Nettiauto - keskustelu, löydöt

Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
590
Jopas nyt väki jaksaa kovasti hävetä. Ihan hyvä juttu ja varmasti moni automies voi samaistua. En nyt varsinaisesti ymmärrä mikä tuossa muka oli vikana?
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 358
Hyvin on kaveri 1650e kuukausipalkasta päässyt eteenpäin, että on ostellut tuollaisia 20-40te autoja (+ R8) tallin täyteen. Onkohan firma joka on erikoistunut tuontiin ;)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
Empä ole seurannut Saudi-Arabian lakeja mutta mitä merkitystä? Jos ei aja niin ehkä ei tarvitse rekisteröidäkkään. Vähän sama kun autoliikkeet tekevät.
Tuolla autoliikkeiden toiminnalla on kyllä mielenkiintoisia vaikutuksia kun välillä näkee uutisointeja autoista, joiden vuosimallina voi myynti-ilmoituksessa olla kaksikin vuotta uudempi kuin, mitä todellisuudessa se on.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
484
23.8.1999 toimitus ensimmäiselle omistajalle Sulttaani bin Mahfouz / Maranello Concessionaires Ltd UK / Fast Auto Technic Jeddah.
5/2000 ensirekisteröinti
4/2007 huolto, Ferrari Classic Automobile GmbH Murnau DE, 9615 km

Sulttaani on itse varmaan ensimmäisen 7 vuotta vaihtanut öljynsä, vai eikö noissa muka merkkaa kun kilometrit :smoke:
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
679
Saattaahan tuossa nyt olla vaikka mitä syitä. Ensimmäinen omistaja näyttää olevan liike, eikä sulttaani itse = ehkä ollut vitriinissä ”vetonaulana”? Tai kenties ollut esittelyautona pätkäajoilla ja liike itse tehny pieniä huoltoja, joista ei ehkä merkattu mitään. Tai sitten huollot on merkattu, mutta Euroopan päässä niitä ei saatu järjestelmästä ulos.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
23.8.1999 toimitus ensimmäiselle omistajalle Sulttaani bin Mahfouz / Maranello Concessionaires Ltd UK / Fast Auto Technic Jeddah.
5/2000 ensirekisteröinti
4/2007 huolto, Ferrari Classic Automobile GmbH Murnau DE, 9615 km

Sulttaani on itse varmaan ensimmäisen 7 vuotta vaihtanut öljynsä, vai eikö noissa muka merkkaa kun kilometrit :smoke:
"Hyvä huoltohistoria". :D
Näiden "sulttaanien" tapauksessa en yhtään ihmettelisi, jos autolla on ajettu ensimmäisenä vuonna ja sen jälkeen koristanut autotallia käyttämättömänä. Joka tapauksessa aika hurjia huoltovälejä kun ei ole tehty edes vuosihuoltoja kuin 3-7 vuoden välein.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
895
Joka tapauksessa aika hurjia huoltovälejä kun ei ole tehty edes vuosihuoltoja kuin 3-7 vuoden välein.
En olisi huolissani. Riski vahingoille on paljon saavutettuja etuja suurempi, kun muuten seisovalle autolle annetaan valohoitoa konepelti pystyssä, vaihdetaan puhtaat nesteet ja otetaan kaikki irti kylmästä koneesta koeajossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 201
Jos Teslalla on laatuongelmia ja haasteita sovittaa osia yhteen niin Citroen on näköjään ollut tässäkin edellekävijä jo vuosikymmeniä sitten. Mm. takapuskurin sovitus on aika priceless.




Ja jottei päästä sanomaan että "tuossa roikkuu puskuri, ei muissa näin ollut" niin:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 201
En olisi huolissani. Riski vahingoille on paljon saavutettuja etuja suurempi, kun muuten seisovalle autolle annetaan valohoitoa konepelti pystyssä, vaihdetaan puhtaat nesteet ja otetaan kaikki irti kylmästä koneesta koeajossa.
Harmi vaan että jälleenmyynnin kannalta paskoo haluttavuuden aika tehokkaasti. Erityisesti Italoautoissa (Näissä jonkin verran eksoottisissa vehkeissä) tuntuu olevan ne tiheät huoltovälit kultaakin kalliimpia auton arvonmäärityksessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
948
Voikohan tuo KM-määrä pitää paikkaansa edes?
Voi. Mulla oli pari vuotta sitten kiikarissa neliveto Volvo vm 2008 muistaakseni. Kilometrejä tais olla 50k. Historiasta selvisi, että oli ollut uudesta vanhalla herralla, tämän jälkeen helsingin kaupungin varikolla 4 vuotta ajamattomana (ei tietoa miten sinne päätynyt), kunnes ilmestyi myyntiin. En ostanut kun tuo neljän vuoden ajanjakso oli niin epämääräinen (ei mitään tietoja miksi sinne päätynyt). Tuolta se oli huutokaupattu ja jobattu pian liikkeeseen.
Lisäksi mulla on pihassa 14 vuotias Audi A4 quattro, jonka ostin 7 vuotiaana 48k km ajettuna. Ekana vuotena oli ajettu 20k km ja seuraavina 6 vuotena alle 5k/vuosi. Tämäkin oli papparaisen aarre (ensimmäisenä vuotena oli leasing yrityksen omistama, mahdollisesti työsuhdeauto). Entisellä naapurinukolla oli uutena ostamansa Audi 80 vm-89 ainoana autona, ajettu 180tkm (tämä oli joskus 2015). Itsellä käväisi noihin aikoihin lyhyen aikaa vuoden-90 Audi 80, jolla oli rullattu 140tkm. Viimeisimmän kilometrien aitoutta en koommin tutkinut, kun oli väliaikainen tonnin pommi, mutta kunto oli niin supersiisti ja penkit ruodussaan, että saattoi se ollakin. Taisin saada siitä tuplat vai peräti triplat mitä maksoin.

Eli kyllä noita välillä liikkuu, useimmiten vanhusten autoja.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 358
Onko tuossa loppuunnussitussa Audissa nyt jotain miksi joku maksaisi siitä tuon summan?
No mitä olen seurannut niin tuossa 5000e-6000e hintaluokissa nuo menevät 1-2vk kaupaksi (tuoreena esimerkkinä tuo ylempi valkoinen), joten vaikea sanoa mikä pistää ihmiset niitä ostamaan. Ehkä se, ettei 5000e saa mitään kummallista autoa tuossa kokoluokassa. Matka-ajossa tuollainen diesel kestää helposti 500 000km kunhan muistaa jakohihnan ja vaihteistoöljyt vaihdella
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 548
On kyllä ihan jäätävässä kunnossa sisältä. Luulisi muutenkin olevan aikaa pestä noi pommit, ennen kuin ottaa kuvat.
Ei kyllä ymmärrä miten persraiskattu auton ylläpito voi olla. Luulisi ettei tollaiseen tee mieli edes istahtaa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 461
Kuka helvetti edes kehtaa viedä auton liikkeeseen joka on täynnä roskaa ja mäkkärin pusseja :facepalm:

Keräisi edes omat roskat pois. Ihme että on roskat edes auton sisällä. Vaikuttaa sellaiselta väeltä joka mielummin ulkoistaa roskien keräilyn teiden varsille ja parkkipaikoille.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 292
Kauhea haloo muutamasta roskasta, tuoltahan se takapenkki näyttää lapsiperheessä yhden Lapin reissun jälkeen. En mä syyttäisi auton liikkeeseen luovuttanutta vaan autoliikettä kun ottavat kuvia ennen puleerausta. Mielummin ne roskat tuolla kuin tienvarsissa (olen ollut talkoissa siivoamssa niitä, hirveen näköistä).

Toki tuolla tempauksella sai auto näkyvyyttä täälläkin.

Ostin vuosia sitten merkkiliikkestä Avensiksen joka oli juuri tullut vaihdossa ja näytti tuolta. Hyvä ostos oli. Kirpparilta löysin joskus halvan kellon joka oli likainen ja lasi naarmuilla. Taisin maksaa kympin. Puhdistettuna, uudella rannekkeella sekä akryylilasi kiillotettuna myin sen 500 eurolla keräilijälle, oli vanha Omega.

Itsehän siivoan irtoroskat, tyhjät pullot ja muut autosta joka ajon jälkeen. Äkkiä ne ottaa pois ja heittää roskiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Jutuista päätellen ihmiset täällä eivät koskaan ole nähneet autoa jossa joku tekee hommia tai joka on lapsiperheen käytössä... :rolleyes:

Tuttavan ~65 tonnin mersu-pickuppikin on sellaisessa kunnossa että sitä saa autoliike siivota 2 päivää ennen kuin kuvat on edes etäisesti siistit (ja kaikki kaljatölkit, hylsyt ja ampumattomat panokset, jne on löydetty).
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 548
Lapsiperheellisenä ymmärrän myös siivota jäljet. Ehkä kaikkialla omien roskien siivoaminen ei kuulu jokapäiväiseen käytäntöön, mutta laiskuutta ja roskaamista on jotenkin vaikeaa ymmärtää jos joku sitä puolustelee. Tosin tämän huomaa muuallakin, kuin autoissa... Minä, minä, minä jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Miks siivottomuutta pitää jotenkin puolustella? Työkalut, oli ne sitten autoja tai työkoneita voi myös pitää siivossa kunnossa vaikka äiti ei kotona pakota siivoamaan.
Kuka täällä mitään puolustelee - ihmisten sietokyky ja taipumus siisteyteen vain vaihtelee.

Itse en moista jaksaisi katsella vaikka laiska siivoamaan olenkin - mutta jos autossa kulkee esim. koko metsästyskauden märkä koira, isäntä ajelee pellolla / auto seisoo turvesuolla ja on päivässä samassa kunnossa kuin kaupungissa kuukaudessa niin en minäkään viitsisi autoa parin päivän välein siivota.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 461
Paljonkin likaisia ja epäsiistejä autoja nähnyt muilla ja itsellä. Mutta ei se silti poista sitä että mielestäni on todella tökeröä viedä siivotonta autoa toisten harmiksi siivottavaksi. Tai jos on sovittu (ja maksettu) että autoliike siivoaa niin tällöin tökeröä autoliikkeeltä laittaa kuvat nettiin ennen siivousta.

Edit: täsmennyksenä vielä. Ei täällä kukaan kai kauhistunut siitä että auto voi olla epäsiistissä kunnossa. Vaan sitä että noin epäsiisti auto on päätynyt autoliikkeeseen ja vieläpä nettiin kuvattuna.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 172
Viestejä
4 193 627
Jäsenet
70 869
Uusin jäsen
Arttu1345

Hinta.fi

Ylös Bottom