Asiaan löyhästi liittyen, en kyllä jaksa millään uskoa näitä yleisistä kyselyistä vedettyjä johtopäätöksiä tilastoinnissa.
Näissä aina ensimmäisten seksikokemusten ikä on jotain ihan muuta kuin mitä todellisuudessa. Kun olin itse yläasteella / lukiossa, niin kyllä jo seiskaluokkalaiset likat antoi tavaraansa vähän vanhemmille jätkille. Nuorimmat tytöt mitä itse takuuvarmasti tiedän jakaneen toosaansa viinasta ja tupakasta oli about 13 kesäisiä ja touhu oli kyllä aika rajun oloista sivusta seuraten. Sitten aina valehdellaan kyselyissä että "joo kyllä mä ainakin 25 olin ennen kun edes näin kikkelin".
Tämä siis 90-luvun loppu ja vuosituhannen taite. Viimeistään 15 vuotiaana kyllä käytännössä vähänkään paremman näköisillä tytsyillä oli jo ne 18v poikkikset joiden kanssa jörnittiin menemään pitkin viikonloppuja. Varmaan pientä harhaakin voi olla jos on itse elänyt "kuplassa" mutta tuollaisessa noin 700 henkilön koulussa olleena tuttavapiiri oli kyllä siihen aikaan niin suuri, että kyllä ne hiljaiset hissukat oli vähemmistössä jotka itseään aikuisuuteen asti säästivät.
Sitten tästäkin aiheesta sain kerran yhden äiti-ihmisen kanssa jonkun selkkauksen aikaan, kun hän väitti että varmasti kukaan oman tyttären luokkakaveri ei ole seksiä yläasteikäisenä harrastanut. Mitenkä kuutamolla ihmiset oikeesti on jälkikasvunsa touhuista ja eikö sitä omaa nuoruutta muisteta enää ollenkaan.
Nykypäivänä varmaan eri juttu, ainakin nuoriso vaikuttaa fiksummalta noiden touhujen osalta.
Naisilla/tytöillä voikin olla motiivia valehdella ikää yläkanttiin, mutta pojilla/miehillä ei niinkään. Paremminkin päinvastoin...
Kirjoitit ensimmäisen osion juuri niinkuin tuumailin itsestäni.
Muistan kaverin kanssa 16-vuotiaina keskustelut kun hän oli tuskainen pimpin samaisen suhteen, ja kyseli että enkö minä ole.
Mitäpä tuohon osasin vastata, kun itselle riitti elämässä sinänsä huumori, elokuvat, pelit ja mopoon bensa.
Sitten myöhemmin kyllä huomasin, että tykkään arjesta ja kaljotteluilloista niin, että nahkakompassi ei liikaa vie.
Mulla oli aikalailla sama homma, poislukien mopo ja bensa.
No kylläpä tulkitset tuota mielenkiintoisella tavalla.
Ihan kuin se pojista itsestään olisi kiinni, minkä ikäisenä pääsevät pukille tai alkavat seurustelemaan. Tytöt siinä portinvartijoina toimii, ja kyllähän pojilla ensimmäiset seksikokemukset tapahtuu keskimäärin jopa 5 vuotta myöhemmin kuin ehkä itse haluaisivat. Jos oletetaan, että mieli alkaa tehdä 12-vuotiaana ja tositoimiin pääsee 17-vuotiaana. Näin yksinkertaistettuna.
Pukille pääseminen ei ole edes aikuisille miehille pelkästään omasta tahtomisesta kiinni. Jopa puolet miehistä elää enemmän tai vähemmän puutteessa.
Tai ehkä sulla vaan on poikkeuksellisen kovat halut miehiksikin? Tai no, mistäpä minä tiedän kun kieltämättä olin/olen juuri sellainen hissukka. Yleisesti ottaen vaikutti kyllä siltä että jos olisi ollut aikaisin liikkeellä sillä mielellä, seuraa olisi löytynyt suht. helposti, kun tyttöjä näytti nuo jutut alkavan kiinnostaa hieman aiemmin kuin poikia.