Nettiauto - keskustelu, löydöt

TLA

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Jep, usein tuosta ajavana se 80 rajoitus ylittyy suht helposti jo 1.2TSI:llä, kiihdytys vieläpä alamäkeen...
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 204
Joskus oli 115hv pärrä mikä meni tuon 100-200 luultavasti tuon 8s tai vähän alle. Sen sijaan 0-100 sujui 3sek ja onhan se ihan jäätävän paljon kovempi kiihtyvyys (ja sen tunne).
Tuo 450hv & 1600kg pitäisi mennä n. 4sek 0-100 mikä on tuplasti kovempi kiihtyvyys kuin 8sek 100-200, joten kumma jos ei se kropassa myös siltä tunnu.
Kuulostaa siltä että joko pito ei riitä paikoiltaan lähtiessä parhaaseen kiihtyvyyteen (etuveto?) tai sitten tuo kovempi vauhti vaan vähän pelottaa enemmän... :p
0-100 on n.7,5s kiitos 2000rpm Stall speedin ja holset hx50 #25 pakopesällä:p
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 224
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 168
Lisäksi tuo on 2.0 eikä 2.2. Mistähän syystä kuvaa moottoritilasta on käsitelty?

Ja myyjä ilmoittaa, että mittarilukema on 187000, kun viime katsastuksessa on ollut 214000. Katsastusajankohdaksi kertoo 8/2017, vaikka oikea on 28.12.2017.
Moottoritilakuvaa varmaan käsitelty, ettei oikeaa moottorimallia tunnistaisi. ;)

Seuraava katsastus on 8/2018 mennessä. Lieneekö tuossa ajatus, että 8/2017 olisi pitänyt katsastaa, vaikka käytännössä katsastettiinkin vuoden lopussa?
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 204
Moottoritilakuvaa varmaan käsitelty, ettei oikeaa moottorimallia tunnistaisi. ;)

Seuraava katsastus on 8/2018 mennessä. Lieneekö tuossa ajatus, että 8/2017 olisi pitänyt katsastaa, vaikka käytännössä katsastettiinkin vuoden lopussa?
Eipä tuota GTI tai GT mallia ole saanut muulla koneella. 206 gti 180 konehuone on helposti tunnistettavissa.
https://goo.gl/images/DPUz5W
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
69
Ja turbonkin olemassaoloa epäilen, ellei paketissa takaluukussa.
Minun silmään tuo näyttää 2.2 koneelta, tunnistaa metallisesta imusarjasta ja imupuolen VVT:n aiheuttamasta jakopään kopan ulkonevasta möhköstä. Imusarja kaikkineen näyttää kyllä aivan vakiolta... Alunperin tuossa on ollut 2.0 RFR koodilla oleva moottori, josta irtoaa 133hv.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 204
Minun silmään tuo näyttää 2.2 koneelta, tunnistaa metallisesta imusarjasta ja imupuolen VVT:n aiheuttamasta jakopään kopan ulkonevasta möhköstä. Imusarja kaikkineen näyttää kyllä aivan vakiolta... Alunperin tuossa on ollut 2.0 RFR koodilla oleva moottori, josta irtoaa 133hv.
Omasta puuttuu tosiaan tuo jakopään kuhmu. Entinen kone leiponut huohotuksen jäädyttyä, ja nakattu 2.2 kone 2.0 imusarjalla paikalleen?
https://goo.gl/images/KPFjGv
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 358
Minun silmään tuo näyttää 2.2 koneelta, tunnistaa metallisesta imusarjasta ja imupuolen VVT:n aiheuttamasta jakopään kopan ulkonevasta möhköstä. Imusarja kaikkineen näyttää kyllä aivan vakiolta... Alunperin tuossa on ollut 2.0 RFR koodilla oleva moottori, josta irtoaa 133hv.
Jos sinne on 2.2 swapattu niin sitä ei ole ainakaan muutoskatsastettu ja on laiton viritelmä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 425
Tosi paljon näyttää kyllä tuo pösön kone samalta kun omassa 307 mallissa ja siinä on se 2l 136hv bensa. Esim ilmanotto on ihan sama. Jotenkin tuntuisi kuitenkin loogiselta että ko. pösö on se GT malli missä on perus GTI tekniikka ja sehän oli alunperin se 136hv, sitten tuli myöhemmin se RC malli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
69
Tosi paljon näyttää kyllä tuo pösön kone samalta kun omassa 307 mallissa ja siinä on se 2l 136hv bensa. Esim ilmanotto on ihan sama. Jotenkin tuntuisi kuitenkin loogiselta että ko. pösö on se GT malli missä on perus GTI tekniikka ja sehän oli alunperin se 136hv, sitten tuli myöhemmin se RC malli.
Niissä alle 140 heppaisissa EW10J4 moottoreissa ei ole VVT:tä, joka tuosta selkeästi löytyy. Kai se on mahdollista laittaa kaks litraisen imusarja suoraan 2.2 litraiseen kiinni, aika pitkälti samaa moottoriahan nuo ovat.
 

vatanen

Ajatusten Siuronkoski
Premium-jäsen
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
223
206 ei ole ikinä myyty 2.2l myllyllä, joten kyseessä on joko laiton tekniikanvaihto tai hölynpölyä ilmoituksessa.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 554
Jännää miten 400tkm ajetussa Audissa on penkit paremmassa kunnossa, kuin "120tkm" bemarituonnissa... :tup:
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
304
En edes harkitsisi noin paljon ajettua.
En minäkään muuten jos ei ois noita isoja remppoja just tehty ja lisäksi kuntotarkastus luvattu tehdä ennen ostoa.

Olisiko ideoita mikä olisi parempi vaihtoehto samassa hintaluokassa? Vaatimukset ovat edullinen ajaa, suht pienet verot, min. 100kw tehot ja hyvä ajettavuus. Paku farmari ois varmaan fiksuin kun yksin tai kaksin ajelen. Mielellään jkl läheltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 215
Eikai toi audi nyt sen huonompi vaihtoehto ole kuin mikään muukaan tossa hintaluokassa. Itse varmaan miettisin justiinsa jotain tuontapaista jos muutamalla tonnilla pitäisi kerätä paljon kilometrejä. Korjausbudjettia täytyy toki olla varalla, mutta hyvällä tuurilla tuolla ajaa 200tkm ilman suurempaa.

Periaattessa ihan hieno, mutta liian tuning. Toi Böser Blick nokkapelti ja varsinkin noi markan vanteet pilaa kokonaisuuden.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 358
Periaattessa ihan hieno, mutta liian tuning. Toi Böser Blick nokkapelti ja varsinkin noi markan vanteet pilaa kokonaisuuden.
Omanmieleiset vanteet heittää alle puolessa tunnissa, sen takia ei kannata yhtään autoa jättää ostamatta.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
146
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 840
Kuka helv.. laittaa energiajuomatarroja autoon. ymmärtäisi ehkä jos kyseessä olisi 14 vuotiaan mopoauto..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 215
Omanmieleiset vanteet heittää alle puolessa tunnissa, sen takia ei kannata yhtään autoa jättää ostamatta.
Nokkapelti onkin sitten vähän ikävämpi. Tuon hintaluokan autossa olisi ihan mukava jos olisi kunnon vanteet alla.
Äkkiä jostain orkkis AMG palloista saa köyhtyä kumeineen sen 2 donaa, niin se on jo aika suuri lovi tuon kokoisen auton ostajan budjettiin.

edit: kokoisen??!! mit vit. Tarkoitin hintaisen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 732
Täytyy sanoa että ihan kunnoitettava määrä kilsoja (174tkm) 11/2016 rekattuun autoon joka ei luultavasti ole ollut taksina (RS Ocu, vaikka diesel - tai mistä sen tietää?).
Skoda Octavia Farmari 2017 - Vaihtoauto - Nettiauto

About yli 8500km/kk? Siinä on kaupparatsulla perslihakset rautaa kun istuu melkein 300km päivässä ratin takana... :D

Penkitkin paremmassa kunnossa kuin puolet vähemmän ajetuissa baijerilaisissa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Suuttimen vian takia käynyt liian laihalla ja mäntään on sulanut reikä? Ei onneksi yhtään kallis remppa :vihellys:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 144
Täytyy sanoa että ihan kunnoitettava määrä kilsoja (174tkm) 11/2016 rekattuun autoon joka ei luultavasti ole ollut taksina (RS Ocu, vaikka diesel - tai mistä sen tietää?).
Skoda Octavia Farmari 2017 - Vaihtoauto - Nettiauto

About yli 8500km/kk? Siinä on kaupparatsulla perslihakset rautaa kun istuu melkein 300km päivässä ratin takana... :D

Penkitkin paremmassa kunnossa kuin puolet vähemmän ajetuissa baijerilaisissa.
Auto on kuitenkin alvillinen, eli taitaa se kuitenkin olla taksi. Käsittääkseni kaupparatsut ajavat mielummin omalla ja poimivat km korvauksia.

Eikä tuo lukema nyt mitenkään välttämättä tarkoita mitään taksi tai kaupparatsukäyttöä. Työkaverilla tulee yli 100tkm vuoteen ihan normaaleja työmatka ja hupiajoja, eikä se ole mielestäni edes mitenkään äärimmäisen poikkeuksellista.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
578
Auto on kuitenkin alvillinen, eli taitaa se kuitenkin olla taksi. Käsittääkseni kaupparatsut ajavat mielummin omalla ja poimivat km korvauksia.
On entinen taksi, ja vieläpä sellainen joka ei ole mennyt ensimmäisesta katsastuksesta läpi ensimmäisellä yrittämällä.
taksi.JPG
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 215
Jos jostain purkaamolta löytää tonnin motin ja itse laittaa niin ei älytön hinta.
Aika kova jätkä olet jos löydät tonnilla sen ehjän motin.

edit: ja 300km päiväsuorite ei mielestäni ole mitenkään ihmeellinen. Tunnen ihmisiä nipun jotka ajavat TRE-HKI motaria päivittäin työmatkaa, johan siinä tulee enemmän kilometrejä eikä aikaa ko. suoritukseen edes mene kuin se 2,5h.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
511
Useamman talven ajoin 600-700 km/päivä, eikä se tuntunu ihmeelliseltä, nykyään parikytävuotta vanhempana alkaa tuommonen päivämatka pari kertaa vuoteen tuntuakki jossain. Toki noista isoista kilsoista 120km oli työmatkaa, ja loput sitte työajoa, mutta kuitenki, sai siinä autossa istua. Mutta 300km/päivä ei ole kyllä mittään ihmeellistä imho. Nyt nelikymppisenä teen 10h työpäivää ja siihen päälle 100km suuntaansa työmatka. Ei toki kevyttä, ja kilsoja tulee, mutta ei paha.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 215
1500 on aika oleellisesti enemmän kuin 1000e ja ahdin on uusittu 4v sitten :D
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 358
1500 on aika oleellisesti enemmän kuin 1000e ja ahdin on uusittu 4v sitten :D
Huoh, pointti ehkä selvisi, että kyllä sen moottorin löytää jos viitsii etsiä. Tuo oli eka joka löytyi haulla, varmasti saa vielä halvemmallakin jos jaksaisi etsiä
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 938
Viestejä
4 214 508
Jäsenet
70 981
Uusin jäsen
kossu77

Hinta.fi

Ylös Bottom