Nokia 9 Pureview

Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
251
Tökkimistä on ollut aika reilusti, mutta väheni kun poistelin välimuisteja, mm. Chromesta.
Sormenjäljenlukija on toiminut todella hyvin 10 päivityksen jälkeen, huomattavasti paremmin kuin koskaan aiemmin.

Lähetetty minun Nokia 9 laitteesta Tapatalkilla
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Jääkö kellään muulla tuohon näytönsäästäjään noita ilmoituksia "turhaan" näkyviin Android kympillä?
Kyllä. Lukitusnätöllä ei näy mutta glancessa näkyy.

Muuten kyllä toimii hyvin päivityksen jälkeen.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
447
Ihan hyvin pelaa 10 täälläkin. En itse asiassa edes huomaa mitään muuta eroa 9:iin kuin tumman tilan, jonka aktivoin oitis käyttöön.
 
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
320
@qnixsuomi Ei ole Android 10 + Nokia 9 mitään ongelmia täällä, ainoastaan positiivisia kokemuksia, dark modella saa myös valikoista ja asetuksista värit käänteisiksi, aiemmin ei onnistunut.
 
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
74
Täälläkin Android 10 ongelmattomana. Oma harmitus on se, ettei kamerasoftaan tullut mitään viilauksia kympin myötä.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
251
Täälläkin Android 10 ongelmattomana. Oma harmitus on se, ettei kamerasoftaan tullut mitään viilauksia kympin myötä.
Mun mielestä kameran kuvanlaatu on parantunut reilusti päivityksen jälkeen. Väritasapaino tarkempi ja kuvat terävämpiä, sekä kirkkaampia.

Lähetetty minun Nokia 9 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
133
Tuli eilen myös päiviteltyä kymppiin ja nyt muutaman kerran puhelin kuumentunut sen verran, että ilmoituksella varoittanut asiasta. Käyttö ollut spotify+chrome. Ennen kymppiä ei ole ollut tässä muutaman kuukauden omistuksen aikana ongelmia lämpöjen kanssa.

Nyt on tuo ongelma hävinnyt. Mutta tahtoo välillä tahmailla aikalailla ja chromekin jäätyillyt muutaman kerran täysin. Glancescreenissä näkyy turhia ilmoituksia. Muuten en oo huomannu mitään muutosta minkään suhteen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Glance-ruudussa haamunotifikaatiot täälläkin ongelmana. Sen verran rasittavaa, että piti ottaa koko glance pois käytöstä, vaikka muuten siitä tykkäisinkin.
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
415
Mä jo haaveilin että nyt vois alle 400€ hintaan ostaa uutena tän mut ei vissii kannata
Jos haluaa ostaa niin kannattaa olla nopea. On poistuva malli ja kadonnut jo mm. Elisalta ja Verkkokaupasta. Ihmeen lyhyt myyntiaika näillä Nokioilla, kun katoaa ennen kuin ehtii tulla seuraava versio tilalle.
 
Liittynyt
08.06.2017
Viestejä
169
Jos haluaa ostaa niin kannattaa olla nopea. On poistuva malli ja kadonnut jo mm. Elisalta ja Verkkokaupasta. Ihmeen lyhyt myyntiaika näillä Nokioilla, kun katoaa ennen kuin ehtii tulla seuraava versio tilalle.
Nooh mennään tällä Pixel 3xl nyt katotaan mitä ne saa 9.* Kanssa kehitettyä
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Nyt tuli itselle päivitys, joka korjasi glance screenin.
Minulla ei näytä olevan korjaantunut. Näyttää kalenterimerkintää ainakin nyt, josta ei kyllä notifikaatiota enää ole. Olin katsovinani, että se päivitys olisi vain Googlen tietoturvapäivitys.
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
133
Nyt kun on vajaa 4 kuukautta käyttöä takana niin tehdääs tilannekatsaus/itkupotkuraivarivuodatus.

Aloitetaampa vaikka sormenjälkilukijasta.
Se on täysin luokaton viritys. Ei toimi, ei sitten niin yhtään. Aluksi ihan ok ja panssarilasinkin laitettuani toimi ihan kohtuullisesti, mutta nyt vaikka laittaa sormenjäljen uudestaan niin sanotaanko, että 1/15 on onnistuneita lukuja.

Sen sijaan kasvolukitus toimii tätä nykyä todella hyvin, kohtuu pimeässäkin avaa näytön. Tämä on mielestäni parantunut alun jälkeen.

Mitä enemmän kameraa on käyttänyt, sitä huonommalta nuo automaatilla otetut kuvat näyttävät, varsinkin salamaa käyttäessä. Manuaalilla kuvatessa kuvat näyttää välillä aivan törkeän hyvältä ja toisinaan tuntuu taas ettei millään saa kunnollista kuvaa napattua. Kuvia häviää välillä johonkin.

Joka toinen päivä puhelimen saa käynnistää uudelleen kun alkaa lagaamaan aivan sietämättömän paljon. Lukitusruutu ja yläpalkki on lähes käyttökelvottomia. Myös sovellusten avaus pitkittyy.

Double tap to wake screen toimii silloin kun sitä huvittaa. Kaiutin on melko surkea esitys myös.
Ei pysty musiikkia kuuntelemaan ilman verisuonien katkeamista ohimolla. Equalisaattorilla saa vähän tilannetta parannettua.

Näyttö on hyvä ja kirkas, tästä ei mitään valittamista. Akku kestää päivän omalla käytöllä. Screen on time pyörii jossain 5-6h hujakoilla näytön kirkkaudesta riippuen. Lukitusruudusta ei saa taskulamppua päälle mikä suoraan sanoen vituttaa todenteolla kun sitä tulee käytettyä päivittäin useaan otteeseen.

Puhelin on nopea ja mukava käyttää silloin kun kaikki toimii. Mitä se ei ole noin 70% ajasta.

Kaiken kaikkiaan mielestäni huonoin puhelin hintaan nähden mitä on tullut ostettua.
Saisivat nyt edes tuon kameran, sormenjälkilukijan ja taskulampun lukitusruudussa toimimaan niin pisteet nousisi ropinalla ylöspäin.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
447
Samat mietteet. Toisaalta olen oppinut elämään "inhimisiksi" kun ei tarvi koko ajan olla räpeltämässä kännykkää. Tätä vain ei innosta räpeltää, ollenkaan.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 742
Samat mietteet. Toisaalta olen oppinut elämään "inhimisiksi" kun ei tarvi koko ajan olla räpeltämässä kännykkää. Tätä vain ei innosta räpeltää, ollenkaan.
Tuollainen ominaisuus voisi olla viimeisen päälle hyvä vaikka jollekkin puhelinriippuvuudesta kärsivälle teinille. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
166
Joka toinen päivä puhelimen saa käynnistää uudelleen kun alkaa lagaamaan aivan sietämättömän paljon. Lukitusruutu ja yläpalkki on lähes käyttökelvottomia. Myös sovellusten avaus pitkittyy.
Uusimman päivityksen myötä on tätä samaa lagausta ruvennut esiintymään mullakin. Erittäin raivostuttavaa, kun alkaa hidastella, vaikka puhelinta ei ole päivän aikana paljon käytettykään.

Toinen kenties samaan liittyvä asia on, kun kameraa käyttää niin se yhtäkkiä jäätyy kesken kuvan ottamisen ja ruudulle jää sillä hetkellä näkyvä livetilanne näkyviin. Kameran sulkeminen korjaa tämän, ainakin hetkeksi.

Videota kuvatessa kävi myös useamman kerran niin, että pian (~pari sekuntia) tallennuksen alettua ruudulla näkyvä livetilanne jäätyi ruutuun, mutta tallennuksen aika eteni kuitenkin... Video tästä ei tallentunut tietenkään.

Molemmissa tilanteissa taustalla saattoi olla kuvia prosessoimassa, en tiedä tämän vaikutusta asiaan.

Tuntuu, että tämä viimesin päivitys omalla kohdalla aiheutti enemmän haittaa kuin hyötyä... Aikaisemmin saattoi vain kadota otettu kuva silloin tällöin, mutta nyt tätä jäätymistä kuvien/videon otossa ja päivittäistä lagausta tapahtuu paljon tiheämpään.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 700
Täysin samat fiilikset ja kokemukset itselläkin 10kk käytön jälkeen. (En tiedä miksi mulla on edelleen tämä, ei varmaan huvita ostaa luureja montaa kertaa vuodessa.)

Täysin luokaton sormenjälkilukija ja jatkuvia ongelmia. Uusimpana ongelmana tuo välillä iskevä järkyttävä lagaaminen. Tosin itse huomasin, että akkukesto paranee tuon iskiessä. Tai sitten se vain kesti pidempään, kun luuria ei huvittanut käyttää...

Omakin tuomio on, että luultavasti huonoin puhelin mitä olen tähän hintaan ostanut. Itse ostin tämän julkaisussa 599€ hintaan. Välillä tätä on näkynyt 399€ tarjouksessa ja en välttämättä uskaltaisi suositella tätä kenellekään edes sillä hinnalla. Enkä olekaan suositellut. Jokaiselle luurista kyselijälle olen sanonut ettei kannata ostaa vaikkeivat ole edes kysyneet sitä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Nokia jatkaa siis taattua laatua, ei mene montaa vuotta niin koko puhelin puoli on unohdettu, niin on luokatonta kuraa tuovat jatkuvasti ulos.

Sääliksi käy ihmisiä jotka tästäkin "lippulaivasta" tuon 600€ maksoi, sillä hinnalla pitäisi saada jo premiumpuhelin ja tuosta ei saa sitä millään.

Nokia on ollut itselläni ainoa puhelin minkä olen hävittänyt alle vuoden omistuksen jälkeen, toki siihen vaikutti se että oli huollossa kolme kertaa ja yli 6kk tuona aikana, eikä ne kaveritkaan ole nokiaa enää kehunut.

Tuli juuri vuosi täyteen Huawei mate20 pro:n kanssa ja en löydää yhtään negatiivista asiaa tuosta, kaikki vain toimii ja toimii. Toki tuolla hinnalla mitä tuosta maksoin niin näin oletankin, mutta olen saannut 110% rahalle vastinetta!
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 302
Jouduin omani nollaamaan viime viikolla kun sekoili näytön availun kanssa.
Ekaa kertaa sitten ostamisen, toiveet korkealla että auttaisi edes naaman tunnistukseen ja taskulampun käyttöön jos on lukossa. Ja pskat, vähänkin hämärää niin ei tunnista naamaa.
Lamppu ei voi käyttää jos on lukossa siis hämärässä..
Sormen tunnistusta en aio edes kokeilla.
Jopa tuo smartlock on yhtä pska olen sijainnin ja bluetoothin autossa laittanut hyväksytyiksi ettei mene lukkoon..
Oli kyllä viimenen nokian luuri taas.. kamera on kyllä hyvä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Jouduin omani nollaamaan viime viikolla kun sekoili näytön availun kanssa.
Ekaa kertaa sitten ostamisen, toiveet korkealla että auttaisi edes naaman tunnistukseen ja taskulampun käyttöön jos on lukossa. Ja pskat, vähänkin hämärää niin ei tunnista naamaa.
Lamppu ei voi käyttää jos on lukossa siis hämärässä..
Sormen tunnistusta en aio edes kokeilla.
Jopa tuo smartlock on yhtä pska olen sijainnin ja bluetoothin autossa laittanut hyväksytyiksi ettei mene lukkoon..
Oli kyllä viimenen nokian luuri taas.. kamera on kyllä hyvä.
Toi kasvojentunnistus on kyllä käsittämätön miten ei muka toimi hämärässä, käyttääkö se jotain alkeellista kameratunnistusta!? Omassa toimii pilkkopimeässä.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 302
Jos se on naamasta kiinni :rofl:
Ei ole edes suojakalvoa sotkemassa.
Nuo haamukuvakkeet lukitusnäytössä myös tulivat takaisin. Nytkin youtube vaikkei ole edes auki..
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
79
Samoja mietteitä on itselläkin. Kymppiin kun päivittyi, niin aika nopeasti rupes tuntumaan siltä, että ysi oli parempi. Muutama päivä käyttöä, niin moni toiminnallisuus hidastuu vähitellen. Tarpeeksi pitkään kun pitää päällä, niin pelkästään lukitusruudun avautumisessa saattaa kestää 5sek. Whatsapp-puheluista ei tule enää mitään muuta notifikaatiota kuin ääni, joten puhelin pitää avata lukituksesta, avata whatsapp, valita puhelu ja vastata sieltä. Osa vioista voinee poistua, kun vaan jaksaisi resetoida koko puhelimen.

Hyvän kameran takia voisin muiden vikojen kanssa elää, mutta kun kameraankaan ei oikein voi luottaa. Automaattimoodissa tulee välillä ihan ok-jälkeä ja välillä aivan järkyttäviä kuvia, joissa on sekä valkotasapaino että tarkennus pielessä. Ja bonuksena toki osa kuvista ei tallennu puhelimeen ollenkaan. Raw-kuvien kanssa osasta ongelmista pääsee toki eroon, kun vaan jaksaa säätää.

Reissukäytössä itsellä jäi järkkäri kokonaan pois käytöstä aiempien puhelimien kanssa, koska puhelin on kuitenkin aina mukana ja monissa paikoissa sai riittävän hyviä kuvia puhelimellakin. Tämän puhelimen kanssa on taas alkanut miettiä, että tarviskohan taas ostaa joku erillinen kamera...
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 302
semmone "kiva" ominaisuus tuli resetoinnista ettei enää yhdistä bluutuutti autoon (Volvo v60) automaattisesti. vaikka poistin pariliitoksenkin ja tein uudelleen..
en kyllä käytä kuin media soitteluun ettei kontakteja,puheluita,txt viestejä yhdistetä..
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Minulla ei herätä noin suuria tunteita, vaikka ongelmat kuulostavat tutuilta. Itseäni häiritsee eniten jälleen toimimaton glance screen, kun välillä se jo toimi. Sormenjälkilukijan toimimattomuus ei juuri häiritse, koska se ei toiminut edellisessä puhelimessanikaan. Tästä varmaan johtuukin, että Nokian lapsupset eivät minua häiritse: olen vuosikausia käyttänyt Moto G -puhelimia, hintaluokaltaan 300 euroa. Tämä tuntuu todella samalta, mutta kieltämättä jos miettii että hintaa on tuplat, pitäisi varmaan vaatia parempaa. Ehkä harmittaisikin mikäli olisin tämän itse maksanut, mutta nyt on työnantajan kautta niin ei ole lähtenyt omasta pussista.
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
133
Näytön kirkkaus oli muuten myös himmeä vaikka puhelimesta sääti täysille taikka käynnisti uudelleen. Uuden päivityksen myötä näytön kirkkaus pelaa normaalisti.

Edit : Nyt on tullu taas haamuilmoitukset lukitusnäytölle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
838
Nokia 9 vaihtui Oneplussaan ja ei harmita yhtään.
En tiedä, oliko omassa 9ssä joku bitti pahemminkin jumissa, mutta Galaxy Watchia en saanut millään yhdistymään siihen automaattisesti. Aina, kun puhelin ja kello kadotti toisensa, piti kello yhdistää siihen manuaalisesti.
Nyt sitten yritin siirtää tietoja Nokiasta Oneplussaan, niin Oneplus ei löytänyt puhelinta millään. Samoiten, kun annoin Nokian kakaralle ja yritin sen vanhasta puhelimesta siirtää tietoja Nokiaan. Eipä kakaran vanha puhelin Nokialaista löytänyt.
Vastaavasti sisäkkö osti samanlaisen Oneplussan ja sen tietojen siirto omasta vanhasta luuristaan toimi kuin unelma.
 

Konttu

Tukijäsen
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 107
Julkaistaankohan nyt 19.3 seuraajaa tälle Nokia 9 Pureview:ille? :x3:
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
133
Tuli tuo uusin päivitys asennettua ja nyt huomasin, että kameran tarkennus ei toimi kuten pitää, vaan yrittää tarkentaa uudestaan ja uudestaan. Onkohan päivityksestä johtuvaa vai joutuuko tässä kiikuttaa puhelimen huoltoon?
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
791
Tuli tuo uusin päivitys asennettua ja nyt huomasin, että kameran tarkennus ei toimi kuten pitää, vaan yrittää tarkentaa uudestaan ja uudestaan. Onkohan päivityksestä johtuvaa vai joutuuko tässä kiikuttaa puhelimen huoltoon?
Eipä tuolla päivityksellä ollut ainakaan oman puhelimeni kameraan mitään vaikutusta, suuntaan tai toiseen.
 
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
320
Tuli tuo uusin päivitys asennettua ja nyt huomasin, että kameran tarkennus ei toimi kuten pitää, vaan yrittää tarkentaa uudestaan ja uudestaan. Onkohan päivityksestä johtuvaa vai joutuuko tässä kiikuttaa puhelimen huoltoon?
Palauta kameran default asetukset, auttoi itselläni, joskin tuo omituinen ongelma oli jossain vaiheessa jo vähän ennen tätä viimeisintä päivitystä, varsinkin läheltä jos koitti kuvata jotain manuaalia tai paketin koodia tjsp. Mutta tuo auttoi, ei ole sen jälkeen bugannut.
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
133
Tämän teinkin, mutta ei vaikutusta. Mun omalla ei ollut väliä oliko kohde lähellä vai kaukana, ei vaan tarkentanut. Kiikutin ysin huoltoon perjantaina, saas nähdä mitä tuumaavat. Tosin ollut kyllä näytönkin kanssa ongelmia. Välillä menee mustaksi ja vilkkuu, eikä reagoi kosketukseen.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
Itse oon saanut jo oman Nokia 9 Android 10 päivityksellä jumiin. Ei muutakuin virtanappia hetken pohjassa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Nyt vasta vahingossa huomasin, että Nokian takakamera on korkeimmilla megapixeleillä (ja kait oletuksena) 4:3. Onko tämä yleistä vai millä kuvasuhteella yleensä matkapuhelimet ottavat valokuvia? Oletin, että se olisi 16:9.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
198
Nyt vasta vahingossa huomasin, että Nokian takakamera on korkeimmilla megapixeleillä (ja kait oletuksena) 4:3. Onko tämä yleistä vai millä kuvasuhteella yleensä matkapuhelimet ottavat valokuvia? Oletin, että se olisi 16:9.
Käytännössä taitaa olla näin kaikissa nykyisissä luureissa. Joissakin Huawein malleissa ainakin ei saa edes otettua 16:9 kuvia.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 066
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
133
Oli oma 9 tuossa vajaa 2 kuukautta huollossa ja lapun mukaan emolevyn olivat vaihtaneet kun ongelmana oli näytön välkkyminen ja sammuilu, reagoimattomuus kosketukseen sekä kameran tarkennus ongelmat.

Nyt on tullut noin kuukausi taas käytettyä ja kameran kuvanlaatu on muuttunut ihan järkyttävän huonoksi. Huollon ajan oli käytössä 2 eri puhelinta (LeEco Le Pro 3 ja Huawei Mate 10 Lite) ja voin sanoa, että nuo vie nykytilanteessa tätä Nokiaa kuvanlaadussa, vaikka ovat muutaman vuoden vanhoja halpamalleja. Jotakin tuolla huollossa on tapahtunut tai sitten päivitykset on paskonu jotain.
Tänään vielä vertailin emännän Realme 5 Pron (180€) ja tämän ysin (500€) kuvanlaatua päivänvalossa. Voin sanoa, että ei paljoa hampaita naurattanut.

Sitten on seuraavaksi akunkesto.
Ennen huoltoa SOT oli 4-6h luokkaa ja nyt saa olla onnellinen jos pääsee samanlaisella käytöllä lähellekkään kolme tuntia. Normaalisti nyt jotain 1,5-2h luokkaa.

Kiikutanko taas huoltoon itkuvirren kera vai joutuuko tässä vaan hammasta purra ja yrittää pärjäillä tämän kanssa?

Ja täytyy vielä sanoa, että softapuolen ongelmia oli korjattu täydet 0 (nolla) kappaletta tuon kahden kuukauden huollon aikana.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
461
Nyt vasta vahingossa huomasin, että Nokian takakamera on korkeimmilla megapixeleillä (ja kait oletuksena) 4:3. Onko tämä yleistä vai millä kuvasuhteella yleensä matkapuhelimet ottavat valokuvia? Oletin, että se olisi 16:9.
Samallailla oli myös 808 PureViewissä. Itsellä nyt Xiaomi ja tässä myös 4:3:lla suurin kuva.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
224
Onko kukaan muu huomannut, että akku kuluu viimeisimmän päivityksen jälkeen älytöntä tahtia? Googlailemalla löysin samaa ongelmaa raportoitavan google pixeleistä.
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
133
Saman olen huomannut.
Alla muutama kuvankaappaus eri päiviltä.




 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Viime aikoina olen ihmetellyt kuluuko akku aiempaa paljon nopeammin, mutta en osannut yhdistää sitä päivitykseen.
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Kuvittelenko omiani vai onko viimeisimmän päivityksen jälkeen kuvien laatu parantunut aika paljonkin? Kamerasofta tosin tökkii ja jumittaa entiseen malliin.
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Kuvittelenko omiani vai onko viimeisimmän päivityksen jälkeen kuvien laatu parantunut aika paljonkin? Kamerasofta tosin tökkii ja jumittaa entiseen malliin.
Noh, en tiedä oliko tuo edellinen hetkellinen häiriö mutta ihan täyttä paskaa tuntuu taas olevan laadullisesti että toiminnallisesti. Pitkän valotuksen kuvat prosessoituu piloille (ennen prosessointia kelvollinen), softa jumittaa ihan joka kerta ja äsken videokuvaus kaatoi koko luurin ja video luonnollisesti korruptoitui.

Täysi vitsi koko luuri kameran osalta -> vaihtoon.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 325
Viestejä
4 157 283
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
maurichia

Hinta.fi

Ylös Bottom