Nokia 9 Pureview

Onko kameraan tullut mukana päivitystä?
Ei. Tai ainakaan päivityslistalla ei ollut mitään kamerasta. Mitä pikaisesti testasin, niin yökuvaus on yhtä surkea kuin ennenkin. Itseasiassa nyt teki niin, että yhden kuvan käsittely jäi vain ikuisesti pyörimään. Ei antanut edes poistaa keskeneräistä kuvaa. Piti bootata luuri, että pääsi tuosta eroon. Eli ehkä on voinut tulla jopa takapakkia.

Ei näköjään suostu minulla yhdistämään enää kotona omaan wlaniin ollenkaan päivityksen jälkeen.

Mä jo haaveilin että nyt vois alle 400€ hintaan ostaa uutena tän mut ei vissii kannata

Päivitin eilen omani 10iin. Ei mitään ongelmia!
En kyllä tota oletus launcheria vielläkään käytä vaan nova launcherilla mennään.

Jääkö kellään muulla tuohon näytönsäästäjään noita ilmoituksia "turhaan" näkyviin Android kympillä?
Siellä nyt näyttäisi siltä, että olisi vastaamaton puhelu, päivityksiä ladattuna jne. Oikeasti mitään noita ei kuitenkaan ole olemassa, vaan ovat haamuilmoituksia.

On. soittelin eilen audiocastin kautta niin se jäi kummittelemaan tuohon lukitus ruutuun.
Juuri kun pääsi n kehumaan ettei ongelmia..

Miten Nokia 9 (Android 10) saadaan nuo ilmoitusasetukset niin, että näyttö sammutettuna äänenpainikkeita painamalla ei tule ilmoituksia näkyville latauksen aikana? Ei edes kellonaikaa?

Viimeksi muokattu:
Tuli eilen myös päiviteltyä kymppiin ja nyt muutaman kerran puhelin kuumentunut sen verran, että ilmoituksella varoittanut asiasta. Käyttö ollut spotify+chrome. Ennen kymppiä ei ole ollut tässä muutaman kuukauden omistuksen aikana ongelmia lämpöjen kanssa.

Viimeksi muokattu:
Kattos kummaa. Android 10 päivityksen jälkeen vihdoinkin luuri osaa Android Auto-käytössä muistaa missä kappaleessa oli menossa ja aloittaa soiton automaattisesti.
Aiemmin piti joka kerta käsin laittaa pyörimään.
Autossa musan soitto striimauspalveluista helpottui kummasti.

Lähetetty minun Nokia 9 laitteesta Tapatalkilla

Tuli eilen myös päiviteltyä kymppiin ja nyt muutaman kerran puhelin kuumentunut sen verran, että ilmoituksella varoittanut asiasta. Käyttö ollut spotify+chrome. Ennen kymppiä ei ole ollut tässä muutaman kuukauden omistuksen aikana ongelmia lämpöjen kanssa.

En mä oo ainakaan saanut lämpeämään minkään verta omaa Nokia 9 Android 10-versiolla sekä Chromella eli enemmän tuntuu Oneplus 3T lämpeävän Android 9-versiolla.

Jääkö kellään muulla tuohon näytönsäästäjään noita ilmoituksia "turhaan" näkyviin Android kympillä?
Siellä nyt näyttäisi siltä, että olisi vastaamaton puhelu, päivityksiä ladattuna jne. Oikeasti mitään noita ei kuitenkaan ole olemassa, vaan ovat haamuilmoituksia.
Jää mutta välillä jäi jo android ysissä.

Päivtyksen myötä alkanut täällä jäätymään välillä riippumatta sovelluksesta, näyttö ei vastaa kosketukseen ja pitää sammuttaa näyttö napista.

En mä oo ainakaan saanut lämpeämään minkään verta omaa Nokia 9 Android 10-versiolla sekä Chromella eli enemmän tuntuu Oneplus 3T lämpeävän Android 9-versiolla.
Tätä ihmettelinkin kun ei aiemmin lämmennyt minkään vertaa. Jospa se siitä rauhottuis ajan kanssa. Navinäppäinten toimintakin muuttui juuri kun sitä oppi käyttämään, enkä sitä ainakaan samanlaiseksi saanut vaikka asetuksia vaihtelin.

Tuota lamppu bugia eivät ole osanneet korjata. Jos näyttö on lukossa niin et saa päälle..:facepalm:

80286

Premium-jäsen
Tuota lamppu bugia eivät ole osanneet korjata. Jos näyttö on lukossa niin et saa päälle..:facepalm:
Ainahan tuo on kyllä toiminut, yläpalkki vaan alas ja torch päälle, tai yritätkö sitä jollain muulla tavalla käyttää ?

Ainahan tuo on kyllä toiminut, yläpalkki vaan alas ja torch päälle, tai yritätkö sitä jollain muulla tavalla käyttää ?
Mulla oli aiemmalla softalla sellasta ongelmaa, että se torch painike on himmeenä, eikä sitä voi painaa. Kameran kun avaa ja sulkee, niin taas on painike normaalitilassa ja torchin saa päälle. Kenties jää jotenkin kameralle varatuksi se valon ohjaus tjms. kun tuolla tavalla vain korjaantui.

Nyt uudella softalla painike on ollut toistaiseksi himmeenä vain silloin, kun luuri on lukittuna, eli joutuu lukituksen avaamaan, ennen kuin saa torchin päälle.

Siis jos näyttö pimeänä, virtanapista herätys. Jossei aukea esim pimeässä kun ei naamaa näe. Vetää ylävalikosta alas niin torzi on harmaana.
Joo tuota kamera bugia oli aikasemmalla androidilla, tällä 10llä en ole vielä huomannut.
Kumma että kameran saa päälle lukko tilassa muttei lamppua..

Ilmoitusta ei tullut, mutta puhuin tuossa kymmenen minuutin puhelun jonka aikana yritin muodostaa wifi-hotspot yhteyttä. Puolen välin jälkeen puhelin kuumeni aika paljon.

En ole aiemmin tällaista kuumenemista huomannut, vaikka puhelut on kestäneet pidempäänkin.

Akun kulutus lisääntynyt aika huimasti päivityksen jälkeen. Välillä laskee oikein silmissä, kun vain nettiä selailee. Lisäksi semmoinen tietty pehmeys on hävinnyt. Puhelin rullaa nettisivuja todella töksähdellen ja muutenkin tuntuu välillä semmoista pikkuista jumitusta ilmenevän.

Akun kulutus lisääntynyt aika huimasti päivityksen jälkeen. Välillä laskee oikein silmissä, kun vain nettiä selailee. Lisäksi semmoinen tietty pehmeys on hävinnyt. Puhelin rullaa nettisivuja todella töksähdellen ja muutenkin tuntuu välillä semmoista pikkuista jumitusta ilmenevän.
Varsinkin Google Chrome tahmaa 10-päivityksen jälkeen aivan järkyttävästi välillä...

Double, koska Chrome

Viimeksi muokattu:
10 on toiminut minulla hyvin, en ole huomannut mitään kuumenemista, bugeja tai tökkimistä. Akku tuntuu kestävän ainakin suurinpiirtein entiseen malliin. Firefox on jopa hiukan vikkelämmän tuntuinen kuin ennen, tosin ero on siinä määrin pieni, että saatan kuvitella koko jutun. Chromea en ole testannut (se on kokonaan disabloituna).

Päivityksen jälkeen puhelimessa on ominaisuus joka aktivoi sormenjälkilukijan aina, kun puhelin vähänkin liikahtaa, vaikka en aikoisikaan avata lukitusta. Saako tuon jotenkin pois päältä?

Toisena juttuna huomasin, että sormenjälkien hallintavalikosta löytyy nyt uusi kohta, "vahvistus". Oletettavasti tuo on tarkoitettu lukijan "jatkokoulutukseen"?

Tökkimistä on ollut aika reilusti, mutta väheni kun poistelin välimuisteja, mm. Chromesta.
Sormenjäljenlukija on toiminut todella hyvin 10 päivityksen jälkeen, huomattavasti paremmin kuin koskaan aiemmin.

Ihan hyvin pelaa 10 täälläkin. En itse asiassa edes huomaa mitään muuta eroa 9:iin kuin tumman tilan, jonka aktivoin oitis käyttöön.

Puhelin pelottelee että alkaa lataamaan päivitystä kun pääsee WiFiin, voikohan sitä millään estää?

80286

Premium-jäsen
@qnixsuomi Ei ole Android 10 + Nokia 9 mitään ongelmia täällä, ainoastaan positiivisia kokemuksia, dark modella saa myös valikoista ja asetuksista värit käänteisiksi, aiemmin ei onnistunut.

Täälläkin Android 10 ongelmattomana. Oma harmitus on se, ettei kamerasoftaan tullut mitään viilauksia kympin myötä.

Täälläkin Android 10 ongelmattomana. Oma harmitus on se, ettei kamerasoftaan tullut mitään viilauksia kympin myötä.
Mun mielestä kameran kuvanlaatu on parantunut reilusti päivityksen jälkeen. Väritasapaino tarkempi ja kuvat terävämpiä, sekä kirkkaampia.

Nyt on tuo ongelma hävinnyt. Mutta tahtoo välillä tahmailla aikalailla ja chromekin jäätyillyt muutaman kerran täysin. Glancescreenissä näkyy turhia ilmoituksia. Muuten en oo huomannu mitään muutosta minkään suhteen.

Glance-ruudussa haamunotifikaatiot täälläkin ongelmana. Sen verran rasittavaa, että piti ottaa koko glance pois käytöstä, vaikka muuten siitä tykkäisinkin.

Mä jo haaveilin että nyt vois alle 400€ hintaan ostaa uutena tän mut ei vissii kannata
Jos haluaa ostaa niin kannattaa olla nopea. On poistuva malli ja kadonnut jo mm. Elisalta ja Verkkokaupasta. Ihmeen lyhyt myyntiaika näillä Nokioilla, kun katoaa ennen kuin ehtii tulla seuraava versio tilalle.

Jos haluaa ostaa niin kannattaa olla nopea. On poistuva malli ja kadonnut jo mm. Elisalta ja Verkkokaupasta. Ihmeen lyhyt myyntiaika näillä Nokioilla, kun katoaa ennen kuin ehtii tulla seuraava versio tilalle.
Nooh mennään tällä Pixel 3xl nyt katotaan mitä ne saa 9.* Kanssa kehitettyä

Nyt tuli itselle päivitys, joka korjasi glance screenin.
Minulla ei näytä olevan korjaantunut. Näyttää kalenterimerkintää ainakin nyt, josta ei kyllä notifikaatiota enää ole. Olin katsovinani, että se päivitys olisi vain Googlen tietoturvapäivitys.

Nyt kun on vajaa 4 kuukautta käyttöä takana niin tehdääs tilannekatsaus/itkupotkuraivarivuodatus.

Aloitetaampa vaikka sormenjälkilukijasta.
Se on täysin luokaton viritys. Ei toimi, ei sitten niin yhtään. Aluksi ihan ok ja panssarilasinkin laitettuani toimi ihan kohtuullisesti, mutta nyt vaikka laittaa sormenjäljen uudestaan niin sanotaanko, että 1/15 on onnistuneita lukuja.

Sen sijaan kasvolukitus toimii tätä nykyä todella hyvin, kohtuu pimeässäkin avaa näytön. Tämä on mielestäni parantunut alun jälkeen.

Mitä enemmän kameraa on käyttänyt, sitä huonommalta nuo automaatilla otetut kuvat näyttävät, varsinkin salamaa käyttäessä. Manuaalilla kuvatessa kuvat näyttää välillä aivan törkeän hyvältä ja toisinaan tuntuu taas ettei millään saa kunnollista kuvaa napattua. Kuvia häviää välillä johonkin.

Joka toinen päivä puhelimen saa käynnistää uudelleen kun alkaa lagaamaan aivan sietämättömän paljon. Lukitusruutu ja yläpalkki on lähes käyttökelvottomia. Myös sovellusten avaus pitkittyy.

Double tap to wake screen toimii silloin kun sitä huvittaa. Kaiutin on melko surkea esitys myös.
Ei pysty musiikkia kuuntelemaan ilman verisuonien katkeamista ohimolla. Equalisaattorilla saa vähän tilannetta parannettua.

Näyttö on hyvä ja kirkas, tästä ei mitään valittamista. Akku kestää päivän omalla käytöllä. Screen on time pyörii jossain 5-6h hujakoilla näytön kirkkaudesta riippuen. Lukitusruudusta ei saa taskulamppua päälle mikä suoraan sanoen vituttaa todenteolla kun sitä tulee käytettyä päivittäin useaan otteeseen.

Puhelin on nopea ja mukava käyttää silloin kun kaikki toimii. Mitä se ei ole noin 70% ajasta.

Kaiken kaikkiaan mielestäni huonoin puhelin hintaan nähden mitä on tullut ostettua.
Saisivat nyt edes tuon kameran, sormenjälkilukijan ja taskulampun lukitusruudussa toimimaan niin pisteet nousisi ropinalla ylöspäin.

Samat mietteet. Toisaalta olen oppinut elämään "inhimisiksi" kun ei tarvi koko ajan olla räpeltämässä kännykkää. Tätä vain ei innosta räpeltää, ollenkaan.

Samat mietteet. Toisaalta olen oppinut elämään "inhimisiksi" kun ei tarvi koko ajan olla räpeltämässä kännykkää. Tätä vain ei innosta räpeltää, ollenkaan.
Tuollainen ominaisuus voisi olla viimeisen päälle hyvä vaikka jollekkin puhelinriippuvuudesta kärsivälle teinille. :D

Joka toinen päivä puhelimen saa käynnistää uudelleen kun alkaa lagaamaan aivan sietämättömän paljon. Lukitusruutu ja yläpalkki on lähes käyttökelvottomia. Myös sovellusten avaus pitkittyy.
Uusimman päivityksen myötä on tätä samaa lagausta ruvennut esiintymään mullakin. Erittäin raivostuttavaa, kun alkaa hidastella, vaikka puhelinta ei ole päivän aikana paljon käytettykään.

Toinen kenties samaan liittyvä asia on, kun kameraa käyttää niin se yhtäkkiä jäätyy kesken kuvan ottamisen ja ruudulle jää sillä hetkellä näkyvä livetilanne näkyviin. Kameran sulkeminen korjaa tämän, ainakin hetkeksi.

Videota kuvatessa kävi myös useamman kerran niin, että pian (~pari sekuntia) tallennuksen alettua ruudulla näkyvä livetilanne jäätyi ruutuun, mutta tallennuksen aika eteni kuitenkin... Video tästä ei tallentunut tietenkään.

Molemmissa tilanteissa taustalla saattoi olla kuvia prosessoimassa, en tiedä tämän vaikutusta asiaan.

Tuntuu, että tämä viimesin päivitys omalla kohdalla aiheutti enemmän haittaa kuin hyötyä... Aikaisemmin saattoi vain kadota otettu kuva silloin tällöin, mutta nyt tätä jäätymistä kuvien/videon otossa ja päivittäistä lagausta tapahtuu paljon tiheämpään.

Täysin samat fiilikset ja kokemukset itselläkin 10kk käytön jälkeen. (En tiedä miksi mulla on edelleen tämä, ei varmaan huvita ostaa luureja montaa kertaa vuodessa.)

Täysin luokaton sormenjälkilukija ja jatkuvia ongelmia. Uusimpana ongelmana tuo välillä iskevä järkyttävä lagaaminen. Tosin itse huomasin, että akkukesto paranee tuon iskiessä. Tai sitten se vain kesti pidempään, kun luuria ei huvittanut käyttää...

Omakin tuomio on, että luultavasti huonoin puhelin mitä olen tähän hintaan ostanut. Itse ostin tämän julkaisussa 599€ hintaan. Välillä tätä on näkynyt 399€ tarjouksessa ja en välttämättä uskaltaisi suositella tätä kenellekään edes sillä hinnalla. Enkä olekaan suositellut. Jokaiselle luurista kyselijälle olen sanonut ettei kannata ostaa vaikkeivat ole edes kysyneet sitä.

Dr. Who

Tukijäsen
Nokia jatkaa siis taattua laatua, ei mene montaa vuotta niin koko puhelin puoli on unohdettu, niin on luokatonta kuraa tuovat jatkuvasti ulos.

Sääliksi käy ihmisiä jotka tästäkin "lippulaivasta" tuon 600€ maksoi, sillä hinnalla pitäisi saada jo premiumpuhelin ja tuosta ei saa sitä millään.

Nokia on ollut itselläni ainoa puhelin minkä olen hävittänyt alle vuoden omistuksen jälkeen, toki siihen vaikutti se että oli huollossa kolme kertaa ja yli 6kk tuona aikana, eikä ne kaveritkaan ole nokiaa enää kehunut.

Tuli juuri vuosi täyteen Huawei mate20 pro:n kanssa ja en löydää yhtään negatiivista asiaa tuosta, kaikki vain toimii ja toimii. Toki tuolla hinnalla mitä tuosta maksoin niin näin oletankin, mutta olen saannut 110% rahalle vastinetta!

Jouduin omani nollaamaan viime viikolla kun sekoili näytön availun kanssa.
Ekaa kertaa sitten ostamisen, toiveet korkealla että auttaisi edes naaman tunnistukseen ja taskulampun käyttöön jos on lukossa. Ja pskat, vähänkin hämärää niin ei tunnista naamaa.
Lamppu ei voi käyttää jos on lukossa siis hämärässä..
Sormen tunnistusta en aio edes kokeilla.
Jopa tuo smartlock on yhtä pska olen sijainnin ja bluetoothin autossa laittanut hyväksytyiksi ettei mene lukkoon..
Oli kyllä viimenen nokian luuri taas.. kamera on kyllä hyvä.

Dr. Who

Tukijäsen
Jouduin omani nollaamaan viime viikolla kun sekoili näytön availun kanssa.
Ekaa kertaa sitten ostamisen, toiveet korkealla että auttaisi edes naaman tunnistukseen ja taskulampun käyttöön jos on lukossa. Ja pskat, vähänkin hämärää niin ei tunnista naamaa.
Lamppu ei voi käyttää jos on lukossa siis hämärässä..
Sormen tunnistusta en aio edes kokeilla.
Jopa tuo smartlock on yhtä pska olen sijainnin ja bluetoothin autossa laittanut hyväksytyiksi ettei mene lukkoon..
Oli kyllä viimenen nokian luuri taas.. kamera on kyllä hyvä.
Toi kasvojentunnistus on kyllä käsittämätön miten ei muka toimi hämärässä, käyttääkö se jotain alkeellista kameratunnistusta!? Omassa toimii pilkkopimeässä.

Jos se on naamasta kiinni :rofl:
Ei ole edes suojakalvoa sotkemassa.
Nuo haamukuvakkeet lukitusnäytössä myös tulivat takaisin. Nytkin youtube vaikkei ole edes auki..

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
89 922
Jäsenet
39 113
Uusin jäsen
Taavitti

Hinta.fi

Ylös Bottom