Noita (PC)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 272
Joskus, kun sattuu löytämään todella lupaavanoloisen sauvan, niin sitä saattaa intoutua kokeilemaan heti paikalla. En suosittele :D

 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Kovasti kyllä kiinnostaisi ostaa tämä peli. Kuinka hyvin peli on päivitetty GoG puolella, mieluummin DRM vapaana ostaisi, niin helposti saisi pidettyä useammalla koneella peliä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 272
Snowy Update julkaistu.



https://noitagame.com/release_notes/
Nolla Games sanoi:
FEATURE: 15 new spells!
FEATURE: New, very elusive creature roams a certain area...
FEATURE: New creature. Very bomb.
FEATURE: 5 new weather phenomena
FEATURE: 5 new magical materials
FEATURE: New Game+

UPDATE: No restart when entering nightmare game via main menu
UPDATE: Downwards bolt bundle has unlimited uses
UPDATE: Changed item attraction perk to gold attraction to make it more useful
UPDATE: A hidden creature has an extra tool
UPDATE: Tweaked a boss' sounds
UPDATE: Foggy nights are darker
UPDATE: Cosmetic tweaks to fire immunity perk
UPDATE: Optimization - tentacles are more CPU-friendly
UPDATE: Various gameplay tweaks
UPDATE: Gold nuggets come in various different sizes
UPDATE: Summon hollow egg has unlimited uses

BUGFIX: Nightmare mode - some of the entrances were blocked
BUGFIX: Nightmare mode - empty chunks were appearing in places
BUGFIX: Thunderstone could be placed into spell inventory
BUGFIX: Fungal caverns had no potion spawns
BUGFIX: Healers etc were friendly with player
BUGFIX: Revenge explosion and tentacle did nothing
BUGFIX: Fixed TNT explosions
BUGFIX: Several randomized effects were broken
BUGFIX: Loading screen audio didn't fade smoothly
BUGFIX: Autosave should work better now
BUGFIX: Crash - Boss crashes, general stability fixes
BUGFIX: Crash - relating to the Light modifier

MODDING: Mods can define new game modes (see mods/nightmare for an example)
MODDING: Lua/BUGFIX - dofile handling when file doesn't exist was a bit broken and didn't log errors
MODDING: Lua/BUGFIX - fixed a lua sandbox escape exploit
MODDING: Lua - added ProceduralRandomf()
MODDING: Lua - added Randomf()
MODDING: Lua - added GetComponentTypeName()
MODDING: Lua - added GameGetDateAndTimeLocal()
MODDING: Lua - added GameGetDateAndTimeUTC()
MODDING: Lua - added GameEmitRainParticles()
MODDING: Lua - added GetRandomAction()
MODDING: Lua - added script_kick to LuaComponent
MODDING: Tags - now there are 256 tag slots available for Entities
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 272
Ensimmäinen (tavallinen) läpipeluu ilman yhdenkään osumapisteen menetystä.

 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Tunteroinen takana ja ihan jees tämä on. Ison miinus tällä hetkellä etten osaa pelata. Kaikki asiat tuntuvat tekevän damagea ja raha ei riitä mihinkään. Ukkeli pysähtyy maassa oleviin random pikseleihin turhan usein ja monessa pelissä on tullut vastaan tilanne jossa olen jäänyt kiinni katossa oleviin pikseleihin. Pääseekö niistä jotenkin muuten irti kuin pommilla? Tuntuu ettei kävely muutenkaan kannata kun damagea

Viime pelissä sain sentään tehtyä hauskan taikasauvan joka ampui kaksi munaa kerralla ja munien rikkoonnuttua ne tekivät sauvan muut taiat (spark boltit). :D Selvästi huomasi että kyllä tästä pelistä voi kehittyä erittäin hyvä kun oppii miten asiat pelittävät.

Täytyy mainita vielä että viholliset tuntuvat olevan sopivan vaarallisia. Ei ole vaaraa että pelaaminen menisi tylsäksi läpijuoksuksi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
29
20h pelikellossa ja vieläkään en osaa ihan hirveästi mitään. Selventää pelimekanismeja kun seuraa striimaajien puuhastelua, mutta luonnollisesti myös spoilaa kaiken. Pelimekanismit ovat paljon monipuolisempia kuin ensimmäisen tunnin perusteella voi edes arvata.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Pelimekanismit ovat paljon monipuolisempia kuin ensimmäisen tunnin perusteella voi edes arvata.
Kyllä! :D Äsken valitsin perkin joka vähentää vahinkoa 20% ja teleporttaa pelaajan muualle jos ottaa vahinkoa. Yhden "kentän" menin läpi vahingossa 10 sekunnissa kun otin alussa damagea ja ukkeli teleporttaili minne sattuu ja lopulta tipuin siihen kentän läpäisyportaaliin. Turvapaikassa kerkesin olla sekunnin kun teleporttasin taas muualle ja huomasin että olin syttynyt jossain välissä tuleen. Hyvä rundi meni pilalle, mutta nauroin vedet silmissä. :D

Vieläkin peli tuntuu olevan liian armoton kun hp:tä saa lisää vain kentän läpäisyn jälkeen, eikä ollenkaan kesken tutkimusmatkailun. Tavallaan ymmärrän mitä sillä haetaan, mutta asensin silti Health Containers modin joka antaa 5% mahdollisuuden että vihulta tippuu hikinen 10hp health potion. Lisäsin modin asetuksista todennäköisyyden 15% ja 20hp, eikä pelistä todellankaan tullut liian helppo. Eteneminen on silti varovaista, mutta ei niin epätoivoista.

Long Life Gold tuntui myös pakolliselta. Jostain syystä vihujen tiputtama kulta katoaa 9 sekunnissa ja tämä modi lisää ajan 90 sekuntiin. En keksi mitään syytä, miksi aikaraja on niin pieni kun kulta hiput lähes poikkeuksetta tippuvat jonnekin alas ja isoja vihollisjoukkoja vastaan tapellessa saa kullat vain viimeisiltä vihuilta kun muiden vihujen kulta on jo kadonnut. Pieni aikaraja tuntuu selkeältä virheeltä.

Tämä on oikeasti hyvä ja hauska peli, eivätkä hyvät arvostelut ole vain sääliä pientä indie-studiota kohtaan. :D
5/5.
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Vieläkin peli tuntuu olevan liian armoton kun hp:tä saa lisää vain kentän läpäisyn jälkeen, eikä ollenkaan kesken tutkimusmatkailun.
Itse asiassa mulla oli yhdellä runilla hp:ta "kesken" kentän, mutta heti alussa, joten siitä ei hirveästi apuja ollut.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Itse asiassa mulla oli yhdellä runilla hp:ta "kesken" kentän, mutta heti alussa, joten siitä ei hirveästi apuja ollut.
Se taisi olla sellainen Max HP +25 upgrade jonka löysit? Muistaakseni se kasvattaa vain maksimia, muttei annan HP:tä. En mene takuuseen kun niin harvoin oon niihin törmänny.
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Se taisi olla sellainen Max HP +25 upgrade jonka löysit? Muistaakseni se kasvattaa vain maksimia, muttei annan HP:tä. En mene takuuseen kun niin harvoin oon niihin törmänny.
Jaa no saattoi kyllä olla tuollainenkin. Oli sen verran tapahtumaa siinä etten ihan rekisteröinyt mitä siitä tarkalleen sai.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 474
Onhan mahdollisuus (joskin hyvin pieni) saada myös Healthium -parannuspullo.

...mutta tjoo, itsellä vähän jäänyt Noita pelaamattomiin, jotenkin tuntuu että vähän liian paljon asioita, joista tässä ottaa ihan huomaamattaan jatkuvasti damagea. Tuntuu, että kun viholliset on vielä ihan extra-äkäisiä ja oikein saapuvat luokse, niin koko homma on vähän liian kaoottista.
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Siis tuossa on ideana mennä siitä portaalista ja sitten parantua. Ei siinä keskenkaiken saa healttia.
 
Liittynyt
20.08.2017
Viestejä
53
Pelistähän hyvän tekee sopiva vaikeus kun healthia ei saa kauheasti mistään ja yleensä kuolo korjaa kun ahneuksissaan koittaa kiiruhtia saamaan kullat ennenkuin häviävät :D
Ekan tason vasemmalta laidalta löytyy health uppi ja hp:n täyttö, sekä myöhemmässä vaiheessa healerit parantaa sua kuhan käytät pheromonea niihin. Pari muutakin kikkaa löytyy millä itseään pystyy parannella tarvittaessa.

Itellä nyt 80h pelikellossa ja vieläki maittaa runi/pari päivässä :cigar2: Pari kertaa malttanut pelata läpi, yleensä seikkaillu ittensä kuoliaaksi taikka koittanut new game + moodeja niin pitkälle kun pystyy.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
29
Ensimmäinen läpäisy noin 65:llä yrityksellä, pelikellossa 28h. Modina oli päällä "Spellbound Bundle". Seuraavaksi yrittämään ilman mitään modeja.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Jotain pientä helppiä alkuun, että mitä tässä edes pitäisi tehdä? Rogueliket on tuttutja ja samoin mm. Rogue Legacy pleikkarilla. Olen silti ihan hukassa.

Vasemmalla on ulkoilmaa ja sitten yleensä joku puu, jonka oksalla pesässä muna. Munasta tulee joku mato, joka vetää 6-0 pataan mua. Tai sitten tulee hirveä lauma jotain happoa sylkeviä palloja taivaalta ja game over. Kerran siellä oli pitkä vesitunneli, jonka päässä joku vihreä uhrautumisesta puhuva laatta. Noh, eihän sieltä tosiaan enää hengissä pois päässyt.

Oikealla on kaivos mutta jotenkin ihan pointti hukassa, että mitä sielläkin pitäis tehdä. Ja miten?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
29
Jotain pientä helppiä alkuun, että mitä tässä edes pitäisi tehdä? Rogueliket on tuttutja ja samoin mm. Rogue Legacy pleikkarilla. Olen silti ihan hukassa.

Vasemmalla on ulkoilmaa ja sitten yleensä joku puu, jonka oksalla pesässä muna. Munasta tulee joku mato, joka vetää 6-0 pataan mua. Tai sitten tulee hirveä lauma jotain happoa sylkeviä palloja taivaalta ja game over. Kerran siellä oli pitkä vesitunneli, jonka päässä joku vihreä uhrautumisesta puhuva laatta. Noh, eihän sieltä tosiaan enää hengissä pois päässyt.

Oikealla on kaivos mutta jotenkin ihan pointti hukassa, että mitä sielläkin pitäis tehdä. Ja miten?
Idea on laskeutua sinne kaivokseen, mennä sen pohjalta löytyvän portaalin läpi ja kerätä matkalla kultaa, potioneita sekä hyviä wandeja. Kannattaa huomioida, että heti alussa taskusta löytyvä vesipullo on yksi pelin tarpeellisimmista esineistä.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Jotain pientä helppiä alkuun, että mitä tässä edes pitäisi tehdä? Rogueliket on tuttutja ja samoin mm. Rogue Legacy pleikkarilla. Olen silti ihan hukassa.

Vasemmalla on ulkoilmaa ja sitten yleensä joku puu, jonka oksalla pesässä muna. Munasta tulee joku mato, joka vetää 6-0 pataan mua. Tai sitten tulee hirveä lauma jotain happoa sylkeviä palloja taivaalta ja game over. Kerran siellä oli pitkä vesitunneli, jonka päässä joku vihreä uhrautumisesta puhuva laatta. Noh, eihän sieltä tosiaan enää hengissä pois päässyt.

Oikealla on kaivos mutta jotenkin ihan pointti hukassa, että mitä sielläkin pitäis tehdä. Ja miten?
Kannattaa pistää modeja peliin niin tulee paljon paremmaksi.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Vähän hätäisen tuntuinen pelikokemus noin äkkiseltään. Kauas ei näe, koko ajan tulee jostain damagea ja ilmeisesti mitään parannuskeinoa ei ole ennen sitä kentän pohjaa?

Myöskään epäonnistuneet yritykset ei ilmeisesti mitenkään kantaudu seuraavaan? Se taisikin olla Rogue Legacyn oma twisti, nyt kun pelin nimeä miettii...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
29
Vähän hätäisen tuntuinen pelikokemus noin äkkiseltään. Kauas ei näe, koko ajan tulee jostain damagea ja ilmeisesti mitään parannuskeinoa ei ole ennen sitä kentän pohjaa?

Myöskään epäonnistuneet yritykset ei ilmeisesti mitenkään kantaudu seuraavaan? Se taisikin olla Rogue Legacyn oma twisti, nyt kun pelin nimeä miettii...
Parantamaan pääsee aina ilmaiseksi karttojen välissä, myöskin max health paranee aina silloin. Samalla pääsee myös muokkaamaan wandeja. Tietyistä kartoista löytyy keinoja parantaa itseään myös matkan varrella, mutta ne eivät ole itsestään selviä vaan vaativat oivallusta. Näköetäisyyteen pääsee vaikuttamaan matkan varrella löytyvillä spelleillä ja perkeillä.

Damagen ottamista helpottaa huomattavasti kun tajuaa aktiivisesti käyttää sitä vesipulloa. Huuhtele myrkyt pois vaatteista, sammuta palavat vaatteet, neutralisoi maassa oleva myrkky, ja täytä pullo aina uudestaan kun tilaisuus tulee. Etene hitaasti ja rauhallisesti, mihinkään ei ole kiire.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 474
Myöskään epäonnistuneet yritykset ei ilmeisesti mitenkään kantaudu seuraavaan? Se taisikin olla Rogue Legacyn oma twisti, nyt kun pelin nimeä miettii...
Tätä on aika harvassa roguelikessä/-litessä.

"Puhtain" roguelike on silloin, kun ei runit eivät vaikuta mitenkään toisiinsa vaan aloittaa aina puhtaalta pöydältä. Noita on pääosin tällainen.

Termistöstä on aina vääntöä, mutta "roguelite" termiä käytetään yleensä silloin, jos peli ei ala täysin nollasta. Yleisin tilanne on se, että pelitilanne nollautuu, mutta peliin avautuu uusia ominaisuuksia tai monimutkaisuutta. Esim. Binding of Isaac aukaisee lisää loppupomoja/varusteita, Slay the Spire aukaisee lisää kortteja/hahmoja, FTL aukaisee lisää aluksia, Caveblazers aukaisee lisää hahmoluokkia ja hahmojen kosmeettisia muutoksia. Lisäksi on sitten tilanteita, jossa jonkun varusteen, kyvyn tai muun voi jättää seuraavalle hahmolle (esim. Spiren satunnainen event, tai Nuclear Thronen Proto chest, jossa oman kortin tai aseensa voi jättää hahmolle, joka seuraavaksi tulee paikalle).

Rogue Legacy on tämän suhteen poikkeus, ja samalla myös ampuu itseensä jalkaan koska jokaisella runilla peli helpottuu kun hahmo paranee. Muissa roguelikeissä vaikeustaso nojaa pitkälti siihen, että pelaaja oppii mutta peli ei helpotu. Rogue Legacyn pystyy pääsemään ennen pitkää läpi kaikki, jos jaksaa grindata kultaa ja hahmon paremmaksi.

 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mä mielsin, että roguelite olisi nämä toimintapelit ja tasohyppelyt kun taas roguelike viittaa vuoropohjaisiin peleihin Roguen, NetHackin ja vastaavien tapaan.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Vähän hätäisen tuntuinen pelikokemus noin äkkiseltään. Kauas ei näe, koko ajan tulee jostain damagea ja ilmeisesti mitään parannuskeinoa ei ole ennen sitä kentän pohjaa?
Kiinnitin samoihin asioihin huomiota ensimmäisten tuntien aikana. Monet viholliset purskauttelevat myrkkyä tai jotain muuta maahan kun niitä ampuu, ja siksi vesipullo (pikanäppäin 5) kannattaa laittaa vaikka hiiren peukalonappiin, koska sillä pitää suihkutella hahmoa vähän väliä. Pullon heittonappia en ole tarvinnut vielä koskaan ja siirsin sen näppäimistölle.

Se ettei hahmoa voi parantaa kesken luolaston tuntuu selkeältä virheeltä ja parissa sekunnissa katoava kulta myös. Ratkaisu on Steam workshopin modit: Health Containers ja Long Life Gold, joista kumpikaan ei tee pelistä liian helppoa. Päinvastoin, kumpikin kannustaa tutkimusmatkailuun ja parantaa kokemusta.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kyllä tästä jyvälle pääsee vähitellen mutta silti tuntuu lopulta liian yksinkertaiselta ja ihan liikaa RNG-painotteiselta. Joillain runeilla saa heti perk lotteryn ja putsattua ekan holy mountainin ja eteenpäin tulenkestävänä lisä healthin kanssa. Seuraavalla sitten alue toisensa jälkeen ei anna yhtään mitään.

Rogueliken yksi osa itselleni on taidon lisäksi tieto eli se, että osaa koota sen ascension gearinsa ja valmistautua. Tässä voi tulla tyhjä kaivos eteen, jossa ei ole mitään keinoa valmistautua kun ei ole varusteita, hahmo ei kehity ja kullan kerääminenkään ei vaikuttaisi olevan tie voittoon. Ainakin oma vaikutelma on, että mitä syvemmällä on, sitä enemmän asiat maksaa vaikka eivät automaattisesti ole parempia?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
On kyllä vaikea, pakko myöntää. Health containers ja se 90s gold modi päällä, eivät paljoa peliä helpota. YASD iskee vähän turhan usein (S ehkä pikemminkin Sudden kuin Stupid). Etenet rauhallisesti ja jostain ilmestyy limanuljaska, joka vetää kaikki pinnat toksisiksi 100m säteeltä ennen kuin saat sen päiviltä, pakenet suin päin varmaan kuolemaan. Tämä pikselikohtainen mallinnus on vähän huono juuri näissä tapauksissa, joissa yksi pieni vihollinen saa joka pinnalle sen pikselin myrkkyä tai laavaa tms. ja kaikki pinnat on tappavia hetken kuluttua.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
29
Kyllä tästä jyvälle pääsee vähitellen mutta silti tuntuu lopulta liian yksinkertaiselta ja ihan liikaa RNG-painotteiselta.
Yksinkertaisuudesta en tiedä, mutta samaa mieltä RNG:n suhteen. Oikeastihan tää peli on wandien rakentelupeli, jossan luolaston komppaaminen on vaan niiden wandien testailuun tarkoitettu minipeli. :lol:
 

erikoisninja

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
496
samaa mieltä RNG:n suhteen.
Olin alkuun samaa mieltä ja olisin varmaan vieläkin, jollen olisi tuijottanut Mcqueebin striimejä tuntitolkulla. Itsehän olen tässä pelissä edelleen ihan paska, mutta kun tuon ukon menoa katsoo, niin käy hyvin pian ilmi, että aikalailla jokaiseen runiin saa läpipeluun mahdollistavan kombinaation jollain ilveellä. Itse en siinä onnistu edelleenkään, vaikka peliaikaa on jo yli 80h ja tiedän suurinpiirtein mitä pitää tehdä, mutta tuo heppu näyttää onnistuvan siinä lähes joka kerta. Toki aina löytyy joku, jolla käy paskin mahdollinen tuuri, mutta pointtina lähinnä se, että tässä pelissä piisaa ihan älyttömästi enemmän opittavaa kuin mitä voisi ensimmäisten tuntien perusteella olettaa.

Myöskään epäonnistuneet yritykset ei ilmeisesti mitenkään kantaudu seuraavaan?
Yksi asia mikä kantautuu seuraaviin peleihin on se, että aina sillon tällöin tulee vastaan moso jolla on jossain edellisessä pelissä tekemäsi sauva. Viimeksi kuolin ensimmäiseen kenttään koska joku ampui jostain kaukaa alhaalta ilmeisesti Magic bolt with trigger + Lightning bolt sauvalla naamaan, ennen kuin kerkesin edes nähdä koko mosoa.

Itse pelaan yleensä modi-kombinaatiolla: Edit wands everywhere, Gold stays forever ja Bigger inventory, mutta noista yhtäkään ei löytynyt stiimin workshopista kun viimeksi katsoin. Se että toimiiko vanhat modit workshop-updaten jälkeen jäi myös hämärän peittoon (asensin koneen uusiksi jossain välissä ja modit hävisivät.) Alkemiaa en käytä ikinä, koska ne litkut vaihtelevat aina seedin mukaan, enkä jaksa käyttää sitä saittia josta saisi selville mikä on mikäkin per runi, saati sitten testailla joka kerta kaikkia mahdollisia kombinaatioita. Savestateja + Seed changeria käytin muutaman kertaa kun löysin seedin (2088199508) jossa on nuke-sauva, mutta en päässyt silläkään peliä läpi. :(
 
Liittynyt
20.08.2017
Viestejä
53
Itse huomannut että mitä surkeampi rng niin sitä paremmat mahikset päästä runi "läpi", hyvillä sauvoilla alkaa turhaan aina ramboilemaan ja tulee äkkikuolema jossainkohtaa.
Melkein joka runin todellaki voi päästä läpi jos vain malttaa tai speedrunnaa nopeasti loppuun, bossihan on todella helppo jossei orbbeja keräile.

Itse en oikeastaan edes täysin yritä päästä joka runia läpi vaan seikkailen paljon ja testailen paljon eri wandiyhistelmiä, peli on yllättävän helppo läpäistä kuhan oppii vähän. Äkkikuolemia toki voi tulla ihan milloin vain ja omalla tavallaan se pitää sopivan jännityksen päällä. Pelin luolastohan tuntuu olevan varmaan vain 10% siitä mitä ulkona ja seinien takana onkaan, näistä löytyy paljon youtubesta videota ja vinkkiä, mutta suosittelen itse tutkimaan ensiksi mahdollisimman paljon. Joka seedissä on tietyt kiintopisteet mitkä löytyvät aina samoista paikoista ja näitä todella kannattaa hyödyntää.

Modeina itsellä vain CheatGUI jota käytän vain siihen että näen joka seedin alchemy ainekset ja Goki's Things joka lisää kaikenlaista pientä hyödyllistä, esim health barit vihuille ja jolla saa lisättyä vähän vaikeampia vihuja joukkoon. Näitä pystyy säätämään itselleen sopivaksi.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Oliskohan joku shufflen poistava modi olemassa? Tuntuu olevan lähes kaikissa wandeissa ja käytännössä ainakin omasta mielestäni pilaa wandit. Ilmeisesti se toimii niin, että jos wandissa on multicast (vaikkapa x4) ja sitten ne sen mukaiset spellit niin se saattaa heittää vaikka kaikki neljä ensin singleinä ja sitten vasta osua siihen multicastiin ja heittää kaikki vielä kerralla ennen rechargea. Välillä tulee siis epämääräinen pitempi sarja, joka vie manat kun wandi on vaikkapa mietitty niin, että recharge ja mana menee suunnilleen samassa tahdissa. Spellien välillä toimiva arc-efekti toimii tietenkin vain siinä yhdessä multicastissa ja koko wandi ottaa päähän epämääräisyydellään.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 218
Ilmeisesti se toimii niin, että jos wandissa on multicast (vaikkapa x4) ja sitten ne sen mukaiset spellit niin se saattaa heittää vaikka kaikki neljä ensin singleinä ja sitten vasta osua siihen multicastiin j
Näin se wikissä selitettiin mun käsittääkseni. Joka castilla arvotaan käyttämättä olevista sloteista yksi jne. Voi aiheuttaa juuri kuvatun kaltaisia efektejä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Välillä pelaaminen on oikein hauskaa mutta sellainen lievä raakile-fiilis on kyllä koko homman päällä. Spoilailin itseäni wikistä aika surutta ja vaikuttaisi siltä, että suurimmalla osalla asioista mitä tähän on rakenneltu maankin päälle, ei oikein ole mitään mielekästä funktiota kun ei tämä ole rakenteluakaan tukeva peli. Essencet, monet taiat, perkit jne. on ihan puoliksi mietiskeltyjä tapoja tehdä nopea ja typerä itsemurha. Tai sitten ne vaativat ihan käsittämättömän synergiakombon, mikä tuntuu mahdottomalta saavuttaa niillä ilmeisen rajatuilla käynneillä holy mountainiin.

Lisäksi vaikka pikselipohjainen engine onkin tavallaan hieno, aiheuttaa se ihan liikaa tökkimistä ja takertumista maastoon. Anteeksiantamatonta näin nopeaa reagointia vaativassa säälimättömässä pelissä.
 
Viimeksi muokattu:

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 218
Välillä pelaaminen on oikein hauskaa mutta sellainen lievä raakile-fiilis on kyllä koko homman päällä.
Toivottavasti peli vielä kypsyy ennen julkaisua eikä jää ikuiseen early access limboon.

Mulla Noita meni ohi Into the breach'ta ajanvietepelinä. Tässä kyllä tulee pataan huomattavasti rajummin, mutta yleensä oman hätääntymisen takia. Saa nähdä kuinka kauan mielenkiinto kestää.
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Nuclear Throne vaikuttaa paljon menevämmälle ajanviete peliltä. Kiva vetää aina välilla muutama runi. Noita on hirmu hidastempoinen.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Nuclear Throne vaikuttaa paljon menevämmälle ajanviete peliltä. Kiva vetää aina välilla muutama runi. Noita on hirmu hidastempoinen.
:D

Ite kaipaisin selkeesti hidastempoisempaa kuin Noita. Onneksi on kännykässä NetHack ja tuolla on laatikon pohjalla PS Vita, jolla taitaa olla edelleen Rogue Legacy asennettuna...
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
349
Nethackin tappajaa odoteltu jo kohta kolme vuosikymmentä... Muistitikulla on peli ja samanikäiset score listaukset :)
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Nethackin tappajaa odoteltu jo kohta kolme vuosikymmentä... Muistitikulla on peli ja samanikäiset score listaukset :)
NetHackissa parasta on, että se on opittavissa oleva peli, joka on yleensä voitettavissa kunhan selviää alun. *band-tyylin naurettavia äkkikuolemia ei tule paljoa kun tietää mitä tekee.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
349
Totta, haastetta kuitenkin on. Vieläkin kultaisimpia muistoja peleistä kun ensi kerran läpi pääsi.

Toive onkin että Noita kehittyisikin Nethackin suuntaan monipuolisuudeltaan. Pidän kyllä nytkin.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ai että tuo Rogue Legacy olikin hauska. Saa parilla eurolla nyt Steamista. Mukava pelata nopeita vetoja kun jokainen (tai usea) yritys antaa edes jotain.
 

erikoisninja

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
496
Pääsin pelin viimein läpi ja olin siinä uskossa että Nightmare moden pitäisi aueta, mutta niin ei kuitenkaan tapahtunut. Pikaisella googletuksellakaan ei löytynyt apua. Modeja ei ollut päällä, kun otin ne vartavasten pois. Mitä tehdä?

Edit: nyt näkyy, verify local files auttoi.
 
Viimeksi muokattu:

erikoisninja

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
496
1.0 julkaistaan huomenna. Kiitettävästi näkyy olevan kaikenlaista uutta ihmeteltäväksi. Tässä on yksi niistä harvoista peleistä, johon en itse ole kyllästynyt early accessin aikana, vaikka takana on jo aavistuksen vajaa 200h. Jos haluaa spoilaantua, niin McQueebin 1.0 tunnelmia löytyy tuolta ja Aliasbot pelaa parhaillaan tuolla.
 
Viimeksi muokattu:

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 866
Näyttäisi siltä että tämä on julkaistu. Hienoa, kerrankin peli joka ei roiku early accessissä 5+ vuotta. Ihan vain tuon takia pitää ostaa ja tukea.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Se ettei hahmoa voi parantaa kesken luolaston tuntuu selkeältä virheeltä ja parissa sekunnissa katoava kulta myös. Ratkaisu on Steam workshopin modit: Health Containers ja Long Life Gold, joista kumpikaan ei tee pelistä liian helppoa. Päinvastoin, kumpikin kannustaa tutkimusmatkailuun ja parantaa kokemusta.
Maaliskuussa oli tuollaiset aatokset. Vieläköhän kulta katoaa liian nopeasti? Minusta se oli selkeä virhe. Hahmon parantamismahdollisuuksien puuttuminen oli myös turhan HC. Ymmärrän kyllä että se kannustaa varovaisuuteen, mutta ei se siltikään tuntunut toimivan kun pienistäkin virheistä rokotettiin niin rankasti.
 

erikoisninja

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
496
^ Itse olin aikanaan myös sitä mieltä, että kulta katoaa liian nopeasti ja käytin kyseistä modia, kunnes tulin siihen tulokseen että katoava kulta pakottaa ottamaan riskejä ja sen myötä nostaa vaikeustasoa huomattavasti. Ensimmäisen läpipeluun jälkeen en ole tuohon koskenut, koska se mielestäni helpottaa peliä ihan liikaa. Tosin nykyään pelistä löytyy myös perk nimeltä Gold is Forever.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
^ Itse olin aikanaan myös sitä mieltä, että kulta katoaa liian nopeasti ja käytin kyseistä modia, kunnes tulin siihen tulokseen että katoava kulta pakottaa ottamaan riskejä ja sen myötä nostaa vaikeustasoa huomattavasti. Ensimmäisen läpipeluun jälkeen en ole tuohon koskenut, koska se mielestäni helpottaa peliä ihan liikaa. Tosin nykyään pelistä löytyy myös perk nimeltä Gold is Forever.
Hyvä kuulla. Minä halusin tuon modin siksi kun monesti oli tilanne että vastassa on useampi vihollinen, mutta kaikkien tappamiseen menee niin kauan aikaa etten saanut palkkiota (kultaa) kuin siitä viimeisestä.

On varmasti tosiaan niin että sitten kun pelin on läpäissyt se näyttää aivan eriltä ja ymmärtää miksi tiettyjä päätöksiä on tehty. Mulle on käyny sama Spelunky 2:n kanssa, jota kirosin aluksi mutta sitten yht'äkkiä ymmärsin mitä milläkin jutulla on haettu.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 474
Viimeisestä pelikerrasta onkin aikaa. Tuli tänään testailtua uudestaan. Näyttää muuttuneen moni asia, ehkä tätä taas jaksaa yrittää.

Yksi parhaista muutoksista itselleni on se, että nyt 1.0 - tai ehkä muu päivitys - saanut sen pienen 60->55fps droppailun loppumaan. Tai menihän tämä nyt uudelleenasentaessa eri SSD:lle, mutta jotenkin en jaksa uskoa että syy olisi ollut siinä. Nyt toimii tasaista 60fps, heti todella paljon miellyttävämpi pelata kun ei ole sellaista tasaista lataustöksähtelyä. :tup:

Jos tällä kertaa yrittäisi perehtyä sauvojen saloihin vähän tarkemmin.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 319
Tämä tuli vastaan eilen Redditissä ihan sattumalta, oli peli mennyt ihan täysin ohi multa. Tänään ostin ja oiskohan joku reilut viitisen tuntia tullut pelattua, erittäin addiktoivaa puuhastelua kyllä.

Ehkä jotenkin tiivistelmänä toi peli on vähän kun eläisi väkivaltaisessa parisuhteessa ja aina saa itse turpaan, ja kuitenkin on pakko vielä kerran yrittää uudelleen :D

Oon nyt päässyt jonnekin 400m syvyyteen, sinne kolmanteen jäätasolle. Yrityksiä ehkä jotain viitisenkymmentä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 474
Alan vihdoin ymmärtämään miten nuo taiat toimii, mutta mielestäni tuo UI on vähän tönkkö. Modifier + Multicast saisivat paljon tarkemmin näyttää, mihin ne nyt vaikuttavat, etenkin kun yhdistetään taikakepin omaan ominaisuuteen montako taikaa ammutaan. Tai ylipäätään taiat ja niiden modifierit saisi erottaa paljon paremmin toisistaan, vaikka pyöreät vs. neliöt tai jotain vastaavaa.

Sain kuitenkin yhdisteltyä Spark Bolt With Trigger + Glittering Field ihan mukavaksi posautuspommiksi, ja toisaalta kolmeen suuntaan ampunut Lightning bolt oli myös varsin tehokas kunhan ei itseään sähköttänyt.

Ehkä pitää lueskella tämä Guide To Wand Mechanics niin tulee vielä selkeämmäksi. Nykyään pelissä näyttäisi olevan sentään kaupassa sellainen seinä, joka näyttää mitä taikoja castasit kun käytät sauvaa, mutta tämä edelleen vaatii sauvan käyttöä, huonolla tuurilla jumalien suututtamisen ja taikojen tuhlauksen. Sellainen selkeä esikatselu olisi tosi ihana.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 474
Muutamat kerrat päässyt nyt Temple of The Art -asti, joka on ilmeisesti viimeinen sijainti ennen loppua. En ole itselleni spoilannut, millainen loppu tuossa on, että onko odotettavissa jotain loppuvastusta.

Viimeinen kerta vähän harmittaa, kun yritin edetä rauhallisesti, mutta hätiköin kun pienestä kolosta alkoi tulla niitä pääkallokärpäsiä, ja jotenkin osuin huti ja kädessä oli vissiin väärä taikatikku. Pitäisi olla joku nauhoitus päällä että tietäisi mitä kävi, mutta räjähdykseen kuolin. Oli kyllä melkoisen vaarallisia kaikki, kun ykköstikku ampui sähikäisiä joka osuessaan salamoi, kakkos tikku ampui sähikäisen joka osuessaan päästä 3 rakettia, ja kolmos tikku ampui vaan täyslaidallisen parhaita magic missileitä.

Oli vielä hyvät perkit, kun oli lisähealthia, immuuni tulelle, myrkylle, kaapu hylki nesteitä ja päälle vielä taiat loputtomia, joten tässä oli ihan selkeästi voiton ainekset kasassa. Tuntuu vaan, että tuolla Temppelissä kaikki tulee iholla todella äkäisesti ja lyövät todella lujaa.

Läpäisy ei kuitenkaan kauhean kaukana ole. Vähän alkaa tosin jo ensimmäisen alueen uudelleenpeluu kyllästyttämään, kun yleensä tuolla tulee pyörittyä rahan ja health upgraden toivossa, mutta yleensä ei kovin ihmeellisiä kepukoita ole saatavilla. Ja roguelikeksi nämä runit on kyllä jo melkoisen pitkiä, kun alkaa yli tuntia menemään jos tuonne loppupäähän pääsee.

20201025131941_1.jpg
 

Ragnarokkr

"Ei mikään turha jätkä"
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
514
Tässä itekkin viimeset 12 peliä putkeen kuollu johonkin auttamattoman tyhmään, kuten:
- arkusta järven pohjalla spawnaa ukkoskivi -> rip.
- tikulla teen kilven joka kimmottaa kaikki projektilet -> ammu itseäsi magic missilellä kun tappelet toimaria vastaan.
- astu vahingossa unstable teleportatiumiin -> heittää mut neljän turson eteen luolaan jossa ei ole pakoreittiä. turborip.
- gigasahanterä lentää omaan naamaan kun jäi 3mm vajaaksi jättimadosta -> huoh.

ja näitä riittää sen verta että saisi romaanin kirjoitettua.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 197 296
Jäsenet
70 761
Uusin jäsen
aksl

Hinta.fi

Ylös Bottom