"Farkut viedään käsistä"Näköjään kelpasi jollakkin tuo Fabia kun nyt heti kävi kaupaksi
Niin että Fabia ja A6 kestävät ihan yhtä hyvin 15 vuotta ja 500 tkm?Ihan sama vehje se on kun muutkin konsernin autot.
No miten ne sun mielestä eivät kestäisi jos A) pata on sama B) saman konsernin autoina noissa on varmaan alustaratkaisut yms aika samantapaiset jos eivät samaa palikkaa? Miks se skoda leviäisi sen aiemmin? Se miksi noita jotain audeja näkyy varmaan pidempään liikenteessä kuin skodaa johtuu varmaan siitä, että premium statuksen ja sen sisältämän varustelulistan takia tollasta vanhaa audinruoskaa ajaa varmaan mielummin kuin vastaavaa skodaa.Niin että Fabia ja A6 kestävät ihan yhtä hyvin 15 vuotta ja 500 tkm?
??? Siis ihanko tosissasi väität, että Fabiassa on samat alustan osat, vaihteistot, moottorit yms. kuin 1000 kg painavammassa premiumissa?No miten ne sun mielestä eivät kestäisi jos A) pata on sama B) saman konsernin autoina noissa on varmaan alustaratkaisut yms aika samantapaiset jos eivät samaa palikkaa? Miks se skoda leviäisi sen aiemmin?
Ei väittänyt niin.??? Siis ihanko tosissasi väität, että Fabiassa on samat alustan osat, vaihteistot, moottorit yms. kuin 1000 kg painavammassa premiumissa?
No ei tietenkään ole, mutta varmaan löytyy yhtäläisyyksiä pienempiin audeihin jne. Miksei joku fabia kestäisi siinä missä mikään muukaan saman konsernin auto. Se premiumi lähinä aiheuttaa sen, että 15-25 vuotiaanakin se auto herättää omistushaluja jollakin eikä ole paalissa sen takia.??? Siis ihanko tosissasi väität, että Fabiassa on samat alustan osat, vaihteistot, moottorit yms. kuin 1000 kg painavammassa premiumissa?
Kukaan ei niin väittänyt.Niin että Fabia ja A6 kestävät ihan yhtä hyvin 15 vuotta ja 500 tkm?
Toisaalta sitten Fabia on halvempi korjata, kun kevyempi auto ja halvemmat osat. Kuluvia osia joutuu vaihtaa siis molemmissa. Toisaalta painavamman auton alustan osat saattaisi jopa kulua nopeammin???? Siis ihanko tosissasi väität, että Fabiassa on samat alustan osat, vaihteistot, moottorit yms. kuin 1000 kg painavammassa premiumissa?
Eihän se "pappa-auto" mikään faktaan perustuva kielikuva olekaan, vaan mielikuva joka liitetään johonkin autoon, eikä se ole välttämättä edes se auton omistajakunta joka sen mielikuvan saa aikaan, vaan jokin muu muotoilullinen tai imagollinen asia. Onhan niitä ollut myös vaikka kuinka kauan listoja joissa kerrotaan minkälainen ihminen ajaa minkäkinlaisella autolla, eikä niilläkään ole minkään tilaston kanssa tekemistä.Ahaa
Toki tarkoitetaan mut ei noilla ole mitään dataa noiden väitteidensä tueksi.
Eli vahvistusharha. Tai ehkä siellä missä te asutte on tollane läppä normaali?
Mä en ainakaa yhdistä. Noi uudet kiinalaisethan on turva-autoja joten perheet noista pitää. Meilläki noi on liisariohjelmassa eikä kyl niitä teidän pappoja taida palkkalistoilla olla. On mulle kyl aivan vierasta kulttuuria alkaa jotai automalleja yhdistelemään omistajan ikään. Varmaa jotai korrelaatiota löytyy mut noi teidän luettelemat ei ainaka mulle tuo tota mielikuvaa.
edit. Ja ettei menisi mutuiluksi niin laitetaan tietoa aiheesta: Lappilaisten Toyota, savolaisten Skoda, suomenruotsalaisten Volvo – Katso kartasta, mistä löytyvät Suomen suosituimmat automerkit Eli missään nimessä Volvo ei ole mikää vanhusten auto kuten esitit. Se on suomenruotsalaisen rannikon auto. Tuollahan on isot perheet joten perheautoksikin voitanee sanoa
Olis omassa tallissa yksi vuoden -85 crx odottamassa, että sillä jotain tehtäisiin... odottanut ensi vuonna 20-vuottaSiinä on legendaarisella teiniautolla hintaa Honda CRX CIVIC CRX 1.6I-16 COUPE Coupé 1988 - Vaihtoauto - Nettiauto
Onhan näistä suurin osa tuunattu piloille / poljettu puun ympärille tai ruostunut seulaksi mutta hieman tuntuu arvokkaalta silti
Pappa autohan voisi olla sellainen, että pappa käy kaupasta ostamassa uuden bensa sedanin, koska eläkkeellä tulee aika vähän ajettua. Tai sitten käytetty vastaava. Voi ajaa samalla autolla pitkäänkin. Sedan Corollat ja Avensikset sitten myöhemmin siirtyy nuorison autoiksi, koska on kestäviä.Eihän se "pappa-auto" mikään faktaan perustuva kielikuva olekaan, vaan mielikuva joka liitetään johonkin autoon, eikä se ole välttämättä edes se auton omistajakunta joka sen mielikuvan saa aikaan, vaan jokin muu muotoilullinen tai imagollinen asia. Onhan niitä ollut myös vaikka kuinka kauan listoja joissa kerrotaan minkälainen ihminen ajaa minkäkinlaisella autolla, eikä niilläkään ole minkään tilaston kanssa tekemistä.
Ne mainitut S70 ja S80 tuskin on teidän firman ohjelmassa, koska uusimmatkin S70:t on jo 19 vuotta vanhoja ja S80 poistui myös pari vuotta sitten.
Kumpikaan noista ei ole sedanina mitään lapsiperheiden suosikkeja, vaan farkkuvolvot ja katumaasturit rokkaa niillä markkinoilla.
Yleisesti kyllä sedan on sellainen korimalli joka mielletään "pappaihmisen" ajoneuvoksi.
Jep, porukat jäivät eläkkeelle ja auto vaihtui kaskaihin. Uutta mallia 2-3v välein ovat vaihtaneet. Eivät vanhat ihmiset enää millään sedanilla jaksa ajaa, paitsi jotkut köyhät maaseudulla.Nissan Qashqai on ehdottomasti pappa-autojen ykkönen nykyään. Paljon helpompi nousta ja ajella menemään eikä liian iso kaupungissa verrattuna vaikka johonkin isoon Volvoon tai vastaavaan.
Niin, sellaiselle autolle joka on luotettava ja helppo käyttää, mutta ei sisällä paljoa muuta. Juuri sedanit on olleet kumminkin vanhusten suosiossa. Esim Corolla ja Carina/Avensis.Pappa auto on kyllä yleinen nimitys tylsälle autolle, ei niinkään korimallille.
Toyota teki kuitenkin muutama vuosi sitten päätöksen, jonka mukaan aiemmin Corollana tunnetut hatchback ja farmari saivatkin nimekseen Auriksen, ja ainoastaan varttuneemman ostajakunnan suosima porrasperä sai jatkaa Corolla-nimellä.
Onko Toyotan pappamallissa jo liiankin tuima ilme – katso ensimmäiset kuvat uudistuneesta Corollasta | Jokamies.fiNiinpä Toyotan ikonisen mallin myynti on ollut aiempaan verrattuna varsin marginaalista, koska tämän luokan sedaneilla on vahva pappa-auton leima otsassaan.
Kuten mihin tahansa 16v 300tkm autoon.16v 300tkm turbonelivedossa on sen verran paljon osia, että muutama touhutonni kannattaa varata huoltoihin myös.
Kyllä sanoisin Haldexia kuuluvaksi osaksi - on kuitenkin öljyssä uiva kytkinpakka.Nelikossa ei ole mitään sen ihmeellisempää hajoavaa kuin vajaavedossakaan, turbo nyt toki voi olla lähellä loppujaan jos sille ei ole mitään ikinä tehty.
Samoin se Haldexin pumppu on kulutusosa. Toki kohtuu hintanen ja helppo vaihtaaKyllä sanoisin Haldexia kuuluvaksi osaksi - on kuitenkin öljyssä uiva kytkinpakka.
On siinä ainakin vetareita enemmän vaihdettavana.Nelikossa ei ole mitään sen ihmeellisempää hajoavaa kuin vajaavedossakaan, turbo nyt toki voi olla lähellä loppujaan jos sille ei ole mitään ikinä tehty.
Mulla on myös sellainen mutu, että saksalaisiin "premiumeihin" (mersut, bemari,...) saa yleisesti ottaen olla vaihtamassa niveliä ja puslia paljon. Joku oletus on, että premiumit kestää ja kestää. No, moottorit varmaan kestääkin, mutta kyllä se muu auto kuluu kuluu myös ja korjata saa isolla rahalla ennen 15v/500tkm. Ja vaikka alustanosat olisi lähtökohtaisesti kestävämpiä, niin ne myös kuluu suhteessa samaan tahtiin tai jopa nopeammin kuin kevyemmässä ja pienemmässä autossa. Esim. joku w211 alustanosat on vissiin alimitoitettu niin painavalle autolle.15v ja puolimiljoonaa taulussa tuo fabia on samalla huollolla paremmassa kunnossa kuin A6, koska audissa on paljon dingeldangeleita, ja vaikken juuri A6:sta tiedä, niin yleensä niiden alusat on sellaisia pikapikaa kuluvia puslahelvettejä.
Pumppu kestää sen n. 100 tkm ilman haldex öljyjen vaihtoa, jos vaihtaa öljyt BorgWarnerin ( entinen Haldex Traction Ab ) ohjeiden mukaan 60 tkm välein on kestoikä pidempi.Samoin se Haldexin pumppu on kulutusosa. Toki kohtuu hintanen ja helppo vaihtaa
Kaverilla oli tuollainen lastutettu yksilö aikoinaan ja itselläni oli 2007 mallinen V70 D5 AWD.Volvo S60 2.4T 4d 4wd A Porrasperä 2002 - Vaihtoauto
Onko kokemuksia? Neliveto ja turbo noilla kilometreillä 4000e ei kuullosta pahalta.
Omassa quattrossa kun on etu- ja takaperää ja jakolaatikkoa ja vetareita ja kaikkea, niin kyllä siinä on oma nippunsa tiivisteitä, suojakumeja, laakereita ym mitä on saanut rempata "extraa". Autoista siis lähinnä öljyt ja kumiosat (letkut, tiivisteet, stefat, puslat, suoja/haitarikumit ym). kuluvat.Öljyt ja suodattimet kun vaihtaa säännöllisesti, niin ei rattaat ym. metalliosat mihinkään kulu reiluillakaan kilsoilla.On siinä ainakin vetareita enemmän vaihdettavana.
Tuolla hinnalla ei ole ihmekkäänTämäkin special edition on ollut myynnissä varmaan pari vuotta Peugeot 206 2.0 GTI *WRC Special Edition* Viistoperä 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto
Onhan se sentään tullut alas, lähtötaso oli pari vuotta sitten 7900eTuolla hinnalla ei ole ihmekkään
Kyllä sanoisin Haldexia kuuluvaksi osaksi - on kuitenkin öljyssä uiva kytkinpakka.
Varsinkaan mikäli öljynvaihdoista ei ole pidetty huolta 60tkm välein tai ohjausyksikköön on päässyt kosteutta (näitähän meni alkupään VAGeissa aika paljon).
Matalapaineturbo toki on kestävä normaalilla softalla, mutta 300tkm alkaa olla rajoilla vaihdon suhteen.
Saattaa siis olla hyvä mikäli on huoletti ja pidetty hyvin.
Tarkoitukseni oli viitata vajaaveto vs nelikko / turbo vs vapari noihin "touhutonneihin", ei huoltokuluihin. Jos tuollaista 16v vanhaa vajaavetoa on pidelty huonosti niin saa siihen samat touhotonnit työntää.On siinä ainakin vetareita enemmän vaihdettavana.
Itse yllätyin ex-3B Passatin omistajana 4F A6:sta; pian on 200tkm mittarissa eikä yhtään alustan osaa ole vaihdettu. Itseasiassa mitään muuta kuin kuluvia osia ei ole näihin kilsoilla vaihdettu vaikka auto on 90% kaupunkiajossa...Mulla on myös sellainen mutu, että saksalaisiin "premiumeihin" (mersut, bemari,...) saa yleisesti ottaen olla vaihtamassa niveliä ja puslia paljon. Joku oletus on, että premiumit kestää ja kestää. No, moottorit varmaan kestääkin, mutta kyllä se muu auto kuluu kuluu myös ja korjata saa isolla rahalla ennen 15v/500tkm. Ja vaikka alustanosat olisi lähtökohtaisesti kestävämpiä, niin ne myös kuluu suhteessa samaan tahtiin tai jopa nopeammin kuin kevyemmässä ja pienemmässä autossa. Esim. joku w211 alustanosat on vissiin alimitoitettu niin painavalle autolle.
Miten sen nyt ottaa...Kyseiseen volvoon en ota kantaa, mutta en näe äkkiseltään miksi hyvin pidelty tuollainen olisi olennaisesti isompi riski touhutonneille kuin etuvetovaparikaan. Toki ainahan tuollaisen vanhan auton hankinta on riskianalyysiä ominaisuudet vs riskit vs hinta.
Onhan tuossa tuo dimman bodykit mikä maksaa varmaan 1500€. Eikä kauheen pahat kilometritkään. Paremmat vanteet, madallus ja auto mustaksi niin jo kelpaa.Tämäkin special edition on ollut myynnissä varmaan pari vuotta Peugeot 206 2.0 GTI *WRC Special Edition* Viistoperä 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto
Katsastettu 9/2014. Ja noi ylimääräiset palat takapenkillä, hmm.. Toi spoileri on aivan hirveä, näyttää siltä kuin se olisi liian ylhäälle kiinnitetty (?).Onhan tuossa tuo dimman bodykit mikä maksaa varmaan 1500€. Eikä kauheen pahat kilometritkään. Paremmat vanteet, madallus ja auto mustaksi niin jo kelpaa.
Ja sisustasta vaikka keskikonsoli paikalleen?Onhan tuossa tuo dimman bodykit mikä maksaa varmaan 1500€. Eikä kauheen pahat kilometritkään. Paremmat vanteet, madallus ja auto mustaksi niin jo kelpaa.
Tuota katsastusta en huomannut. Spoileri näyttää olevan samassa kohtaa kuin oikeassa wrc:ssä, ei se toki kaunis ole.Katsastettu 9/2014. Ja noi ylimääräiset palat takapenkillä, hmm.. Toi spoileri on aivan hirveä, näyttää siltä kuin se olisi liian ylhäälle kiinnitetty (?).
No se onkin kova homma.Ja sisustasta vaikka keskikonsoli paikalleen?
Jos se olisi helppo homma, niin kai nuo olisi sen liikkeessä lyöneet kiinni, varsinkin kun auto on siellä jo kauan aikaa maannut.No se onkin kova homma.
Eihän ne saa autoliikkeessä edes polttimoa vaihdettua. Kiinnostaisi kyllä onko tuossa jotain estettä leimalle. Eihän tuolla aikuinen kehtaa ajaa, mutta kyllä olisi itselle kelvannut aikanaan tietyin muutoksin.Jos se olisi helppo homma, niin kai nuo olisi sen liikkeessä lyöneet kiinni, varsinkin kun auto on siellä jo kauan aikaa maannut.
Ton tekemisestä pitäis joutua vankilaan.
Aika kova laitto ja purkaminen, että ton sais taas kuntoon ja noi kaikki vempeleet helvettiin
Ei vitsi. Tää on kyllä yksi rumimpia mitä olen miesmuistiin nähnyt. Ihan nauratti kun kattelin tuota
Tähän sen verran kommenttia että tuon ikäinen Volvo taitaa olla viskolla varustettu. Ainakin V70 on. No ei se viskokaan varmasti ikuinen ole mutta lienee kestävämpi kuin Haldex? Mutta joo, voi olla hyvä hankinta jos on huollettu. Riskejä tosin riittää, esim kulmavaihteen kunto, vaihdelaatikko jos ei ikinä vaihdettu öljyjä. Muuten kone todennäköisesti kestää vielä pitkään ja korin ruostesuojaus on näissä yleensä kunnossa.Kyllä sanoisin Haldexia kuuluvaksi osaksi - on kuitenkin öljyssä uiva kytkinpakka.
Varsinkaan mikäli öljynvaihdoista ei ole pidetty huolta 60tkm välein tai ohjausyksikköön on päässyt kosteutta (näitähän meni alkupään VAGeissa aika paljon).
Matalapaineturbo toki on kestävä normaalilla softalla, mutta 300tkm alkaa olla rajoilla vaihdon suhteen.
Saattaa siis olla hyvä mikäli on huoletti ja pidetty hyvin.
Huhhuh, en ottaisi edes ilmaiseksi.No nyt on vähän ICE:ä autossa BMW 530 Dsl 4d Soita 0453107350 Farmari 1999 - Vaihtoauto - Nettiauto
Toi on näköjään vieläkin elossa, ja ihan hienossa kunnossa vielä. Tuo on joskus vuosia sitten rakennettu SPL DYNAMICS:in demoautoksi, ollessaan vielä suht tuore kampe. Jotain tolle on tapahtunut, kun ei tuossa viimenäkemällä (varmaan 10vuotta sitten) vanteet näyttäny olevan montuissa, vaan oli ne ihan kaaren tasalla.. Ja tosiaan aikanaan kun tuo on rakennettu, niin on tehty ihan isolla rahalla.