Nettiauto - keskustelu, löydöt

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
374
Onpas näppärää. :) Luulin että näitä kaivetaan Trafin maksullisista palveluista.
Saa toki Trafistakin kaivettua, ihan ilmaiseksikin vielä. Sieltähän näkee julkisista verotiedoista käytännössä kaiken paitsi omistajatiedot. Tarvitsee vaan kirjautua sisään pankkitunnuksilla.

Toi biltsun varaosahaku on kyllä tätä hommaa varten nopeampi ja näppärämpi, ainakin näin omalta kokemukselta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Voi siinä vähän vetarit olla kovilla kun tykittää menemään :D
Voi olla kyllä muutkin, ei taida Stage 2 jälkeen olla enää mitään takuuta moottorin/vaihteiston kestävyydelle vaikka ois turbot ja muut vaihdettu.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 336
Japanista tuodaan nykyään paljon käytettyjä vähän ajettuja autoja (mm. mersuja, bemareita ja audeja) ja niissä ovat ratit normaalisti vasemmalla.
Tuon tiesinkin että saksalaiset autot siellä on LHD mutta en ollut kuullut vielä että myös japskiautot :D
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 353
Tuskin tuollaista karvalakki-Accordia kukaan uittaisi Japanista, tuunailtu vaan vähän JDM tyyliin.
Kävi vain mielessä kun noiden ulkotarrojen lisäksi myös valokytkimen alla sisällä on joku japaninkielinen tarra ja ilmoituksessa puhutaan EU-hyväksytyistä ajovaloista...
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 336
Kävi vain mielessä kun noiden ulkotarrojen lisäksi myös valokytkimen alla sisällä on joku japaninkielinen tarra ja ilmoituksessa puhutaan EU-hyväksytyistä ajovaloista...
En näe mainintaa EU -hyväksytyista ajovaloista mutta pakoputkistosta kylläkin. Eli Tüv hyväksytty putkisto.
 
Liittynyt
11.03.2017
Viestejä
143
Volvo V40 T4 Sportswagon 5d Farmari 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto

50 sais romureiskalta, mutta pitää koettaa 500 joltain tollolta. En tajua näitä "muuten toimiva, mutta kaikki paskana ja seissy pihalla muutaman vuoden" -ilmoittelijoita. Voihan tuostakin klassikko tulla, ja silloin ei ole raudassa raha hukassa mutta epäilen.
Itsellä oli tuollainen 1.6 koneella. 300tkm kohdalla alkoi laueta oikeestaan kaikki. Vaidelaatikko, kytkin, keskuslukot yms. Ei voinut kyllä volvoksi kutsua.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 108
En näe mainintaa EU -hyväksytyista ajovaloista mutta pakoputkistosta kylläkin. Eli Tüv hyväksytty putkisto.
Periaatteessa tuollainen "eu-hyväksytty" ajovalokin ei välttämättä toteudu jossain tuninki valoissa. Varsinkin kiinalaisista kaupoista tilattuna, tulee yleensä valoja joissa ei ole minkään valtakunnan hyväksyntöjä.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
520
Ei nyt nettiautosta, mutta myynnissä kuitenkin. 25v vanha ja 400tkm rullattu jeeppi, "ei pakkomyynnissä 5500€."
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
801
Ei nyt nettiautosta, mutta myynnissä kuitenkin. 25v vanha ja 400tkm rullattu jeeppi, "ei pakkomyynnissä 5500€."
Eipä tuo hintapyynti mielestäni niin kauhea ole. Rakennettu kuitenkin jonkinverran, ja nuo gc:t ovat kuitenkin tosi mukavia verrattuna vaikka land cruisereihin.
Jos itsellä olisi tarve, voisin melkeen näkemättä tonnin vähemmän maksaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Ei tuo Jeeppi nyt älyttömän hintainen ole, uudet puolinappulat ja vanteet n. 1000 €, hyvä vinssi n. 1000 €, korotussarja n. 500 € ja ruosteettomaksi duunattu pohja, niin ei siinä itse perusautolle jää montaa tonnia hintaa.
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
801
Ei tuo Jeeppi nyt älyttömän hintainen ole, uudet puolinappulat ja vanteet n. 1000 €, hyvä vinssi n. 1000 €, korotussarja n. 500 € ja ruosteettomaksi duunattu pohja, niin ei siinä itse perusautolle jää montaa tonnia hintaa.
Jep, ja nuo maastoautot on kuitenkin siitä "harvinaisia", että hintaa voi nostaa jos on "palikkaa" laitettu. Ja tuskin tuotakaan kukaan ostaa käyttöautoksi tai kauppakassiksi. Tuollaisenaan tuo auto on kuitenkin enemmän kuin hyvä jo perus safarointiin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Vähän tietä nähnyt bemari. Vasemmalla kädellä on kulutettu rattia ja oikealla kyynertukea eli matkaa painettu menemään :D

BMW X5 xDrive35d A E70 Maastoauto 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto
No justiinsa, 12,5 k€ puoli miljoonaa ajetusta 10 vuotta vanhasta X5:sesta, eihän tuossa ole kuin 10 k€ liikaa hintaa.

Tuossa vielä vähän enemmän rullattu Caddy. Hintaa kuitenkin on sen verran, että voi vähentää potentiaalisia ostajia.

Volkswagen Caddy Tila-auto 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tuo taksi Caddy on kyllä haukkunut hintansa takaisin moninkertaisesti, jos on ajettu tuo päälle 700 tkm tuottavaa ajoa.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
423
No justiinsa, 12,5 k€ puoli miljoonaa ajetusta 10 vuotta vanhasta X5:sesta, eihän tuossa ole kuin 10 k€ liikaa hintaa.
Niin, no jos on yli 200tkm niin itse ainakin alan arvioimaan autoja tapauskohtaisesti.

Suomessa tuo 10v ei ole autolle edes paljoa. Huollettu diisseli menee tekniikkansa puolesta muutenkin ikuisesti.

Kukin ostakoon mistä tykkää. Ehkä minulla on käynyt tuuri, mutta omat autoni jotka olen hankkinut ovat olleet minulle tullessa lukemilla 460tkm, 278tkm ja nyt viimeisin 380tkm. Kaksi ekaa bensoja. Eipä ole mitään yllätyksiä ollut eikä yksikään ole jättänyt tien päälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Niin, no jos on yli 200tkm niin itse ainakin alan arvioimaan autoja tapauskohtaisesti.

Suomessa tuo 10v ei ole autolle edes paljoa. Huollettu diisseli menee tekniikkansa puolesta muutenkin ikuisesti.

Kukin ostakoon mistä tykkää. Ehkä minulla on käynyt tuuri, mutta omat autoni jotka olen hankkinut ovat olleet minulle tullessa lukemilla 460tkm, 278tkm ja nyt viimeisin 380tkm. Kaksi ekaa bensoja. Eipä ole mitään yllätyksiä ollut eikä yksikään ole jättänyt tien päälle.
Onhan tuossa kilometrille annettu vähän hintaa; vastaavan 150-160tkm ajetun saa sinne 18 tonniin, niin mielestäni "2000 eur per 100tkm" on aika pieni hinnanalennus tuollaisesta loppuunajetusta pölttoöljykrematoriosta... ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 180
Ei nyt ole meikäläisen auto mikään noista, eikä sinänsä oma lehmä muutenkaan ojassa mutta seuratkaapa piruuttanne noiden myyntiaikoja. Veikkaan että jopa yksityisenä myytävissä myyntiajat luokkaa 40-50pvä, eli ei mitään mahdottomia tuollaisille. Loppuunajettuja paskaläjiähän ne on, mutta jos tuolla rahalla täytyy saada tuollainen auto, ei oikein muutakaan tässä verotuksen luvatussa maassa pysty hankkimaan.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
31
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Niin, no jos on yli 200tkm niin itse ainakin alan arvioimaan autoja tapauskohtaisesti.

Suomessa tuo 10v ei ole autolle edes paljoa. Huollettu diisseli menee tekniikkansa puolesta muutenkin ikuisesti.

Kukin ostakoon mistä tykkää. Ehkä minulla on käynyt tuuri, mutta omat autoni jotka olen hankkinut ovat olleet minulle tullessa lukemilla 460tkm, 278tkm ja nyt viimeisin 380tkm. Kaksi ekaa bensoja. Eipä ole mitään yllätyksiä ollut eikä yksikään ole jättänyt tien päälle.
No kukin ostaa mitä tykkää, mutta käytännössä tuollaisella 10 vuotta ja 500 tkm ajetulla autolla ei ole enää muuta kuin käyttöarvo, joka on muutamia tonneja, vaikka jotkut niitä yrittävätkin myydä yli 10 k€ hintapyynnöillä.

Kyllä henkilöauto, jolla ajetaan 40-50 tkm vuotuinen ajosuorite, alkaa olla paalauskamaa 10 vuoden jälkeen.

Itse jos haluaisin tuollaisen 10 vuotta vanhan X5:sen, niin uittaisin Saksasta tai Ruotsista alle 200 tkm ajetun yksilön muutamaa tonnia kalliimmalla ja jättäisin tuollaiset puoli miljoonaa ajetut rauhaan.
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 711
No kukin ostaa mitä tykkää, mutta käytännössä tuollaisella 10 vuotta ja 500 tkm ajetulla autolla ei ole enää muuta kuin käyttöarvo, joka on muutamia tonneja, vaikka jotkut niitä yrittävätkin myydä yli 10 k€ hintapyynnöillä.

Kyllä henkilöauto, jolla ajetaan 40-50 tkm vuotuinen ajosuorite, alkaa olla paalauskamaa 10 vuoden jälkeen.

Itse jos haluaisin tuollaisen 10 vuotta vanhan X5:sen, niin uittaisin Saksasta tai Ruotsista alle 200 tkm ajetun yksilön muutamaa tonnia kalliimmalla ja jättäisin tuollaiset puoli miljoonaa ajetut rauhaan.
Sun mielipiteellä ei vaan ole merkitystä siihen mikä on minkäkin auton sovelias hinta ja millä ne menee kaupaksi. Jos noi 300-500tkm ajetut X5:t menee kaupaksi 10k€+ hinnoilla niin aika tyhjän kanssa väittää että niiden oikea hinta olisi muutaman tonnin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Sun mielipiteellä ei vaan ole merkitystä siihen mikä on minkäkin auton sovelias hinta ja millä ne menee kaupaksi. Jos noi 300-500tkm ajetut X5:t menee kaupaksi 10k€+ hinnoilla niin aika tyhjän kanssa väittää että niiden oikea hinta olisi muutaman tonnin.
Kuten jo totesin, kukin ostaa mitä tahtoo ja mihin hintaan tahtoo, siihen ei minun mielipiteelläni ole vaikutusta.
Kunhan vain ihmettelin miksi ihmeessä joku maksaa sen +10 k€ jostain reaaliarvoltaan muutaman tonnin paalauskuntoisesta romusta.

Kuitenkin noita paljon ajettuja autoja saa myydä tuollaisella 10 k€ hintapyynnöllä aika kauan ja ostajat ovat silti vähissä.
Itse en ole niitä hankkimassa, joten minun kannaltani on ihan sama vaikka ne maksaisivat tuplat tai triplat.

Vai oletko itse myymässä tai ostamassa tuollaista vanhaa linttaa, kun tuntui kolahtavan niin pahasti?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Tommonen n. 400 heppanen etuveto on varmaan todella käytännöllinen ajettava
Jos mun vaimo pysyy reilun 350hp etuvetofarkulla hyvin tiellä niin mikset sinäkin?
Löytyy tosin lukko,luistonesto,ajonvakautus ja abs.

Eipähän tartte ohituksissa arpoa ja katsoa kellosta aikaa että pääseekö turvallisesti ohi vai ei.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Kunhan vain ihmettelin miksi ihmeessä joku maksaa sen +10 k€ jostain reaaliarvoltaan muutaman tonnin paalauskuntoisesta romusta.
10-14ke pyytävät muutkin vastaavista malmikasoistaan BMW X5 diesel vaihtoautot - Nettiauto

Tämäkin yli 10v 17000e :D BMW X5 3.0d 5d A 173kw Maastoauto 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
Unohdetaan kovasti mitä nuo ovat maksaneet uutena (80000 eur). Hintaa siis siihen nähden on jäljellä hieman yli 20%.

Mutta sitten ei ihmetellä jos joku maksaa samanikäisestä Corollasta yli 6000 euroa:
Toyota Corolla 1.6 Dual VVT-i Linea Terra 4ov Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

... missä onkin hintaa jäljellä yli 30% (1.4i alkaen uutena 20000 eur).

Eli *suhteessa* nuo X5:t on jopa halvempia kuin Corollat... ;)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Corollalla on takanaan vasta puolet niistä metreistä, mitä keskustelun aiheena olleilla X5:silla, kyllähän alle 200 tkm ajetuista X5:sistakin pyydetään 20 k€ ja yli.
Yhtään yli 300 tkm ajettua 10 vuotiasta Corollaa ei nettiautosta löydy, mutta ei sellaisen hinta ole lähelläkään tuota 6 k€:tä, vaan jossain tonnin kahden luokassa.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 938
Vaikka luokittelen itteni ns. autoihmiseks(kyrpä kovana katellu pienestä pitäen v8,tuulilasi,gti,max power,you name it lehtiä), niin en silti tajua joidenkin merrkien/mallien hintoja.
Toki täysin alkuperänen erikoismalli lähes kilometrittomana maksaa, mutta joku perusmalli tyyliin parisataa tonnia ajettuna on varaosakamaa siihen parempaan malliin, jos vaan osat käy päikseen.
Saahan sitä pyytää, ja näköjään hulluja on jotka maksaa ei siinä mitään pahaa ole. mutta ite en vaan tajua mikä into maksaa kasasta metallia jolla ei ole jälleenmyyntiarvoa, ja merkkiä vaihtamalla vois saada vastaavaa tai ehkä jopa paremmin varustelua samaan hintaan.
Ja ei, nyt en puuttunut pelkästään yhteen merkkiin. Tätä on lähes kaikilla merkeillä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 091
Yhtään yli 300 tkm ajettua 10 vuotiasta Corollaa ei nettiautosta löydy, mutta ei sellaisen hinta ole lähelläkään tuota 6 k€:tä, vaan jossain tonnin kahden luokassa.
Mutta 11-15 vuotta vanhoja löytyy, ja hintataso näyttää olevan jossain neljän tonnin korvilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Toki täysin alkuperänen erikoismalli lähes kilometrittomana maksaa, mutta joku perusmalli tyyliin parisataa tonnia ajettuna on varaosakamaa siihen parempaan malliin, jos vaan osat käy päikseen.
Saahan sitä pyytää, ja näköjään hulluja on jotka maksaa ei siinä mitään pahaa ole. mutta ite en vaan tajua mikä into maksaa kasasta metallia jolla ei ole jälleenmyyntiarvoa, ja merkkiä vaihtamalla vois saada vastaavaa tai ehkä jopa paremmin varustelua samaan hintaan.
Mikä olisi oma valinta tuossa koko- ja teholuokassa joka olisi huomattavasti paremmalla jäälleenmyyntiarvolla?

IMO, sama "nää maksaa liikaa" koskee ihan samoissa määrin niin Q7:aa, Land Roveria, Land Cruiseria (ja siihen ei saa "tehokonetta" edes rahalla), jne.

Useinhan mietitään juuri miksi 200-300hv loppuunrullattu premium on kalliimpi kuin 90hv Toyota, asia mikä ei pitäisi olla kyrvänkovalle automielelle mitenkään epäselvä.

Toki kaikki ajaisi niillä V8 versioilla jollei niitä tarvitsisi tankata, ne olisivat yhtä pomminvarmoja kuin kuin "peruskiisselit" ja niitä löytyisi edes puolet siitä määrästä mitä noita "hinnat alkaen 80000" -malleja...
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 938
Mikä olisi oma valinta tuossa koko- ja teholuokassa joka olisi huomattavasti paremmalla jäälleenmyyntiarvolla?

IMO, sama "nää maksaa liikaa" koskee ihan samoissa määrin niin Q7:aa, Land Roveria, Land Cruiseria (ja siihen ei saa "tehokonetta" edes rahalla), jne.

Useinhan mietitään juuri miksi 200-300hv loppuunrullattu premium on kalliimpi kuin 90hv Toyota, asia mikä ei pitäisi olla kyrvänkovalle automielelle mitenkään epäselvä.

Toki kaikki ajaisi niillä V8 versioilla jollei niitä tarvitsisi tankata, ne olisivat yhtä pomminvarmoja kuin kuin "peruskiisselit" ja niitä löytyisi edes puolet siitä määrästä mitä noita "hinnat alkaen 80000" -malleja...
No ensinnäkin mikä on se koko ja teholuokka mihin tuo kuuluu?
Jos luetaan toi samaan luokkaan kaikkien ns. kadulle sopivien "citymaastureiden", niin hakukriteerit on melko laajalla skaalalla.
En lähteny nyt vertaamaan tota mihinkään merkkiin tai malliin.
Otan kyllä mielellään tiedon siitä miksi just toi pitää ottaa siitä luokasta(mikä se sitten onkaan) muitten ohi.
Mulla ei ole tietoa miks just tuo malli on se "the one" mikä pitää pitää ostaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
No ensinnäkin mikä on se koko ja teholuokka mihin tuo kuuluu?
Jos luetaan toi samaan luokkaan kaikkien ns. kadulle sopivien "citymaastureiden", niin hakukriteerit on melko laajalla skaalalla.
En lähteny nyt vertaamaan tota mihinkään merkkiin tai malliin.
Otan kyllä mielellään tiedon siitä miksi just toi pitää ottaa siitä luokasta(mikä se sitten onkaan) muitten ohi.
Mulla ei ole tietoa miks just tuo malli on se "the one" mikä pitää pitää ostaa.
Teholuokka (minimi) >200hv, kokoluokka iso maasturi. Verrokkejahan oli jo tuossa viestissä.

Eli voi ihan rauhassa poistaa listalta citymaasturit kuten RAV4, Hondat, Daciat, Nissanit, ym. Tehot poistaa sitten niitten isommat versiot kuten X-Trail, jne.

X5:hän ei ole mitenkään the one, enkä tiedä mistä tuollaisen idean olet saanut, mutta se kuuluu noihin "isoihin premium maastureihin" joiden hinta uutena on luokkaa "sikakallis". Joten jos se on kalliimpi 10v iässä, varsinkin samoilla kilsoilla, kuin joku etuvetoinen Nissanin paskahai tai Hondan 150 hv "pseudoneliveto" CR-V, niin en yhtään ihmettele.

Eli mietin mikä tuonkokoisista, tehoisista ja varusteilla olevista isoista maastureista on olellisesti joko halvempi tai paremmin hintansa pitävä.

Toki jos sitä vertaa noihin halvempiin citymaastureihin joissa on mopoautosta otettu kone ja joista ei saa edes rahalla tehokkaampaa versiota, niin varmasti tuntuu kalliimmalta.

Toisaalta jos laittaa Nettiautoon hakuun vaikka: 2008+ 220+hv, X5/Q7/Land Rover/Discovery/ML/XC90...
Niin X5:t eivät millään tapaa erotu ainakaan kalliimpina, vaan ehkä monilukuisimpina (suosittu saksantuonti).
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 938
Teholuokka (minimi) >200hv, kokoluokka iso maasturi. Verrokkejahan oli jo tuossa viestissä.

Eli voi ihan rauhassa poistaa listalta citymaasturit kuten RAV4, Hondat, Daciat, Nissanit, ym. Tehot poistaa sitten niitten isommat versiot kuten X-Trail, jne.

X5:hän ei ole mitenkään the one, enkä tiedä mistä tuollaisen idean olet saanut, mutta se kuuluu noihin "isoihin premium maastureihin" joiden hinta uutena on luokkaa "sikakallis". Joten jos se on kalliimpi 10v iässä, varsinkin samoilla kilsoilla, kuin joku etuvetoinen Nissanin paskahai tai Hondan 150 hv "pseudoneliveto" CR-V, niin en yhtään ihmettele.

Eli mietin mikä tuonkokoisista, tehoisista ja varusteilla olevista isoista maastureista on olellisesti joko halvempi tai paremmin hintansa pitävä.

Toki jos sitä vertaa noihin halvempiin citymaastureihin joissa on mopoautosta otettu kone ja joista ei saa edes rahalla tehokkaampaa versiota, niin varmasti tuntuu kalliimmalta.

Toisaalta jos laittaa Nettiautoon hakuun vaikka: 2008+ 220+hv, X5/Q7/Land Rover/Discovery/ML/XC90...
Niin X5:t eivät millään tapaa erotu ainakaan kalliimpina, vaan ehkä monilukuisimpina (suosittu saksantuonti).

No tuo se tökkää itellä. Se on tosiaan maksanut aikoinaan sen mitä on.
Se ei vaikuta tän hetkiseen hintaan muuten kun fiilispohjalta.
Nykyautoa saa samaan lähes samaan hintaan jos ei tarvitse olla samaa merkkiä tai täysin samaa varustetasoa, jotka ei ole kun erittäin marginaalisen asiakaskunnan hupia.
Ne jotka tarvitsee noita varusteita(mitkä sitten onkaan), ei todellakaan lähde ensimmäisenä kattomaan yli kymmenen vuotta vanhaa loppuun ajettua autoa. Oli sen kunto mikä tahansa.

Olet kyllä siinä oikeassa että tohon rajotuksiin mitä sanoit, eli sen pari sataa heppaa yms, se rajottaa tota niitä jengi kattoo.
Kuinka moni haluaa kuitenkaan yli 10v lähes loppuunajetun ns. merkkiauton oli se sitten varustettu tai ei, jos pikkasen omia kriteerejä muokaten saa ihan eri tavalla autoa. Harva tarvii sen päälle 200hevosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
No tuo se tökkää itellä. Se on tosiaan maksanut aikoinaan sen mitä on.
Se ei vaikuta tän hetkiseen hintaan muuten kun fiilispohjalta.
Nykyautoa saa samaan lähes samaan hintaan jos ei tarvitse olla samaa merkkiä tai täysin samaa varustetasoa, jotka ei ole kun erittäin marginaalisen asiakaskunnan hupia.
Ne jotka tarvitsee noita varusteita(mitkä sitten onkaan), ei todellakaan lähde ensimmäisenä kattomaan yli kymmenen vuotta vanhaa loppuun ajettua autoa. Oli sen kunto mikä tahansa.

Olet kyllä siinä oikeassa että tohon rajotuksiin mitä sanoit, eli sen pari sataa heppaa yms, se rajottaa tota niitä jengi kattoo.
Kuinka moni haluaa kuitenkaan yli 10v lähes loppuunajetun ns. merkkiauton oli se sitten varustettu tai ei, jos pikkasen omia kriteerejä muokaten saa ihan eri tavalla autoa. Harva tarvii sen päälle 200hevosta.
Tässä kai se filosofinen ero; toiselle se konepellin alta löytyvä teho tai joku 8sek kiihtyvyys tuon kokoisella malmikasalla ei merkkaa mitään. Toisella se taas on täysin poissulkeva kriteeri jos niitä ei ole.

Esim. jos mun pitäisi valita nykyisen vanhan premium-~230hv nelivedon sijaan joku samanhintaluokan "uudempi ja vähemmän ajettu", niin ei tulisi mitään jos joutuisi jonkun 150hv etuveto-Mondeon rattiin... ;)

Toki saisin samanlaisen 140hv etuvetodieselinkin paljon uudempana, mutta joskus tehotonta autoa kokeilleena ja etuvetoihin pari kertaa erehtyneenä ei vain hermot kestä... ;)

Ja niillä "halvemmilla merkeillä" ei ole taas tarjota mitään vaihtoehtoa noissa teho/vetotapa -luokissa.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 938
Tässä kai se filosofinen ero; toiselle se konepellin alta löytyvä teho tai joku 8sek kiihtyvyys tuon kokoisella malmikasalla ei merkkaa mitään. Toisella se taas on täysin poissulkeva kriteeri jos niitä ei ole.

Esim. jos mun pitäisi valita nykyisen vanhan premium-~230hv nelivedon sijaan joku samanhintaluokan "uudempi ja vähemmän ajettu", niin ei tulisi mitään jos joutuisi jonkun 150hv etuveto-Mondeon rattiin... ;)

Toki saisin samanlaisen 140hv etuvetodieselinkin paljon uudempana, mutta joskus tehotonta autoa kokeilleena ja etuvetoihin pari kertaa erehtyneenä ei vain hermot kestä... ;)

Ja niillä "halvemmilla merkeillä" ei ole taas tarjota mitään vaihtoehtoa noissa teho/vetotapa -luokissa.
Vetotavat kyl erikseen, ja myös sisätilat, ja myös varustetaso tottakai..
Saahan näitä venytettyä mihin vaan, mutta en kyl löydä tuosta X5 mitään ns. sellaista mitä muusta autosta ei saa vastaavaan hintaan.
Sama kyllä mulle.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 938
Jos on tarvetta ns citymasturille vai miksi noita nyt kutsutaankaan ja vaihtoehdot on noi kaks, niin lähtisin ihan osien ja huoltojen hinnalla tohon cashkaihin.
Vähän riippuu edelleen mihin käyttöön se auto on oikeasti tulossa, vai onko se vaan kyrvänjatke. (En sano että jokin merkki on sellanen, vaan meinaan että joillekkin pitää olla se jonkin tyylinen auto että on[tätä en ymmärrä/tiedä])
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Keskustelusta, joka offtopicciakin jo sivuaa, tulee mieleen setä-vainaa joka oli paatunut Lada-mies. "Miksi ostaa mitään muuta kuin Lada kun se on halvempi. Ihan samalla tavalla siinä on ratti, renkaat ja ovet kuin toijjotassa tai mersussa."

Kuoli kuitenkin viedessään lottoa ärrälle - liekö olisi merkki vaihtunut vaikka olisi täysosuman saanut? :D
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Kuten jo totesin, kukin ostaa mitä tahtoo ja mihin hintaan tahtoo, siihen ei minun mielipiteelläni ole vaikutusta.
Kunhan vain ihmettelin miksi ihmeessä joku maksaa sen +10 k€ jostain reaaliarvoltaan muutaman tonnin paalauskuntoisesta romusta.

Kuitenkin noita paljon ajettuja autoja saa myydä tuollaisella 10 k€ hintapyynnöllä aika kauan ja ostajat ovat silti vähissä.
Itse en ole niitä hankkimassa, joten minun kannaltani on ihan sama vaikka ne maksaisivat tuplat tai triplat.

Vai oletko itse myymässä tai ostamassa tuollaista vanhaa linttaa, kun tuntui kolahtavan niin pahasti?
Millä määrittelet muutaman tonnin reaaliarvon? Onko sinulla tähän laskelma vai perustuuko vain omaan mutuun?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 546
Viestejä
4 194 445
Jäsenet
70 749
Uusin jäsen
Amaattimies

Hinta.fi

Ylös Bottom