Nikotiinivalmisteet (nuuskat, purkat, laastarit jne.)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TSIGA
  • Aloitettu Aloitettu
Ite heitän kielen kautta huuleen, ja muutenkin varmaan 2min välein käyn kielellä tökkäsemässä pienet maistiaiset eli mulle ainakin on suurikin merkitys 😅

Kiitos. Tämä nyt antaa viitteitä, että mitä hlvettiä, kun en ole vain ymmärtänyt tuota maku hommaa :)
 
Avatkaa nyt joku. Missä ihmeen vaiheessa sillä maulla on merkitystä?
Jos maulla ei olisi merkitystä, ei maailmassa varmaan olisi ihan helvetisti erilaisia savuke-, nuuska-, ja nikotiinipussimerkkejä ja -tuotteita. Ei olisi vaikka mitä sähköhöyrystimien makuaineita. On tietysti myös addikteja, jotka haluavat vain pärinän. Sellaisille luulisi myös lopettamisen olevan helppoa. Psykopaattihan pystyy vaikka sekuntikelloa ja sykemittaria vastaan katsomaan miten ohjelmansa mitoittaa.

Oikeastaan kysymys on vähän sama vaikka sen esittäisi koskien pihviä tai viskiä. Mitä ihmeen väliä sillä maulla on? Kunhan ei ole myrkyllistä ja siitä lähtee nälkä tai tulee känniin. Ei ihminen niin toimi.

Tai sitten toisella tavalla kysymystä tulkiten ja siihen vastaten: Jos laittaa suuhunsa jotain vaikkapa vartiksi tai tunniksi, niin maulla on merkitystä sillä välillä kun ensin laittaa sen asian suuhunsa ja lopulta heittää sen pois. Ei ennen eikä jälkeen. Aika yksinkertaista.
 
Oikeastaan kysymys on vähän sama vaikka sen esittäisi koskien pihviä tai viskiä. Mitä ihmeen väliä sillä maulla on? Kunhan ei ole myrkyllistä ja siitä lähtee nälkä tai tulee känniin. Ei ihminen niin toimi.
Ei ole mielestäni sama asia. Nikotiinipusseissa se maku tulee vasta kun pussi alkaa valua ja sitten yleensä itse heitän sen jo pois. Käytän siis pelkästään menthol/mintun makuisia, koska olen huomannut, että niissä yleensä (ehkä viileyden ansiosta) on paras poraus. Se taas on itselleni tärkeää, jotta tuntee edes että on jotain huulessa. Kun itselläni ei nikotiinin himokaan tunnu lähtevän ilman porausta. Sitten vasta kun tulee viileä poraava olo ylähuuleen, niin tulee nautinnollinen fiilis.

Mutta jos maustamaton nikotiinipussi antaisi saman porauksen ja sellaisia olisi helposti saatavilla, niin ostaisin niitä aina.
 
Viimeksi muokattu:
Avatkaa nyt joku. Missä ihmeen vaiheessa sillä maulla on merkitystä?
Alusta loppuun. Mieluummin kai sitä on miellyttävä kuin paska maku suussa? Mikä tää kysymys edes oli?

Edit: oho, keskustelu oli jatkunut seuraavalle sivulle.

Sinulla on kenties makuaistissa vikaa, mikäli maun huomaat vasta aikojen kuluttua?
 
Viimeksi muokattu:
Alusta loppuun. Mieluummin kai sitä on miellyttävä kuin paska maku suussa? Mikä tää kysymys edes oli?
Tuossa se ylempänä jo tulikin, parikin vaihtoehtoa. Itse en sitä lipsuttele, niin se maku ilmestyy vasta siinä vaiheessa, kun on aika nakata se pois, jolloin se on aikalailla merkityksetöntä, mutta toki kakan maku olisi epämiellyttävä.
 
Tuossa se ylempänä jo tulikin, parikin vaihtoehtoa. Itse en sitä lipsuttele, niin se maku ilmestyy vasta siinä vaiheessa, kun on aika nakata se pois, jolloin se on aikalailla merkityksetöntä
Joo, maulla on varmasti merkitystä lipsuttelijoille, mutta myös heille, jotka lipsuttelemattomuudesta huolimatta maistavat ennen kuin on aika nakata pois.
 
Käyttötapoja kuulostaa olevan monenlaisia. Itselle ei myöskään ole maulla juuri väliä, melkeen mieluummin ostaisin vaikka täysin mauttomia pusseja kunhan niissä olisi silti sama tuntuma huulessa. Monesti tykkään hieman jopa kuivata huulta ennenkuin laitan pussin sinne ettei ala heti valuttamaan. Maussa ei sinällään ole mitään vikaa, mutta jossain kohtaa alkaa kyllästyttää jos jatkuvasti maistuu joku minttu tai laku suussa.
 
Monesti tykkään hieman jopa kuivata huulta ennenkuin laitan pussin sinne ettei ala heti valuttamaan.
Itse kanssa harrastan tätä nykyisin, että saisi mahdollisimman pitkään nauttia pussista ilman valumista ja sitä makua. Eli itsellenikin pelkkä polte/viilennys riittää, eikä tarvitse muuta. Paitsi tietysti nikotiinia.
 
Itse kanssa harrastan tätä nykyisin, että saisi mahdollisimman pitkään nauttia pussista ilman valumista ja sitä makua. Eli itsellenikin pelkkä polte/viilennys riittää, eikä tarvitse muuta. Paitsi tietysti nikotiinia.
Juuri näin. Ei ole kyllä tullut vastaan täysin mauttomia pusseja ainakaan toistaiseksi. Uskon että varmasti niillekkin olisi oma käyttäjäkunta.
 
Erikoinen sattuma näyttää käyneen:
– Näitä makuja ei maailmassa tee kuin yksi yhtiö eli ruotsalainen Habit Factory Oy, joka mielenkiintoista kyllä, avasi tänä vuonna tehtaan Pietarsaaressa. Siellä valmistetaan juuri näitä makuja.
 
Erikoinen sattuma näyttää käyneen:

Eikös nuo maut julkaistu jo varmaan vuosi sitten, että siinä mielessä aika turhaa nillitystä kun siihen on ollut muillakin aikaa varautua halutessaan. Muuten en ota kantaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
255 585
Viestejä
4 445 728
Jäsenet
73 561
Uusin jäsen
rytkonet

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom