Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Miksi 177tkm ajetun 2 litraisen 9 vuotiaan auton myynti-ilmoituksessa täytyy erikseen mainita, ettei syö öljyä? Öljynkulutusraportit ja kaikki? :confused:

Ilmeisesti tämä on tulkittavissa niin, että ko TFSI 2.0 koneessa syönti on normaalisti jotakin kauhean ja infernaalisen välillä. Ts. ei ilman 4l kanisteria takaboksissa mummolaan.

Kyllä tolla omalla entisellä 2.0 tfsi audilla riitti 1l kannu / 2000km. :btooth: Aiheesta aiemmin jotain ketjuun kirjoittelinkin..
 
Ei 5900e saa muutenkaan miltään merkiltä alle kymmenvuotiasta kunnollista autoa. Nahkat sun muut hilavitkuttimet jos haluaa niin laittaa sitten vaikka 12000e niin alkaa löytymään. Turhaa saivartelua :btooth:
 
No kyllä! Nyt on premiumin tuntua, sähköpenkit nahkalla ja muisteilla ja...eiku sori.
Onhan nuo tietysti ihan hyviä ominaisuuksia kakara-autossa, jota pariskunta vuorotellen ajaa, mutta muuten siitä sähkösäädöstä ei ole kyllä paskankaan iloa, ja nahkapenkin ainoa positiivinen puoli on se että siitä on helppo pyyhkiä pois lasten oksennukset ja kaikki muut eritteet mitä niistä nyt valuu.
 
Miten tommonen karvalakkimallin Audi on premium? Manuaali, kalsarikuvioiset kangaspenkit jotka selkänojan sivusta rikki ja istuinosa lytyssä, miljoona ajettu dieselpata suoraan jostain Golf Variantista, kusen tahrima takapenkki....gimme a break. Ostaa sen Golf Variantin, niin säästää vielä hitusen ja käytännössä saa 1:1 saman auton.
 
Audi luokitellaan varusteista riippumatta Premium-merkiksi (kuten esimerkiksi MB, BMW), halusit tai et. Jonkun Skoda-kuskin voi olla vaikea ymmärtää sitä :D

Arvostetun Automotive News lehden mukaan Premium-merkeiksi luetellaan seuraavat merkit:

Alfa Romeo
Audi
BMW
Cadillac
Jaguar
Lancia
Land Rover
Lexus
Maserati
Mercedes-Benz
Mini
Porsche
Saab
Volvo
 
Audi luokitellaan varusteista riippumatta Premium-merkiksi (kuten esimerkiksi MB, BMW), halusit tai et. Jonkun Skoda-kuskin voi olla vaikea ymmärtää sitä :D

Varmaan luokitellaan, niille keille Audi on vain logo keulassa, ja siihen loppuu ymmärrys autoista.

Autoihmiselle, niillä varusteilla on merkitystä, kun luokitellaan jotain premiumiksi.
 
Varmaan luokitellaan, niille keille Audi on vain logo keulassa, ja siihen loppuu ymmärrys autoista.

Autoihmiselle, niillä varusteilla on merkitystä, kun luokitellaan jotain premiumiksi.
Vaikka KIAan saisi kaikki samat varusteet kuin bemariin, on kyyti kuitenkin eri luokkaa. Toki itsekin arvostan runsaita varusteita, mutta kyllä se premium tarkoittaa paljon muutakin.
 
Arvostetun Automotive News lehden mukaan Premium-merkeiksi luetellaan seuraavat merkit:

BMW
Jaguar
Land Rover
Lexus (tietyin varauksin)
Maserati
Mercedes-Benz
Porsche

Korjasin noiden jenkkihöhlien listan vastaamaan nykypäivän todellisuutta. Saab ja Lancia. :rofl:
 
Vaikka KIAan saisi kaikki samat varusteet kuin bemariin, on kyyti kuitenkin eri luokkaa. Toki itsekin arvostan runsaita varusteita, mutta kyllä se premium tarkoittaa paljon muutakin.

Niin, niin tarkoittaakin. Mutta myös varusteita. Ison sarjan Audi 2litraisella koneella ja hinnat alkaen sisustalla ei ole premium.
 
Niin, kyllähän se on että on autoja ja Autoja. Tietyissä merkeissä ja malleissa on vaan sitä jotakin, mitä ei välttämättä toisesta vastaavasta löydy, vaikka kuinka olisi kaikki varusteet.
 
Niin, niin tarkoittaakin. Mutta myös varusteita. Ison sarjan Audi 2litraisella koneella ja hinnat alkaen sisustalla ei ole premium.
Toisaalta Kiaan ei saa välttämättä rahallahan sitä tehokonetta tai nelivetoa lähes joka malliin vaikka iskisi matkalaukullisen rahaa tiskille.

Tämähän esim on ollut Toyotalla aina se ongelma; mallisto kelpaa vain tuulipukukansalle jotka haluaa ajaa niillä meluisilla, tehottomilla lullilla. Kia kuuluu samaan kastiin, kuten Huyndait, jne; mallistossa on korkeintaan yksi erikoismalli ja muut on sitä <200hv tylsää etuvetoa joitten ajamiseen tarvitsee Pelttorit.
 
Tuosta Premium listastahan puuttuvat siis Rolls-Royce, Bentley ja jotain muita autoja jotka ovat siis selkeästi Premium autojen yläpuolella, mutta ei niissäkään mitään ihmeellisiä varusteita ole, itseasiassa pikemminkin päinvastoin. Tietysti noihin oikeasti kalliisiin autoihin saa sitten aivan mitä tahansa varustetta jota keksii siihen pyytää.

Tuo "premium merkki" määritelmä ei kuitenkaan ole varsinaisesti yhteydessä varusteisiin.
 
Toisaalta Kiaan ei saa välttämättä rahallahan sitä tehokonetta tai nelivetoa lähes joka malliin vaikka iskisi matkalaukullisen rahaa tiskille.

Tämähän esim on ollut Toyotalla aina se ongelma; mallisto kelpaa vain tuulipukukansalle jotka haluaa ajaa niillä meluisilla, tehottomilla lullilla. Kia kuuluu samaan kastiin, kuten Huyndait, jne; mallistossa on korkeintaan yksi erikoismalli ja muut on sitä <200hv tylsää etuvetoa joitten ajamiseen tarvitsee Pelttorit.

Ihan hyvä vaan että keskivertoautoilijalla on auto jossa on alle 200hv. :rofl:
 
Premiumin jälkeen tulee Luxury :D

Tässä nahkapenkkistä (sähköllä tottakai) Premiumia vaativillekin Audi RS4 Avant 4.2 V8 quattro 5d Farmari 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

Nää on hyviä ostoksia. Etenkin kun noita 4.2 koneita on paukkunut jo alta 100tkm niin kiva lotto nähdä millaisella pidolla auto on ollut :)
Muuten ihan toimiva kone, mutta tosiaan jos on nähnyt paljon kylmäajoa/revittelyä kylmänä niin riskit porsimiseen on suuret ja osat saatikka moottori maksaa kuukiviä.
 
Ja sekö tarkoittaa sitä että sillä ajetaan noin 24/7, kuvahan on suoralla tasaisella tiellä ja kun se on tontissa saadaan siitä näyttävän näköinen juuri kuvaa varten. Tuosta kuvan korkeudesta vielä pari senttiä ylöspäin niin kulmat on jo ihan siedettävät ja korkeus sopiva normaaliin kruisailuun. Eikä se negatiivinen camber-kulma rengasta niin nopeasti syö kuin liika auraus tai harmitus.
Näyttäähän se silti (mielestäni) helvetin hölmöltä jos renkaat harittaa oli parkissa tai ei. Jonneus ja Kouvola/Pohojammaa tulee ekana mieleen.
 
Toisaalta Kiaan ei saa välttämättä rahallahan sitä tehokonetta tai nelivetoa lähes joka malliin vaikka iskisi matkalaukullisen rahaa tiskille.

Tämähän esim on ollut Toyotalla aina se ongelma; mallisto kelpaa vain tuulipukukansalle jotka haluaa ajaa niillä meluisilla, tehottomilla lullilla. Kia kuuluu samaan kastiin, kuten Huyndait, jne; mallistossa on korkeintaan yksi erikoismalli ja muut on sitä <200hv tylsää etuvetoa joitten ajamiseen tarvitsee Pelttorit.

Jos tuulipukukansalla tarkoitetaan niitä jotka sunnuntaina käyvät kävelyllä ja ihan oikeasti tuulipuvuissa, niin 520D farkkua niillä ainakin täällä on ihan poikkeuksetta.

Keskustelu on kyllä karannut aika pitkälle "kossuvissy nallipyssy sierra jättää sen vvvvssssst pfpf" tasolle.
 
Toisaalta Kiaan ei saa välttämättä rahallahan sitä tehokonetta tai nelivetoa lähes joka malliin vaikka iskisi matkalaukullisen rahaa tiskille.

Tämähän esim on ollut Toyotalla aina se ongelma; mallisto kelpaa vain tuulipukukansalle jotka haluaa ajaa niillä meluisilla, tehottomilla lullilla. Kia kuuluu samaan kastiin, kuten Huyndait, jne; mallistossa on korkeintaan yksi erikoismalli ja muut on sitä <200hv tylsää etuvetoa joitten ajamiseen tarvitsee Pelttorit.

Niin, jos haluaa "premium" Toyotan se on Lexus, vai mitä nyt oikeen ajat takaa ?
 
Jos tuulipukukansalla tarkoitetaan niitä jotka sunnuntaina käyvät kävelyllä ja ihan oikeasti tuulipuvuissa, niin 520D farkkua niillä ainakin täällä on ihan poikkeuksetta.
Juuei.

Niin, jos haluaa "premium" Toyotan se on Lexus, vai mitä nyt oikeen ajat takaa ?
Montako Avensiksen kokoista tehokasta nelivetofarkkua Lexuksella on mallistossa, esim? (JDM avensista sai toki 4x4 / 280hv mallina, ainakin joskus.)

Entä mikä on Kian tai Huyndain premium mallisto? Niistähän alunperin oli puhe ja niiden asiakkaiksi entiset toyotistit ovat, ainakin osittain, siirtyneet.
 
No mielestäni Saab on yhtä premium kuin toinen ruottalainen, joten korjaan listaa: Saab, Lancia ja Volvo.:rofl:

No, kyllä se Volvokin teki 80 vuotta pelkkiä perheautoja ilman premiumin häivettä. Ehkä 1 malli ollut koko listalla vähän isompaa ja paremmilla varusteilla ja loput 9 jotain koirankoppeja tai lastenrattaiden kuljettimia. Ainakin kaikki -10 asti valmistetut Volvot on lisäksi aika köpösesti kasattu, kojelaudat nitisee ja natisee muutaman vuoden jälkeen, mutta semmosiahan ne vanhat autot tuppaa olemaan. Eihän Saabissakaan muuta hyvää ole kun tietyt moottorit, sama juttu Volvoissa. Muuten täysin tusinakamaa.
 
Juuei.


Montako Avensiksen kokoista tehokasta nelivetofarkkua Lexuksella on mallistossa, esim? (JDM avensista sai toki 4x4 / 280hv mallina, ainakin joskus.)

Entä mikä on Kian tai Huyndain premium mallisto? Niistähän alunperin oli puhe ja niiden asiakkaiksi entiset toyotistit ovat, ainakin osittain, siirtyneet.

Kioista tai Huyndaista en tiedä, mutta Toyotalta vaikka Mark II jzx110 vapari 1JZ mosalla ja nelikkona :)

EDIT: Montako virittäjä ystävällistä turboahdettua takatuupparia Audilla on tarjolla ?
 
Viimeksi muokattu:
Ei ihan nettiautossa mutta netissä auton myynti-ilmoitus kumminkin:

https://www.kuopionkirppari.fi/ilmoitus.php?osasto=myydaan&i=1518574&t=Peugeot 307 1.6hdi 2006 265tkm ajettu

Savolaista kaupantekoa näkyy olevan:


"Kuskin puolelta jousi poikki about 5cm matkalta ei hirveämmin näy ajossa mut uusi jousi on 35€ ja aikalailla helppo vaihtaa olisko 30-60min homma

Ahto vuoto paikannettu välijäähyn ja turbon putken kohtaan eli joko välijäähy tai sitten se putki! Jäähdytin 70-100€ uusi (ulkomailta) ja putki 10-30€ uusi

Maalipinta ei ole kehuttava edestä ja takaa !

Autossa ei tule renkaita eli tuo omat renkaat mut lisä hintaan saa ja alhaalla enemmän

Kesärenkaat peltivanteilla 150€

Auto kesärenkailla (peltivanteet) + talvirenkaat Hakkapeliitta 8 myös peltivanteilla HP 1100€ "


Luulisi että menisi kaupaksi helpommin ilman noita rengasketkuiluja...?
Katkenneesta jousesta ei ole kerrottu onko se edessä vai takana; takajousenhan kyllä vaihtaa puolessa tunnissa kevyestikin mutta jos on etujousesta kyse kyllä vähän kiirettä pukkaa? Ainahan näissä ihmetyttää miksi myyjä ei ole korjannut mielestään helppoja ja halpoja vikoja, mutta voihan niitä syitä olla monenlaisia.

--
Edit: Kas onhan tuo tosiaan nettiautossakin. :)

 
^
On kyllä säätämistä yhden parinsadan euron arvoisen auton myymisessä. :D

Aina on viat kuulemma todella helppoja ja halpoja korjata, mutta myyjä ei niitä kuitenkaan itse ikinä korjaa.

Yhdyssanat ovat myös hallussa.
 
Nää läjät ne jaksaa pitää hintansa. Tosin ei ees euroa per kilo, mutta kuitenkin. Leima toki kylmänä, syylarin nesteet ei pysy sisällä ja jotain pakosarjahommaa. Rammarikin toimii kun vetää vaan johdot kaijuttimille. Sähköikkunat toimii, paitsi yksi. Eikä ekan kuvan vanteita saa mukaan. Muuten ihan hyvä ajoltaan. :cool:

Sori, jos on jonkun tältä palstalta

Chevrolet Caprice Farmari 1989 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Nää läjät ne jaksaa pitää hintansa. Tosin ei ees euroa per kilo, mutta kuitenkin. Leima toki kylmänä, syylarin nesteet ei pysy sisällä ja jotain pakosarjahommaa. Rammarikin toimii kun vetää vaan johdot kaijuttimille. Sähköikkunat toimii, paitsi yksi. Eikä ekan kuvan vanteita saa mukaan. Muuten ihan hyvä ajoltaan. :cool:

Sori, jos on jonkun tältä palstalta

Chevrolet Caprice Farmari 1989 - Vaihtoauto - Nettiauto

Eihän se hullu ole, joka pyytää jne.. Leimattunakin olisi minusta aika kova hinta.
 
Kyllä mun mielestä premium tarkoittaa sitä, että ovet menee kiinni kassakaappi äänellä, auto ei rämise jo 30tkm:n jälkeen. Kaikki näkyvät metallipinna sisällä on vuorattu jollakin materiaalilla ja muissakin tiloissa tarvittaessa. Poppivehkeet ei sirise ja särise jo uutena. Konepelti ja takaluukku kaasujousilla, ei tikuilla. Kyllä Saab, ainakin vanhat ja uudet 9-5:set on premium ja osin myös 9-3:set. Pitää olla myös jotain omintakeista omituisuutta, vaikka virtalukko lattiassa (tai seinässä). Audi A4 -13 päästää vähemmän ääniä kuin uusi Octavia.

Ja sori, tämä on off topic.
 
Viimeksi muokattu:
Kioista tai Huyndaista en tiedä, mutta Toyotalta vaikka Mark II jzx110 vapari 1JZ mosalla ja nelikkona :)

EDIT: Montako virittäjä ystävällistä turboahdettua takatuupparia Audilla on tarjolla ?
Wow, seison korjattuna. En tiennyt että moisia kapistuksia on Toyotan tämän hetken Suomen myyntimallistossa.

Tosin kuulostaa oudolta että Toyota olisi ottanut 90-luvun koneen takaisin mallistoon. Mahtaisiko edes saada uuden auton keulille enää...

:rolleyes:
 
En tiedä kuinka vanha tuo premium-listaus on, mutta Lancian osalta jo aikaa sitten edesmennyt Thesis lienee tuota Premium-kategoriaa.. Tai ainakin se kelpasi italialaisille korruptio-poliittikoille ja muille virkamiehille, joten ihan paska vehje kyseinen laitos ei ole. Joskin itse tuolla ajaneena ei tuosta nyt mitään ihan ihmeellisiä muistikuvia jäänyt. Muotoilu jakaa mielipiteitä, mutta kyllä tuo itse asiassa livenä on jopa aika tyylikäs jollainen hassulla tavalla.. Vähän kuin C6 ;)

Nykyään kaikki Lanciat taitaa olla jotain kaupunkikotteroita?

E: Nähtävästi Lancioita ei tällä hetkellä myydä edes Italiassa, eli kuolisiko pois kokonaan.
 
Viimeksi muokattu:
Audi A4 -13 päästää vähemmän ääniä kuin uusi Octavia.

Selvä juttu koska VAG konsernin laatujärjestys merkeissä menee halvimmasta kalleimpaan Skoda -> VW -> Audi Pienissä jutuissa ne hintaerot selittyvät
 
Asiaton käytös
Mitä tekemistä jollain nelivedolla on premiumin kanssa?
Ilmeisesti et lukenut yhtä viestiä pidempää tai olet vai älyllisesti vajaavainen (saat itse valita ettei ylläpidon tarvitse syyttää allekirjoittanutta kiusaamisesta); joten vastataan nyt kerran.

Kyse ei ole mistään yksittäisestä tekniikasta tai varustuksesta; jos vertaat tuulipukukansan suosimia merkkejä niihin niin kutsuttuihin ”premium” merkkeihin, niin ero on usein aika selvä kun aletaan lukemaan hinnastoa.

Ja koska uskon ettei rajattu älysi ehkä edelleenkään ymmärrä (mikäli valitsit vaihtoehdon B), niin väännän rautalangasta;

Esim (siis esim, vain esim. älkää tarttuko yhteen merkkiin jota käytetään vain esimerkkinä, *winkwink*) Toyotan ”puremahammasta” eli anjovista tai corollaa/aurista on saanut muutamaa erikoista, 30 vuotta vanhaa poikkeusta lukuunottamatta, ja saa *juuri tälläkin* hetkellä käytännössä vain ”neljä sylinteriä, etuveto ja tehottomat koneet” vaihtoehdoilla.
(Ei, en laske jotain 170hv nelisylinteristä anjovista tai 90-luvulla kokeilumielessä myytyä corollan nelivetomallia veivattavilla ikkunoilla edes ”yritykseksi” ja Supratkin lopetettiin täällä jo mk2:n kun joku sitä ”mutkunmutkun 90-luvun virikone”- argumenttia tänne tulee kuitenkin hinkkaamaan).

Kun siirrytään niihin ”premiumeihin”, merkit mitkä nyt vaihtelee puhujasta riippuen, vaihtoehdot yllättäen kasvavatkin; jostain kumman syystä taskua kaivamalla löytyy esim. bemarilta, mersulla tai audilta melkein jokaista mallia asukkaan halusta ja maksukyvystä riippuen joko etu-, taka- tai nelivetona, 4/6/8/10 sylinterisenä ja 100-500+ hv:lla. Jopa jaguaarillakin on edes yritystä vetotapojen ja parin koneen kanssa, vaikka ranskalaisten ”pirkkamaisuus” paistaa pahasti läpi siinä kohtaa - sisustasta on edes yritetty erottautua (erottautua voi aina kahdella tavalla...). Tämä siis kaiken muun ”premiumin” lisäksi (jollei ymmärrä mitä se muu on niin kannattaa mennä saunan taakse. Etsimään opasta tai jotain.)

Luxus-merkkeihin kuten Bentley ei nyt kannata uppoutua tässä sen enempää kun meillä köyhillä niihin ei kuitenkaan ole varaa edes suomalaisten ”muusikkojen” runtelemina valmiiksi piereskeltyinä vaihtoehtoina.

Tietenkin ”tää ei ole premiumia” muistuttaa joku - ei yksin. Mutta aikana jolloin johonkin Opelin astmaan, jota ei edes suuri osa autoilevasta kansasta tunnusta autoksi (vanha Opel vitsi, niille nuoremmille jotka eivät tajua), on tungettu kaikki varusteet aktiivivakkarista kädettömään (hehe) takaluukkuun - on pakko todeta myös ettei niitä tunnista enää oikeastaan pelkästä varustuksestakaan.
 
Lexus on ainakin Audia "premiumimpi" merkki.

Audi muutenkin kokenut merkkinä inflaation kun niitä nyt on joka jannulla. Sama toki koskee mersua ja bemariakin, mutta Audia eniten. Ei yllättäis jos Audeja on nykyään liikenteessä enemmän kun Toyotia.
 
Olikos Seat vielä Skodaakin muovisempi?
Ei, sisätilojen laatuvaikutelma on jossain Skodan ja Volkkarin välissä ja mukana tulee VW:n uusin tekniikka (toisin kuin Skodassa), mutta muotoilussa ja materiaalivalinnoissa on menty enemmän sporttisempaan ja nuorekkaampaan suuntaan kun taas VW ja Skoda on melko konservatiivisia.
 
Kyllä Toyotalta sitä premium tasoista autoa on kokoajan ollut tuotannossa, mutta ei niitä ole mitään järkeä tänne tuoda kun ei täällä ole tuollaisille isoille sedaneille mitään kummoisia markkinoita. Nyt Camryn kanssa taas koitetaan miten tuollainen isompi sedan käy kaupaksi. Mallejahan löytyy tälläkin hetkellä jenkkilästä mm. Camry ja Avalon, japanin markkinoilla on Crown takavetona ja yli 350hv tehoillla. Kialla on Stinger jonka saa myös nelivetona ja yli 300hv siinäkin voimaa, tätä saa myös Suomesta mutta tuskin on mikään myyntimenestys.
 
Kun siirrytään niihin ”premiumeihin”, merkit mitkä nyt vaihtelee puhujasta riippuen, vaihtoehdot yllättäen kasvavatkin; jostain kumman syystä taskua kaivamalla löytyy esim. bemarilta, mersulla tai audilta melkein jokaista mallia asukkaan halusta ja maksukyvystä riippuen joko etu-, taka- tai nelivetona, 4/6/8/10 sylinterisenä ja 100-500+ hv:lla.
Tuo ei ole "premium" autojen juttu, vaan saksalaisten tyyli. Saksalaisilla on toi, että se karvalakkimalli on tosi karvalakki ja sitten ostaja saa itse rakentaa sellaisen auton kun haluaa. Japanilaisten tyyli on perinteisesti ollut juuri päinvastainen eli autosta on vain yksi varustetaso (tai korkeintaan muutama erilainen varustelutaso). Muissa maissa sitten tyyli on jostain tuolta väliltä.
 
Viimeksi muokattu:
Porukka joka kohkaa tuulipukukansasta netissä nyt ei välttämättä itsekään mitään järjen jättiläisiä tunnu olevan.

Kuka tahansa keskivertokansalainen saa lainalla ostettua reemiumia. Ei se nyt niin huikee suoritus ole. :cigar2:
 
Porukka joka kohkaa tuulipukukansasta netissä nyt ei välttämättä itsekään mitään järjen jättiläisiä tunnu olevan.

Kuka tahansa keskivertokansalainen saa lainalla ostettua reemiumia. Ei se nyt niin huikee suoritus ole. :cigar2:
Ihan samalla lainalla ne sen skodankin ostaa nykyään.
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 282
Viestejä
4 419 554
Jäsenet
73 340
Uusin jäsen
d3sire

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom