Noita (PC)

Ragnarokkr

"Ei mikään turha jätkä"
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
495
En ole vähään aikaan omassa apatiassani jaksanut kiinnostua mistään uudesta pelistä, mutta nyt...

Liero, Volcano, Molez, palaako vanhat hyvät ajat jälleen?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 764
En ole vähään aikaan omassa apatiassani jaksanut kiinnostua mistään uudesta pelistä, mutta nyt...

Liero, Volcano, Molez, palaako vanhat hyvät ajat jälleen?
Nostalgia on ainakin vahvana Noidassa. Toivottavasti ei ole pelin ainoa kantava voima. Tosin, trailerin perusteella vaikuttaa kyllä äärimmäisen mielenkiintoiselta tekeleeltä.. :tup:
 

GJ

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
334
Tätä on tullut odoteltua jo hetki, toivottavasti tulee Steamiin mahdollisimman pian. Tuli hieman myös Terraria mieleen trailerista, joka on vain hyvä asia.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 942
Nyt näyttää hyvältä, varmasti pakkohankinta.

Vieläkin harmittaa että Volcano 2 jäi kesken.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 462
Tulipa kunnon wings/powdergame vibat. Tulee mitä luultavimmin tsekattua, vaikuttaa uniikille ja mielenkiintoiselle teokselle :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 242
Englanniksi selostettua pelikuvaa pelintekijän toimesta.

 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 174
Tämähän näyttää hyvältä!!
Ei hetkeen ole tullut "pikkupeliä" vastaan mikä vaikuttaisi näin lupaavalta :happy:

Edit. Suurin harmi oli tämä:
Approximately how long will this game be in Early Access?
“We're currently estimating that the game would be in Early Access for about a year.”
 
Viimeksi muokattu:

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
3 315
Aika mielenkiintoselle vaikuttaa kyllä ainakin fysiikat. Pelin päämäärästä ei oikein kyllä ton videon perusteella saanut tolkkua.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
914
Jotenkin tulee etäisesti mieleen wanha kunnon Abuse, vaikkei kauheasti ohjauksen lisäksi yhteistä olekaan. Ostoon menee.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 033
Uusimmassa Pelit-lehdessä on aukeaman juttu itse pelistä ja kehittäjistä. Tuli yllätyksenä että jokainen heistä on jo julkaissut onnistuneen indiepelin; Swapper, Baba is You, Crayon Physics Deluxe. Musiikista vastaa myös kotimainen From Grotto joka on yksi Joonas Turnerin bändeistä.
 
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
62
Näin tämän etusivun mainoksessa gog:ssa. Aivan mahtavaa että peli on saatu sinnekin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 318
Pieniä frame droppeja 40 pintaan aina välillä, ilmeisesti latailee jotain. Samoin runien ennätykset eivät tallennu, joka kerta näyttää vain sen mitä viimeksi tuli. Muu progressio kylläkin tallentuu, tai siis katalogiin se mitä on nähty. Ja tietysti vähän halpa fiilis, kun "new game" kuoleman jälkeen ilmeisesti kylmästi restarttaa koko pelin, kun käy Windowsissa asti. Noh, josko nämä tästä early accessin edetessä.

Aika kaoottista säheltämistä ainakin näin aluksi. Hauskaa lentelyä ja ammuskelua. Mitään bosseja ei ole vielä näkynyt, mutta en olekaan päässyt alle tunnissa kolmatta aluetta pidemmälle. Ei ehkä vielä iskenyt niin kovaa kuin toivoin, mutta kaikin puolin hyvä fiilis kuitenkin jäi ja varmaan paranee kun vähän tutustuu.

Sen verran peli unohtaa kertoa, miten noita saatavia/ostettavia spellejä käytetään. Wandien statistiikat on myös esitetty harvinaisen epäselvästi, pakko vaan itse kokeilla mitä mikäkin tekee.
 
Liittynyt
20.08.2017
Viestejä
37
Pieniä frame droppeja 40 pintaan aina välillä, ilmeisesti latailee jotain. Samoin runien ennätykset eivät tallennu, joka kerta näyttää vain sen mitä viimeksi tuli. Muu progressio kylläkin tallentuu, tai siis katalogiin se mitä on nähty. Ja tietysti vähän halpa fiilis, kun "new game" kuoleman jälkeen ilmeisesti kylmästi restarttaa koko pelin, kun käy Windowsissa asti. Noh, josko nämä tästä early accessin edetessä.

Aika kaoottista säheltämistä ainakin näin aluksi. Hauskaa lentelyä ja ammuskelua. Mitään bosseja ei ole vielä näkynyt, mutta en olekaan päässyt alle tunnissa kolmatta aluetta pidemmälle. Ei ehkä vielä iskenyt niin kovaa kuin toivoin, mutta kaikin puolin hyvä fiilis kuitenkin jäi ja varmaan paranee kun vähän tutustuu.

Sen verran peli unohtaa kertoa, miten noita saatavia/ostettavia spellejä käytetään. Wandien statistiikat on myös esitetty harvinaisen epäselvästi, pakko vaan itse kokeilla mitä mikäkin tekee.
Eikös inventoryssä näe kaikki spellit mitä wandiin laitettu ja wandien speksit myös? Spellithän laitetaan wandeihin siinä ostamisen jälkeen, saa tehtyä aika hauskojakin wandeja jos pysyisi hengissä edes hetken :D

Pari tuntii tässä neppaillu ja ihan hyvältä tää vaikuttaa, aika vaikeeta tahtoo vaa olla vielä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 318
Eikös inventoryssä näe kaikki spellit mitä wandiin laitettu ja wandien speksit myös? Spellithän laitetaan wandeihin siinä ostamisen jälkeen, saa tehtyä aika hauskojakin wandeja jos pysyisi hengissä edes hetken :D
Enpä itse hiffannut, että taiat kiinnitetään sauvoihin. Luulin että nuo ovat jotain ylimääräisiä.

..nyt kun sen sitten hiffasin, niin ei se auta minua hirveästi ymmärtämään, miten noita wandien ikoneita pitäisi tulkita. Periaatteessa ymmärtäisin, että jos on kolme kuvaketta, joista yksi on pommi ja yksi on viiva kahteen suuntaan, niin taikasauvan pitäisi ampua sitten kaksi pommia V-muodostelmassa, mutta näin ei tunnu tapahtuvan. Eikä nyt ihan selvinnyt, mitä eroa on sillä onko aloitussauvassa kaksi violettia sähikäistä vai yksi. Tähän sopisi varmaan jonkinlainen esikatselu (tyyliin Tyrian 2000 -kauppa), joka näyttää minkälaisia sykeröitä sauva päästelee.

Kolmatta aluetta pidemmälle en ole selvinnyt, tosin puolitoista tuntia vasta pelannutkin. Onhan tämä vähän keskeneräisen tuntuinen, mutta ainakin nämä taikasauvojen melko munakkaat efektit ja jokaisen tason välillä saatavat perkit muistuttavat minua kovasti Nuclear Thronesta, josta nautin suuresti.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
589
Joo ei kyllä avautunut noi taiat itsellenikään. Tuntui, että kun laitoin jonkun taian wandiin, niin se lisäsi siihen vain yhden sen tyyppisen ammuksen. Esim kaupasta ostin jonkun "bouncy spell" tms, jolloinka aloitussauva ampui kaksi suoraa ammusta ja yhden pomppivan. Jos tuo noin toimii niin ei avaudu ihan itselle, että miten tässä muka voisi tehdä jotakin hienoja ja hauskoja taikasauvoja.

Alkoi myös hajottaa kun kuolin jollekin vitun "Lennokki" viholliselle jolla oli shield päällä eikä sitä voinut tappaa mitenkään?!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 242
Onko näitä Every Pixel Simulated (EPS) -pelejä enemmänkin vai onko Noita ensimmäinen lajissaan?

Muutama tunti on tullut pelattua ja on itselle kyllä mielenkiintoinen ja tervetullut pelilaji. Good Old Gamesista ostin.

Kuvatarkkuuden kun saisi vielä vähintään kaksinkertaistettua niin olisi hienoa. Se taitaa tosin vaatia hieman liikaa tehoa(?), kun kerta jokainen kuvapiste on luonnonlakien mukaan mallinnettu.
 

Kleimo

Töysäläinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
475
Eikö sauvojan taiat mene järjestyksessä miten ne on laitettu. esim. kolmen taian sauva jossa on jää - tuli - jää niin 1 painallus on jää, toinen tuli ja viimeinen sit taas tuli. Näin olen tuon ymmärtänyt.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
589
Eikö sauvojan taiat mene järjestyksessä miten ne on laitettu. esim. kolmen taian sauva jossa on jää - tuli - jää niin 1 painallus on jää, toinen tuli ja viimeinen sit taas tuli. Näin olen tuon ymmärtänyt.
Niin vissiin mutta mitä hyötyä tuosta on sitten? Miten voi jotain hauskoja taikasauvoja saada aikaiseksi jos ainoa mihin voit vaikuttaa on se, että missä järjestyksessä se ampuu ne? Olisin itse ainakin kuvitellut just, että jos saat vaikka sellaisen < muotoisen taian niin sen asettamalla sauvaan ampuu se kaksi panosta tuossa muodostelmassa joka painalluksella, mutta ei ..
 
Liittynyt
20.08.2017
Viestejä
37
Niin vissiin mutta mitä hyötyä tuosta on sitten? Miten voi jotain hauskoja taikasauvoja saada aikaiseksi jos ainoa mihin voit vaikuttaa on se, että missä järjestyksessä se ampuu ne? Olisin itse ainakin kuvitellut just, että jos saat vaikka sellaisen < muotoisen taian niin sen asettamalla sauvaan ampuu se kaksi panosta tuossa muodostelmassa joka painalluksella, mutta ei ..
Totta kyllä että tolla idealla sais viel monipuolisempia sauvoja kasailtua ja voi toivoa että tulisi vielä peliin asti :tup: Mutta kyllä tällä ammustyylilläkin on saanu jotaa kasattua
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
86
Itse striimejä tuijotellessa käsittänyt että noita :rofl: < yms modeja pitää vaan olla myös useampi kappale lätkiä tavan panosten malliin eli pikkuhiljaa saa kyllä paranneltua letkuja!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 242
Koska kuolema näyttää olevan lopullinen niin Noidasta tulee mieleen NetHack, kun pitää oikeasti miettiä melkeinpä koko ajan miten edetä.

Hyvä asia on myös se, ettei peliä ole pilattu millään satunnaisen sunnuntaipelaajan vaikeustasolla. Kyllä haastetta pitää olla, sillä se antaa saavutuksen tunteen, mikä turhan monesta nykypelistä puuttuu täysin. Ensimmäinen Nethack-läpipääsyni onkin syöpynyt ikuisesti mieleeni. Siihen kului 1990-luvulla rutkasti aikaa ja harmaita aivosoluja, kun ei ollut nettiä vaan melkein kaikki piti oppia kantapään kautta ja pitää mielessä. Lopussa sydämmen jyskytykseni kuului varmaan naapuriin saakka :D

Lisäys: Pelissä on valitettavasti lisäelämän saamisen mahdollisuus...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 179
Itse kyllä toivoisin porttaaleilla jonkinlaisen savetuksen mahdollisuuden tähän peliin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
288
Peliä omistamatta vielä voisin tohon tallennukseen todeta, että sillä varmaan saisi lisää käyttäjiä pelille ja näin ollen lisää rahaa kehitykseen. Voisihan sitä sitten vaikka laittaa "hardcore" modin. Vähän kuitenkin epäilyttää aina nämä early access pelit ja toivoisi, että mahdollisimman moni ostaisi niin olis sitten toivoa kehitykseen. Oon siis kuitenkin itse ostamassa kunhan tästä viikonloppu alkaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 179
Jeps toi hardcore moodi sopis näille masokisteille. Toi savetus mahdollisuus olis hyvä näille pelistä nauttiville.

Tai sitten noita lisäelämiä sais tulla useammin vaikka easy moodissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.08.2017
Viestejä
37
Kyllähän tää välillä turhauttaa ku hyvistä kamppeista ei yleensä kauaa saa nauttia, mutta ehkä tätä tarttis vähä rauhallisemmin koittaa edetä. En kyllä paniks pahakseni et jotain helpotuksia jossainvaiheessa tulisi :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 849
Tuli nähtyä tätä Twitchin kautta tällä viikolla. Pitää kyllä ostaa ihan jo suomalaisuuden takiakin.
Onkohan tähän tulossa multiplayer? Olisi kova manttelinperijä lierolle :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
745
Tämän parissa on nyt tullut viihdyttyä useampi tunti. Pikkuhiljaa rupeaa oppimaan mekaniikkojakin vähän paremmin, mutta voittoa en ole vielä saanut. Vaikeustaso on juuri hyvä, eikä tähän sen kummempia ohjeita tai tallennuksia tarvita minunkaan mielestäni. Tekemällä oppii ja mitäänhän ei kuoleman jälkeen saa mukaansa, eli opittu tieto on ikään kuin pelin 'progressio'. Olen minäkin saanut sauvoillani itseni hengiltä, mutta tiedänpähän jatkossa mitä se ja se loitsu tekee! Nämä loitsut ja sauvojen rakentelu on kyllä nautinnollista ja helvetin kivaa löytää ja kokeilla uusia juttuja.

Periaatteessa ymmärtäisin, että jos on kolme kuvaketta, joista yksi on pommi ja yksi on viiva kahteen suuntaan, niin taikasauvan pitäisi ampua sitten kaksi pommia V-muodostelmassa, mutta näin ei tunnu tapahtuvan. Eikä nyt ihan selvinnyt, mitä eroa on sillä onko aloitussauvassa kaksi violettia sähikäistä vai yksi. Tähän sopisi varmaan jonkinlainen esikatselu (tyyliin Tyrian 2000 -kauppa), joka näyttää minkälaisia sykeröitä sauva päästelee.
Nuo viivat useampaan suuntaan ovat multicasteja ja toimii lähes juuri kuten kuvailit. Jos siis on kaksi viivaa V-muodossa, niin se tosiaan ampuu kaksi loitsua siinä kuvan mukaisessa V-muodossa. Mutta niitä loitsuja tulee tosiaan sitten olla myös kaksi - multicast ei mitenkään "monista" yhtä loitsuasi. Jos sinulla on siis V-muotoinen multicast ja vain yksi pommiloitsu, ampuu sauvasi vain yhden pommin. Jos sinulla taas olisi sen multicastin perässä kaksi pommia (tai vaikka kaksi niitä violetteja sähikäisiä jotka saat siinä toisessa aloitussauvassa), ampuisi sauvasi V-muodostelmassa nämä kaksi loitsua. Multicast ja muut projectile modifierit tulee laittaa järjestyksessä ennen loitsuja.

Olisin itse ainakin kuvitellut just, että jos saat vaikka sellaisen < muotoisen taian niin sen asettamalla sauvaan ampuu se kaksi panosta tuossa muodostelmassa joka painalluksella, mutta ei ..
Tälläinen sauva on ihan mahdollista tehdä. Tarvitset sauvan jossa EI ole shufflea. Sitten vain pistät sen < muodon ensimmäiseksi ja sen perään kaksi loitsua mitkä haluat tuossa muodossa lähtevän. Nyt sauvasi valitsee joka painalluksella ensimmäisen vasemmalta (eli sen < multicastin, joka taas määrittelee että otetaan kaksi loitsua jotka ammutaan tässä muodossa).
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
15 487
Ei missään nimessä. Helpottaisi aivan liiaksi. Menisi vaan peli pilalle.
Joo, hc-faneille ehkä näin, mutta toisaalta peli ilman minkäänlaista tallennusmahdollisuutta tavallisessa (tai jossakin easy-tason) pelitilassa jää suurimmalta osalta asiakaskuntaa kauppaan ja sillä tavalla se peli vasta pilalle meneekin, kun ei tule rahaa sisään ja kehitys loppuu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
745
Joo, hc-faneille ehkä näin, mutta toisaalta peli ilman minkäänlaista tallennusmahdollisuutta tavallisessa (tai jossakin easy-tason) pelitilassa jää suurimmalta osalta asiakaskuntaa kauppaan ja sillä tavalla se peli vasta pilalle meneekin, kun ei tule rahaa sisään ja kehitys loppuu.
Tuohon tallennukseen liittyen, niin tämä pelihän on roguelite. Eikö ne kaikki toimi juuri näin? En itse ole genreen juurikaan tutustunut ja Noita taitaakin olla yksi ensimmäisiä rogueliteja joita pelaan ihan kunnolla.. Mutta käsittääkseni rogueliten idea on juurikin vetää "runi", kuolla ja aloittaa sen jälkeen alusta? Onhan tässä nyt jo tallennus siinä mielessä, että voit lopettaa pelin koska tahansa ja jatkaa siitä mihin jäit ilman ongelmia. Pakko ei ole siis aina kuolemaan asti pelata. Sellainen ihan oikea kunnon tallennusmahdollisuus johtaisi tietysti siihen, että ladataan aina se edellinen save heti kun kuolema korjaa ja pelin pääsisi näin äärettömän helposti läpi. Eikö se rikkoisi koko rogueliten idean? Onko muissa rogueliteissa muka yleensä tallennusmahdollisuus?

Jos nyt jollakulla tämä peli meinaa jäädä hyllyyn tallennusmahdollisuuden puuttumisen takia, niin siihenkin on kyllä jo olemassa kikkansa. JOS HALUAT TALLENTAA NIIN TOIMI SEURAAVASTI;

1. Avaa pelin valikko ja valitse sieltä "Save and quit" kun haluat tallentaa.
2. Navigoi polkuun C:/Users/%Username%/Appdata/LocalLow/Nolla_Games_Noita/
3. Kopioi koko "save00" kansio toiseen paikkaan, eli jonnekkin missä haluat tallennuksiasi pitää.
4. Avaa peli, jatka seikkailuasi ja kuole.
5. Kopioi aiemmin kopioimasi "save00" kansio takaisin sinne alkuperäiseen polkuun ja kokeile uudestaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 318
Olen myös vahvasti sitä mieltä, että moni roguelike/roguelite menisi pilalle tallennusmahdollisuuden mukana.

Useimmiten juuri sen takia, että progressio on se mitä opit, ja peli on alunperin vahvasti rakennettu noiden "runien" varaan. Esimerkiksi suosikkini Nuclear Throne on pohjimmiltaan noin vartissa läpäistävä peli, tai ehkä 30min jos laskee että peli on läpäistävä kaksi kertaa (pelin loppupomon jälkeen voi pelin "loopata", jollon toisella kierroksilla on muutamia bosseja ja aseita joita ei muuten näe). Roguelike-tyylisenä peliä pelaa ehkä 10-15h ennen kuin on päässyt sen ekan kerran läpi, ja nähnyt huomattavasti enemmän aseita, mutaatioita ja hahmoja, joita on tarjolla.

Samaten tämän tyylin peleissä on isommat panokset (high stakes). Harvemmin on tykyttänyt sydän niin paljon kuin vaikkapa tuossa Nuclear Thronen loppubossissa, kun oli ensimmäistä kertaa menossa läpi hiuskarvan varassa. Ihan eri asia, jos tallennuspiste olisi ollut juuri loppuvastuksen ovella ja olisin vaan voinut yrittää uudestaan niin monta kertaa, että menee varmasti. Mutta jos kuolen, seuraavalla kerralla peli onkin erilainen, minulla on taas eri setti pärjäämisvälineitä ja loppubossille tullessa tilanne on taas ihan eri. Pelimallin koko pointti on sopeutua tähän muuttuvaan malliin.

Jos pelissä ei varsinaista pituutta ole paljoa mutta sen pituuden sijaan tuota sisältöä "leveyssuunnassa" reilusti, niin vaikeustasokin on yleensä lähempänä Nintendo-hardia (jotka nekin saattoivat usein olla 15-30 min pelejä). Muuten ihmiset toteaa, että tämä on 1-2h peli (jonka se nyt piilottaa), ja porukat eivät maksaisi euroa tai kahta enempää.

Siitä olen samaa mieltä, että näissä saa mieluusti olla "save and quit" ominaisuus tasojen välissä, jos voi olettaa että yhden runin kesto on hitusen pidempi. Enkä minä pahalla katso, jos joku haluaa yllä olevalla savescummauksella väkisin pelata pelinsä läpi. Mutta jälkimmäisen ei pitäisi olla oletusarvo, koska liian moni peli menee pilalle kun tarjotaan liian laajat mahdollisuudet tallentaa ja ladata kunnes asiat menee kuten halusi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 242
Joo, hc-faneille ehkä näin, mutta toisaalta peli ilman minkäänlaista tallennusmahdollisuutta tavallisessa (tai jossakin easy-tason) pelitilassa jää suurimmalta osalta asiakaskuntaa kauppaan ja sillä tavalla se peli vasta pilalle meneekin, kun ei tule rahaa sisään ja kehitys loppuu.
No tuskinpa Noitaa on edes tehty satunnaista pelaajaa silmälläpitäen, mikä on hyvä asia. Nollan pojat ovat tasan varmasti tietoisia siitä ettei peli todennäköisesti tule myymään mitään älyttömiä määriä. Onhan peliä myös kehitetty jo iät ja ajat ilman myyntituloja.

Kyllä pelejä pitää olla jokaisen pelaajan makuun. Sunnuntaipelaajat pelatkoon omanlaisiaan pelejä; ei joka pelistä tarvitse tehdä heille sopivia.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
589
Itse en tällaisiin peleihin yleisestikään ottaen mitään save-mahdollisuutta kaipaa, mutta jonkinlainen progressio on aika must itselle .. Ja kun se tästä pelistä puuttuu, niin en jaksa vaan kiinnostaa. Progressiolla viittaan siihen mitä monissa roguelike/lite peleissä on missä saa vaikka uusia tavaroita, kykyjä jne avattua tuleville runeille. Tässä pelissä kun ei ole edes mitään varsinaista päämäärää - peli vaan tiputtaa sut alkuun ja good luck jne. Peli ei tunnu myöskään palkitsevan seikkailulla, vaan paras tapa edetä ja saada uusia taikoja on tappaa ~300g verran vihuja ja edetä portaalille.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 033
Itse en tällaisiin peleihin yleisestikään ottaen mitään save-mahdollisuutta kaipaa, mutta jonkinlainen progressio on aika must itselle .. Ja kun se tästä pelistä puuttuu, niin en jaksa vaan kiinnostaa. Progressiolla viittaan siihen mitä monissa roguelike/lite peleissä on missä saa vaikka uusia tavaroita, kykyjä jne avattua tuleville runeille. Tässä pelissä kun ei ole edes mitään varsinaista päämäärää - peli vaan tiputtaa sut alkuun ja good luck jne. Peli ei tunnu myöskään palkitsevan seikkailulla, vaan paras tapa edetä ja saada uusia taikoja on tappaa ~300g verran vihuja ja edetä portaalille.
Ohhoh! Toivottavasti on vain early accessin vika ja muista rogue-liteistä tuttu "kokonaisprogressio" on lopullisessa pelissä.

Voi olla tosiaan pieni kulttuurishokki ettei rogue-liteissä voi tallentaa perinteisesti (save&quit on syytä löytyä silti), mutta kun pelaa vähän enemmän niin siihen tottuu ja huomaa että peli on parempi ilman sitä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 318
Vähän on kyllä korkea hyppäys vaikeustasossa tasojen 3 ja 4 välillä. Ehkäpä noi lentävien hiisien ja IT-tykkien reagointiajat ja muut on vähän turhan kovia, kun kaikki lentävät perässä kohti ja ammuskelevat jo ruudun ulkopuolelta... Hyvä aina katsoa kauhulla, kun jostain putkesta nousee kohti 5-6 mörökölliä eikä ole mitään isompaa pommia jolla niitä heittää.

Ehkä en vain osaa säätää noita wandeja sopivasti, että pärjäisi myös alemmilla tasoilla. Kun ei oikein tiedä mistä saisi hyvän, niin ei viitsi ostaa wandeja vain niiden stattien tai liitettyjen taikojen vuoksi. Jotain esikatseluikkunaa kaipaisin edelleen, vaikka se ei ehkä kuulukaan roguelikejen "kokeile ja kärsi" -mentaliteettiin. Nyt tuntuu, etten ole oikein löytänyt vielä muuta tehokasta kuin jotain mikä ampuu nopeasti tai sirkkeleitä. Pisimmälle pääsin, kun sain muutaman health upgraden ja sauvan, johon liitin kaupasta ostetun parannustaian.

Noh, voi olla että tämä jää vielä toistaiseksi pelikirjastoon odottamaan miten tämä tästä kehittyy, vielä tuntuu että kaipailisi vähän tasapainotusta eri juttujen suhteen ja hieman selkeyttä noin ylipäätään.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
276
Roguelitet ovat lähellä meikäläisen sydäntä ja tämä on kyllä silkkaa voittoa. Ja tarkoitan nimenomaan tämänkaltaisia roguelitejä, joissa vaikeustaso säilyy aikalaillla samana, enkä sellaisia jotka helpottuvat jatkuvasti runien välillä ostettavien stattien tms takia (esim Children of Morta / Rogue Legacy.)

Onkohan tähän tulossa multiplayer?
Kunpa olisikin. Jo pelkkä co-op mode olisi varmasti ihanaa, King Arthur's Gold tyylisestä modesta puhumattakaan. Lukemani perusteella ei kuitenkaan vaikuta todennäköiseltä. Käsittääkseni korkeintaan local co-op on tulossa. Jokaisen pikselin simuloiminen vaatii kuulemma servulta liikaa dataa puskettavaksi klienteille. Tai vaihtoehtoisesti se on vain mukava tekosyy, jota on käytetty korvaamaan "me emme osaa optimoida nettikoodia ja/tai servupuolen touhuja pelikelvolliseen kuntoon," joka on nykyään varsin yleinen vaiva. Näin kuitenkin joku devaaja oli kuulemma sanonut.

Ehkä en vain osaa säätää noita wandeja sopivasti, että pärjäisi myös alemmilla tasoilla.
Noissa on yllättävän paljon opittavaa ja myös tuuria vaaditaan, jotta sattuu tippumaan ne oikeat taiat ja hyvä keppi. Toisaalta älyttömiä nukeja + immuniteetteja ei välttämättä edes tarvita, jollei välttämättä halua pelata menen-ja-tapan-kaikki-strategialla. Peli mahdollistaa useamman sortin strategioita, joiden löytäminen on ilo itsessään.

Tuossa videossa eräs mielenkiintoinen kombinaatio, joka ei välttämättä ole sieltä parhaasta päästä. Spoiler varoitus kuitenkin.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
523
Kunpa olisikin. Jo pelkkä co-op mode olisi varmasti ihanaa, King Arthur's Gold tyylisestä modesta puhumattakaan. Lukemani perusteella ei kuitenkaan vaikuta todennäköiseltä. Käsittääkseni korkeintaan local co-op on tulossa. Jokaisen pikselin simuloiminen vaatii kuulemma servulta liikaa dataa puskettavaksi klienteille. Tai vaihtoehtoisesti se on vain mukava tekosyy, jota on käytetty korvaamaan "me emme osaa optimoida nettikoodia ja/tai servupuolen touhuja pelikelvolliseen kuntoon," joka on nykyään varsin yleinen vaiva. Näin kuitenkin joku devaaja oli kuulemma sanonut.
Tässä tapauksessa tuo on ihan validi syy eikä vain tekosyy. Fysiikat kun on sidottu FPS:ään, esim. 30fps pyöriessä kaikki on puolta hitaampaa kuin 60fps pyöriessä, eikä moninpeleissä eri pelaajilla saa olla eri fysiikkoja. Kaikki pitäisi siis laskea serverillä ja klienteille ei jäisi muuta tehtävää kuin piirtää kuva näytölle.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
589
Local co-op on muutenkin ihan tarpeeksi. Jos pelaa kavereiden kanssa joilla pieni ping, niin local co-op onnistuu näppärästi Parsecin kautta. Suosittelen tutustumaan jos ei ole jo tuttu. Harmikseni monessa hyvässä roguelite/like pelissä ei ole edes sitä local co-op mahdollisuutta.

Roguelite/like peleistä Children of Morta ja Wizard of Legend ollaan kaverin kaa tykitetty Parsecin kautta läpi, lisäksi Tales of Vesperia ja Tales of Berseria. Toimii hyvin nopeatempoisten pelienkin kanssa :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 242
Tässä pelissä on myös alkemia ja vaikka mitä muita juttuja, jotka saa vain kokeilemalla ja etsiskelemällä selville...

Alkaa yhä enemmän muistuttaa NetHackia, mikä on hieno asia.
 

Lyd

Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
106
Eilen illalla ostin tämän ja meinasi jäädä yöunet väliin, sen verran koukuttavaa kompata luolastoja läpi :)

Näen tälle pitkän elämän omassa Steam-kokoelmassa.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
523
Melkoisen RNG painotteinen tämä Noita. Äskeisessä runissa tuli perkkeinä näkymättömyys, hakeutuvat ammukset ja repelling cape. Hiivin takaisin ylempiin tasoihin ja etsin sieltä näkymättömyyden turvin hyviä sauvoja. Puolivahingossa tuli tehtyä spark bolt w/ trigger + heavy shot + death cross, parin chainsawin kanssa sauva ampui +10 kutia sekunnissa, joista jokainen oneshottaa käytännössä kaikki viholliset ja osuessaan johonkin luo uuden (hakeutuvan) projektiilin, joka myös oneshottaa kaiken. En ollut aiemmin päässyt hiisi basea pidemmälle, mutta tällä runilla se oli ihan läpihuutojuttu, kuten loputkin tasot. Lopulta bossi kuoli alle sekunnissa ja pelin läpäisy ei tuntunut edes mitenkään saavutukselta.

Peli vaatii vielä aikalailla balancointia ollakseen sellainen mukavan haastava, eikä suurimmaksi osaksi RNG:stä riippuvainen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
167 269
Viestejä
3 101 347
Jäsenet
57 276
Uusin jäsen
iterker

Hinta.fi

Ylös Bottom