Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu

Ilmoituksessa onneksi mainitaan, että autolla on kolarihistoriaa.


Paljonkohan tosta jää katetta jos auto on maksanut 7500$ siihen tuontikulut veroineen (miten ne muuten menee kolariautossa jonka arvohan ei ole helppo määritellä paitsi periaatteessa ostohinnan avulla?)
Ja siihen sitten korjauskulut päälle

Aika raju kolari/ulosajo ollut kun kuvia katsoo...

1FA6P8CFXL5166947
Laitanpa tämän VINin vielä tänne jos joku sattuu googlettamaan, en siis epäile etteikö liike olisi rehellinen.

Kolarin jälkeen sisusta näyttänyt kohtuu ehjältä toki karvalakki mallilta, nykyisellään vaihtunut sisustus ja ainakin kojelaudassa oleva näyttö unitti. Romu myyty 88tkm taulussa 05/24 ja nyt 2tkm myöhemmin löytänyt Suomeen. Varmaan verotuspäätöksiä selaamalla löytyy milloin suomeen rekattu ja mitä maksettu veroja.

Äkkiä kävisi mielessä onkohan tuolta atlantin yli tullu missä kunnossa vai riittikö vin-numero ja yksittäiset korin ja moottorin yksiköt mistä ne luettavissa…
 
Mahtaisko olla tullut jostain euroopan kautta jossa "leivottu" autoksi ja sieltä tänne, jotenkin huvittavaa jos on tullut liikkeelle yllärinä kolaristatus.

Itsellä sakan kanssa yhden belgiasta tuodun sähkömussen osto jäi siihen että he "eivät olleet" tietoisia että oli ollut kolarissa (vin googleen ja sai kuvat ja vakuutusyhtiön raportin, parkkipaikkalla perutettu pyörätelineeseen)

Jotenkin laiskaa toimintaa ja oikeastaan ihan oikein jos autokaupan ostajat on niin laiskoja että ovat lyöneet näppinsä paskaan
 
Itsellä sakan kanssa yhden belgiasta tuodun sähkömussen osto jäi siihen että he "eivät olleet" tietoisia että oli ollut kolarissa (vin googleen ja sai kuvat ja vakuutusyhtiön raportin, parkkipaikkalla perutettu pyörätelineeseen)
no eihän tuollaista lasketa miksikään kolariksi jos autolla peruuttaa pyörätelinettä päin ja sellaisesta liikkeen myöskään tarvitse mitään ilmoittaa.
Se että jos jotku pikkunaarmut lasketaan kolarihistoriaksi niin on varmaan joka toinen auto liikenteessä mällipeli. (Osa on myös mällipelejä ennenku ensimmäinen ostaja saa autoa alle, on yllättävänkin iso osa uusista autoista saanut kuljetuksesa vähän osumaa mikä korjattu).
 
no eihän tuollaista lasketa miksikään kolariksi jos autolla peruuttaa pyörätelinettä päin ja sellaisesta liikkeen myöskään tarvitse mitään ilmoittaa.

En tiedä mitä VIN DB:tä on käytetty, mutta VINcheckistä löytyy merkintä jos auto on ilmoitettu varastetuksi, tai vaurioituneena lunastetuksi (salvage vehicle). Ja sellaiset varmaan lasketaan kolariksi?
 
Kamux vissiin keksi tuon outletin ensin. Ei siinä kauaa kestänyt kun romuvarasto on taas kaikelle kansalle myytävissä huutokaupoissa. Osa vielä outletissä.

No ei nyt sentään. Yritysten välistä autokauppaa on tehty niin kauan kun on autoja myyty. Myös netissä huutokaupalla toimivat autohuuto ja tukkuauto on olleet olemassa jo vuosikausia.
 
Aijai! Tämä aiheuttaa pahoja ostamiskramppeja kehossa. Tuulahdus siitä, mitä se järjettömyys oli tuohon aikaan tässä maassa.

Tällänen V8 olis muuten myynnissä kaverilla. Varmasti jotain puuhattavaa ja näppärä edellinen omistaja tehnyt koneremontin purkamalla kaikki osiin, ja jättänyt sitten asian siihen.

Tästä kyllä puuttuu kade in findland pickup-lava ja värikin on väärä.

7D4BEE90-68F8-41BE-995F-1C93FEEA771F_1_105_c.jpeg
 
Pakkohan tuollainen on autoliikkeillä olla, kun Suomessa kuluttajansuoja on niin vahva. Laitat myyden jonkun SOH 70% akkuauton kuluttajalle, niin vaikka sen kertoisit avoimesti ja kirjaisit sopimukseen, niin KRIL:ssä on kohta vetämässä valitus rikkinäisenä myydystä autosta ja taas saa autoliike maksaa. Yritysten välisessä kaupassa kun ei ole näitä umpihulluja kuluttajansuojalain koukeroita vaan kauppalaki.

Ja tällä en tarkoita sitä etteikö kuluttajansuoja olisi hyvä asia, mutta silti erillisellä sopimuksella tulisi olla mahdollisuus molempien osapuolten tehdessä yhteisymmärryksessä kauppaa, rajata pois tiettyjä seikkoja autoliikkeen vastuista.

Esim nämä aiemmat tapaukset romutukseen, korjattavaksi tmv. myytävistä autoista, joista sitten kuitenkin on selvästi etukäteen läpikäydyistä asioista huolimatta vaadittu (ja saatu) korvauksia.

Jo pelkästään se että kuluttaja-asiamiehen ja kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi saatetaan todella matalalla kynnyksellä aivan idioottimaisia asioita, vie miestyötunteja vähänkään isommalta autoliikeketjulta ihan tolkuttomia määriä, kun niihin älyttömiinkin vastineisiin on jotain vastattava tai asiat tulkitaan helposti kuluttajan hyväksi.

Tästä on väännetty aikaisemminkin ja tuohon viranomaisten tulkintaan on syynä autokauppojen oma toiminta, ei mikään muu.

Tavaran voi aivan hyvin myydä kuluttajalle viallisena, mutta tietyin ehdoin. Niiden vikojen määrä ja laatu ja hinta pitää olla keskenään tasapainossa.

Autokaupat yritti perseillä pahimman tsi+dsg taudin ollessa käynnissä perseillä tekemällä kauppakirjoihin kirjauksen että myydään korjattavaksi ilman, että hinnalle tapahtui mitään.

Myymällä ehjänä 10000€ auton 10000€:lla "viallisena" saa aikaan riitakeissin ja ihan syystäkin. Mutta jos myyt sen viat eritellen 5000€:lla niin Kril ei tuohon puutu. Tai erittelemättä vikoja viallisena hinta pitää olla vielä alhaisempi. (Luvut esimerkkinä suuruusluokasta).

Sama tarina on asuntokaupassa, nuo kaikki myyjän tappioksi päättyneet keissit joissa on tullut oikeudessa pataan johtuu yleensä siitä että myydään purkukuntoista paskakasaa ehjän hinnalla kuvitellen, että kauppakirjaan kirjattu vastuunrajoituslauseke vapauttaa kaikesta vastuusta.
 
Tällänen V8 olis muuten myynnissä kaverilla. Varmasti jotain puuhattavaa ja näppärä edellinen omistaja tehnyt koneremontin purkamalla kaikki osiin, ja jättänyt sitten asian siihen.

Tästä kyllä puuttuu kade in findland pickup-lava ja värikin on väärä.

7D4BEE90-68F8-41BE-995F-1C93FEEA771F_1_105_c.jpeg
Paljonkos kaveri olisi tästä vailla rahaa?
 
Tästä on väännetty aikaisemminkin ja tuohon viranomaisten tulkintaan on syynä autokauppojen oma toiminta, ei mikään muu.

Tavaran voi aivan hyvin myydä kuluttajalle viallisena, mutta tietyin ehdoin. Niiden vikojen määrä ja laatu ja hinta pitää olla keskenään tasapainossa.

Autokaupat yritti perseillä pahimman tsi+dsg taudin ollessa käynnissä perseillä tekemällä kauppakirjoihin kirjauksen että myydään korjattavaksi ilman, että hinnalle tapahtui mitään.

Myymällä ehjänä 10000€ auton 10000€:lla "viallisena" saa aikaan riitakeissin ja ihan syystäkin. Mutta jos myyt sen viat eritellen 5000€:lla niin Kril ei tuohon puutu. Tai erittelemättä vikoja viallisena hinta pitää olla vielä alhaisempi. (Luvut esimerkkinä suuruusluokasta).

Sama tarina on asuntokaupassa, nuo kaikki myyjän tappioksi päättyneet keissit joissa on tullut oikeudessa pataan johtuu yleensä siitä että myydään purkukuntoista paskakasaa ehjän hinnalla kuvitellen, että kauppakirjaan kirjattu vastuunrajoituslauseke vapauttaa kaikesta vastuusta.
Hyvä esimerkki on vaikka viritetyt vehkeet.
Jos haluan jonkun jonnen virittämän 335i:n ostaa autoliikkeestä ja arvostan siihen käytettyä rahaa ja vaivaa, olen siitä myös valmis maksamaan. Nykypäivänä vain tuokin on ihan äärimmäisenä vaikeaa, kun näitä viri-viri vehkeitä ei kukaan uskalla myydä kun pelätään kaiken maailman dpf yms. poistoja. Kauppakirjaan merkitsemällä että "Taski tietää auton olevan viritetty ja ottaa vastuun siltä osin", olisi homma ihan reilua kaikille osapuolille ilman mitään kertomiasi perseilyjä. Nyt tällaisessakin on riski että aletaan jälkikäteen nillittää että auto ei ole tieliikennekelpoinen. No eihän se olekaan, kun kerran ostaja on itse halunnut ostaa viritetyn vehkeen.
 
Hyvä esimerkki on vaikka viritetyt vehkeet.
Jos haluan jonkun jonnen virittämän 335i:n ostaa autoliikkeestä ja arvostan siihen käytettyä rahaa ja vaivaa, olen siitä myös valmis maksamaan. Nykypäivänä vain tuokin on ihan äärimmäisenä vaikeaa, kun näitä viri-viri vehkeitä ei kukaan uskalla myydä kun pelätään kaiken maailman dpf yms. poistoja. Kauppakirjaan merkitsemällä että "Taski tietää auton olevan viritetty ja ottaa vastuun siltä osin", olisi homma ihan reilua kaikille osapuolille ilman mitään kertomiasi perseilyjä. Nyt tällaisessakin on riski että aletaan jälkikäteen nillittää että auto ei ole tieliikennekelpoinen. No eihän se olekaan, kun kerran ostaja on itse halunnut ostaa viritetyn vehkeen.
Tuossahan luulisi toisaalta, että myyjäliike voisi auton käydä katsastuttamassa ostajan toiveesta niin, että asemalle kerrottaisiin avoimesti tehdyt muutokset ja otettaisiin hylkylappu vikoineen sinne kauppakirjan liitteeksi. Kauppakirjaan merkitään, että ajoneuvo ei ole tieliikennekelpoinen ja katsurin vikalista sinne mukaan ja ostaja saa sitten pähkäillä miten autonsa katsastuttaa.

Ihan ymmärrettävää, että autoliikkeiden on vähän vaikea myydä jotain viriautoja, jos on jo valmiiksi tiedossa, ettei auto ole tieliikennekelpoisessa kunnossa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 100
Viestejä
4 925 912
Jäsenet
79 301
Uusin jäsen
Jonttunen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom