Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu

Ilmoituksessa onneksi mainitaan, että autolla on kolarihistoriaa.


Paljonkohan tosta jää katetta jos auto on maksanut 7500$ siihen tuontikulut veroineen (miten ne muuten menee kolariautossa jonka arvohan ei ole helppo määritellä paitsi periaatteessa ostohinnan avulla?)
Ja siihen sitten korjauskulut päälle

Aika raju kolari/ulosajo ollut kun kuvia katsoo...

1FA6P8CFXL5166947
Laitanpa tämän VINin vielä tänne jos joku sattuu googlettamaan, en siis epäile etteikö liike olisi rehellinen.

Kolarin jälkeen sisusta näyttänyt kohtuu ehjältä toki karvalakki mallilta, nykyisellään vaihtunut sisustus ja ainakin kojelaudassa oleva näyttö unitti. Romu myyty 88tkm taulussa 05/24 ja nyt 2tkm myöhemmin löytänyt Suomeen. Varmaan verotuspäätöksiä selaamalla löytyy milloin suomeen rekattu ja mitä maksettu veroja.

Äkkiä kävisi mielessä onkohan tuolta atlantin yli tullu missä kunnossa vai riittikö vin-numero ja yksittäiset korin ja moottorin yksiköt mistä ne luettavissa…
 
Mahtaisko olla tullut jostain euroopan kautta jossa "leivottu" autoksi ja sieltä tänne, jotenkin huvittavaa jos on tullut liikkeelle yllärinä kolaristatus.

Itsellä sakan kanssa yhden belgiasta tuodun sähkömussen osto jäi siihen että he "eivät olleet" tietoisia että oli ollut kolarissa (vin googleen ja sai kuvat ja vakuutusyhtiön raportin, parkkipaikkalla perutettu pyörätelineeseen)

Jotenkin laiskaa toimintaa ja oikeastaan ihan oikein jos autokaupan ostajat on niin laiskoja että ovat lyöneet näppinsä paskaan
 
Itsellä sakan kanssa yhden belgiasta tuodun sähkömussen osto jäi siihen että he "eivät olleet" tietoisia että oli ollut kolarissa (vin googleen ja sai kuvat ja vakuutusyhtiön raportin, parkkipaikkalla perutettu pyörätelineeseen)
no eihän tuollaista lasketa miksikään kolariksi jos autolla peruuttaa pyörätelinettä päin ja sellaisesta liikkeen myöskään tarvitse mitään ilmoittaa.
Se että jos jotku pikkunaarmut lasketaan kolarihistoriaksi niin on varmaan joka toinen auto liikenteessä mällipeli. (Osa on myös mällipelejä ennenku ensimmäinen ostaja saa autoa alle, on yllättävänkin iso osa uusista autoista saanut kuljetuksesa vähän osumaa mikä korjattu).
 
no eihän tuollaista lasketa miksikään kolariksi jos autolla peruuttaa pyörätelinettä päin ja sellaisesta liikkeen myöskään tarvitse mitään ilmoittaa.

En tiedä mitä VIN DB:tä on käytetty, mutta VINcheckistä löytyy merkintä jos auto on ilmoitettu varastetuksi, tai vaurioituneena lunastetuksi (salvage vehicle). Ja sellaiset varmaan lasketaan kolariksi?
 
Kamux vissiin keksi tuon outletin ensin. Ei siinä kauaa kestänyt kun romuvarasto on taas kaikelle kansalle myytävissä huutokaupoissa. Osa vielä outletissä.

No ei nyt sentään. Yritysten välistä autokauppaa on tehty niin kauan kun on autoja myyty. Myös netissä huutokaupalla toimivat autohuuto ja tukkuauto on olleet olemassa jo vuosikausia.
 
Aijai! Tämä aiheuttaa pahoja ostamiskramppeja kehossa. Tuulahdus siitä, mitä se järjettömyys oli tuohon aikaan tässä maassa.

Tällänen V8 olis muuten myynnissä kaverilla. Varmasti jotain puuhattavaa ja näppärä edellinen omistaja tehnyt koneremontin purkamalla kaikki osiin, ja jättänyt sitten asian siihen.

Tästä kyllä puuttuu kade in findland pickup-lava ja värikin on väärä.

7D4BEE90-68F8-41BE-995F-1C93FEEA771F_1_105_c.jpeg
 
Pakkohan tuollainen on autoliikkeillä olla, kun Suomessa kuluttajansuoja on niin vahva. Laitat myyden jonkun SOH 70% akkuauton kuluttajalle, niin vaikka sen kertoisit avoimesti ja kirjaisit sopimukseen, niin KRIL:ssä on kohta vetämässä valitus rikkinäisenä myydystä autosta ja taas saa autoliike maksaa. Yritysten välisessä kaupassa kun ei ole näitä umpihulluja kuluttajansuojalain koukeroita vaan kauppalaki.

Ja tällä en tarkoita sitä etteikö kuluttajansuoja olisi hyvä asia, mutta silti erillisellä sopimuksella tulisi olla mahdollisuus molempien osapuolten tehdessä yhteisymmärryksessä kauppaa, rajata pois tiettyjä seikkoja autoliikkeen vastuista.

Esim nämä aiemmat tapaukset romutukseen, korjattavaksi tmv. myytävistä autoista, joista sitten kuitenkin on selvästi etukäteen läpikäydyistä asioista huolimatta vaadittu (ja saatu) korvauksia.

Jo pelkästään se että kuluttaja-asiamiehen ja kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi saatetaan todella matalalla kynnyksellä aivan idioottimaisia asioita, vie miestyötunteja vähänkään isommalta autoliikeketjulta ihan tolkuttomia määriä, kun niihin älyttömiinkin vastineisiin on jotain vastattava tai asiat tulkitaan helposti kuluttajan hyväksi.

Tästä on väännetty aikaisemminkin ja tuohon viranomaisten tulkintaan on syynä autokauppojen oma toiminta, ei mikään muu.

Tavaran voi aivan hyvin myydä kuluttajalle viallisena, mutta tietyin ehdoin. Niiden vikojen määrä ja laatu ja hinta pitää olla keskenään tasapainossa.

Autokaupat yritti perseillä pahimman tsi+dsg taudin ollessa käynnissä perseillä tekemällä kauppakirjoihin kirjauksen että myydään korjattavaksi ilman, että hinnalle tapahtui mitään.

Myymällä ehjänä 10000€ auton 10000€:lla "viallisena" saa aikaan riitakeissin ja ihan syystäkin. Mutta jos myyt sen viat eritellen 5000€:lla niin Kril ei tuohon puutu. Tai erittelemättä vikoja viallisena hinta pitää olla vielä alhaisempi. (Luvut esimerkkinä suuruusluokasta).

Sama tarina on asuntokaupassa, nuo kaikki myyjän tappioksi päättyneet keissit joissa on tullut oikeudessa pataan johtuu yleensä siitä että myydään purkukuntoista paskakasaa ehjän hinnalla kuvitellen, että kauppakirjaan kirjattu vastuunrajoituslauseke vapauttaa kaikesta vastuusta.
 
Tällänen V8 olis muuten myynnissä kaverilla. Varmasti jotain puuhattavaa ja näppärä edellinen omistaja tehnyt koneremontin purkamalla kaikki osiin, ja jättänyt sitten asian siihen.

Tästä kyllä puuttuu kade in findland pickup-lava ja värikin on väärä.

7D4BEE90-68F8-41BE-995F-1C93FEEA771F_1_105_c.jpeg
Paljonkos kaveri olisi tästä vailla rahaa?
 
Tästä on väännetty aikaisemminkin ja tuohon viranomaisten tulkintaan on syynä autokauppojen oma toiminta, ei mikään muu.

Tavaran voi aivan hyvin myydä kuluttajalle viallisena, mutta tietyin ehdoin. Niiden vikojen määrä ja laatu ja hinta pitää olla keskenään tasapainossa.

Autokaupat yritti perseillä pahimman tsi+dsg taudin ollessa käynnissä perseillä tekemällä kauppakirjoihin kirjauksen että myydään korjattavaksi ilman, että hinnalle tapahtui mitään.

Myymällä ehjänä 10000€ auton 10000€:lla "viallisena" saa aikaan riitakeissin ja ihan syystäkin. Mutta jos myyt sen viat eritellen 5000€:lla niin Kril ei tuohon puutu. Tai erittelemättä vikoja viallisena hinta pitää olla vielä alhaisempi. (Luvut esimerkkinä suuruusluokasta).

Sama tarina on asuntokaupassa, nuo kaikki myyjän tappioksi päättyneet keissit joissa on tullut oikeudessa pataan johtuu yleensä siitä että myydään purkukuntoista paskakasaa ehjän hinnalla kuvitellen, että kauppakirjaan kirjattu vastuunrajoituslauseke vapauttaa kaikesta vastuusta.
Hyvä esimerkki on vaikka viritetyt vehkeet.
Jos haluan jonkun jonnen virittämän 335i:n ostaa autoliikkeestä ja arvostan siihen käytettyä rahaa ja vaivaa, olen siitä myös valmis maksamaan. Nykypäivänä vain tuokin on ihan äärimmäisenä vaikeaa, kun näitä viri-viri vehkeitä ei kukaan uskalla myydä kun pelätään kaiken maailman dpf yms. poistoja. Kauppakirjaan merkitsemällä että "Taski tietää auton olevan viritetty ja ottaa vastuun siltä osin", olisi homma ihan reilua kaikille osapuolille ilman mitään kertomiasi perseilyjä. Nyt tällaisessakin on riski että aletaan jälkikäteen nillittää että auto ei ole tieliikennekelpoinen. No eihän se olekaan, kun kerran ostaja on itse halunnut ostaa viritetyn vehkeen.
 
Hyvä esimerkki on vaikka viritetyt vehkeet.
Jos haluan jonkun jonnen virittämän 335i:n ostaa autoliikkeestä ja arvostan siihen käytettyä rahaa ja vaivaa, olen siitä myös valmis maksamaan. Nykypäivänä vain tuokin on ihan äärimmäisenä vaikeaa, kun näitä viri-viri vehkeitä ei kukaan uskalla myydä kun pelätään kaiken maailman dpf yms. poistoja. Kauppakirjaan merkitsemällä että "Taski tietää auton olevan viritetty ja ottaa vastuun siltä osin", olisi homma ihan reilua kaikille osapuolille ilman mitään kertomiasi perseilyjä. Nyt tällaisessakin on riski että aletaan jälkikäteen nillittää että auto ei ole tieliikennekelpoinen. No eihän se olekaan, kun kerran ostaja on itse halunnut ostaa viritetyn vehkeen.
Tuossahan luulisi toisaalta, että myyjäliike voisi auton käydä katsastuttamassa ostajan toiveesta niin, että asemalle kerrottaisiin avoimesti tehdyt muutokset ja otettaisiin hylkylappu vikoineen sinne kauppakirjan liitteeksi. Kauppakirjaan merkitään, että ajoneuvo ei ole tieliikennekelpoinen ja katsurin vikalista sinne mukaan ja ostaja saa sitten pähkäillä miten autonsa katsastuttaa.

Ihan ymmärrettävää, että autoliikkeiden on vähän vaikea myydä jotain viriautoja, jos on jo valmiiksi tiedossa, ettei auto ole tieliikennekelpoisessa kunnossa.
 
Miksi asiakas ei itse saa päättää haluaako ottaa riskin? Edes huutokaupalla ostamalla yksityisenä ei tahdo onnistua.


Tuossahan luulisi toisaalta, että myyjäliike voisi auton käydä katsastuttamassa ostajan toiveesta niin, että asemalle kerrottaisiin avoimesti tehdyt muutokset ja otettaisiin hylkylappu vikoineen sinne kauppakirjan liitteeksi. Kauppakirjaan merkitään, että ajoneuvo ei ole tieliikennekelpoinen ja katsurin vikalista sinne mukaan ja ostaja saa sitten pähkäillä miten autonsa katsastuttaa.

Ihan ymmärrettävää, että autoliikkeiden on vähän vaikea myydä jotain viriautoja, jos on jo valmiiksi tiedossa, ettei auto ole tieliikennekelpoisessa kunnossa.
Ongelma tässä on se, että vaikkapa jotain DPF tyhjennystä ei joka katsuri huomaa / osaa katsoa. Ohjelmamuutosta ei senkään vertaa ole todettavissa ulkoisella tarkastelulla.
 
Taitaa viriautojen kauppa noitten tekemienne ehdotusten jälkeen kaatua siihen että noitten kanssa on vaikea tehdä voittoa.

Sen viriauton liikkeelle myyvä kaveri on kovasti sitä mieltä että virit on nostaneet auton arvoa ja jos myyjäliike hakee ison ja kalliin vikalistan katsurilta niin hintaa pitää laskea reilusti kalliita korjauksia kompensoimaan jotka on nyt pakko tehdä eli missä tässä on tämän autoliikkeen voittomarginaali joka motivoisi heitä tällaiseen?
 
Taitaa viriautojen kauppa noitten tekemienne ehdotusten jälkeen kaatua siihen että noitten kanssa on vaikea tehdä voittoa.

Sen viriauton liikkeelle myyvä kaveri on kovasti sitä mieltä että virit on nostaneet auton arvoa ja jos myyjäliike hakee ison ja kalliin vikalistan katsurilta niin hintaa pitää laskea reilusti kalliita korjauksia kompensoimaan jotka on nyt pakko tehdä eli missä tässä on tämän autoliikkeen voittomarginaali joka motivoisi heitä tällaiseen?

No jos voiton tekeminen perustuu pieneen vilunkiin, myyjä myy sillä riskillä että asiakas ei huomaa tai ei välitä. Se joutuu siinäkin tapauksessa hinnoitteleen sen riskin.

Liikkeen toki tyhmää maksaa viriautosta enempää kuin sen markkina-arvo sallii. Sitä tarjoava voi sitä sitten yrittää myydä muualle. Jos kyse olisi ollut vaihtokaupasta, niin liikkeelle parempi että se potilas saa sen myytyä parempaan rahaan muualle ja tulee rahatukun kanssa ostoksille.

Kauppiaan pitää muista että jokaista kauppaa ei pidä, kannata voittaa.
 
Miksi asiakas ei itse saa päättää haluaako ottaa riskin? Edes huutokaupalla ostamalla yksityisenä ei tahdo onnistua.



Ongelma tässä on se, että vaikkapa jotain DPF tyhjennystä ei joka katsuri huomaa / osaa katsoa. Ohjelmamuutosta ei senkään vertaa ole todettavissa ulkoisella tarkastelulla.
Joo ei tietenkään tollasia varmaan huomata, mutta jos se on sillä autoliikkeellä tiedossa, niin käytännössä jos haluttaisiin myydä auto sellaisena kun se on vikoineen kuluttajalle, niin tollasetkin viat pitäisi sitten etukäteen käytännössä ilmoittaa ja huomioida niiden korjauskustannukset hinnassa. Muutenhan tuossa ollaan siinä alkuperäisessä ongelmassa, että jos ollaan myyvinään kuranttia tavaraa täyteen hintaan ja löytyy vikoja niin noista voi valittaa jos niitä ei ole hinnassa huomioitu.

Käytännössä siis autoliikkeiden lienee parasta pysyä erossa viritetyistä autoista. Tosin eiköhän noihinkin kohta ala jotain testausmenetelmiä löytymään, millä nämä ongelmat löydetään ja autot sitten tulevaisuudessa varmaan tarkistutetaan noiden varalta ennen vaihdossa ottamista, mikäli epäilyksiä on, että päästömanipulaatiota olisi harjoitettu.
 
Miksi asiakas ei itse saa päättää haluaako ottaa riskin? Edes huutokaupalla ostamalla yksityisenä ei tahdo onnistua.
Onko niitä huutokauppoja ? Siis sellaisia huutokauppoja missä liikkeen pihalla järjestetään huutokauppa. Vai tarkoititko ettei ole huutokauppoja yleensäkkään ?


Etämyynnin pirissä olevat kuluttajille suunnatut huutokaupat on epämääräisen tavaran osalta ongelmallisia katumusajan takia. Siis nämä missä joku netti ilmoitus ja siellä sitten kuluttajat tekevät toistaan isompia tarjouksia ja kun tulee noudon aika, niin silmätavautuu. Se ostokynnys etämyynnissä tuppaa olemaan matala, ei sillä etteikö paikanpäälläkin jolloin tule ostokiimaa.

Miksi asiakas ei itse saa päättää haluaako ottaa riskin?
Koska myyjät ovat käyttäneet sitä mahdollisuutta väärin, tuupaneet sen oman riskin sellaisenaan kuluttajalle.

Kyllä niitä pommeja saa liikkeet myydä, mutta kuvaus ja hinta pitää kohdata.

Eli myyjä saa paremman hinnan jos vastaa myymästään, jos se myy pommeja joista kolme kuudesta räjähtää, niin myyjän kannattaa ottaa riski, vs se että myy jokaisen "räjähtävänä".

Kuluttajan kannattaa ostaa tuo räjähtävänä jos hinta sen mukainen, mutta jos myyjä sen myy, niin se todennäköisesti on juurkin se räjähtävä pommi, kuka niitä haluaa.
 
Viimeksi muokattu:
Jostain syystä viallisista autoista pyydetään mielestäni suomessa ylihintaa. Moni ajattelee että viallisen hinta on "ehjä - korjauskulut" mutta näinhän ei ole, itse näkisin että pitäisi olla aika hyvä marginaali hinnan alennusta vielä korjauskulujen päälle, monestihan sitä korjattavaa on enemmän eikä vähemmän.
 
Jostain syystä viallisista autoista pyydetään mielestäni suomessa ylihintaa. Moni ajattelee että viallisen hinta on "ehjä - korjauskulut" mutta näinhän ei ole, itse näkisin että pitäisi olla aika hyvä marginaali hinnan alennusta vielä korjauskulujen päälle, monestihan sitä korjattavaa on enemmän eikä vähemmän.
Se voi olla myös myyntistrategia. Myydään korjattavaksi lähtee joskus helpommin rivistä kuin kalliimpi ehjä. Varsinkin jos kyse on harrasteautosta.
 
Jostain syystä viallisista autoista pyydetään mielestäni suomessa ylihintaa. Moni ajattelee että viallisen hinta on "ehjä - korjauskulut" mutta näinhän ei ole, itse näkisin että pitäisi olla aika hyvä marginaali hinnan alennusta vielä korjauskulujen päälle, monestihan sitä korjattavaa on enemmän eikä vähemmän.

Suomessa on tee se itse korjaajia, jotka maksavat viallisesti enemmän, eli heillä ajatus että jos auton hinta määritelty ehjän markkinahinta - korjaus kulut, niin tekemällä itse saa korjattua halvemmalla. vähän "rahoitusta" harrastukseen. Ja ehkä samalla tulee käytyä autoa muutenkin läpi.
 
Joo ei tietenkään tollasia varmaan huomata, mutta jos se on sillä autoliikkeellä tiedossa, niin käytännössä jos haluttaisiin myydä auto sellaisena kun se on vikoineen kuluttajalle, niin tollasetkin viat pitäisi sitten etukäteen käytännössä ilmoittaa ja huomioida niiden korjauskustannukset hinnassa. Muutenhan tuossa ollaan siinä alkuperäisessä ongelmassa, että jos ollaan myyvinään kuranttia tavaraa täyteen hintaan ja löytyy vikoja niin noista voi valittaa jos niitä ei ole hinnassa huomioitu.

Käytännössä siis autoliikkeiden lienee parasta pysyä erossa viritetyistä autoista. Tosin eiköhän noihinkin kohta ala jotain testausmenetelmiä löytymään, millä nämä ongelmat löydetään ja autot sitten tulevaisuudessa varmaan tarkistutetaan noiden varalta ennen vaihdossa ottamista, mikäli epäilyksiä on, että päästömanipulaatiota olisi harjoitettu.
Et nyt oikein ymmärrä pointtiani.
On ihmisiä jotka nimenomaan haluavat että esim adblue vehkeet ja DPF:t yms on poistettu autosta. On ihmisiä jotka haluaisivat maksaa tällaisesta autosta jopa enemmän kuin vakiosta.
On liikkeitä jotka myisivät autot tällaisenaan.

Myynti ei onnistu koska ei ole yksiselitteistä keinoa jolla tällaisen auton saat myydä, muuta kuin yritysten välisenä kauppana ja "ominaisuudet" eriteltynä. Suomen laki tässä kohtaa pitää yksilöä niin tyhmänä että hän ei itsenäisesti saa päättää ostavansa "laitonta" autoa.
 
Et nyt oikein ymmärrä pointtiani.
On ihmisiä jotka nimenomaan haluavat että esim adblue vehkeet ja DPF:t yms on poistettu autosta. On ihmisiä jotka haluaisivat maksaa tällaisesta autosta jopa enemmän kuin vakiosta.
On liikkeitä jotka myisivät autot tällaisenaan.

Myynti ei onnistu koska ei ole yksiselitteistä keinoa jolla tällaisen auton saat myydä, muuta kuin yritysten välisenä kauppana ja "ominaisuudet" eriteltynä. Suomen laki tässä kohtaa pitää yksilöä niin tyhmänä että hän ei itsenäisesti saa päättää ostavansa "laitonta" autoa.

Onko tässä nyt kyse siitä että moinen auto on laiton ja tuliko moisen muuteksen tekeminen laittomaksi. Eli nyt haluaisi ostaa laitonta palvelua.

Kuluttajalla kyllä saa ostaa ei tieliikennekelpoisin ajoneuvon, kuluttajalle saa myydä rikkinäisen auton. Jos joku haluaa maksaa nimenomaan rikkinäisestä autosta enemmän kuin ehjästä, niin ei sekään ole killettyä. Myyjän ehkä pitää luottaa ostajaan että on järjissään ja että on samaa mieltä myös kaupanteon jälkeen. Sitä tahtoa voi yrittää kirjoittaa paperille, ehkä vähän todistajaakin, jos toisaan myydään viallista ehjään verokkiin verattuna kovalla rahalla.

Mutta jos nyt puhe autosta joka ei ole tieliikennekelpoinen siitä puuttuu saastekamoja, niin onko sellaisen myyminen kuluttajalla laitonta, jos sillä on reksiterissä korjauskohoitus, eli ei ole kyse saastelaitteiden laittomasta poistosta palveluna. No onko noille oikeasti kysyntää, ylihintaan, jos ne pitää jokatapauksessa korjata ennen käyttöönottoa.
 
Viimeksi muokattu:
Et nyt oikein ymmärrä pointtiani.
On ihmisiä jotka nimenomaan haluavat että esim adblue vehkeet ja DPF:t yms on poistettu autosta. On ihmisiä jotka haluaisivat maksaa tällaisesta autosta jopa enemmän kuin vakiosta.
On liikkeitä jotka myisivät autot tällaisenaan.

Myynti ei onnistu koska ei ole yksiselitteistä keinoa jolla tällaisen auton saat myydä, muuta kuin yritysten välisenä kauppana ja "ominaisuudet" eriteltynä. Suomen laki tässä kohtaa pitää yksilöä niin tyhmänä että hän ei itsenäisesti saa päättää ostavansa "laitonta" autoa.
Kyllä mä ymmärrän, mutta kuten sanottu liikkeiden ei oikein ole tuohon mahdollista sekaantua ja on se firmana kyseenalaista muutenkin myydä ei tieliikennekäyttöön soveltuvaa autoa. En kyllä oikein ymmärrä miksi toisaalta noita autoja pitää päästömanipuloida. Vanhempi autokanta on kevyemmän muutoskatsastusmenettelyn piirissä ja uudempien pitääkin täyttää nämä päästönormit.
 
Suomen laki on monessa muussakin kohdassa kirjoitettu yrittäen estää yksilöitä tekemästä asioita jotka on jossakin toisessa laissa määritelty laittomiksi. Jos joku haluaa arvostella ja muuttaa lakia niin laittomuuksien tekemisen helpottaminen ei ehkä ole voittava argumentti jolla käännetään eduskunnan enemmistön päät.

Autoliikkeiden pitää miettiä onko näitä dpf ja adblue poistoa haluavien määrä tarpeeksi suuri ja ovatko he oikeasti avaamassa lompakkoaan vai onko tässä vain pari ihmistä vain puhumassa tällätavoin ja heitä on liian vähän jotta tämän varaan kannattaisi perustaa liikeidea. Kun toinen ehkä parempi liikeidea on perustaa korjaamo joka asiakkaan tuomasta autosta poistaa nämä kamat. Jos joku autoliike alkaa tällaisia myymään niin huomaako he että heillä on varastot täynnä autoja ja asiakkaat aina sanoo että tuo olisi muuten kiva mutta väärän värinen ja en osta. Modaamattomien autojen myynti on helpompaa kun kaikenvärisille ja mallisille autoille on tuhat periaatteessa halukasta ostajaa eikä vain yksi joka on nirso.
 
Viimeksi muokattu:
Kun toinen ehkä parempi liikeidea on perustaa korjaamo joka asiakkaan tuomasta autosta poistaa nämä kamat.
Mites tämä nykyään, lähtikö tämä liikeidea vähän liikaa laukalle, minkä seuraksena sitä joudittiin rajoittaan.

Tosin liikeidea mihin vaikea keksiä riittävää laillisen käyttötarpeen asiakasryhmää voi kohdata haasteita.
 
En mä sanonut että tämä on hyvä. Epäilin että se on parempi. Jos tämäkään ei ole tarpeeksi hyvä niin silloin tätä huonompi on aika surkea.
 

Mukavasti tullut kilsoja parissa vuodessa, vaikka taksi käytössä onkin ollut.
 

Mukavasti tullut kilsoja parissa vuodessa, vaikka taksi käytössä onkin ollut.
Miksi tuo ei ole tieliikennekelpoinen? Lisäksi kuulostaa kummalta, jos akun kapasiteetti on 250 kkm jälkeen isompi kuin uutena, 101%.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
287 225
Viestejä
4 929 798
Jäsenet
79 318
Uusin jäsen
Backmaan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom