Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Tällä kun kesällä ajaisi pitkin Porvoon joenrantakatua niin voisi kerätä katseita terasseilta....


Karmea vekotin, mä olen kyseisellä autolla ajellut, kaupungissa menee vielä. Moottori/maantiellä ei kyllä uskalla ajaa kun ei tiedä mihin suuntaan tuuli sieppaa:confused2:
 
Karmea vekotin, mä olen kyseisellä autolla ajellut, kaupungissa menee vielä. Moottori/maantiellä ei kyllä uskalla ajaa kun ei tiedä mihin suuntaan tuuli sieppaa:confused2:

Porvoon joenrantakadulla on muistaakseni 30km/h rajoitus, joten siihenhän sitä ehdotin ja pitäisi siinä vauhdissa pysyä tielläkin :D
 
Porvoon joenrantakadulla on muistaakseni 30km/h rajoitus, joten siihenhän sitä ehdotin ja pitäisi siinä vauhdissa pysyä tielläkin :D

Kyllä kaupungissa toimii tuollainen muutaman sadan kilon lasikuitupurje. Pienessä darrassa kun jouduin ko. vekottimen ajamaan muutenkin tuulisella säällä maantietä pitkin muutaman kymmenen kilsaa, niin rekka kun tuli vastaan niin kyllä siinä oli rystyset valkoisena ratissa:lol: Sitten vilkku päälle ja pikkuteitä pitkin perille... mutta tämä OT.

Eiköhän tuokin ostajan löydä, kun nykysääntöjen mukaan tuollaisen rakentaminen on käytännössä mahdotonta.
 
Siitä farkkuaudi hyvillä varusteilla ja jos tuo lopun "kiire" pitää paikkansa niin hinta tippuu vielä alaspäin......


Aika reilusit saa tippua kun vastaavaa C Meisseliä saa paremmilla varusteilla eikä tartte istua missään volkkarissa.
 
Aika reilusit saa tippua kun vastaavaa C Meisseliä saa paremmilla varusteilla eikä tartte istua missään volkkarissa.

Linkkaappa huvikseen joku paremmilla varusteilla -12 vastaava, en ole Mersuja niin paljoa seurannut?
 
Linkkaappa huvikseen joku paremmilla varusteilla -12 vastaava, en ole Mersuja niin paljoa seurannut?
Eihän tuossa ollut edes hierovia ortopedipenkkejä tai kahta kattoluukkua / ikkunaa mitä isäukon 2010 250CDI:ssä oli. Taitaa sähköinen takaluukkukin puuttua (en ainakaan mainintaa huomannut)? Muuten melko samankaltaiset varusteet.
 
Eihän tuossa ollut edes hierovia ortopedipenkkejä tai kahta kattoluukkua / ikkunaa mitä isäukon 2010 250CDI:ssä oli. Taitaa sähköinen takaluukkukin puuttua (en ainakaan mainintaa huomannut)? Muuten melko samankaltaiset varusteet.

Oliko isäukon mersu 11900e vaikka onkin 2v vanhempi kapistus? Kattoluukulla ei paljoa tee kun on hyvä monialue-ilmastointi :D Ja hierovat penkitkään eivät kaikki miellytä. Webasto on aina tärkeä dieselissä
 
Oliko isäukon mersu 11900e vaikka onkin 2v vanhempi kapistus? Kattoluukulla ei paljoa tee kun on hyvä monialue-ilmastointi :D Ja hierovat penkitkään eivät kaikki miellytä. Webasto on aina tärkeä dieselissä
Ei silloin toki - nyt varmaan sama peli alkaa olemaan noissa hinnoissa. Toki 250 CDI huono vertauskohta kun se 210hv motti maksaa siinä enemmän ja tuokin Audi näytti olevan ns. karvalakkimalli voimalinjan osalta. Mutta ihan samalla tavalla joku niitä varusteita ruksii niihin 200CDI:nkin esim. saksassa (tuokin oli tuonti mikä ukolla oli). Sanoisin siis että empiirisellä kokemuksella tuonikäisissä mersuissa saattaa tosiaan olla, varsinkin tuonneissa, jotain varusteita mitä Audeissa ei välttämättä pystynyt edes ruksailemaan uutena. Vähissä on esim. nykyisessä Eemelissä olevat ilmastoidut penkit noissa ~10v ikäisissä A6:ssakin, esim.
 
Kattoluukulla ei paljoa tee kun on hyvä monialue-ilmastointi :D

Ei kai kukaan kattoluukkua viilennyksen takia halua, etenkään 90-luvun jälkeen kun kaikissa autoissa pitäis muutenkin olla jo hyvät automaatti-ilmastoinnit? Eiköhän se ole enemmän fiilis ja ulkonäkö varuste.
 
Eiköhän se ole enemmän fiilis ja ulkonäkö varuste.

Kuka tykkää mistäkin, mielestäni aika turha vaikka on itselläkin ollut useammassa autossa. Ei ole tullut availtua kesällä. En ainakaan laske sille mitään erityisarvoa, jos se on autossa niin ei sitä pois viitsi ottaa :D
 
Aika reilusit saa tippua kun vastaavaa C Meisseliä saa paremmilla varusteilla eikä tartte istua missään volkkarissa.

W204 C-Mersu ei taida olla vaihtoehto B8 A4 ostajalle. A4 on aika paljon tilavampi sisältä varsinkin matkatavaroiden osalta. Joku voi googlata litrat ja mitat, veikkaan että ulkomitoissakin A4 on reippaasti isompi vaikka insinöörit puhuvatkin niistä "saman segmentin" (mitä vittua tämä edes tarkoittaa?!) autona.
 
Linkkaappa huvikseen joku paremmilla varusteilla -12 vastaava, en ole Mersuja niin paljoa seurannut?


Bemarilta löytyy varmaan vastaava. Audin ainoa valttikortti näissä kisoissa on Quattro ja 3.0 TDI, muuten aina bemari tai mersu. Jos haluaa asiallisen halvan pikkufarkun ottaa suoraan Ocsun tai Golf Variantin, tai jos on masokistin vikaa V50.
 
Kuka tykkää mistäkin, mielestäni aika turha vaikka on itselläkin ollut useammassa autossa. Ei ole tullut availtua kesällä. En ainakaan laske sille mitään erityisarvoa, jos se on autossa niin ei sitä pois viitsi ottaa :D
En minäkään sellaisesta mitään erikseen maksaisi. Muksut tykkäsi kun saivat katsella tähtiä takapenkiltä (katto n. 50% lasia, takimmaisesta luukusta sai muistaakseni vain näkäsuojan pois).

Audia tosin en taas etuvetona ostaisi (vähän kuin mies ilman munia) - mersu ja penari taas vetävät oikeasta päästä, joten siinä sitäkin näkökulmaa. Mersuissa joutuu menemään jo jonnekin 320 CDI akselille että saa tarpeeksi mukeja konehuoneeseen.
 
En minäkään sellaisesta mitään erikseen maksaisi. Muksut tykkäsi kun saivat katsella tähtiä takapenkiltä (katto n. 50% lasia, takimmaisesta luukusta sai muistaakseni vain näkäsuojan pois).

Audia tosin en taas etuvetona ostaisi (vähän kuin mies ilman munia) - mersu ja penari taas vetävät oikeasta päästä, joten siinä sitäkin näkökulmaa. Mersuissa joutuu menemään jo jonnekin 320 CDI akselille että saa tarpeeksi mukeja konehuoneeseen.
Mutta vasemmasta ei välttämättä ensinkään.
 
Lähinnä määritelmä "yksipyöräveto" tuli mieleen, kun harvemmin on lukkoa.
Sama kai se on noissa kaikissa ongelmana ettei mekaanista lukkoa ole ja homma hoidetaan sähköllä / luistonestolla. Yleensä toimii takavetoisissa paremmin.

Eikä se, vaikka nyt 70% mekaaninenkaan, autuaaksi tee - mitä 90-luvulta muistelen... :D
 

En kyllä saa tuosta Mersusta mitenkään "paremmin varusteltua" kuin edellä mainitusta Audista. Eihän tuossa ole edes webastoa, täysnahkasisustaa ja mopompi moottorikin :hmm:
 
W204 Ei kyllä korimallina ole vanhentunut mitenkään arvokkaasti. B8 A4:llä voisin käyttistellä ihan hyvin mutta W204 ei kyllä enää moneen vuoteen ole ollut sillä listalla, on jotenkin halvan näköinen auto.
 
Tuo b8 huijaa kyllä äkkiä luulemaan uudemmaksikin, ihan ok kesäautona, talvella ilmeisesti pitkän akselivälin takia hirveä, tuntuu kuin vetopitoa tai painoa ei olisi lainkaan keulalla. Quattrona sitten asia erikseen.
 
Multitronic on kyllä sen verran hirveä laatikko etten tolle Audille hirveesti omistushalua näe.
 
Multitronic on kyllä sen verran hirveä laatikko etten tolle Audille hirveesti omistushalua näe.

Naiset kuulemma tykkää siitä, ei tule sellaista nykäystä, kun vaihde vaihtuu vaan vauhti kiihtyy tasaisemmin kuin jollain DSG:llä
 
Ei autoihmisenä sanoisin kyllä että sekä Mersu että Audi näyttävät yhtä vanhoilta. Audi selvästi nuorekkaamman näköinen ja mersu, noh pappamallinen. Laatikot kuitenkin todennäköisesti 10 kertaa pehmeämpi kun vuosituhannen vaihteessa olevalla Saabilla mikä on oma lähin vertailukohde.
 
Viimeksi muokattu:
Minä tykkään Multitronicista ja vajaaveto Audi A4:stä. Syö bensiiniä. Olenkin jo pappamalli. t. Ex Saabisti (ja vähän vieläkin)
 
En kyllä saa tuosta Mersusta mitenkään "paremmin varusteltua" kuin edellä mainitusta Audista. Eihän tuossa ole edes webastoa, täysnahkasisustaa ja mopompi moottorikin :hmm:

Koneesta saa sen 200/500 pelkällä (halvalla) softalla. Varustelu nyt on varmaan tossa mallissa aika 1:1 Audin kanssa, kunhan nappasin suunnillen vastaavan mikä ekana sattui silmiin. Audista ei ole hirveästi varusteita listattu, en lähde arvailemaan onko sadetunnistinta, ILS-valoja tai vireystilan tunnistinta kun ei lue. Mutta niin se vaan on Mersu myyty ja Audi ei ja varmaan tolla hinnalla roikkuu ja pitkään.
 
Koneesta saa sen 200/500 pelkällä (halvalla) softalla. Varustelu nyt on varmaan tossa mallissa aika 1:1 Audin kanssa, kunhan nappasin suunnillen vastaavan mikä ekana sattui silmiin..

Audista saa vielä enemmän softalla ja linkkaamasi mersu oli audiin verrattuna karvalakkimalli, ei siitä pääse mihinkään. Jollekin ilmeisesti kelpasi sekin, autoliike vs yksityinen on selitys siihen
 
Jos olisi rahaa, niin tuo tulisi kotiin.

Harvinaisuus tai raha on yleinen ongelma autojen kanssa. Itse katselin joskus TVR Grantura mk4:n perään, mutta en tule ikinä edes näkemään sellaista, saati sitten vasemmanpuoleisella ohjauksella, vaikka on niitäkin sentään tehty. Muistaakseni autoja on tehty kaikkiaan vain 78 ja muutama Griffith siihen päälle.
 
Katsastamatonta projektia kaupitellessa sain yhteydenottona tällaisen elämäni tilaisuuden:

14890322.jpg


Joo, onhan näitä aina, mutta kunhan ajattelin laittaa jakoon.
 
Nettiauton halvin tieliikennekelpoinen avoauto. Ei sentään tällä hetkellä alle tonnilla saa mitään katsastettua avoa mutta ei se kauaksi jää, talvi lähestyy jo kovaa vauhtia :D

 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 375
Viestejä
4 593 653
Jäsenet
75 628
Uusin jäsen
Jomphjaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom