- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 8 704
Turvakaari tilattiin ihan joltain kisapajalta, sitten palkkia pohjaan ja oviaukkoihin. Katsuri sanoi ettei ihan noinkaan paljon olisi tarvinut tehdä, mutta siinä meni samalla hitsaamisella. Lupa piti koko hommaan hakea erikseen ja ruutupaperilla piirustuksia. Lujuuslaskelmia tms ei sentään pyydetty.Mites tuo toimii, kun useimmissa autoissa katto on melko rakenteellinen osa autoa? Tarvitsiko tehdä turvakaaria tms?
Vielä kun auto oli ensimmäinen ja ainoa avo sellainen suomessa niin vertailukohtaa ei ollut olemassa. Tästä on siis ikuisuus aikaa ja nykyään varmaan hieman hankalampaa moista hommaa toteuttaa.
Toinenkin laikkacabrio tuli tehtyä, rungolliseen SJ410 katto pois ja vähän huono tee-se-itse turvakaari, mikä oli huono noin istuvuuden kannalta, eli pää otti helposti kiinni. Tätä en ikinä muutoskatsastanut, poliisia ei ikinä kiinnostanut vaikka härön näköinen offi ilman kattoa... No sai siihen katon ruuvattua paikoilleen. Ei ollut paras idea ikinä.