No signal error. Näyttiksen vaihto

Liittynyt
20.08.2019
Viestejä
148
noniin kun ei omat konstit toimi jos teillä olisi apuja minulle.
Vaihdoin 6900xt refu mallin näyttiksen MSI 1060 3gb näyttikseen. Unohdin tietokoneesta poistaa AMD ajurit (ei pitäisi vaikuttaa asiaan) ja nyt näyttö ei tunnista korttia. Olen kokeillut kahdessa eri pcie väylässä, ei apua, olen kokeillut hard resettiä, jumperilla sekä emon omalla BIOS resetillä resetoida emon ei vaikutusta, näyttis on kokeiltu kaverin koneessa jossa se lähti toimimaan (hänen oma kortti 1060 6gb Strix). Olen irrottanut ramit ja kytkenyt takaisin.
En siis pääse edes biossiin. Näyttö kyllä ymmärtää kun laittaa virrat päälle koneesta että jotain tapahtuu ja käynnistyy mutta heti tulee ei signaalia. Ainut mitä tein vaihdossa oli että käynnistin koneen ja unohdin kytkeä näyttiksen virtakaapelin paikalleen. Sammutin virtanäppäimestä ja kytkin virta kaapelin paikalleen.
Edit: minulla on ROG Strix 550-F gaming emo ja R7 5800x kiinni joten ei ole integroitua näyttistä.
Nyt olis apu tarpeen..
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
590
Olisiko Biosista jääänyt PCI Express Gen 4 moodi päälle, jota toi GTX1060 ei tue?
 
Liittynyt
20.08.2019
Viestejä
148
Tämähän voi olla enemmän kuin mahdollista mutta kirveelläkö minä sen nyt vaihdan kun biossiin en pääse?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
785
PCIe 4.0 on B550-emolevyillä vain ensimmäisessä paikassa, joten se ei ole syynä jos muitakin on kokeiltu.

Onkohan tuossa päivitettynä "Windows-11-yhteensopiva" emolevyn bios-versio, jossa Secure Boot on vakioasetuksena päällä. Silloin kortit, joissa ei ole UEFI-yhteensopivaa biosia lakkaavat toimimasta. 1060 on kyllä riittävän uusi kortti, sen pitäisi toimia. Varmistetaan nyt kuitenkin.
 
Liittynyt
20.08.2019
Viestejä
148
Noniin saatu näyttis toimimaan. Kaverilta sain lainaan 3070 jolla kone boottas normaalisti. Poistin AMD ajurit sekä biossista secure boot salasanat. Sitten lähti toi 1060 toimimaan
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 144
Viestejä
4 247 381
Jäsenet
71 299
Uusin jäsen
Keksinautti10

Hinta.fi

Ylös Bottom