Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Jos katsastusmies epäilee että muutoksia tehty, voi siitä seurata ongelmia ja pahimmillaan katsastus voidaan keskeyttää selvityksen ajaksi, toki tuo auto on tehty hienosti ja konehuone näyttää vakiolta ja eiköhän tuossakin saada napilla ns. vakiotehot. Tyyppihyväksyttyyn autoon pelkän pakoputken vaihto muuhun kuin vakioon, vaatii muutoskatsastuksen.




Oma 2018 0,9Tce clio ohjelmoitu 3v sitten 90hv ja 135nm -> 130hv ja 220nm, katsastettu aina normaalisti, toki kukaan ei pysty päälle päin sanomaan onko autolle jotain tehty.
Kyllä osa tekee testilenkin pihassa, jos siinä sellainen hieman isompi on, saattaa vielä polkeakin reilusti. Konehuoneessa voi myös olla kokonaan eri moottori ja silti menee läpi, jos se ei herätä huomiota esim. lohko lähes samalla korkeudella tai sitten jopa samasta lohkosta saa ihan eri koneen ulkomittojen ollessa sama.
 
Kyllä osa tekee testilenkin pihassa, jos siinä sellainen hieman isompi on, saattaa vielä polkeakin reilusti. Konehuoneessa voi myös olla kokonaan eri moottori ja silti menee läpi, jos se ei herätä huomiota esim. lohko lähes samalla korkeudella tai sitten jopa samasta lohkosta saa ihan eri koneen ulkomittojen ollessa sama.
Älä lähde keksimään skenaarioita, puhutaan tuosta autosta, niin mikä tuolla kiinnittää sinun huomion?

hfdh.PNG


ja edelleen, eiköhän tuon saa napista vakioksi, niin siinähän polkee kuin tulpatonta mopoa
 
Älä lähde keksimään skenaarioita, puhutaan tuosta autosta, niin mikä tuolla kiinnittää sinun huomion?

hfdh.PNG


ja edelleen, eiköhän tuon saa napista vakioksi, niin siinähän polkee kuin tulpatonta mopoa
Kyllä ne kattoo alapuoleltakin, jos siellä on jotain oikeasti nähtävää, sitten jos mallia vaikka hybrid turbo viritelmä niin sitä tuskin huomaa kukaan. Kuten sanoin, kunhan se näyttää tarpeeksi vakiolta. Ei tarvi edes keksiä, jos mietitään vanhempia autoja, joissa saattoi olla erikokoisia lohkoja, mutta näyttivät muuten aika samalta tai Rover v8 joka voi olla 3,5l tai 5l kone täysin samalla lohkolla ja saa siitä vieläkin "isomman" koneen.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä ne kattoo alapuoleltakin, jos siellä on jotain oikeasti nähtävää, sitten jos mallia vaikka hybrid turbo viritelmä niin sitä tuskin huomaa kukaan. Kuten sanoin, kunhan se näyttää tarpeeksi vakiolta. Ei tarvi edes keksiä, jos mietitään vanhempia autoja, joissa saattoi olla erikokoisia lohkoja, mutta näyttivät muuten aika samalta tai Rover v8 joka voi olla 3,5l tai 5l kone täysin samalla lohkolla ja saa siitä vieläkin "isomman" koneen.
Sä et taida edes tietää, mitä hybriditurbolla tarkoitetaan :rofl2:

Sä taas keksit kaiken maailman skenaarioita mitkä ei kuvan autossa edes toteudu :facepalm:
 
Sä et taida edes tietää, mitä hybriditurbolla tarkoitetaan :rofl2:

Sä taas keksit kaiken maailman skenaarioita mitkä ei kuvan autossa edes toteudu :facepalm:
Turboon on tehty lisää tilaa suuremmille siipipyörille.

Ne on esimerkkejä, kyllä minä tiedän auton joka menee joka kerta katsastuksesta läpi, vaikka kone on isompi kuin otteessa, mutta ei sitä kukaan huomaa ellei asiaan perehdy, lohko on korkeampi. Ei se sinun omakaan auto liity asiaan mitenkään, mutta toit sen silti esille, että mitään ei huomaa ja johon kommentoin joidenkin katsurien toimia.
 
Viimeksi muokattu:
Turboon on tehty lisää tilaa suuremmille siipipyörille.

Ne on esimerkkejä, kyllä minä tiedän auton joka menee joka kerta katsastuksesta läpi, vaikka kone on isompi kuin otteessa, mutta ei sitä kukaan huomaa ellei asiaan perehdy, lohko on korkeampi.
Nyt kun sinne turbon sisään on tehty tilaa suuremmille siipipyörille, niin miten tämä näkyy ulospäin?
 
Mitä tämä nyt käytännössä tarkoittaa?
En ole koskaan kuullut, että inssi alkaisi lohkon korkeutta mittaamaan. Koska eihän ne tiedä edes verrokkimittoja/-korkeuksia moiselle.
Ei niitä kukaan mittaakaan, isompi kone vaihdettu tilalle ja lohko on korkeampi kuin otteessa olevassa, josta sen voisi asiaan perehtynyt huomata, mutta ei kukaan muu. Tämä ei siis liity kyseiseen Puimuriin millään tavalla ja oli vain esimerkkinä, kun mainostettiin asioita joita ei huomata.
 
Ei niitä kukaan mittaakaan, isompi kone vaihdettu tilalle ja lohko on korkeampi kuin otteessa olevassa, josta sen voisi asiaan perehtynyt huomata, mutta ei kukaan muu. Tämä ei siis liity kyseiseen Puimuriin millään tavalla ja oli vain esimerkkinä, kun mainostettiin asioita joita ei huomata.

Noin yleistän, jos asiat tehty niin että katsastuksessa niitä ei huomaa, siis katsastaja ei joudu tilanteeseen että on reagoitava. niin ilmeinen ettei voi sulkea silmiä. väliin mahtuu sitten ne missä luonne ja uteliaisuus pakottaa reagoimaan jos se kiinnostuneelle paistaa selvästi. Johdantona sille että suurin riski varmaan se että ylempää otetaan jokin asia kauden erityistarkkailuun, tulee ohjeet mitä pitää tarkistaa, niin siinä sitten on vähän pakko tarkistaa. Jolloin voi sitten kärähtää sekin muutos mikä viisivuotta mennyt läpi.
 
Ei niitä kukaan mittaakaan, isompi kone vaihdettu tilalle ja lohko on korkeampi kuin otteessa olevassa, josta sen voisi asiaan perehtynyt huomata, mutta ei kukaan muu. Tämä ei siis liity kyseiseen Puimuriin millään tavalla ja oli vain esimerkkinä, kun mainostettiin asioita joita ei huomata.
En edelleenkään ymmärrä tätä korkeampi lohko-hommaa. Eihän se lohko välttämättä ole sen enempää korkealla tai matalalla, jos sinne isomman koneen vaihtaa.
Kyllähän se inssi sen koneen helpoiten tarkastaa ihan koneen stanssauksista.
 
En edelleenkään ymmärrä tätä korkeampi lohko-hommaa. Eihän se lohko välttämättä ole sen enempää korkealla tai matalalla, jos sinne isomman koneen vaihtaa.
Kyllähän se inssi sen koneen helpoiten tarkastaa ihan koneen stanssauksista.
Iskun pituus on pitempi, joten lohko on tehty korkeammaksi jo vakiona tässä tapauksessa, menee jo liian offin puolelle. Pitää osata kattoa tietystä kohtaa, on se kone asennettu mille korkeudelle tahansa niin lohko on korkeampi.
 
Iskun pituus on korkeampi, joten lohko on tehty korkeammaksi jo vakiona tässä tapauksessa, menee jo liian offin puolelle. Pitää osata kattoa tietystä kohtaa, on se kone asennettu mille korkeudelle tahansa niin lohko on korkeampi.
Joo. Nyt kyllä toisella meistä on tekninen ymmärrys sen verran hakoteillä, että minä nostan kädet ylös tämän asian suhteen.
 
https://www.nettiauto.com/bmw/335/14933913 miten tälläsiä autoja voi liike myydä tieliikenne laillisiksi? saatko muutos katsastettua nuo tehot lailliseksi vai?
Mielenkiintoinen keissi koska yritys myy.
Kaveri osti mb AMG:n, missä oli joku virialusta, ei tieliikenne käyttöön (ainakaan kyseiseen autoon) hyväksytty. Meni vaihtoon myyjän piikkiin. Miten tuossa jos lähdetään tosissaan katsomaan? 🤔
 
Ajattele vaikka Hondan K20 tai K24 lohkoja niin kyllä se K24 on lohkoltaan korkeampi, tuleehan siitä korkeampi kone.
Lasketaanpa taas niitä kierroksia. Joo joku lohko voi olla sentin tai kaksi korkeampi, mutta meinaatko että se katsuri muistaa ulkomuistista joka eri moottoriversion mitat ja ulkonäön. Jos se näyttää suunnilleen siltä että voisi olla tehdasenteinen -> Ketään ei kiinnosta.

Monen auto menee puolihullulla imuventtiiliturbolla ja aerodynaamisella epämuodostumalla katsastuksesta läpi. Eri taajuuksilla värähtelevät pakokaasutkin varmasti mitataan tulevaisuudessa. Tulevaisuuden autoissa tulee olemaan vielä orgaanisia turbojakin joita kasvatetaan mm. poppelin juurista. Tällöin ne eivät voi millään olla kaikki samanlaisia, joten jotain yksittäishyväksyntiä turbojen osalta varmasti tullaan näkemään.

Joko ymmärrät kuinka hölmöltä tämä vääntö täällä vaikuttaa?
 
Mielenkiintoinen keissi koska yritys myy.
Kaveri osti mb AMG:n, missä oli joku virialusta, ei tieliikenne käyttöön (ainakaan kyseiseen autoon) hyväksytty. Meni vaihtoon myyjän piikkiin. Miten tuossa jos lähdetään tosissaan katsomaan? 🤔

Tuohon pätee samat säädökset kuin yleensäkin missä tahansa kaupoissa, oli se sitten talo tai joku muu asia.

Hinnan pitää korreloida sitä, että myytävässä tavarassa on jotain riskejä/epäselvyyksiä/tms.

Esim. talokaupoissa on ihan turha kirjoittaa sinne kauppakirjaan "myydään purkukuntoisena" jos se hinta ei vastaa sitä mitä purkukuntoisesta oikeasti maksettaisiin. Tästä on riittävästi oikeustapauksiakin olemassa, että mikään yleismaallinen lausahdus ei kelpaa vaan se purkukuntoisuuden syy pitää eritellä ja hinnan pitää olla sen mukaan. Ehjää 200k€ taloa ei voi myydä 200k€ hinnalla "purkukuntoisena" ja luulla, että säästyy murheilta kun ostaja löytääkin hometta.

Sama autoissa, joskus vuosia sitten liikkeet yritti jallittaa kauppakirjoihin mukaan "myydään korjattavaksi" lausetta mutta kohteen hinta ei ollut mitenkään erityisen alhainen. Muutaman oikeustapauksen jälkeen jossa liikkeet hävisi aivan 100-0 näitä, alkoi löytyä järkeä ja tuota ei ole kai enää juuri harrastettu.

Jos autossa on jotain vikaa miksi se pitää myydä korjattavaksi, se syy pitää yleensä eritellä kauppakirjaan ja lisäksi hinnan pitää olla selvästi markkinahintaa alhaisempi.
 
Lasketaanpa taas niitä kierroksia. Joo joku lohko voi olla sentin tai kaksi korkeampi, mutta meinaatko että se katsuri muistaa ulkomuistista joka eri moottoriversion mitat ja ulkonäön. Jos se näyttää suunnilleen siltä että voisi olla tehdasenteinen -> Ketään ei kiinnosta.

Monen auto menee puolihullulla imuventtiiliturbolla ja aerodynaamisella epämuodostumalla katsastuksesta läpi. Eri taajuuksilla värähtelevät pakokaasutkin varmasti mitataan tulevaisuudessa. Tulevaisuuden autoissa tulee olemaan vielä orgaanisia turbojakin joita kasvatetaan mm. poppelin juurista. Tällöin ne eivät voi millään olla kaikki samanlaisia, joten jotain yksittäishyväksyntiä turbojen osalta varmasti tullaan näkemään.

Joko ymmärrät kuinka hölmöltä tämä vääntö täällä vaikuttaa?
Ei tässä edes mitään väännetä, minä vain mainitsin, että tiedän auton joka menee joka kerta läpi isommalla koneella, kun kukaan ei sitä perehtymättä pysty huomaamaan. Sitä en tiedä miksi korkeampi lohko tuntui olevan kovin epäselvä asia joillekin.

Omakohtaisesti voin sanoa, että ei niitä katsureita välttämättä kiinnosta, kun kerran ei tarvinut avata edes konepeltiä ja sitten joku toinen syynää jopa renkaiden leveyden.

Minä vastasin alunperin yleisellä tasolla yhteen viestiin, johon eräs "rengasmerkki" oli kuvaillut katsureiden toimintaa ja asioiden huomaamista jopa oman autonsa kohdalla, siitä se onnistuttiin heti irrottamaan yleisen tason asiayhteydestä, provosointi myös auttaa asiaa, ketju paskottu ja yllättyneiden määrä...
 
Viimeksi muokattu:
Minä vastasin alunperin yleisellä tasolla yhteen viestiin, johon eräs "rengasmerkki" oli kuvaillut katsureiden toimintaa ja asioiden huomaamista jopa oman autonsa kohdalla, siitä se onnistuttiin heti irrottamaan yleisen tason asiayhteydestä, provosointi myös auttaa asiaa, ketju paskottu ja yllättyneiden määrä...

Sinä lähdit keksimään skenaarioita aiheesta, mitkä eivät millään tavalla liittyneet aiheen bemariin.

dsj.PNG


Minä puhuin omasta autosta ja omasta kokemuksesta, sinä aloit mittailemaan lohkoja.

dryjh.PNG


Sinä irrotit asiayhteydestä mittailemalla lohkoa, mikä ei vieläkään liittynyt bemariin ja kun kyselin tarkennuksia miten sisältä muokatun vakioturbon erottaa ulkoa päin, vedit herneet nenään ja nyt jatkat ketjun paskomista, hienosti!

dsyrj.PNG


:sclap:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
273 407
Viestejä
4 718 381
Jäsenet
77 010
Uusin jäsen
Aaasko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom