Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kuvat vaihtunu? Tuohan on keskimääräistä käytettyä autoa puhtaampi sisältä mitä noista kuvista pystyy päättelemään.
Se koko radion ympäristö ja ilmastointi, sekä oikein korostetut juomatelineet ovat kyllä aivan paskaiset, oikein pitkäaikaisen pölyn alla
 
Se koko radion ympäristö ja ilmastointi, sekä oikein korostetut juomatelineet ovat kyllä aivan paskaiset, oikein pitkäaikaisen pölyn alla

Tuossa Audissa imo suora auringonpaiste korostaa. Töissä tulee kyllä nähtyä paljon missä kunnossa jengi pitää autojaan sisältä ja yllättävän isoa osaa ei näytä kiinnostavan yhtään. Välillä ei voi ku ihmetellä miten edes viittivät istua sellasessa sotkussa. Jotkut raksapakut vielä just ymmärtää mutta normaalit henkilöautot..

544f8b32874c0811e42c9363efd206d7.png
db641c1351a86b1dac70786593883af0.png
765d68506b134356d7d9b131208c69ee.png
3aa3f508322e50e14a973ebf017286d0.png
 
Tuossa Audissa imo suora auringonpaiste korostaa. Töissä tulee kyllä nähtyä paljon missä kunnossa jengi pitää autojaan sisältä ja yllättävän isoa osaa ei näytä kiinnostavan yhtään. Välillä ei voi ku ihmetellä miten edes viittivät istua sellasessa sotkussa. Jotkut raksapakut vielä just ymmärtää mutta normaalit henkilöautot..
Näyttää ihan siltä perus "auto on vaan työkalu" -asenteelta.

Olen nähnyt saman kuntoisia / pahempia 100.000 euron uusia Hiluxeja tai 70.000 eur mersun pickuppia - varsinkin jossain pohjanmaalla missä pelloilla / turvesoilla pyöriessä autot on tuon näköisiä viikossa.

Tekisi mieli nähdä pesijän ilme kun tuollaisen auton saa käsiinsä jonkun vaihdon yhteydessä - siinä saa hetkeen puunata että saa 50 tonnin autosta 50 arvoisen näköisen seuraavalle asiakkaalle (vaivanpalkaksi toki saattaa löytää parikymmentä haulikon- tai kiväärin panosta tai täyden kaljatölkin penkkien alta / välistä :D )...
 
Olis hieno kokoelma, jos olisi ylimääräistä rahaa, kerätä Uudessakaupungissa tehdyt autot talliin, nyt varmaan olis viimeiset mahdolliset hetket moiseen.
 
Aina kun valitetaan että on paskat kuvat, niin nyt näyttäisi olevan juuri toisinpäin - ainakin neljän ensimmäisen kuvan kohdalla:


Enemmän ne loput kuvat siitä autosta kertoo kuin nuo "hienot fiilistelykuvat" mutta eipä nuo minua kyllä haittaakkaan kun kerran molemmat ilmoituksesta löytyy. Pelkillä fiilistelykuvilla kyseessä olisi ns. "paskojen kuvien" ilmoitus.
 
Tällä kun kesällä ajaisi pitkin Porvoon joenrantakatua niin voisi kerätä katseita terasseilta....


Karmea vekotin, mä olen kyseisellä autolla ajellut, kaupungissa menee vielä. Moottori/maantiellä ei kyllä uskalla ajaa kun ei tiedä mihin suuntaan tuuli sieppaa:confused2:
 
Karmea vekotin, mä olen kyseisellä autolla ajellut, kaupungissa menee vielä. Moottori/maantiellä ei kyllä uskalla ajaa kun ei tiedä mihin suuntaan tuuli sieppaa:confused2:

Porvoon joenrantakadulla on muistaakseni 30km/h rajoitus, joten siihenhän sitä ehdotin ja pitäisi siinä vauhdissa pysyä tielläkin :D
 
Porvoon joenrantakadulla on muistaakseni 30km/h rajoitus, joten siihenhän sitä ehdotin ja pitäisi siinä vauhdissa pysyä tielläkin :D

Kyllä kaupungissa toimii tuollainen muutaman sadan kilon lasikuitupurje. Pienessä darrassa kun jouduin ko. vekottimen ajamaan muutenkin tuulisella säällä maantietä pitkin muutaman kymmenen kilsaa, niin rekka kun tuli vastaan niin kyllä siinä oli rystyset valkoisena ratissa:lol: Sitten vilkku päälle ja pikkuteitä pitkin perille... mutta tämä OT.

Eiköhän tuokin ostajan löydä, kun nykysääntöjen mukaan tuollaisen rakentaminen on käytännössä mahdotonta.
 
Siitä farkkuaudi hyvillä varusteilla ja jos tuo lopun "kiire" pitää paikkansa niin hinta tippuu vielä alaspäin......


Aika reilusit saa tippua kun vastaavaa C Meisseliä saa paremmilla varusteilla eikä tartte istua missään volkkarissa.
 
Aika reilusit saa tippua kun vastaavaa C Meisseliä saa paremmilla varusteilla eikä tartte istua missään volkkarissa.

Linkkaappa huvikseen joku paremmilla varusteilla -12 vastaava, en ole Mersuja niin paljoa seurannut?
 
Linkkaappa huvikseen joku paremmilla varusteilla -12 vastaava, en ole Mersuja niin paljoa seurannut?
Eihän tuossa ollut edes hierovia ortopedipenkkejä tai kahta kattoluukkua / ikkunaa mitä isäukon 2010 250CDI:ssä oli. Taitaa sähköinen takaluukkukin puuttua (en ainakaan mainintaa huomannut)? Muuten melko samankaltaiset varusteet.
 
Eihän tuossa ollut edes hierovia ortopedipenkkejä tai kahta kattoluukkua / ikkunaa mitä isäukon 2010 250CDI:ssä oli. Taitaa sähköinen takaluukkukin puuttua (en ainakaan mainintaa huomannut)? Muuten melko samankaltaiset varusteet.

Oliko isäukon mersu 11900e vaikka onkin 2v vanhempi kapistus? Kattoluukulla ei paljoa tee kun on hyvä monialue-ilmastointi :D Ja hierovat penkitkään eivät kaikki miellytä. Webasto on aina tärkeä dieselissä
 
Oliko isäukon mersu 11900e vaikka onkin 2v vanhempi kapistus? Kattoluukulla ei paljoa tee kun on hyvä monialue-ilmastointi :D Ja hierovat penkitkään eivät kaikki miellytä. Webasto on aina tärkeä dieselissä
Ei silloin toki - nyt varmaan sama peli alkaa olemaan noissa hinnoissa. Toki 250 CDI huono vertauskohta kun se 210hv motti maksaa siinä enemmän ja tuokin Audi näytti olevan ns. karvalakkimalli voimalinjan osalta. Mutta ihan samalla tavalla joku niitä varusteita ruksii niihin 200CDI:nkin esim. saksassa (tuokin oli tuonti mikä ukolla oli). Sanoisin siis että empiirisellä kokemuksella tuonikäisissä mersuissa saattaa tosiaan olla, varsinkin tuonneissa, jotain varusteita mitä Audeissa ei välttämättä pystynyt edes ruksailemaan uutena. Vähissä on esim. nykyisessä Eemelissä olevat ilmastoidut penkit noissa ~10v ikäisissä A6:ssakin, esim.
 
Kattoluukulla ei paljoa tee kun on hyvä monialue-ilmastointi :D

Ei kai kukaan kattoluukkua viilennyksen takia halua, etenkään 90-luvun jälkeen kun kaikissa autoissa pitäis muutenkin olla jo hyvät automaatti-ilmastoinnit? Eiköhän se ole enemmän fiilis ja ulkonäkö varuste.
 
Eiköhän se ole enemmän fiilis ja ulkonäkö varuste.

Kuka tykkää mistäkin, mielestäni aika turha vaikka on itselläkin ollut useammassa autossa. Ei ole tullut availtua kesällä. En ainakaan laske sille mitään erityisarvoa, jos se on autossa niin ei sitä pois viitsi ottaa :D
 
Aika reilusit saa tippua kun vastaavaa C Meisseliä saa paremmilla varusteilla eikä tartte istua missään volkkarissa.

W204 C-Mersu ei taida olla vaihtoehto B8 A4 ostajalle. A4 on aika paljon tilavampi sisältä varsinkin matkatavaroiden osalta. Joku voi googlata litrat ja mitat, veikkaan että ulkomitoissakin A4 on reippaasti isompi vaikka insinöörit puhuvatkin niistä "saman segmentin" (mitä vittua tämä edes tarkoittaa?!) autona.
 
Linkkaappa huvikseen joku paremmilla varusteilla -12 vastaava, en ole Mersuja niin paljoa seurannut?


Bemarilta löytyy varmaan vastaava. Audin ainoa valttikortti näissä kisoissa on Quattro ja 3.0 TDI, muuten aina bemari tai mersu. Jos haluaa asiallisen halvan pikkufarkun ottaa suoraan Ocsun tai Golf Variantin, tai jos on masokistin vikaa V50.
 
Kuka tykkää mistäkin, mielestäni aika turha vaikka on itselläkin ollut useammassa autossa. Ei ole tullut availtua kesällä. En ainakaan laske sille mitään erityisarvoa, jos se on autossa niin ei sitä pois viitsi ottaa :D
En minäkään sellaisesta mitään erikseen maksaisi. Muksut tykkäsi kun saivat katsella tähtiä takapenkiltä (katto n. 50% lasia, takimmaisesta luukusta sai muistaakseni vain näkäsuojan pois).

Audia tosin en taas etuvetona ostaisi (vähän kuin mies ilman munia) - mersu ja penari taas vetävät oikeasta päästä, joten siinä sitäkin näkökulmaa. Mersuissa joutuu menemään jo jonnekin 320 CDI akselille että saa tarpeeksi mukeja konehuoneeseen.
 
En minäkään sellaisesta mitään erikseen maksaisi. Muksut tykkäsi kun saivat katsella tähtiä takapenkiltä (katto n. 50% lasia, takimmaisesta luukusta sai muistaakseni vain näkäsuojan pois).

Audia tosin en taas etuvetona ostaisi (vähän kuin mies ilman munia) - mersu ja penari taas vetävät oikeasta päästä, joten siinä sitäkin näkökulmaa. Mersuissa joutuu menemään jo jonnekin 320 CDI akselille että saa tarpeeksi mukeja konehuoneeseen.
Mutta vasemmasta ei välttämättä ensinkään.
 
Lähinnä määritelmä "yksipyöräveto" tuli mieleen, kun harvemmin on lukkoa.
Sama kai se on noissa kaikissa ongelmana ettei mekaanista lukkoa ole ja homma hoidetaan sähköllä / luistonestolla. Yleensä toimii takavetoisissa paremmin.

Eikä se, vaikka nyt 70% mekaaninenkaan, autuaaksi tee - mitä 90-luvulta muistelen... :D
 

En kyllä saa tuosta Mersusta mitenkään "paremmin varusteltua" kuin edellä mainitusta Audista. Eihän tuossa ole edes webastoa, täysnahkasisustaa ja mopompi moottorikin :hmm:
 
W204 Ei kyllä korimallina ole vanhentunut mitenkään arvokkaasti. B8 A4:llä voisin käyttistellä ihan hyvin mutta W204 ei kyllä enää moneen vuoteen ole ollut sillä listalla, on jotenkin halvan näköinen auto.
 
Tuo b8 huijaa kyllä äkkiä luulemaan uudemmaksikin, ihan ok kesäautona, talvella ilmeisesti pitkän akselivälin takia hirveä, tuntuu kuin vetopitoa tai painoa ei olisi lainkaan keulalla. Quattrona sitten asia erikseen.
 
Multitronic on kyllä sen verran hirveä laatikko etten tolle Audille hirveesti omistushalua näe.
 
Multitronic on kyllä sen verran hirveä laatikko etten tolle Audille hirveesti omistushalua näe.

Naiset kuulemma tykkää siitä, ei tule sellaista nykäystä, kun vaihde vaihtuu vaan vauhti kiihtyy tasaisemmin kuin jollain DSG:llä
 
Ei autoihmisenä sanoisin kyllä että sekä Mersu että Audi näyttävät yhtä vanhoilta. Audi selvästi nuorekkaamman näköinen ja mersu, noh pappamallinen. Laatikot kuitenkin todennäköisesti 10 kertaa pehmeämpi kun vuosituhannen vaihteessa olevalla Saabilla mikä on oma lähin vertailukohde.
 
Viimeksi muokattu:
Minä tykkään Multitronicista ja vajaaveto Audi A4:stä. Syö bensiiniä. Olenkin jo pappamalli. t. Ex Saabisti (ja vähän vieläkin)
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 532
Viestejä
4 424 301
Jäsenet
73 377
Uusin jäsen
Kopander

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom