Mitä tekemistä jollain nelivedolla on premiumin kanssa?
Ilmeisesti et lukenut yhtä viestiä pidempää tai olet vai älyllisesti vajaavainen (saat itse valita ettei ylläpidon tarvitse syyttää allekirjoittanutta kiusaamisesta); joten vastataan nyt kerran.
Kyse ei ole mistään yksittäisestä tekniikasta tai varustuksesta; jos vertaat tuulipukukansan suosimia merkkejä niihin niin kutsuttuihin ”premium” merkkeihin, niin ero on usein aika selvä kun aletaan lukemaan hinnastoa.
Ja koska uskon ettei rajattu älysi ehkä edelleenkään ymmärrä (mikäli valitsit vaihtoehdon B), niin väännän rautalangasta;
Esim (siis esim, vain esim. älkää tarttuko yhteen merkkiin jota käytetään vain esimerkkinä, *winkwink*) Toyotan ”puremahammasta” eli anjovista tai corollaa/aurista on saanut muutamaa erikoista, 30 vuotta vanhaa poikkeusta lukuunottamatta, ja saa *juuri tälläkin* hetkellä käytännössä vain ”neljä sylinteriä, etuveto ja tehottomat koneet” vaihtoehdoilla.
(Ei, en laske jotain 170hv nelisylinteristä anjovista tai 90-luvulla kokeilumielessä myytyä corollan nelivetomallia veivattavilla ikkunoilla edes ”yritykseksi” ja Supratkin lopetettiin täällä jo mk2:n kun joku sitä ”mutkunmutkun 90-luvun virikone”- argumenttia tänne tulee kuitenkin hinkkaamaan).
Kun siirrytään niihin ”premiumeihin”, merkit mitkä nyt vaihtelee puhujasta riippuen, vaihtoehdot yllättäen kasvavatkin; jostain kumman syystä taskua kaivamalla löytyy esim. bemarilta, mersulla tai audilta melkein jokaista mallia asukkaan halusta ja maksukyvystä riippuen joko etu-, taka- tai nelivetona, 4/6/8/10 sylinterisenä ja 100-500+ hv:lla. Jopa jaguaarillakin on edes yritystä vetotapojen ja parin koneen kanssa, vaikka ranskalaisten ”pirkkamaisuus” paistaa pahasti läpi siinä kohtaa - sisustasta on edes yritetty erottautua (erottautua voi aina kahdella tavalla...). Tämä siis kaiken muun ”premiumin” lisäksi (jollei ymmärrä mitä se muu on niin kannattaa mennä saunan taakse. Etsimään opasta tai jotain.)
Luxus-merkkeihin kuten Bentley ei nyt kannata uppoutua tässä sen enempää kun meillä köyhillä niihin ei kuitenkaan ole varaa edes suomalaisten ”muusikkojen” runtelemina valmiiksi piereskeltyinä vaihtoehtoina.
Tietenkin ”tää ei ole premiumia” muistuttaa joku - ei yksin. Mutta aikana jolloin johonkin Opelin astmaan, jota ei edes suuri osa autoilevasta kansasta tunnusta autoksi (vanha Opel vitsi, niille nuoremmille jotka eivät tajua), on tungettu kaikki varusteet aktiivivakkarista kädettömään (hehe) takaluukkuun - on pakko todeta myös ettei niitä tunnista enää oikeastaan pelkästä varustuksestakaan.