Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Pitäisin realistisena hintana tuollaislla jotain kakkosella alkavaa lukemaa.
Alkuperäiskuntoiset näissä on lähes poikkeuksetta kalliimpi ja halutumpia kuin "laitetut". Oli sitten kuinka hienosti tai rahalla tehty.
Tuotehan on sinällään hieno, mutta kuitenkin loppujen lopuksi vain etuvetoinen turbo-focus volvon moottorilla, niin sitä voi sitten itse kukin miettiä että kuinka halutuksi ja arvokkaaksi tuollainen joskus nousee. Väittäisin että rahamiehet jotka näitä keräilee, haluavat sen RS500 -version. Tuossa ilmoituksen autossa vielä kaikista rumin sisusta ja vähiten haluttu ulkoväri.

Mutta




Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato.
 
Pitäisin realistisena hintana tuollaislla jotain kakkosella alkavaa lukemaa.
Alkuperäiskuntoiset näissä on lähes poikkeuksetta kalliimpi ja halutumpia kuin "laitetut". Oli sitten kuinka hienosti tai rahalla tehty.
Tuotehan on sinällään hieno, mutta kuitenkin loppujen lopuksi vain etuvetoinen turbo-focus volvon moottorilla, niin sitä voi sitten itse kukin miettiä että kuinka halutuksi ja arvokkaaksi tuollainen joskus nousee. Väittäisin että rahamiehet jotka näitä keräilee, haluavat sen RS500 -version. Tuossa ilmoituksen autossa vielä kaikista rumin sisusta ja vähiten haluttu ulkoväri.

Mutta




Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato.
Noiden hinta alkoi kakkosella jo vuosia sitten. Ei noita kukaan enää halua, kun seuraavan korin, nelivetoiset versiot lähtee pienemmillä kilsoilla johonkin karvan yli 30k€ hintaan.
 
Noiden hinta alkoi kakkosella jo vuosia sitten. Ei noita kukaan enää halua, kun seuraavan korin, nelivetoiset versiot lähtee pienemmillä kilsoilla johonkin karvan yli 30k€ hintaan.
Onhan tuo 5 mukinen versio harvinaisempi ja yleisesti keräilyarvoltaan selvästi kannattavampi. Se tuoreempi neliveto on aika tylsä ja tavallinen laite.

Edit: itse en siitä tuoreemmasta välitä ollenkaan. Vanha on enemmän pideltävä ja miesten auto ajolleen. Se neliveto on liian neutraali ja eleetön. Eli siis tylsä
 
Kaipa juuri syy on se etta Nokia kuoli mutta sellainen helpommin yhdistettava asia on se ensi rekistoroinnin ovat puolittuneet niin loppuun ajetuista on pula.

1746462293012.png

Käytettynä tuodut unohtu
kuva_2025-05-06_131820905.png

Mutta sitä vähän kyseenalaistan onko parin tonnin romujen hinnat raketoineet viimevuosina, jos joku maksoi 5v sitten paritonnia, niin ehkä se on paalattu, ja jäljelle jääneet on sitten jotain haluttuja harvinaisuuksia jos niiden hinnat on raketoineet. Maalikkona mutuna jos auto on vanha (>15v) ja tai saavuttanut sen parintonnin hintatason, jos käyttö malli, edullinen pitää, niin laatu peleissa kai hinta enään sen jälkeen laske, ilman jotain kalliimpaa vikaa.

Enemmän pulaa kai tuossa 2020 pintaa, nurkilla.
 
Viimeksi muokattu:
No ei varmaan, kun ei tuollaista ole varmaan uutenakaan kukaan koskaan halunnut.
Vähän sama oli omassa K70 Volkkarissa joskus aikanaan, kun ei tahtonut mm. jarruosia löytyä millään kun auto ei tuoreenakaan ole kovin suosittu ollut.
 
Aiheeseen liittyen kohta saattaa olla oma Type-r nettiautossa mutta vaikea keksiä hintaa kun ei ole verrokkeja. Syksyllä sen pyynti oli 8 tonnin luokkaa ja maksoin 7 alkavan summan. Nyt on siistitty ja korjailtu talven aikana niin joko myy nyt kun on vielä alle 200k ajettu tai sitten katselee muutaman vuoden päähän jos hinnat lähtisi nousuun.
 
Aiheeseen liittyen kohta saattaa olla oma Type-r nettiautossa mutta vaikea keksiä hintaa kun ei ole verrokkeja. Syksyllä sen pyynti oli 8 tonnin luokkaa ja maksoin 7 alkavan summan. Nyt on siistitty ja korjailtu talven aikana niin joko myy nyt kun on vielä alle 200k ajettu tai sitten katselee muutaman vuoden päähän jos hinnat lähtisi nousuun.
Pistäisin ronskisti 10k no 9 ainakin.
 
Aiheeseen liittyen kohta saattaa olla oma Type-r nettiautossa mutta vaikea keksiä hintaa kun ei ole verrokkeja. Syksyllä sen pyynti oli 8 tonnin luokkaa ja maksoin 7 alkavan summan. Nyt on siistitty ja korjailtu talven aikana niin joko myy nyt kun on vielä alle 200k ajettu tai sitten katselee muutaman vuoden päähän jos hinnat lähtisi nousuun.
Äkkiä myytyjä katottua sanosin, että 9k +-500 euroa, kunnosta jne riippuen.
 
Onpas mukavan näköinen pikku avo. Ja siistissä kunnossa. En edes tiennyt että tällaisia avo ritmoja on olemassa.

En minäkään tiennyt, mutta onkin Bertonen vähän omia juttuja. Ilmossa mainittu sähköikkunat, mutta takasivut veivillä, tosin minkälainen operaatio tuossa on sitten katon avaus, niin voi siinä varmaan pari ikkunaa veivata alas, italialaiset...
Sattui vaan silmään nettiauton etusivulla.
 
Saatat olla asian ytimessä, on nimittäin lähes ruosteeton hopea facelift -05 alkuperäiskuntoisena poislukien takavaimennin vaihdettu. 180tkm ajettu.
Heh, itsellä ollut ihan identtinen joskus 2011-2012 aikoihin. Vähän sen jälkeen hommasin FN:n.
Nyt kun ikää on enemmän, nostalgiatripeissä olisi mukava hommata tuollainen kesäviikonloppuautoksi, mutta ihan muutamalla tuhatlappusella ei tänä päivänä mitään järjellistä typeR:ää saa.

On nähty mihin hyväkoppaisten japsiautojen hinnat nousevat, niin tuollaisessa on kyllä rahat paremmassa tallessa kun suurimmassa osassa halpojen hallinnointikulujen indeksirahastoja =)
 
Aiheeseen liittyen kohta saattaa olla oma Type-r nettiautossa mutta vaikea keksiä hintaa kun ei ole verrokkeja. Syksyllä sen pyynti oli 8 tonnin luokkaa ja maksoin 7 alkavan summan. Nyt on siistitty ja korjailtu talven aikana niin joko myy nyt kun on vielä alle 200k ajettu tai sitten katselee muutaman vuoden päähän jos hinnat lähtisi nousuun.
Jos ei pakottavaa tarvetta, niin kannattaako myydä. Pitää itellä ja kunnossa niin ei se hinta ainakaan laske vuosien saatossa. Oispa itellä vielä Manta, Celica tai Bmw 2002tii.
 
Miten ois "ruosteeton" Nissani vailla "pikku sipistelyä" hintaan 14 000€ :poop:

Joskus harvon tulee näitä kateltua ihan uteliaisuudesta. Orkkiskuntosia tulee todella harvon vastaan ja kaikki on ihan älyttömissä hinnoissa. Kunnosta viis... Onhan tuolla yks nyt myynnissä ja pyynti on sitte 32 900€ :|
Ei toi ensimmäinen ainakaan ruosteeton varmasti ole ja tokassa hinta ihan siellä oikeilla nurkilla. Suurimmassa osassa tehokkaita tai viripotentiaaliltaan otollisia takavetosia autoja on hinnat nousseet jo vuosia. Omankin skyllen ostin jollain 8 tonnilla 6-7 vuotta sitten ja nykyään hintapyynnit vastaavilla pyörii siellä 30 tonnin hujakoilla.
 
Oma ensimmäinen JZS147 Aristo maksoi 2JZ-GTE:llä aikanaan muistakseeni myös jotain 7000e luokkaa, jälkimmäinen oli hitusen alta kymppitonnin. Nämä siis joskus 2006 tms.
Samoihin aikoihin kaveri osti R32 GTS-T:n ja hinta oli juurikin samaa luokkaa. Kaukana on ne ajat.
 
Ei toi ensimmäinen ainakaan ruosteeton varmasti ole ja tokassa hinta ihan siellä oikeilla nurkilla. Suurimmassa osassa tehokkaita tai viripotentiaaliltaan otollisia takavetosia autoja on hinnat nousseet jo vuosia. Omankin skyllen ostin jollain 8 tonnilla 6-7 vuotta sitten ja nykyään hintapyynnit vastaavilla pyörii siellä 30 tonnin hujakoilla.
Aikoinaan teki mieli ostaa r32 gtr, Suomessa joku myi 16k. Tuntui silloin kalliilta 🫠
 
Heh, itsellä ollut ihan identtinen joskus 2011-2012 aikoihin. Vähän sen jälkeen hommasin FN:n.
Nyt kun ikää on enemmän, nostalgiatripeissä olisi mukava hommata tuollainen kesäviikonloppuautoksi, mutta ihan muutamalla tuhatlappusella ei tänä päivänä mitään järjellistä typeR:ää saa.

On nähty mihin hyväkoppaisten japsiautojen hinnat nousevat, niin tuollaisessa on kyllä rahat paremmassa tallessa kun suurimmassa osassa halpojen hallinnointikulujen indeksirahastoja =)
15 vuotta, muutaman tonnin rahastosijoitus. vs muutaman tonnin sijoitus autoon ja sen kulut. -> parempi tuott, Jälkimmäinen menee jo aikamoiseen onnenkantamoiseen, jota kai pitäisi verata onekkaaseen muuhun sijoitukseen.

Tosin siitä varasto autosta voi joku saada hyvää olo joka ylittää varastoinnin/ylläpidonreilusti.
 
Suurimmassa osassa tehokkaita tai viripotentiaaliltaan otollisia takavetosia autoja on hinnat nousseet jo vuosia.
Tää on huomattu. Ja sitä mukaa kun näitä rakennellaan niin orkkiskuntosen hinta nousee kahta kauheammin. Niin monta nättiä/mielenkiintosta ysärijapsia kiinnostais laittaa vaan ei taida ikänä olla valuuttaa ja tiloja, että tää ois mahdollista.
 
Tää on huomattu. Ja sitä mukaa kun näitä rakennellaan niin orkkiskuntosen hinta nousee kahta kauheammin. Niin monta nättiä/mielenkiintosta ysärijapsia kiinnostais laittaa vaan ei taida ikänä olla valuuttaa ja tiloja, että tää ois mahdollista.

Itse oon katsellut harrasteautoksi jo pidempään Mitsubishi Eclipse GSX. Noi on vielä lähes järkevissä hinnoissa, sekä ilmeisesti kaikki ovat LHD-malleja. Ehkä vuoden tai parin päästä vois hankkia.
 
Tää on huomattu. Ja sitä mukaa kun näitä rakennellaan niin orkkiskuntosen hinta nousee kahta kauheammin. Niin monta nättiä/mielenkiintosta ysärijapsia kiinnostais laittaa vaan ei taida ikänä olla valuuttaa ja tiloja, että tää ois mahdollista.
No sanotaan näin että orkkiks vs rakenneltu voi olla aika samoissa hinnoissa jos rakentelu on hyvän maun mukaan eli jotain laadukasta istuvaa japsivannetta, fiksua viripalikkaa ja siistiä toteutusta.

Toki orkkiskuntoselle siistille ja maltillisesti ajetulle skylinelle voi olla kiinnostuneita keräilymielessä, mutta ajoltaan ne on aika lussuja vakioheposilla et makuasioita.
 
Itse oon katsellut harrasteautoksi jo pidempään Mitsubishi Eclipse GSX. Noi on vielä lähes järkevissä hinnoissa, sekä ilmeisesti kaikki ovat LHD-malleja. Ehkä vuoden tai parin päästä vois hankkia.
Rhd autoa kannattaa kyl speksata jos luonne kestää, japsituonnit on yleensä aika siistejä koriltaan
 

Statistiikka

Viestiketjuista
276 628
Viestejä
4 761 878
Jäsenet
77 509
Uusin jäsen
nimeton1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom