuuspankki heräisi tähän päivään.

Itse olen ainakin ollut tyytyväinen OP:n pivo appsin lähimaksun toimivuuteen androidissa, näkisin lähinnä että OP on ollut edelläkäviänä kun saivat tuon puhelimella maksamisen toimimaan paljon ennen kun mikään muu pankki suomessa.
 
Missä näillä voi maksaa? Olen jo pitkään halunnut kokeilla tuota puhelimella maksamista mutta en ole toistaiseksi kehdannut alkaa kassalla kyselemään että missä toimii :D Toimiiko tämä siis kaikkialla missä tuo kortilla langattomasti maksukin?
Kaikissa niissä päätteissä missä on lähimaksutuki
 
Missä näillä voi maksaa? Olen jo pitkään halunnut kokeilla tuota puhelimella maksamista mutta en ole toistaiseksi kehdannut alkaa kassalla kyselemään että missä toimii :D Toimiiko tämä siis kaikkialla missä tuo kortilla langattomasti maksukin?
Joku kartta/lista olisi ihan kätevä. MobilePayllä voi maksaa ainakin Mäkkärissä ja kohta K-ryhmän kaupoissa.
 
Missä näillä voi maksaa? Olen jo pitkään halunnut kokeilla tuota puhelimella maksamista mutta en ole toistaiseksi kehdannut alkaa kassalla kyselemään että missä toimii :D Toimiiko tämä siis kaikkialla missä tuo kortilla langattomasti maksukin?

Joku kartta/lista olisi ihan kätevä. MobilePayllä voi maksaa ainakin Mäkkärissä ja kohta K-ryhmän kaupoissa.

Ihan vaan silmää käteen siinä kassalla, jos sattuu näkymään näitä merkkejä niin voit maksaa puhelimellakin!

39-42744159b6877204954.jpg


39-42756959b7c087caa6c.jpg
 
Jep, kun on tullut Note 3:ssa käytettyä jo pidemmän aikaa Custom Rom:ia, niin Magiskillä homma toimii, kuin se kuuluisa junan vessa... Aevan loistava sovellus!
Näiden käytöstä saadaan varmaan joskus ennakkotapaus.

Meinaan jos joskus rootatussa puhelimessa on haittaohjelma joka tavalla tai toisella väärinkäyttää verkkopankki- tai muuta appia ja aiheuttaa rahojen katoamista. Pankki haluaa sitten puhelimen tutkittavaksi ja jos sieltä löytyy roottaus ja roottauksen tunnistamisen kiertävä ohjelmisto niin tuleeko siinä rikottua maksuohjelman käyttöehtoja jolloin pankin korvausvastuu lopahtaa?

https://www.nordea.fi/Images/146-65713/MMST960DL.pdf

En yllättyisi. Jos maksuohjelmassa on tunnistus roottaukselle ja asiakas käyttää siihen erikseen tarkoitettua piilotusohjelmaa niin siinä voi olla melkoisen heikoilla.

ehdot.PNG
 
Viimeksi muokattu:
Näiden käytöstä saadaan varmaan joskus ennakkotapaus.

Meinaan jos joskus rootatussa puhelimessa on haittaohjelma joka tavalla tai toisella väärinkäyttää verkkopankki- tai muuta appia ja aiheuttaa rahojen katoamista. Pankki haluaa sitten puhelimen tutkittavaksi ja jos sieltä löytyy roottaus ja roottauksen tunnistamisen kiertävä ohjelmisto niin tuleeko siinä rikottua maksuohjelman käyttöehtoja jolloin pankin korvausvastuu lopahtaa?

En yllättyisi. Jos maksuohjelmassa on tunnistus roottaukselle ja asiakas käyttää siihen erikseen tarkoitettua piilotusohjelmaa niin siinä voi olla melkoisen heikoilla.

Tämä on varmasti periaatteellisesti aivan mahdollista. Toisaalta, en käytä sen kummemmin mitään "hämäräsoftia", vaikka pahimmin foliohattuiset varmaan sanovatkin kaikkien Custom Romien yms. olevan automaattisesti kaiken varastavia vakoiluohjelmia ;)

Lupaan ilmoittaa heti, jos tililtäni lähtee oudosti ylimääräistä tai joudun jonkun muun kuin kuukkelin ja USA:n viranomaisten vakoilemaksi :)
 
Tämä on varmasti periaatteellisesti aivan mahdollista. Toisaalta, en käytä sen kummemmin mitään "hämäräsoftia", vaikka pahimmin foliohattuiset varmaan sanovatkin kaikkien Custom Romien yms. olevan automaattisesti kaiken varastavia vakoiluohjelmia ;)

Lupaan ilmoittaa heti, jos tililtäni lähtee oudosti ylimääräistä tai joudun jonkun muun kuin kuukkelin ja USA:n viranomaisten vakoilemaksi :)
Ongelma on enemmänkin se että pankit toiminee tässä aivan kuten vakuutusyhtiöt. Jos löytyy yksikin syy millä luistaa vastuusta niin se aivan varmasti käytetään. Riski on sitten jokaisen arvioitava itse.
 
Ongelma on enemmänkin se että pankit toiminee tässä aivan kuten vakuutusyhtiöt. Jos löytyy yksikin syy millä luistaa vastuusta niin se aivan varmasti käytetään. Riski on sitten jokaisen arvioitava itse.

Jep, en käytä puhelinta lähimaksuissa, mutta kylläkin tunnistautumisessa ja verkkopankissa.
Tili on melkein aina miinuksella, joten jos sieltä joku jotain saa varastettua, niin tuskin sillä paria karkkipatukkaa enemmän itselleen tienaa :darra:
 
Kortista ei myöskään lopu akku tai sitä ei tarvi uudelleenkäynnistää silloin tällöin.. :D

Puhelimen hukkaamisen jälkeen voit edelleen mennä kotiin ja maksaa perinteisen kuolevaisen tapaan kortilla. Mutta hukkaappa kortti, se 2 vitun viikkoa :dead:
 
Kortista ei myöskään lopu akku tai sitä ei tarvi uudelleenkäynnistää silloin tällöin.. :D

Toisaalta isommissa ostoksissa se siru tuppaa kulumaan ja kovasti shoppailemalla saattaa olla vainaa jo muutamassa kuukaudessa uusimisesta.
 
Ihan vaan silmää käteen siinä kassalla, jos sattuu näkymään näitä merkkejä niin voit maksaa puhelimellakin!

39-42744159b6877204954.jpg


39-42756959b7c087caa6c.jpg

Siis joo Google Pay/Apple Pay käy tosiaan kaikissa mestoissa missä on lähimaksu, mutta esimerkiksi MobilePaystä ja muista vaihtoehdoista olisi kiva olla joku lista.
 
Itse olen ollut tyytyväinen Apple Payn käyttäjä. Toiminut loistavasti; kellon vieminen maksupäätteen viereen on huomattavasti nopeampi, kuin mitä menee kaivaessa lompakkoa taskusta kortilla maksaessa. Maksu on jo suoritettu siinä kohtaa, kun saisi sen kortin esille. Ja kun toimii mukavasti yli 25€ ostoksille.

Ainoa ongelma on se miten huonosti tähän on valmistauduttu, niin pankkien kuin kauppojenkin osalta. Tekniikka maksupäätteiden osalta on ollut Suomessa yleistä jo kauan ennen näiden mobiilimaksusovellusten yleistymistä. OP:n asiakkaana tilasin sitten St1:n Master Cardin, jonka sai liitettyä Apple Pay:hin. Toki tästä kortista on hyötynyt muutenkin, kun polttoaineesta saa muutaman sentin alennuksen jo muutenkin alhaisiin hintoihin St1- ja Shell-asemilla (käytännössä jopa 10 senttiä halvempaa polttoainetta kuin kilpailevilla asemilla täällä päin). Lisäksi tuo maksupäätteiden tapa kysyä etukorttia on aiheuttanut aluksi ongelmia ainakin allekirjoittaneella, niin normaalissa korttilähimaksussa kuin Apple Payn kanssa. Tuota saisi mun mielestä muuttaa siten, ettei korttia/laitetta tarvisi erikseen viedä ensin päätteelle ja sitten pois ja sitten takaisin päätteen viereen. Kassaltakin tuon etukorttikyselyn voi kuitata pois, mutta se voisi olla kokonaan pois. Jos haluaa ne bonukset, niin kai sen etukortin voisi ilman tuollaista pakollista kyselyäkin siihen koneeseen laittaa. Tietenkin olisi hienoa, että nuo etukortit saisi Suomessakin Apple Wallettiin ja näiden lukeminen tapahtuisi automaattisesti maksun yhteydessä.

Lueskelin tuossa yksi päivä OP:n tilinpäätöstä ja toimintakertomusta, niin siellä oli mainittu kehityskuluihin menevän tässä neljän vuoden sisällä pari miljardia euroa. Tässä oli toki koko firman kehityskulut, mutta panostetaan isosti myös tähän "mobilisoituvaan" maailmaan. Ja OP ilmoittikin aikaisemmin tänä vuonna kehittävänsä kasvotunnistukseen perustuvaa maksutekniikkaa, mikä on pilottivaiheessa. Joten jos tuota isolla rahalla kehitetään, niin en usko että hyppäävät Apple Payn kelkkaan kovinkaan helposti.
 
Itse olen ollut tyytyväinen Apple Payn käyttäjä. Toiminut loistavasti; kellon vieminen maksupäätteen viereen on huomattavasti nopeampi, kuin mitä menee kaivaessa lompakkoa taskusta kortilla maksaessa. Maksu on jo suoritettu siinä kohtaa, kun saisi sen kortin esille. Ja kun toimii mukavasti yli 25€ ostoksille.

Ainoa ongelma on se miten huonosti tähän on valmistauduttu, niin pankkien kuin kauppojenkin osalta. Tekniikka maksupäätteiden osalta on ollut Suomessa yleistä jo kauan ennen näiden mobiilimaksusovellusten yleistymistä. OP:n asiakkaana tilasin sitten St1:n Master Cardin, jonka sai liitettyä Apple Pay:hin. Toki tästä kortista on hyötynyt muutenkin, kun polttoaineesta saa muutaman sentin alennuksen jo muutenkin alhaisiin hintoihin St1- ja Shell-asemilla (käytännössä jopa 10 senttiä halvempaa polttoainetta kuin kilpailevilla asemilla täällä päin). Lisäksi tuo maksupäätteiden tapa kysyä etukorttia on aiheuttanut aluksi ongelmia ainakin allekirjoittaneella, niin normaalissa korttilähimaksussa kuin Apple Payn kanssa. Tuota saisi mun mielestä muuttaa siten, ettei korttia/laitetta tarvisi erikseen viedä ensin päätteelle ja sitten pois ja sitten takaisin päätteen viereen. Kassaltakin tuon etukorttikyselyn voi kuitata pois, mutta se voisi olla kokonaan pois. Jos haluaa ne bonukset, niin kai sen etukortin voisi ilman tuollaista pakollista kyselyäkin siihen koneeseen laittaa. Tietenkin olisi hienoa, että nuo etukortit saisi Suomessakin Apple Wallettiin ja näiden lukeminen tapahtuisi automaattisesti maksun yhteydessä.

Lueskelin tuossa yksi päivä OP:n tilinpäätöstä ja toimintakertomusta, niin siellä oli mainittu kehityskuluihin menevän tässä neljän vuoden sisällä pari miljardia euroa. Tässä oli toki koko firman kehityskulut, mutta panostetaan isosti myös tähän "mobilisoituvaan" maailmaan. Ja OP ilmoittikin aikaisemmin tänä vuonna kehittävänsä kasvotunnistukseen perustuvaa maksutekniikkaa, mikä on pilottivaiheessa. Joten jos tuota isolla rahalla kehitetään, niin en usko että hyppäävät Apple Payn kelkkaan kovinkaan helposti.

Bonuskortti + Lähimaksu on ongelma ainakin S-ryhmän paikoissa, jos ei maksa S-pankin Visalla. Masiina vaatii bonuskorttia useamman kerran ennen kuin se suostuu ottamaan lähimaksun vastaan. Plussakortin kanssa homma toimii paremmin.

OP:n megalomaaniset kehityshankkeet taisi mennä roskiin uuden toimarin myötä. Niillähän oli ties mitä kimppakyytipalveluita kehitteillä.
 
Menin aamulla lataamaan tuo Google payn ja toiveikkaana ajattelin maksaa lounaan. Ei toiminut, kyseli uudelleen luottokortin numeroita ja varmistusnumeroa. Tappeli koko ajan Nordea Walletin kanssa yrittäen päästä vallitsevaksi maksutavaksi. Walletkaan ei toiminut, Google Pay liuotti jotenkin widgetin pois ja itse wallet-sovelluksesta maksaminen hankalaa, enempi tilastonikkari-sovellus.
Eli jos puhelimessa on hyvin toiminut Nordea Wallet, älkää ihmeessä menkö ottamaan tuota Google paytä. Homma haiskahtaa keskeneräiseltä eli on ns vaiheessa...
 
Mulla ei kyllä ollut aamulla ongelmia maksella Paylla, lisäsin tosin kortin mobiilipankin kautta eikä tarvinnut kortin tietoja syötellä.
 
Google pay ei tuo itse maksamiseen mitään lisäarvoa verrattuna Nordea Wallettiin ne samat kortithan siellä on käytössä. Korkeintaan voi jotain asiakaskortteja lisätä tuonne ohjelmaan. Lähinnä sellaisia joissa on viivakoodi joka voidaan sitten lukea puhelimen näytöltä. Mutta ei esim yleisimmin käytetyjä S-Etukorttia tai K-Plussa korttia.

Nordea walletissa on "haittana" myös pin koodi jota kysytään satunnaisesti. Google pay:ssa ei ole pin koodia eli maksu onnistuu kunhan puhelin on hallinnassa. Ei tarvitse myöskään olla näyttö auki.
 
Jostain Facebookin syövereistä luin tänään että tulevaisuudessa Nordea Walletin maksutoiminnallisuus tullaan jossain vaiheessa lopettamaan ja Google Pay tulee siten korvaamaan sen lähimaksuissa kokonaan.

Ja kortit tulee siirtää tosiaan joko Nordea Wallet tai Nordea Mobiilipankki sovelluksessa olevilla toiminnoilla Payihin jolloin ne poistuvat Walletista. Tai siis näkyvät siellä edelleen mutta maksutoiminnallisuus niistä poistuu.
 
Bonuskortti + Lähimaksu on ongelma ainakin S-ryhmän paikoissa, jos ei maksa S-pankin Visalla. Masiina vaatii bonuskorttia useamman kerran ennen kuin se suostuu ottamaan lähimaksun vastaan. Plussakortin kanssa homma toimii paremmin.

OP:n megalomaaniset kehityshankkeet taisi mennä roskiin uuden toimarin myötä. Niillähän oli ties mitä kimppakyytipalveluita kehitteillä.
Ei vaadi. Odota sen verran, että päätteellä näkyy ostosten kokonaissumma niin maksu menee samantien. Jos on liian hätäinen niin maksupääte tunnistaa minkä tahansa kortin/maksuvälineen automaattisesti (väärin) bonuskortiksi.
 
Jostain Facebookin syövereistä luin tänään että tulevaisuudessa Nordea Walletin maksutoiminnallisuus tullaan jossain vaiheessa lopettamaan ja Google Pay tulee siten korvaamaan sen lähimaksuissa kokonaan.

Ja kortit tulee siirtää tosiaan joko Nordea Wallet tai Nordea Mobiilipankki sovelluksessa olevilla toiminnoilla Payihin jolloin ne poistuvat Walletista. Tai siis näkyvät siellä edelleen mutta maksutoiminnallisuus niistä poistuu.
Tätä en nyt usko ollenkaan. Kyllä ne kortit siellä walletissa edellen on ja puhelimen "Napauta ja Maksa" valikosta valitaan mikä on oletusmaksusovellus. G Pay vai Nordea. Tosin kun avaa Nordea Walletin nyt niin ehdottaa että vaihdettaisiin Google Pay oletukseksi. Kysyy myös että haluatko seuraavalla käynnistyskerralla valita.
 
Ja ainakin äsboonuksen voi kuitata heti kun ensimmäinen osto on piipattu. Ei tarvitse odottaa maksutapahtumaan asti.
Laitoin kortin Walletista Google Payhin, eikun testaamaan :geek:
 
Tätä en nyt usko ollenkaan. Kyllä ne kortit siellä walletissa edellen on ja puhelimen "Napauta ja Maksa" valikosta valitaan mikä on oletusmaksusovellus. G Pay vai Nordea

Niinhän siellä on, ei ole enää sen jälkeen kun maksuominaisuus poistetaan Walletista.

Mobiiliplussa + Pay toimii kyllä kivasti.
 
Ja jo nyt Walletin oletuskortin valintapaikassa on vain ilmoitus Lisätty Google Payhin. ja linkki Payn kortinhallintaan. Siis jos kortit on siirtetty Payhin.
 
Se onkin ollut melkoinen rasite tässä vuosien saatossa.

Mulla kortti ainakin kulkee aina lompakossa (mitään lompakko flip-coveria en osta) kun taas puhelin on käytännössä aina mukana. Esim. lenkillä vaimo laittaa viestiä, että tarvis kaupasta jotain. Ei voi käydä, kun ei ole lompakko mukana. Puhelimen kautta maksan käytännössä aina laskutkin, niin miksi ei normaali kaupassa maksaminenkin voisi sitä kautta mennä?
 
Bonuskortti + Lähimaksu on ongelma ainakin S-ryhmän paikoissa, jos ei maksa S-pankin Visalla. Masiina vaatii bonuskorttia useamman kerran ennen kuin se suostuu ottamaan lähimaksun vastaan. Plussakortin kanssa homma toimii paremmin. ...

Ei vaadi. Odota sen verran, että päätteellä näkyy ostosten kokonaissumma niin maksu menee samantien. Jos on liian hätäinen niin maksupääte tunnistaa minkä tahansa kortin/maksuvälineen automaattisesti (väärin) bonuskortiksi.

Itselläkin on tuo Seeteufelin ongelma S-ryhmän kaupoissa lähimaksun kanssa. Kun ostokset on piipattu, maksupäätteellä näkyy loppusumma. Kun siihen vie Dansken Master Card debit -lähimaksukortin, pääte lukee kortin, sanoo jotain että "ei bonuskortti", jonka jälkeen se käskee viemään kortin uudestaan luettavaksi, ja yleensä tämä toinenkaan kerta ei vielä onnistu, vaan kortti pitää näyttää kolmesti ennen kuin maksu lähtee.
Maksupäätteethän haluaa välillä myös sen sirun + pin-koodin vaikka ostokset on alle 25€. Näissä tapauksissa S-ryhmän kaupoissa maksu sirulla epäonnistuu joka ikinen kerta sillä ekalla yrityksellä. Kassa joutuu aina naputtelemaan jotain, että maksutapahtumaa yritetään uudelleen, ja sitten se onnistuu sirulla.
Jos lähimaksupäätteelle näyttää S-etukortin, niin silti joutuu yleensä näyttämään lähimaksukortin kahteen kertaan ennen kuin maksu lähtee. Jotain häikkää tuossa S-ryhmän lähimaksussa on, ainakin Dansken debit Masterilla.

K-ryhmän kaupoissa taas ei ole ollut mitään ongelmia lähimaksun kanssa, näyttipä plussakorttia tahi ei. Maksu menee ensimmäisellä yrityksellä lähimaksua käyttäessä, ja jos pääte pyytää käyttämään sirua, niin maksu onnistuu ensimmäisellä kerralla.

S-ryhmällä maksaminen:
1. näytä lähimaksukortti päätteelle. "Ei bonuskortti. Lue maksukortti."
(2. näytä lähimaksukortti päätteelle. Ei tapahdu mitään. "Lue maksukortti.")
2/3. näytä lähimaksukortti päätteelle. Maksu lähtee.
TAI
1. näytä lähimaksukortti päätteelle. "Ei bonuskortti. Lue maksukortti."
2. näytä lähimaksukortti päätteelle. "Käytä sirua."
3. tökkää kortti päätteeseen, näpyttele pin. "Maksu epäonnistui."
4. kassa naputtelee jotain, ja aloittaa maksutapahtuman alusta.
5. tökkää kortti päätteeseen, näpyttele pin. Maksu lähtee.

K-ryhmällä maksaminen:
1. näytä lähimaksukortti päätteelle. Maksu lähtee.
TAI
1. näytä lähimaksukortti päätteelle. "Käytä sirua."
2. tökkää kortti päätteeseen, näpyttele pin. Maksu lähtee.
 
Ei vaadi. Odota sen verran, että päätteellä näkyy ostosten kokonaissumma niin maksu menee samantien. Jos on liian hätäinen niin maksupääte tunnistaa minkä tahansa kortin/maksuvälineen automaattisesti (väärin) bonuskortiksi.
Toki se menee pois odottamallakin, mutta ainakin itse kokenut sen odotteluajan todella pitkäksi. Helpompi vain venkslata korttia/kelloa edes takaisin siihen maksupäätteelle. Jos tämä etukorttivaihe ei olisi pakollinen vaihe tuossa maksuprosessissa, niin mitään ongelmaa ei olisi lähimaksussa.

Ja ainakin äsboonuksen voi kuitata heti kun ensimmäinen osto on piipattu. Ei tarvitse odottaa maksutapahtumaan asti.
Laitoin kortin Walletista Google Payhin, eikun testaamaan :geek:
Tarkoitat, että jos käyttää bonuskorttia? Mutta jollei käytä bonuskorttia, vaan haluaa ohittaa vaiheen niin se ei käsittääkseni onnistu oikein millään? Tuo kellolla maksamisen nopeuskin menee siinä sitten hukkaan, jos kaivelee sieltä lompakosta joka tapauksessa sitä S-etukorttia.
 
Maksupäätteethän haluaa välillä myös sen sirun + pin-koodin vaikka ostokset on alle 25€. Näissä tapauksissa S-ryhmän kaupoissa maksu sirulla epäonnistuu joka ikinen kerta sillä ekalla yrityksellä. Kassa joutuu aina naputtelemaan jotain, että maksutapahtumaa yritetään uudelleen, ja sitten se onnistuu sirulla.
Itsellä myös Danske Bankin kortti ja sama ongelma. Ongelma tosin esiintyy myös muissa kuin S-ryhmän pisteissä. Omien havaintojen perusteella ongelma liittyy tietynlaiseen maksupäätteeseen eikä ketjuun. Sen sijaan puolison OP-pankin kortilla samaa ongelmaa ei ole esiintynyt.

PS. Se kassa joutuu aloittamaan sen maksutapahtuman uudelleen.
 
Tuo S-ryhmän maksupääteperseily kyllä jaksaa ärsyttää. En halua mitään bonuksia vaan maksaa ostokset. Lisäksi itsepalvelukassoilla ei taida saada (missään S-ryhmän kaupoissa) maksaa alkoholituotteita. Olin yllättynyt kun K-kaupassa tuo onnistui. Tosin joku kyttäsi siinä sivussa että on ikää.
 
Menin aamulla lataamaan tuo Google payn ja toiveikkaana ajattelin maksaa lounaan. Ei toiminut, kyseli uudelleen luottokortin numeroita ja varmistusnumeroa. Tappeli koko ajan Nordea Walletin kanssa yrittäen päästä vallitsevaksi maksutavaksi. Walletkaan ei toiminut, Google Pay liuotti jotenkin widgetin pois ja itse wallet-sovelluksesta maksaminen hankalaa, enempi tilastonikkari-sovellus.
Eli jos puhelimessa on hyvin toiminut Nordea Wallet, älkää ihmeessä menkö ottamaan tuota Google paytä. Homma haiskahtaa keskeneräiseltä eli on ns vaiheessa...

Ei se nyt mitenkään viaheessa ole kun on käytössä ollut jo useita vuosia jenkeissä. Sulla on nyt luurin softassa jotain vialla jos se tuollaista tekee. ITse aktivoin tänään pariin puhelimeen tuon ihan muitta mutkitta, sekä myös kelloon sai kortit helposti.
 
Toki se menee pois odottamallakin, mutta ainakin itse kokenut sen odotteluajan todella pitkäksi. Helpompi vain venkslata korttia/kelloa edes takaisin siihen maksupäätteelle. Jos tämä etukorttivaihe ei olisi pakollinen vaihe tuossa maksuprosessissa, niin mitään ongelmaa ei olisi lähimaksussa.
Nopeammin se menee, kun odotat vaan kiltisti, että summa näkyy päätteellä. Itselläni menee maksu silloin aina ja niin menee myös asiakkailla mitä kassalla olen ollut. Itselläni Nordean Electronin kautta Apple Pay, voi olla, että muiden pankkien/korttien kanssa ei toimi yhtä jouhevasti.
Tuo S-ryhmän maksupääteperseily kyllä jaksaa ärsyttää. En halua mitään bonuksia vaan maksaa ostokset. Lisäksi itsepalvelukassoilla ei taida saada (missään S-ryhmän kaupoissa) maksaa alkoholituotteita. Olin yllättynyt kun K-kaupassa tuo onnistui. Tosin joku kyttäsi siinä sivussa että on ikää.
Kaljat saa messiin myös itsepalvelukassalta, mutta myyjän täytyy tulla kuittaamaan ne erikseen. Keskon kaupoissa sekä itsepalvelukassa että lähimaksu toimivat kyllä omasta mielestänikin paremmin. Vähän OT meni, mutta kun puheeksi otettiin... :)
 
Nopeammin se menee, kun odotat vaan kiltisti, että summa näkyy päätteellä. Itselläni menee maksu silloin aina ja niin menee myös asiakkailla mitä kassalla olen ollut. Itselläni Nordean Electronin kautta Apple Pay, voi olla, että muiden pankkien/korttien kanssa ei toimi yhtä jouhevasti.
En tiedä, mutta täällä varmaankin maksupäätteet käyvät välillä hyvinkin hitaalla.. Kerran viimeisen piippauksen jälkeen odottelin varmaan 10 sekuntia, että se S-etukorttikysely menee pois. Nopeammin sen mielestäni saa venkslaamalla korttia tai pyytämällä kassaa ohittamaan tuon vaiheen. Perseilyä tosiaan tuo Prisman maksupäätteen käyttö. Itse Apple Pay -laitteen lukuprosessi toimii sujuvasti, yhtä nopeasti kuin tavallisen lähimaksukortin lukeminen.

image.png
 
Itsellä myös Danske Bankin kortti ja sama ongelma. Ongelma tosin esiintyy myös muissa kuin S-ryhmän pisteissä. Omien havaintojen perusteella ongelma liittyy tietynlaiseen maksupäätteeseen eikä ketjuun. Sen sijaan puolison OP-pankin kortilla samaa ongelmaa ei ole esiintynyt.

PS. Se kassa joutuu aloittamaan sen maksutapahtuman uudelleen.
Täällä paikallisissa Citymarketissa ja Prismassa on ainakin päälle päin ihan identtiset maksupäätteet. Prismassa lähimaksu on kauheeta säätämistä, kun Cittarissa homma pelaa kuin junan vessa.
 
Täällä paikallisissa Citymarketissa ja Prismassa on ainakin päälle päin ihan identtiset maksupäätteet. Prismassa lähimaksu on kauheeta säätämistä, kun Cittarissa homma pelaa kuin junan vessa.
S-ketjussa on se säätäminen bonuskortin lukemisen kanssa mutta tuo pin-koodin naputusongelma on myös muissa paikossa ainakin itsellä. Parissa paikassa, missä on erilainen lukija, niin ongelmaa ei ole.
 
Pitääpä käydä testaan toimiiko tuo google pay. Nordea walletilla en ole vielä kertaakaan onnistunut maksamaan.
 
Tuo S-ryhmän maksupääteperseily kyllä jaksaa ärsyttää. En halua mitään bonuksia vaan maksaa ostokset. Lisäksi itsepalvelukassoilla ei taida saada (missään S-ryhmän kaupoissa) maksaa alkoholituotteita. Olin yllättynyt kun K-kaupassa tuo onnistui. Tosin joku kyttäsi siinä sivussa että on ikää.
Kyllä alkoholit ja pärinäjuomat saa s-kaupoissakin itsepalvelukassalle maksettua. Myyjä voi joko etänä tai tulemalla siihen asiakkaan päätteelle antaa luvan myydä ikärajoitetut tuotteet. Siinä taas on eroja milloin se asiakkaan pääte menee juntturaan, joissakin paikoissa heti kun on ikärajallinen tuote skannataan ja joissakin vasta lopuksi ennen kuin voi maksaa. Vaihtelee ketjujen sisälläkin milloin myyjää tarvitaan.
 
Kyllä alkoholit ja pärinäjuomat saa s-kaupoissakin itsepalvelukassalle maksettua. Myyjä voi joko etänä tai tulemalla siihen asiakkaan päätteelle antaa luvan myydä ikärajoitetut tuotteet. Siinä taas on eroja milloin se asiakkaan pääte menee juntturaan, joissakin paikoissa heti kun on ikärajallinen tuote skannataan ja joissakin vasta lopuksi ennen kuin voi maksaa. Vaihtelee ketjujen sisälläkin milloin myyjää tarvitaan.

Ok. Itsellä on kokemusta vaan oman kylän S- ja K-kaupoista. Ärsyttää kun yksi kassa on vain auki ja joku kolmesta itsepalvelukassasta vastaavasti vapaa ja ostoskorissa on se yksi olut. Siinä itsepalvelukassoilla lukee lapussa ettei voi maksaa alkoholia, mutta ilmeisesti onnistuisi jos siinä olisi tosiaan se myyjä paikalla.

En kannata Amazonin ylivoimaa enkä myöskään pidä nykyteknologian suomista kaikista mahdollisuuksista (koska niissä on riskinsä jos hakkeroidaan tai käytetään väärin, jne.), mutta olisihan se hienoa jos voisi vain latoa kaupassa ostokset kassiin ja painua jonottamatta ja "maksamatta" pihalle. Viitaten Amazon Go:n.
 
Itse aiheeseen: Hyvä kun näitä alkaa tulemaan, ei tarvi kantaa sitä korttia aina mukana. Pitää vaan toivoa että tuo osuuspankki heräisi tähän päivään.

Aika huolestuttavaltahan tämä alkaa vaikuttamaan. Aikaisemmin korttimaksujen paremmuutta perusteltiin sillä ettei jaksa raahata käteistä mukana. Nyt kännykkämaksamista perustellaan sillä ettei jaksa raahata kortteja mukana.

Sata grammaa kolikoita painaa liikaa, 10 gramman kortti painaa liikaa. Seuraavaksi otetaan vaatteetkin pois kun ei jakseta niitäkään kantaa. Lisätään lääppimisvehkeiden tietoturvaongelmat soppaan niin kyllähän tämä mobiilimaksaminen suurimmalta osin haiskahtaa mukaedistyneiden teknohippien hörhötykseltä. Joka kostautuu jollakin tavalla (maksuongelmat, tietoturva, tietovuodot...) ennemmin tai myöhemmin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 610
Viestejä
4 493 665
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom