Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Lappeenrannan J. Rinta-Joupilla olisi kaksi Focusta myynnissä peräkkäisillä kilvillä (RSM-293 ja -4). Onkohan nuo jonkin firman autoja vai onko joku vaihtanut sekä oman että muijan auton samalla kertaa?

Autoihin tulee usein peräkkäisiä kilpiä kun niitä nippuina rekisteröidään ja sattuu olemaan peräkkäisiä kilpiä vapaana. Ei se vaadi yritystä eikä edes sitä muijaa, että liikkeeseen osuu sattumalta kaksi peräkkäisillä rekkareilla olevaa autoa.
 
Mutta se, että ne ovat samassa liikkeessä, molemmat samoilla spekseillä ja värityksellä, kertoo siitä että jokin yhteys autoilla on varmasti ollut.
 
Mutta se, että ne ovat samassa liikkeessä, molemmat samoilla spekseillä ja värityksellä, kertoo siitä että jokin yhteys autoilla on varmasti ollut.
Jos sinä ja naapurin pena tilaatte verkkiksestä perälkkäisillä tilausnumeroilla tuotteet samaan pakettiautomaattiin, niin löytyykö yhteyttä? Ei. Autot ovat tulleet tilattuna Suomeen samaan aikaan ja nyt sitten sattumalta liisurin loppumisen tms. takia käytettynä myynnissä samanaikaisesti.

e: Väri ja varusteet selittyy helposti sillä, että tuo on halvin mahdollinen.
 
Jos foordit noin paljon kummaksuttaa, niin eikös trafilta saa parilla eurolla omistajahistorian selville? Ehkä mahdollisena ostajana mielenkiinnosta vilkaisisin, mutta näin sivusta seuraavana en näe tuossa mitään ongelmaa, oli se sitten sattumaa, samasta perheestä, tai vaikka jotain liisingejä.

Edit: Eiköhän tuossa jo myyjäkin osaa kysyttäessä kertoa autojen tulosta.
 
Jopa samanlaiset renkaat noissa fordeissa.

Ja toisessa matkamittarissa 105 ja toisessa 112 tkm.

Jos sinä ja naapurin pena tilaatte verkkiksestä perälkkäisillä tilausnumeroilla tuotteet samaan pakettiautomaattiin, niin löytyykö yhteyttä? Ei. Autot ovat tulleet tilattuna Suomeen samaan aikaan ja nyt sitten sattumalta liisurin loppumisen tms. takia käytettynä myynnissä samanaikaisesti.

e: Väri ja varusteet selittyy helposti sillä, että tuo on halvin mahdollinen.

Täytyy olla pitkä leasing, kun vuosimalli on 2016... Vaikka ymmärrän kyllä, mitä haet - tämä on yhteensattuma, ei mustaa magiaa.
 
No kun ei nuo nyt mitään sattumaa tai ihmeellistä ole. Varmasti etsimällä löytyisi autopari peräkkäisillä rekkareilla, jotka ovat myynnissä mutta eri liikkeissä. Nuokin samassa liikkeessä samaan aikaan voi olla seurausta jostain Fordin kamppiksesta, johon ovat edelliset omistajat tarttuneet.

Vanhaa Honda Jazzianikin olen nähnyt ainakin 5 peräkkäistä rekkaria ”samassa” autossa. Omaani numeroa pienempi Ioniq 5 tuli viime vuonna vastaan…. Samassa laivassa tulee monta samaa autoa ja maahantuoja massarekisteröi ne kerralla. Ihan kuten Jebaus jo totesi.
 
No kun ei nuo nyt mitään sattumaa tai ihmeellistä ole. Varmasti etsimällä löytyisi autopari peräkkäisillä rekkareilla, jotka ovat myynnissä mutta eri liikkeissä. Nuokin samassa liikkeessä samaan aikaan voi olla seurausta jostain Fordin kamppiksesta, johon ovat edelliset omistajat tarttuneet.

Vanhaa Honda Jazzianikin olen nähnyt ainakin 5 peräkkäistä rekkaria ”samassa” autossa. Omaani numeroa pienempi Ioniq 5 tuli viime vuonna vastaan…. Samassa laivassa tulee monta samaa autoa ja maahantuoja massarekisteröi ne kerralla. Ihan kuten Jebaus jo totesi.

Sen ymmärtää, että maahantuodut autot rekisteröidään sarjana. Omankin autoni "sisarus" on tullut vastaan Nettiautoa selaillessa.

Se että ne autot päätyvät samanaikaisesti samaan autoliikkeeseen noin vanhoina käytettyinä, sitä en muista koskaan aiemmin nähneeni. Tässä maassa on aika monta autoliikettä ja nuo on kumpikin 1-omisteisia (kuinka moni uuden auton ostaja pitää samaa autoa 9 vuotta??!!). Käyttäisin sellaista analogiaa, että millä todennäköisyydellä kaksi eri koteihin annettua samaan pentueeseen syntynyttä koiraa löytävät toisensa 9 vuoden päästä samaan aikaan samasta eläinsuojasta.

Mutta joo, ehkä haen jossain vaiheessa ne Trafin tiedot uteliaisuuden tyydyttämiseksi.
 
Jos sulla on tullut uus Focus-malli nyt ja 2016 oli sama, niin eipä tuo nyt kovin kaukaa haettu ole, että vakiomyyjä myy vakioasiakkaille uudet.
 
Se on katsos täysin ennennäkemätöntä ja epäuskottavaa, että joku firma on ostanut kaksi autoa.
Jep, vieläpä uutena, ajanut niillä about yhtä paljon (ja vielä epäilyttävän vähän, reilut 10tkm vuoteen?) ja sitten samaan aikaan vielä vienyt ne vaihdossa?
Vähintään varmaan jotain lunaripelejä, ajaneet keskenään nokkakolarin tjsp tai ainakin jakoketju katkeamassa joten ollut pakko päästä eroon.

En koskisi pitkällä tikullakaan, mutta toivon että myyjä, tai ainakin tuleva ostaja joskus löytää tämän keskustelun ja saa yhtä hyvät naurut kun minä.
 
On siinä kuitenkin yritystä kun pestään auto ennen myyntikuvia :D

Tässä toinen erikoisuus, onko illalla kotiin mennessä tullut yhtäkkiä päähänpisto laittaa auto myyntiin ja myyntikuvat otettu välittömästi pimeässä? https://www.nettiauto.com/audi/s4/14756344
Moottori vaihdettu johonkin joskus, kolhittu "vähän" Saksan exportti tuollaisilla kuvilla ja ilmoituksella... what could possibly go wrong?
 
9 vuotta poljetut autot firman autoina? Ja vielä ostettuina. Ei oikein kuulosta uskottavalta.
Ei tuo nyt noin vähillä kilometreillä mitenkään kovin ihmeellistä ole. Todennäköisesti ovat menneet tähän asti pelkillä määräaikaishuolloilla.

On vähän eri asia jos autoon tulee vuodessa tuon verran ajoa.
 
9 vuotta poljetut autot firman autoina? Ja vielä ostettuina. Ei oikein kuulosta uskottavalta.
Meillä on useita yli 10-vuotiaita autoja, myös Fordeja, firmalla ajossa. Vastaavasti myös täysin uusiakin useita. Mutta tosiaan turha vaihtaa, kun kilsoja ei tule paljon ja autot pysyy nipussa pienellä kustannuksella. Aikanaan rahoituksella ostettu.

Uskokaa tai älkää mutta yritystoiminnassakin kannattaa välillä miettiä mihin sitä rahaa syytää ihan niinkuin omassakin taloudessa.
 
Meillä on useita yli 10-vuotiaita autoja, myös Fordeja, firmalla ajossa. Vastaavasti myös täysin uusiakin useita. Mutta tosiaan turha vaihtaa, kun kilsoja ei tule paljon ja autot pysyy nipussa pienellä kustannuksella. Aikanaan rahoituksella ostettu.

Uskokaa tai älkää mutta yritystoiminnassakin kannattaa välillä miettiä mihin sitä rahaa syytää ihan niinkuin omassakin taloudessa.
Mä olen melko varma, että yritys joka ostaa ja sitoo rahat henkilöautoihin, ei nimenomaan mieti pätkääkään mihin sitä rahaa syytää :D
 

Havaitut viat​

Konevikainen, ei käynnisty. Varoitusvalot palavat.

Kuluttajahuutokaupppa. Jagge kuvattu korjaamon pihalla. Eiköhän pajalla ole kerrottu montako tonnia korjaus maksaa, kun se on sinne lavetilla tuotu. Siinä askarreltavaa pikkurahalla... no kohtahan huutis sulkeutuu niin näkee mihin nousee.
 



Kuluttajahuutokaupppa. Jagge kuvattu korjaamon pihalla. Eiköhän pajalla ole kerrottu montako tonnia korjaus maksaa, kun se on sinne lavetilla tuotu. Siinä askarreltavaa pikkurahalla... no kohtahan huutis sulkeutuu niin näkee mihin nousee.

Varmaan kampiakseli poikki, mikä on tuon AJD-V6:n tyyppivika. Muutenhan tuo vaikuttaa ihan siistiltä, nostaa vaan uuden koneen keulille.
 
Varmaan kampiakseli poikki, mikä on tuon AJD-V6:n tyyppivika. Muutenhan tuo vaikuttaa ihan siistiltä, nostaa vaan uuden koneen keulille.
Mitä sekin maksaa? Nettiautosta XF noin samoilla kilsoilla 6-12ke hinnoissa.

Yleensä, jos tietyssä moottorissa on paha tyyppivika joka tuhoaa moottorin realisoituessaan, se heijastuu varaosamoottoreiden kysyntään ja sitä kautta hintatasoon.

Tuosta kun ovokolta vilkaisee, niin näköjään vaihtomoottorit kokonaisena alkaen n. 4500€ ylöspäin.

Siihen "nostaa vaan uuden koneen keulille" eli pari tonnia(?) töihin niin alkaa tulemaan hintaa jaggelle. Ja vaikka se tulisikin sillä kuntoon, niin sitten sulla on edelleen 265tkm rullattu jagge käsissä, jonka kysyntä lienee rajallista.
 
Siihen "nostaa vaan uuden koneen keulille" eli pari tonnia(?) töihin niin alkaa tulemaan hintaa jaggelle.
Voisi kuvitella, että tuommoisen ostaa semmoinen jannu joka pystyy sen koneen nostamaan keulille ihan omassa tallissa hintaan tupakka-aski ja Sandels-laatikko.
 
Edelleen on riskinä että sekin käytetty kone katkaisee kampiakselin tai hajottaa jotain muuta.
Tietenkin on. Mutta kommentoinkin vaan tuohon "Kone Ovokolta ja paikalleen"-hommaa.

Mutta jos käytetty kone maksaa sen 4500€, niin kyllähän tuohon rahaan sen vanhan (jos vain on lohko kunnossa) rakentaa uusilla osilla uusiksi.
 
Mutta jos käytetty kone maksaa sen 4500€, niin kyllähän tuohon rahaan sen vanhan (jos vain on lohko kunnossa) rakentaa uusilla osilla uusiksi.
Itse tehden juuri ja juuri onnistuu. Täysi moottoriremontti teetettynä tuollaiseen maksaa helposti tuplat mainittuun vaihtokoneen hintaan verrattuna.
 
No enpä tiedä. Aika monella tulee se fiilis että kuinka se remppa on tehty, onko paperit paikkansa pitävät, pitävätkö mahdollisen vaihtomoottorin kilometrit paikkansa jne jne jne.
Kyllä ihan orkkiskoneella olevan auton myynti on selvästi helpompaa, ellei kyseessä ole joku harrastajan pieteetillä rakennettu "oikea" harrasteauto tyyliin 70 luvun jenkki tmv.
 
No enpä tiedä. Aika monella tulee se fiilis että kuinka se remppa on tehty, onko paperit paikkansa pitävät, pitävätkö mahdollisen vaihtomoottorin kilometrit paikkansa jne jne jne.
Kyllä ihan orkkiskoneella olevan auton myynti on selvästi helpompaa, ellei kyseessä ole joku harrastajan pieteetillä rakennettu "oikea" harrasteauto tyyliin 70 luvun jenkki tmv.
e: Taisit ymmärtää väärin mitä tarkoitin. Uudella tarkoitin korjattua/uusittua moottoria.

Jos auto tulee omaan käyttöön, niin tuollainen parin tonnin lisäinvestointi koneen ollessa jo irti on aika nobrainer. Mikään ei vituta niin paljon kuin ”saman” rempan tekeminen kahdesti lyhyen ajan sisällä.
 
Yleisempää taitaa kuitenkin olla että otetaan se vaihtomoottori tai "kunnostettu" vaihtomoottori jostakin puolasta. Niihin mukana tuleviin dokumentteihin voi sitten uskoa ken tahtoo.

Tehdasuusia moottoreita en muista koko urani aikana vaihdetun muuta kuin takuukeissinä.
 
No tässä kyllä taidettiin puhua siitä, että ostaja itse remppaa moottorin. Ei tarvitse mitään Puolaa tai muuta skenaarioida.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 283
Viestejä
4 595 338
Jäsenet
75 589
Uusin jäsen
thorman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom