- Estetty
- #7 501
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 7 894
Juu ja huoltokirja "kadonnut"
Hieno kun mikä, mutta aika kova hinta ysärinostalgiasta.
Juu ja huoltokirja "kadonnut"
Hieno kun mikä, mutta aika kova hinta ysärinostalgiasta.
Tuolla tekniikalla ei ihmeempää huoltohistoriaa tarvitse paperilla olla, toteaa kunnon paikan päällä, ostaa pois ja vaihtaa nesteet + tarvittavat kulutusosat niin alla on hyvä menopeli. Tämä ohje siis verrattuna näihin dsg,tsi,egr,ym. tekniikoihin joita pitää vaihtaa, päivittää ja korjata kalenterin tai kilometrien mukaan aika varhaisessa vaiheessa ja tiheään. Siltikin saa odottaa rivahtaako joku noista vai kaikki seuraavaksi.Juu ja huoltokirja "kadonnut"
Otsikossa mainostetaan moottorin optimointia ja Vossenin vanteita mutta ilmoitustekstissä ne ovatkin optioita (ei lisähintaa mainittu)
Tuttu meinasi joskus jotain tällaista, mutta ei saanut provikkaa, koska lain mukaan ei voi maksaa, koska alkoholimainonta on kiellettyä.Toihan ois hyvä. Hartwall varmaan maksaa kuitenkin kaikki käyttökulut tollasesta mainoskopista, eihän kukaan vapaaehtoisesti muuten sitä maalaisi.
Meillä oli tuollainen neliveto. Takaspoileri oli vähän paksumpi integroidulla lisäjarruvalolla. Se oli aika hieno siihen aikaan.
Hieno kun mikä, mutta aika kova hinta ysärinostalgiasta.
Ei tuota hintaa silti ymmärrä. Olisi edes asteen enemmän linjassa jos tuo olisi Ti16, vai mikä se turboversio oli (toki myös luotettavuus olisi asteen eri linjassa, ellen väärin muista ).Todennäköisesti hyvin pidetty yksilö niin ehkä taka-akseli on saanut tarvittavaa huolenpitoa, jarruputket saattaa silti olla syytä vaihtaa tässä iässä ellei autolle ole aiemmin tehty isompaa telakointia. Muuten varmaan olisi huoleton harrastepeli ja osiakin saa vielä mukavasti.
Omaa ysäri-nostalgiaan ostaisin tämän: https://www.nettiauto.com/opel/manta/11852398
Ihan T16.Ei tuota hintaa silti ymmärrä. Olisi edes asteen enemmän linjassa jos tuo olisi Ti16, vai mikä se turboversio oli (toki myös luotettavuus olisi asteen eri linjassa, ellen väärin muista ).
Oma ysäripeli olisi 200SX:n uudelleen hommaaminen - harmittavaisesti 99,99% noista on täysin pilattu ja hinnat silti pilvissä...
Komea Manta, mutta menee kasari-nostalgian puolelle imho.Tuolla tekniikalla ei ihmeempää huoltohistoriaa tarvitse paperilla olla, toteaa kunnon paikan päällä, ostaa pois ja vaihtaa nesteet + tarvittavat kulutusosat niin alla on hyvä menopeli. Tämä ohje siis verrattuna näihin dsg,tsi,egr,ym. tekniikoihin joita pitää vaihtaa, päivittää ja korjata kalenterin tai kilometrien mukaan aika varhaisessa vaiheessa ja tiheään. Siltikin saa odottaa rivahtaako joku noista vai kaikki seuraavaksi.
Todennäköisesti hyvin pidetty yksilö niin ehkä taka-akseli on saanut tarvittavaa huolenpitoa, jarruputket saattaa silti olla syytä vaihtaa tässä iässä ellei autolle ole aiemmin tehty isompaa telakointia. Muuten varmaan olisi huoleton harrastepeli ja osiakin saa vielä mukavasti.
Omaa ysäri-nostalgiaan ostaisin tämän: https://www.nettiauto.com/opel/manta/11852398
Siinä oli raju laite, oikein kunnon sliipperi aikoinaan.Ihan T16.
Sain kortin-88... olihan tuollainen Manta ysärin alussa lähes tavoittamaton unelma siksi lasken ysäri-nostalgiaan. Ysärin puolivälissä omassa tallissa oli ollut muutamia Kadetteja ja Ascona mutta Manta oli niin hinnoissa ettei ollut edes vaihtoehtona. Omissa Opeleissa oli monenlaista tekniikkaa konehuoneessa mutta vaihteistoon ja varsinkaan jarruihin ei tullut panostettua kuten kohteen Mantassa.Komea Manta, mutta menee kasari-nostalgian puolelle imho.
Vaikea vissiin hinnoitella noita harvinaisempia.
Melko tykki Lexa mutta on siinä hintaa vanhalla autolla herran jestas.
Vaihtoehtona myös halvempi ysärinostalgia, jossa tulee mukana 2000-luvun alun tuning-kulttuurinostalgiaa! https://www.nettiauto.com/peugeot/405/11824078
Hieno kun mikä, mutta aika kova hinta ysärinostalgiasta.
Miten onkin saatu ihan Ladan näköiseksi koko laite. Se ainakin itsellä tuli heti mieleen ekasta kuvasta lähtien, eikä se kuvia selaamalla parantunut.....Vaihtoehtona myös halvempi ysärinostalgia, jossa tulee mukana 2000-luvun alun tuning-kulttuurinostalgiaa! https://www.nettiauto.com/peugeot/405/11824078
Isoisällä oli joskus 2000-luvun alkupuolella tuollainen Mi16, harmi vain että vaihtoi sen 3.0l 406:n silloin kun arvot olivat aivan pohjamudissa.
Kyllä on hyvä auto huolella raiskattu.Vaihtoehtona myös halvempi ysärinostalgia, jossa tulee mukana 2000-luvun alun tuning-kulttuurinostalgiaa! https://www.nettiauto.com/peugeot/405/11824078
Paljonkohan se maksoi noista mainosteipeistä
Mikähän logiikka siinä on ettei voi rek # ilmottaa ja kuvatkin pakko ottaa tahallaan niin ettei kilpi näy? Itselle tulee heti sellainen fiilis että nyt peitellään jotain.
Ainahan sitä jotain peiteltävää yleensä on. Tuossa hetki sitten kaverin pojan teini bemari lähti myyntiin, katsastettu ok äskettäin, tosin autossa "pikkuvika" konehuoneessa mikä ei katsastusta haittaa. Juuri sellaiset kuvat missä ei kilpiä näy - eikä ilmoitusessakaan ollut.
Mikähän logiikka siinä on ettei voi rek # ilmottaa ja kuvatkin pakko ottaa tahallaan niin ettei kilpi näy? Itselle tulee heti sellainen fiilis että nyt peitellään jotain.
Itse toki näytän kuvissa rekkarin, mutta en missään tapauksessa kirjota sitä siihen ilmoitukseen.Ainahan sitä jotain peiteltävää yleensä on. Tuossa hetki sitten kaverin pojan teini bemari lähti myyntiin, katsastettu ok äskettäin, tosin autossa "pikkuvika" konehuoneessa mikä ei katsastusta haittaa. Juuri sellaiset kuvat missä ei kilpiä näy - eikä ilmoitusessakaan ollut.
Vaihtui sitten kuitenkin vielä pommimpaan vehkeeseen, mistä löytyi vikaa ja vikaa. Kyseinen romu lähdössä myyntiin, tosin niillä kilsoilla ei kiinnosta muita kun hevosharrastajia. Ei vielä myynnissä mutta odotan vaan minkälainen ilmo tulee kun se on harsittu jotenkin kasaan.
En kyllä noihin ilmoihin jaksaisi innostua sekunnin vertaa missä ei rekkaria näy mainitsemastasi syystä. Omat rojut on menneet aina kilvet näkyvissä ja rek. ilmoitettuna, oli niissä jotain sanomista katsastuksessa tai ei. Ainakin ostajalla on mahdollisuus etsiä viimeinen vikalista, jos haluaa.
Onhan noita, tuossa hieman vähemmän ajettu.Vähän ajettu iso Audin möhkäle, antaa varmaan pehmeät kyydit maantieajossa silloin, kun kaikki toimii
Ei kyllä noilla 20" vanteilla. 16-17" alle tai mikä nyt sopiikaan jarrujen puolesta, niin sitten. Itsellä on kasissa 18" ja nääkin on mun mielestä liian isot, mutta pakko laittaa kun ei mahdu pienemmät.Vähän ajettu iso Audin möhkäle, antaa varmaan pehmeät kyydit maantieajossa silloin, kun kaikki toimii
Nyt tuohon ilmoon on lisätty kuva jossa näkyy , tuohan on ihan nettiauton säännöissä että pitää olla ainakin yksi kuva josta käy ilmi auton rek.tunnus
Mikähän logiikka siinä on ettei voi rek # ilmottaa ja kuvatkin pakko ottaa tahallaan niin ettei kilpi näy? Itselle tulee heti sellainen fiilis että nyt peitellään jotain.
Eikai tuollaiseen isoon autoon mitään 16" vanteita saa alle laitettua? Luulisi, että 17" on minimi mikä pitää ollaEi kyllä noilla 20" vanteilla. 16-17" alle tai mikä nyt sopiikaan jarrujen puolesta, niin sitten.
Sitten kun auto on myyty, niin nettiautohan poistaa rekkarin, hinnan, myyjän tiedot etc..Itse toki näytän kuvissa rekkarin, mutta en missään tapauksessa kirjota sitä siihen ilmoitukseen.
Auttaa seuraavaa omistajaa; Jos hänelle sattuu liikenteessä kolari, toisen osapuolen syy, niin vakuutusyhtiöt katsovat vanhoja ilmoituksia Nettiautosta, ja etsivät nimenomaan rekkarilla.
Kun eivät sitä sieltä löydä, niin eivät voi alkaa länkyttämään "näköjään tuo oli myynnissä summalla X€, paljonko tinkasit vielä?"
Ja sen perusteella myös sitä korvausta antavat.
Tämä toki sillä, jos se myytävänä oleva auto on halvempi kuin samat mallit yleensä.
Ai mistäkö tiedän?
Nettiautoon saa rekkarin joko näkymään tai piiloon. Jos rekkari on piilossa, niin google ei löydä autoa ainakaan rekkarin perusteella.Sitten kun auto on myyty, niin nettiautohan poistaa rekkarin, hinnan, myyjän tiedot etc..
Kuitenkin jos etsii autoa mikä on jo myyty, niin riittää että rekkari on tiedossa, pistää sen googleen ABC-123 BMW, ja kuvahaulla löytyy sitten ilmoitus tai useampi kyseisestä autosta. Jos hinta on erikseen kirjoitettu tyyliin "viikonlopun tarjous 450€" niin sehän näkyy toki.
Mitä itse ilmoitellut, niin myymisen jälkeen poistanut kuvat missä kilpiä ei näy ja kaikki muutkin turhat höpinät. Tässäkin taas jokainen tyylillään.
Tarkoitin että kuvahaulla löytyy, koska google lukee kuvia. Jos auton kuvassa rekkari näkyy, niin silloin myös löytyy n. sekunnissa se vanha ilmoitus - mitä muuten saisi etsiä kuin neulaa heinäsuovasta, jos ja kun ei ole tarkempia tietoja.Nettiautoon saa rekkarin joko näkymään tai piiloon. Jos rekkari on piilossa, niin google ei löydä autoa ainakaan rekkarin perusteella.
Kuvista taas voi rekkarin katsoa ja syöttää sinne traficomille.
Aivan Tuota googlen kuvahakua en ole älynnyt käyttääkään.Tarkoitin että kuvahaulla löytyy, koska google lukee kuvia. Jos auton kuvassa rekkari näkyy, niin silloin myös löytyy n. sekunnissa se vanha ilmoitus - mitä muuten saisi etsiä kuin neulaa heinäsuovasta, jos ja kun ei ole tarkempia tietoja.
Vakuutusyhtiöt, ainakin yksi, tallentaa ihan itselleen jollain scriptillä Nettiauton sivuja. Aspa sitten aina sieltä etsii rekkarilla sen auton, että jos löytyisi myyntisummaa.Sitten kun auto on myyty, niin nettiautohan poistaa rekkarin, hinnan, myyjän tiedot etc..
Kuitenkin jos etsii autoa mikä on jo myyty, niin riittää että rekkari on tiedossa, pistää sen googleen ABC-123 BMW, ja kuvahaulla löytyy sitten ilmoitus tai useampi kyseisestä autosta. Jos hinta on erikseen kirjoitettu tyyliin "viikonlopun tarjous 450€" niin sehän näkyy toki.
Mitä itse ilmoitellut, niin myymisen jälkeen poistanut kuvat missä kilpiä ei näy ja kaikki muutkin turhat höpinät. Tässäkin taas jokainen tyylillään.
On sielä rekkari näkyvillä kuvissa:Ainahan sitä jotain peiteltävää yleensä on. Tuossa hetki sitten kaverin pojan teini bemari lähti myyntiin, katsastettu ok äskettäin, tosin autossa "pikkuvika" konehuoneessa mikä ei katsastusta haittaa. Juuri sellaiset kuvat missä ei kilpiä näy - eikä ilmoitusessakaan ollut.
Vaihtui sitten kuitenkin vielä pommimpaan vehkeeseen, mistä löytyi vikaa ja vikaa. Kyseinen romu lähdössä myyntiin, tosin niillä kilsoilla ei kiinnosta muita kun hevosharrastajia. Ei vielä myynnissä mutta odotan vaan minkälainen ilmo tulee kun se on harsittu jotenkin kasaan.
En kyllä noihin ilmoihin jaksaisi innostua sekunnin vertaa missä ei rekkaria näy mainitsemastasi syystä. Omat rojut on menneet aina kilvet näkyvissä ja rek. ilmoitettuna, oli niissä jotain sanomista katsastuksessa tai ei. Ainakin ostajalla on mahdollisuus etsiä viimeinen vikalista, jos haluaa.
Alustanumero: WBAMY91080D122835 |
Moottorikoodi: N57 D30 C |
Rekisterinumero: ISZ-110 |
Rekisteröity: 08.01.13 |
Tyyppi: M 550 d xDrive |
Polttoaine: Dieselöljy |
Sylinterit: 6 (2993cm3) |
Teho: 280kW / 381hv |
Piti ihan kokeilla omalla rekkarilla, joku on parkkipaikalla kuvannu miun autoa. Sitä kun koittaa matalaa profiilia pitää niin joku laittaa kuvaa näkyville rekkarin kera.Tarkoitin että kuvahaulla löytyy, koska google lukee kuvia. Jos auton kuvassa rekkari näkyy, niin silloin myös löytyy n. sekunnissa se vanha ilmoitus - mitä muuten saisi etsiä kuin neulaa heinäsuovasta, jos ja kun ei ole tarkempia tietoja.
Se on vuoden 1994 malli. Muistaakseni 16" on vakiokoko, 17" sitten preemiumia. S8-urheilumallissa oli huimat 18" vanteet. Tuo urheilualusta on ainakin mun ja kaverin autoissa ihan järkyttävä kivireki 20" vanteilla, molempien mielestä 18":lla paljon parempi.Eikai tuollaiseen isoon autoon mitään 16" vanteita saa alle laitettua? Luulisi, että 17" on minimi mikä pitää olla
Nyt kokeilin itekin omaa autoa, löytyi vanha ilmoitus mikä oli nettiautossa pari päivää ennenkun poistin. Sitä vanhempaa en löytänyt eli edellisen omistajan. Taisin kyllä pyytää että poistaa kaiken ylimääräisen ilmoituksesta.Piti ihan kokeilla omalla rekkarilla, joku on parkkipaikalla kuvannu miun autoa. Sitä kun koittaa matalaa profiilia pitää niin joku laittaa kuvaa näkyville rekkarin kera.
"Moottorilla ajettu vain 18000km" ja "viimeisimpänä vaihdettu kansipahvi". No, kaipa siihenkin syynsä on.Eikö nuo lauseet kumoa toisensa aika hyvin? Miksi ei säädätä? Olisi paljon helpompi myydä sen jälkeen.
Auto vaatii säädätyksen uuden ECU:n takia.
Auto toimii moitteettomasti.
Miksi tämä "myyntisumma" muuten vakuutuksen korvaukseen edes vaikuttaa?Vakuutusyhtiöt, ainakin yksi, tallentaa ihan itselleen jollain scriptillä Nettiauton sivuja. Aspa sitten aina sieltä etsii rekkarilla sen auton, että jos löytyisi myyntisummaa.
Voisi kuvitella, että myyntihintaa enemmän vakuutusyhtiötä kiinnostaa auton mahdolliset viat ja ajettu kilometrimäärä myynti-ilmoituksessa.Miksi tämä "myyntisumma" muuten vakuutuksen korvaukseen edes vaikuttaa?
Ihan sama kuin hajottaisin lahjaksi saadun puhelimen ja vakuutus toteaa "ei korvata koska sait ilmaiseksi".
En tiedä miksi se vaikuttaa, mutta kyllä se niitä tuntuu kiinnostavat, varsinkin jos auto on ollut omistuksessa heidän mielestään vähän aikaa.Miksi tämä "myyntisumma" muuten vakuutuksen korvaukseen edes vaikuttaa?
Ihan sama kuin hajottaisin lahjaksi saadun puhelimen ja vakuutus toteaa "ei korvata koska sait ilmaiseksi".
Jos joku kaveri / tyhmä / kiireessä esim. myy auton 2 tonnia alle markkinahintaan, ei se sitä tarkoita että vakuutuksen korvaushetkellä saisi vastaavanlaisen auton sillä hinnalla tilalle - ja tämähän on yleensä se mihin vakuutuksella pyritään jos korvataan käytettyjä vehkeitä kuten autoja, veneitä tai palaneita saunamökkejä ( mistäkö tiedän? ).
Lisäksi esim. autoon tehdyt korjaukset sen oston jälkeen vaikuttavat sen arvoon - itse asiassa ihan sama missä tahansa jutussa; itse sain 600 euron korvauksen ~10v vanhasta maastopyörästä koska siihen oli juuri vuoden sisällä uusittu about kaikki vaihteistosta ja laakereista vaijeireihin ja vanteeseen (kuititkin olisi ollut, ei tarvinnut näyttää - pyörä hajosi siis kolarissa auton kanssa). Auton kanssa sama juttu; tarkastaja kyseli mitä mieltä olen lunastusarvosta ja totesin "vastaavia saa X eurolla näköjään nykyään kun hiukan ottaa tinkivaraa pois Nettiauton hinnoista", niin totesi vain "tätä minäkin olin katsellut" ja homma oli siinä (~kymppitonnin auto kyseessä).
Jos tuo tarkoittaakin, että moottorilla on ajettu 18000km tuossa korissa ja todellisuudessa sillä on kilsoja +300tkm"Moottorilla ajettu vain 18000km" ja "viimeisimpänä vaihdettu kansipahvi". No, kaipa siihenkin syynsä on.
Oisko sillä jaettu pizzaa lähiöihin, en nyt halua profiloida mutta kyllä kaikki merkit siihen viittaisiJoku päästellyt koppimopolla 250 000km eikä vissiin yhtään ehjää kulmaa koko autossa
Mitä ihmeellistä tuossa lausahduksessa on? 250tkm alkaa olemaan sellainen kilometrimäärä, jossa todellakin on vaihtelua yksilöiden välillä.
No se, että tämän myyntilauseen saa lukea useasti juuri +250tkm ajetuissa. Kyllä ne kilsat näkyvät muuallakin kuin mittarissa esim. maalipinnassa. Ja ehkä tekniikassakin kun on tuollainen huippuunsa viritetty S5Mitä ihmeellistä tuossa lausahduksessa on?