Nettiauto - keskustelu, löydöt

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Dzeeta, 18.10.2016.

  1. sf78

    sf78

    Viestejä:
    278
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Toki, mutta silloin se ei ole tuon näköinen. Veikkaan, että tässä tapauksessa alustan geometria, korin aerodynaamiset ominaisuudet ja ajettavuus on ulosmitattu jo satoja hevosia sitten.
     
  2. Oxamin

    Oxamin

    Viestejä:
    542
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2018
    Iso vakaa takavetoinen on paras mahdollinen aihio isoille tehoille.
     
  3. Enig

    Enig

    Viestejä:
    361
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    No jos ei urheiluautoa rakenna. Ehkä jonnekin huippunopeusajoihin voi olla ihan hyvä, mutta toisaalta sinnekin etuveto pienemmillä tehohäviöillä on optimaalisempi..?
    Mitähän tuommoinen iso 1000hp manuaali takaveto menee varttimaililla? Veikkaisin että sielläkin on vähän tiukkaa puolet tehottomampien tehdas-nelivetojen kanssa, että saa takavedon lähdöt onnistumaan manuaaliaskilla.
     
  4. taski

    taski

    Viestejä:
    497
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    eiköhän ton idea oo kuunnella rakettiääniä ja suihkia suoraan motarilla täysiä. turha tollasella autocrossia tai kiihdytysajoja on lähteä ajelemaan ilman lisärakentelua.

    Video liittyy:

     
  5. Enig

    Enig

    Viestejä:
    361
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Joo ja polttaa kumia. Siihen on varmaan ihan syynsä miksei autovalmistajat tee 1000hp takavetosedaneita, kun kokonaisuuden voi hoitaa järkevämmin nelivedolla ja pienemmillä tehoilla.
     
    j1m2 tykkää tästä.
  6. Manne

    Manne

    Viestejä:
    1 603
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Noi on laskettu Lamborghinin osien mukaan.
    Youtubessa Tavarish korjaili palovauriota saanutta Gallardoa ja siinäkin tuon mukaisia hintoja alkuperäisillä osilla, mutta sitten kun tilasi lasikuitukopioita selvisi tuhansilla kymmenien tuhansien sijaan.
     
    SR50La tykkää tästä.
  7. Crom

    Crom

    Viestejä:
    243
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
    Se myös taisi mainita että tuon koko peräosan saa irroitettua ja vaihdettua varsin edullisesti, joten jos vain moottori on ehjä niin ei ole välttämättä edes kallis remontti sellaiselle joka homman osaa.
     
  8. Wile_E

    Wile_E

    Viestejä:
    95
    Rekisteröitynyt:
    09.11.2016
    Tavarishin loppulasku manuaali-avo-tuplaturbo-gallardolle oli 91450 dollaria. Autosta hän maksoi 64000 dollaria ja siinä oli tuplaturbo-setuppi jo olemassa, mutta jäikö siitä vissiin lähinnä intercooleri käyttöön. Turbot ja putkitus vaihtuivat matkan varrella kokonaan.

    Pelkkä vauriokorjaus Tavarishin "opeilla" luulisi olevan halvempi projekti.
     
    SR50La tykkää tästä.
  9. taski

    taski

    Viestejä:
    497
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Eikös nämä Hellcatit ja demonit oo juuri tällaisia? Ja kauppa käy niin maan perkeleesti.
     
    SR50La, täytelaku ja Oxamin tykkäävät tästä.
  10. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 232
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Toki, tuo hakee varmaan osahinnat jostain kun joku naputtelee mitä pitää vaihtaa.

    Tietty tommosen voi viedä vaikka Liettuaan korjattavaksi ja Ivan ottaa toisesta ehjän perän, katkaisee auton takarenkaiden edestä ja hitsaa kiinni. :D
     
  11. Dindu Muffin

    Dindu Muffin

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    14.07.2018
    Mitä voi odottaa maalta missä valmistetaan myös 8,2 litran V8 moottorilla olevia moottoripyöriä, joiden tarkoitus on lähinnä kumin polttaminen loputtomiin kaikilla kahdella pyörässä olevalla vaihteella.
    Eli täysin show off -kamaa sellaiseen fiilistelyyn, monipuolisesti suorituskykyiset autot ja moottoripyörät tehdään sitten muulla reseptillä.
     
    zapper ja Shikanjyo tykkäävät tästä.
  12. jopee

    jopee

    Viestejä:
    39
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Challenger Demon on nopein sarjavalmisteinen auto varttimaililla.
    Alle 100 tonnia uutena kaupasta.
     
    Focus0 tykkää tästä.
  13. Dindu Muffin

    Dindu Muffin

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    14.07.2018
    Kirjoitinkin monipuolisesti suorituskykyisistä autoista, ja alunperin puhe oli isosta 1000hp viritetystä manuaali-takavedosta, mikä lienee vielä kauempana suorituskyvyssä tuosta Demonista myös varttimaililla.
     
  14. Oxamin

    Oxamin

    Viestejä:
    542
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2018
    McLaren MP4-12C 3.8 V8 459kW DCT Aut. Stealth Pack, Hiilikuitusomisteet,. Coupé 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto
    Kalliita on nuo monipuolisen nopeat autot, eikä tuolla pärjää 1000hp sedanille vartilla tai maililla.
     
  15. taski

    taski

    Viestejä:
    497
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Niin, kuka tässä mitään suorituskyvystä sen kummemmin on puhunutkaan? On olemassa autoja joilla voi myös pitää hauskaa eikä tarvitse veren maku suussa mittailla rengaspaineita ahveniston varikolla kun kierros menikin 0,3sek huonommin.

    Kaikennäköistä oon harrastanut autoilla, mutta kyllä kummasti välillä on kiva purkaa paineita vetämällä aivot narikkaan ja perät sivulle.
     
  16. zet

    zet

    Viestejä:
    1 065
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Oxamin tykkää tästä.
  17. Sonic Empire

    Sonic Empire

    Viestejä:
    487
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
  18. Oxamin

    Oxamin

    Viestejä:
    542
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2018
    Radalla aristo paljon hitaampi, tavallisessa ajossa ei superautoa kannata edes verrata isoon sedaniin.
     
  19. zet

    zet

    Viestejä:
    1 065
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
  20. Buck Dancer

    Buck Dancer

    Viestejä:
    33
    Rekisteröitynyt:
    29.06.2018
  21. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen Köyhä

    Viestejä:
    1 714
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
  22. Crom

    Crom

    Viestejä:
    243
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
    emviiex tykkää tästä.
  23. zet

    zet

    Viestejä:
    1 065
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
  24. Joymään

    Joymään

    Viestejä:
    410
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2017
  25. Canttu

    Canttu

    Viestejä:
    109
    Rekisteröitynyt:
    05.08.2018
  26. MarkusV

    MarkusV

    Viestejä:
    195
    Rekisteröitynyt:
    17.01.2017
  27. zet

    zet

    Viestejä:
    1 065
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Rehellisyydestä kuitenkin pisteet. Olisi voinut olla hiljaakin ja antaa jonkun 149 suosikkilistaajasta hakea helmen kotiinsa...

    Tuolla öljynsyönnillä hinta pitää tippua vielä paljon, että voi sen ~4000e mäntärempan siihen teettää
     
  28. zet

    zet

    Viestejä:
    1 065
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    MarkusV tykkää tästä.
  29. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    1 078
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Viesti lienee ironiaa, mutta näytä toki jokin vastaavan luokan auto, jossa on vähemmän ruma sisusta vakiona.
     
    SR50La tykkää tästä.
  30. GreatBusta

    GreatBusta

    Viestejä:
    261
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
  31. mölyä

    mölyä

    Viestejä:
    546
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Juuh, ja jos edes puolet tosta 200k on ajettu kuten auton ulkonäkö ja virivarusteet antaisi ymmärtää, niin auto alkaa olla aika lailla tiensä päässä :rofl:
     
    SR50La tykkää tästä.
  32. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 060
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
  33. jultsu

    jultsu

    Viestejä:
    1 014
    Rekisteröitynyt:
    02.12.2016
    Kurkkasin piruuttaan Puolan nettiauton tarjonnan. Keskihinta samanlaiselle autolle täällä noin 8500e, haitarin ääripäiden ollessa noin 6-15k. Toki yleiskunnosta, öljynsyöntiremonteista sun muista en tiedä sanoa, mutta aika rajut on juu erot noinkin iäkkäille vehkeille.
     
    Viimeksi muokattu: 25.06.2019
    SR50La tykkää tästä.
  34. oriental

    oriental

    Viestejä:
    135
    Rekisteröitynyt:
    06.12.2016
    Uskomatonta millaisilla paskoilla ihmiset ajelee, ja kehtaa vielä myydä. Eikö tuo joutais jo romuttaa jos ei korjata halua/voi :D

    Ja itsellä on fiat Punto, niin laskisin silti noi audit ym huonommiksi tekniikaltaan :D

    Öljyt vaihdoin viimeksi 30-35k sitten eikä ole vajunneet mihinkään, tolla audilla ois menny 30-70 litraa öljyä samassa ajassa, voi luoja.

    En nyt mikään expertti ole, mutta oma käsitys on että ehjä auto ei syö "yhtään" öljyä tai ainakaan niin että sitä pitäs erikseen lisäillä vaihtojen välissä
     
    Shalashaska ja SR50La tykkäävät tästä.
  35. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 060
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Huippukuntoinen Audi A4 tosiaan. :D

    "Auto hyvässä kunnossa, öljyä syö 1-2 litraa tonnilla."


    Ei syö omatkaan autot yhtään öljyä. Ei ainakaan niin, että tarvitsisi lisätä. Opel Vectra 1.8 305tkm ja Peugeot 406 hdi 525tkm. En kyllä ainakaan itse ostaisi sellaisia autoja, missä on tuollaisia kalliita tyyppivikoja.

    Itsellä ei ole ollut koskaan Fiatia, mutta Alfa Romeo oli selvästi Peugeotia ja Opelia heikompaa laatua.
     
  36. zet

    zet

    Viestejä:
    1 065
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
  37. Crom

    Crom

    Viestejä:
    243
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
    Kerman väri ja puujäljitelmät kuuluu 80-luvulle, kuvasta voi melkein haistaa tupakankäryn. Vakiosisusta on paljon siistimmän oloinen ja sopivampi moderniin autoon.
     
  38. Hifiguru

    Hifiguru

    Viestejä:
    217
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Ihmemies tykkää tästä.
  39. zet

    zet

    Viestejä:
    1 065
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
  40. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 060
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
  41. zet

    zet

    Viestejä:
    1 065
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Joo aina löytyy joku halvempi raato mutta jos olisi edes samaa korimallia ja samalla koneella :D
     
  42. Myrkky

    Myrkky

    Viestejä:
    4 523
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Älä nyt liikaa vaadi:D:vihellys:
     
  43. zapper

    zapper

    Viestejä:
    1 319
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
  44. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 060
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Farmari kävisi paremmin koiran takia, niin siksi se. Huomasin myöhässä, että ei ollutkaan sama malli, mutta molemmissa on kumminkin (sama?) 3.0 litran moottori. Eli olisi ihan riittävän tehokas.

    Huomaa että "mun" auto on neliveto ja sun etsimä kalliimpi on vain takaveto.

    Mistä tietää, että ei ole leimattu? En itse huomannut siitä tietoa.

    Nyt vasta hoksasin, että viimeistään ensi kuussa täytyy leimata. :) Ei tosiaan kannata ostaa, kun vasta katsastuksen jälkeen korkeintaan. Ties mitä vikaa voi olla, koska ikää on kumminkin jo 11 vuotta.

    Nuo kannattaa tosiaan katsoa heti ekana, että ei turhaan kuolaa auton perään. :D
    Sama vika myös tuossa halvassa paskassa, että sekin on katsastamatta.
     
    Viimeksi muokattu: 26.06.2019
  45. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 060
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei saa olla liian tarkka käytettyjen autojen perään. :D Paitsi joku haluaa ehdottomasti tuon sedanin. Farkun plussana, että saa tehtyä helposti diesel pakettiauton ja dieselvero pienenisi huomattavasti. Nyt tosin vaan bensa-autoja ajossa itsellä. Ja diesel on vara-autona pois ajosta.
     
  46. Poppamies

    Poppamies Que pasa, ese?

    Viestejä:
    502
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Olen hämmästynyt että 335d Msport on Trafin mukaan 177g/km co2 kun taas 320da jotain 186g/km co2. Tuohan tulee suoraan kulutukseta. Hämmentävää. Kumpikaan ei ole facelift.
     
  47. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 060
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    330 xd a, neliveto farmari. CO2 -päästöt: 193 g/km. Onhan tuossa koneessa hyvin vääntöä ja jos välitykset olisivat sopivammat päästötestiin?

    Hiukkasloukun poltto taitaa ainakin lisätä kulutusta jonkun verran. Päästötestissä sitä polttoa ei taideta mitenkään huomioida.
     
  48. selbi

    selbi

    Viestejä:
    343
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Tuulipukukansa ihmeissään, kun joku vähän tehokkaampi bemari maksaa 10x enemmän kuin se oma corolla. Bensaakin vie monta litraa enemmän ja vakuutusmaksut taivaissa :btooth:
     
  49. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 060
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Dieseliä. :) Aika pieni kulutus taitaa olla tehoista ja väännöstä huolimatta.
     
  50. zet

    zet

    Viestejä:
    1 065
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Ei kyse ollut siitä vaan siitä, että hyvin varusteltua 10v Audia pidetään sikakalliina mut yli 10v BMW:ssä hinta onkin OK. A4 ja 3-sarja ovat kokoluokiltaan samanlaisia autoja ja molemmat saksalaisia ns. premium-merkkejä